Kabinet wil Antillianen alsnog uitzetten

Nederland • Geschreven door Bart (Mainport) op 09-02-2007 @ 14:44
print 
Het demissionaire kabinet heeft vandaag het voorstel gesteund om criminele jongeren uit de Antillen en Aruba uit het land te kunnen zetten, en gaat daar in mee met minister Rita Verdonk, die al langer dan een jaar met dit plan rondloopt. Tot nu toe is het wetsvoorstel al twee keer gedwarsboomd door de Raad van State, Verdonk gaat daar desalniettemin lijnrecht tegenin door het besluit toch voor te leggen aan de Tweede Kamer.

"Als Antilliaanse jongeren echt crimineel zijn, op straat rondhangen en overlast veroorzaken, dan houdt het een keer op. We vinden dat we jongeren onder voorwaarden moeten kunnen terugsturen." Het wetsvoorstel betrekt jongeren tussen de zestien en 24 jaar die ongeschoold naar Nederland komen en er een boeltje van maken. Het is de bedoeling dat de maatregel voorkomt dat jongeren uit deze groep in Nederland in de criminaliteit verzeild raken.

"Het is niet bedoeld voor goedwillende jongeren die naar Nederland komen voor een opleiding," aldus Verdonk. De Raad van State oordeelde de eerste keer negatief, omdat het in strijd zou zijn met Europese regels over gelijke behandeling. Daarna zijn er wijzigingen aangebracht. Over de gronden waarop de raad ook in tweede instantie bezwaren had, tast men in het onbekende. Verdonk benadrukte vandaag dat het plan alleen een heel specifieke groep aangaat.


Demissionair VVD-minister Rita Verdonk




Lees ook:

» 07:32 Amsterdam door rovers en inbrekers onveiligste plek43
» 06:03 Politie schiet man dood in Den Haag37
» 05:56 Politie houdt nepmondhygiënist aan3
» 05:55 Giraffe geboren in Gaia Zoo3


delen | eKudos nujij

10684 views / 159 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 159 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4
userIcon
quote:
Het demissionaire kabinet heeft vandaag het voorstel gesteund om criminele jongeren uit de Antillen en Aruba uit het land te kunnen zetten, en gaat daar in mee met minister Rita Verdonk, die al langer dan een jaar met dit plan rondloopt.
DOEN!!!!
userIcon
Ik heb een nog beter idee. We richten strafkampen op en sluiten ze daar in op. En op een gegeven moment doen we dat ook met Moslims, atheisten, andersdenkenden en critici van de overheid.
Maar dan raken de kampen vol en moeten we een eindoplossing verzinnen...


userIcon
mooi,..ga maar in je eigen land rotzooi lopen trappen,verkrachten stelen,helen etc. etc. liever kwijt dan rijk zulke (luie) lui!
userIcon
Het zou te mooi zijn voor woorden
Aangezien we niet willen discrimineren vind ik dat we ook zo'n oplossing moeten hebben voor "onze" criminele marokkaantjes, turkjes etc.etc. Criminele Nederlandertjes mogen op eigen bodem opgesloten worden.
userIcon
Als dit plan waterdicht is, dan vind ik het prima... (niet dat ik heel enthousiast ben; dit is toch een beetje een zwaktebod). Vooral als die jongeren kort na aankomst zo'n misdrijven plegen.

Paar dingetjes moeten echt waterdicht zijn:
- bewijslast moet 100% zeker zijn
- opvang in thuisland moet geregeld zijn

Ook moeten we niet vergeten dat we niet zomaar enkel een probleem moeten verplaatsen: een communicatiestrategie waarvan een preventieve werking uitgaat zou eraan gekoppeld kunnen worden, om maar eens iets te noemen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 @ 14:48 schreef santax het volgende:
Tja dat Verdonk machtsgeil is, was al langer een feit. Het beter weten dan de Hoge Raad... laat me niet lachen. En dan ook nog tegen het verdrag van de rechten van de mens... Sjezus zeg. Gaan we net zoals amerika onszelf boven deze verdragen stellen?

Offtopic: moet ik nog wel nieuws submitten?
Van mij mag het. Liever dat ze daar de boel slopen dan hier.
Ze moeten de Antillen gewoon afzetten van het Koninkrijk der Nederlanden.
userIcon
Dit is het eerste positieve geluid sinds weken

criminelen met een niet-Nederlandse afkomst
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 @ 14:46 schreef Xebrozius het volgende:
Ik heb een nog beter idee. We richten strafkampen op en sluiten ze daar in op. En op een gegeven moment doen we dat ook met Moslims, atheisten, andersdenkenden en critici van de overheid.
Maar dan raken de kampen vol en moeten we een eindoplossing verzinnen...


Doe niet zo raar man. Als mensen naar Nederland (of elk ander land) komen, mogen ze minstens normaal doen.
Crimineeltje zijn kun je ook in je eigen land spelen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 @ 14:48 schreef Aka-Zigor het volgende:
Het zou te mooi zijn voor woorden
Aangezien we niet willen discrimineren vind ik dat we ook zo'n oplossing moeten hebben voor "onze" criminele marokkaantjes, turkjes etc.etc. Criminele Nederlandertjes mogen op eigen bodem opgesloten worden.
Exactemento.
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 @ 14:46 schreef Xebrozius het volgende:
Ik heb een nog beter idee. We richten strafkampen op en sluiten ze daar in op. En op een gegeven moment doen we dat ook met Moslims, atheisten, andersdenkenden en critici van de overheid.
Maar dan raken de kampen vol en moeten we een eindoplossing verzinnen...


Praat geen poep, niemand zit op die aangeklede apen* te wachten. We hebben hier van ons zelf al genoeg minder begaafden die het leven van andere verknallen.


(*niet racistisch bedoeld, heeft betrekking op apengedrag van die eikels)
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 @ 14:49 schreef mijnlandnietmeer het volgende:
Ze moeten de Antillen gewoon afzetten van het Koninkrijk der Nederlanden.
Helemaal mee eens, hoe mooi de Antillen ook is en ook al heeft hier ook al familie van mij gewoond, dit kost NL meer dan het oplevert
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 @ 14:50 schreef M42 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, hoe mooi de Antillen ook is en ook al heeft hier ook al familie van mij gewoond, dit kost NL meer dan het oplevert
Hugo Chavez wil het toch hebben?
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 @ 14:48 schreef Aka-Zigor het volgende:
Het zou te mooi zijn voor woorden
Aangezien we niet willen discrimineren vind ik dat we ook zo'n oplossing moeten hebben voor "onze" criminele marokkaantjes, turkjes etc.etc. Criminele Nederlandertjes mogen op eigen bodem opgesloten worden.
en onderweg 'per ongeluk' de laadklep van het vliegtuig open laten gaan...
man Fir3fly (Spellingcontroleur) 09-02-2007 @ 14:52 fotoboek no homepage
userIcon
Ben benieuwd of dit ook door de Tweede Kamer komt .
Jammer dat het tot 24 jaar betreft.

Al bij al een goede beslissing
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 @ 14:50 schreef Lesouhaitdesou het volgende:

[..]

Doe niet zo raar man. Als mensen naar Nederland (of elk ander land) komen, mogen ze minstens normaal doen.
Crimineeltje zijn kun je ook in je eigen land spelen.
Als je naar Nederland komt val je onder de Nederlandse wet, pas die dan ook toe. Maar stuur mensen niet terug zonder enig vorm van straf.
Dit is toch een vrijbrief om hier de boel te komen naaien en dan weer lekker naar je thuisland te gaan op kosten van de overheid. En in zekere mate dus van de belastingcenten die ik betaal.
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 @ 14:49 schreef mijnlandnietmeer het volgende:
Ze moeten de Antillen gewoon afzetten van het Koninkrijk der Nederlanden.
- dat kan niet en is vastgelegd in het statuut, die niet eenzijdig te verbreken is
userIcon
Dat zou geweldig zijn
userIcon
Maar wát is er dan veranderd zodat het dit keer wel door kan gaan?
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 @ 14:46 schreef Xebrozius het volgende:
Ik heb een nog beter idee. We richten strafkampen op en sluiten ze daar in op. En op een gegeven moment doen we dat ook met Moslims, atheisten, andersdenkenden en critici van de overheid.
Maar dan raken de kampen vol en moeten we een eindoplossing verzinnen...
Anders vang jij even die duizenden Antilliaanse klaplopers op die jaarlijks ons land binnen stromen. Maar blijkbaar moeten er eerst nog duizenden slachtoffers vallen zoals Jesse Dingemans en al die anderen voordat men zich gaat realiseren dat ze gewoon verkeerd bezig zijn.
userIcon
Weet je wat pas zou helpen? Als je gevangenissen opricht per bevolkingsgroep. Dat zou inhouden dat een Russische cel te vergelijken valt met zoals die is in Rusland.
Slechte voeding, hygiene en met 30 man in 1 cel.
Etc etc.

Gewoon exact dezelfde gevangenissen maken, inrichten en volgens dezelfde richtlijnen zoals die landen de gevangenen behandelen. Dan daalt de criminaliteit met 1000% procent
userIcon
laat ze maar komen joh, uitzetten hoeft toch niet.
de gemiddelde nederlander verdiend veel meer als hun, en kunnen dus makkelijk voor de kosten opdraaien, die zij veroorzaken.
NOT!!!!!!

Flikker op met die lui, criminaliteit moet harder aangepakt worden, niet alleen voor antilianen , maar voor ieder die geen nederlandse nationaliteit heeft.

nederlanders kunnen hun straf hier uitzitten, en anderen uitgezet moeten worden naar het land van herkomst en daar berecht moet worden.

einde aan de terreur. degene die dit anders ziet , moet maar s in de grote steden met het openbaar vervoer gaan. dan kom je ze zelf wel tegen, die lui die alles provoceren.
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 @ 14:53 schreef Cyclonis het volgende:

[..]

- dat kan niet en is vastgelegd in het statuut, die niet eenzijdig te verbreken is
Waar een wil is, is een weg. Dat hedendaagse Nederlandse politici daar niet de ballen voor hebben is een heel ander verhaal.
nou ik vind het eigen schuld dikke bult voor de nederlanders , want zij hebben het nederlandse rijk opgenomen omdat het in hun voordeel was destijds en nu zitten ze met de gebakken peren
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 @ 14:50 schreef M42 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, hoe mooi de Antillen ook is en ook al heeft hier ook al familie van mij gewoond, dit kost NL meer dan het oplevert
- curacao heeft veel geld opgeleverd voor nederland via de Shell (tijdje terug), verder verschaft het ook veel werk aan Nederlanders die daar voor Nederlandse bedrijven werken

- nederland heeft er een stuk grondgebied door in het westen waardoor handel met zuid amerika en noord amerika makkelijker gaat. verder heeft nederland er ook een grote militaire training kunnen organiseren met de VS en Canada die heel positief was ontvangen

- beetje erg sneue mening vind ik het, dat nadat een rijksdeel al 350 jaar erbij hoort, nu ineens afgestoten moet worden, omdat het de afgelopen 10 jaar met wat problemen kampt
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 @ 14:46 schreef Xebrozius het volgende:
Ik heb een nog beter idee. We richten strafkampen op en sluiten ze daar in op. En op een gegeven moment doen we dat ook met Moslims, atheisten, andersdenkenden en critici van de overheid.
Maar dan raken de kampen vol en moeten we een eindoplossing verzinnen...
Ja, want criminelen zijn hetzelfde als die andere groepen die je noemt De nominatie voor domste post van vandaag heb je in ieder geval al binnen.
userIcon
Alsof de Nederlandse Antillen ons afvoerputje willen zijn.

Heeft Verdonk het trouwens over Nederlanders van Antilliaanse afkomst, of mensen met alleen een Antilliaanse paspoort?
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 @ 14:54 schreef mijnlandnietmeer het volgende:

[..]

Anders vang jij even die duizenden Antilliaanse klaplopers op die jaarlijks ons land binnen stromen. Maar blijkbaar moeten er eerst nog duizenden slachtoffers vallen zoals Jesse Dingemans en al die anderen voordat men zich gaat realiseren dat ze gewoon verkeerd bezig zijn.
Weet je wie pas de grootste klaplopers zijn? Nederlanders.
Te laks en te lui om ongeschoold werk te willen doen, flink de WW in en daarbij lekker zwart bijklussen. Wietplantage hier, belastingontduiking daar...
En dan maar jammeren over de buitenlanders en hoe erg zij ons systeem wel niet belasten. Donder toch op zeg.
Hele achterstandswijken worden volgeneukt met asociale, onbeschofte en domme kinderen. Door ons, de Nederlanders ja.
Luie volgevreten aso's die alleen nog maar kunnen ontspannen bij heftige voetbalrellen.
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 @ 14:50 schreef M42 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, hoe mooi de Antillen ook is en ook al heeft hier ook al familie van mij gewoond, dit kost NL meer dan het oplevert
Het kost ons inderdaad heel veel geld en ze zijn te lui om zelf iets te doen. Net als Suriname trouwens........ze hebben een verschrikkelijke grote mond, maar ze kunnen alleen overleven met geld uit Nederland.
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 @ 14:58 schreef druide het volgende:
Alsof de Nederlandse Antillen ons afvoerputje willen zijn.

Heeft Verdonk het trouwens over Nederlanders van Antilliaanse afkomst, of mensen met alleen een Antilliaanse paspoort?

Het is nog veel erger. Iedere Antilliaan heeft automatisch een Nederlands paspoort. En ons afvoerputje? Kerel, het gaat hier om kansloze Antillianen die hun toevlucht zoeken in Nederland! Het is niet meer dan terecht, dat indien zij hier veelvuldig betrokken zijn in de criminaliteit ze terug worden gestuurd naar hun habitat.
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 @ 14:58 schreef watchers het volgende:

[..]

Ja, want criminelen zijn hetzelfde als die andere groepen die je noemt De nominatie voor domste post van vandaag heb je in ieder geval al binnen.
Misschien doel ik op een glijdende schaal. Cynisme is je aardig onbekend
Wat is er mis met de gevangenis?

Beleid op basis van afkomst heet "APARTHEID". De geur van gaskamers komt maar niet los van Verdonk.
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 @ 14:58 schreef druide het volgende:
Alsof de Nederlandse Antillen ons afvoerputje willen zijn.
Nee, ze hebben liever dat wij hun afvoerputje zijn Vandaar dat al het criminele tuig enthousiast deze kant op wordt gebonjourd vanaf de Antillen. En wij sturen ze per retour weer terug. Lijkt me wel redelijk.
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 @ 14:46 schreef Xebrozius het volgende:
Ik heb een nog beter idee. We richten strafkampen op en sluiten ze daar in op. En op een gegeven moment doen we dat ook met Moslims, atheisten, andersdenkenden en critici van de overheid.
Maar dan raken de kampen vol en moeten we een eindoplossing verzinnen...


Weer zo'n leipo die denkt dat een taakstrafje beter helpt
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 @ 14:56 schreef Xebrozius het volgende:
Weet je wat pas zou helpen? Als je gevangenissen opricht per bevolkingsgroep. Dat zou inhouden dat een Russische cel te vergelijken valt met zoals die is in Rusland.
Slechte voeding, hygiene en met 30 man in 1 cel.
Etc etc.

Gewoon exact dezelfde gevangenissen maken, inrichten en volgens dezelfde richtlijnen zoals die landen de gevangenen behandelen. Dan daalt de criminaliteit met 1000% procent
Zulke gevangenissen hebben we al op Nederlands grondgebied; Koraalspecht.
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 @ 14:58 schreef druide het volgende:
Alsof de Nederlandse Antillen ons afvoerputje willen zijn.

Heeft Verdonk het trouwens over Nederlanders van Antilliaanse afkomst, of mensen met alleen een Antilliaanse paspoort?
dat is het hem nou, er is niet zoiets als een antilliaans paspoort. de antillen zijn nederlands grondgebied en mensen daar hebben dus een nederlands paspoort.
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 @ 15:02 schreef plum het volgende:

[..]

Waarom werk je niet?
Bevalt het je hier niet , is het dan niet wijsheid om een ander land op te gaan zoeken om te wonen?
Pssst, je praat hier tegen een Nederlandse student hoor. Jij hebt zeker de oogkleppen pro deluxe met discriminatie-lens?
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 @ 15:00 schreef Xebrozius het volgende:
Misschien doel ik op een glijdende schaal. Cynisme is je aardig onbekend
En zo kun je alles in een glijdende schaal veranderen. Zoals criminelen opsluiten... maar niet doen... want de volgende stap is andere mensen opsluiten, etc. etc. Onzin dus.
userIcon
onzin
waarom doen ze dat niet bij de gehele allochtone jeugd dan?

morons
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 @ 15:00 schreef frutser het volgende:
Wat is er mis met de gevangenis?

Beleid op basis van afkomst heet "APARTHEID". De geur van gaskamers komt maar niet los van Verdonk.
Hoe bevalt dat, zo'n extra chromosoompje?
mooi zo, kunnen ze daar de rommel verneuken
50  van 159 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4


Lees ook:

» 07:32 Amsterdam door rovers en inbrekers onveiligste plek43
» 06:03 Politie schiet man dood in Den Haag37
» 05:56 Politie houdt nepmondhygiënist aan3
» 05:55 Giraffe geboren in Gaia Zoo3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden