
In Nederland zijn circa 20 radicaal-islamitische jongerenpredikers actief die ook geregeld de provincies intrekken, zo schrijft het Nederlands Dagblad vandaag op basis van gegevens van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) en de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb). De predikers verkondigen een niet-gewelddadige vorm van het salafisme, een orthodoxe stroming binnen de islam.
Het afgelopen jaar gaven de salafistische predikers lezingen in Amersfoort, Apeldoorn, Assen, Breda, Culemborg, Den Bosch, Ede, Enschede, Gouda, Heerlen, Leerdam, Roermond, Tiel en Utrecht. Daar verkondigden ze een sterk anti-westerse boodschap. Ze zien het als een plicht hun geloofsopvatting te verspreiden en zieltjes te winnen.
De bijeenkomsten werden soms bezocht door tientallen, veelal Marokkaanse, jongeren in de leeftijd van 16 tot 25 jaar. De Nederlands sprekende geloofsverkondigers reizen het land door vanuit bestaande salafistische centra, zoals de As Soennah-moskee in Den Haag, de El Tawheed-moskee in Amsterdam en de Al Fourqaan-moskee in Eindhoven.
De AIVD vreest dat de bijeenkomsten voor jongeren een opstapje zijn naar radicalisering of in sommige gevallen jongeren in de armen van een terroristisch netwerk drijft. Naast het 'gewone' salafisme bestaat er namelijk ook de het jihadistisch salafisme. Tot die stroming worden de leden van de Hofstadgroep gerekend.
Aanhangers van het salafisme streven naar een terugkeer van de zuivere islam ten tijde van de profeet Mohammed. Ze weigeren te integreren in de Nederlandse samenleving en zijn voor het stichten van een islamitische staat. Demissionair VVD-minister Johan Remkes van Binnenlandse Zaken zei vorige week nog in de Tweede Kamer dat de salafistische predikers moeilijk zijn aan te pakken. Ze blijven tijdens hun preken namelijk meestal binnen de wet. Volgens de AIVD komt het geregeld voor dat predikers zich gematigder uitlaten dan ze werkelijk zijn, onder druk van buitenstaanders.
-
Link:
achtergrond artikel in het ND over de predikers.
Lees ook:
»
07:32 Amsterdam door rovers en inbrekers onveiligste plek43
»
06:03 Politie schiet man dood in Den Haag37
»
05:56 Politie houdt nepmondhygiënist aan3
»
05:55 Giraffe geboren in Gaia Zoo3
|
Ze integreren het land in?
quote:Ze weigeren te integreren in de Nederlandse samenleving en zijn voor het stichten van een islamitische staat.
Niet over nadenken meteen land uit
quote:Ze blijven tijdens hun preken namelijk meestal net binnen de wet.
Ok......en dus wat is dan nu het verdere plan om het tegen te gaan?
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:38 schreef Pakspul het volgende:[..]
Niet over nadenken meteen land uit

uitegreren?
Ik vraag me af hoeveel Jehova getuigen op straat rondlopen om bij mensen aan te bellen......Jah deze vallen ook net binnen de wet met hun uitspraken....
Hahaha en iedreen pikt het nog gewoon ook hier in Nederland

Triest hoor
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:38 schreef Pakspul het volgende:[..]
Niet over nadenken meteen land uit

quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:38 schreef Pakspul het volgende:Niet over nadenken meteen land uit

Op grond van wat? Andere meningen hebben over de gehele samenleving zijn -godzijdank- niet strafbaar hoor...
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Op grond van wat? Andere meningen hebben over de gehele samenleving zijn -godzijdank- niet strafbaar hoor...
Op de grond dat ze nederland nooit zullen herkennen en volgens hun eigen regeltjes blijven leven.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Op grond van wat? Andere meningen hebben over de gehele samenleving zijn -godzijdank- niet strafbaar hoor...
Een andere mening? De vernietiging van de Westerse Wereld vind ik geen mening. Die mensen moet je een kogel geven.
Waar wachten we nog op, enkeltje iran of welk land ze willen (en welke land hun wilt) Echt niet te geloven dat dit soort dingen hier mogelijk zijn. Snap ook echt niet dat mensen niet inzien wat voor bedreiging dit soort mensen vormt, daarbij horen ook zij die naar dit soort preken toe gaan. Bah......
quote:Aanhangers van het salafisme streven naar een terugkeer van de zuivere islam ten tijde van de profeet Mohammed.
Anders rot je ff op naar je eigen land, ga je het daar proberen. Niemand vroeg er hier om. In de Arabische landen kan er ook nog heel wat gedaan worden aan die zogenaamde zuivere islam.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:39 schreef Trespunta het volgende:
Ik vraag me af hoeveel Jehova getuigen op straat rondlopen om bij mensen aan te bellen......Jah deze vallen ook net binnen de wet met hun uitspraken....
Noem eens wat voorbeelden van Jehova-uitspraken die aan het randje van de wet grenzen?
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:40 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Een andere mening? De vernietiging van de Westerse Wereld vind ik geen mening. Die mensen moet je een kogel geven.
Dat vind ik nou ook weer iets te, maar terugsturen met een long minder ben ik wel voor
Dat bedoelde Geert nu met de Tsjuname van Islamisering
De natuur is sterker dan alles wat op haar pad komt, dat hebben we met de Tsunami gezien en geldt ook voor migraties van zoogdieren, voor zoogdieren geldt honger en verstoting als een dwingend migratie motief.
De mens wordt grotelijks door armoede gestuurd wat ook een vorm van honger is.
De enorme doorgaande geboorteexplosie in de 3ewereld / moslemwereld heeft een alles bepalend effect op de migratie omdat hun cultuur verhoed dat er welvaart komt.
De geboortegolf is mogelijkgemaakt door westerse ontwikkelingshulp die onmiddelijk altruistisch insprong bij een hongersnood en daarna jaren bleef om goed op de condities te letten.
Gecombineerd met de islaamcultuur heeft dit geleid tot de meest succesvolle intensieve mens(moslem)fokkerij ooit op deze planeet. Het krioelt letterlijk van de kinderen in Moslemlanden die grotelijks zeer armoedig opgroeien.
Dat het regelrecht tot een ramp leidt voor onze planeet is duidelijk.
Door de welvaart in het westerse cultuurgebied en de technische mogelijkheden tot geboorte beperking zien we hier een heel andere trend, de vergrijzing, een eufemisme voor een tekort aan verjonging en vervanging omdat de westerse vrouw de vrijheid te beschikken over haar eigen lijf heeft bevochten en prompt in baarmoederstaking is gegaan want er zijn wel leukere dingen te bedenken dan zwangerschap en bevallen.
De socialistische utopisten dachten dat de 3ewereld primitieven geruisloos de gaten zouden opvullen die hier vielen door het tekort aan babies. Dat blijkt geheel niet het geval omdat de instromers hun primitieve cultuur ook meenemen en nu in zelfverkozen ghetto's zitten te wrokken omdat ze menen gediscrimeerd te worden door die hardvochtige Hollanders. Dat is natuurlijk niet zo, ze hebben gewoon geen reeel inzicht om eigen capaciteiten in een moderne samenleving tengelde te maken.
Wat dat betreft heeft Wilders het gelijk aan zijn zijde, we moeten eerst maar eens zien om de aan de kant staande allochtonen te integreren voor we weer een nieuw contingent laten komen.
Voor de inburgeringsresistente allochtoon moeten er wettelijke mogelijkheden komen tot uitwijzing met innemening van NL paspoort
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:40 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Op de grond dat ze nederland nooit zullen herkennen en volgens hun eigen regeltjes blijven leven.
Volgens mij herkennen ze steeds meer stukken van Nederland als ze zo door het land trekken

(Het is duidelijk vrijdag...)
Waarom kunnen dat soort lui in bv Duitsland en Italië gewoon het land uitgezet worden en in Nederland niet?
Hmmm, lastig dit... ze willen dus niet integreren, maar overtreden de wet niet, waardoor het dus moeilijk wordt ze het land uit te flikkeren...
Stelletje wouzen, als je het salafisme iedeaal vind moet je in S Arabie gaan wonen tussen je soortgenoten, tevens slavendrijvers.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:42 schreef fris4ever het volgende:
Dat bedoelde Geert nu met de Tsjuname van Islamisering
Ja, 20 mensen op 16.000.000 is inderdaad wel een tsunami.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:39 schreef Trespunta het volgende:
Ik vraag me af hoeveel Jehova getuigen op straat rondlopen om bij mensen aan te bellen......Jah deze vallen ook net binnen de wet met hun uitspraken....
Voor zover ik weet, proberen Jehova's niet om de Westerse wereld om zeep te helpen.
Ze plegen ook geen terroristische aanvallen.
oho weer een nutteloos bangmakend bericht, ik zou maar eerder bang zijn voor random overvallers die mensen zomaar doodschieten. Doe daar verdomme eens wat aan, maar blijven zeiken over dit en tuurlijk kun je een oogje in het zeil houden maar kom op man, de storm van een paar weken terug heeft nog meer slachtoffers geist man.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:43 schreef Lesouhaitdesou het volgende:
[..]
Voor zover ik weet, proberen Jehova's niet om de Westerse wereld om zeep te helpen.
Ze plegen ook geen terroristische aanvallen.
Maar ze bellen je wel wakker op zondagmorgen. Ik heb iig nog nooit Salafisten aan mijn deur gehad in de vroege morgen.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:43 schreef Lesouhaitdesou het volgende:
[..]
Voor zover ik weet, proberen Jehova's niet om de Westerse wereld om zeep te helpen.
Ze plegen ook geen terroristische aanvallen.
Zolang ze zich aan de wet houden, deze mensen ook niet...
Soms vraag ik me wel eens af hoe Nederland eruit zou hebben gezien als er nooit moslims waren komen wonen...
Geen shoarma en kebab waarschijnlijk!
Er staat duidelijk dat het hier om een niet-geweldadige stroming gaat!!!
Wat is nu weer het probleem?!
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:[..]
Ja, 20 mensen op 16.000.000 is inderdaad wel een tsunami.
Ik tel 14 plaatsen, er komen steeds tientallen (marokkanen weer...), ik zeg voor het gemak 20 (ben bang dat het er wel meer zijn)= 14x20= 280 minimaal
Dat zijn er 280 teveel.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:[..]
Maar ze bellen je wel wakker op zondagmorgen. Ik heb iig nog nooit Salafisten aan mijn deur gehad in de vroege morgen.
Nee, die blazen je deur op een gegeven moment gewoon op
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:40 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Op de grond dat ze nederland nooit zullen herkennen en volgens hun eigen regeltjes blijven leven.
Nederland herkennen? Is dat een nieuwe eis bij de inburgering?

Is dit:
A) Japan
B) Nederland
C) Atlantis
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:[..]
Ja, 20 mensen op 16.000.000 is inderdaad wel een tsunami.
Hoe kom jij in vredesnaam aan 20 mensen? Het zijn 20 imams die voor honderden/duizenden marokkaantjes hebben gesproken. Gaan we alles weer goed praten? Je hebt maar 1000 zelfmoordenaars nodig om dit land naar de knoppen te helpen.....maar 1000.......
Even ter uwer informatie........
De Volkskrant meldt dat 40% van de Marokkaanse jongeren westerse waarden en democratie afwijst. Zes à zeven procent is bereid de islam met geweld te verdedigen.
http://www.volkskrant.nl/(...)rokkanen_antiwesters
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:42 schreef fris4ever het volgende:
Dat bedoelde Geert nu met de Tsjuname van Islamisering
- knip -
amen
Erg goed verwoord, jammer dat er mensen zijn die toch gelukkig zijn met bijvoorbeeld het algemeen pardon van het nieuwe kabinet. Zo schreef een GL kamerlid : "welkom thuis" over het pardon.......hoe dik is die staalplaat voor je hoofd.........mja hij was zelf marrokaans dus ja dan is het miss te begrijpen.....
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:45 schreef GroteKahn het volgende:Er staat duidelijk dat het hier om een niet-geweldadige stroming gaat!!!
Wat is nu weer het probleem?!
Misschien, HEEL MISSCHIEN dit:
De AIVD vreest dat de bijeenkomsten voor jongeren een opstapje zijn naar radicalisering of in sommige gevallen jongeren in de armen van een terroristisch netwerk drijft.
Ze weigeren te integreren in de Nederlandse samenleving en zijn voor het stichten van een islamitische staat.
Heel misschien dat dat het probleem is??????????
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Maar ze bellen je wel wakker op zondagmorgen.
Nou, da's inderdaad op het randje van de wet!
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:41 schreef MooieLaarzen het volgende:
[..]
Noem eens wat voorbeelden van Jehova-uitspraken die aan het randje van de wet grenzen?
Behalve dat de christenheid valse leerstellingen onderwijst, heeft ze God en de bijbel verraden door haar daden. Wat de geestelijken en de kerken de afgelopen eeuwen hebben gedaan, en in onze tijd nog doen, is het tegenovergestelde van wat de God van de bijbel verlangt, en het tegenovergestelde van wat de Stichter van het christendom, Jezus Christus, onderwees en deed.
Bron:
http://www.watchtower.org/languages/dutch/library/pr/index.htm
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:46 schreef MooieLaarzen het volgende:[..]
Nederland herkennen? Is dat een nieuwe eis bij de inburgering?
[
afbeelding]
Is dit:
A) Japan
B) Nederland
C) Atlantis

C toch??
quote:Ze weigeren te integreren in de Nederlandse samenleving en zijn voor het stichten van een islamitische staat.
Wat doe je dan in nederland? Ga dan lekker in je eigen land een clubje oprichten, zijn ze nog blij met je ook.
kortom: Uitzetten deze mensen
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:45 schreef GroteKahn het volgende:Er staat duidelijk dat het hier om een niet-geweldadige stroming gaat!!!
Wat is nu weer het probleem?!
maak dat de Filipijne dienstmeisjes maar wijs, die terugkomen van uit S-Arabie
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:45 schreef GroteKahn het volgende:Er staat duidelijk dat het hier om een niet-geweldadige stroming gaat!!!
Wat is nu weer het probleem?!
Misschien lezen?
--> Aanhangers van het salafisme weigeren te integreren in de Nederlandse samenleving en zijn voor het stichten van een islamitische staat. Ze verkondigden een sterk anti-westerse boodschap. (Conclusie: ze integreren niet en zorgen zo voor tweespalt in de maatschappij)
---> De AIVD vreest dat de bijeenkomsten voor jongeren een opstapje zijn naar radicalisering of in sommige gevallen jongeren in de armen van een terroristisch netwerk drijft.
1 ding snap ik niet. Maar kan aan mij liggen hoor. Als je dan tegen westerse landen ben. PAK JE KOFFERS EN GA WEG!

Ik weet dat het daar niet leefbaar is. Ze komen niet voor niets hierheen. Maar pas je dan gewoon aan.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:40 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Een andere mening? De vernietiging van de Westerse Wereld vind ik geen mening. Die mensen moet je een kogel geven.
Ah net zoiets als de Deense cartoons... Vrijheid enzo...
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:38 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ok......en dus wat is dan nu het verdere plan om het tegen te gaan?
Tegengaan? Jij juicht dit toch van harte toe?
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:47 schreef Sklasse het volgende:
Het zijn hier geboren Nederlanders en of autochtonen die zich bekeerd hebben. Gelukkig kent men hier vrijheid van meningsuiting. Dit is typisch een onprofessionele AIVD bericht om bepaalde groepen in een verdom hoekje te plaatsem. Als we over het echte gevaar hebben, dan zijn het de rechts extremisten het wel waaronder aanhangers van Wilders.
Hmm ik heb m'n bril maar ff opgezet, want ik zie jouwn claims nergens vermeld maar goed.......En een typisch OnprofessioneelE AIVD bericht?? Waar leid je dat vanaf?? Beetje jammer dergelijke ongefundeerde reacties.....of gewoon dom, ik denk dat laatste.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:38 schreef Pakspul het volgende:[..]
Niet over nadenken meteen land uit

Idd, voordat er eentje uit elkaar klapt
Mooi is dat altijd, een samenleving niet erkennen maar er wel de vruchten van plukken

Uitkeringen, huursubsidie etc...
Als ze echt zo overtuigd waren van hun religie waren ze al wel vertrokken richting Mekka of wherever. Maar nee, slechts een leeg leven proberen ze wat invulling te geven.
Deze mensen zijn net zo hard moslim als ik, nl. nul komma nul niks noppes nada. Dat denken ze alleen.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:45 schreef GroteKahn het volgende:Er staat duidelijk dat het hier om een niet-geweldadige stroming gaat!!!
Wat is nu weer het probleem?!
Jij bent zeker ook een salafist, die indruk krijg ik wel.
Het probleem is dat deze stroming terug wil naar een wereld die niet meer bestaat en er ook nooit zal komen, althans niet hier. Hier is dan Nederland, de verfoeilijke democratische rechtstaat Nederland. Intergreren is niet toegestaan omdat je dan niet zuiver volgens de Islam uit de tijd van Mohammed leeft... tja dat wordt erg lastig. Moeten wij dan allemaal terug naar de vroege middeleeuwen omdat een klein groepje dat wil? dacht t niet.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:48 schreef Trespunta het volgende:[..]
Behalve dat de christenheid valse leerstellingen onderwijst, heeft ze God en de bijbel verraden door haar daden. Wat de geestelijken en de kerken de afgelopen eeuwen hebben gedaan, en in onze tijd nog doen, is het tegenovergestelde van wat de God van de bijbel verlangt, en het tegenovergestelde van wat de Stichter van het christendom, Jezus Christus, onderwees en deed.
Bron:
http://www.watchtower.org/languages/dutch/library/pr/index.htm
Wat is hier 'op het randje van de wet' aan?
Wat een zielige figuren, ga lekker terug naar je eigen land en vorm daar je zielige religie groepje, stelletje landverneukers
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 @ 11:48 schreef Longmen het volgende:[..]

C toch??
Het land uit met jou! Je herkent Nederland niet.