Flipje is weer opgestaan

Flipje, de stripheld uit de Betuwe, is na een jaar afwezigheid terug in de winkel. Het vrolijke frambozenventje keert terug op de jampotten van Hero. Hero doet dit vooral om de fans tegemoet te komen.

Enkele jaren geleden had het merk Hero al de Betuwe-jam uit Tiel overgenomen, en daarmee gingen ook automatisch de rechten op het beeldmerk van Flipje naar Hero. Hero vernam dat het voeren van twee merken jam omslachtig was, dus moest Betuwe-jam het onderspit delven. Hiermee overleed ook Flipje.

Flipje lijkt de eeuwige jeugd te bezitten, want hij is al geboren in 1935. Dat hij in al die jaren is uitgegroeid tot een icoon, blijkt wel uit de reacties die binnenkwamen bij Hero. "We kregen enorm veel reacties vanuit het publiek. Recentelijk hebben we marktonderzoek naar Flipje laten doen en we zagen dat hij nog steeds grote bekendheid geniet", aldus een woordvoerder van Hero. "We hadden bovendien iets nodig om het gezonde van jam naar voren te brengen en Flipje is de meest ideale ambassadeur."