Toekomst islamitische scholen Amsterdam onzeker

Onderwijs • Geschreven door ANP op 05-03-2007 @ 12:26
print 
De toekomst van drie islamitische basisscholen in Amsterdam is uiterst onzeker geworden. Staatssecretaris Sharon Dijksma (Onderwijs) heeft maandag geconstateerd dat het bestuur van de scholen geen doorstart kan maken.

Daardoor is een overname van de islamitische basisscholen het enige overgebleven alternatief. Wanneer er geen schoolbestuur wordt gevonden dat de Amsterdamse scholen wil overnemen, gaan de drie locaties dicht.

Een bestuur dat bereid is tot overname, mag de afgelopen vijf jaar niet in opspraak zijn geweest. Ook moet dat bestuur voldoende geld achter de hand hebben om te investeren in het onderwijs op de drie basisscholen en om de bestaande financiële problemen op te vangen.

Bron: ANP


Lees ook:

» 25/05 LAKS registreert honderdduizendste examenklacht9
» 25/05 Basisbeurs voor masterstudenten blijft26
» 22/05 Zijlstra verwacht geen groei studieleningen23
» 22/05 Stroomstoring Hoorn hindert eindexamens10


delen | eKudos nujij

8238 views / 120 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 120 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
userIcon
Onzeker....

Ze hadden allang gesloten moeten zijn.
userIcon
Ze hadden nooit geopend moeten worden......

Integreren
userIcon
Aan de foto te zien doen ze daar nog steeds aan carnaval
userIcon
Tja...
Zouden die scholen ook gesloten worden als het geen moslim-scholen betrof? Er zijn namelijk ook meer dan genoeg Nederlandse MBO's waar het een absoluut zootje is. Vooral op een aantal grafische lyceums schijnt het ontzettend slecht te zijn...
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:29 schreef gammapooka het volgende:
Aan de foto te zien doen ze daar nog steeds aan carnaval
LOL,

Het zijn enge Halloween costuums
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:28 schreef DSS24 het volgende:
Ze hadden nooit geopend moeten worden......
Dan ook geen Christelijk onderwijs. Maar probeer dat maar eens af te schaffen met het CDA in het kabinet.
userIcon
Je moet zo'n idiote godsdienst niet eens ondersteunen.
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:30 schreef onemangang het volgende:

[..]

Dan ook geen Christelijk onderwijs. Maar probeer dat maar eens af te schaffen met het CDA in het kabinet.
Probeer sowieso maar iets wat je persoonlijk wilt, uit te laten voeren door het kabinet....

Democratisch mijn AARS
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:29 schreef gammapooka het volgende:
Aan de foto te zien doen ze daar nog steeds aan carnaval
Jah, da's niet eerlijk! Ze pakken onze Brabantse cultuur af!

OT: Wat hebben moslims toch dat ze niet eens in staat lijken te zijn om een school goed te runnen? Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
userIcon
-edit dan maar- ...
userIcon
Gewoon de subsidie van scholen met een religieuze grondslag stopzetten dan zijn ze zo verdwenen. Het probleem van Islamitische scholen is dat ze zich van de rest van de samenleving afsluiten wat bij christelijke scholen niet het geval is.
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:31 schreef DaanA het volgende:

[..]

Jah, da's niet eerlijk! Ze pakken onze Brabantse cultuur af!

OT: Wat hebben moslims toch dat ze niet eens in staat lijken te zijn om een school goed te runnen? Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Met dominante financiers uit verweggistan? DIE Hebben het voor het zeggen.
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:27 schreef neegij het volgende:
Onzeker....

Ze hadden allang gesloten moeten zijn.
Inderdaad. Deze scholen zijn al máánden in het nieuws maar krijgen elke keer weer een nieuwe kans.
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:31 schreef DaanA het volgende:

[..]

Jah, da's niet eerlijk! Ze pakken onze Brabantse cultuur af!

OT: Wat hebben moslims toch dat ze niet eens in staat lijken te zijn om een school goed te runnen? Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Ja echt .. erg stom hoor. Alsof moslims al niet genoeg negatief in het nieuws komen.
Als moslims zo graag een eigen wereld willen maken ... moeten ze het wel kunnen runnen.
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:29 schreef gammapooka het volgende:
Aan de foto te zien doen ze daar nog steeds aan carnaval
Verkleed als terroristen-vrouw lollerz
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:32 schreef TiberiuZ het volgende:
Aan de reacties te zien mogen moslims geen scholen hebben ...
Ze mogen van mij best scholen hebben. En die zijn er al: Openbare scholen waar ze niet worden geïndoctrineerd met eeuwenoude verhalen uit stoffige boeken.
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:32 schreef TiberiuZ het volgende:
-edit dan maar- ...
Ze mogen opleiding volgen, GO WITH THE FLOW...
Niet jezelf scheiden van andere. Als ze hier komen omdat alles beter is, zijn we waarschijnelijk ook beter met scholing
userIcon
Ik ben wel een voorstander van het open houden van die scholen, dat houdt ze in ieder geval van de straat. Maar vind maar eens een bestuur die andermans chaos wil opruimen en daarbij gebruik moet maken van eigen middelen.
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:32 schreef TiberiuZ het volgende:
Aan de reacties te zien mogen moslims geen scholen hebben ...
Dat is rechts, he!? Eerst zeggen dat het schandalig is dat moslim-vrouwen een hoofddoek moeten dragen en niet 'vrij' en opgeleid zijn... en ze daarna proberen te verbieden een hoofddoek te dragen, en het ze moeilijk maken wanneer ze naar een islamitische school willen, of een stageplek zoeken.

Er zijn toch ook christelijke scholen? Waarom dan geen moslim-scholen?
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:32 schreef TiberiuZ het volgende:
-edit dan maar- ...
Ze mogen heus wel scholen hebben maar wel die voldoen aan de normen van het land, net als iedere andere school!
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:30 schreef onemangang het volgende:

[..]

Dan ook geen Christelijk onderwijs. Maar probeer dat maar eens af te schaffen met het CDA in het kabinet.


Stoppen van financiering zou wmb het domste zijn wat we nu kunnen doen btw. Het is dan kwestie van tijd voor er een fundamentalistische sjeik de portemonnee trekt...
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:30 schreef DSS24 het volgende:

[..]

LOL,

Het zijn enge Halloween costuums
Hehe...
Als Wilders zo'n opmerking zou maken over moslims is hij weer een achterlijke mongool of wat dan ook en is hij fout bezig.
Als er een ander bericht komt over moslims zeggen jullie zelf wat Wilders ook denkt en dan is het wel goed.
Wazig Fok volk...
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:34 schreef Aka-Zigor het volgende:

[..]

Inderdaad. Deze scholen zijn al máánden in het nieuws maar krijgen elke keer weer een nieuwe kans.
Voetbalclubs krijgen ook iedere keer een nieuwe kans, en die doeken ze ook niet op..
heel goed sluiten die hap .....gewoon normaal onderwijs volgen
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:34 schreef R@b het volgende:

[..]

Ze mogen van mij best scholen hebben. En die zijn er al: Openbare scholen waar ze niet worden geïndoctrineerd met eeuwenoude verhalen uit stoffige boeken.
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:31 schreef DaanA het volgende:

[..]

Jah, da's niet eerlijk! Ze pakken onze Brabantse cultuur af!

OT: Wat hebben moslims toch dat ze niet eens in staat lijken te zijn om een school goed te runnen? Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Dit is je kans. Dat geldt ook voor al die anderen die zo tegen islamitische scholen zijn (misschien een paar PVV'ers die niet gekozen zijn).
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:34 schreef R@b het volgende:

[..]

Ze mogen van mij best scholen hebben. Openbare scholen waar ze niet worden geïndoctrineerd met eeuwenoude verhalen uit stoffige boeken.
Als je ook zo denkt over andere geloven behalve islam dan geef ik je geen ongelijk.
Maar ik ben wel eens in een islamitische basisschool geweest in Den Haag, dat leek gewoon net als bij mij in groep 3 .. erg leuk enzo .. zag er normaal uit gewoon normaal les dat ze geven verder.
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:35 schreef Liverpudnian1892 het volgende:

[..]

Hehe...
Als Wilders zo'n opmerking zou maken over moslims is hij weer een achterlijke mongool of wat dan ook en is hij fout bezig.
Als er een ander bericht komt over moslims zeggen jullie zelf wat Wilders ook denkt en dan is het wel goed.
Wazig Fok volk...
Dan hoef je mij niet te quoten, want ik vind Wilders geen achterlijke mongool. Ik ben het niet altijd eens met die Sjaak. Maar hey, een grapje moet kunnen
Liever geen bijzonder onderwijs... ga gewoon naar een normale school, in Amsterdam hebben volgens mij de helft van de normale scholen sowiezo iets van 50% moslims als leerlingen. (op mijn scholen was het iets van 70-80%)
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:36 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

Voetbalclubs krijgen ook iedere keer een nieuwe kans, en die doeken ze ook niet op..
Nee, gek hè? Of zou het iets te maken hebben met het feit dat we in Nederland een leerplicht hebben en dat scholen daardoor aan bepaalde minimumeisen moeten voldoen?
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:35 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat is rechts, he!? Eerst zeggen dat het schandalig is dat moslim-vrouwen een hoofddoek moeten dragen en niet 'vrij' en opgeleid zijn... en ze daarna proberen te verbieden een hoofddoek te dragen, en het ze moeilijk maken wanneer ze naar een islamitische school willen, of een stageplek zoeken.

Er zijn toch ook christelijke scholen? Waarom dan geen moslim-scholen?
Jij lult uit je nek en probeer altijd iedereen racisme door zijn strot te duwen. Waar het om gaat is dat deze scholen ver onder de maat presteren en dát is het probleem.
Als deze moslimkinderen van school afkomen zijn ze geen knip voor de neus waard en wat moeten ze dan? Een vervolgopleiding of werk zit er dan niet in maar,... Oh, dan heb jij in ieder geval weer een stok om mee te slaan want dan kan jij weer zeggen dat ze geen kansen krijgen op de arbeidsmarkt.
Zielig figuur ben je.
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:29 schreef gammapooka het volgende:
Aan de foto te zien doen ze daar nog steeds aan carnaval
Pas maar op, straks klinkt er knal.
userIcon
Belachelijk lomp volk daar in Den haag, eerst pompen ze ik weet niet hoeveel gulden in zogenaamde zwarte scholen, en nu moet het allemaal weer omgezet worden, met alle financiele gevolgen van dien.
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:34 schreef R@b het volgende:

[..]

Ze mogen van mij best scholen hebben. En die zijn er al: Openbare scholen waar ze niet worden geïndoctrineerd met eeuwenoude verhalen uit stoffige boeken.
Pas maar op dat ze geen fatwa over je uitspreken niks over hun stoffige boeken of... 'de naam van hun profeet die niet geuit of getekend mag worden' *harry potter muziekje*
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:35 schreef Yi-Long het volgende:
Er zijn toch ook christelijke scholen? Waarom dan geen moslim-scholen?
Liever geen van beide. Onderwijs dient voor kennisoverdracht. Voor geloofsoverdracht hebben we al kerken en moskees.
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:35 schreef j_du_pee het volgende:

[..]



Stoppen van financiering zou wmb het domste zijn wat we nu kunnen doen btw. Het is dan kwestie van tijd voor er een fundamentalistische sjeik de portemonnee trekt...
Krijg ineens een 'cunning plan'

Als de regering nu alle buitenlandse 'subsidies' van Arabische 'suikeroompjes' in een gezamelijke pot gooien worden wij er uiteindelijk ook beter van..
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:29 schreef Yi-Long het volgende:
Tja...
Zouden die scholen ook gesloten worden als het geen moslim-scholen betrof? Er zijn namelijk ook meer dan genoeg Nederlandse MBO's waar het een absoluut zootje is. Vooral op een aantal grafische lyceums schijnt het ontzettend slecht te zijn...
Blijkbaar is het zootje op die moslim-scholen nog even wat erger (zeker gezien het feit dat een PvdA-ster constateert dat er geen doorstart kan worden gemaakt met de bestaande besturen). Of je moet haar willen beschuldigen van discriminatie?
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:36 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

Voetbalclubs krijgen ook iedere keer een nieuwe kans, en die doeken ze ook niet op..
Ik ben niet zo thuis in voetbal.
Een voetbalclub is nog wel heel iets anders dan een school die iemand zijn toekomst behelst.
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:40 schreef onemangang het volgende:

[..]

Liever geen van beide. Onderwijs dient voor kennisoverdracht. Voor geloofsoverdracht hebben we al kerken en moskees.
AMEN
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:40 schreef onemangang het volgende:

[..]

Liever geen van beide. Onderwijs dient voor kennisoverdracht. Voor geloofsoverdracht hebben we al kerken en moskees.
Kijk, die heeft het begrepen, wég met al die 'Scholen met den Bijbel'
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:41 schreef DSS24 het volgende:

[..]

AMEN
Bij cultuur hoort ook het geloof waar ons land uit voort is gekomen.
Echter hoeft dat niet te betekenen dat het hier Saoudi Arabie moet worden.
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:31 schreef DaanA het volgende:
Jah, da's niet eerlijk! Ze pakken onze Brabantse cultuur af!

OT: Wat hebben moslims toch dat ze niet eens in staat lijken te zijn om een school goed te runnen? Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Religieuze indoctrinatie belangrijker vinden dan goed les geven? Ik noem zomaar even wat.
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:37 schreef Jeekay het volgende:

[..]

Dit is je kans. Dat geldt ook voor al die anderen die zo tegen islamitische scholen zijn (misschien een paar PVV'ers die niet gekozen zijn).
Tegen islamitische scholen? Wie zegt dat ik daar tegen ben? Ik heb niks tegen islamitische scholen an sich, maar ze moeten wel aan de eisen van de onderwijsinspectie voldoen. Zo niet, dan moeten ze dicht, net als iedere andere Nederlandse school. We hebben het hier namelijk wel over instituten die een enorme invloed hebben op het latere succes van hun leerlingen.
het gaat hier om 3 scholen (toevallig islamitische scholen) waar het bestuur en organisatie gewoon een zootje is, er had ook een vrije school en een christelijke school bij kunnen zitten
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:29 schreef Yi-Long het volgende:
Tja...
Zouden die scholen ook gesloten worden als het geen moslim-scholen betrof? Er zijn namelijk ook meer dan genoeg Nederlandse MBO's waar het een absoluut zootje is. Vooral op een aantal grafische lyceums schijnt het ontzettend slecht te zijn...
Ach ja daar komt dan tuig van af. Dit soort scholen komt anti-westers tuig vanaf. Vind ik toch een graadje erger
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:40 schreef SolidArt het volgende:
Belachelijk lomp volk daar in Den haag, eerst pompen ze ik weet niet hoeveel gulden in zogenaamde zwarte scholen, en nu moet het allemaal weer omgezet worden, met alle financiele gevolgen van dien.
WTF heeft een zwarte school met een islamitische school te maken?
Een zwarte school is een 100% normale school (VMBO/HAVO/VWO, of allemaal) waar de meerderheid van de leerlingen Turk, Marokkaan, Surinaams, Antilliaan, etc is.
Een islamitische school is precies zoals de naam impliceert.
Helemaal niets met elkaar te maken dus.
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:44 schreef PastorOfMuppets het volgende:

[..]

WTF heeft een zwarte school met een islamitische school te maken?
Een zwarte school is een 100% normale school (VMBO/HAVO/VWO, of allemaal) waar de meerderheid van de leerlingen Turk, Marokkaan, Surinaams, Antilliaan, etc is.
Een islamitische school is precies zoals de naam impliceert.
Helemaal niets met elkaar te maken dus.
Hoeveel westerse kinderen, met name nederlanders zul je daar terugvinden dan.
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:27 schreef neegij het volgende:
Onzeker....

Ze hadden allang gesloten moeten zijn.
Samen met elke vorm van speciaal onderwijs wat zijn speciale status ontleent aan een religie.

Alles openbaar, en fatsoenlijke geloofsovertuigingslessen voor elke vorm van geloof. Klaar.
hele religie afschaffen: doodsoorzaak #1 ter wereld!!
Vooral vrouwen worden als varkens gezien of kindmaak machine etc
Afschaffen die handel..
50  van 120 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 25/05 LAKS registreert honderdduizendste examenklacht9
» 25/05 Basisbeurs voor masterstudenten blijft26
» 22/05 Zijlstra verwacht geen groei studieleningen23
» 22/05 Stroomstoring Hoorn hindert eindexamens10


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden