Kajakker verdrinkt bij wereldrecordpoging

Opmerkelijk • Geschreven door Moniek (moniek2006) op 12-02-2007 @ 13:35
print 
Icoon BuitenlandsEen Australische kajakker is waarschijnlijk verdronken bij een wereldrecordpoging. Dat gebeurde toen hij als eerste mens in een kajak een traject van zestienhonderd kilometer wilde afleggen van Tasmanië naar Nieuw-Zeeland. Op de route komen sterke stromingen, hoge golven en veel haaien voor.

Opgegeven
De familie heeft de hoop om de 39-jarige Andrew McAuley nog levend terug te zien, opgegeven. De kajak is afgelopen zaterdag leeg teruggevonden. Van de man ontbreekt elk spoor. Onder druk van Australië heeft de Nieuw-Zeelandse marine de zoektocht naar McAuley hervat. De avonturier was op 11 januari vertrokken.

Noodsignaal
Nadat McAuley vier weken en twee dagen onderweg was ving de Nieuw-Zeelandse marine vrijdag een noodsignaal op. Daarna vonden ze een lege kajak op tachtig kilometer voor het zuidelijk eiland van Nieuw-Zeeland. De zee was rustig toen het noodsignaal werd ontvangen. Autoriteiten vermoeden dat McAuley vanwege het goede weer een beschermkap over zijn zitje heeft geopend. Een onverwachte golf kan de kajak dan vullen met water en kapseizen. De beschermkap ontbrak op de kajak.


Kajakker Andrew McAuley (39) is waarschijnlijk verdronken

Bron: Belga/HLN


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

19971 views / 57 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 57 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Damn. Is ook wel een gruwelijke afstand.
"De beschermkap ontbrak op de kajak"


Alles is verklaarbaar
userIcon
Kajak + 1600km = problemen
Misschien een reuze inktvis? Een haai zie ik niet zo snel een bootje aanvallen..
userIcon
Hij is gewoon gaan zwemmen, met een Kajak is het dan ook veel te makkelijk
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 13:39 schreef unreal het volgende:
Misschien een reuze inktvis? Een haai zie ik niet zo snel een bootje aanvallen..
Dus wel. Van onderaf lijkt een kajak, net als een surfplank, redelijk veel op een zeehond. Vooral voor haaien, wiens zicht beperkt is.
userIcon
Waarom had hij geen begeleiding??
Maar zoals altied kom an dat gekajakker een end
userIcon
quote:
In de route kwamen sterke stromingen, hoge golven en veel haaien voor.

en ontbrak erbij McAuley ook iets?:ervaring?
Bij sommige recordpogingen heb ik ook zoiet van: "Is dat nou nodig om te bewijzen dat je de beste bent"?
Dit was vragen om problemen als je het mij vraagt. Hoe goed je ook bent.
Sterkte voor de familie. Ik hoop dat hij daar aan gedacht had toen hij het ruime sop koos.
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 13:39 schreef unreal het volgende:
Misschien een reuze inktvis? Een haai zie ik niet zo snel een bootje aanvallen..
Teveel pirates of the carribean gekeken?
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 13:42 schreef AIRmichael het volgende:

[..]

Teveel pirates of the carribean gekeken?
De verdachte is aangehouden.



OT: Het is nog niet eens zeker dát hij dood is, misschien is hij opgepikt door een of ander vissersbootje en heeft hij erg onwaarschijnlijk, nog niet eens een kans gezien om contact op te nemen.
da's wel bale, 80 km voor de kust... dan had hij er toch al 1520 km op zitten
maarja daar is natuurlijk de kajak gevonden, dus weet je nog niet precies hoever hij was..
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 13:39 schreef unreal het volgende:
Misschien een reuze inktvis? Een haai zie ik niet zo snel een bootje aanvallen..
Serieus.. dit meen je?

Misschien wat minder films kijken, knaap.
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 13:50 schreef _DeMoN_ het volgende:

[..]

Serieus.. dit meen je?

Misschien wat minder films kijken, knaap.
Misschien moet jij wat meer getuigenverslagen van schipbreukelingen uit WO2 gaan lezen.
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 13:50 schreef _DeMoN_ het volgende:

[..]

Serieus.. dit meen je?

Misschien wat minder films kijken, knaap.
idd reuzeninktvis valt mensen eerder aan dan de haaien (zolang je niet bloedt)

maar toch is reuzeninktvis zeldzamer, komt alleen in de diepzee voor.
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 13:42 schreef hardromacore het volgende:

[..]


en ontbrak erbij McAuley ook iets?:ervaring?
of gezond verstand
userIcon
Ik heb nog nooit gehoord van een reuzeninktvis die een mens aanvalt (buiten dan in POTC :p ), aangezien reuzeninktvissen in de diepzee leven. Haaien kunnen een kajak gemakkelijk aanzien als een prooi.
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 13:50 schreef _DeMoN_ het volgende:

[..]

Serieus.. dit meen je?

Misschien wat minder films kijken, knaap.
Daarnaast bestaan reuze inktvissen, kijk maar naar het "portugees slagschip" dat is een inktvis die bovenwater drijft, die zo groot is dat hij met zijn rug zeilt in de wind. vandaar de naam "portugees slagschip"

er bestaan veel verhalen over deze dinge maar of ze waar zijn is een 2e
userIcon
Ik dacht dat iemand Kajakker heette ofzo
userIcon
In ieder geval heeft hij het geprobeerd..
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 14:02 schreef ruudvh het volgende:

[..]

Daarnaast bestaan reuze inktvissen, kijk maar naar het "portugees slagschip" dat is een inktvis die bovenwater drijft, die zo groot is dat hij met zijn rug zeilt in de wind. vandaar de naam "portugees slagschip"

er bestaan veel verhalen over deze dinge maar of ze waar zijn is een 2e
Misschien moet je eerst eens wat informatie gaan zoeken voordat je gigantische onzin uitkraamt.
Je bedoelt het zogenaamde 'Portugese oorlogsschip'
Dat is een zeer giftige kwallensoort en helemaal geen reuzeninktvis.

Bovendien zwemmen reuzeninktvissen in de diepzee en laten zich niet of nauwelijks aan het wateroppervlak zien. Vandaar dat we bitter weinig over deze beesten weten.
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 13:45 schreef DeKeuv het volgende:

[..]

De verdachte is aangehouden.

[afbeelding]

OT: Het is nog niet eens zeker dát hij dood is, misschien is hij opgepikt door een of ander vissersbootje en heeft hij erg onwaarschijnlijk, nog niet eens een kans gezien om contact op te nemen.
Of was het misschien deze?



userIcon
kajakker naar de haaien was een toepasselijkere kop voor dit artikel geweest!
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 14:09 schreef blonchi het volgende:

[..]

Misschien moet je eerst eens wat informatie gaan zoeken voordat je gigantische onzin uitkraamt.
Je bedoelt het zogenaamde 'Portugese oorlogsschip'
Dat is een zeer giftige kwallensoort en helemaal geen reuzeninktvis.

Bovendien zwemmen reuzeninktvissen in de diepzee en laten zich niet of nauwelijks aan het wateroppervlak zien. Vandaar dat we bitter weinig over deze beesten weten.
Precies, en die heeft tentakels van honderd meter die je verlammen waardoor je hart stopt en je daarnaast waarschijnlijk ook verdrinkt.
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 14:02 schreef ruudvh het volgende:

[..]

Daarnaast bestaan reuze inktvissen, kijk maar naar het "portugees slagschip" dat is een inktvis die bovenwater drijft, die zo groot is dat hij met zijn rug zeilt in de wind. vandaar de naam "portugees slagschip"

er bestaan veel verhalen over deze dinge maar of ze waar zijn is een 2e
Ffe de feiten op een rijtje zetten vrienden.

Als een inktvis mensen aanvalt is het een pijlinktvis, het dier waar jij op doelt met de naam portugees slagschip is geen intkvis maar een soort kwal: http://nl.wikipedia.org/wiki/Portugees_oorlogsschip

Reuze intkvissen zoals een kraak leven op grote dieptes, ze kunnen niet onder het zeeoppervlak leven omdat het druk verschil met de diepte waar ze echt in leven te groot is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Reuzeninktvis

Er zijn echter wel kleinere pijlinktvissen die wel degelijk onder de zee spiegel leven en die vallen idd mensen aan, ze vreten elkaar ook op bij tekort aan voedsel.

userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 14:17 schreef DeKeuv het volgende:

[..]

Precies, en die heeft tentakels van honderd meter die je verlammen waardoor je hart stopt en je daarnaast waarschijnlijk ook verdrinkt.
100 meter?

Jij bent zo iemand die fabels verzint he, dankzij mensen zoals jou geloven mensen in de yeti en het monster van loch ness.
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 14:25 schreef Borjoyzee het volgende:

[..]

100 meter?

Jij bent zo iemand die fabels verzint he, dankzij mensen zoals jou geloven mensen in de yeti en het monster van loch ness.
en wat is dan het probleem
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 13:57 schreef SCwookie het volgende:

[..]

idd reuzeninktvis valt mensen eerder aan dan de haaien (zolang je niet bloedt)

maar toch is reuzeninktvis zeldzamer, komt alleen in de diepzee voor.
en in de diepzee is dus weer geen mens te vinden.. Een haai valt niet alleen aan als je bloedt hoor...'t maakt het alleen makkelijker voor 'm.
Lol als een haai die kajak had aangevallen, zou dat dan niet te zien zijn op die kajak zelf?
userIcon
Die vent heeft net zo'n grijns as Bavo Galenma.
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 14:17 schreef DeKeuv het volgende:

[..]

Precies, en die heeft tentakels van honderd meter die je verlammen waardoor je hart stopt en je daarnaast waarschijnlijk ook verdrinkt.
maar ik zie een kwal nog niet zo snel een kajak aanvallen
Allemaal van die sterke verhalen. Straks zit hij gewoon op een party jacht te feesten
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 14:25 schreef Borjoyzee het volgende:

[..]

100 meter?

Jij bent zo iemand die fabels verzint he, dankzij mensen zoals jou geloven mensen in de yeti en het monster van loch ness.
Misschien is 100 meter wat aan de lange kant. Maar ze kunnen ruim 50 meter lang worden. Het zijn een soort samenwerkende netelcellen. Zeer dodelijk.
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 14:27 schreef dopje82 het volgende:

[..]

en wat is dan het probleem
Nou, als je iets vertelt over een dier wat je zelf nog nooit hebt gezien en alleen maar andere mensen hun lulverhalen verkondigt is het misschien raadzaam om zelf eens uit te gaan zoeken of het wel klopt wat je vertelt?

Tis niet de fabeltjeskrant hier weetjewel.
userIcon
zo'n beschermkap noemt met een spatzeil hoor.
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 14:25 schreef Borjoyzee het volgende:

[..]

100 meter?

Jij bent zo iemand die fabels verzint he, dankzij mensen zoals jou geloven mensen in de yeti en het monster van loch ness.
bestaat een yeti niet? damn en ik maar altijd hopen dat ik ooit een yeti onder de kerstboom zou krijgen
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 14:46 schreef Borjoyzee het volgende:

[..]

Nou, als je iets vertelt over een dier wat je zelf nog nooit hebt gezien en alleen maar andere mensen hun lulverhalen verkondigt is het misschien raadzaam om zelf eens uit te gaan zoeken of het wel klopt wat je vertelt?

Tis niet de fabeltjeskrant hier weetjewel.
nou vertel je tegen iedereen dus dat die dieren/beesten niet bestaan.
daar gaat hun hoop om ooit nessie of een yeti tegen te komen
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 13:42 schreef TiberiuZ het volgende:
Waarom had hij geen begeleiding??
Blijf dan ook gewoon thuis man, sukkel
userIcon
Beetje voorbarige titel.. misschien is de kans groot dat hij verdronken is.. maar er zijn ook nog vele andere scenario's denkbaar.
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 15:35 schreef Lesouhaitdesou het volgende:
Blijf dan ook gewoon thuis man, sukkel
Wie weet had hij dan wel zijn nek gebroken bij het vallen van de trap.
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 15:32 schreef dopje82 het volgende:

[..]

nou vertel je tegen iedereen dus dat die dieren/beesten niet bestaan.
daar gaat hun hoop om ooit nessie of een yeti tegen te komen
Nee, ik zeg dat ze er in geloven, sommige mensen geloven ook in God, of Allah ,die hebben ze zelf meestal ook nog nooit gezien
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 14:46 schreef Borjoyzee het volgende:

[..]

Nou, als je iets vertelt over een dier wat je zelf nog nooit hebt gezien en alleen maar andere mensen hun lulverhalen verkondigt is het misschien raadzaam om zelf eens uit te gaan zoeken of het wel klopt wat je vertelt?

Tis niet de fabeltjeskrant hier weetjewel.
Jankbal ben je ook he.

Zoals gezegd werd, 50 meter is geen uitzondering. Nou tel van de ene naar de andere kant en je hebt 100 meter.

Oh wacht nog een sterk verhaal, je pik moet wel klein zijn anders is het zo moeilijk mierenneuken he?
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 14:17 schreef DeKeuv het volgende:

[..]

Precies, en die heeft tentakels van honderd meter die je verlammen waardoor je hart stopt en je daarnaast waarschijnlijk ook verdrinkt.
quote:
Het Portugees oorlogsschip kan tentakels ontwikkelen tot 50 meter lang.
quote:
De grootste tot nu toe ontdekte reuzeninktvis is volgens het Guinness Book of Records in 1888 in Newfoundlands Thimble Tickle Bay gevangen. Het dier was 18,3 meter lang, waarvan 10,7 meter tentakels, en woog ongeveer een ton.
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 16:08 schreef DeKeuv het volgende:

[..]

Jankbal ben je ook he.

Zoals gezegd werd, 50 meter is geen uitzondering. Nou tel van de ene naar de andere kant en je hebt 100 meter.

Oh wacht nog een sterk verhaal, je pik moet wel klein zijn anders is het zo moeilijk mierenneuken he?
Verschil tussen jouw pik en die van mij is waarschijnlijk net zo groot als die 50 meter van jou en mijn 100 meter. (dat maakt mij 2 keer zo groot

Enfin, een meter is mierenneuken maar 50 meter is geen mieren neuken.

Je bent gewoon een ontzettende oetlul als je met achterhaalde feiten komt en gedachtes terwijl je door middel van websites wat beter onderzochte feiten kunt vinden, onderzocht door mensen die er voor gestudeerd hebben en niet schatten zoals mensen zoals jij doen.


userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 13:41 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus wel. Van onderaf lijkt een kajak, net als een surfplank, redelijk veel op een zeehond. Vooral voor haaien, wiens zicht beperkt is.
In dit geval lijkt een haai me uitgesloten aangezien er dan sporen van op de kano achtergebleven zouden zijn. Remeber, de kano is teruggevonden!

hpfff, net een kudde schoolkinderen, lezen niet, maar komen direct tot conclusies
50  van 57 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden