Coalitie CDA-PvdA-SP domineert slotdebat

Politiek • Geschreven door Athlon_2o0o op 23-11-2006 @ 00:46
print 
Icoon Verkiezingen Een coalitie van CDA, PvdA en SP heeft het slotdebat bij de NOS gedomineerd. Jan Marijnissen wil graag het gesprek met CDA-leider Jan Peter Balkenende aangaan. Balkenende vindt dat de partijen eerst bij zichzelf te rade moeten gaan wat de verkiezingsuitslag betekent. Daarna zal het CDA proberen het land bestuurbaar te houden.

Wouter Bos was niet erg kritisch over het grote verlies van zijn eigen partij. Hij stelt dat links 8 zetels gewonnen heeft en de huidige regeringspartijen verloren hebben. Volgens hem heeft de kiezer het regeringsbeleid daarmee hard verworpen. Hij liet zich overigens niet uit over de grote winst die de Partij van de Vrijheid van Geert Wilders gehaald heeft.

Toen de presentator Paul Witteman vroeg of er een partij was die met Geert Wilders wil regeren, bleef het angstvallig stil. Wilders werd daar erg boos over en sprak over een "cordon sanitaire" tegen zijn partij. Mark Rutte van de VVD was het daar totaal niet mee eens, en stelt dat de ideeën van Wilders ver afstaan van de ideeën van de andere partijen. De andere partijen zouden hem niet willen blokkeren, maar zien wel onoverkomelijke verschillen.

André Rouvoet vindt een coalitie van CDA, PvdA en ChristenUnie het "meest logisch". Hij wil de komende vier jaar een christelijk-sociaal beleid. Bos was het daar niet mee eens, hij wil graag dat er eerst gesprekken komen tussen CDA, PvdA en SP. Femke Halsema van GroenLinks had weinig in te brengen in het debat, maar gaf ook voorkeur aan die coalitie.

De einduitslag na 99 procent van de stemmen:

CDA: 41
PvdA: 32
SP: 26
VVD: 22
Partij voor de Vrijheid: 9
GroenLinks: 7
ChristenUnie: 6
D66: 3
SGP: 2
Partij voor de Dieren: 2

Bron: FOK!


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling22
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

16257 views / 222 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 222 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
userIcon
quote:
Wilders werd daar erg boos over en sprak over een "cordon sanitaire" tegen zijn partij. Mark Rutte van de VVD was het daar totaal niet mee eens, en stelt dat de ideeën van Wilders ver afstaan van de ideeën van de andere partijen. De andere partijen zouden hem niet willen blokkeren, maar zien wel onoverkomelijke verschillen.
Als er sprake zou zijn van een cordon sanitaire, dan had de Tweede Kamer niet en masse ingestemd met het voorstel tot het overgaan tot burkaverbod in Nederland, een voorstel van Geert Wilders.

Hè verdomme, Wilders was echt vreselijk zojuist, waarom hebben al die mensen niet op EénNL gestemd.
Het worden moeilijke tijden, om tot een fatsoenlijk kabinet te komen, maar wel interessant !!! En ja, Wilders, geeft er nog een extra smeuig smaakje aan met zijn grote winst..
userIcon
Ik neem alvast een biertje op de winst van links. Het worden interessante weken van formatie en onderhandelingen. Ik ben benieuwd hoe ver de partijen durven gaan.
CDA , VVD en Wilders gaat dus ook niet door, als je zag hoe pissig Rutte op Wilders was/is.
userIcon
Ik vind dat Balkenende echt een bord voor zijn kop heeft
userIcon
Ik vond het erg sterk hoe Rutte Wilders even op zijn plek zette na zijn opmerking over een cordon sanitaire. Die sloeg als een tang op een varken. Zulke ongefundeerde uitspraken zullen we helaas nog wel vaker gaan horen, Wilders is er vanavond groot mee geworden.
Ik zou als ik op CDA gestemt had trouwens helemaal door het lint gaan als ze met SP en PvdA een regering vormen.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 00:52 schreef Hanneke1983 het volgende:
Ik vind dat Balkenende echt een bord voor zijn kop heeft
Dat beeld heb ik vooral bij al die mensen die op een maoistische partij hebben gestemd in de naieve veronderstelling dat de SP net een soort PvdA is.
quote:
Hè verdomme, Wilders was echt vreselijk zojuist, waarom hebben al die mensen niet op EénNL gestemd.
Omdat wilders harder schreeuwt, en ik denk dat de mensen die op een dergelijke partij stemmen, daar charisma in zien.. of zoiets.... ik ben het verder totaal met je eens overigens...
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 00:51 schreef Tarak het volgende:

[..]

Hè verdomme, Wilders was echt vreselijk zojuist, waarom hebben al die mensen niet op EénNL gestemd.
Dat vind ik eigenlijk ook. Wilders is een beest van een man. Hij zat daar aan tafel gewoon iedereen af te bekken en schoot meteen iedere kans op een rechtse coalitie finaal naar de kloten. Met Pastors hadden ze misschien nog kunnen praten.

Ach, het worden moeilijke tijden voor JP...
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 00:51 schreef budgetboy het volgende:
CDA , VVD en Wilders gaat dus ook niet door, als je zag hoe pissig Rutte op Wilders was/is.
Rutte had eerder zo krachtig moeten zijn over welke kant hij voor staat. Jammer.
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 00:51 schreef tuvokki het volgende:
Ik neem alvast een biertje op de winst van links. Het worden interessante weken van formatie en onderhandelingen. Ik ben benieuwd hoe ver de partijen durven gaan.
Cheers, ik heb er al 4 gedronken op de winst van links
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 00:53 schreef LordLynx het volgende:
Ik zou als ik op CDA gestemt had trouwens helemaal door het lint gaan als ze met SP en PvdA een regering vormen.
Hoezo?

Ik citeer: "Ik sluit bij voorbaat niemand uit".

Stem dan niet op een partij die geen keuzes maakt.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 00:55 schreef Tarak het volgende:

[..]

Dat beeld heb ik vooral bij al die mensen die op een maoistische partij hebben gestemd in de naieve veronderstelling dat de SP net een soort PvdA is.
Dat klinkt zorgwekkend. Leg eens uit wat er Maoïstisch aan is ? Te laat trouwens, ik heb al op de SP gestemd.
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 00:51 schreef tuvokki het volgende:
Ik neem alvast een biertje op de winst van links. Het worden interessante weken van formatie en onderhandelingen. Ik ben benieuwd hoe ver de partijen durven gaan.
Vond het behoorlijk triest van Bos en Halsema om niet in te gaan op hun eigen pijnlijke nederlagen en mee te willen liften op het linkse succes van alleen de SP. PVDA en Groenlinks geven naar mijn mening aan dat ze blijkbaar makkelijk geheel vervangen kunnen worden door de SP.
userIcon
quote:
Balkenende vindt dat de partijen eerst bij zichzelf te rade moeten gaan wat de verkiezingsuitslag betekent.
Dit soort shit lulde hij ook al constant na de vorige verkiezingen, en toen ging ie er vlug met de VVD en D66 vandoor, die rechtse anti-christ.
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 00:53 schreef Tasha het volgende:
Ik vond het erg sterk hoe Rutte Wilders even op zijn plek zette na zijn opmerking over een cordon sanitaire. Die sloeg als een tang op een varken. Zulke ongefundeerde uitspraken zullen we helaas nog wel vaker gaan horen, Wilders is er vanavond groot mee geworden.
En daarom hoef ik dat figuur niet in de regering te zien. Krijgen we weer LPF-achtige ruzie's en kunnen we opnieuw gaan kiezen. Dat soort ongein kost klauwen vol geld, en maakt Nederland er niet geloofwaardiger op
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 00:53 schreef LordLynx het volgende:
Ik zou als ik op CDA gestemt had trouwens helemaal door het lint gaan als ze met SP en PvdA een regering vormen.
Ja en stemmers van de PvdA en SP zouden helemaal door het lint gaan als het CDA met de VVD en Wilders zou gaan regeren....

Wat is je punt?
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 00:51 schreef budgetboy het volgende:
CDA , VVD en Wilders gaat dus ook niet door, als je zag hoe pissig Rutte op Wilders was/is.
Ik dacht net het omgekeerde. Rutte zou Wilders er eerder willen bijnemen , maar dat ziet Wilders zelf duidelijk absoluut niet zitten. Die wil Vlaams Bloksgewijs rustig tot zijn pensioen in de oppositie zitten schreeuwen ...
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 00:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hoezo?

Ik citeer: "Ik sluit bij voorbaat niemand uit".

Stem dan niet op een partij die geen keuzes maakt.
Zoals de SP die nu opeens wel de mogelijkheden voor een samenwerking met het CDA wil onderzoeken.
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 00:53 schreef Tasha het volgende:
Ik vond het erg sterk hoe Rutte Wilders even op zijn plek zette na zijn opmerking over een cordon sanitaire. Die sloeg als een tang op een varken. Zulke ongefundeerde uitspraken zullen we helaas nog wel vaker gaan horen, Wilders is er vanavond groot mee geworden.
Het is gewoon duidelijk dat die leiders een extreme haat aan hem hebben, heb je geen fundatie voor nodig, ondertussen heeft hij 3 (!) zetels voorsprong op onze Christenbroeders, terwijl er wordt geopperd om hun in het kabinet deel te laten nemen....
man Philosocles (Redactie Frontpage) 23-11-2006 @ 01:00 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
André Rouvoet vindt een coalitie van CDA, PvdA en ChristenUnie het "meest logisch". Hij wil de komende vier jaar een christelijk-sociaal beleid. Bos was het daar niet mee eens, hij wil graag dat er eerst gesprekken komen tussen CDA, PvdA en SP.
Hoewel ik het zelf niet zie zitten en veel meer in Rouvoets optie zie, kun je die optie eigenlijk niet met goed fatsoen negeren. Dit is een scenario dat ik niet had voorzien - nu krijgt Balkenende dus alsnog met een linkse meerderheid te maken.

Chrikey, dit gaat wel een allemachtig lange formatie worden, tenzij de sociale vleugel binnen het CDA morgen een coup pleegt.
quote:
Daarna zal het CDA proberen het land bestuurbaar te houden.
Het CDA probeert?!
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 00:57 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Dit soort shit lulde hij ook al constant na de vorige verkiezingen, en toen ging ie er vlug met de VVD en D66 vandoor, die rechtse anti-christ.
XDDD ik vraag me af of jij het wel snapt
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 00:55 schreef Tarak het volgende:

[..]

Dat beeld heb ik vooral bij al die mensen die op een maoistische partij hebben gestemd in de naieve veronderstelling dat de SP net een soort PvdA is.
Je kan nog zo maoistisch zijn; als je met andere partijen samen moet regeren kan je niks met je scherpe kantjes: daarom kan je in Nederland gerust op een socialistische partij stemmen.
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 00:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk ook. Wilders is een beest van een man. Hij zat daar aan tafel gewoon iedereen af te bekken en schoot meteen iedere kans op een rechtse coalitie finaal naar de kloten. Met Pastors hadden ze misschien nog kunnen praten.

Ach, het worden moeilijke tijden voor JP...
Maar je kan hem geen ongelijk geven dat het buitengewoon belachelijk is dat niemand met wilders in de regering plaats wil nemen..
Erg jammer dat we Wilders niet in de grote debatten hebben gezien. Die conclusie mag ik toch wel trekken na de botsing met Rutte in het slotdebat van de afgelopen avond.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 01:01 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Maar je kan hem geen ongelijk geven dat het buitengewoon belachelijk is dat niemand met wilders in de regering plaats wil nemen..
Idd niet te geloven en dan GL met een grote bek aan tafel en minder zetels als Wilders
Prachtig hoe Wilders hier door Mark Rutte werdt afgestraft. Ik ben geen fan van Rutte of de VVD, maar ik moet zeggen dat de manier waarop hij net Wilders heeft duidelijk gemaakt waarom geen enkele partij (en zeker niet de VVD) met de PvdV zou willen regeren was gewoon subliem. Wilders was over het algemeen ook erg onrealistisch. Er is een groot gat tussen zijn standpunten en die van de andere partijen wat er toe leidt dat het gewoon buitengewoon moeilijk zal zijn om met de PvdV samen te werken in een coalitie. Door dat gewoon te ontkennen en het op een 'cordon sanitaire' te gooien heeft hij zichzelf buitengewoon ongeloofwaardig gepresenteerd en versterkt hij alleen maar het beeld dat hij het moet hebben van populistische uitspraken.

En voor de rest, de verkiezingsuitslag is zeer zorgwekkend naar mijn mening. Je ziet gewoon een duidelijke trend tot extremen komen waar zowel uiterst links als uiterst rechts een grote overwinning geboekt hebben ten koste van de wat meer gematigde partijen. Wouter Bos noemde het al als 'polarisering' en daar had hij absoluut gelijk in.

Ook het feit dat deze uitslagen slechts een week geleden geheel anders geweest zouden zijn spreekt van een grote instabiliteit, nou niet echt een positief kenmerk. Het lijkt erop dat schokgolf van Pim Fortuyn nog steeds niet klaar is met het beinvloeden van de Nederlandse politiek.

Het beste wat er nu kan gebeuren is dat er een stabiele regering gevormd wordt die het een aardig tijdje vol kan houden. Helaas lijkt dat een moeilijke opgave te worden.
quote:
Daarna zal het CDA proberen het land bestuurbaar te houden.
GELUKKIG!!!

Hebben wij weer geluk dat onze vrienden van het CDA ons willen regeren!

Stelletje arrogante _____ (insert scheldwoord)
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 01:03 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

GELUKKIG!!!

Hebben wij weer geluk dat onze vrienden van het CDA ons willen regeren!

Stelletje arrogante _____ (insert scheldwoord)
Ze zijn tenslotte de grootste partij, dat betekent dus dat zij als partij de meeste stemmen hebben gekregen. Ik vind juist het gedrag van mensen die op kleinere partijen hebben gestemd en een plaats in de regering claimen zeer arrogant.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 01:01 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Maar je kan hem geen ongelijk geven dat het buitengewoon belachelijk is dat niemand met wilders in de regering plaats wil nemen..
Nee, eigenlijk niet. Wilders heeft gewoon als ENIGE echt een super conservatief en behoorlijk ingrijpend programma.

SP, GL en de PvdA zijn links dus automatisch een no.

CDA is ook te links en Balkenende zei het al, dat er naast regels ook een sociaal aspect, het samenleven met de allochtonen bij hoort.

VVD is liberaal en veel meer een ''partij van de vrijheid'' dan dat Wilders ooit zal zijn. En de breuk tussen Wilders en de VVD is natuurlijk ook nog vers.

En de CU? Ik denk dat onze Christen-Socialist Rouvout al kippevel krijgt bij het idee.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 01:00 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Je kan nog zo maoistisch zijn; als je met andere partijen samen moet regeren kan je niks met je scherpe kantjes: daarom kan je in Nederland gerust op een socialistische partij stemmen.
Zelfs D'66 kan iets met scherpe kantjes, terwijl dat de partij met de minst uitgesproken standpunten is. De SP is minder voorspelbaar, maar heeft duidelijke standpunten. Dat is wat samenwerking minder mogelijk maakt, en aan de andere kant zijn ze vermoed ik wel aangenaam helder en principieel, zoals de CU ook is.
Ik ben benieuwd welke eisen ze gaan stellen, een partij met meer ruggegraat dan D'66 als 3e partij in een coalitie is denk ik heel lang niet meer voorgekomen in de politiek.
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 00:57 schreef budgetboy het volgende:

[..]

En daarom hoef ik dat figuur niet in de regering te zien. Krijgen we weer LPF-achtige ruzie's en kunnen we opnieuw gaan kiezen. Dat soort ongein kost klauwen vol geld, en maakt Nederland er niet geloofwaardiger op
Let je ook even op wat eraan vooraf ging. De vraag welke partij wel met wilders zou willen regeren. Niemand gaf antwoord. En woutertje maar glimlachen. Dat begrijp ik wel Wouter is bang dat Geert al Wouter zijn kiezers het land uit schopt natuurlijk
man Philosocles (Redactie Frontpage) 23-11-2006 @ 01:06 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 01:01 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Maar je kan hem geen ongelijk geven dat het buitengewoon belachelijk is dat niemand met wilders in de regering plaats wil nemen..
Wilders is een welbespraakt en beheerst persoon, oppervlakkig genomen, maar echt, als je even verder kijkt dan is Pastors verruit z'n meerdere kwa realisme en 'to the point'-heid.

Het geeft me werkelijk te denken wat voor soort lui op Wilders stemmen, en waarom ze niet voor Pastors zijn gegaan. Nee, het moet lekker extreem, zo lijkt men te denken, da's vast beter. Een gemiste kans, als je dergelijk gedachtengoed met een islamkritische saus aanhangt.
userIcon
Er is maar 1 mogelijkheid, nieuwe verkiezingen. Want de tegenstellingen zijn te groot een een 3, laat staan 4, partijen regering. Of anders de eventueele mogelijke combinaties zullen het samen niet lang vol houden. Ik denk dan we binnen 4 jaar weer mogen gaan stemmen.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 01:01 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Maar je kan hem geen ongelijk geven dat het buitengewoon belachelijk is dat niemand met wilders in de regering plaats wil nemen..
Ik vind dat helemaal niet belachelijk, het is maar de vraag hoe stabiel de partij van Wilders is. Met de SGP wil waarschijnlijk ook niemand regeren omdat de standpunten van de SGP teveel van de standpunten van de andere partijen afwijken. Toch wordt Bas van der Vlies enorm gewaardeerd in de Tweede Kamer omdat hij een uiterst bekwaam politicus is.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 01:02 schreef Arjan83 het volgende:
Prachtig hoe Wilders hier door Mark Rutte werdt afgestraft. Ik ben geen fan van Rutte of de VVD, maar ik moet zeggen dat de manier waarop hij net Wilders heeft duidelijk gemaakt waarom geen enkele partij (en zeker niet de VVD) met de PvdV zou willen regeren was gewoon subliem.
Zeker. Ik ben geen fan van Rutte of zijn liberale partij, maar dit was inderdaad eindelijk heldere taal.
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 00:51 schreef budgetboy het volgende:
CDA , VVD en Wilders gaat dus ook niet door, als je zag hoe pissig Rutte op Wilders was/is.
gaat toch al niet want ze behalen geen meerderheid.
ik geef de voorkeur aan een sociaal beleid....

Ik hoop PVDA + SP + Groen Links + Groep Wilders
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 01:04 schreef Alex858 het volgende:

[..]

Ze zijn tenslotte de grootste partij, dat betekent dus dat zij als partij de meeste stemmen hebben gekregen. Ik vind juist het gedrag van mensen die op kleinere partijen hebben gestemd en een plaats in de regering claimen zeer arrogant.
Toch moet ik een beetje denken aan Amerika-politiek,

Wij klaren de klus wel even, wij vallen Irak en Afghanistan wel even binnen! Regeren het land maar even!
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 01:07 schreef CyberRat het volgende:
Er is maar 1 mogelijkheid, nieuwe verkiezingen. Want de tegenstellingen zijn te groot een een 3, laat staan 4, partijen regering. Of anders de eventueele mogelijke combinaties zullen het samen niet lang vol houden. Ik denk dan we binnen 4 jaar weer mogen gaan stemmen.
Alsjeblieft geen nieuwe verkiezingen zeg. Ik ben het echt zat. En neem een wet aan, die maar één peiling per week toestaat.
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 00:55 schreef Xtinction het volgende:

[..]

Omdat wilders harder schreeuwt, en ik denk dat de mensen die op een dergelijke partij stemmen, daar charisma in zien.. of zoiets.... ik ben het verder totaal met je eens overigens...
Nee... omdat Wilders problemen in de samenleving benoemt die andere partijen niet willen zien, laat staan er een oplossing voor willen bedenken. Dat er een half miljoen mensen van mening zijn dat een dergelijk probleem wel degelijk aangepakt moet worden, dat doet niet terzake voor de andere partijen. Het gaat om roblemen die niet passen binnen het kader van de andere partijen, dus wordt genegeerd dat er een hoop mensen zijn die het probleem wel serieus nemen.
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 01:06 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Het geeft me werkelijk te denken wat voor soort lui op Wilders stemmen,
Generalisatie? nee joh!
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 01:01 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Maar je kan hem geen ongelijk geven dat het buitengewoon belachelijk is dat niemand met wilders in de regering plaats wil nemen..
Hoezo?

Wilders heeft zich voornamelijk geprofileerd op zijn anti-Islam standpunt, een mening die door geen enkele andere partij gedeeld wordt. Zou Wilders in een coalitie willen treden dan zou of hij of de andere partijen hun standpunt over de Islam moeten aanpassen, aangezien dat niet geloofwaardig is, is een regeringsdeelname voor de PvdV zo goed als onmogelijk.

Wilders zegt dat het een belediging is voor de 500,000 mensen die op hem gestemd hebben dat hij niet wordt overwogen voor regeringsdeelname, maar ik kan je verzekeren dat het nog een véél grotere belediging is voor de miljoenen mensen die niet op de PvdV gestemd hebben wanneer regeringsdeelname wel overwogen zou worden.

De PvdV heeft zich aan het uiterste einde van het politiek spectrum opgesteld. Dit heeft er toe geleid dat ze veel stemmen gekregen hebben maar ook dat ze relatief gezien ver van de andere partijen verwijdert zijn in opvattingen. Was wilders minder radicaal geweest had hij wel kunnen deelnemen in een regering, maar had hij minder stemmen getrokken (en was hij minder aantrekkelijk geweest voor regeringsdeelname). Het is uiteindelijk gewoon zijn eigen schuld dat hij niet serieus overwogen zal worden voor regeringsdeelname.
man Philosocles (Redactie Frontpage) 23-11-2006 @ 01:14 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 23 november 2006 @ 01:12 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Generalisatie? nee joh!
Nee hoor, gewoon statistisch bekeken, dan mag het.
userIcon
Wat trouwens ook sneu is, zijn die mensen (zelfs mijn moeder, ik schaam me diep) die zich blijkbaar niet interesseren voor de werkelijke problemen in Nederland en dus op de Partij voor de Dieren hebben gestemd.
userIcon
Op naar Balkenende vijf over anderhalf jaar .
50  van 222 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling22
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden