Dierenbeul vergiftigt veulen en stieren

Nederland • Geschreven door Moniek (moniek2006) op 27-02-2007 @ 17:01
print 
Een veeboer uit het Limburgse Terhorst wordt geteisterd door vergiftiging en mishandeling van zijn veestapel. Nadat eerder verschillende stieren doodziek werden trof boer Jef Flamand deze week een vergiftigd veulentje aan.

Een veearts is ervan overtuigd dat het paardje is vergiftigd. De vorige dag was het nog kerngezond en nu is het dier slap en heeft spiertrillingen. Wanneer het veulen de vergiftiging niet overleeft zal de gezondheidsdienst in Deventer uitzoeken door welk gif het dier is getroffen. Boer Flamand weet nog niet of hij aangifte gaat doen. Toen zijn stieren onwel raakten deed hij dat wel. De runderen waren vergiftigd doordat een nog onbekende persoon bestrijdingsmiddelen in het weiland had gespoten. Ook lag conifeerafval –dodelijk voor dieren- op het gras.

Zes jaar geleden mishandelde een nog steeds onbekende dierenbeul al een paard van Flamand. Het dier was met een touw vastgebonden aan een boom, had striemen over zijn hele lichaam en wonden in de mond. Het is niet bekend of die zaak verband houdt met de recente vergiftigingen. De politie raadt mensen aan in dit soort zaken altijd aangifte te doen.


Een veulen in Terhorst werd getroffen door vergiftiging

Bron: De Limburger (papieren versie)


Lees ook:

» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog0
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer6
» 15:24 Leers: belang buurt moet meetellen in asielzaak3
» 15:23 Aanhouding voor steekpartij Roermond 1


delen | eKudos nujij

11082 views / 59 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 59 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
als ze die vent hebben, ook vergiftigen!!!
userIcon
moet niet gekker worden. Dit komt wel dichter bij huis. Als ze mijn huisdier maar niet vergiftigen. Anders krijg ik niks meer te eten iedere dag
Gaan alle niet-vegetarische dierenliefhebbers nou weer hypocriet lopen te klagen?
userIcon
kom maar op met de discussie dat het maar een beest is, mafkezen hierzo die van die domme opmerkingen maken

ontopic:
waneer komen er is zware straffen op dierenmishandeling te staan, keihard aanpakken die gasten
Jammer altijd dit soort laffe streken van mensen tegen dieren en elkaar..
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:03 schreef onemangang het volgende:
Gaan alle niet-vegetarische dierenliefhebbers nou weer hypocriet lopen te klagen?
Doe ff niet zo achterlijk. Als je vlees eten mag je ook niet klagen?

Ik snap best dat dieren in de bio industrie het bar slecht hebben maar daar staat dit los van.
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:03 schreef onemangang het volgende:
Gaan alle niet-vegetarische dierenliefhebbers nou weer hypocriet lopen te klagen?
Moet je vegetarisch zijn om van dieren te houden dan?
userIcon
Ahhhh, wat een lief beessie!

Zulke mensen moeten snel opgepakt worden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:03 schreef LBmafkeesLB het volgende:
moet niet gekker worden. Dit komt wel dichter bij huis. Als ze mijn huisdier maar niet vergiftigen. Anders krijg ik niks meer te eten iedere dag
eet je elke dag een ei ofzo
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:03 schreef onemangang het volgende:
Gaan alle niet-vegetarische dierenliefhebbers nou weer hypocriet lopen te klagen?
Mensen die voor hun PLEZIER dieren (of kinderen) mishandelen en vermoorden, die horen gewoon niet thuis in een normale maatschappij.
userIcon
we live in a very sick world......
dit word toch al te erg war het het heen dit moet hard worden aangepakt welke dader dit gedaan heeft snap niet waarom de regering niet eens wat harder gaat optreden met dit zoort viese gedoe om beesten te vergiftigen
vind een schande bah
Wat een zieke geesten toch weer, te laf om je in de maatschappij te uiten en je dan aan een weerloos dier vergrijpen.
userIcon
hmm als er iets in limburg gebeurt, waarom moet een gezondheidsdienst uit overijssel (deventer) dan komen helpen? hebben ze dat niet beneden de rivieren of zo?

hoop dat die persoon wel gepakt word, en dat er een keer goede straffen afgegeven worden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:02 schreef The_ceesie het volgende:
als ze die vent hebben, ook vergiftigen!!!
Nee, dat is te mild. Verbranden, dit soort tuig. Levend.
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:05 schreef LiNDz het volgende:

[..]

Moet je vegetarisch zijn om van dieren te houden dan?
Niet als je beaamd dat je hypocriet bent als je wél treurt om dit paardje maar geen zak geeft om het kloteleven dat het dier had wat je aan het opvreten bent.

Prima als je vlees eet hoor, maar reageer dan niet geschokt op dergelijke berichten.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:03 schreef onemangang het volgende:
Gaan alle niet-vegetarische dierenliefhebbers nou weer hypocriet lopen te klagen?
Meneer heeft moeite onderscheid te maken tussen dieren die gefokt worden voor de slacht en het doelloos martelen van dieren. Triest figuur.
userIcon
Weer zo'n gestoorde.
userIcon
quote:
Wanneer het veulen de vergiftiging niet overleeft zal de gezondheidsdienst in Deventer uitzoeken door welk gif het dier is getroffen.
Zouden ze dat niet alvast kunnen doen,.. zo'n buisje bloed zal dat beest toch niet missen.. mjah,.. kan ook heel anders in zijn werk gaan natuurlijk..
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:03 schreef onemangang het volgende:
Gaan alle niet-vegetarische dierenliefhebbers nou weer hypocriet lopen te klagen?
Doe es FF normaal..
alsof vegetariers het alleenrecht zouden hebben om een oordeel te velgen over een dierenbeul
jij bewijst iig van niet, en nee je krijgt ook geen medaille
userIcon
Maar wat doen ze met die aangiften??? Weinig, pas wanneer een dier overlijdt gaan ze kijken waardoor. Je zou al wat moeten ondernemen als een dier mishandelt wordt en niet wachten tot het eerste dier doodgaat.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:02 schreef The_ceesie het volgende:
als ze die vent hebben, ook vergiftigen!!!
Inderdaad, of iets gruwelijker!
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:03 schreef onemangang het volgende:
Gaan alle niet-vegetarische dierenliefhebbers nou weer hypocriet lopen te klagen?
noem het niet hypocriet, noem het correctheid.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:12 schreef onemangang het volgende: Niet als je beaamd dat je hypocriet bent als je wél treurt om dit paardje maar geen zak geeft om het kloteleven dat het dier had wat je aan het opvreten bent.

Prima als je vlees eet hoor, maar reageer dan niet geschokt op dergelijke berichten.
Je hebt gelijk maar toch ook weer niet (oké helemaal geen gelijk)...
vergiftigd is dat beest namelijk niet te vreten,.. dat maakt het weer een kutstreek van die vent.. niks hypocriet aan
langzaam doodgaan aan vergiftiging/mishandeling duurt trouwens langer dan geslacht worden in de fabriek...

niet elk beest heeft een kloteleven voordat ie geslacht word trouwens, wel als deze constant vergiftigd en mishandeld is geweest,..

je krijgt te eten, elke dag friemelt er iemand aan je tieten (koe), je waggelt een beetje rond, chillen in het gras, geneukt worden door een stier,.. en nog voordat je als bejaarde amper nog op je poten kunt staan wordt je preventief afgemaakt en opgegeten.. wat wil je nog meer?

samenvatting: stel je niet zo aan moraalridder, stop met leven dan kan ook jij geen dier meer leed aandoen
de dierenbeul moet vergiftigt worden
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:12 schreef onemangang het volgende:

[..]

Niet als je beaamd dat je hypocriet bent als je wél treurt om dit paardje maar geen zak geeft om het kloteleven dat het dier had wat je aan het opvreten bent.

Prima als je vlees eet hoor, maar reageer dan niet geschokt op dergelijke berichten.
Ga op een ei zuigen of zo, klote vegetarier.
Wat een vuile vuile vuile klootzak
Heel simpel , al die gasten die dat doen , ophangen aan een dikke boom !!
userIcon
alsof die struikrovers er wat mee doen en zo'n kerel moet je gewoon flink in elkaar schoppen en dan dierenbeul op zijn hoofd branden
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:02 schreef The_ceesie het volgende:
als ze die vent hebben, ook vergiftigen!!!
Yeps.
userIcon
Ik hoop dat de dader spoedig gevonden wordt en er nou eens een echt zware straf gegeven zal worden. Dit mag niet zo door gaan!
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:12 schreef onemangang het volgende:

[..]

Niet als je beaamd dat je hypocriet bent als je wél treurt om dit paardje maar geen zak geeft om het kloteleven dat het dier had wat je aan het opvreten bent.

Prima als je vlees eet hoor, maar reageer dan niet geschokt op dergelijke berichten.
De scharrelkippen en de koeien etc die met 1 schot of stroomstoot dood gaan die ik eet hebben een beter leven en pijnlozere dood gehad dan deze dieren die gemarteld werden

Bovendien worden vergiftigde dieren niet gebruikt voor consumptie

Jouw standpunt gaat nergens over
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:27 schreef Gary_C het volgende:

[..]

Ga op een ei zuigen of zo, klote vegetarier.
wat nou als het ei bevrucht is
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:12 schreef onemangang het volgende:

[..]

Niet als je beaamd dat je hypocriet bent als je wél treurt om dit paardje maar geen zak geeft om het kloteleven dat het dier had wat je aan het opvreten bent.

Prima als je vlees eet hoor, maar reageer dan niet geschokt op dergelijke berichten.
dus omdat ik vlees eet moet ik ook maar (huis)dieren pijnigen/afmaken ?
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:12 schreef onemangang het volgende:

[..]

Niet als je beaamd dat je hypocriet bent als je wél treurt om dit paardje maar geen zak geeft om het kloteleven dat het dier had wat je aan het opvreten bent.

Prima als je vlees eet hoor, maar reageer dan niet geschokt op dergelijke berichten.
hahaha wat een typische veganistische uiting, volgens mij heb jij je nooit verdiept in het productievlees wat nederland heeft.
Bio industrie is kut ja, maar dat houdt niet in dat scharrel vlees en/of wild ook op een slechte manier klaargemaakt wordt. houd dat vegetarische gedoe voor je, want vegaburgers vind ik toch al niet te vreten.
Dit is gedaan door een zieke geest die er plezier in heeft, en niet iemand die er toevallig zijn geld mee verdient en het dier op snelle manier af kan maken ZONDER pijn dus, verdiep je eerst in waar het (scharrel) vlees vandaan komt en probeer dan die biefstuk nog eens

OT: oja en waarom zouden carnivoren het wel goed vinden om dieren te vergiftigen? dan hebben we he-le-maal niks meer te vreten op planten na.

OT: Dat ze madderfakker bij zn lurven grijpen
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:03 schreef onemangang het volgende:
Gaan alle niet-vegetarische dierenliefhebbers nou weer hypocriet lopen te klagen?
Achterlijke hippie!

Een dier verminken voor je plezier oid is wel heel iets anders het slachten om opgegeten te worden!

OT: hopen dat ze die klootzak die dat op z'n geweten heeft te pakken krijgen!
kan alleen een psychopaat zijn geweest..
ik vind dat ze die straffen daarop mogen verhogen dit is echt triest
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:49 schreef Eveli het volgende:
Ik hoop dat de dader spoedig gevonden wordt en er nou eens een echt zware straf gegeven zal worden. Dit mag niet zo door gaan!
Partij van de dieren, WERK AAN DE WINKEL!!
Doe eindelijk eens iets aan deze dierenmishandelingen!!
Godver......Bijna dagelijks worden dieren mishandeld, ik word er strontziek van zo langzamerhand. Ik hoop ook dat er eens een wet komt die deze walgelijk zieke klootzakken eens aanpakt en niet doodknuffeld
Ze proberen er wat aan te doen, aan dit soort praktijken, maar het helpt niet echt volgens mij... Ik hoop wel van harte dat er ooit een wet komt die dit soort zieke lui flink zullen straffen...! Lange celstraffen enzo. TBS helpt toch geen ene ruk.

http://www.partijvoordedieren.nl/ --> Meer informatie over deze partij...
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:03 schreef onemangang het volgende:
Gaan alle niet-vegetarische dierenliefhebbers nou weer hypocriet lopen te klagen?
[sarcasme]
Welnee ik ben geen vegaterier.
Dus ik vind ik prachtig als dieren gekweld worden, daar geniet ik helemaal van. Dit bericht maakt mijn hele dag dan ook weer goed.
[/sarcasme]

Achterlijke debiel zeker bloedarmoede opgelopen.


Ik word werkelijk dood en doodziek van die konijnenvoervreters die zichzelf ubermensch voelen alleen omdat ze tegen de natuur in weigeren om vlees te eten. En dan vervolgens denken meer recht van spreken te hebben als een normaal mens die zich gedraagd als omnivoor zoals dat al tienduizenden jaren het geval is.


Ik ken ook wel een aantal vegetariers en dat zijn over het algemeen hele vriendelijke mensen en niet van die azijnpissers zoals sommigen hier.
Boeiend, zijn grotere problemen in de wereld dan een of ander beest dat word gedood pfhuuu who cares!
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:03 schreef onemangang het volgende:
Gaan alle niet-vegetarische dierenliefhebbers nou weer hypocriet lopen te klagen?
gaan alle mongolen nu weer lopen te lullen met hun bullshit argumenten, dat als je geen vegetarier bent, je geen dierenliefhebben kan zijn?
,ik ga toch ook niet zeggen dat je hypocriet bent als je tegen (long)kanker en astma bent, maar toch ook auto rijd?
dat jij zo achterlijk bent om niet te kunnen begrijpen dat er een verschil is tussen een dier gebruiken voor consumptie (+bijproducten), en een dier zinloos mishandelen, daar kan ik ook niks aan doen
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:32 schreef 59FIFTY het volgende:
Boeiend, zijn grotere problemen in de wereld dan een of ander beest dat word gedood pfhuuu who cares!
jouw dood zal in ieder geval geen groter probleem zijn
dat geef je zelf al aan met je domme reactie
userIcon
vreselijk dat mensen zulke dingen voor hun eigen plezier doen
Zou het niet kunnen dat het veulen helemaal niet vergiftigd is maar de verkeerde planten gegeten heeft? Het is maar een idee hoor...
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:44 schreef nielsgeode het volgende:
Zou het niet kunnen dat het veulen helemaal niet vergiftigd is maar de verkeerde planten gegeten heeft? Het is maar een idee hoor...
Steek je kop maar in het zand, het zijn toch echt MENSEN die paardenvagina's e.d met messen bewerken en hier blijkbaar op kicken, Ik hoop voor hen dat ik ze nooit betrap want ik bind ze gewoon vast in het meest afgelegen deel van het bos met een prop in de mond. Klootzakken
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:03 schreef onemangang het volgende:
Gaan alle niet-vegetarische dierenliefhebbers nou weer hypocriet lopen te klagen?
Dat is best dom wat je daar zegt. Ik ben niet vegetarier en ook niet perse een dierenliefhebber,maar dieren doden vind ik alleen terecht omwille van vlees,dus niet omdat je toevallig en hekel hebt aan dieren.
Zieke teringlijer, misschien moet ik maar eens even met 'n paar man gaan patrouilleren daar, is niet zó ver weg!

Ziek figuur, die verdient echt een flink pak slaag met een überharde knuppel.
userIcon
Zieke geesten weer... Mensen die daar op kicken zijn echt..............
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:03 schreef onemangang het volgende:
Gaan alle niet-vegetarische dierenliefhebbers nou weer hypocriet lopen te klagen?
Stomme geitenwollensok, dacht je dat mensen die vlees eten geen gevoel hebben? Lekker gevoelig ben jij trouwens om zo handig de aandacht van de topic af te leiden.
50  van 59 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog0
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer6
» 15:24 Leers: belang buurt moet meetellen in asielzaak3
» 15:23 Aanhouding voor steekpartij Roermond 1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden