Verdonk laakt koerswijziging CDA

Politiek • Geschreven door ANP op 04-02-2007 @ 10:44
print 
Demissionair minister Rita Verdonk (Integratie) vindt een generaal pardon voor asielzoekers ''heel erg slecht'' voor Nederland. De coalitiepartners CDA, PvdA en ChristenUnie werden het eens over een regeling voor uitgeprocedeerde asielzoekers die al sinds 2001 of langer hier zijn.

Het is volgens haar ''behoorlijk wrang dat het CDA na drieënhalf jaar strikt vreemdelingenbeleid plotseling kiest voor een andere koers. Ik zie gebeuren dat er weer veel meer mensen naar Nederland komen om asiel aan te vragen en dat mensen niet meer bereid zijn om terug te keren'', aldus Verdonk, die tot voor kort Vreemdelingenbeleid deed, zondag in een interview met De Telegraaf.

Verdonk zei in het interview ook dat de PVV van Geert Wilders af en toe over de rand gaat. ''Neem die uitspraak over de tsunami van moslims. Nou, nou, nou. Als je ziet hoeveel menselijk leed die tsunami heeft veroorzaakt. En om dan alle moslims op zo'n manier te benoemen. Dat kan toch niet.'' Zelf heeft ze een ''fatsoenlijk'' beleid gevoerd, zo vindt Verdonk.

Met dank aan An_O_Niem voor de submit.

Bron: ANP


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling23
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

11316 views / 176 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 176 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4
Ik VIND dat Verdonk d`r bek moet houden, mongeaul!!!
userIcon
Had iemand haar mening gevraagd dan?

Hou je bek mens, ga lekker in de oppositiebankjes zitten en doe wat je leider zegt. Niemand geeft een reet om jouw mening.
userIcon
Gelukkig heeft ze er niks meer over te zeggen
userIcon
quote:
Had iemand haar mening gevraagd dan?

Hou je bek mens, ga lekker in de oppositiebankjes zitten en doe wat je leider zegt. Niemand geeft een reet om jouw mening.
Heeft iemand naar jouw mening gevraagd? Toch geef je het he? Gelijk heb je hoor, maar Verdonk mag dus ook haar mening geven huichelaar .

Verder ben ik het met Verdonk eens, het generaal pardon had echt niet mogen komen. Helaas.
userIcon
Ach ja ze kan zoveel zeggen maar plain old Balkie en consorten, hebben de touwen in handen.
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 10:47 schreef Autobandje het volgende:

[..]

Heeft iemand naar jouw mening gevraagd? Toch geef je het he? Gelijk heb je hoor, maar Verdonk mag dus ook haar mening geven huichelaar .

Verder ben ik het met Verdonk eens, het generaal pardon had echt niet mogen komen. Helaas.
Mijn mening komt echter niet in kranten en op websites te staan als ik hem geef.

En sodemieter op met je huichelaar, sukkel, als je niet eens weet wat dat woord betekent.
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 10:47 schreef Autobandje het volgende:

[..]

Heeft iemand naar jouw mening gevraagd? Toch geef je het he? Gelijk heb je hoor, maar Verdonk mag dus ook haar mening geven huichelaar .

Verder ben ik het met Verdonk eens, het generaal pardon had echt niet mogen komen. Helaas.
Heeft iemand naar jouw mening gevraagd?
Verdonk Lekker in de oppositie bank en over 4 jaar terugslaan. Elke partij wijzigt zn koers als t in het kabinet moet komen. CDA kan nu eindelijk zn C nakomen. en is verlost van het juk dat VVD heet!
userIcon
Nou Rita .. Succes in de oppositie dan maar
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 10:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Mijn mening komt echter niet in kranten en op websites te staan als ik hem geef.

En sodemieter op met je huichelaar, sukkel, als je niet eens weet wat dat woord betekent.

Edit: Jij weet zeker zelf niet wat het betekent? www.vandale.nl ofzo kun je het zien
Nee ok jij bent heel onbelangrijk. En lekkere argumentatie, als ik niet wist wat het betekende zou ik het woord huichelaar heus niet gebruiken
Jammer dat we je moeten missen Rita.
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 10:53 schreef Autobandje het volgende:

[..]

Nee ok jij bent heel onbelangrijk. En lekkere argumentatie, als ik niet wist wat het betekende zou ik het woord huichelaar heus niet gebruiken
Precies, ik ben onbelangrijk. En jij ook. Daarom doet het er niet toe als ik mijn mening geef. Als zij iets zegt wordt het echter breed uitgemeten. DAAROM moet ze haar bek houden, als ze niets nuttigs te melden heeft.

En als je wist wat het woord betekende, waarom gebruik je het dan in de verkeerde context?
userIcon
Hehehe net alsof iemand dat nog boeit.
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 10:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Mijn mening komt echter niet in kranten en op websites te staan als ik hem geef.

En sodemieter op met je huichelaar, sukkel, als je niet eens weet wat dat woord betekent.
Man, doe is rustig. Vrijheid van meningsuiting, weet je nog? En ja, dus ook voor politici, en voor jou ja. En ja, mensen vragen om de mening van Verdonk, of denk je dat het toeval is dat ze meer dan 500.000 voorkeursstemmen heeft gekregen?
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 10:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Precies, ik ben onbelangrijk. En jij ook. Daarom doet het er niet toe als ik mijn mening geef. Als zij iets zegt wordt het echter breed uitgemeten. DAAROM moet ze haar bek houden, als ze niets nuttigs te melden heeft.
En waarom wordt het breed uitgemeten? Misschien omdat ze juist meer voorkeursstemmen heeft gekregen dan WIE DAN OOK in het huidige parlement. Dat geeft namelijk aan dat veel mensen juist achter haar standpunten staan, en haar daarin steunen. En niemand heeft er op jou gestemd (om wat voor reden dan ook) DAAROM wordt jou mening minder breed uitgemeten, of helemaal niet, in de media. Want als we van iedere Nederlander zijn mening in de media moest verkondigen werd het een chaos. Dus zijn er volksvertegenwoordigers die dat doen voor grotere groepen mensen met dezelfde mening. Had je zelf ook wel kunnen bedenken denk je niet? Zet nou je haat voor Verdonk gewoon de volgende keer opzij vóórdat je iets gaat zeggen.

OT: Gek hè Verdonk? Dat het geven en nemen is bij het maken van een regeringsakkoord.
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 10:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Precies, ik ben onbelangrijk. En jij ook. Daarom doet het er niet toe als ik mijn mening geef. Als zij iets zegt wordt het echter breed uitgemeten. DAAROM moet ze haar bek houden, als ze niets nuttigs te melden heeft.

En als je wist wat het woord betekende, waarom gebruik je het dan in de verkeerde context?
offtopic

hui·che·laar (de ~ (m.), ~s)
1 iem. die huichelt => een heilig boontje, een wolf in schaapskleren, farizeeër, hypocriet, iem. met twee gezichten, januskop, schijnheilige, smoelentrekker, valsaard, valserik

Ik heb het over de betekenis hypocriet, jij vindt dat zei haar mening niet moet geven, toch doe je het zelf wel, verkeerde contekst? Met huichelaar verwees ik naar jou natuurlijk. Naja zand er over met jou valt toch niet te praten.

ontopic

Wel grappig dat op Fok iedereen eerst zo voor Verdonk was en nu opeens lijkt iedereen tegen ?
quote:
plotseling kiest voor een andere koers
Dat heet opportunisme; een eigenschap die alle politici hebben.
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 11:01 schreef Autobandje het volgende:

[..]

Ik heb het over de betekenis hypocriet
Precies. In zo'n geval dien je dan ook de term ''hypocriet'' te gebruiken, en geen verzamelwoord zoals ''huichelaar''. Nu blijft de betekenis vaag.

Zijn we dan nu klaar met deze zinloze discussie?
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 11:02 schreef NILATS het volgende:

[..]

Dat heet opportunisme; een eigenschap die alle politici hebben.
Nee dat heet Parlementaire Democratie, het CDA is niet de enige partij die gaat regeren!
userIcon
De geschiedenis zal leren dat Verdonk een uitermate goed beleid heeft gevoerd. Jammer dat alle linkse frusti's (dit is natuurlijk eigenlijk een tautologie) er niet tegen konden dat hun luchtkastelen afgebroken werden en er een reëler beleid gevoerd werd.
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 10:58 schreef ParadoX21 het volgende:
Hehehe net alsof iemand dat nog boeit.
Nee, dat komt over een paar jaar wel. Tegen die tijd zal de eerste asielzoeker die WEL netjes teruggegaan is na zijn afwijzing, wel zijn rechtzaak gewonnen hebben. Dat schept dan gelijk (een terechte) jurispudentie voor alle andere uitgeprocedeerden van voor 2001, die teruggegaan zijn.

Vind het namelijk een behoorlijke discriminatie om iemand die de regels overtreedt dan maar te legaliseren (hoezo belonen van slecht gedrag ) en iemand anders niet...
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 11:02 schreef plum het volgende:

[..]

Als je van de uitgezette illegalen 75 % van terug krijgt, en die zouden allemaal en verblijfstatus krijgen dan is Nederland practisch FAILLIET.
Dan kun jij jouw pensioentje wel mooi op jouw ronde buikje schrijven.
Daarvoor hebben we met z'n allen niet zo hard gewerkt, en als ik dat geweten had , had ik mij niet stuk gewerkt voor dit land.
Ervan uitgaande dat gelegaliseerde illegalen allemaal lui zijn en niks bijdragen natuurlijk. Wat een absurde stelling is.

De grap is dat de VVD straks wél de deuren wagenwijd open wil zetten voor Polen.
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 10:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Mijn mening komt echter niet in kranten en op websites te staan als ik hem geef.

En sodemieter op met je huichelaar, sukkel, als je niet eens weet wat dat woord betekent.
Ik vind dat Verdonk wel een punt heeft, maar helaas zo werkt het in de politiek..
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 11:07 schreef Tarak het volgende:
De geschiedenis zal leren dat Verdonk een uitermate goed beleid heeft gevoerd. Jammer dat alle linkse frusti's (dit is natuurlijk eigenlijk een tautologie) er niet tegen konden dat hun luchtkastelen afgebroken werden.
De geschiedenis zal Verdonk absoluut niet herinneren.

Of weet jij uit je kop nog wie er 20 jaar geleden minister van Vreemdelingenzaken was?

Dacht het niet.
userIcon
Verdonk is als persoon niet bepaald een aardig mens. Maar misschien is dat voor het probleem van de grote instroom van asielzoekers maar het beste.
De harde feiten wijzen uit, dat er in Nederland teveel mensen wonen. (De consumptie omgerekend naar km2 is groter dan de oppervlakte van Nederland). Ook is het een feit dat in enkele decennia tijd de grote steden overwegend uit importmensen is gaan bestaan. Daarmee staat de Nederlandse identiteit op de tocht.
Er was consensus om deze problemen te bestrijden.
Rita Verdonk streed als een ijzeren dame.
Nu ineens wordt het roer omgegooid door een handjevol mensen. Dat is niet goed, omdat hieraan geen democratische besluitvorming is vooraf gegaan.

??Waar is de rede gebleven??
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 10:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Had iemand haar mening gevraagd dan?

Hou je bek mens, ga lekker in de oppositiebankjes zitten en doe wat je leider zegt. Niemand geeft een reet om jouw mening.
Misschien moet jij maar een paar asielzoekertjes thuis opnemen
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 10:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Had iemand haar mening gevraagd dan?

Hou je bek mens, ga lekker in de oppositiebankjes zitten en doe wat je leider zegt. Niemand geeft een reet om jouw mening.
Ja, De Telegraaf heeft om haar mening gevraagd.

Verder ben ik het met haar eens. Ok, je kunt afspreken hoe je vreemdelingenbeleid voert, maar als je dan ergens voor kiest dan moet je daar ook consequent zijn en niet de grootste zeikers en klojo's belonen en hier houden en degene die zich netjes aan de regels hebben gehouden zijn netjes terug gegaan.

En dan komen er weer meer buitenlanders en dan moet je eens zien hoeveel mensen de volgende verkiezingen weer switchen van links naar rechts.
userIcon
Kan ik alle verdonk nieuwsberichten wegfilteren, hij moet die pagina's altijd zo lang laden door al die "discussies"
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 11:08 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

De geschiedenis zal Verdonk absoluut niet herinneren.

Of weet jij uit je kop nog wie er 20 jaar geleden minister van Vreemdelingenzaken was?

Dacht het niet.
Ministerie bestaat pas sinds 2002, dus dat wordt lastig...
ze heeft braaf gewerkt volgens de regels van haar partij. en dan gaat de partij nu ineens soft doen! ik zou ook pissed zijn.

als er morgen verkiezingen zouden zijn, krijgt ze weer mijn voorkeursstem!
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 11:07 schreef Bas028 het volgende:
Vind het namelijk een behoorlijke discriminatie om iemand die de regels overtreedt dan maar te legaliseren (hoezo belonen van slecht gedrag ) en iemand anders niet...
De vraag is hoe slecht dit gedrag is, aangezien die mensen meestal alleen maar het beste willen voor zichzelf en hun familie. Ze heten gelukzoekers, maar lijkt me niet dat er iets slecht is aan het zoeken neer geluk.

Dat jij nou zo bekrompen bent dat je mensen geen kans gunt is niet hun probleem.
userIcon
Verdonk weet donders goed dat het strikte beleid geldt voor diegenen die NA 2001 (ingang nieuwe Vreemdelingenwet) asiel hebben aangevraagd. Ze weet dus ook donders goed dat een genaraal pardon voor OUDERE gevallen geen aantrekkende werking zal hebben. Het aantal asielaanvragen is de afgelopen jaren door dat beleid lager geworden en DAT beleid verandert niet. Het is gewoon stemmingmakerij en bangmakerij van haar kant.
userIcon
Ik vind verdonk in den haag een slecht idee!!
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 11:17 schreef DaeDaluz het volgende:

[..]

De vraag is hoe slecht dit gedrag is, aangezien die mensen meestal alleen maar het beste willen voor zichzelf en hun familie. Ze heten gelukzoekers, maar lijkt me niet dat er iets slecht is aan het zoeken neer geluk.

Dat jij nou zo bekrompen bent dat je mensen geen kans gunt is niet hun probleem.
Het probleem is dat anderen opdraaien voor hun 'geluk'. Als ze ons skills hebben te bieden waar wij in dit land ook wat aan hebben is het wat mij betreft helemaal ok. Als ze hier komen om via uitkeringen onze welvaart uit te zuigen dan mogen ze wat mij betreft zelf hun geluk opbouwen in hun eigen land.
userIcon
Ik vind het GP ook erg, is het nu zo moeilijk te bepalen wie hier komt om te profiteren. Ik heb niets tegen moslims an sich, wel tegen moslims die het in hun eigen land helemaal niet slecht hebben en hier komen genieten van het goede leven. Politieke vluchtelingen zijn m.i. wel meer dan welkom.
userIcon
Natuurlijk vind ze dat. Het zou gek zijn als ze het helemaal met het nieuwe beleid eens is.
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 11:08 schreef jantco het volgende:
De harde feiten wijzen uit, dat er in Nederland teveel mensen wonen. (De consumptie omgerekend naar km2 is groter dan de oppervlakte van Nederland).
Leg uit! Want van grotere onzin als deze heb ik nog nooit gehoord.
Ik vind zo'n generaal pardon een prima moment voor een referendum. Maar blijkbaar is de regering te bang dat het niet in hun smaak uitvalt.
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 11:17 schreef DaeDaluz het volgende:

[..]

De vraag is hoe slecht dit gedrag is, aangezien die mensen meestal alleen maar het beste willen voor zichzelf en hun familie. Ze heten gelukzoekers, maar lijkt me niet dat er iets slecht is aan het zoeken neer geluk.

Dat jij nou zo bekrompen bent dat je mensen geen kans gunt is niet hun probleem.
Waarom ben jij zo bekrompen dat je geen illegalen in huis neemt en ze onderhoud?

userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 11:26 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik vind verdonk in den haag een slecht idee!!
Alles wat rechts zit van de ChristenUnie is een slecht idee. Dus VVD, CDA, PvdV en SGP - weg ermee!

Nee, grapje natuurlijk. In de oppositie vind ik ze best.
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 10:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Mijn mening komt echter niet in kranten en op websites te staan als ik hem geef.

En sodemieter op met je huichelaar, sukkel, als je niet eens weet wat dat woord betekent.
Zozo mister intelligence... Verdonk zit in de kamer, omdat er mensen op haar gestemd hebben!

Ze verwoordt dus de mening van mensen.

Jij daarentegen, verwoordt alleen je eigen, overigens vrij infantiele, mening.

Ergo, houd je bek.
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 11:35 schreef plum het volgende:

[..]

Meneer u denkt toch niet dat mensen die hier jaren illegaal verbleven hebben dan opeens werk zouden hebben , gezien de opleiding en het gebrekkig nederlands spreken en schrijven.
De bijscholing zal veel kosten en als ze daarna aan het werk komen is dan weer afhankelijk van de economie die golven van vraag vertoont.
De polen komen hier om te werken, hebben vrijwel de gewoonten van de europeaan, en vragen een gewoon loon.
Dat is een heel verschil met asielzoekers die op min of meer misdadige wijze hun papieren zijn kwijtgeraakt en dan ook nog eens jaren geprofiteerd hebben van de goedheid van vaak vrijwilligers en een boel geld gekost hebben, nu nog meer gaan kosten aan onderdak eten en opvoeding, doktoren, bijscholing etc.
Ah nee joh, je weet toch dat het een paradijs is met miljoenen mensen met een totaal verschillende culturele achtergrond, een andere moedertaal en als motief hierheen te komen om geld te krijgen. Oja, en dat allemaal lekker knus in ons iets te kleine landje.
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 11:08 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

De geschiedenis zal Verdonk absoluut niet herinneren.

Of weet jij uit je kop nog wie er 20 jaar geleden minister van Vreemdelingenzaken was?

Dacht het niet.

Twintig jaar geleden hadden we geen minister van vreemdelingenzaken.
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 11:07 schreef Bas028 het volgende:

[..]

Nee, dat komt over een paar jaar wel. Tegen die tijd zal de eerste asielzoeker die WEL netjes teruggegaan is na zijn afwijzing, wel zijn rechtzaak gewonnen hebben. Dat schept dan gelijk (een terechte) jurispudentie voor alle andere uitgeprocedeerden van voor 2001, die teruggegaan zijn.

Vind het namelijk een behoorlijke discriminatie om iemand die de regels overtreedt dan maar te legaliseren (hoezo belonen van slecht gedrag ) en iemand anders niet...
precies, er word hier straks een beerput open getrokken niet normaal meer. Het mag dan kut zijn voor die mensen zelf maar voor nederland in het algemeen is een generaal pardon een drama
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 11:08 schreef DRenCC het volgende:

[..]

Ik vind dat Verdonk wel een punt heeft, maar helaas zo werkt het in de politiek..
Die werken tenminste nog... (niet dat ik er voor ben)
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 10:45 schreef yootje het volgende:
Gelukkig heeft ze er niks meer over te zeggen
Precies mijn gedachten.
userIcon
Ze heeft helemaal gelijk... Nederland is nu helemaal een zinkend schip geworden
userIcon
quote:
Op zondag 4 februari 2007 @ 11:45 schreef plum het volgende:

[..]

Eens raakt het knipje leeg en kan iedere in Nederland verblijvende op een houtje bijten.
Waarvoor waren ook alweer die strenge bezuinigingsmaatregelen, die dit nieuwe kabinet verder gaat ddorvoeren?
En moeten straks de bejaarden uit hun AOW'tje bijdragen in de kosten?
Waarvoor was dat ook alweer?
Dan moet je al een rijke vader hebben gehad om persoonlijk uit deze armoedige impasse te kunnen komen.
Nee Plum, snap je dat nog steeds niet? Bij de linksen groeit geld aan de bomen en jaarlijks komt ook Sinterklaas nog wat geld uitdelen onder de burgers
userIcon
Tja Verdonk.. als jij vindt dat jij een fatsoenlijk beleid hebt gevoerd dan spoor je niet!

Moet ik wat voorbeelden aanvoeren qua mis-beleid?
- homifile-mensen onterecht terug sturen naar Iraq / Iran
- mensen onterecht terug sturen naar diverse Afrikaanse landen terwijl bekend is dat deze mensen gevaar lopen als ze terug komen (en er zijn mensen vervolgens verdwenen)
- Schiphol brand
- de ONGELOFELIJKE PUINHOOP bij de IND
- heel veel domme uitspraken in de pers

Tja muts... kijk eens goed in de spiegel en denk goed na.
Als je dan nog dezelfde mening hebt dan kan ik maar 1 conclusie trekken: Verdonk je spoort niet en dit soort politici moeten we heel snel kwijt zijn!
50  van 176 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling23
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden