PVV boos over 'anti Wilders-debat' in UvA

Politiek • Geschreven door Rob (R@b) op 16-03-2007 @ 13:54
print 
Icoon PolitiekDe Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders is op zijn zachtst gezegd niet te spreken over het feit dat de Universiteit van Amsterdam (UvA) medewerking verleent aan een tegen Wilders gerichte bijeenkomst. Volgende week woensdag, op de internationale Dag tegen Racisme, wordt er in de rechtenfaculteit een debat georganiseerd met als motto 'Wat is het antwoord op Geert Wilders?'.

Inmiddels heeft PVV-Kamerlid Martin Bosma Kamervragen gesteld over de bijeenkomst. Hij vindt dat zijn fractievoorzitter als een racist wordt neergezet en dat de UvA geen onderdak zou moeten bieden een de ''stigmatiserende en demoniserende'' bijeenkomst.

Een woordvoerder van de UvA zegt in een reactie in het Parool dat het niet om een politiek getint debat gaat. ''De UvA faciliteert academische debatten en daar is hier sprake van. Er is een keur aan sprekers uitgenodigd, onder wie Ed van Thijn. Het voldoet aan de voorwaarden voor een academisch debat en inhoudelijk heeft de universiteit er geen mening over.''

Het debat wordt georganiseerd door Internationale Socialiste Miriyam Aouragh van Samen tegen Racisme (Stopdehetze.nl). Zij vindt de bezwaren van de PVV tegen de bijeenkomst onzinnig ''Socioloog Jan Dirk de Jong komt vertellen over zijn onderzoek naar Marokkaanse probleemjongeren, waaruit blijkt dat er geen verband is tussen hun gedrag en hun cultuur of religie. PvdA-Eerste Kamerlid Ed van Thijn zal wijzen op parallellen tussen met de jaren dertig van de vorige eeuw, toen bevolkingsgroepen werden ontmenselijkt en geïsoleerd. Als er dan iets gebeurt zoals 11 september of de moord op Theo van Gogh, richt de agressie zich tegen één bepaalde groep. Om dat te voorkomen moeten we nu in actie komen.''

Naast Van Thijn en De Jong zullen Aouragh zelf, Peyman Jafari van de Internationale Socialisten en voormalig GroenLinks-Kamerlid Mohamed Rabbae het woord voeren.

Aouragh zegt overigens ''een Fortuynachtige reactie op Wilders''' te signaleren, waarbij de dingen niet bij de naam worden genoemd uit angst voor beschuldigingen van demonisering. ''Is het niet gewoon racistisch wat Wilders zegt? Noemden we dit vroeger niet discriminatie? Wat mij betreft wel, maar daarover moeten we het hebben.''




Met dank aan someone voor de submit.

Bron: Het Parool


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling69
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

23577 views / 540 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 540 reacties op deze pagina. Pagina  1 ... 7 8 9 10 11
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:03 schreef Victor_Eremita het volgende:
Ach komop, Wilders en de zijnen zijn zo racistische als wat. Ze leggen openlijk een directe link tussen (ook) een andere nationaliteit hebben en niet loyaal zijn. Als dat geen discriminatie is weet ik niet meer wat wel discriminatie is.
Nijmegen, goh hoe komt dat toch, word iedereen daar gehersenspoeld om uber links te zijn
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:03 schreef Victor_Eremita het volgende:
Ach komop, Wilders en de zijnen zijn zo racistische als wat. Ze leggen openlijk een directe link tussen (ook) een andere nationaliteit hebben en niet loyaal zijn. Als dat geen discriminatie is weet ik niet meer wat wel discriminatie is.
Volgens mij zei die ook iets als je een zweed was geweest had ik precies zo gedaan flikker toch op dan de PVV in de EXTREEM RECHTSE HOEK TE DRUKEN
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:52 schreef JelleS het volgende:

[..]

Interpreteren is ook lastig hoor. Dat Wilders een racist is, is een feit. En dat mag ik zeggen. Net zoals Wilders mag zeggen wat die van moslims vindt. En andere mensen mogen weer een debat houden over hoe we Wilders belachelijke ideeen moeten stoppen. Dat noemen we vrijheid, en dat is niet dezelfde vrijheid als in zijn partijnaam.
Ik vraag je te vertellen waar hij iets over huidskleur of ras heeft gezegd?
Kan je dat niet kan je hem dus geen racist noemen en is dus geen feit.

Jij snapt niet waar het om gaat volgens mij.
Het gaat erom dat de universieteit met gemeeschapvoorzieningen deze bijeenkomst houdt.
Laat ze een zaaltje huren als ze zo'n eenzijdig geformuleerde bijeenkomst willen houden.

Daar is een uni niet voor bestemd als het wel zo was dan zou de nederlandse volksunie daar ook terecht moeten kunnen.
userIcon
quote:
Op Friday 16 March 2007 @ 17:04 schreef CHRISBUSSIE het volgende:

[..]

Tja, dat jij je alleen richt op die kreten die Geert naar zich toegeworpen krijgt is jouw probleem.

Als Geert elke keer alleen kan zeiken over Turken enz. dan kan hij dit gewoon verwachten, zeker als de discussie van hem kant nog wal raakt en hij bepaalde groepen zit te stigmatiseren.

Wilders is boos over het anti Wilders debat... mag er dan geen anti Wilders debat zijn? Zo nee, dan: SO FAR FREEDOM OF SPEECH
Ik vind dit belachelijk dit is het zelfde als een debat houden over ANTI JODEN DEBAT
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:33 schreef Mkf9 het volgende:

[..]

Waarom zet ik mijzelf voor lul? De grooste wilders achterban zijn mensen in probleemwijken,

KNIP
Juist en dénk daar maar eens over na, welke bevolkingsgroep zorgt voor deze problemen?

Ik zal je een klein beetje helpen..

De Chinezen niet in iedergeval....
userIcon
Kan iemand hier misschien een aantal mensen leren hoe te spellen?
Zo ja, leg dan ook meteen even uit wanneer het 'hun' is en wanneer 'zij'.

Dank u.
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:03 schreef Victor_Eremita het volgende:
Ach komop, Wilders en de zijnen zijn zo racistische als wat. Ze leggen openlijk een directe link tussen (ook) een andere nationaliteit hebben en niet loyaal zijn. Als dat geen discriminatie is weet ik niet meer wat wel discriminatie is.
Leg mij eens uit wat er discriminerend aan is.
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:08 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Leg mij eens uit wat er discriminerend aan is.
ja leg mij dat ook eens uit voor dat je hem in de extreem rechtse hoek drukt
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:08 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Leg mij eens uit wat er discriminerend aan is.
Lees de tweede zin.
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:04 schreef silviodante het volgende:

[..]

Volgens mij zei die ook iets als je een zweed was geweest had ik precies zo gedaan flikker toch op dan de PVV in de EXTREEM RECHTSE HOEK TE DRUKEN
En Zweden kun je niet discrimineren?
userIcon
quote:
Op Friday 16 March 2007 @ 17:14 schreef Victor_Eremita het volgende:

[..]

Lees de tweede zin.
daar staat als je uit een ander paspoort hebt ben je niet trouw aan nederland en dat klopt meestal ook wat is daar rasistisch aan?
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:15 schreef Victor_Eremita het volgende:

[..]

En Zweden kun je niet discrimineren?
nou wat wilder heeft gezegt is geen discriminatie
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:09 schreef silviodante het volgende:

[..]

ja leg mij dat ook eens uit voor dat je hem in de extreem rechtse hoek drukt
En iedereen die het niet met Wilders eens is een linksextremistische geitenwollensokkendragende moslimknuffelaar die gesubsidieerde TBS'ers loslaten op het Neerlandsche volk.
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:02 schreef kefkef het volgende:

[..]

jij vind het logisch dat hun dat doen, ik vind onschuldige mensen aanvallen nooit logisch, er is geen 1 reden om iemand te overvallen/verkrachten/vermoorden, zelfs al word je gediscrimineerd, als je het wel logisch vind ben je net zo ziek als hun
Nee ik vind het niet logisch dat ze dat doen, ik vind het logisch dat ze zich afzetten tegen een cultuur die ze jarenlang als 2de rangs burger heeft behandeld.
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:17 schreef silviodante het volgende:

[..]

nou wat wilder heeft gezegt is geen discriminatie
Jawel, ook als hij zegt dat Nederlanders met een Zweedse achtergrond niet te vertrouwen zijn discrimineert hij. Naar mijn nederige linksextremistische mening, natuurlijk.
Wat lopen er toch veel gefrustreerde mensen rond in Nederland. Er zijn echt een heleboel mensen die blijkbaar denken dat alle problemen opgelost worden als alle moslims raus zijn en de gulden weer terug is ingevoerd (sorry, ik stigmatiseer een beetje, maar dat is wel het beeld dat ik erbij heb). Laten we even objectief zijn; dit gaat toch helemaal nergens over? Heeft Wilders nou echt niks beters voor Nederland in petto dan maar een beetje moslimpje te pesten? Er zijn zoveel dingen in Nederland waar veel beter zoveel tijd en moeite aan besteed kan worden. In plaats daarvan gaat Wilders juist dé toonbeelden van migrantenintegratie aanpakken (Aboutaleb en zo). Het beeld naar de immigranten dat daarmee geschapen wordt is dat het nóóit goed is voor sommige lagen in de Nederlandse bevolking. En daarmee worden alleen maar frustratie en isolatie mee bevoordeeld.

Wat maakt het toch uit dat iemand twee paspoorten heeft? Het is gewoon een stukje papier waarmee een migrant zich nog een beetje verbonden kan voelen met zijn thuisland. Dat doet elke migrant. Of dacht men soms dat de Nederlandse migranten die naar Noord-Amerika en Oceanië zijn verhuist ook al hun oude gewoonten hebben verloren? Daar heb je zelfs Nederlandse kranten en hele verenigingen van Nederlanders die hun Nederlanderschap vieren. Denk je echt dat ze hun paspoort hebben opgegeven? Natuurlijk niet, er wordt daar helemaal niet moeilijk om gedaan. Het zijn gefrustreerde islamofoben die hier stennis gaan lopen schoppen. Zonder dat dat ook maar enigszins constructief is.

Denk jullie echt dat als Albayrak echt iets kwaads met Nederland in de zin zou hebben, dat zou veranderen als ze haar Turks paspoort zou inleveren? Natuurlijk niet. Als haar belangen echt zo verstrengeld zouden zijn zou ze niet zo opvallend haar halfturkse identiteit verdedigen.

Wilders heeft het dogma de wereld ingeholpen dat een politicus élke schijn van belangenverstrengeling moet vermijden, en een hele hoop volk hier blaat dat vrolijk na. Maar waarom moet dat dan zo nodig? Kunnen we niet gewoon afspreken dat we intelligent genoeg zijn om door schijn door te kunnen kijken, en dat de eed op de Grondwet die de islamitische bewindslieden hebben afgelegd voldoende is? Dit soort befehl ist befehl mentaliteit die Wilders hanteerd is naar mijn nederige mening erg gevaarlijk.
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:21 schreef Victor_Eremita het volgende:

[..]

Jawel, ook als hij zegt dat Nederlanders met een Zweedse achtergrond niet te vertrouwen zijn discrimineert hij. Naar mijn nederige linksextremistische mening, natuurlijk.
ben blij dat je het zelf zegt
quote:
Op Friday 16 March 2007 @ 17:16 schreef silviodante het volgende:

[..]

daar staat als je uit een ander paspoort hebt ben je niet trouw aan nederland en dat klopt meestal ook wat is daar rasistisch aan?
Omdat hij zegt dat buitenlanders niet te vertrouwen zijn. Alle buitenlanders hebben nu eenmaal nog een paspoort ergens liggen van hun thuisland omdat daar nooit moeilijk over is gedaan. Nu wil Wilders stemmen trekken door moslimpjes te pesten en dan wordt meteen iedereen die ooit zelf voor dit land heeft gekozen ipv er geboren te zijn afgeschilderd als onbetrouwbaar. Dat vind ik nogal wat.
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:26 schreef Victor_Eremita het volgende:

[..]

Omdat hij zegt dat buitenlanders niet te vertrouwen zijn. Alle buitenlanders hebben nu eenmaal nog een paspoort ergens liggen van hun thuisland omdat daar nooit moeilijk over is gedaan. Nu wil Wilders stemmen trekken door moslimpjes te pesten en dan wordt meteen iedereen die ooit zelf voor dit land heeft gekozen ipv er geboren te zijn afgeschilderd als onbetrouwbaar. Dat vind ik nogal wat.
en schijnbaar zijn heel veel nederlanders het daar mee eens wij moeten onze bek maar houden dan zeker
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:28 schreef silviodante het volgende:

[..]

en schijnbaar zijn heel veel nederlanders het daar mee eens wij moeten onze bek maar houden dan zeker
Discriminatie is geen mening. Dat is eigen frustraties afreageren op onschuldige individuele leden van een bevolkingsgroep. Moslimextremisten zijn een enorm kleine minderheid in de moslimbevolking. Daar hoeven wat mij betreft niet alle moslims op afgerekend te worden.
userIcon
Aan de ene kant staat Wilders hard te roepen en discussies uit te lokken die eeuwig kunnen doorgaan omdat het begrip ras zowiezo belachelijk is. En aan de andere kant worden we alleen maar tegen elkaar opgezet en leeggemolken, wordt toch eens wakker.
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:17 schreef SCwookie het volgende:

[..]

ik geloof dat friesland nooit "rechts" (anti-buitenlanders) zal worden, want ze zijn veer hartelijker en openlijker en absoluut tegen racisme.

Met die uitlating heb ik het idee dat je niet eens weet waar Friesland (hoofdletter) ligt...
userIcon
quote:
Op Friday 16 March 2007 @ 17:21 schreef BasOne het volgende:

[..]

Nee ik vind het niet logisch dat ze dat doen, ik vind het logisch dat ze zich afzetten tegen een cultuur die ze jarenlang als 2de rangs burger heeft behandeld.
Kijk dit is nu een uber domme opmerking.
Buitenlanders zijn hier altijd goed behandeld.
Te goed zelfs, als je het mij vraagt.

En als ze volgens jou als 2 rangs burgers behandeld worden, wat doen ze hier dan nog?
Ze hebben het hier enorm goed, en dat weten ze zelf ook.
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:32 schreef type_29 het volgende:

[..]


En als ze volgens jou als 2 rangs burgers behandeld worden, wat doen ze hier dan nog?
Omdat de 'Turken' en 'Marokkanen' van nu meestal hier zijn geboren en getogen. Het zijn Nederlanders.
userIcon
quote:
Op Friday 16 March 2007 @ 17:28 schreef silviodante het volgende:

[..]

en schijnbaar zijn heel veel nederlanders het daar mee eens wij moeten onze bek maar houden dan zeker
Ja

Voor de gemiddle burger maakt het mij trouwens niet uit of je nu 2, 3 4 of 500 paspoorten hebt.
Dat er veel mensen het met Wilders eens zijn.. tja, denken die mensen wel goed na?
Wat maakt het uit of ali van de shoarmatent 2 paspoorten heeft?
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:05 schreef Dzenos het volgende:

[..]

HAHAHAHAHAHAHAHAHA nou maak je me toch echt aan het lachen... Wilders aanhangers die gaan krijsen om discriminatie... zielig hoor
uuuhm... heb ik geschreven dat ik een Wilders aanhanger ben? Als ik mijn gymleraar een goeie gozer vind ben ik toch geen aanhanger van hem??
Ik ben overigens een VVD aanhanger, dus niet specifiek een aanhanger van een enkele politicus..
beepbeepimajeeplalkus
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:32 schreef type_29 het volgende:

[..]

Kijk dit is nu een uber domme opmerking.
Buitenlanders zijn hier altijd goed behandeld.
Te goed zelfs, als je het mij vraagt.

En als ze volgens jou als 2 rangs burgers behandeld worden, wat doen ze hier dan nog?
Ze hebben het hier enorm goed, en dat weten ze zelf ook.
Zijn allochtonen hier de laatste decennia altijd goed behandelt?
Qua sociale voorzieningen wel ja, maar ook op de arbeidsmarkt, op scholen, universiteiten?
userIcon
Haha, Wilders die klaagt over stigmatisering.. De ironie.
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:23 schreef Victor_Eremita het volgende:
Wat lopen er toch veel gefrustreerde mensen rond in Nederland. Er zijn echt een heleboel mensen die blijkbaar denken dat alle problemen opgelost worden als alle moslims raus zijn en de gulden weer terug is ingevoerd (sorry, ik stigmatiseer een beetje, maar dat is wel het beeld dat ik erbij heb). Laten we even objectief zijn; dit gaat toch helemaal nergens over? Heeft Wilders nou echt niks beters voor Nederland in petto dan maar een beetje moslimpje te pesten? Er zijn zoveel dingen in Nederland waar veel beter zoveel tijd en moeite aan besteed kan worden. In plaats daarvan gaat Wilders juist dé toonbeelden van migrantenintegratie aanpakken (Aboutaleb en zo). Het beeld naar de immigranten dat daarmee geschapen wordt is dat het nóóit goed is voor sommige lagen in de Nederlandse bevolking. En daarmee worden alleen maar frustratie en isolatie mee bevoordeeld.

Wat maakt het toch uit dat iemand twee paspoorten heeft? Het is gewoon een stukje papier waarmee een migrant zich nog een beetje verbonden kan voelen met zijn thuisland. Dat doet elke migrant. Of dacht men soms dat de Nederlandse migranten die naar Noord-Amerika en Oceanië zijn verhuist ook al hun oude gewoonten hebben verloren? Daar heb je zelfs Nederlandse kranten en hele verenigingen van Nederlanders die hun Nederlanderschap vieren. Denk je echt dat ze hun paspoort hebben opgegeven? Natuurlijk niet, er wordt daar helemaal niet moeilijk om gedaan. Het zijn gefrustreerde islamofoben die hier stennis gaan lopen schoppen. Zonder dat dat ook maar enigszins constructief is.

Denk jullie echt dat als Albayrak echt iets kwaads met Nederland in de zin zou hebben, dat zou veranderen als ze haar Turks paspoort zou inleveren? Natuurlijk niet. Als haar belangen echt zo verstrengeld zouden zijn zou ze niet zo opvallend haar halfturkse identiteit verdedigen.

Wilders heeft het dogma de wereld ingeholpen dat een politicus élke schijn van belangenverstrengeling moet vermijden, en een hele hoop volk hier blaat dat vrolijk na. Maar waarom moet dat dan zo nodig? Kunnen we niet gewoon afspreken dat we intelligent genoeg zijn om door schijn door te kunnen kijken, en dat de eed op de Grondwet die de islamitische bewindslieden hebben afgelegd voldoende is? Dit soort befehl ist befehl mentaliteit die Wilders hanteerd is naar mijn nederige mening erg gevaarlijk.
Je moet het wat breder zien.
Het is gewoon helemaal mis in Nederland met de multiculturele samenleving als zodanig.
Dat moslims hier de meeste last van hebben komt omdat ze ook het meeste gedonder allemaal om een handjevol moslim extremisten te doen is.
Met name de lange tenen en de intolerantie ten aanzien van andersdenkenden en de eeuwige bomaanslagen als ze hun zin niet krijgen zijn daar debet aan.
Wilders is niet specifiek tegen moslims, Wilders is specifiek tegen mensen die hier te gast zijn of er wonen van ander nationaliteit die totaal maar dan totaal geen enkel bijdrage leveren aan de Nederlandse samenleving.

En dit allemaal en het lakse gedrag van de regering ten aanzien van misstanden heeft er voor gezorgd dat Wilders zo groot kon worden.

En met woorden befehl ist befehl die overigens geen enkel overeenkomst hebben op jouw eigen sentiment kom je tegen mensen als Wilders niet zo ver.

Je zult spijkers met koppen moeten slaan, en dat doe je NIET door snoepreisjes voor allochtonen te regelen voor 4000 euro per persoon!
Daarmee gaat de Nederlandse bevolking echt geen beter beeld krijgen van allochtonen in het algemeen.
Achja, Wilders mag de media gebruike om op iedereen kritiek te hebben, maar zo gauw mensen kritiek hebben op Wilders, mag dat weer niet. Dan moeten er weer kamervragen komen...

Stel je vor dat je eens wat nuttigs gaat doe als kamerlid....
dus een bijeenkomst van alleen maar dubbele paspoortjes met wat NSB-figuren erbij... Maar op Geert hebben ze geen antwoord, hij heeft gewoon gelijk. Ze kan beter effe gratis gaan vreten in het discriminerende restaurantje... Wel te gek dat onze universiteiten zich lenen voor deze demoniserende, op de man spelend roversvolk.
PvdA = Partij van de Allochtonen, UvA = Universiteit van allochtonen...
Ze gaan trouwens wel zeer relevant vragen stellen
quote:
3.)
Hoeveel zaalhuur betaalt de organisatie aan de Universiteit van Amsterdam?
Ook wel apart dat Wilders die bijeenkomst meteen extreem links noemt... Zullen we Wilders voortaan dan ook maar als extreem rechts bestempelen?
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:51 schreef calvobbes het volgende:
Ze gaan trouwens wel zeer relevant vragen stellen
[..]

Ook wel apart dat Wilders die bijeenkomst meteen extreem links noemt... Zullen we Wilders voortaan dan ook maar als extreem rechts bestempelen?
Doen we al
quote:
Op Friday 16 March 2007 @ 17:49 schreef LumeriA_Pro het volgende:
dus een bijeenkomst van alleen maar dubbele paspoortjes met wat NSB-figuren erbij... Maar op Geert hebben ze geen antwoord, hij heeft gewoon gelijk. Ze kan beter effe gratis gaan vreten in het discriminerende restaurantje... Wel te gek dat onze universiteiten zich lenen voor deze demoniserende, op de man spelend roversvolk.
PvdA = Partij van de Allochtonen, UvA = Universiteit van allochtonen...
Niet zo janken.

Als je wilt kun je ook gewoon een zaaltje huren daar en een autochtonen discussie gaan voeren hoor.
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:42 schreef BasOne het volgende:
Werklozen kan je verdelen in 2 groepen.
1. De arbeidsmarkt wil ons niet (SP)
2. Buitenlanders pikken onze banen (PVV)

Dit is natuurlijk bot en ruw en zeer stereotype gezegd, en zonder de nuances die er zijn.
Zeer bot en zeer ruw. Vooral punt 2.
Want bepaalde groepen allochtonen - en dan met name Marokkanen springen daar met stip boven uit - staan nou niet bekend om hun hoge arbeidsethos. Buitenlanders die banen inpikken. Hahaha, je zou haast zeggen, was dat maar waar. Beetje rare kreet hier hoor. Oké, Polen misschien, maar daar hoor je Wilders ook niet over.
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:53 schreef Dayan het volgende:

[..]

Zeer bot en zeer ruw. Vooral punt 2.
Want bepaalde groepen allochtonen - en dan met name Marokkanen springen daar met stip boven uit - staan nou niet bekend om hun hoge arbeidsethos. Buitenlanders die banen inpikken. Hahaha, je zou haast zeggen, was dat maar waar. Beetje rare kreet hier hoor. Oké, Polen misschien, maar daar hoor je Wilders ook niet over.
Hoeveel Marokkanen met een 'slechte werkethos' ken jij dan? Is dat uit persoonlijke ervaring? Bron? Ik ken er in ieder geval geen één. Denk je dat autochtonen nooit lui zijn? In 'Probleemwijken' zag ik anders alleen maar autochtonen de hele dag uit hun neus vreten. Je projecteert allemaal vooroordelen op een hele groep van mensen. Dat is niet rationeel en daar help je niemand mee. Dit soort gedachten leiden alleen maar tot frustratie overal.
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:53 schreef Dayan het volgende:

[..]

Zeer bot en zeer ruw. Vooral punt 2.
Want bepaalde groepen allochtonen - en dan met name Marokkanen springen daar met stip boven uit - staan nou niet bekend om hun hoge arbeidsethos. Buitenlanders die banen inpikken. Hahaha, je zou haast zeggen, was dat maar waar. Beetje rare kreet hier hoor. Oké, Polen misschien, maar daar hoor je Wilders ook niet over.
Ik zei toch, erg ruw en zonder nuances

Diegene die roepen 'ze pikken onze banen' zijn voor een groot deel mensen die zelf geen poot uit willen steken maar een ander de schuld willen geven dat ze geen baan kunnen krijgen om hun eigen laksheid/luiheid te verbergen.
quote:
Op Friday 16 March 2007 @ 14:05 schreef Riesje het volgende:
Waarom zijn de meeste Wilders-stemmers afkomstig uit gebieden buiten de Randstad, waar amper anderhalve allochtoon woont?

Juist, mensen in gebieden buiten de Randstad hebben vaak een slechte opleiding genoten, zijn kortzichtig en houden zich net als Wilders bezig met maar enkele vraagstukken.
Moslims kennen ze niet en wat ze niet kennen, dat lusten ze niet!
Kom op zeg, wat ben jij een infantiele kneus zeg... alsof het beste van Nederlands beste alleen maar uit de Randstad komt. Welke opleiding heb jij gedaan? LTS Zwakstroom... die indruk krijg ik toch zwaar uit je met vooroordelen doorweekt kletspraatje..

Schijnt dat er universiteiten liggen in Nijmegen, Eindhoven (TU), Maastricht (UM) en Tilburg om wat te noemen. Evenals Academische ziekenhuizen (oa Maastricht).

Bovendien zijn mensen buiten de randstad juist vriendelijker gestemd tov allochtonen omdat zij niet dag in dag uit geconfronteerd worden met de nadelen van onze multiKulturele samenleving. Zoals in die leuke volkswijken her en der in de randstad...

Ach eigelijk is je reactie te idioot om er serieus weerwoord op te geven...

quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:01 schreef Longmen het volgende:
Een anti Islam debat mag toch ook?
Ik heb iets gemist ?
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:49 schreef LumeriA_Pro het volgende:
dus een bijeenkomst van alleen maar dubbele paspoortjes met wat NSB-figuren erbij... Maar op Geert hebben ze geen antwoord, hij heeft gewoon gelijk. Ze kan beter effe gratis gaan vreten in het discriminerende restaurantje... Wel te gek dat onze universiteiten zich lenen voor deze demoniserende, op de man spelend roversvolk.
PvdA = Partij van de Allochtonen, UvA = Universiteit van allochtonen...
Diep triest figuur

Geertje 'moslimbasher' Wilders mag alles en iedereen afkraken wat hij wil, en kamervragen stellen over alles wat hij in de media tegen komt, maar zodra er een DISCUSSIE (iets wat hij volgens mij nog nooit heeft meegemaakt) over zijn poleraliserende politiek wordt gevoerd gaat meneertje janken dat ze hem persoonlijk aanvallen en demoniseren...

wilders is hypocratie ten top
men mag HEM niet demoniseren, maar hij de moslims wel
men mag HEM niet van zijn vrijheid van meningsuiting beroven, maar hij die van de moslims wel

en zijn aanhangers zijn zulke schapen dat ze hem nog volgen als hij ze in een ravijn zou leiden... (met jou als ultiem voorbeeld, met je 'gedemoniseer' en je slechte woordgrapjes die al 1000X zijn gemaakt)
userIcon
Al is hij extremer dan P. Fortuyn, men gaat toch op dezelfde manier te werk om hem te stigmatiseren.
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:14 schreef Victor_Eremita het volgende:

[..]

Lees de tweede zin.
Nonsens! Racistisch... woord zegt het toch al.. iemand veroordelen enz op basis van R A S = afkomst = huidskleur!
Puur omdat iemand een andere huidpigment heeft, dat is racisme!
Iets wat Wilders niet doet!

Discriminatie is wat anders, dat is mensen bewust weerhouden van bepaalde zaken die andere wel krijgen (bijv. in werk situatie e.d.)

Dubbele nationaliteit discussie gaat niet over ras, maar over keuzes maken tussen je nieuwe thuis en je oude. Of loyaliteit, wanneer je publieke functies bekleed..
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 18:04 schreef JohR het volgende:

[..]

Kom op zeg, wat ben jij een infantiele kneus zeg... alsof het beste van Nederlands beste alleen maar uit de Randstad komt. Welke opleiding heb jij gedaan? LTS Zwakstroom... die indruk krijg ik toch zwaar uit je met vooroordelen doorweekt kletspraatje..

Schijnt dat er universiteiten liggen in Nijmegen, Eindhoven (TU), Maastricht (UM) en Tilburg om wat te noemen. Evenals Academische ziekenhuizen (oa Maastricht).

Bovendien zijn mensen buiten de randstad juist vriendelijker gestemd tov allochtonen omdat zij niet dag in dag uit geconfronteerd worden met de nadelen van onze multiKulturele samenleving. Zoals in die leuke volkswijken her en der in de randstad...

Ach eigelijk is je reactie te idioot om er serieus weerwoord op te geven...

hahaha denk je dat?
al die boeren hebben nog nooit meer dan 5 allochtonen bij elkaar gezien joh... ze zijn alleen bang voor datgene waar ze bang op moeten zijn van wilders.... waarom denk je dan dat al die NVU en PVV stakkers in gelderland en limburg ed zitten?
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 18:09 schreef JohR het volgende:

[..]

Nonsens! Racistisch... woord zegt het toch al.. iemand veroordelen enz op basis van R A S = afkomst = huidskleur!
Puur omdat iemand een andere huidpigment heeft, dat is racisme!
Iets wat Wilders niet doet!

Discriminatie is wat anders, dat is mensen bewust weerhouden van bepaalde zaken die andere wel krijgen (bijv. in werk situatie e.d.)

Dubbele nationaliteit discussie gaat niet over ras, maar over keuzes maken tussen je nieuwe thuis en je oude. Of loyaliteit, wanneer je publieke functies bekleed..
Hij discrimineert wel degelijk
dikke van dale:
dis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.))
1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling
2 onderscheiding

hij streeft het wel na
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:58 schreef BasOne het volgende:
Ik zei toch, erg ruw en zonder nuances

Diegene die roepen 'ze pikken onze banen' zijn voor een groot deel mensen die zelf geen poot uit willen steken maar een ander de schuld willen geven dat ze geen baan kunnen krijgen om hun eigen laksheid/luiheid te verbergen.
Ja maar ik geloof helemaal niet dat er nou zo veel mensen zijn hoor die dat roepen. Of ik moet wel erg naief zijn. Kan. En dát roepen EN zelf lui zijn.....

Enfin, ze gaan overigens hun gang maar met dat ‘debat’. Nog nooit meegemaakt dat een links debat iets oplevert. Het zijn gewoon een verzameling beroepsquerulanten die niet gebaat zijn bij duurzame oplossingen want dan kunnen ze niet meer zeiken. Zoals moslimleiders blij zijn met het bestaan van Israel, Bush en Amerika (ze kunnen met één hand wijzen en met de andere miljoenen aan oliewinsten en ontwikkelingshulp in hun eigen zakken laten verdwijnen), zo is het linkse plebs blij met het bestaan van Wilders.
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:58 schreef D-FENS het volgende:
Tja Geert, in een vrij land mag je een andere mening hebben....
oh ja???? wordt die stelling ook gerespecteerd vanaf de andere zijde????
wilders is gewoon goed bezig, links heeft al genoeg verkloot in Nederland.
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 18:05 schreef it_is_l het volgende:

[..]

Diep triest figuur

Geertje 'moslimbasher' Wilders mag alles en iedereen afkraken wat hij wil, en kamervragen stellen over alles wat hij in de media tegen komt, maar zodra er een DISCUSSIE (iets wat hij volgens mij nog nooit heeft meegemaakt) over zijn poleraliserende politiek wordt gevoerd gaat meneertje janken dat ze hem persoonlijk aanvallen en demoniseren...

wilders is hypocratie ten top
men mag HEM niet demoniseren, maar hij de moslims wel
men mag HEM niet van zijn vrijheid van meningsuiting beroven, maar hij die van de moslims wel

en zijn aanhangers zijn zulke schapen dat ze hem nog volgen als hij ze in een ravijn zou leiden... (met jou als ultiem voorbeeld, met je 'gedemoniseer' en je slechte woordgrapjes die al 1000X zijn gemaakt)
Als je iemands woordgrapjes veroordeeld, mag jij me wel es uitleggen wat een Hypocratie is!? Een samenleving die erg hypocriet is?!

Ben overigens geen aanhanger van Wilders. Vind hem vooralsnog maar een schreeuwlelijk. Dit laat niet onverlet dat ik in de kern het eens ben met de meeste van zijn standpunten. Echter, jammer dat hij ze alleen maar wil overbrengen door middel van schreeuwen, shockeren e.d.
Vind ook dat hij een dikke huid moet krijgen voor zulke theekransjes van Links Nederland.. die peopen in hun broek natuurlijk nu ze de aanhang van Wilders zien groeien!

Volgende theekransje zou dan toch ook moeten zijn: wat is het antwoord op Marijnissen! Iedereen loopt toch ook weg met deze Ex-Mao fan!
userIcon
Het demoniseren is begonnen door de Internationale Fascisten en soortgenoten. En dadelijk als Wilders omgebracht wordt janken ze weer hypocriet dat dit niet de bedoeling was. Levensgevaarlijk dit soort anti-Nederlanders.
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:59 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Er komt een beetje (fatsoenlijk) tegengas en meteen ist janken geblazen..

Wilders
Wat de PvdA en andere socialisten en de publieke media doen is een hetze voeren tegen een partij...
Je kan je beter afvragen waarom zo'n partij zoveel stemmen krijgt.
50  van 540 reacties op deze pagina. Pagina  1 ... 7 8 9 10 11


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling69
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden