PvdA-kopstuk Marcel van Dam stemt op SP

Politiek • Geschreven door Athlon_2o0o op 23-11-2006 @ 02:25
print 
Icoon Verkiezingen Het oud-PvdA-kopstuk Marcel van Dam heeft niet op de PvdA, maar op de SP gestemd. Voormalig PvdA'er Jos de Beus heeft een proteststem uitgebracht op het CDA. Beide PvdA-kopstukken keren hun eigen partij de rug toe, omdat ze het niet eens zijn met de koers die hun partij gevaren heeft. Dat heeft de Volkskrant donderdag gemeld.

Marcel van Dam Van Dam is het niet eens met de huidige koers van de PvdA. "De PvdA is mijn partij niet meer", aldus Van Dam in de krant. Hij vindt de SP veel meer passen bij de sociaal-democratische traditie. Hij ziet de SP de rol van de PvdA in het politieke spectrum overnemen. "Met wat meer vernieuwing, wat minder provincialisme en een wat groter geloof in de vooruitgang, kan de SP de plaats van de PvdA in het politieke krachtenveld overnemen". Van Dam kwam enkele maanden geleden ook al in aanvaring met de PvdA, omdat hij het niet eens was met de plannen van Bos dat rijkere ouderen mee moeten betalen aan de AOW.

Jos de Beus, opsteller van het verkiezingsprogramma van de PvdA in 1994 en tevens hoogleraar politicologie, heeft een proteststem uitgebracht op Jan Peter Balkenende van het CDA. "Balkenende is de enige politieke leider die verantwoordelijkheid neemt. Na Wim Kok is hij de stabiele factor in de Nederlandse politiek. Hij is de hervormer van de verzorgingsstaat die Bos niet wil zijn", aldus De Beus. Hij vindt Bos niet klaar voor de macht. Wel hoopt hij dat Bos minister van Financiën wordt in het kabinet Balkenende IV. "Net als Kok onder Lubbers moet Bos bewijzen dat hij hard durft in te grijpen".

Met dank aan Tarak voor de submit.

Bron: Trouw


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling22
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

15587 views / 66 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 66 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Van Dam woont in een huis van 600.000 euro in t gooi.

Een echte communist!
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 02:32 schreef oldschoolf00l het volgende:
Van Dam woont in een huis van 600.000 euro in t gooi.

Een echte communist!
Dan is het juist niet in zijn eigen voordeel om SP te stemmen.-edit- nutteloos
Als het in zijn eigen portemonnee wordt geraakt, dan gooit Marcel van Dam wel heel gauw zijn politieke ideologie overboord. Wat een gierige opportunist.
van dam is gewoon een vvd bal en heeft ook gewoon vvd gestemd
Tjonge, hebben ze bij de Volkskrant nu nog steeds niet door dat de verzuiling al ver achter ons ligt, politieke partijen al jaren veranderlijk zijn en kiezers niet meer blind constant op dezelfde partij stemmen maar kiezen? Echt geen schokkend nieuws om te horen dat een oud-partijlid van welke partij dan ook op een andere partij stemt vanwege de inhoud.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 02:35 schreef Seneca het volgende:

Dan is het juist niet in zijn eigen voordeel om SP te stemmen, baklap
voor hem maakt het weinig uit of hij een paar procent meer of minder belasting moet betalen, hij heeft toch nog tonnen op de bank..

maar voor de lagere- en middeninkomens is het SP beleid wel een ramp, door de belasting op het bedrijfsleven zullen er minder banen komen en zullen producten en diensten duurder worden
userIcon
Waarom krijgt die narcistische kwal zoveel aandacht? Net als Wiegel is deze man er constant op uit om de aandacht op zich te vestigen en zijn naam in de media te horen/lezen. Het wordt eens tijd dat de graven op het politieke kerkhof op slot gaan want aan dit soort politieke zombies heeft niemand behoefte.
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 02:40 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

voor hem maakt het weinig uit of hij een paar procent meer of minder belasting moet betalen, hij heeft toch nog tonnen op de bank..

maar voor de lagere- en middeninkomens is het SP beleid wel een ramp, door de belasting op het bedrijfsleven zullen er minder banen komen en zullen producten en diensten duurder worden
Ik wil dat allemaal nog wel eens zien.
Ik zeg altijd dat privatisering slecht is, en dat ons energienet over 25 jaar net zo onbetrouwbaar is als dat in Amerika. Maar is dat zo? Over 25 jaar weten we het.
Ik gebruik het als argument omdat ik er voor vrees maar het is eigenlijk een bullshit argument.

Zo vrezen er ook veel mensen voor het linkse beleid waardoor we allemaal failliet zullen gaan want de bedrijven rennen weg naar het buitenland.
Ik moet dat nog maar zien. Mijn argument: Pietje de miljardair heeft zijn vermogen belegd in vastgoed, daar komt dus niks van in de staatskas want daar zit geen continue handel in. Geef die miljarden aan de kleine mens dan kan die wat vaker een frietje kopen. Het rollende geld geeft de staat veel meer belastinginkomsten.

Over 25 jaar weten we het
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 02:38 schreef Super7fighter het volgende:
Als het in zijn eigen portemonnee wordt geraakt, dan gooit Marcel van Dam wel heel gauw zijn politieke ideologie overboord. Wat een gierige opportunist.
onzin. de SP pakt de hogere inkomens een stuk harder dan de PVDA ooit zal doen. maw, van dam is bij de PVDA financieel beter af dan bij de SP.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 02:53 schreef vbmot het volgende:
Waarom krijgt die narcistische kwal zoveel aandacht? Net als Wiegel is deze man er constant op uit om de aandacht op zich te vestigen en zijn naam in de media te horen/lezen. Het wordt eens tijd dat de graven op het politieke kerkhof op slot gaan want aan dit soort politieke zombies heeft niemand behoefte.
Goh, sprak hij niet jouw standpunt uit?
Vreemd hoe mensen worden afgerekend op een standpunt, wanneer deze niet dezelfde is als de kiezer.
Ook ik ben van (redelijk) trouwe PvdA'er (tijdelijk?) overgestapt naar de SP, net als 25 % van alle SP stemmers.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 03:12 schreef erik-69 het volgende:

[..]

Goh, sprak hij niet jouw standpunt uit?
Vreemd hoe mensen worden afgerekend op een standpunt, wanneer deze niet dezelfde is als de kiezer.
Ook ik ben van (redelijk) trouwe PvdA'er (tijdelijk?) overgestapt naar de SP, net als 25 % van alle SP stemmers.
Heb je m'n post eigenlijk wel gelezen? Mijn politieke standpunt doet er helemaal niet toe. Ik erger me alleen aan die politici uit vervlogen tijden die constant de aandacht op zich proberen te vestigen. Doe actief mee of ga rustig ergens van je pensioen genieten maar trek niet constant alle aandacht naar je toe zonder een echte bijdrage te leveren. Hetzelfde geldt voor Wiegel die een tijdje geleden liet doorschemeren dat 'ie premier wilde worden, puur en alleen om zich op te geilen aan zijn kop op tv en zijn naam in de krant.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 02:35 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dan is het juist niet in zijn eigen voordeel om SP te stemmen, baklap
Een echte communist gaat in een huis van een ton wonen en doneert die andere 500.000 aan arme mensen, .
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 03:12 schreef erik-69 het volgende:

[..]

Goh, sprak hij niet jouw standpunt uit?
Vreemd hoe mensen worden afgerekend op een standpunt, wanneer deze niet dezelfde is als de kiezer.
Ook ik ben van (redelijk) trouwe PvdA'er (tijdelijk?) overgestapt naar de SP, net als 25 % van alle SP stemmers.
das redelijk stom en dom. effe niet eens met de gang vd partij en maar meteen switchen. zo berokken je je partij alleen maar meer schade.

hoe noemen ze dat? gloryhunters enzo.
Marcel van Dam is de Exota affaire, totaal ongeloofwaardig, alleen eigen gewin denkend. Eigen truuc kennend qua debatteren, voor de rest geld vangen, en nul ideaal. Totaal a-boeiend qua ook maar iets dat nieuws waarde heeft, of boeiend qua ideaal.
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 04:04 schreef 19patje72 het volgende:

[..]

das redelijk stom en dom. effe niet eens met de gang vd partij en maar meteen switchen. zo berokken je je partij alleen maar meer schade.

hoe noemen ze dat? gloryhunters enzo.
Nee, in de politiek noemen ze dit voortschrijdend inzicht, kijk maar naar Verdonk's verleden......
userIcon
en dat werd dan uitgebreid bedankt door Bos in het slotdebat
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 02:41 schreef Madine het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=tMxS_xSKujU
Fortuyn

Van Dam
quote:
Hij is de hervormer van de verzorgingsstaat die Bos niet wil zijn"
Balkie hervormt de verzorgingsstaat door deze te vernietigen.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 07:36 schreef concac het volgende:
wereld nieuws:

Dutch Labour leader forgets voting document
briljant
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 07:36 schreef concac het volgende:
wereld nieuws:

Dutch Labour leader forgets voting document
Die foto van Bos ook .
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 02:38 schreef Super7fighter het volgende:
Als het in zijn eigen portemonnee wordt geraakt, dan gooit Marcel van Dam wel heel gauw zijn politieke ideologie overboord. Wat een gierige opportunist.
Jij hebt echt geen flauw benul wat je zelf zegt he?
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 03:59 schreef oldschoolf00l het volgende:

[..]

Een echte communist gaat in een huis van een ton wonen en doneert die andere 500.000 aan arme mensen, .
Hokjesgeest, de SP scharen aan de communistische kant van het politieke spectrum. De verzuiling is passe, hoor.
Niet dat ik dol ben op Marcel van Dam, au contraire zou ik zeggen als ik uit Frankrijk kwam.
man Days-Of-Wild (Redactie Frontpage) 23-11-2006 @ 08:55 fotoboek homepage
userIcon
Moeten zij weten.
userIcon
Wat denk je, hij zit al in zijn pensioen en die wil hij niet inleveren. Tuurlijk stemt die stiekeme egoïgst dan op de SP. Lijkt me logisch.
""Net als Kok onder Lubbers moet Bos bewijzen dat hij hard durft in te grijpen"."

Niet dus, knuppel! We hebben geen behoefte aan sukkels die als minister van Financiën zich komen bewijzen (of dus níet!), maar aan capabele mensen die dit land fatsoenlijk kunnen besturen. Wouter Bos een minister-examentje afnemen doe je maar in je eigen tijd, maar niet met de financiële toestand van een land als inzet. Klootzak.
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 02:32 schreef oldschoolf00l het volgende:
Van Dam woont in een huis van 600.000 euro in t gooi.

Een echte communist!
Sinds wanneer is de SP communistisch, spaarlampje?
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 02:40 schreef Schepseltje het volgende:

[..]
...
maar voor de lagere- en middeninkomens is het SP beleid wel een ramp, door de belasting op het bedrijfsleven zullen er minder banen komen en zullen producten en diensten duurder worden
Mijn voorspelling voor de komende jaren als "links" aan de macht komt:

Op korte termijn zal de links de uitkeringen verhogen. In eerste instantie zal dit zelfs een positief effect hebben op de ecomonie en het vertrouwen. Hosanna dus.

Op middellange termijn zullen de middeninkomens het eerst merken dat ook zij een deel van deze lasten moeten dragen. Dit zal worden gecompenseerd door een hogere salarisgroei, aangemoedigd door links om ook de middengroepen tevreden te houden.

Na een paar jaar gaan we echter merken dat door het gebrek aan werkenden (uitkeringstrekkers worden nauwelijks gemotiveerd om hun uitkering in te ruilen voor een salaris) en de toenemende lastendruk (hogere lonen en balastingen) steeds meer bedrijven hun heil buiten Nederland zoeken. De bedrijven die blijven zullen reorganiseren en saneren om de kosten laag te houden.

Op het moment dat Europa weer eens een econimsch dalletje heeft, blijkt dat de Nederlands ecomonie zwak is en zichzelf weer eens uit de markt heeft geprijsd. Er is opeens weer sprake van werkloosheid en Nederland raakt weer (net als in 2001) in een recessie.

Bij de eerstvolgende verkiezingen haalt de VVD haar gelijk en mogen zij weer de scherven en brokken opruimen, vanzelfsprekend verketterd door links vanwege hun asociale beleid.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 09:14 schreef Gallard het volgende:
""Net als Kok onder Lubbers moet Bos bewijzen dat hij hard durft in te grijpen"."

Niet dus, knuppel! We hebben geen behoefte aan sukkels die als minister van Financiën zich komen bewijzen (of dus níet!), maar aan capabele mensen die dit land fatsoenlijk kunnen besturen. Wouter Bos een minister-examentje afnemen doe je maar in je eigen tijd, maar niet met de financiële toestand van een land als inzet. Klootzak.
Wouter Bos is misschien een hork als lijsttrekker, maar als minister lijkt hij me wel goed misschien. Hij heeft ook al ervaring als staatssecretaris.
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 02:38 schreef Super7fighter het volgende:
Als het in zijn eigen portemonnee wordt geraakt, dan gooit Marcel van Dam wel heel gauw zijn politieke ideologie overboord. Wat een gierige opportunist.
Niet, want de PVDA en de SP staan in het politieke spectrum dicht bij elkaar.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 02:40 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

voor hem maakt het weinig uit of hij een paar procent meer of minder belasting moet betalen, hij heeft toch nog tonnen op de bank..

maar voor de lagere- en middeninkomens is het SP beleid wel een ramp, door de belasting op het bedrijfsleven zullen er minder banen komen en zullen producten en diensten duurder worden
Ik las juist dat een ander kabinet de grote bedrijven eigenlijk geen zak kan schelen. Maarja, als jij je aan die zielige liberale sprookjes wil vastklampen, ga vooral je gang!
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 09:28 schreef SJHC het volgende:

[..]

Mijn voorspelling voor de komende jaren als "links" aan de macht komt:
...luidt :

Een einde aan de Nederlandse collaboratie met de leugenachtige Amerikaans-Engelse olie-oorlog in Irak. Een hard "nee" tegen deze mensonterende en leugenachtige praktijken. Bovendien zou dat het milieu sparen en miljarden euro's besparen.

Afschaf van de JSF.

De miljarden die vandaag aan oorlog en wapenstuig worden uitgegeven om de wereld te vernietigen, worden gestoken in de opbouw van een sociale en leefbare wereld: voedselbanken zullen dan niet meer nodig zijn.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 09:16 schreef Gallard het volgende:
Sinds wanneer is de SP communistisch, spaarlampje?
Je kan toch moeilijk ontkennen dat ze t op zn minst zijn geweest, dus dan is mijn wedervraag, sinds wanneer is de SP dat dan niet meer?
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 02:39 schreef gbh het volgende:
van dam is gewoon een vvd bal en heeft ook gewoon vvd gestemd
LEES!!! staat toch dat ie verdomme SP heeft gestemd knakker omfg.

Één NL had het van mij mogen worden!
userIcon
Mogen ze blij mee zijn, zo'n betwetert in hun gelederen, straks gaat hij Marijnissen nog proberen zijn wil op te leggen.
userIcon
De SP is even communistisch als dat het CDA christelijk is.
Lees het programma anders even.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 09:57 schreef McDBigMac het volgende:

[..]

Je kan toch moeilijk ontkennen dat ze t op zn minst zijn geweest, dus dan is mijn wedervraag, sinds wanneer is de SP dat dan niet meer?
Sinds begin jaren 90 ofzo?
userIcon
ga maar een website opzetten om van dam over te halen zijn salaris in de partijkas van de SP te storten!

meneer van dam is zowiezo onbetrouwbaar... jarenlang "een gezicht" zijn van de PvdA en dan al jaren geen contributie betalen...

dat die man gewoon een groot gat zoekt en er in gaat liggen! salonsocialist!
userIcon
Logisch. De PvdA is zo langzamerhand een gematigd rechtse partij geworden, en Wouter Bos is gewoon een yup.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 02:41 schreef Madine het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=tMxS_xSKujU
Ik mis Pim
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 02:32 schreef oldschoolf00l het volgende:
Van Dam woont in een huis van 600.000 euro in t gooi.

Een echte communist!
Ik dacht dat hij op de veluwe woonde in die villa,maar maakt in principe niet uit.Deze rijke Nederlander van Dam heeft ook op de SP gestemd omdat de pvda niet voor verplichte spreiding van allochtonen is en de sp wel.Daar zal van Dam dus weinig last van krijgen of gaat hij ook spreiden en in Spangen o.i.d wonen.Typisch salon socialisme.
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 09:57 schreef McDBigMac het volgende:
Je kan toch moeilijk ontkennen dat ze t op zn minst zijn geweest, dus dan is mijn wedervraag, sinds wanneer is de SP dat dan niet meer?
SP is nooit communistisch geweest maar maoistisch.
En dat hebben ze drie jaar na oprichting laten varen toen bekend werdt dat Mao een vette dictator was.
Toen hebben ze het maoisme in de prullenbak gedonderd en zijn verder gegaan als socialistische partij.
Trendy hoor Marcel.
Keeping up appearances, je wil toch niet nog eens met de losers geassocieerd worden.
userIcon
Verrader! door deze actie is, zoals hij tegen een niet nader te noemen persoon, zei: "Een minderwaardig mens."
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 09:51 schreef Schnoepfchen het volgende:

[..]

Afschaf van de JSF.

De miljarden die vandaag aan oorlog en wapenstuig worden uitgegeven om de wereld te vernietigen, worden gestoken in de opbouw van een sociale en leefbare wereld: voedselbanken zullen dan niet meer nodig zijn.
Gevolg de deelnemende Nederlandse bedrijven worden van hun bijdrage (werk) beroofd en zullen moeten gaan bezuinigen. Dit leidt tot gedwongen ontslagen. Het volk komt minder goed rond en voedselbank worden almaar drukker bezocht
de nieuwe regering moet pal naast zijn terrein een heel groot asiel centrum plaatsen.

kijken of deze salonsosialist dan ook stil blijft en geen protest aantekend bij zijn gemeente

als er een iemand is uit de politiek waar ik kots misselijk van wordt is het van dam wel.(met balkie op een goede 2de plaats)
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 02:32 schreef oldschoolf00l het volgende:
Van Dam woont in een huis van 600.000 euro in t gooi.

Een echte communist!
Als je hiermee laat blijken dat je per se in een krot moet wonen om socialisme uit te mogen dragen, is het wel duidelijk dat je er HE-LE-MAAL geen FUCK van snapt. Aan de andere kant: als je hiermee laat blijken dat ook Marcel van Dam niet stemt op de partij waar hij zelf beter van wordt maar waar anderen beter van worden, snap je het al wat beter.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 02:32 schreef oldschoolf00l het volgende:
Van Dam woont in een huis van 600.000 euro in t gooi.

Een echte communist!
Van Dam... Die man kan maar 1 ding goed en dat is zijn mond opentrekken om te gaan zeiken. Tuurlijk stemt hij op de SP, maar of dat nou echt gesteund wordt...
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 12:26 schreef gday het volgende:

[..]

Als je hiermee laat blijken dat je per se in een krot moet wonen om socialisme uit te mogen dragen, is het wel duidelijk dat je er HE-LE-MAAL geen FUCK van snapt. Aan de andere kant: als je hiermee laat blijken dat ook Marcel van Dam niet stemt op de partij waar hij zelf beter van wordt maar waar anderen beter van worden, snap je het al wat beter.
van Dam was wel iemand die, als ik het goed heb, zijn belastingpapieren in het verleden creatief invulde en zijn neventaken ook behoorlijk prijzig aanbood... Dus an sich heeft hij wel een punt...
50  van 66 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling22
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden