Sarkozy verdedigt Mohammed-spotprenten

Internationaal • Geschreven door ANP op 08-02-2007 @ 10:18
print 
De Franse minister van Binnenlandse Zaken en rechtse presidentskandidaat Nicolas Sarkozy heeft het opgenomen voor het linkse satirisch weekblad Charlie Hebdo dat begin vorig jaar de twaalf Deense spotprenten afdrukte, samen met nieuwe cartoons en commentaren. Ook de cover van het blad bestond uit een cartoon.

De schriftelijke steunbetuiging is woensdag voorgelezen bij het begin van een proces dat twee Franse moslimorganisaties hebben aangespannen tegen het magazine Charlie Hebdo.

Een advocaat van het weekblad las de onverwachte verklaring voor. Daarin stelt Sarkozy dat hijzelf regelmatig het doelwit van spot is geweest in het magazine, maar dat hij de voorkeur geeft aan teveel karikaturen boven geen karikaturen. Ook schrijft hij dat Charlie Hebdo een oude Franse traditie heeft gevolgd, die van satire.

Het blad drukte Deense Mohammed-cartoons af die een jaar geleden de woede wekten van een groot deel van de islamitische wereld. De cartoons tonen Mohammed onder meer met een tulband in de vorm van een bom en een groep terroristen die in het paradijs te horen krijgt dat de maagden op zijn.

Franse moslimraad
De moslimorganisaties die het proces hebben aangespannen, beschuldigen Charlie Hebdo van ''het beledigen van een groep mensen op basis van hun religieuze overtuiging''. De Franse moslimraad CFCM, waarin de twee groepen vertegenwoordigd zijn, reageerde vol ongenoegen over de brief van Sarkozy. De raad ziet het schrijven als een ongeoorloofde bemoeienis van de regering met de zaak. Het bestuur van CFCM zou uit protest overwegen af te treden.

De rechtszaak wordt door velen gezien als een test voor de vrijheid van meningsuiting in Frankrijk. De Franse krant Liberation heeft woensdag als steunbetuiging aan Charlie Hebdo twee van de cartoons opnieuw afgedrukt.



De cover van Charlie Hebdo
'Het is zwaar om door idioten aanbeden te worden'

Bron: ANP


Lees ook:

» 05:59 Dodelijke aardverschuiving in Indonesië3
» 05:57 Kustwacht VS vist 1,2 ton cocaïne uit zee7
» 05:54 Roemeense minister wil banden met Rusland aanhalen0
» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd6


delen | eKudos nujij

9982 views / 81 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 81 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Gooi de prijs van Franse vlaggen en aanstekers maar alvast omhoog, ik voorzie een run op die dingen.
userIcon
Mooi, ik hoop dat er meer tegenwind komt.
userIcon
-edit- Die hoeft niet eens gelezen te worden.
userIcon
Dadelijk gaan ze weer lopen rellen in Parijs
userIcon
Ik vind deze spotprent trouwens grappig in tegenstelling tot de Deense.
Iedere buitenproportionele reactie hierop zal trouwens een bevestiging van de prent zijn.
Laten we eerlijk zijn, het is toch puur satire... Ik blijf het zot vinden dat de moslims zo er over blijven vallen... Laat ze eens bedenken dat hun Mohammed niet de netste geweest is en dat accepteren.
Als een socialist kritiek levert op een conservatief dan heet het kritiek.
Als een niet-gelovige kritiek levert op religie dan is het godslastering en misdadig.

Deze houding van religieuzen zegt veel over religie an sich.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 10:26 schreef onemangang het volgende:
Als een socialist kritiek levert op een conservatief dan heet het kritiek.
Als een niet-gelovige kritiek levert op religie dan is het godslastering en misdadig.

Deze houding van religieuzen zegt veel over religie an sich.
Over de houding van bepaalde mensen binnen die religie ja...
userIcon
Goh, wordt dit dan ook besproken in de zaak of gemakshalve maar "vergeten".
quote:
Bedrog Deense Moslims - 12 Deense cartoons niet de oorzaak - Moslimdelegatie heeft cartoons aangepast !

Terwijl wereldwijd bij Moslims de vlam in de pan lijkt te slaan om de 12 zg. beledigende Deense cartoons, komt langzamerhand de ware oorzaak van de opschudding naar boven.

De Deense moslimdelegatie, geleid door Ahmed Abdel Rahman Abu Laban (een prominte moslim in Denemarken, foto), die met de 12 cartoons de Islamitische wereld afreisde, blijkt eigenhandig een aantal door henzelf gefabriceerde en bewerkte tekeningen te hebben toegevoegd die daadwerkelijk beledigend voor de Moslims zouden zijn.

Eén van de gefabriceerde tekeningen was een beeld van de Profeet Mohammed met een varkensgezicht.
Bron: http://nl.novopress.info/?p=213
userIcon
Mooi artikel in Trouw vandaag met meer achtergrondinfo over de zaak.

http://www.trouw.nl/hetni(...)ad_na_islam-cartoons
respect voor deze man. Wij hebben meer mensen nodig die durven op te staan tegen dat puberale overdreven hysterische gedrag. Laat ze zich een keer druk maken om iets wat er echt toe doet... iets waar mensen werkelijk dagelijks hun leven voor laten. Ondanks mijn atheistishe overtuiging wil ik religie niet onderschoffelen als onbelangrijk. Wel vind ik dat religie iets individueels moet blijven, en geen leidend karakter moet nemen in maatschappelijke vormgeving. Dan heett religie niets meer met geloven te maken denk ik.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 10:26 schreef onemangang het volgende:
Als een socialist kritiek levert op een conservatief dan heet het kritiek.
Als een niet-gelovige kritiek levert op religie dan is het godslastering en misdadig.

Deze houding van religieuzen zegt veel over religie an sich.
En als een socialistische niet-gelovige commentaar levert op een religieuze conservatief, zoals in dit geval, is het ook godslastering.
Hulde voor Sarkozy. Hier in Nederland zijn we laf en laten we ons de wil opleggen door de 5e collone der muzzelmannen (om Theo van Gogh maar even aan te halen).
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 10:35 schreef Aka-Zigor het volgende:
Goh, wordt dit dan ook besproken in de zaak of gemakshalve maar "vergeten".
[..]

Bron: http://nl.novopress.info/?p=213
Ja, dat was ook zo'n schitterende

Die foto was gewoon van het internet afgeplukt.

Toen de fijne imam daarmee werd geconfronteerd, was dat plaatje 'ineens' als materiaal gebruikt dat mensen opgestuurd kregen, als dreigbrief ofzo.

En toen de fijne imam gevraagd werd: "Naar wie is het dan opgestuurd?" toen wilde die fijne vent dat zogenaamd ineens niet zeggen

Stinkt aan alle kanten, voor de verandering.
Goh, Sarkozy is een normale vent dus. Een minderheid lijkt het wel tegenwoordig


=edite off-topic. Het gaat hier over cartoons=
userIcon
Belachelijk actie van Sarkozy; de zaak is nog niet eens beslist en meneer gaat gelijk zijn 'hoogstaande' mening geven. Ik begrijp niet dat de rechters dit toegelaten hebben.

Ik ben tegen geweld dus ik kan alleen maar prijzen dat de moslimorganisatie dit via gerechtelijke weg doet.. Dus wat denken die mensen nou? "He, ik druk een satire af, opeens zijn mensen beledigt en gaan ons aanklagen?" Vrijheid van meningsuiting was bedoeld als machtsmiddel tegen onderdrukking, wat de Denen en Fransen hier hebben gedaan was anderen opzettelijk te beledigen.

Mijn vrijheids van meningsuitting bevat ook wederzijds respect; als moslims niet willen dat ik Mohammed afbeeld of ridiculiseer, nou dan doe ik dat toch niet. Wat kan mij dat nou boeien?
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 10:26 schreef onemangang het volgende:
Als een socialist kritiek levert op een conservatief dan heet het kritiek.
Als een niet-gelovige kritiek levert op religie dan is het godslastering en misdadig.

Deze houding van religieuzen zegt veel over religie an sich.
Nou, ik denk in de tijd van de zuilen dat wel wat anders was.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 10:23 schreef TiberiuZ het volgende:
Dadelijk gaan ze weer lopen rellen in Parijs
En kan je het ze kwalijk nemen?
Dit soort radicaal rechtse figuren hoort niet in de politiek.
userIcon
Naast dat het erg saai en zielig is om hehraaldelijk dit item te gebruiken om mensen te pesten, zie niet in wat een spotprent met een mening en dus vrijheid van meningsuiting te maken heeft. de spotprent is bedoelt om te spotten..

van dale:

spot (de ~ (m.))
1 uitdrukking of blijk van spotten, minachtende humor
2 (~s) korte reclameboodschap voor radio, tv, bioscoop enz.
3 lamp voor of licht van spotlight

dus..minachtende humor. Nou nou wat geweeeeeeldig van Sarkozy dat ie er achter staat. Ik vraag me af of de mening dat hij een populistische rechtsextremist is door hem ook wordt gewaardeerd..
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 11:08 schreef welck het volgende:
Belachelijk actie van Sarkozy; de zaak is nog niet eens beslist en meneer gaat gelijk zijn 'hoogstaande' mening geven. Ik begrijp niet dat de rechters dit toegelaten hebben.

Minister mogen ook hun mening geven.
quote:
Mijn vrijheids van meningsuitting bevat ook wederzijds respect; als moslims niet willen dat ik Mohammed afbeeld of ridiculiseer, nou dan doe ik dat toch niet. Wat kan mij dat nou boeien?
Het kan anderen wel boeien, menig persoon wil zijn vrijheid van meningsuiting niet ingeperkt zien, zelfs niet met het mooie excuus 'respect tonen'.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 11:21 schreef injoy het volgende:
Ik vraag me af of de mening dat hij een populistische rechtsextremist is door hem ook wordt gewaardeerd..
Lezen is een vak hey?:
quote:
Daarin stelt Sarkozy dat hijzelf regelmatig het doelwit van spot is geweest in het magazine, maar dat hij de voorkeur geeft aan teveel karikaturen boven geen karikaturen.
Lastig hey, als mensen consequent zijn, ipv hypocriet?
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 11:08 schreef welck het volgende:
Belachelijk actie van Sarkozy; de zaak is nog niet eens beslist en meneer gaat gelijk zijn 'hoogstaande' mening geven. Ik begrijp niet dat de rechters dit toegelaten hebben.

Ik ben tegen geweld dus ik kan alleen maar prijzen dat de moslimorganisatie dit via gerechtelijke weg doet.. Dus wat denken die mensen nou? "He, ik druk een satire af, opeens zijn mensen beledigt en gaan ons aanklagen?" Vrijheid van meningsuiting was bedoeld als machtsmiddel tegen onderdrukking, wat de Denen en Fransen hier hebben gedaan was anderen opzettelijk te beledigen.

Mijn vrijheids van meningsuitting bevat ook wederzijds respect; als moslims niet willen dat ik Mohammed afbeeld of ridiculiseer, nou dan doe ik dat toch niet. Wat kan mij dat nou boeien?
[..]

Nou, ik denk in de tijd van de zuilen dat wel wat anders was.
alle respect voor je houding.. echter vind ik het behoorlijk schaapachtig. sluit je op, zoek geen contact, zonder je zelf af.. en ja wellicht krijg je het onder die omstandigheden voor elkaar om niemand op zn tenen te trappen.

het sleutelwoord waar het hier om gaat is tollerantie.. en waar de meeste althans over vallen is dat moslims een gigantische berg tollerantie verwachten wat betreft hun geloofsovertuiging... maar ogenschijnlijk weinig terug kunnen geven. (wederom ik veralgemeniseer om een punt te maken... hopelijk snapt het gross over welke raddraaiers ik het heb)
userIcon
Sarko net zoals Segolene doen er alles aan om zieltjes te winnen terwijl de enige echte goeie kandidaat in de Bak zit !!!

Segolene is nml als eerste presidents kandidaat tegen de pardon regeling van verkeersovertredingen. Dit als eerste kandidaat ooit !!!!

Blijft lachen die fransen.

Overigens gaat Sarko nipt de verkiezingen winnen zo te zien

http://www.googlebattle.com/index.php?domain=S%E9gol%E8ne+Royal&domain2=Nicolas+Sarkozy&submit=Go%21
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 11:24 schreef ExTec het volgende:

[..]

Lezen is een vak hey?:
[..]

Lastig hey, als mensen consequent zijn, ipv hypocriet?
Mischien moet jij even lezen wat ik post, nl dat ik spot /spotprenten niet hetzelfde vind als een mening. Voor mij is een spotprent ook niks..Een welonderbouwde mening over dat hij ene rechtsextremist is die teert op xenofobie daar is hij nog nooit blij over geweest.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 11:20 schreef GroteKahn het volgende:

[..]

En kan je het ze kwalijk nemen?
Dit soort radicaal rechtse figuren hoort niet in de politiek.
Nee, indeed een vrijbrief voor nog eens een paar duizend auto's in de hens.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 11:31 schreef injoy het volgende:

[..]

Mischien moet jij even lezen wat ik post, nl dat ik spot /spotprenten niet hetzelfde vind als een mening.


En andere spotprenten, die niet met de islam te maken hebben, zijn die wel ineens een mening?

Overigens een stompzinnige discussie, spotprenten vallen ruim onder de noemer vrijheid van meningsuiting, dat jij het niet vind, is jouw probleem.
userIcon
http://unecharlie.canalblog.com/

Geweldige Humor !!
Fransen hebben zowieso een super historie met strips. zeker op humor gebied. Ik noem maar een Edika of een Fluide Glacial.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 11:08 schreef welck het volgende:
Belachelijk actie van Sarkozy; de zaak is nog niet eens beslist en meneer gaat gelijk zijn 'hoogstaande' mening geven. Ik begrijp niet dat de rechters dit toegelaten hebben.
Dat heet nou vrijheid van meningsuiting, waar je zo verder te lezen erg weinig van snapt.
quote:
Ik ben tegen geweld dus ik kan alleen maar prijzen dat de moslimorganisatie dit via gerechtelijke weg doet.. Dus wat denken die mensen nou? "He, ik druk een satire af, opeens zijn mensen beledigt en gaan ons aanklagen?" Vrijheid van meningsuiting was bedoeld als machtsmiddel tegen onderdrukking, wat de Denen en Fransen hier hebben gedaan was anderen opzettelijk te beledigen.
Je had zeker even gemist dat die spotprenten juist bedoeld waren om de onderdrukking en misstanden binnen de islam aan te kaarten.
quote:
Mijn vrijheids van meningsuitting bevat ook wederzijds respect; als moslims niet willen dat ik Mohammed afbeeld of ridiculiseer, nou dan doe ik dat toch niet. Wat kan mij dat nou boeien?
Gefeliciteerd: je hebt in je post onbedoeld laten zien dat je een grote voorstander van vrijheid van meningsuiting bent: totdat je favoriete geloof in het geding komt
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 11:36 schreef ExTec het volgende:

[..]



En andere spotprenten, die niet met de islam te maken hebben, zijn die wel ineens een mening?

Overigens een stompzinnige discussie, spotprenten vallen ruim onder de noemer vrijheid van meningsuiting, dat jij het niet vind, is jouw probleem.
Zoals ik al zei (mischien even teruglezen) ik vind dat omdat het zo is volgens het woordenboek (Van Dale).

spotprenten vallen onder minachtende humor...

daarnaast wat zeikt hij, ze leggen het toch voor bij de rechter dus waar bemoeit hij zich mee?
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 11:31 schreef injoy het volgende:
Mischien moet jij even lezen wat ik post, nl dat ik spot /spotprenten niet hetzelfde vind als een mening. Voor mij is een spotprent ook niks..Een welonderbouwde mening over dat hij ene rechtsextremist is die teert op xenofobie daar is hij nog nooit blij over geweest.
Spotprenten zijn zeer duidelijk een mening -alleen dan een mening die jou als moslim niet bevalt, vandaar dat je hem niet als zodanig wilt erkennen. En wat extremisme en xenofobie betreft: wat zul je dan wel een boel kritiek hebben op de islam
userIcon
Kan iemand (Calvobbes, super7fighter, injoy of een andere) mij vertellen wat er met Ahmed Abdel Rahman Abu Laban gaat gebeuren?
Ik begreep dat je Mo'tje niet mag tekenen en dat heeft hij dus toch gedaan.
Wordt ie nu als verader gezien????
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 11:42 schreef injoy het volgende:
Zoals ik al zei (mischien even teruglezen) ik vind dat omdat het zo is volgens het woordenboek (Van Dale).
Je loopt wel erg graag blind achter boeken aan, hè?
quote:
spotprenten vallen onder minachtende humor...
Klopt: mijn vorige opmerking was daar een voorbeeld van.. en, o ja: ook een mening.
quote:
daarnaast wat zeikt hij, ze leggen het toch voor bij de rechter dus waar bemoeit hij zich mee?
Alles wat voor de rechter ligt, mag je geen mening over hebben?
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 11:46 schreef ReplaR het volgende:
Kan iemand (Calvobbes, super7fighter, injoy of een andere) mij vertellen wat er met Ahmed Abdel Rahman Abu Laban gaat gebeuren?
Ik begreep dat je Mo'tje niet mag tekenen en dat heeft hij dus toch gedaan.
Wordt ie nu als verader gezien????
Het leuke is: er zijn in de loop der tijd in de islamitische wereld ontelbaar veel afbeeldingen gemaakt over Mohammed. Het is alleen een bepaalde -zoals gewoonlijk- luidruchtige stroming die beweert dat dat niet mag.
Tsjah, ze moeten maar aanvaarden dat hier andere normen gelden dan in een land waar de sharia heerst. Als dit niet meer kan, waar trek je dan de grens? Gewoon mee leren leven.
quote:
De moslimorganisaties die het proces hebben aangespannen, beschuldigen Charlie Hebdo van ''het beledigen van een groep mensen op basis van hun religieuze overtuiging''.
Ze vragen dus eigenlijk indirect om een verbod op de koran
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 11:44 schreef watchers het volgende:

[..]

Spotprenten zijn zeer duidelijk een mening -alleen dan een mening die jou als moslim niet bevalt, vandaar dat je hem niet als zodanig wilt erkennen. En wat extremisme en xenofobie betreft: wat zul je dan wel een boel kritiek hebben op de islam
watchers versus het van Dale woordenboek,lmfao.


En niet iedereen die niet achter het constante gefocus op wat een of ander groepje moslims doet staat is zelf Moslim. Ben jij dan ook rechtsextremist? Maar ik begrijp het dat is je techniek waar zielige mensen naar grijpen als ze geen normale discussie kunnen houden.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 11:42 schreef injoy het volgende:

[..]

Zoals ik al zei (mischien even teruglezen) ik vind dat omdat het zo is volgens het woordenboek (Van Dale).

spotprenten vallen onder minachtende humor...
Lekker belangrijk.

Spotprenten zijn niet 'ineens' minachtende humor, en vallen dus niet 'ineens' niet meer onder vrijheid van meningsuiting
quote:
daarnaast wat zeikt hij, ze leggen het toch voor bij de rechter dus waar bemoeit hij zich mee?
Hij geeft z'n mening,

En laat mij een voorspelling doen: die moslims krijgen van de rechter geen gelijk.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 11:46 schreef ReplaR het volgende:
Kan iemand (Calvobbes, super7fighter, injoy of een andere) mij vertellen wat er met Ahmed Abdel Rahman Abu Laban gaat gebeuren?
Ik begreep dat je Mo'tje niet mag tekenen en dat heeft hij dus toch gedaan.
Wordt ie nu als verader gezien????
Nog iemand die persoonlijk moet gaan reageren en dan moet verwijzen naar de vermoedelijke afkomst van personen die tegen hun reacties in gaan..maar wel lullen over vrijheid van meningsuiting, hoe hypocriet. zodra je een andere mening hebt wordt er JOOD/MOSLIM/NEGER geroepen..zielig.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 11:40 schreef watchers het volgende:

[..]

Dat heet nou vrijheid van meningsuiting, waar je zo verder te lezen erg weinig van snapt.
[..]
Wat jij niet snapt is dat een minister onderdeel is van de wetgevende macht en niks te zoeken heeft met zijn oordelen bij de rechterlijke macht; de rechter kan net zo goed beslissen in het voordeel van de moslimorganisatie.
quote:
Je had zeker even gemist dat die spotprenten juist bedoeld waren om de onderdrukking en misstanden binnen de islam aan te kaarten.
[..]
Mijn God! Je hebt helemaal gelijk; er is natuurlijk onderdrukking van dierenrechten in de Islam bedoeld met dat plaatje van die hond die mohammed neukt?
quote:
Gefeliciteerd: je hebt in je post onbedoeld laten zien dat je een grote voorstander van vrijheid van meningsuiting bent: totdat je favoriete geloof in het geding komt
{sarcasme}Ja dat is het. Als humanist is van alle geloven de Islam mijn favoriet. {/sarcasme} Dat was sarcastisch bedoeld trouwens, had je het door?

Je bent eerder ondermijnend voor de vrijheid van meningsuiting door proberen mijn mond te snoeren omdat ik kritiek uit op de zogenaamde 'journalistieke moraalridders.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 11:55 schreef injoy het volgende:

[..]

Nog iemand die persoonlijk moet gaan reageren en dan moet verwijzen naar de vermoedelijke afkomst van personen die tegen hun reacties in gaan..maar wel lullen over vrijheid van meningsuiting, hoe hypocriet. zodra je een andere mening hebt wordt er JOOD/MOSLIM/NEGER geroepen..zielig.
TUURLIJK MAN, waar in hemelsnaam haal die die info vandaan man?!

Ik vraag gvd alleen maar wat. Jezus man, wat zit jijzelf VOL met vooroordelen!!

Geef nou eens antwoord op mijn vraag.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 11:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

Lekker belangrijk.

Spotprenten zijn niet 'ineens' minachtende humor, en vallen dus niet 'ineens' niet meer onder vrijheid van meningsuiting
[..]
Daar vielen ze altijd al onder. Dat jij dat niet wist, dat is jouw probleem.
quote:
Hij geeft z'n mening,
Politiek moet zich gescheiden houden van rechtspraak.
quote:
En laat mij een voorspelling doen: die moslims krijgen van de rechter geen gelijk.
Dat is dan leuk voor je, heb je eindelijk iets voorspelt! En als ze wel gelijk krijgen, sta je er dan ook achter? of zie je rechtspraak alleen als positief als het jouw uitkomt?
userIcon
spotprent oftewel satire / de draak steken

Volgens het Salutem woordenboek. Oftewel,
Get ur Ass out of the dark-ages and welcome to the new world.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 11:59 schreef welck het volgende:

[..]

Wat jij niet snapt is dat een minister onderdeel is van de wetgevende macht en niks te zoeken heeft met zijn oordelen bij de rechterlijke macht; de rechter kan net zo goed beslissen in het voordeel van de moslimorganisatie.
Er zit een kern in wat je zegt, maar probleem in dat opzicht is dat er geen enkele regel is die ministers verbied hun mening te geven.

Dat kan ook niet, want ministers houden nooit op met 'burger' zijn, en burgers hebben echt het recht om hun mening te geven.

En dat de rechter in het voordeel van de moslims beslist, die kans mogen we gerust nihil noemen.

Dat is immers nog nooit voorgekomen, in west-europa preveleert vrijheid van meningsuiting altijd.
quote:
Mijn God! Je hebt helemaal gelijk; er is natuurlijk onderdrukking van dierenrechten in de Islam bedoeld met dat plaatje van die hond die mohammed neukt?
Je weet dat de fijne imam dat plaatje er zelf bijgevoegd heeft, en dat dat plaatje dus niet van een Deense cartoonist is?
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 11:51 schreef injoy het volgende:
watchers versus het van Dale woordenboek,lmfao.
Woordenboekjourmalistiek Je verwacht dat ze bij iedere term zetten of het een vorm van meningsuiting is waarschijnlijk Vele rechters hebben al bepaald dat spot een vorm van meningsuiting is die onder de bijbehorende vrijheid valt. Jouw Van Dale en eigen interpretatie ten spijt.
quote:
En niet iedereen die niet achter het constante gefocus op wat een of ander groepje moslims doet staat is zelf Moslim. Ben jij dan ook rechtsextremist? Maar ik begrijp het dat is je techniek waar zielige mensen naar grijpen als ze geen normale discussie kunnen houden.
Dan ben je dus een rasechte dhimmi, die niet eens te onderscheiden meer is van een fundi-moslim (ik heb je andere posts even teruggezocht waarin je het opvallend vaak opneemt voor zelfs de meer extreme uitwassen).

Voor de rest zou ik mijn mond maar houden als ik jou was, over anderen uitmaken voor iets: ik kwam een hele lading posts van je tegen waarin je anderen aan de lopende band voor rechts-extremist uitmaakt. Dat zegt volgens jouw laatste zin dan dus wat over jou?
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 12:03 schreef injoy het volgende:

[..]

Daar vielen ze altijd al onder. Dat jij dat niet wist, dat is jouw probleem.
Dus je haalt je eigen domme argument onderuit? Geweldig

Paar postjes terug 'vond' je het toch echt wat anders:
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 11:31 schreef injoy het volgende:
Mischien moet jij even lezen wat ik post, nl dat ik spot /spotprenten niet hetzelfde vind als een mening.
quote:
Dat is dan leuk voor je, heb je eindelijk iets voorspelt! En als ze wel gelijk krijgen, sta je er dan ook achter? of zie je rechtspraak alleen als positief als het jouw uitkomt?
Ik leg me altijd neer bij de uitspraak van een rechter, ja.

Itt aanhangers van een bepaald geloof, die maar ff wereldwijd gaan rellen als ze hun zin niet krijgen.

En ik maak me geen zorgen, ik heb alle vertrouwen in de uitkomst.
Die prenten zijn niet eens beledigend naar Mohammed! Ze zijn beledigend naar de aanbidders van Mohammed!
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 11:55 schreef SadKingBilly het volgende:
En er zijn ook heel wat afbeeldingen gemaakt als reactie op die cartoons. Ze hebben de hele zooi de halve islamitische wereld doorgesleept in de hoop om het westen te laten merken "hoe pijnlijk zoiets kan zijn" ofzo. Niet dat ze ook maar één reactie gehad hebben natuurlijk, het westen is tenslotte honderden - zo niet duizenden - jaren voor in ontwikkeling.
Dat was wel ironisch inderdaad. Zo volkomen niet in staat verder te denken dan de middeleeuwse reflexen.
quote:
Gek dat ik geen enkele moslim hier ooit gehoord heb over hoe schandelijk die cartoons zijn en dat oog om oog niet kan..
Nope, het gejuich om de holocaust-ontkenningscartoons was niet van de lucht zelfs (kan ook nog iets te maken hebben met het feit dat holocaustontkenning uberhaupt wel in is in de betreffende kringen).
quote:
Kort lontje, lange tenen en een minderwaardigheidscomplex van formaat. Zie daar de standaard islamiet. Lekkere combinatie
Dat krijg als je je hoop vestigen moet op een oud boek dat volgens de belofte alle oplossingen zal brengen, terwijl je ondertussen maar niet verder komt in de wereld. Erg frustrerend.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 11:20 schreef GroteKahn het volgende:

[..]

En kan je het ze kwalijk nemen?
Dit soort radicaal rechtse figuren hoort niet in de politiek.
en jij hoort niet thuis op deze wereld...
50  van 81 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 05:59 Dodelijke aardverschuiving in Indonesië3
» 05:57 Kustwacht VS vist 1,2 ton cocaïne uit zee7
» 05:54 Roemeense minister wil banden met Rusland aanhalen0
» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden