
quote:Vermeldenswaardig standpunt overigens, maar ik blijf erbij dat je nog niets hebt genoemd dat je beweringen en impliciete pretenties kan staven.Op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:57 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik noem het simpelweg preken voor eigen parochie. En de fossielen die komen spreken, die zijn de grip op de tijdsgeest allang kwijt. Kom op zeg, van Thijn ...![]()
quote:Ja je kan wel ‘slim’ vragen stellen tot je een ons weegt maar daar trap ik niet in. Zoek dat lekker zelf uit. Ga kranten lezen, volg het nieuws, Google eens wat. Wel eens van het CBS gehoord? Geeft ieder jaar een leuk boekje uit met allerhande interessant cijfermateriaal. Over criminaliteit, straatroven, werkloosheid enzovoort. De gekste dingen staan er in.Op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:57 schreef Victor_Eremita het volgende:
Hoeveel Marokkanen met een 'slechte werkethos' ken jij dan? Is dat uit persoonlijke ervaring? Bron?
quote:Waarom zouden ze "nooit" lui mogen zijn.Denk je dat autochtonen nooit lui zijn?
quote:Je lult maar wat. Wat versta je onder een probleemwijk? Het Kanaaleiland in Utrecht? De Schilderswijk den Haag? Daar zie nauwelijks autochtonen. Laat staan die werkloos zijn.In 'Probleemwijken' zag ik anders alleen maar autochtonen de hele dag uit hun neus vreten.
quote:In de VS is pas in de jaren 60 een einde gekomen aan de rassenscheiding hoor. Lees er eens wat over of zo. Schrijnend om te zien hoe weinig moeite sommige mensen (van het type Wilders aanhang) doen om te weten te komen hoe het zit met discriminatie, en hoe het überhaupt zit met de wereld om hun heen.Op vrijdag 16 maart 2007 @ 18:29 schreef Whatspoppin het volgende:
Kan alleen maar zeggen: Go Wilders!
Die islamieten altijd met hun discriminatie. Dat is hetzelfde als die negers in Amerika die het bij het minst of geringste op discriminatie gooien, stelletje zielige mensen, kunnen zonder het woord discriminatie niet verder komen in het leven.![]()
quote:Ik heb 1.5 jaar aan de UVA gestudeerd en 5.5 jaar in Utrecht, en ik moet zeggen dat ik nooit iets over politiek heb gehoord. Bij economie kan ik me nog herinneren dat Arnold Heertje college gaf. Dat is toch niet echt een linkse rakker dacht ik. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.Op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:05 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Klopt, en er bestaat naar mijn weten geen wetenschappelijke publiciatie onder de naam 'UvA en UU: rode uni's', maar mijn verblijf aan beiden, en het bijwonen van diverse debatten deed mij het nodige opvallen. Q.E.D voor mij
quote:Hoezo vooroordelen?Op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:14 schreef Recht_is_Moord het volgende:
[..]
Ik zie het al, laag nivo van opleiding.....
quote:Leffe dubbelOp vrijdag 16 maart 2007 @ 20:14 schreef Leffedubbel het volgende:
[..]
Hoezo vooroordelen?
quote:Onzin, dat maak jij er van. Daar heb ik Wilders nog nooit over gehoord. Persoonlijk ken ik één Wilders stemmer, een collega dus geen werkeloze. En die heb ik dus nog nooit die dingen die jij noemt horen roepen.Op Friday 16 March 2007 @ 18:26 schreef BasOne het volgende:
Tja, kijk hoeveel mensen op wilders hebben gestemd
Het is trouwens al van de jaren '45-'50, na de oorlog hadden we veel mensen nodig om nederland weer op te bouwen, en er kwamen in de jaren '50 veel Italianen hiernaartoe, en toen was het, de Italianen pikken onze banen, de Italianen pikken onze vrouwen.
In de jaren '60 de Antillianen, in '70-'80 waren het de turken, '90 tot nu de Marrokanen.
En iedere keer hetzelfde liedje, ze pikken de banen, ze pikken de vrouwen, en diegen die dat het hardst roepen stemmen (extreem) rechts, maar zijn vooral mensen die zelf geen poot uit willen steken.
quote:Jij maakt er een welles nietes van. Dat geeft niet maar neen, niet zelfde voor rechts. Rechts, een werkgever, een ondernemer, een manager, maar ook een werknemer etc. is juist wél gebaat bij duurzame oplossingen. Duurzame oplossingen is een tweede natuur van rechts. Er moet immers continuiteit zijn, er is concurrentie, er moet winst gemaakt worden, geld verdiend worden. Want geld moet eerst verdiend zijn voordat je het kan uitgeven etc.Zelfde voor rechts, levert nooit wat op, niet gebaat bij duurzame oplossingen... etc.
quote:Kan ik er wat aan doen dat kritiek die aan jou wordt gericht precies in een hokje wordt opgeborgen waarvan jij vindt dat het je gemoedsrust baart ?Op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:20 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Nu staaf je zelf mijn mening dat socialisten het patent denken te hebben op interesse en verdieping, kortom het intellectualisme. Progressief; links Nederland? Ikzelf noem het paternalistisch en bevoogdend.
quote:Het was maar een incentive om toch iets kwijt te kunnen. Ik heb over de UVA en de UU nog niet eerder gedacht als zijnde 'links', ik heb puur voor die universiteiten gekozen omdat ik niet op de VU wilde studeren (te refo dacht ik, kan kortzichtig zijn).Op Friday 16 March 2007 @ 20:29 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
No offence meant. Maar om nu te vervallen in Freudiaanse analyses gaat mij net iets te ver. Frustraties? Geen emotie is mij vreemd inderdaad, dat maakt me menselijk. Maar om alledaagse observaties in het dagelijks leven af te doen als beginnend kwaad...Dan heb jij je studententijd doorgebracht in A'dam Oud-Zuid en Utrecht Wilhelminapark..
![]()
quote:Het is onzin omdat jij 1 persoon kent die niet daaraan voldoet?Op Friday 16 March 2007 @ 20:21 schreef Dayan het volgende:
[..]
Onzin, dat maak jij er van. Daar heb ik Wilders nog nooit over gehoord. Persoonlijk ken ik één Wilders stemmer, een collega dus geen werkeloze. En die heb ik dus nog nooit die dingen die jij noemt horen roepen.
[..]
quote:Is het niet altijd een welles/nietus spelletje?Jij maakt er een welles nietes van. Dat geeft niet maar neen, niet zelfde voor rechts. Rechts, een werkgever, een ondernemer, een manager, maar ook een werknemer etc. is juist wél gebaat bij duurzame oplossingen. Duurzame oplossingen is een tweede natuur van rechts. Er moet immers continuiteit zijn, er is concurrentie, er moet winst gemaakt worden, geld verdiend worden. Want geld moet eerst verdiend zijn voordat je het kan uitgeven etc.
quote:Denk dat je gelijk hebt dit gaat bijna in de geschiedenis van Fok zoveel berichtenOp Friday 16 March 2007 @ 13:56 schreef gluurbuurX het volgende:
Dit gaat een hele lange rij reacties worden![]()
quote:Bull, kom maar eens in Wageningen kijkenOp vrijdag 16 maart 2007 @ 20:41 schreef SemperLibertas het volgende:
off-topic: de mooiste vrouwen wonen in Utrecht en A'dam, daar kunnen we het over eens zijn!![]()
quote:Cultuurrelativistisch is het wel, en dat is denk ik op zich niet verkeerd. Pragmatisch lijkt het me zeker, aangezien de wetenschapper ''Socioloog Jan Dirk de Jong" een onderzoek presenteert waarvan de resultaten op zich zeer to the point zijn.Op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:41 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ok. Ik zal enige nuance aanbrengen: de debatonderwerpen die aan bod komen aan de UvA woensdag a.s. werpen de discussie weer terug in de jaren 70 en 80: cultuurrelativistisch en weinig pragmatisch. En dan ook nog het gescherm met de Tweede Wereldoorlog. Ik zie dat altijd als een laatste toevlucht om het gelijk te kunnen halen. Dat stoort me enorm. En het ultieme doel is om in actie te komen tegen racisme. Niks mis mee natuurlijk, alleen de kortzichtige stuip waarin men schiet is buitengewoon hinderlijk
off-topic: de mooiste vrouwen wonen in Utrecht en A'dam, daar kunnen we het over eens zijn!![]()
quote:Als je van 'natuurlijk'' houdt misschien welOp vrijdag 16 maart 2007 @ 20:45 schreef BasOne het volgende:
[..]
Bull, kom maar eens in Wageningen kijken
quote:Natuurlijk houd ik van natuurlijkOp vrijdag 16 maart 2007 @ 21:00 schreef Jazoist het volgende:
[..]
Als je van 'natuurlijk'' houdt misschien wel![]()
quote:Ik val de laatste tijd wel op Friezinnen.Op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:11 schreef BasOne het volgende:
[..]
Natuurlijk houd ik van natuurlijk
I got all kinds here, Alto's, Goth's, Natural's, Hippies, Models, Beezahs Take your pick gentlemen
En voor 90% anti Wilders
quote:Maar CDA zat toch in paars 1 of 2Op vrijdag 16 maart 2007 @ 18:59 schreef BasOne het volgende:
[..]
Geef je eerst de domme opmerking 'chinezen lezen terug' dan maak je een opmerking over iets wat ik dus al had gecorrigeerd
[..]
quote:lolOp vrijdag 16 maart 2007 @ 21:14 schreef Jazoist het volgende:
[..]
Ik val de laatste tijd wel op Friezinnen.![]()
quote:Toen de apartheid was afgeschaft in Z-Afrika is de criminaliteit in de steden explosief gestegen.Op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:07 schreef Jazoist het volgende:
[..]
In de VS is pas in de jaren 60 een einde gekomen aan de rassenscheiding hoor. Lees er eens wat over of zo. Schrijnend om te zien hoe weinig moeite sommige mensen (van het type Wilders aanhang) doen om te weten te komen hoe het zit met discriminatie, en hoe het überhaupt zit met de wereld om hun heen.![]()
quote:Bah nu gaat ik helemaal twijfelen...Op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:23 schreef Michzelluf het volgende:
[..]
Maar CDA zat toch in paars 1 of 2![]()
LOL
quote:De kabinetten Kok I (1994-1998) en Kok II (1998-2002), beide PvdA, VVD en D66, worden paars genoemd. Omdat sinds 1918 in alle kabinetten christen-democraten, zoals het CDA en de vroegere KVP, vertegenwoordigd waren, is een paars kabinet een bijzonderheid. Het kabinet-Kok I was het eerste Nederlandse kabinet in tachtig jaar waarin geen confessionele partij zitting had.
quote:Wat mij betreft is er tegenwoordig een soort van 'patat-generatie nummer x' op aan het staan, die het nauwelijks iets boeit wat er in de wereld te halen is. Ze hebben het meeste al, zo voor het grijpen.Op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:14 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Akkoord. In sommige opzichten ben ik het met je eens, het aanwijzen van de zondebok is, helaas, een zich herhalend proces. Echter, de vergelijking met de gebeurtenissen vind ik overtrokken. Het na-oorlogse Duitsland, dus na WO I, leed economisch zwaar onder het verdrag van Versailles. Armoede is zonder meer een voedingsbodem voor ‘eigen-volk-eerst’ gedachten, en de rest is geschiedenis. Echter, ik ben niet van mening dat de Nederlanders met kruiwagen volgeladen geïnflateerde euro’s naar de winkels moeten. Ik denk dat het altijd een kwestie zal zijn vn de have en have-nots. ‘Marokkanen werken niet’ is veelgehoord. Maar, mochten ze dit wel ambiëren, dan wel een baan die niet ten koste gaat van de blanke autochtoon.
-“De werkelijke competentie en daadkracht ligt gewoon bij standaard, onberispelijke politici.”
Dat is waar, maar macht maakt helaas meer kapot dan je lief is, en daarmee doel ik op idealen en integriteit. Deze lichtelijk cynische zienswijze is overigens niet het gevolg van frustratie.
quote:toch bleef de meerderheid racisme houdenOp vrijdag 16 maart 2007 @ 21:27 schreef Michzelluf het volgende:
[..]
Toen de apartheid was afgeschaft in Z-Afrika is de criminaliteit in de steden explosief gestegen.
![]()
quote:Laten we in *whoever*'s naam hopen van niet.Op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:55 schreef partyman26 het volgende:
Geert Wilders
25 zetels!
quote:hitler had precies hetzelfde argumenten als wilders tegenover de joden.Op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:22 schreef sumerian het volgende:
[..]
Altijd al gehad.
[..]
Dus hiermee geef je aan dat jij de waarheid niet eens weet? Waarom schreeuw je dan zo mee met de schapen?
[..]
Wat is jouw obsessie met nazi's en Hitler? Het is niet eens relevant. Triest en heel typerend dat je Hitler er maar weer bijsleept om ook maar wat te kunnen zeggen.

quote:Neen ik zeg dat juist om aan te geven dat ik daar niet over kan oordelen. Maar jij ook niet. Je beweert wel van alles over mensen die Wilders stemmen maar daar geloof ik oprecht geen barst van.Op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:37 schreef BasOne het volgende:
Het is onzin omdat jij 1 persoon kent die niet daaraan voldoet?
quote:Oh OK. Wij stellen dus vast dat je het niet over Wilders of over Wilders stemmers hebt. Extreem rechts is iets heel anders namelijk.En nee, ik had het niet over Wilders specifiek, maar over (Extreem) rechts.
quote:Niet als je iets goed onderbouwt en dat deed je niet.Is het niet altijd een welles/nietus spelletje?
quote:Ook werknemers, ja zelfs werklozen zijn gebaat bij duurzame oplossingen. De werknemer wil zijn baan niet verliezen en de werklozen zijn gebaat bij werkgelegenheid.Rechts. de werkgever, de ondernemer, de manager, maar zeker niet de werknemer.
quote:Het bedrijfsleven had in de 60-er jaren dringend behoefte aan tijdelijke arbeidskrachten ja maar het is wel links geweest die de terugkeer van die mensen heeft gefrustreerd. Daar liggen electorale redenen aan ten grondslag. Heel simpel, links is nooit gebaat geweest bij duurzame oplossingen want dan komt hun bestaansrecht in gevaar.Het is de VVD die door de decennia heen de 'invoer' van allochtonen heeft mogelijk gemaakt, met als meest recente voorbeeld de polen.
Dat is goed voor de werkgever, goedkope arbeidskrachten, op de lange termijn beteknt dat wel dat de 'duurdere' nederlanders geen werk meer kunnen krijgen "buitenlanders pikken onze banen in".
Wat weer de extreem rechtste parijen in de hand speelt die roepen dat buitenlanders de schuld van alles zijn (hoewel niet in zoveel woorden, maar de betekenis is soms redelijk duidelijk).
Na de invoer van goedkope arbeidskrachten door partijen zoals de VVD die de allochtonen links laten liggen nadat ze opgebruikt zijn.
Zijn het de linkse partijen die voor een humanitaire en sociale opvang moeten zorgen voor die mensen, want de rechtse parijen doen het niet.
Dus is het allochtonen probleem, 'Ineens' veroorzaakt door de linkse partijen.
Duurzame oplossingen worden aangekaart door de linkse parijen, werkloze scholing aanbieden, hogere uitkeringen zodat ze cursussen kunnen doen etc.
Maar dat is ineens knuffel politiek, want werklozen moeten onder de grond worden geschoffeld.
quote:Helaas is hij in de laatste peiling alweer flink aan het zakken, dus ik denk niet dat dat er echt in zit.Op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:55 schreef partyman26 het volgende:
Geert Wilders
25 zetels!
quote:Ja, paspoorten.Op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:13 schreef pomtiedom het volgende:
Wel stigmatiserend dat van die twee Wildersuitspraken. Wilders heeft het ook gehad over andere zaken dan Moslims.
quote:U zegt het psies goedOp vrijdag 16 maart 2007 @ 14:03 schreef Shelbourne het volgende:
[..]
1. Het gaat niet langer alleen om probleemjongeren en het verband tussen hun gedrag en hun cultuur danwel religie.
Het gaat om een religie die bezig is de opgebouwde westerse vrijheden in te perken, die bereid is geweld tegen burgerdoelen toe te passen om zijn doelstellingen te bereiken, een religie die moorden en intimidatie op zijn geweten heeft.
2. Ik ken nog enkele bevolkingsgroepen die ontmenselijkt worden door de islam: anders-gelovigen, homosexuelen en vrouwen hebben bijv. in de islam niet de zelfde rechten als de islamitische mannen.
3. De link leggen met de jaren '30, is een opzettelijke demonisatie om Wilders op een lijn met Hitler te zetten. Dat werd eerder met Fortuyn ook gedaan. Van Gogh werd met Goebbels op een lijn gezet. Beide zijn dood.
Fatsoen is ver te zoeken bij Wilders tegenstanders.
Het bewijst wel de Wet van Shelbourne: ,, Met de toenemende electorale macht van een rechtse politicus, neemt het aantal verwijzingen naar Hitler en de tweede wereldoorlog, exponentieel toe."
Ook de "deskundigen" op het programma, zijn bijzonder eenzijdig en bevooroordeeld gekozen.