VARA geeft Van Nieuwkerk een standje

Media & Cultuur • Geschreven door Rob (R@b) op 01-02-2007 @ 11:33
print 
De VARA heeft De Wereld Draait Door (DWDD)-presentator Matthijs van Nieuwkerk een reprimande gegeven. Afgelopen dinsdag werd de nieuwe Windows Vista gelanceerd en Microsoft gaf in pakhuis De Zwijger in Amsterdam officieel het startschot. De lancering werd voorafgegaan door een praatje van Van Nieuwkerk.

''De VARA vindt het niet wenselijk dat haar presentatoren direct betrokken zijn bij de lancering van een commercieel product'', aldus een verklaring van de VARA-directie.

Extra pijnlijk maakt het dat Van Nieuwkerk in DWDD 's avonds ook nog eens uitgebreid ging zitten praten over Windows Vista. ''Ook al ging het gesprek vooral over de ervaringen van een Nederlands ontwerper bij Microsoft'', aldus de VARA.

Het Commissariaat voor de Media gaat de beelden van DWDD overigens toch aan een nader onderzoek onderwerpen.



Van Nieuwkerk bij de Vista-presentatie

Met dank aan Petra76 voor de submit.



Lees ook:

» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Extra veiligheidsmaatregelen voor Pinkpop9
» 23/05 Verheugde reacties op btw-verlaging kunsten88
» 21/05 Raad voor Cultuur: bezuinigingen 'slaan gaten'33


delen | eKudos nujij

20391 views / 79 reacties
Reacties op dit bericht
29  van 79 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 @ 12:31 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Ik zeg irrelevantie vs. ElectricEye.
Dat klopt idd, ik sta lijnrecht tegenover irrelevantie.
Dank u voor uw bevestiging!


userIcon
Wat een onzin van de VARA. Ik heb het gesprek gezien en het was echt geen reclame ofzo, maar gewoon een gesprek over de ervaringen van de Nederlandse ontwerper die erbij betrokken was. Daarnaast hoorden we ook nog dat Raoul eigenlijk liever een Mac-man is dan een Windows-man.

Ik vond het een leuk gesprek. Je zag inderdaad de 'verbeteringen' (maar vooral de nieuwe dynamische vormgeving) van Vista, maar er werd niet echt diep op ingegaan.

Gaan ze straks ook caberatiers verbieden om te komen in DWDD, omdat dat reclame is voor hun nieuwe show? Je ziet ook heel vaak mensen te gast die er gaan zitten als ze een nieuw boek hebben, of een nieuwe DVD of whatever.

Waar liggen die grenzen dan. Want ik vond dit gesprek over Vista een stuk minder 'reclame' dan bijvoorbeeld de gesprekken met fotograven en schrijvers die binnenkort hun werk publiceren...
userIcon
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 @ 12:53 schreef evil23 het volgende:
Wat is het verschil in feite tussen iemand die z'n boek komt promoten of iemand die zijn bijdrage aan een OS komt promoten?????
nou, dat ga ik je eens haar fijn uitleggen. het zit namelijk zo. dat boek is niet bedoeld om geld mee te verdienen.....oh nee wacht, dat is het wel...erh....nou, dat os is bedoel om geld mee te verdienen.....ofeeeh....nee...erhm.....ja......tja

goeie vraag
userIcon
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 @ 12:53 schreef evil23 het volgende:
Wat is het verschil in feite tussen iemand die z'n boek komt promoten of iemand die zijn bijdrage aan een OS komt promoten?????
een boek heeft inhoud..

Als ik de presentatie mag geloven is het grote voordeel van vista de vernieuwde teletubbie omgeving en het zelf kunnen kiezen van de vensterkleurtjes.

oh ja.. en er staat voor het eerst sinds 12 jaar geen start meer bij de start knop..

revolutie...
userIcon
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 @ 12:55 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Dat klopt idd, ik sta lijnrecht tegenover irrelevantie.
Dank u voor uw bevestiging!


hehe...nice
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 @ 12:31 schreef rebel6 het volgende:
Ik geef de VARA groot gelijk.
Van Nieuwkerk was op eigen kracht niet bekend geworden. En dan was hij nooit gevraagd voor deze schnabbel.[..]
Misschien ben je onbekend met het feit dat Van Nieuwkerk voorheen o.a. functies heeft gehad als netcoordinator van Nederland 3, directeur en hoofdredacteur van AT5, algemeen hoofdredacteur en hoofdredacteur kunstredactie van Het Parool, columnist in J/M, editor van Hard Gras, etc?

Van Nieuwkerk heeft de VARA heus niet nodig voor zijn carriëre - hij had bijvoorbeeld ook een lucratief aanbod van Talpa liggen. Bovendien is het niet de VARA die het grootste deel van zijn salaris betaalt.

Nee prima hoor dat de VARA wakker blijft mbt de objectiviteit van journalistiek, maar dit wordt echt geen rel, let maar op. En terecht hoor, denk ik.
Maar goed ook, stelletje trekpoppen, o, o wat zijn ze allemaal positief over die nieuwe Windows ADHD versie.
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 @ 12:28 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Dit gaat nergens over. Beetje anti-Microsoft blaat blaat van de VARA. Doe normaal zeg.
'Anti-Microsoft blaat blaat' is anders wel waar we nu even keihard behoefte aan hebben. Maar dat begrijp je zelf straks wel zodra je Vista hebt geinstalleerd en erachter komt dat je je nieuwe video- of soundkaart kunt weggooien omdat je je eerlijk gekochte DVD's er niet mee kunt afspelen, simpelweg omdat ze Microsofts HDCP implementatie niet ondersteunen.
man borisz (Redactie Sport) 01-02-2007 @ 13:17 fotoboek no homepage
userIcon
laat Mattijs doen waar hij zin in heeft
userIcon
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 @ 11:58 schreef daniel04 het volgende:
wat een intelligente reacties weer zeg....

'Van Nieuwkerk teringlijer', 'schnabbelaar', 'hypocriet', 'de typhus wensen', kotssmilies.... het is weer erg verheffend allemaal
En ZEER goed gefundeerd/ onderbouwd. Stomme MAVO josties!
voorlopig geen vista voor mij. met mijn huidige brakke pc maak ik de tijd vol met XP en wanneer ik een nieuwe heb gaat er direct een Linux distributie op. Ubuntu beviel mij wel alleen deze pc is daar niet krachtige genoeg voor, liep net te traag.
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 @ 12:53 schreef evil23 het volgende:
Wat is het verschil in feite tussen iemand die z'n boek komt promoten of iemand die zijn bijdrage aan een OS komt promoten?????
Niet alleen dat, maar durf te wedden dat Kerkje net zoals veel andere tv-bekenden ook bijv. naar theaterstukken gaat die later worden besproken, of naar films e.d. Jakhals Isolde was bijvoorbeeld bij de opening van Zwartboek, en de hele uitzending van DWDD ging ook over die film. Is toch ook één grote commercial?
userIcon
Ik vind Nieuwkerk soms wat te links, maar hier gaan de politiek correcte fascisten van de VARA toch echt te ver.

Iedereen mag werken waar hij wil. De Vara heeft niets te zeggen over de bijverdienste van Nieuwkerk.
userIcon
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 @ 11:36 schreef Klingon het volgende:
Alsof Van Nieuwkerk niet genoeg geld op z'n bankrekening heeft staan
alle fokkers zouden het anders doen! die zijn namelijk zo links, dat geld ze weinig tot niks interesseert. zo lief
userIcon
pfff, wat een onzin weer dit, wat maakt het uit echt wat van nieuwkerk doet qua schnabbels enzo.. hij gaat ze gang maar

en waarom denkt de vara die berisping nodig te vinden? alsof er zulke aanhangers van de wereld draait door zijn dat als ze matthijs van nieuwkerk ergens bij een product zien, ze per se dat product moeten hebben..

wat een gezeik om niks dit
userIcon
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 @ 13:52 schreef ravan het volgende:

Iedereen mag werken waar hij wil. De Vara heeft niets te zeggen over de bijverdienste van Nieuwkerk.
Dat is geheel afhankelijk wat er in zijn contract staat. Ik kan mij zo voorstellen dat er een clausule in opgenomen is die gaat in de trant van "Geen exterene activiteiten die het imago van de VARA kan schenden". Indien ze het imago dragen van een linkse groep kan hier wel vreemd tegen aagekeken worden. Maar goed ik ken de inhoud van zijn contract niet en ik vermoed dat niemand hier dat kent, maar kan me dus voorstellen dat er zo iets instaat.

Maar goed ze zouden met veel geld over de brug moeten komen wil ik reclame gaan maken voor MicroSoft
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 @ 12:56 schreef Yi-Long het volgende:
Wat een onzin van de VARA. Ik heb het gesprek gezien en het was echt geen reclame ofzo, maar gewoon een gesprek over de ervaringen van de Nederlandse ontwerper die erbij betrokken was. Daarnaast hoorden we ook nog dat Raoul eigenlijk liever een Mac-man is dan een Windows-man.

Ik vond het een leuk gesprek. Je zag inderdaad de 'verbeteringen' (maar vooral de nieuwe dynamische vormgeving) van Vista, maar er werd niet echt diep op ingegaan.

Gaan ze straks ook caberatiers verbieden om te komen in DWDD, omdat dat reclame is voor hun nieuwe show? Je ziet ook heel vaak mensen te gast die er gaan zitten als ze een nieuw boek hebben, of een nieuwe DVD of whatever.

Waar liggen die grenzen dan. Want ik vond dit gesprek over Vista een stuk minder 'reclame' dan bijvoorbeeld de gesprekken met fotograven en schrijvers die binnenkort hun werk publiceren...
Het ging over die schnabbel, niet zozeer over het tv-gesprek.
Weer zo'n gewillig stupide jack-spijkerman-figuur. Je affilieren met een product dat overduidelijk is gemaakt om de consument zoveel mogelijk uit te buiten
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 @ 13:03 schreef dadoc het volgende:

[..]

Misschien ben je onbekend met het feit dat Van Nieuwkerk voorheen o.a. functies heeft gehad als netcoordinator van Nederland 3, directeur en hoofdredacteur van AT5, algemeen hoofdredacteur en hoofdredacteur kunstredactie van Het Parool, columnist in J/M, editor van Hard Gras, etc?
Dat lijkt me niet de reden dat hij gevraagd is door Microsoft, waarschijnlijker is z'n bekendheid bij het grote publiek, die hij grotendeels aan de Vara heeft te danken.
quote:
Van Nieuwkerk heeft de VARA heus niet nodig voor zijn carriëre - hij had bijvoorbeeld ook een lucratief aanbod van Talpa liggen.
Nadat hij al bekend was zeker.
quote:
Bovendien is het niet de VARA die het grootste deel van zijn salaris betaalt.
Daar gaat het niet om, het gaat er om aan wie hij zijn bekendheid bij het grote publiek te danken heeft. En dat is geen AT5, want de meeste Nederlanders wonen niet in Amsterdam.
userIcon
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 @ 12:55 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Dat klopt idd, ik sta lijnrecht tegenover irrelevantie.
Dank u voor uw bevestiging!


jij BENT irrelevantie...... geen wonder dat je flink rechts bent!
Wat zouden ze gedaan hebben als ie een nieuwe release van een opensource OS zou hebben gepresenteerd?
userIcon
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 @ 16:10 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

jij BENT irrelevantie...... geen wonder dat je flink rechts bent!
Nee, dit is relevant in dezen!


Vertel eens, ouwe linksert, wat is 'rechts'?
Of beter, wat is 'flink rechts'?

Niet dat ik van jou ooit nog reactie krijg ........
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 @ 11:43 schreef ZureMelk het volgende:
Staatsteleviesie is zo 2006.

Afschaffen die publieke omroep dan heb je die soort geneuzel van socialistsche omroepen als de VARA ook niet meer.
Ja, op alle netten kwaliteitstelevisie, zoals dancing with the stars in the rimboe en idols on ice met blote voeten. En om mensen niet nog verder af te stompen, shownieuws on ice vanuit het zwembad van de gouden kooi?

Op de publieke omroepen is van alles aan te merken, dat van Van Nieuwkerk kan mijns inziens niet, helemaal als je het er 'onpartijdig' in je programma over moet hebben, maar om nou commerciele televisie als de oplossing te zien....
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 @ 12:14 schreef ymmv het volgende:

[..]
De ingebouwde DRM geldt alleen voor HD-DVDs en Blu-Ray-discs die een beveiligde verbinding. MS is verplicht die in te bouwen anders kun je helemaal geen HD-DVD of Blu-Ray-films in HD-kwaliteit bekijken.
[..]
Het probleem is dat als je een beeldscherm hebt dat technisch gezien HD content op HD resoluties gewoon af kan spelen, Vista HD resoluties niet toelaat. Je moet dus een nieuw beeldscherm kopen dat HDCP ondersteunt, om HD resoluties te mogen bekijken, terwijl dit net zo goed op je 'oude' beeldscherm kon.

Overigens is DRM met name bedoeld om meer aan de consument te verdienen, zie ook dit artikel
userIcon
Dit kan toch niet waar zijn.... hoeveel krijg hij betaald voor deze opdracht?
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 @ 13:06 schreef dadoc het volgende:

[..]

'Anti-Microsoft blaat blaat' is anders wel waar we nu even keihard behoefte aan hebben. Maar dat begrijp je zelf straks wel zodra je Vista hebt geinstalleerd en erachter komt dat je je nieuwe video- of soundkaart kunt weggooien omdat je je eerlijk gekochte DVD's er niet mee kunt afspelen, simpelweg omdat ze Microsofts HDCP implementatie niet ondersteunen.
Totale onzin. De DRM in Vista heeft niks te maken met DVDs, AVIs, etc. Al je illegale zut speelt Vista probleemloos af. Zie mijn eerdere reactie om 12:14.
userIcon
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 @ 11:41 schreef voorpagina het volgende:
Dan kan ik hierbij van de gelegenheid gebruik maken om van nieuwkerk mooi nog eens de tyfus te verwensen.
Waarom zou je? Heb je al eens een gesprek met hem gevoerd? Een uiterst sympathieke, vriendelijke en oprecht geïnteresseerde man. Er zouden meer mensen zoals hij moeten zijn!
Schandalig, ik kijk niet graag naar een schnabbelende clippy
userIcon
de aloude kwestie van links lullen en rechts zakken vullen....

gezien de villa's van o.a. Marcel van Dam, Vera Keur enz..


Nee: niet jaloers hoor: laat ze daar lekker in het stinkende Westen des lands wonen: ik blijf hier wel op de schone Veluwe
29  van 79 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Extra veiligheidsmaatregelen voor Pinkpop9
» 23/05 Verheugde reacties op btw-verlaging kunsten88
» 21/05 Raad voor Cultuur: bezuinigingen 'slaan gaten'33


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden