Nepalees officieel man én vrouw

Opmerkelijk • Geschreven door ANP op 04-02-2007 @ 21:37
print 
Icoon WeirdDe autoriteiten in Nepal hebben een man die zich kleedt en gedraagt als een vrouw zowel het mannelijke als vrouwelijke identiteit gegeven. In de officiële papieren van de 40-jarige Chanda Musalman staat sinds kort onder het kopje geslacht 'beide', meldde de Britse omroep BBC zondag.

Het ongekende besluit viel toen een van de overheidsteams, die het land doorreizen om in de aanloop naar verkiezingen identiteitsbewijzen uit te geven, in het dorp van Chanda in West-Nepal aankwam. De ambtenaren stemden in met het verzoek van de man, die geen geslachtsverandering heeft ondergaan, om de woorden man en vrouw te wissen.

Het conservatieve Nepal heeft net als andere Aziatische landen een vrij grote gemeenschap mensen die zijn geboren als man maar door het leven gaan als vrouw. Het is onduidelijk hoe de unieke wettige status in de praktijk uitpakt, bijvoorbeeld als de man wil trouwen.

Bron: ANP


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

16763 views / 31 reacties
Reacties op dit bericht
31  van 31 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
en als je nou een shemale bent, krijg je dus ook "beide" bij geslacht of...?
userIcon
een manwijf bestaat dus echt
userIcon
In Nepal hebben ze uberhaupt een wat afwijkende kijk op geslacht en seksualiteit:
quote:
Blue Diamond Society (BDS), Nepal's only organization for sexual minorities, is transforming the lives of of sexual minorities including Meta, Dohori, Ta, Gay, Bisexual, lesbian, Hijra, Singaru, Fulumulu, Kothi, Kotha, Strian, Maugia, Panthi and manymore in Nepal.
Bron: www.bds.org.np

Meta zijn transseksuelen, voor wie weet wat de rest is, graag in dit topic:
Meta, Dohori, Ta en andere seksuele minderheden in Nepal
userIcon
En dat kan allemaal wel, maar als joker op je id staan weer niet...
Rare regels hebben de landen betreft id bewijzen zeg
OS hackt Nepal?
userIcon
Tjaaa, alles onder het mom van levenbeschouwelijke overtuigingen
userIcon
Hierbij verklaar ik u tot man én vrouw.

'Zo, en nu nog trouwen'
userIcon
Ok... dit moet ik even laten bevatten...
userIcon
dan trouwt hij toch gewoon met zichzelf ?
userIcon
Zonder slechte bedoelingen ... zouden moslims die vrouw euh man dan ook een hand geven
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 22:45 schreef singlemetkids het volgende:
dan trouwt hij toch gewoon met zichzelf ?
Ja dat kan niet... er moeten twee mensen zijn om te trouwen, remember!
Hij is zeg maar een nieuw geslacht op het papiertje, niet man, niet vrouw, maar beide!
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 22:14 schreef Hertog_Martin het volgende:
Hierbij verklaar ik u tot man én vrouw.

'Zo, en nu nog trouwen'
Zou hij nu op zoek gaan naar iemand van het zelfde geslacht?
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 23:48 schreef C.J het volgende:

[..]

Zou hij nu op zoek gaan naar iemand van het zelfde geslacht?
Ze nemen de wereld over ... starting in nepal Next step ... jezelf neuken
Wat een onzin. Het is gewoon medisch vast te stellen welk geslacht iemand heeft. De enige uitzondering is iemand die met beide geslachtskenmerken is geboren.
Een mietje die graag in een jurk rondloopt hoort nog steeds man op z'n paspoort te hebben staan.
userIcon
quote:
Op maandag 5 februari 2007 @ 00:57 schreef demspec het volgende:
Wat een onzin. Het is gewoon medisch vast te stellen welk geslacht iemand heeft. De enige uitzondering is iemand die met beide geslachtskenmerken is geboren.
Een mietje die graag in een jurk rondloopt hoort nog steeds man op z'n paspoort te hebben staan.
Hier was ooit een erg interessante link over in een ander topic over een indiase atlete die man bleek te zijn. Kijk maar even hoe makkelijk het geslacht is vast te stellen: http://www.hhmi.org/biointeractive/gender/click.html
Link is door bakayarou in dat topic gepost.

Bekendste voorbeeld is natuurlijk Jamie Lee Curtis. Heeft het lichaam van een vrouw, de geest van een vrouw, maar is genetisch een man.
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 21:47 schreef Sneeuwbataljon het volgende:
Wat een homo.
Travestieten zijn meestal hetero.
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 23:01 schreef Eisbaer het volgende:
Zonder slechte bedoelingen ... zouden moslims die vrouw euh man dan ook een hand geven
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 21:49 schreef Soepoog het volgende:
En dat kan allemaal wel, maar als joker op je id staan weer niet...
Rare regels hebben de landen betreft id bewijzen zeg
Vooral leuk dat je appels en peren vergelijkt.
Belachelijk. Hing er bij de geboorte een slurfje aan? dan is't gewoon een vent, niet zeiken
Excuse me? Jamie Lee C/. is genetisch een man?? Bron?
quote:
Op maandag 5 februari 2007 @ 00:57 schreef demspec het volgende:
Wat een onzin. Het is gewoon medisch vast te stellen welk geslacht iemand heeft.
Dan hangt het er maar net van af welke criteria je daarbij hanteert, want een uiterlijk geslacht is iets dat kan veranderen, en tijdens die verandering is het geslacht nogal een grijs gebied. Ook het genetische geslacht (XX of XY) is niet alles zeggend en blijkt in ongeveer 1 op de 1000 gevallen niet overeen te komen met de fysieke presentatie.

In de meeste landen wordt gekeken naar het geslachtsdeel bij geboorte en zal dat moeten veranderen om het officiele geslacht te veranderen. Een uitzondering is Spanje, waar aan het begin van een geslachtsaanpassende behandeling al het geslacht officieel veranderd kan worden.
quote:
Op maandag 5 februari 2007 @ 09:32 schreef EdPowers het volgende:
Excuse me? Jamie Lee C/. is genetisch een man?? Bron?
AIS, waardoor androgenen bij haar niet hebben aangeslagen. Genetisch gezien zou ze dus een man zijn (XY), maar het lijkt mij nogal ridicuul om dat door te trekken en te stellen dat ze een man is.
userIcon
Snap niet waarom er zoveel mensen zijn die als jongetje geboren worden toch een meisje willen zijn. Dacht dat het zo populair was om een jongetje te krijgen, en te houden!
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 22:14 schreef Hertog_Martin het volgende:
Hierbij verklaar ik u tot man én vrouw.

'Zo, en nu nog trouwen'
userIcon
Is het niet zo, dat als je een ding eronder hebt hangen, dat je dan toch écht man bent? Ookal verkleed je je dagelijks als vrouw.
userIcon
quote:
Op maandag 5 februari 2007 @ 09:32 schreef EdPowers het volgende:
Excuse me? Jamie Lee C/. is genetisch een man?? Bron?
Google maar op: Jamie Lee Curtis XY
quote:
Jamie Lee Curtis has one X chromosome and one Y chromosome. For those of you rusty in biology, XY means that she is chromosomally, literally, biologically male. What Jamie Lee wasn't born with were the receptors for her male hormones, so she went back to the genetic sexual default appearing female. Her penis and testicles were never able to be developed.

"How did she get such great tits?" I hear you wonder aloud. At puberty, the testes start to produce a large amount of the male hormone testosterone but, in the absence of its receptor, this has no effect. However, testosterone is converted to estrogen, and so normal to enthusiastic breast development occurs. It's not uncommon for those with complete AIS to have rather large breasts. There's also little to no pubic or axillary hair, and of course, no periods, as there is no uterus present to produce a lining which to shed.

Often a "woman" who has AIS, while genetically a male, is completely, aesthetically female. AIS is often not discovered until puberty, when the person does not start to menstruate and a gynecological examination reveals the syndrome, and the fact that "she" has undescended testes internally rather than ovaries. Many of these AIS people also have short vaginal-type canals of half the normal length of a true vagina, and require surgery if they feel they need to lengthen the partial "vagina" for satisfactory intercourse.
Bron: http://www.suspectthoughtspress.com/twisted5.htm

En dan heb je ook nog tal van baby's wiens geslachtsdelen ergens tussen man en vrouw in zitten en voor wie het bij de geboorte niet helemaal duidelijk is of het jongetjes of meisjes zijn.
quote:
But that's a whole lot different than being forced by mutilation at birth to live one's life as a female simply because your genitals looked a little off to your attending physician at your birth. Chop! Chop! Off goes the penis, neatly shaped, shortened into a cute little clitoris. It sounds ridiculous, frankly atrocious, the stuff of horror stories, and yes... some form of genital reassignment surgery is done to about five infants every day in North America. This often occurs when partial, rather than complete, androgen insensitivity is the case. The genetic abnormality in the receptor produces an incomplete, but not total, block of male hormones. In this case, the child is usually born with ambiguous genitalia—meaning it looks as if they have either a very short penis, or a very long clitoris and likely nothing resembling testicles—yet—or maybe never. The child may be brought up as either a male or a female.

What happens when these children grow up? Usually not much until puberty. But puberty is the big deal—that's where the hormonal fireworks tend to begin. Dating, opposite sex attraction, same sex attraction, development of breasts or not, facial hair or not, changing voices, changing texture of hair, height, weight, genitalia, and so much more. All these confusing body issues are hard enough on a person of a decided gender, but imagine the pressures on a person who has already been met with decidedly ambiguous genitalia, or has been tailor made permanently by the medical community to have genitals that simply don't fit with one's internal feelings of gender. You can plainly envision a world of psychological and physical problems when faced with the simple act of dating. And that's just the beginning.
Bron: http://www.suspectthoughtspress.com/twisted5.htm
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 21:47 schreef Sneeuwbataljon het volgende:
Wat een homo.
Geen homo.

Eerder een mevreer.
quote:
Op maandag 5 februari 2007 @ 12:54 schreef Hanneke1983 het volgende:
Is het niet zo, dat als je een ding eronder hebt hangen, dat je dan toch écht man bent? Ookal verkleed je je dagelijks als vrouw.
Het ligt er aan. Wanneer iemand volledig als vrouw leeft lijkt mij eerder dat iemand een vrouw is. Wanneer iemand zich slechts verkleedt en verder als man leeft is het een man, lijkt me. Opvattingen hierover verschillen echter.

Wat er al dan niet hangt vind ik geen leidende rol hebben, omdat je wanneer iemand is aangekleed (zoals je de meeste mensen doorgaans zult zien) niet te zien is hoe de onderkant er uit ziet. Hoe iemand zich opstelt vind ik dan doorslaggevend.
31  van 31 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden