Zwaargewonde bij racistische vechtpartij in België

Internationaal • Geschreven door Wouter (druide) op 04-02-2007 @ 21:30
print 
Icoon MisdaadIn het Belgische Aalst is zondagmorgen een 31-jarige man zwaargewond geraakt tijdens een vechtpartij. De man kreeg het aan de stok met een 21-jarige man van Rwandese afkomst, die zijn uitdager met een ijzeren stok op het hoofd sloeg. De 31-jarige man werd in levensgevaar naar het ziekenhuis van Aalst gebracht, maar zijn toestand is inmiddels stabiel.

De vechtpartij speelde zich af rond 4.30 uur in de omgeving van het Vredesplein in het centrum van Aalst. De 21-jarige Joeri V.V. liep met zijn 18-jarige vriendin Virginie S. van een uitgaansbuurt naar huis. Zij werden gepasserd door de 31-jarige Thierry V., die samen met een minderjarig meisje op een motorfiets reed. Thierry riep racistische beledigingen naar Joeri en stapte van zijn motor om Virginie met een motorhelm te slaan, aldus de politie.

De lokale politie van Aalst kwam daarop tussenbeide en kon de gemoederen bedaren. De betrokkenen gingen elk hun eigen weg maar enkele straten verderop troffen ze elkaar weer. Thierry viel Joeri weer aan. De jongeman liep eerst weg maar werd achternagezeten door Thierry. Er volgde een vechtpartij, waarbij Joeri zijn uitdager met een ijzeren staaf op het hoofd sloeg, zegt de Dendermondse parketwoordvoerder Theo Byl.

Joeri werd na de feiten opgepakt, maar later weer vrijgelaten. "Hij werd door de behandelende magistraat in vrijheid gesteld na een gesprek over de feiten en het maken van enkele afspraken", aldus Theo Byl. "Dat betekent echter niet dat het dossier geseponeerd is. De beslissing omtrent verdere gevolgen wordt pas op het einde van het onderzoek genomen."

Bron: HLN


Lees ook:

» 05:59 Dodelijke aardverschuiving in Indonesië3
» 05:57 Kustwacht VS vist 1,2 ton cocaïne uit zee7
» 05:54 Roemeense minister wil banden met Rusland aanhalen0
» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd6


delen | eKudos nujij

14310 views / 67 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 67 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Het valt me steeds vaker op dat er ook steeds vaker racistische vechtpartijen zijn in België.

Diep triest dit weer.
userIcon
Diep triest inderdaad
userIcon
En terecht. Opflikkeren met mensen die willekeurig iemand op straat uitzoeken om ruzie mee te maken.
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 21:33 schreef Federici het volgende:
Het valt me steeds vaker op dat er ook steeds vaker racistische vechtpartijen zijn in België.

Diep triest dit weer.
ja inderdaad... belgie is wat dat betreft ook een stuk rechtser dan NL...

en hoewel ik zelf ook rechts ben, vind ik provocerend gedrag zoals dit gewoon tever gaan. vind het van die klap met die ijzeren stok niet meer dan zelfverdediging
Ha, maar die racist ligt dus in het ziekenhuis. Iets met boontje en loontje
Echt medelijden heb ik niet met die Thierry V. zoiets heet volgens mij de problemen opzoeken. Voor eigen rechter spelen mag niet dus die Joeri V.V. moet wel vervolgd worden. Maar kan de beslissing wel begrijpen. het was, als het allemaal klopt, een soort zelfverdediging.
userIcon
Uit de hand gelopen zelfverdediging als ik dit bericht zo lees. Het is niet goed te keuren, maar ik kan er niet wakker om liggen.

Als je volwassen gedrag laat zien door het gevecht de rug toe te keren, en de agressor kant dan vervolgens nog achter je aan vind ik het niet onterecht om dan een keer een flinke opdonder te geven.

Die Joeri mogen ze wat mij betreft laten lopen, en die Thierry zodra hij het ziekenhuis uit komt aanklagen voor de geweldsmisdrijven.
Als het verhaal klopt zeg ik: vrijspraak voor de negert. Wat een idioterie zeg, dat soort racisten mogen ze opknopen.
userIcon
Rechts of links, dit gedrag is ontoelaatbaar, die klap was meer dan terecht.
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 21:38 schreef XyritZz het volgende:
Uit de hand gelopen zelfverdediging als ik dit bericht zo lees. Het is niet goed te keuren, maar ik kan er niet wakker om liggen.

Als je volwassen gedrag laat zien door het gevecht de rug toe te keren, en de agressor kant dan vervolgens nog achter je aan vind ik het niet onterecht om dan een keer een flinke opdonder te geven.

Die Joeri mogen ze wat mij betreft laten lopen, en die Thierry zodra hij het ziekenhuis uit komt aanklagen voor de geweldsmisdrijven.
Ja gevoelsmatig zeg je idd laat maar lopen. maar juridisch gezien moet er wel sprake zijn van noodweer dacht ik wil het gerechtvaardigd zijn iemand met een staaf zijn hersen in te slaan. Maar je hebt zeker gelijk over die Thierry V, gewoon vervolgen als die weer beter is.
userIcon
quote:
De vechtpartij speelde zich af rond 4.30 uur in de omgeving van het Vredesplein in het centrum van Aalst.
Die Rwandees kon zeker nog geen Nederlands lezen
Dit is wel een erg wazig en eenzijdig verhaal. Wat waren de beweegredenen van Thierry om die Joeri uit te schelden?
Noodweerexces
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 21:40 schreef mijnlandnietmeer het volgende:
Dit is wel een erg wazig en eenzijdig verhaal. Wat waren de beweegredenen van Thierry om die Joeri uit te schelden?
rasistische beweringen?
en het was idd noodweer, hij liep eerst zelfs nog weg en werd nog steeds achterna gezeten.
Het zal die racist leren wuhhahahahahaha
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 21:40 schreef mijnlandnietmeer het volgende:
Dit is wel een erg wazig en eenzijdig verhaal.
En dat is het.

- Waarom wordt in een bijzin vermeld dat er achterop de motor een 'minderjarige vriendin' zat? Die komt in het verdere verhaal niet meer voor.

- Waarom ging die motorrijder de vriendin van de Rwandees te lijf en niet de Rwandees zelf?

- Waar komt die ijzeren staaf opeens vandaan? Had de Rwandees die per ongeluk in z'n jaszak?

- Waarom laat de politie een foguur die op straat een vrouw aan het slaan is met een motorhelm gewoon weer doormotorfietsen?

Vaag en eenzijdig verhaal inderdaad. Ik heb het idee dat de Rwandees en die Thierry elkaar al kenden en dat het om iets uit het verleden ging. En ik heb ook het idee dat in dit bericht puur het verhaal van de Rwandees is weergegeven.

Maar als het echt zo is gegaan, lijkt het me duidelijk dat die Thierry wel een klop op d'n kop verdiende. Alleen nou ook weer niet zo hard dat hij bijna het leven liet.
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 21:41 schreef LB06 het volgende:
Noodweerexces
Enkele uitdrukkingen die het bericht samenvatten:

-blaffende honden bijten niet.
-boontje komt om zen loontje.
-wie de bal kaatst krijgt hem terug.

Thiery
Joerie
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 21:40 schreef mijnlandnietmeer het volgende:
Dit is wel een erg wazig en eenzijdig verhaal. Wat waren de beweegredenen van Thierry om die Joeri uit te schelden?
Omdat dit soort stakkers denken dat ze superieur zijn en neer kijken op alles wat een kleurtje heeft..

Dit soort mogolen moeten ze ergens in Afrika droppen voor 2 maanden.

Dat zal ze leren.
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 21:52 schreef SwordMen het volgende:
Het zal die racist leren wuhhahahahahaha
Ja lachen man. De eerstvolgende keer dat er iemand iets anti homo's roept op Fok! zoek ik hem op, en sla ik hem hartstikke dood! wuhhahahahahaha . Terechte straf voor homofoben.

NIet proberen er boven te staan of zoiets intellectueels, gewoon gelijk slaan en als het heel erg was wat er werd geroepen, verkrachten.
userIcon
De ijzeren staven liggen in Belgie kennelijk gewoon op straat. Of ze verschijnen daar waarschijnlijk gewoon uit het niets in je hand, op het moment dat je ruzie hebt.

Kortom: vreemd verhaal dit.
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 21:52 schreef Lovestory het volgende:

[..]

Omdat dit soort stakkers denken dat ze superieur zijn en neer kijken op alles wat een kleurtje heeft..

Dit soort mogolen moeten ze ergens in Afrika droppen voor 2 maanden.

Dat zal ze leren.
Als die rwandees niet uit afrika hier heen was gekomen was er helemaal geen probleem geweest! Lang leve de multiculturele samenleving!
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 22:01 schreef HoerlaM het volgende:

[..]

Als die rwandees niet uit afrika hier heen was gekomen was er helemaal geen probleem geweest! Lang leve de multiculturele samenleving!
Dan waren het wel de Joden geweest die overal de schuld van kregen. Of de albino's. Of de christenen. Zo vind je altijd wel een groep waar je racistisch tegen kunt doen.
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 21:40 schreef nuffniet het volgende:

[..]

Die Rwandees kon zeker nog geen Nederlands lezen
Die Belg wel dan?
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 21:52 schreef Lkw het volgende:

[..]

En dat is het.

- Waarom wordt in een bijzin vermeld dat er achterop de motor een 'minderjarige vriendin' zat? Die komt in het verdere verhaal niet meer voor.

- Waarom ging die motorrijder de vriendin van de Rwandees te lijf en niet de Rwandees zelf?

- Waar komt die ijzeren staaf opeens vandaan? Had de Rwandees die per ongeluk in z'n jaszak?

- Waarom laat de politie een foguur die op straat een vrouw aan het slaan is met een motorhelm gewoon weer doormotorfietsen?

Vaag en eenzijdig verhaal inderdaad. Ik heb het idee dat de Rwandees en die Thierry elkaar al kenden en dat het om iets uit het verleden ging. En ik heb ook het idee dat in dit bericht puur het verhaal van de Rwandees is weergegeven.

Maar als het echt zo is gegaan, lijkt het me duidelijk dat die Thierry wel een klop op d'n kop verdiende. Alleen nou ook weer niet zo hard dat hij bijna het leven liet.
mooie samenvatting
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 21:55 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ja lachen man. De eerstvolgende keer dat er iemand iets anti homo's roept op Fok! zoek ik hem op, en sla ik hem hartstikke dood! wuhhahahahahaha . Terechte straf voor homofoben.

NIet proberen er boven te staan of zoiets intellectueels, gewoon gelijk slaan en als het heel erg was wat er werd geroepen, verkrachten.
gast,.iemand de vernieling in willen slaan en dan zelf een pak slaag krijgen is wat anders dan iemand die zijn mening geeft dood gaan slaan! lekker kortzichtige reactie weer van je!
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 22:03 schreef Joozy het volgende:

[..]

Dan waren het wel de Joden geweest die overal de schuld van kregen. Of de albino's. Of de christenen. Zo vind je altijd wel een groep waar je racistisch tegen kunt doen.
zo kan je inderdaad ieder volk wel aanpakken,..is gewoon een zieke actie!
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 22:03 schreef Joozy het volgende:

[..]

Dan waren het wel de Joden geweest die overal de schuld van kregen. Of de albino's. Of de christenen. Zo vind je altijd wel een groep waar je racistisch tegen kunt doen.
Met je reactie geef je zelf al aan dat verschillende soorten groepen binnen een bepaald gebied over het algemeen vragen is om problemen. Daarom zou het dus beter zijn geweest als iedereen in zijn eigen landje was blijven wonen.

Maar laten we vooral nog even de grenzen zo wijd mogelijk openzetten zodat half oost europa hier ook nog even langs kan komen om de boel nog instabieler te maken dan het al is...
Hmm..als dit verhaal klopt.Dan was de klap terecht.
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 22:01 schreef HoerlaM het volgende:

[..]

Als die rwandees niet uit afrika hier heen was gekomen was er helemaal geen probleem geweest! Lang leve de multiculturele samenleving!
ja,..en als jij uit een boerengat komt en je gaat naar de naastgelegen kakgemeente en je krijgt daar klappen van kakkers dan had je ook maar in dat boerengat moeten blijven!en niet gaan huilen,..ik denk nu even mee in jou zwartwitte wereldje!
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 22:13 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]

ja,..en als jij uit een boerengat komt en je gaat naar de naastgelegen kakgemeente en je krijgt daar klappen van kakkers dan had je ook maar in dat boerengat moeten blijven!en niet gaan huilen,..ik denk nu even mee in jou zwartwitte wereldje!
Als je niet in staat bent om inhoudelijk op het bericht te reageren maar puur er op uit bent om mijn persoonlijke visie op dit maatschappelijke probleem onderuit te halen lijkt het me verstandiger als je voortaan op geenstijl gaat posten in plaats van hier.. gezien je naam pas je daar namelijk prima thuis.
userIcon
LOL! Daagt ie em uit en word ie zelf neergeslagen, wat een sukkel

Merk ook die ironie : Op het vredesplein.
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 22:25 schreef HoerlaM het volgende:

[..]

Als je niet in staat bent om inhoudelijk op het bericht te reageren maar puur er op uit bent om mijn persoonlijke visie op dit maatschappelijke probleem onderuit te halen lijkt het me verstandiger als je voortaan op geenstijl gaat posten in plaats van hier.. gezien je naam pas je daar namelijk prima thuis.
zal me niets verbazen als ik jou daar ook aantref met je beperkte visie op de maatschappij!en ik heb trouwens al inhoudelijk gereageerd, en geef daarna mijn mening over jou mening
userIcon
Eigen schuld dikke bult op je hoofd
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 22:28 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]

zal me niets verbazen als ik jou daar ook aantref met je beperkte visie op de maatschappij!en ik heb trouwens al inhoudelijk gereageerd, en geef daarna mijn mening over jou mening
Aangezien jij mijn visie beperkt vind vraag ik me toch af of jij verwacht dat het komen van heel veel oost-europeanen naar nederland problemen op zal leveren. Ik ben zelf namelijk van mening dat we momenteel de zelfde fout maken als +/- 40 jaar geleden toen we alle turken hierheen lieten komen.
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 22:36 schreef HoerlaM het volgende:

[..]

Aangezien jij mijn visie beperkt vind vraag ik me toch af of jij verwacht dat het komen van heel veel oost-europeanen naar nederland problemen op zal leveren. Ik ben zelf namelijk van mening dat we momenteel de zelfde fout maken als +/- 40 jaar geleden toen we alle turken hierheen lieten komen.
er zit indd een hoop gespuis tussen, maar het gros van die oosteuropeanen zijn toch harde werkers als je bv naar die polen kijkt,.en ik denk dat het allemaal wel los zal lopen!
Zelfverdediging, NEXT!
Bewijst maar weer eens wat voor een rand debielen die racisten zijn.
Ach ja, zonder het voorval te willen bagatelliseren, meer allochtonen die zich ook nog eens vaker laatdunkend uitlaten over de autochtonen, kijk ergens moet het toch vandaan komen.
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 22:07 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]

gast,.iemand de vernieling in willen slaan en dan zelf een pak slaag krijgen is wat anders dan iemand die zijn mening geeft dood gaan slaan! lekker kortzichtige reactie weer van je!
Je hebt gelijk, hij stapte van de motor om met z'n helm te gaan slaan, dan is de situatie inderdaad niet vergelijkbaar. Wat een rare ruzie.
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 21:33 schreef Federici het volgende:
Het valt me steeds vaker op dat er ook steeds vaker racistische vechtpartijen zijn in België.

Diep triest dit weer.
Het is diep triest, maar gelukkig is het deze keer goed afgelopen.

Natuurlijk mag niemand het recht in eigen hand nemen, maar in dit geval is de ruwandees terrecht geexcuseerd lijkt mij.
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 21:35 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

ja inderdaad... belgie is wat dat betreft ook een stuk rechtser dan NL...

en hoewel ik zelf ook rechts ben, vind ik provocerend gedrag zoals dit gewoon tever gaan. vind het van die klap met die ijzeren stok niet meer dan zelfverdediging
Dus niet. Ik heb jaren judo gedaan en er werd me altijd duidelijk verteld dit niet op straat toe te passen ook niet als zelfverdediging.
Je met een pistool verdedigen tegen een mes is buiten proportioneel.
Dus met een ijzeren staaf tegenover vuisten ook. Simple as that.

Als het andersom was geweest had de boel ook op zijn kop gestaan.
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 22:40 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]

er zit indd een hoop gespuis tussen, maar het gros van die oosteuropeanen zijn toch harde werkers als je bv naar die polen kijkt,.en ik denk dat het allemaal wel los zal lopen!
Leuk dat je de Polen noemt. Daar loopt het over het algemeen inderdaad wen los mee. Maar wel eens aan bijvoorbeeld Joegoslaven gedacht?
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 22:59 schreef Tarak het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, hij stapte van de motor om met z'n helm te gaan slaan, dan is de situatie inderdaad niet vergelijkbaar. Wat een rare ruzie.
als je het bericht leest dan staat er dat de motorrijder de jongen uitschold en toen sloeg, er staat nergens dat de jongen hem uitschold!
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 23:32 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]

als je het bericht leest dan staat er dat de motorrijder de jongen uitschold en toen sloeg, er staat nergens dat de jongen hem uitschold!
Eh nee..... wie zegt dat dan?
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 21:33 schreef Federici het volgende:
Het valt me steeds vaker op dat er ook steeds vaker racistische vechtpartijen zijn in België.

Diep triest dit weer.
Nederland ook... Westerse ideeen en dat van Moslims botsen meestal heel erg. Het zal hoe dan ook in de toekomst alleen maar blijven toenemen.

Fijn he? zo een multiculturele samenleving
userIcon
Ach ja. Ik kan me er niet echt druk om maken. Boontje komt op zijn loontje.
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 23:52 schreef M42 het volgende:

[..]

Nederland ook... Westerse ideeen en dat van Moslims botsen meestal heel erg. Het zal hoe dan ook in de toekomst alleen maar blijven toenemen.

Fijn he? zo een multiculturele samenleving
Gelukkig hebben we de shoarma nog hè.

Je kunt er wel allemaal dingen bij gaan halen over multi culti maar het moge duidelijk zijn dat wat zulke racisten uithalen zeker niet door de beugel kan, die gasten met losse handjes timmeren net zo goed een blanke broeder in elkaar omdat ze niet in staat zijn zich te kunnen verwoorden in een discussie.

Dus denk maar niet dat je beter af bent met zulke gasten dan met bv buitenlands reltuig. 1 pot nat
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 21:33 schreef Federici het volgende:
Het valt me steeds vaker op dat er ook steeds vaker racistische vechtpartijen zijn in België.
Tel jij ze? Heb je ze in het verleden geteld?
Hoe weet je het dan? Aan de hand van nieuwsberichten?
quote:
Diep triest dit weer.
inderdaad
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 23:26 schreef pestertje het volgende:

[..]

Leuk dat je de Polen noemt. Daar loopt het over het algemeen inderdaad wen los mee. Maar wel eens aan bijvoorbeeld Joegoslaven gedacht?
zijn die zo vaak negatief in het nieuws dan?valt wel mee d8 ik zo!
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 21:55 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ja lachen man. De eerstvolgende keer dat er iemand iets anti homo's roept op Fok! zoek ik hem op, en sla ik hem hartstikke dood! wuhhahahahahaha . Terechte straf voor homofoben.

NIet proberen er boven te staan of zoiets intellectueels, gewoon gelijk slaan en als het heel erg was wat er werd geroepen, verkrachten.
ooh tsjee je slat ze dood met je handtasje... maar effe on topic Thierry heeft het gewoon verdiend (ik heb de zelfde naam Thierry) maar hij is gewoon een mongool
50  van 67 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 05:59 Dodelijke aardverschuiving in Indonesië3
» 05:57 Kustwacht VS vist 1,2 ton cocaïne uit zee7
» 05:54 Roemeense minister wil banden met Rusland aanhalen0
» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden