PVV boos over 'anti Wilders-debat' in UvA

Politiek • Geschreven door Rob (R@b) op 16-03-2007 @ 13:54
print 
Icoon PolitiekDe Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders is op zijn zachtst gezegd niet te spreken over het feit dat de Universiteit van Amsterdam (UvA) medewerking verleent aan een tegen Wilders gerichte bijeenkomst. Volgende week woensdag, op de internationale Dag tegen Racisme, wordt er in de rechtenfaculteit een debat georganiseerd met als motto 'Wat is het antwoord op Geert Wilders?'.

Inmiddels heeft PVV-Kamerlid Martin Bosma Kamervragen gesteld over de bijeenkomst. Hij vindt dat zijn fractievoorzitter als een racist wordt neergezet en dat de UvA geen onderdak zou moeten bieden een de ''stigmatiserende en demoniserende'' bijeenkomst.

Een woordvoerder van de UvA zegt in een reactie in het Parool dat het niet om een politiek getint debat gaat. ''De UvA faciliteert academische debatten en daar is hier sprake van. Er is een keur aan sprekers uitgenodigd, onder wie Ed van Thijn. Het voldoet aan de voorwaarden voor een academisch debat en inhoudelijk heeft de universiteit er geen mening over.''

Het debat wordt georganiseerd door Internationale Socialiste Miriyam Aouragh van Samen tegen Racisme (Stopdehetze.nl). Zij vindt de bezwaren van de PVV tegen de bijeenkomst onzinnig ''Socioloog Jan Dirk de Jong komt vertellen over zijn onderzoek naar Marokkaanse probleemjongeren, waaruit blijkt dat er geen verband is tussen hun gedrag en hun cultuur of religie. PvdA-Eerste Kamerlid Ed van Thijn zal wijzen op parallellen tussen met de jaren dertig van de vorige eeuw, toen bevolkingsgroepen werden ontmenselijkt en geïsoleerd. Als er dan iets gebeurt zoals 11 september of de moord op Theo van Gogh, richt de agressie zich tegen één bepaalde groep. Om dat te voorkomen moeten we nu in actie komen.''

Naast Van Thijn en De Jong zullen Aouragh zelf, Peyman Jafari van de Internationale Socialisten en voormalig GroenLinks-Kamerlid Mohamed Rabbae het woord voeren.

Aouragh zegt overigens ''een Fortuynachtige reactie op Wilders''' te signaleren, waarbij de dingen niet bij de naam worden genoemd uit angst voor beschuldigingen van demonisering. ''Is het niet gewoon racistisch wat Wilders zegt? Noemden we dit vroeger niet discriminatie? Wat mij betreft wel, maar daarover moeten we het hebben.''




Met dank aan someone voor de submit.

Bron: Het Parool


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling69
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

23574 views / 540 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 540 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 ... 9 10 11
Ach gossie, Wilders voelt zich nou net een tweede kamerlid met twee paspoorten
userIcon
Anti-Wilders.. Nee, kvind hem een goeie gozer.. Slaat nergens op Anti-Wilders.. Is dat niet een soort van discriminatie?
userIcon
Dit gaat een hele lange rij reacties worden
userIcon
Internationale Socialisten, ook wel I-Nazi's genoemd organiseren de bijeenkomst. Waar gaat dit over
userIcon
Door deze publiciteit wordt er veel over Wilders gesproken.
Opzich maakt dat voor mij niet uit, aangezien ik grotendeels achter zijn streven sta, maar dit wil niet zeggen dat dit goed is voor Nederland.

Hoe meer aandacht Wilders krijgt, of het nu positief of negatief is, om welk standpunt dan ook, hij zal meer en meer achterhang krijgen.
Laat die beste man toch, hij heeft niet voor niets zoveel zetels... meer op --edit-- geen spam dus.
userIcon
Boeiend debat, maar wel slecht dat ze alleen maar één kant van het verhaal laten horen. Ik zou ook een PVV-Kamerlid uitgenodigd hebben.
Misschien moet je het wel zoeken in het gewoon mislukken van de integratie omdat de leefwijze van moslims totaal verschilt van Nederlands en de rest van de Europeanen. Om dit recht te trekken zijn er maatregelen getroffen vanuit de politiek die de 'normale' inwoner schaadt in zijn leefwijze en zich hierdoor zelf gediscrimineerd voelt. Daarom krijgt Wilders misschien zoveel aanhang?
userIcon
Wilders is een eikel.
userIcon
Tja Geert, in een vrij land mag je een andere mening hebben....
Wilders is net zo radicaal en extreem als Bin Laden in zijn hoogtijdagen.
Viva la boerenkool met worst!
userIcon
Er komt een beetje (fatsoenlijk) tegengas en meteen ist janken geblazen..

Wilders
Geert Wilders
Ik wordt een beetje moe van die man. Zelf overal tegenaan schoppen, maar als hij zelf critiek krijgt is de wereld te klein.
Ok soms heeft hij ideeen die nog niet zo verkeerd zijn, maar dit is weer Geert Wilders op z'n smalst. Wie haat zaait kan verwachten dat mensen in opstand komen.
Als er door de PVV nou eerst eens gekeken werd naar de inhoud van het debat in plaats gelijk weer beginnen te huilen dat iedereen anti-Wilders is.... Maar goed dit zal hem wel weer zetels opleveren...
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:58 schreef D-FENS het volgende:
Tja Geert, in een vrij land mag je een andere mening hebben....
Ja, maar Geertje houdt helemaal niet van dat soort vrijheid, daarom wordt hij boos.

Waarom zijn partij "Partij voor de Vrijheid" heet, heb ik dan ook nooit begrepen...
userIcon
quote:
Naast Van Thijn en De Jong zullen Aouragh zelf, Peyman Jafari van de Internationale Socialisten en voormalig GroenLinks-Kamerlid Mohamed Rabbae het woord voeren.
Drs. Van Thijn die de Jodenvervolging er uiteraard weer eens aan de haren bij komt slepen.

Internationale Fascisten Socialisten Miriyam Aouragh en , Peyman Jafari.

Oud GroenLinks-lijsttrekker Mohamed Rabbae 'het doodvonnis tegen Salman Rushdie was terecht' en 'over bin Laden mag je geen grappen maken'.

Gezellige boel
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:57 schreef DaanA het volgende:
Boeiend debat, maar wel slecht dat ze alleen maar één kant van het verhaal laten horen. Ik zou ook een PVV-Kamerlid uitgenodigd hebben.
Links Nederland kietelt elkaar onder de kloten in het linkse broeinest UvA. Laat ze lekker. Overigens doet Wilders wel eens iets te pikante uitspraken (naar mijn smaak), maar racistisch? Daar heb ik hem nog niet op mogen betrappen.
Oehoe, ik mag wel over moslims ongenuanceerd zeiken, maar zij niet over mij!
Het is niet eerlijk, zij zijn moslim en ik ben een geblondeerde Limburger!
userIcon
Hoor en wederhoor, dus mensen van beide partijen uitnodigen wat mij betreft. Dat zijn ook de leukste debatten / congressen.

Niet dat ik pro Wilders ben ( ), maar Wilders bashen heeft ook weinig zin denk ik. Hoe dan ook, ik ben er niet bij en ik kan er niet over oordelen, maar hopen dat het een goed, open, eerlijk debat is en niet een etikettenplakkerij.
userIcon
Het oude linkse doofpot-gevoel begint zo langzamerhand weer terug te keren.

Alles wordt onder het kopje "racisme" geschoven, en klaar is de discussie. Bah.
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:59 schreef buachaille het volgende:Laat ze lekker.
Juist.
userIcon
Een anti Islam debat mag toch ook?
userIcon
Die Mozart-wannabe moet oppassen om bij zichzelf geen illusies te trekken over hoe diep zijn vinger in de pap ligt. Hij heeft immers geen tot weinig macht...
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:59 schreef buachaille het volgende:

[..]

Links Nederland kietelt elkaar onder de kloten in het linkse broeinest UvA. Laat ze lekker. Overigens doet Wilders wel eens iets te pikante uitspraken (naar mijn smaak), maar racistisch? Daar heb ik hem nog niet op mogen betrappen.
Inderdaad!
Alles is de schuld van links!

Gat in de ozonlaag? Links.
Overschot aan bananen in Ghana? Links.
Verkeer van rechts heeft vaak voorrang? Links.

Eikels!!!
userIcon
What comes around goes around Geert. Als zelfs Bolkenstein al zegt dat je radicaliseert.... dan moet je niet gaan janken als men een debat gaat houden over jouw denkbeelden.
Wilders is ook boos op alles en iedereen, maar mensen mogen niet boos zijn op hem?
userIcon
Niet zo miepen Geertje, concentreer je nou maar gewoon op de zaken die voor jou van belang zijn.

Zonde van de tijd dit.
userIcon
Als Wilders een vent zou zijn, zou hij meedoen met het debat! Dat is toch zijn werk? Debatteren?
stel je voor, dat je de vrijheid neemt om zelf een onderwerp te bepalen, zonder overleg met de Grote Roerganger
Dus Wilders mag bijvoorbeeld wel een debat houden over hoe we de o zo gevaarlijke moslims moeten bestrijden, maar een debat over hoe we een racist als Wilders moeten bestrijden mag niet? Dat is nu Vrijheid!
userIcon
quote:
''Socioloog Jan Dirk de Jong komt vertellen over zijn onderzoek naar Marokkaanse probleemjongeren, waaruit blijkt dat er geen verband is tussen hun gedrag en hun cultuur of religie. PvdA-Eerste Kamerlid Ed van Thijn zal wijzen op parallellen tussen met de jaren dertig van de vorige eeuw, toen bevolkingsgroepen werden ontmenselijkt en geïsoleerd. Als er dan iets gebeurt zoals 11 september of de moord op Theo van Gogh, richt de agressie zich tegen één bepaalde groep. Om dat te voorkomen moeten we nu in actie komen.''
1. Het gaat niet langer alleen om probleemjongeren en het verband tussen hun gedrag en hun cultuur danwel religie.
Het gaat om een religie die bezig is de opgebouwde westerse vrijheden in te perken, die bereid is geweld tegen burgerdoelen toe te passen om zijn doelstellingen te bereiken, een religie die moorden en intimidatie op zijn geweten heeft.

2. Ik ken nog enkele bevolkingsgroepen die ontmenselijkt worden door de islam: anders-gelovigen, homosexuelen en vrouwen hebben bijv. in de islam niet de zelfde rechten als de islamitische mannen.

3. De link leggen met de jaren '30, is een opzettelijke demonisatie om Wilders op een lijn met Hitler te zetten. Dat werd eerder met Fortuyn ook gedaan. Van Gogh werd met Goebbels op een lijn gezet. Beide zijn dood.
Fatsoen is ver te zoeken bij Wilders tegenstanders.

Het bewijst wel de Wet van Shelbourne: ,, Met de toenemende electorale macht van een rechtse politicus, neemt het aantal verwijzingen naar Hitler en de tweede wereldoorlog, exponentieel toe."

Ook de "deskundigen" op het programma, zijn bijzonder eenzijdig en bevooroordeeld gekozen.
Wilders mijn stem heb je
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:02 schreef Kamphuys het volgende:
Niet zo miepen Geertje, concentreer je nou maar gewoon op de zaken die voor jou van belang zijn.

Zonde van de tijd dit.
Neen, dit past perfect in zijn straatje.
Oehoe
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:59 schreef DaanA het volgende:

[..]

Ja, maar Geertje houdt helemaal niet van dat soort vrijheid, daarom wordt hij boos.

Waarom zijn partij "Partij voor de Vrijheid" heet, heb ik dan ook nooit begrepen...
Wanneer mogen de neo-nazi's op de UvA een praatgroep organiseren.
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:59 schreef buachaille het volgende:

[..]

Links Nederland kietelt elkaar onder de kloten in het linkse broeinest UvA. Laat ze lekker. Overigens doet Wilders wel eens iets te pikante uitspraken (naar mijn smaak), maar racistisch? Daar heb ik hem nog niet op mogen betrappen.
Niet op racisme in de letterlijke zin van het woord, wel op uitspraken die wel racistisch bedoelt zijn (of althans lijken) maar die net milder geformuleerd zijn.

Maar hoe kun je nou een debat voeren als je alleen mensen van één kant uitnodigt?
Als sprekers PvdA'ers, Groenlinksers, Internationale Socialisten en dat soort volk... Nee hoor, echt geen gekleurd 'debat'.
Ik zou Wilders serieus gaan nemen als hij ook een keer andere onderwerpen aan het licht kan brengen dan integratie, volgens mij zijn al die ideeen hetzelfde als onze liberale partij van de VVD, alleen zijn integratie beleid is wat scherper geformuleerd waardoor die gast zoveel stemmen wint... mensen moeten wat verder kijken dan alleen naar het onderwerp integratie
quote:
''Socioloog Jan Dirk de Jong komt vertellen over zijn onderzoek naar Marokkaanse probleemjongeren, waaruit blijkt dat er geen verband is tussen hun gedrag en hun cultuur of religie.
Dan wil ik weleens weten, waarom allochtone jongeren van niet-Marokkaanse afkomst geen problemen maken.
Bijvoorbeeld Chinese en Indische jongeren doen het ontzettend goed.
Laten we dan ook bijeenkomsten organiseren voor 'Stop Marijnessen' of 'Stop de huichelaar Wouter Bos' of 'Verban religie uit de politiek, stop Balkenende!' ..

Ik vind het ook slecht dat personen van andere politieke partijen hier aan deelnemen..
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:03 schreef tzalniet het volgende:

[..]

Wanneer mogen de neo-nazi's op de UvA een praatgroep organiseren.
De UvA lijkt me niet helemaal de juiste plaats, maar neo-nazi's mogen organiseren wat ze willen, zolang ze zich aan de wet houden. En zo hoort het.
userIcon
dit is geen debat mensen. totaal niet. dit zijn mensen die aan dezelfde kant staan en onderling discussieren. maar debateren? nee daar heb je tegenover elkaar staande meningen voor nodig.

jammer dat ik niet kan
userIcon
Tja de socialisten beginnen steeds meer te beseffen dat hun achterlijk knuffel gedrag steeds minder geaccepteerd word.

Een antwoord op Wilders? Die is er niet. Hij heeft gewoon gelijk in alles.

(Ondanks ik hem wel tactloos vind)

userIcon
Als ik al zie wat voor kneuzen aan dat debat meedoen , (Ed van Thijn , die Mohamed Rabbae van GL en 1tje van de int. socialisten (tuig is dat) )
Ik zou me niet zo druk maken als ik Wilders was , die gasten stellen niks voor
Dat gaat een leuk debat worden met mensen die allemaal dezelfde mening hebben
De partij voor de "vrijheid" doet aan "censuur", Hypocriete huilebalken zeg !
UvA : "Het voldoet aan de voorwaarden voor een academisch debat en inhoudelijk heeft de universiteit er geen mening over.''

En wie hebben we uitgenodigd om te spreken ?!?!

- Ed van Thijn -- PvdA
- Miriyam Aouragh -- Internationaal Socialist
- Peyman Jafari -- Internationaal Socialist
- Mohamed Rabbae -- GroenLinks
- Jan Dirk de Jong -- "geen idee, maar ik kan het zo al raden !!!

Links Nederland is werkelijk om te
Waarom zijn de meeste Wilders-stemmers afkomstig uit gebieden buiten de Randstad, waar amper anderhalve allochtoon woont?

Juist, mensen in gebieden buiten de Randstad hebben vaak een slechte opleiding genoten, zijn kortzichtig en houden zich net als Wilders bezig met maar enkele vraagstukken.
Moslims kennen ze niet en wat ze niet kennen, dat lusten ze niet!
Tsja, vrijheid van meningsuiting. Je mag toch zeggen wat je wil...?


(of geldt dat alleen als je iets anti-islam wil zeggen... )
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:00 schreef VonHinten het volgende:
.

Niet dat ik pro Wilders ben ( ), maar Wilders bashen heeft ook weinig zin denk ik. Hoe dan ook, ik ben er niet bij en ik kan er niet over oordelen, maar hopen dat het een goed, open, eerlijk debat is en niet een etikettenplakkerij.
Zou mooi zijn.
T is inderdaad zo dat er teveel Geert Knuffelaars en Geert Bashers zijn, beetje verontrustend. weinigen kijken er nuchter tegenaan.
50  van 540 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 ... 9 10 11


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling69
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden