'Graf van Jezus ontdekt'

Internationaal • Geschreven door ANP op 23-02-2007 @ 21:07 - gepost door Christiaan
print 

Icoon BuitenlandsCanadese documentairemakers denken het graf van Jezus te hebben ontdekt. Zij baseren zich op jarenlang onderzoek van DNA-specialisten, historici, archeologen en schriftdeskundigen. Het graf zou zich bevinden in een spelonk in een wijk in Jeruzalem.

In de grot vonden wetenschappers tien resten van grafkisten waarop namen gegraveerd staan. Een van deze gravures is "Jezus, zoon van Jozef", een andere "Judah, zoon van Jezus". Ook zijn er twee gravures te vinden waarin Maria genoemd wordt. Vermoedelijk gaat het hier om Jezus' moeder en Maria Magdalena. Judah zou een zoon van Jezus kunnen zijn.

De grot werd al 27 jaar geleden ontdekt, en sindsdien is er uitgebreid onderzoek gedaan. De betreffende documentaire wordt binnenkort uitgezonden op Discovery Channel. Volgende week vindt in New York een persvertoning plaats.

Een Israëlische archeoloog twijfelt echter over de ontdekking. Volgens hem zou het bewijs te gering zijn, omdat de namen die in de spelonk werden gevonden 2000 jaar geleden al te wijdverbreid zouden zijn.

Met dank aan microkid en Bupatih voor de submit.


Bron: ANP


Lees ook:

» 15:30 Doden bij aanval met drone in Pakistan1
» 15:28 Man in Finland opent vuur, twee doden2
» 15:26 Meer dan 90 doden na aanvallen Syrische leger1
» 15:22 Shafiq spreekt nu van 'glorieuze revolutie' Egypte2


delen | eKudos nujij

24356 views / 206 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 206 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
userIcon
Maar Jezus was toch omhoog de hemel ingevlogen?
userIcon
Kan nooit bewezen worden natuurlijk...
userIcon
zijn lichaam lag er na een paar dagen al nie meer
userIcon
quote:
Het graf zou zich bevinden in een spelonk in een wijk in Jeruzalem.
In een wat?

"sta op, en loop"
man Danny (Administrator) 23-02-2007 @ 21:10 fotoboek homepage
userIcon
had Jezus een zoon joh? goh.
zeker van die Maria Magdalena teef?
Zouden de theorieën uit the da vinci code dan TOCH kloppen??
Oeeeeeeeeee, spannend !!!
kijk, da's nou weer beter nieuws..........
man Danny (Administrator) 23-02-2007 @ 21:10 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:09 schreef Kwabbernootje het volgende:

[..]

In een wat?
omg, je weet niet wat een spelonk is?
En nu met 't DNA gaan speuren wie er nu een afstammeling is...

quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:08 schreef Weerselo het volgende:
zijn lichaam lag er na een paar dagen al nie meer
Fabeltje, dat zie je toch?
Jezus. Krijg toch eens een leven en laat die man met rust...
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:10 schreef Danny het volgende:
had Jezus een zoon joh? goh.
zeker van die Maria Magdalena teef?
Zouden de theorieën uit the da vinci code dan TOCH kloppen??
Oeeeeeeeeee, spannend !!!
beetje rustig danni
niet te snel reageren.....
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:10 schreef Danny het volgende:

[..]

omg, je weet niet wat een spelonk is?
gokje: frietkot?
userIcon
quote:
Canadese documentairemakers denken het graf van Jezus te hebben ontdekt.
Onmogelijk, ik leef nog.
userIcon
canada, yea right maargoed in principe mag iedereen met t sprookjesboek zwaaien, ieder zn recht.
Grappig dat die atheisten altijd zo aggressief en onbeschofd worden van nieuws over jezus. ze zouden jullie eens een paar bijbel lessen moeten geven om jullie op te voeden
userIcon
Als je er niks van snap,zeg dan ook niks.
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:12 schreef neegij het volgende:

[..]

Onmogelijk, ik leef nog.
ze hebben het alvast gegraven
userIcon
ik heb er boeken over gelezen, en naar ik heb begrepen kan het nog weleens om vervalsingen van de graf 'herdenkdingen' zijn (weet ff de officiele naam van die dingenn niet meer).

allemaal erg controversieel, iig.
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:12 schreef Geylepapa het volgende:
Grappig dat die atheisten altijd zo aggressief en onbeschofd worden van nieuws over jezus. ze zouden jullie eens een paar bijbel lessen moeten geven om jullie op te voeden
Nee dank je, ik hoor elke dag al genoeg fabeltjes
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:12 schreef Geylepapa het volgende:
Grappig dat die atheisten altijd zo aggressief en onbeschofd worden van nieuws over jezus. ze zouden jullie eens een paar bijbel lessen moeten geven om jullie op te voeden
ik ben een atheist en heb 9 jaar gelovig school gevolgd, ik weet, misschien zelfs beter dan sommige christenen, wat ik afwijs, maar uiteraard zijn er uitzonderingen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:09 schreef Kwabbernootje het volgende:

[..]

In een wat?

"sta op, en loop"
Omg weet je niet wat een wijk is?
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:12 schreef Geylepapa het volgende:
Grappig dat die atheisten altijd zo aggressief en onbeschofd worden van nieuws over jezus. ze zouden jullie eens een paar bijbel lessen moeten geven om jullie op te voeden
Want iedereen die geen Christen is, is automatisch atheist...
userIcon
quote:
Ayaan, de dochter van Hirsi, die de zoon is van Magan, de zoon van Isse, de zoon van Guleid, die de zoon was van Ali, die de zoon was van Wai'ays, die de zoon was van Muhammad, van Ali, van Umar, van het geslacht Osman, de zoon van Mahamud.
Jezus, en ik dacht dat dit moeilijk was.
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:14 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Omg weet je niet wat een wijk is?
Moppenboek ingeslikt?
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:10 schreef Funkamental het volgende:
En nu met 't DNA gaan speuren wie er nu een afstammeling is...

DNA. Juist ja.
Controleer even in hoeverre het DNA van Jezus overeenkomt met Maria. Dan weten we zeker dat Maria geen eeuwige maagd was maar gewoon keihard geneukt.
userIcon
quote:
Judah zou een zoon van Jezus kunnen zijn.
Hmm, heeft hij zijn leuter toch niet in de broek kunnen houden.
userIcon
Maria Magdalena lag toch onder het Louvre in Parijs?????
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:10 schreef Danny het volgende:
zeker van die Maria Magdalena teef?
Zo, dat is apart. Het doet mij persoonlijk niet echt wat hoor, dat je hier mee wegkomt, maar Maria Magdalena teef. Gaat dat niet wat ver? Blijkt maar weer eens dat er met twee maten gemod wordt op ons aller Fok!, want dit soort uitspraken betreffende een ander soort geloof worden vaak wel gemod.
Maar goed, ik ben niet gelovig en de eerste die hier iets van zegt, dus het zal wel aan mij liggen.

Ontopic: ach, ook al zou het wel het graf zijn van Jezus, dan zal er toch beweerd worden dat er iemand anders in ligt, dat het nep is, enz. Er wordt toch wel iets verzonnen om ervoor te zorgen dat wat er in de Bijbel staat, klopt.
Beetje jammer dat iedereen in die tijd jezus heette
userIcon
tuurlijk neekte Maria
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:17 schreef anuszwam het volgende:
Controleer even in hoeverre het DNA van Jezus overeenkomt met Maria. Dan weten we zeker dat Maria geen eeuwige maagd was maar gewoon keihard geneukt.
laberatorium baby?
userIcon
Jezus een zoon, had the davinci code toch gelijk...
vrouw paddy (Moderator / Kanjer Crewlid '11/'12) 23-02-2007 @ 21:32 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:09 schreef Kwabbernootje het volgende:

[..]

In een wat?

"sta op, en loop"
Aangezien niemand het even uit kan leggen.
Of

Heb je natuurlijk in verschillende maten
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:09 schreef Ferdii het volgende:
mooi, kunnen we eindelijk dat hele kut geloof opdoeken en toegeven dat ie niet is opgestegen riching hemel? Of blijven we de sprookjes geloven?
Ik vind dat je wel een beetje respect kunt tonen aan mensen die er wel ingeloven.
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:10 schreef Danny het volgende:
had Jezus een zoon joh? goh.
zeker van die Maria Magdalena teef?
Zouden de theorieën uit the da vinci code dan TOCH kloppen??
Oeeeeeeeeee, spannend !!!
Effe dimme joh... Je komt wel ERG populair over, zo.

Twee dingen: Er zijn al zooooo veel "bewijzen" gevonden, die zogenaamd wezen naar het graf van Jezus. Net als de "houtsplinters van het kruis", als je die aan elkaar plakt (want elke zichzelf respecterende kerk heeft wel een houtsplintertje!) heb je een paar honderd kruizen.

Wat me het meest stoort in je enthousiasme (...) is je totale onwetendheid over Maria Magdalena. Tik die naam eens in bij Google en ga lekker lezen; die vrouw is bewust door de kerk zwart gemaakt. Ze was van adel, had zeer veel kennis en dat was voor Jesus al reden om haar meer in vertrouwen te nemen dan de andere discipelen. En ja, ze had een dusdanige relatie met Jesus dat je zou kunnen zeggen dat ze "getrouwd" waren. Het huwelijk zoals wij dat kennen en uitleggen, bestond toen nog niet. En tja; wie weet hadden ze wel een kind; Sarah schijnt gevlucht te zijn naar Frankrijk... Dat wordt daar nog jaarlijks gevierd. Geen toeval dat de Catharen (die later door de katholieken massaal werden uitgemoord -daar komt het woord 'ketter' vandaan) veel aspecten in hun geloof hadden, die onderwezen werd door Jesus.

Geen katholiek die dit gelooft en ondersteund, maar er zijn vele onderzoekers die hier wel op stuitten. Zeker is, dat de geschiedenis verdraaid is. Er is ERG veel geschrapt uit de bijbel, tijdens het concilie van Nicea in 325 werden de neuzen één kant opgeduwd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geloofsbelijdenis_van_Nicea

Maar goed, de term "teef" is fout, beledigend en zou ik schrappen, als ik jou was. Het getuigt van grote onkunde. Da's niet erg, maar ga lezen, en verwonder je over een geloof wat in de jaren NA Jesus en Maria kompleet verkracht en verdraaid is. (Voor mij al een reden om geen lid van die club te zijn...) Kwam die machtsgeile kerels namelijk wel van pas; angst voor de dood, angst voor een schepper gaat er nog steeds lekker in, bij veel mensen.
De kerk, al 2000 jaar een goedlopende, zéér winstgevende multinational...
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:32 schreef paddy het volgende:

[..]

Aangezien niemand het even uit kan leggen.
[afbeelding] Of
[afbeelding]
Heb je natuurlijk in verschillende maten
Zeg luister eens, op de bovenste foto zie ik vissen. Staat Jeruzalem onder water ofzo, of is die foto in Venetie gemaakt?
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:34 schreef masters het volgende:

[..]

Ik vind dat je wel een beetje respect kunt tonen aan mensen die er wel ingeloven.
Respect? We zitten hier wel op Fok! hoor!
userIcon
Wat een onzin zeg, de profeet Isa(as) is NOOIT Dood gegaan, Hij heeft geen graf en is nooit tot overlijden gekomen, Gekke mensen zijn dit die dit geloven, isa (as) zal pas een gezin stichten als die weer zal herkeren naar deze Aarde.
userIcon
quote:
'Graf van Jezus ontdekt'
Wilders is toch nog niet dood?
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:10 schreef Danny het volgende:

[..]

omg, je weet niet wat een spelonk is?
gamert..
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:36 schreef Roku het volgende:
Wat een onzin zeg, de profeet Isa(as) is NOOIT Dood gegaan, Hij heeft geen graf en is nooit tot overlijden gekomen, Gekke mensen zijn dit die dit geloven, isa (as) zal pas een gezin stichten als die weer zal herkeren naar deze Aarde.
En zijn vrouw zal zijn... Paris Hilton!
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:20 schreef VaderJacob het volgende:
Beetje jammer dat iedereen in die tijd jezus heette
of Jacob.
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:36 schreef Roku het volgende:
Wat een onzin zeg, de profeet Isa(as) is NOOIT Dood gegaan, Hij heeft geen graf en is nooit tot overlijden gekomen, Gekke mensen zijn dit die dit geloven, isa (as) zal pas een gezin stichten als die weer zal herkeren naar deze Aarde.
Over welke aflevering van Startrek heb jij het in godsnaam?
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

En zijn vrouw zal zijn... Paris Hilton!
Zijn Vrouw zal ongetwijfeld een Vrome Moslima zijn.
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:17 schreef Snotslak het volgende:

[..]

DNA. Juist ja.
Ja, juist...
quote:
Zij baseren zich op jarenlang onderzoek van DNA-specialisten, historici, archeologen en schriftdeskundigen.
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:17 schreef anuszwam het volgende:
Controleer even in hoeverre het DNA van Jezus overeenkomt met Maria. Dan weten we zeker dat Maria geen eeuwige maagd was maar gewoon keihard geneukt.
Jammer dat je niet doorhebt dat Maria Magdelena toch echt heel iemand anders was dan Jezus zijn moeder, die ook Maria heette.....en het vast wel eens met Jozef gedaan heeft....ben ik heilig van overtuigd.
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:38 schreef rebel6 het volgende:

[..]

of Jacob.
Zou het soms geen toeval zijn

* religie begint!
50  van 206 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 15:30 Doden bij aanval met drone in Pakistan1
» 15:28 Man in Finland opent vuur, twee doden2
» 15:26 Meer dan 90 doden na aanvallen Syrische leger1
» 15:22 Shafiq spreekt nu van 'glorieuze revolutie' Egypte2


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden