PvdA onderzoekt 'bijbaan' Kamerlid Arib

Politiek • Geschreven door ANP op 05-03-2007 @ 11:06
print 

De PvdA onderzoekt of het advieswerk van Khadija Arib in Marokko in strijd is met haar werk voor de partij in de Tweede Kamer. Arib zit in een werkgroep die de Raad voor de Mensenrechten in Marokko adviseert over migratievraagstukken.

De werkgroep is onafhankelijk, maar informeert koning Mohammed IV wel over de resultaten.

Arib verwacht dat ze haar werk, voor de commissie en de Kamer, gewoon kan blijven doen. ''Ik zou het erg kwalijk vinden als de uitkomst van het onderzoek is dat ik dit werk niet meer kan doen. De PvdA is er altijd voor geweest dat we ons inzetten voor democratiseringsprocessen in de wereld'', aldus Arib maandag in het Algemeen Dagblad. Ze verwacht dat het fractiebestuur ''niet zwicht voor de hetze die nu gaande is''.

Vrijdagavond had PvdA-fractievoorzitter Jacques Tichelaar in het tv-programma NOVA nog ten stelligste ontkend dat Arib in de commissie van de koning van Marokko zou zitten. Volgens hem had ze weliswaar toestemming gevraagd voor een dergelijke functie, maar was Arib dat door de PvdA ''ten sterkste ontraden'' en had ze er vervolgens vanaf gezien.  PVV-Kamerlid Geert Wilders vindt dat Arib uit de commissie moet stappen of anders de Tweede Kamer moet verlaten. Hij zal donderdag Kamervragen stellen aan de premier over de kwestie.


Met dank aan FOKwa en markoootje voor de submit.

Bron: ANP


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling69
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

9573 views / 122 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 122 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
userIcon
Gelukkig worden mijn belasting centen goed gebruikt
userIcon


Uhm, ik wacht nog altijd op de reden om de wereld te democratiseren. Nut?
haha, gaat die tichelaar even keihard op zijn bek. zal mij benieuwen wat voor draai hier nu weer aan gegeven gaat worden.

misschien kunnen ze even informeren bij wouter bos, die heeft vast nog wel een paar goeie draaien klaarliggen
userIcon
Over belangenverstrelling gesproken.

Verbaasd me op zich wel, dat juist de PvdA hier onderzoek naar gaat doen.
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 11:07 schreef Moonlith het volgende:


Uhm, ik wacht nog altijd op de reden om de wereld te democratiseren. Nut?
Die mensen willen niet dat de wereld hele wereld onder één geloof valt en andere party wil geen wereld waar mensen een mening hebben. Dat kan alleen maar prachtige uitkomsten geven
userIcon
Waarom moet er voor die gasten nou altijd een uitzondering gemaakt worden De gewone burger zou een moeilijke tijd krijgen als hij een nevenactiviteit heeft naast z'n normale baan, terwijl hij dit niet heeft overlegd met z'n huidige werknemer...

Maarja, als je in hogere sferen zit ben je NATUURLIJK een elite en mag je het natuurlijk wel
userIcon
Moet kunnen allemaal.

De een beunt bij de Aldi als vakkenvullert, de andere in een buitenlandse werkgroep die de regering aldaar adviseert.
Citaat : Vrijdagavond had PvdA-fractievoorzitter Jacques Tichelaar in het tv-programma NOVA nog ten stelligste ontkend dat Arib in de commissie van de koning van Marokko zou zitten.

Pvda uh partij van draaiende allochtonen
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 11:09 schreef zure_apple het volgende:
Over belangenverstrelling gesproken.

Verbaasd me op zich wel, dat juist de PvdA hier onderzoek naar gaat doen.
Ze kunnen bijna niet anders. "Onderzoek doen" houdt in dat ze een uitvlucht zoeken om het goed te kunnen keuren wat ze doet.

Meer info:
‘Ik sta niet op koning Mohammeds loonlijst ’

o.a.
quote:
‘Ze moeten ons kennelijk in alfabetische volgorde hebben’, stelt PvdA-Kamerlid Khadija Arib met een kwinkslag vast. ‘Eerst Aboutaleb, toen Albayrak en nu ben ik aan de beurt.’
quote:
Dan serieuzer: ‘Er is een hetze gaande tegen mensen met een islamitische achtergrond.’
de pvda onderzoekt het, nou het zal mij echt benieuwen wat de uitslag van hun onderzoek is hoor, het zal vast negatief zijn!!



slager, eigen vlees etc over wie hoorden we dat eerder? o ja natuurlijk pvda weer
Daar verschijnen de eerste problemen met onze multiculti-regering!
mogen we al weer bijna stemmen of hoe zit 't?

en dan bedoel ik niet de PS verkiezingen de 7e
userIcon
Ik snap dat mens echt niet.... is ze nou echt zo dom dat ze niet inzien dat dit voor ons, als Nederlandse burgers, op zijn minst discutabel is...?
Wat de uitslag van het onderzoek ook zal zijn, kan me niet voorstellen dat de pvda besluit haar uit de partij te zetten. Het zal wel met de mantel der liefde begraven worden in die ene pot waarin alles uit Den Haag gedoofd wordt.
wegwezen met dat wijf, ze liegt nu al.
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 11:14 schreef Colombo het volgende:
Daar verschijnen de eerste problemen met onze multiculti-regering!
Wat heeft Arib met onze regering te maken?
userIcon
Wat een onzin. Waarom zou het niet mogen???
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 11:18 schreef Chadi het volgende:
Wat een onzin. Waarom zou het niet mogen???
Ik hoop dat dat sarcastisch was.
userIcon
"Arib zit in een werkgroep die de Raad voor de Mensenrechten in Marokko adviseert over migratievraagstukken."

Nou vraag me af of dat zo'n raad is als het janssen en jansen advies bureau in de tijd van de krakers.
Als je wilt immigreren naar nederland dan moet je zo lang mogelijk zeuren en dan zijn er genoeg mensen die je zielig gaan vinden, zo krijg je na verloop van tijd een verblijfsvergunning en wordt het geld met bakken tegelijk naar je toe gebracht. Dat soort advies..........heeft wilders misschien toch een beetje gelijk.....

Edit: typo
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 11:19 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Ik hoop dat dat sarcastisch was.
k ben bang van niet ..
userIcon
En nu maar wachten op een bericht van Calvobbes ( ) dat nederlanders dit ook doen.


Wedden?
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 11:24 schreef ReplaR het volgende:
En nu maar wachten op een bericht van Calvobbes ( ) dat nederlanders dit ook doen.


Wedden?
Sterker nog, Arib is (ook) Nederlander.
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 11:25 schreef FOKwa het volgende:

[..]

Sterker nog, Arib is (ook) Nederlander.
Ja, niet te moeilijk maken hoor...
userIcon
Maar natuurlijk, de pvda gaat het zelf onderzoeken. Da's de slager die z'n eigen vlees keurt.
Ik denk dat de uitkomst van het 'onderzoek' al klaar ligt. De dame in kwestie belooft dat ze geen dingen zal doen die met haar kamerlidmaatschap in strijd zal zijn en de PvdA beloofd dat te geloven.
exit onderzoek.
userIcon
Zijn er ook allochtone kamerleden waar geen waas van leugens en onwaarheden omheen zit? Tara Singh Farma, Sam Pormes, Ayaan Hirsi Ali, en nu deze 3. En dan vergeet ik ook nog een paar.

Excuus allochtonen, dat zijn het
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 11:27 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar natuurlijk, de pvda gaat het zelf onderzoeken. Da's de slager die z'n eigen vlees keurt.
Vraag is: Is 't vlees halal of haram?
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 11:24 schreef ReplaR het volgende:
En nu maar wachten op een bericht van Calvobbes ( ) dat nederlanders dit ook doen.
Andere kamerleden hebben er gewoon een eigen bedrijf naast of zijn adviseurs voor commerciele (buitenlandse) bedrijven.
Maar dat is blijkbaar voor niemand een probleem he....
quote:
acques Tichelaar in het tv-programma NOVA nog ten stelligste ontkend dat Arib in de commissie van de koning van Marokko zou zitten.
Leugenaar.
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 11:09 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Die mensen willen niet dat de wereld hele wereld onder één geloof valt en andere party wil geen wereld waar mensen een mening hebben. Dat kan alleen maar prachtige uitkomsten geven
?
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 11:16 schreef zure_apple het volgende:
Ik snap dat mens echt niet.... is ze nou echt zo dom dat ze niet inzien dat dit voor ons, als Nederlandse burgers, op zijn minst discutabel is...?
Als men deelname aan een werkgroep voor mensenrechten discutabel wil noemen...

Het feit dat ze met haar in Nederland opgedane inzichten in mensenrechten de situatie in landen als Marokko wil/kan verbeteren kan ik eigenlijk alleen maar toejuichen..

Laat je onderbuik eens niet zo leiden door Wilders en zijn schuimbek-politiek..
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 11:31 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Andere kamerleden hebben er gewoon een eigen bedrijf naast of zijn adviseurs voor commerciele (buitenlandse) bedrijven.
Maar dat is blijkbaar voor niemand een probleem he....
Het opzetten van een 5e colonne vind ik nogal een paar graden erger dan een bijbaantje hebben voor een onderneming. Economische belangenverstrengeling is een stuk eenvoudiger na te gaan (geldstromen zijn te controleren) dan subversieve werkzaamheden uitvoeren voor een vreemde mogendheid.
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 11:09 schreef Xilion het volgende:
Waarom moet er voor die gasten nou altijd een uitzondering gemaakt worden De gewone burger zou een moeilijke tijd krijgen als hij een nevenactiviteit heeft naast z'n normale baan, terwijl hij dit niet heeft overlegd met z'n huidige werknemer...

Maarja, als je in hogere sferen zit ben je NATUURLIJK een elite en mag je het natuurlijk wel
Omdat je in Nederland als 2e kamerlid een volksvertegenwoordiger bent en die heeft geen baas. De partijen zijn pas later gekomen om het stemmen wat te vereenvoudigen.

Zo kon Wilders bijvoorbeeld ook blijven zitten terwijl de partij waardoor hij in de 2e kamer was gekomen hem het liefste zo snel mogelijk zag vertrekken.
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 11:33 schreef Maeglin het volgende:

[..]

Als men deelname aan een werkgroep voor mensenrechten discutabel wil noemen...

Het feit dat ze met haar in Nederland opgedane inzichten in mensenrechten de situatie in landen als Marokko wil/kan verbeteren kan ik eigenlijk alleen maar toejuichen..

Laat je onderbuik eens niet zo leiden door Wilders en zijn schuimbek-politiek..
Wat zij doet is olie op het vuur gooien. Belangenverstrengeling door een dubbele nationaliteit is nu een hot-item en mevrouw stookt het even lekker verder op door een nutteloos onderzoek te doen voor Marokko. Volgens mij nemen ze het namelijk niet zo nauw met de mensenrechten in Marokko.
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 11:33 schreef Maeglin het volgende:

[..]

Als men deelname aan een werkgroep voor mensenrechten discutabel wil noemen...

Het feit dat ze met haar in Nederland opgedane inzichten in mensenrechten de situatie in landen als Marokko wil/kan verbeteren kan ik eigenlijk alleen maar toejuichen..

Laat je onderbuik eens niet zo leiden door Wilders en zijn schuimbek-politiek..
Als ze het echt alleen over mensenrechten zou gaan, ja.
En als ze alleen Nederlander zou zijn.
Maar om als Marokkaan, onderdaan van de koning van Marokko, vanuit de kamer te zorgen dat Marokkanen in Nederland een sterkere band onderhouden met Marokko i.p.v. dat die mensen integreren moet niet kunnen.

Maar ja, het zal vast helemaal in lijn zijn met het beleid van de opvolgster van Verdonk, de Turkse Albayrak.
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 11:35 schreef oheng het volgende:

Het opzetten van een 5e colonne vind ik nogal een paar graden erger
Wahahahahahh de 5de colonne
Je vind het niet leuk, maar hebt er geen goede argumenten tegen dus maak je het even veel erger dan het is zodat je er toch op kunt zeiken
quote:
Economische belangenverstrengeling is een stuk eenvoudiger na te gaan (geldstromen zijn te controleren) dan subversieve werkzaamheden uitvoeren voor een vreemde mogendheid.
Er staat toch duidelijk dat het een onafhankelijke organisatie is waarvan de uitkomst alleen maar worden gepresenteerd aan de koning. Dus niet overlegd ofzo
De meeste Kamerleden hebben nevenfuncties, van lid van Raad van Bestuur van verzekeringsmaatschappijen tot het bestuur van de NCRV.
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 11:35 schreef oheng het volgende:

[..]

Het opzetten van een 5e colonne vind ik nogal een paar graden erger dan een bijbaantje hebben voor een onderneming. Economische belangenverstrengeling is een stuk eenvoudiger na te gaan (geldstromen zijn te controleren) dan subversieve werkzaamheden uitvoeren voor een vreemde mogendheid.
Dat vraag ik me af. Daarnaast is dit de normaalste zaak van de wereld. Tweede kamerlid Hofstede ontvangt toch ook geld van belangenorganisaties in de auto branche. Daar heeft nog nooit iemand moeilijk over gedaan. Waarom dan nu ineens wel?

Dat ze gelogen heeft tegen de PvdA is een wat vervelende situatie en de enige die daarom een probleem heeft is de PvdA en haar stemmers. Vandaar dat er een onderzoek komt. De PvdA mag haar uit de partij zetten maar niet uit de 2e kamer.
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 11:43 schreef DRA het volgende:

Dat ze gelogen heeft tegen de PvdA is een wat vervelende situatie
Waar heeft ze gelogen tegen de PvdA ?
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 11:43 schreef DRA het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af. Daarnaast is dit de normaalste zaak van de wereld. Tweede kamerlid Hofstede ontvangt toch ook geld van belangenorganisaties in de auto branche. Daar heeft nog nooit iemand moeilijk over gedaan. Waarom dan nu ineens wel?

Dat ze gelogen heeft tegen de PvdA is een wat vervelende situatie en de enige die daarom een probleem heeft is de PvdA en haar stemmers. Vandaar dat er een onderzoek komt. De PvdA mag haar uit de partij zetten maar niet uit de 2e kamer.
Normaalste zaak van de wereld?
quote:
De adviesraad waarin Arib zit, moet uiteindelijk resulteren in een 'Hoge Raad voor de Marokkaanse gemeenschap in het buitenland'. Nog onbekend is wat het exacte takenpakket zal zijn van deze raad, wel is gesuggereerd dat een aantal van hen zal mogen toetreden tot de Eerste Kamer in Marokko. Vast staat dat de leden van de raad door de Marokkaanse koning zullen worden beëdigd. Bij een beëdiging worden de Marokkaanse onderdanen doorgaans geacht de hand van de koning te kussen en trouw aan hem te zweren.
[...]
Bij de onafhankelijkheid van de CCDH is overigens wel een kanttekening te maken. Deze adviesraad voor de mensenrechten is namelijk ingesteld door de koning van Marokko en adviseert ook rechtstreeks aan het Marokkaanse staatshoofd.
Die andere kamerleden zweren ook vast trouw aan de directeur van de NCRV e.d.
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 11:44 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Waar heeft ze gelogen tegen de PvdA ?
Of zij, of Jacques Tichelaar liegt. Jacques Tichelaar heeft namelijk aangegeven dat Arib geen bijbaan heeft, omdat de PvdA dat hij sterk had afgeraden. Dit alles is gewoon te lezen in het bericht.
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 11:57 schreef danndy het volgende:

Of zij, of Jacques Tichelaar liegt. Jacques Tichelaar heeft namelijk aangegeven dat Arib geen bijbaan heeft, omdat de PvdA dat hij sterk had afgeraden. Dit alles is gewoon te lezen in het bericht.
En in de vorige berichten was ook duidelijk te lezen dat zij vorige week al heeft aangegeven in die adviesgroep te zitten.
Ik zie nergens een reden om aan te nemen dat ze heeft gelogen.
userIcon
Ik vind het nu wel weer een pijnlijk verhaal worden. Ik bedoel, ik ben niet meteen in paniek maar wanneer er steeds meer baantjes opduiken die naar de kant van Marokko wijzen dan moet er inderdaad wel een keer een keuze worden gemaakt, Nederland of Marokko. Het kan gewoon niet dat je twee landen vertegenwoordigd omdat dit vroeg of laat een keer fout gaat en dan zijn de rapen gaar.
Ik snap overigens niet dat ze dit niet eerder zelf kenbaar heeft gemaakt want dit kon ze natuurlijk verwachten.
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 11:39 schreef calvobbes het volgende:

Er staat toch duidelijk dat het een onafhankelijke organisatie is waarvan de uitkomst alleen maar worden gepresenteerd aan de koning. Dus niet overlegd ofzo
Mgoed, mag ik dan ook van e.e.a. kamerlid via e.e.a. onafhankelijke organisatie alleen uitkomst van welke bedrijf zal goed op de beurs scoren ofzo? Geen geheiemen, gewoon zo... lekker ;-)

Enne - WAT (!!) wordt aan de koning precies gepresenteert dan? DETAILS!
userIcon
quote:
Dan serieuzer: ‘Er is een hetze gaande tegen mensen met een islamitische achtergrond.’
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:07 schreef groteprutsert het volgende:

Ik snap overigens niet dat ze dit niet eerder zelf kenbaar heeft gemaakt want dit kon ze natuurlijk verwachten.
Waarom zou de dat kenbaar moeten maken?
Maken de andere kamerleden ook uitgebreid melding van hun bijbaantjes?

En ze heeft toestemming gevraagd aan de PvdA. Lijkt me meer dan genoeg.
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:16 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Waarom zou de dat kenbaar moeten maken?
Maken de andere kamerleden ook uitgebreid melding van hun bijbaantjes?

En ze heeft toestemming gevraagd aan de PvdA. Lijkt me meer dan genoeg.
1. Zou moeten omdat het betreft geen volleyball vereniging, maar een andere land!
2. Ze heeft toestemming gevraagd, een NEE gekregen en toch doorgegaan (beetje eigenwijs, he?)
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:02 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En in de vorige berichten was ook duidelijk te lezen dat zij vorige week al heeft aangegeven in die adviesgroep te zitten.
Ik zie nergens een reden om aan te nemen dat ze heeft gelogen.
Dat het om Marokko gaat is tegenwoordig al reden genoeg geloof ik...
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:17 schreef SmilieBGD het volgende:

1. Zou moeten omdat het betreft geen volleyball vereniging, maar een andere land!
Ja nou en? Is dat een land waar me mee in oorlog zijn ofzo?
Er zijn zoveel kamerleden met bijbaantjes, ook contacten in het buitenland.
quote:
2. Ze heeft toestemming gevraagd, een NEE gekregen en toch doorgegaan (beetje eigenwijs, he?)
Ze heeft geen NEE gekregen, het is haar afgeraden.
Het is dus zeker niet zo dat ze het stiekem heeft gedaan.
userIcon
quote:
Op maandag 5 maart 2007 @ 12:16 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Waarom zou de dat kenbaar moeten maken?
Maken de andere kamerleden ook uitgebreid melding van hun bijbaantjes?

En ze heeft toestemming gevraagd aan de PvdA. Lijkt me meer dan genoeg.
Stel je voor: je bent een hele hoge manager bij Shell, en je hebt een (semi-geheim) commissariaat baantje bij Exxon ofzo. Dat is een vergelijkbaar voorbeeld als dat wat dit kamerlid doet.
50  van 122 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling69
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden