Oversteken met mp3-speler in New York bestraft

Opmerkelijk • Geschreven door Ferdinand (Ferdo) op 08-02-2007 @ 21:20
print 
Icoon OpmerkelijkJe steekt al genietend van de muziek op je mp3-speler de weg over en vervolgens wordt je door een politieagent aangehouden, die je op de bon slingert. Of je wordt bekeurd nadat je al bellend de weg oversteekt. Als het aan Carl Kruger, de senator van de staat New York, ligt wordt dit realiteit in zijn staat.

Alleen al in het stadsdeel Brooklyn, in de stad New York, kwamen in korte tijd drie voetgangers om doordat ze werden geschept terwijl ze afgeleid waren door hun mp3-speler dan wel door hun mobieltje. Kruger heeft naar aanleiding daarvan een wetsvoorstel ingediend die het gebruik van mp3-spelers en mobiele telefoons tijdens het oversteken van een straat verbiedt, op straffe van een boete van honderd dollar.

"De overheid heeft de taak om de bevolking te beschermen", zo motiveert Kruger zijn wetsvoorstel. "Het gebruik van elektronische apparatuur heeft in het verkeer een dieptepunt bereikt. Het is een gevaar voor de openbare veiligheid."
Met dank aan KinkyGiraf voor de submit.

Bron: NU.nl


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

12562 views / 41 reacties
Reacties op dit bericht
41  van 41 reacties op deze pagina. Pagina  1
erm ja ok


jaj fipo:D
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 21:21 schreef fuzz het volgende:
erm ja ok


jaj fipo:D
Zet ff je mp3 speler uit voordat je reageert.
userIcon
omdat 3 sukkels niet opletten moeten alle (muziek luisterende, aant verkeer deelnemende) New Yorkers daarvoor boeten.... Ik fiets ook altijd met koptelefoon op.... mij is nog nooit wat gebeurd

gewoon zorgen dat je helder bent dus

btw...wie zegt dat het niet roekeloos rijgedrag was?
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 21:21 schreef fuzz het volgende:
erm ja ok


jaj fipo:D
Beter een fipo dan een seco
En in Californië mag je gewoon bellen in de auto is dat wel veilig dan?
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 21:23 schreef spookygirl het volgende:
En in Californië mag je gewoon bellen in de auto is dat wel veilig dan?
As je je gordel maar om hebt.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 21:21 schreef fuzz het volgende:
erm ja ok


jaj fipo:D
Mag ik je aanraken?

userIcon
kwamen in korte tijd drie voetgangers om

Die korte tijd is wel drie jaar.

Oh en trouwens het is niet zo dat mp3 spelers in het algemeen verboden worden. Alleen het gebruik tijdens het oversteken.
Ik had het idee dat de andere reageerders dat niet helemaal doorhadden.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 21:23 schreef AIRmichael het volgende:

[..]

Beter een fipo dan een seco


Ontop: hmm, weet niet goed wat ik ervan moet vinden, als het inderdaad aan de mp3 of de telefoon lag snap ik deze beslissing. aan de andere kant worden nu wel 99,9% van de andere mp3 luisterende mensen op straat de dupe van die 3 die waarschijnlijk niet goed uitkeken

ik blijf nog ff neutrale mening houden
Gelukkig gaat dit alleen over MP3 spelers
Kan je met je OGG / Flac / Ape / AAC spelertje gewoon rustig onder auto's blijven lopen.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 21:26 schreef R0ADKILL het volgende:
Gelukkig gaat dit alleen over MP3 spelers
Kan je met je OGG / Flac / Ape / AAC spelertje gewoon rustig onder auto's blijven lopen.
Ik heb ook nog niks gehoord dat je niet meer fluitend over straat mag gaan. Praise the Lord.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 21:22 schreef it_is_l het volgende:
omdat 3 sukkels niet opletten moeten alle (muziek luisterende, aant verkeer deelnemende) New Yorkers daarvoor boeten.... Ik fiets ook altijd met koptelefoon op.... mij is nog nooit wat gebeurd
De spijker op zijn kop! Een beetje de put dempen als het kalf verdronken is.

Iets dergelijks lijkt me trouwens helemaal niet ondenkbaar in Nederland, waar ook veel vervelende kleine regeltjes gelden waarop dan scherp wordt gehandhaafd.
userIcon
Ik stel voor dat we alle lekker wijven dan ook gaan verbieden!! die leiden teveel af op straat!! Die zetten we dan preventief in een reservaat (mijn achtertuin bijvoorbeeld). en Dikke/lelijke en rare mensen krijgen dan een straatverbod. Rokers schieten we dan maar meteen dood (gaan ze uiteindelijk toch). felle kleding lijken me dan ook strafbaar, reclame borden moeten worden verwijderd. weet je wat we verbieden gewoon het oversteken van een straat!! dat zal pas levens redden!!!
userIcon
Drie mensen komen om door een MP3 spelertje. Hoeveel komen er daar niet om door wapenbezit.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 21:38 schreef Dicer het volgende:
Ik stel voor dat we alle lekker wijven dan ook gaan verbieden!! die leiden teveel af op straat!! Die zetten we dan preventief in een reservaat (mijn achtertuin bijvoorbeeld). en Dikke/lelijke en rare mensen krijgen dan een straatverbod. Rokers schieten we dan maar meteen dood (gaan ze uiteindelijk toch). felle kleding lijken me dan ook strafbaar, reclame borden moeten worden verwijderd. weet je wat we verbieden gewoon het oversteken van een straat!! dat zal pas levens redden!!!
Tja! Weet je wat pas echt gevaarlijk is? Leven, daar ga je gegarandeerd aan dood.
In the laaaaand of the freeee !!! Ad the home of the braaaaaveee !!!!

Wta nou 'free' als je niet eens met je oordopjes op straat mag lopen. What about een handsfree-setje, bluetooth-oortje van je phone, oortjes van undercover agenten of portiers ?????

Ach, only in America.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 21:41 schreef An_O_Niem het volgende:

[..]

Tja! Weet je wat pas echt gevaarlijk is? Leven, daar ga je gegarandeerd aan dood.
hahahaha omg super opmerking
userIcon
remove all the safety labels and let the problem solve itself

userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 21:42 schreef SevenWonders het volgende:
In the laaaaand of the freeee !!! Ad the home of the braaaaaveee !!!!

Wta nou 'free' als je niet eens met je oordopjes op straat mag lopen. What about een handsfree-setje, bluetooth-oortje van je phone, oortjes van undercover agenten of portiers ?????

Ach, only in America.
Eh, voor je eigen veiligheid of loop je graag onder een auto?
Ach, als je maar de USA kan bashen voel je jezelf weer even lekker.
userIcon
quote:
"De overheid heeft de taak om de bevolking te beschermen", zo motiveert Kruger zijn wetsvoorstel.
Dat mag dan wel zo zijn, maar Mp3spelers of mobieltjes zijn toch echt iemand EIGEN verantwoordelijkheid. Als ie daardoor om het leven komt, PECH gehad, eigen schuld, survival of the brightest.
userIcon
Ik krijg bij dit nieuwtje een enorm deja fu gevoel. Volgens mij is dit hier al een keer eerder gepost. Misschien heb ik het ook wel ergens anders gelezen
Hoeveel mensen zijn in diezelfde periode overreden ZONDER een MP3 speler op?
fietser met een walkman op zijn ook een probleem, die horen dus niks aankomen ofzo
userIcon
vindt het zelf een goed idee, vooral omdat gehoord ook belangrijk is in het verkeer.

moeten ze ook doen voor harde muziek in rijdende auto's zelf, ook levensgevaarlijk vindt ik.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 21:58 schreef Moonlith het volgende:

[..]

Dat mag dan wel zo zijn, maar Mp3spelers of mobieltjes zijn toch echt iemand EIGEN verantwoordelijkheid. Als ie daardoor om het leven komt, PECH gehad, eigen schuld, survival of the brightest.
en wat nou als je met muziek op doodgereden wordt, denk je dan ook aan degene die jou dan doodrijd?
die hebben ook nog wel gevoelens hoor...
Ik vind de titel een beetje misleidend. Het is nog helemaal niet zeker of dit wel bestraft gaat worden....
userIcon
aanstellers die amerikanen,

geef dan ook iedereen een bon voor overgewicht, te sexy kleding en dat soort shit.

dumb asses
userIcon
mag je wel pratend de straat oversteken?
userIcon
Ik fiets vaak 's avonds zonder licht en met m'n mp3 speler op m'n harses.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 21:42 schreef SevenWonders het volgende:
In the laaaaand of the freeee !!! Ad the home of the braaaaaveee !!!!

Wta nou 'free' als je niet eens met je oordopjes op straat mag lopen. What about een handsfree-setje, bluetooth-oortje van je phone, oortjes van undercover agenten of portiers ?????

Ach, only in America.
lul niet..zo lang je niet oversteekt is er niets aan de hand... ik vind het helemaal niet zo'n gekke regel... je hoort geen moer, en het verkeer is daar caotisch druk..
je zal zo'n wanker op je motorkap krijgen na flink claxoneren...
userIcon
Nou ik fiets en loop regelmatig met m'n mp3 speler op maar iedereen weet het gevaar hiervan en neemt daarmee zelf de verantwoordelijkheid.
Ikzelf doe dan ook tijdens het fietsen m'n mp3-speler op een volume dat ik het verkeer goed kan horen en tijdens het oversteken weet toch iedereen dat je goed rechts, links, rechts moet kijken

Ga anders de ouders van die lijken bekeuren, die hebben duidelijk wat overgeslagen bij de opvoeding
userIcon
Maar lag het aan de onoplettendheid van de voetganger, of aan de bestuurder van de auto?
Dit gaat echt helemaal nergens over.
In NY loopt de helft van de voetgangers constant te bellen, OOK tijdens het oversteken...
Kansloze actie van die senator
userIcon
1 "Blijf ff hangen, ik moet oversteken.'
2 "Ohhh ok."
1 "Ben je er nog? Ik ben aan de overkant!"
2 "Ja ik ben er nog, dus over dit weekend...."



Met mp3-speler kan ik me nog wel voorstellen. Sinds je 2 dopjes in je oren hebt met de volume wat open, dan hoor je sowieso al wat minder. Met een mobiel kan ik me daarbij niet voorstellen. Of het moet zo zijn dat je in het andere oor een dopje van je mp3 speler hebt.
userIcon
Because there is no land of tolerance. There is no peace.''
Dit bericht is hier vorige week al gepost.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 21:22 schreef it_is_l het volgende:
omdat 3 sukkels niet opletten moeten alle (muziek luisterende, aant verkeer deelnemende) New Yorkers daarvoor boeten.... Ik fiets ook altijd met koptelefoon op.... mij is nog nooit wat gebeurd

gewoon zorgen dat je helder bent dus

btw...wie zegt dat het niet roekeloos rijgedrag was?
Jij woont toch niet in New York
3 keer roekeloos rijgedrag, toevallig bij mensen die net afgeleid werden door muziek/mobiel.
Ik heb ook altijd muziek op staan als ik fiets of loop.
Maar Nederland is zo sociaal op de weg in deze buurt
Ik hoop dat dit niet doorgevoerd word, ik ga daar wonen over een paar maand
userIcon
quote:
"De overheid heeft de taak om de bevolking te beschermen", zo motiveert Kruger zijn wetsvoorstel.
Vreselijk. Het idee dat een overheid je dingen gaat verbieden 'voor je eigen bestwil'.
De overheid is NIET verantwoordelijk voor ieders gezondheid, dat ben je zelf. Als je niet goed uitkijkt terwijl je de straat oploopt is dat je eigen schuld, klaar!
41  van 41 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden