Huis te koop via omgekeerde sms-veiling

Opmerkelijk • Geschreven door Jeroen (steenz) op 18-11-2006 @ 12:05
print 
Icoon Opmerkelijk Een makelaar heeft een voor Nederland bijzondere manier bedacht om de verkoop van een huis in Haaksbergen onder de aandacht te brengen. Het huis zal tussen vandaag en 20 december via een omgekeerde bieding per sms van eigenaar wisselen. De winnaar van de bieding is degene die het laagste unieke bod heeft uitgebracht, wat betekent dat het huis - ter waarde van 218.000 euro - in principe voor één eurocent verkocht kan worden.

Burbach Makelaars heeft het project HetSMSHuis.nl gedoopt. Tijdens de bijzondere veiling worden de bieders op de hoogte gehouden van de status van hun bieding, zodat ze meerdere keren mee kunnen doen. Bieden is overigens niet gratis; voor een sms'je dat retour komt op je bieding moet 1,50 euro ingelegd worden.


Voor een paar eurocent verkocht?

Met dank aan goddess-in-heaven voor de submit.



Lees ook:

» 10/02 Man maakt van acht hoog vrije val in lift19
» 10/02 Dikke vrouwen hebben sexy ondergoed45
» 10/02 Tienermeisje verslaafd aan plastic40
» 10/02 'Elfstedentocht met wc-papier te redden'34


delen | eKudos nujij

16048 views / 49 reacties
Reacties op dit bericht
49  van 49 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
God, dit is oud. Het hele "laagste bod"-gebeuren is juist begonnen nadat iemand in Duitsland jaren geleden ziojn huis op die manier verkocht.

Ook in Nederland zijn er op die manier al huizen verkocht bij mijn weten.
userIcon
Ik zou nog geen cent willen geven voor die omgebouwde container!
userIcon
Ik bied 30 cent.........
userIcon
wie heeft er ook 13 cent gesmst
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 @ 12:11 schreef Hecate69 het volgende:
Ik bied 30 cent.........
Ja, maar als iemand anders dat ook doet heb je nog niets gewonnen, dus je zal óf heel veel mazzel moeten hebben of een groter bedrag moeten kiezen...
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 @ 12:10 schreef Neovecchi het volgende:
Ik zou nog geen cent willen geven voor die omgebouwde container!
zeker moeite met het geven van een normale reactie...

dit is gewoon een huis
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 @ 12:13 schreef Skit3000 het volgende:

[..]

Ja, maar als iemand anders dat ook doet heb je nog niets gewonnen, dus je zal óf heel veel mazzel moeten hebben of een groter bedrag moeten kiezen...
Okee dan, 40 cent.....
userIcon
hoe zit dit nou? Ik snap het niet echt...
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 @ 12:10 schreef Neovecchi het volgende:
Ik zou nog geen cent willen geven voor die omgebouwde container!
Want? Je woont liever in een originele zee-container?
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 @ 12:10 schreef Neovecchi het volgende:
Ik zou nog geen cent willen geven voor die omgebouwde container!
Jij hebt zeker nog nooit in een huis gewoont .
Voor jouw is een prullenbak al genoeg waar je nu in woont
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 @ 12:16 schreef Trabzonspor het volgende:
hoe zit dit nou? Ik snap het niet echt...
Pietje smst: 15ct
Jan smst 16ct

Pietje is nu aant

Sjaak smst ook 15ct

Pietje nu

Jan heeft nu het laagste unieke bod!
Dus jan is
Totdat Johan ook 16ct smst en dan is dat bod ook niet meer uniek!

Jan
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 @ 12:20 schreef ik_jij_en_jou het volgende:

[..]

Pietje smst: 15ct
Jan smst 16ct

Pietje is nu aant

Sjaak smst ook 15ct

Pietje nu

Jan heeft nu het laagste unieke bod!
Dus jan is
Totdat Johan ook 16ct smst en dan is dat bod ook niet meer uniek!

Jan
en hetsmshuis heeft nu 4*1.5 (6eurie) verdient....

zal een klein deel van naar de telefoonmaatschappij gaan, maar toch
ze winnen alles terug met de telefoon opbrengsten natuurlijk + de opbrengst van het huis.

als je dat huis voor 400.000 wilt verkopen sms'n slechts 300.000 mensen met uiteindelijk een niet zo hoog bod op het huis en je heb wat je wilde
userIcon
Kosten koper vast ook nog? Dus een procent of 11 over die 16 cent... uh..
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 @ 12:29 schreef paella het volgende:
Kosten koper vast ook nog? Dus een procent of 11 over die 16 cent... uh..
Waar betaal jij zo veel?
je hebt kans als je 213.002 euro bied ofzo
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 @ 12:35 schreef mic_forever het volgende:
je hebt kans als je 213.002 euro bied ofzo
Vergeet niet in CENTEN te bieden he!

En het principe vind ik echt TE gaaf! Het is natuurlijk een kwestie van geluk, maar bijvoorbeeld 613 cent bieden, tja kan zomaar dat dat het laagste unieke bod is.

Daarnaast denk ik dat dit heeeel veel geld oplevert, vanwege die ¤1,50 p.o.b.
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 @ 12:35 schreef mic_forever het volgende:
je hebt kans als je 213.002 euro bied ofzo
toch niet want dan zouden alle mogelijke sommen geld eronder (dat zijn er 21.300.200) 2 keer moeten opgegeven zijn

dus het huis kan heel goed voor 1091,89 cent verkocht worden hoor
echter, de opbrengst van het huis wordt uit de SMS inkomsten gehaald
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 @ 12:40 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]
En het principe vind ik echt TE gaaf!
voor de verkoper ja

ik zou nooit bieden, net zoals bij elk ander sms spel. je hebt een kans die zoooooooo klein is om te winnen. maar daartegenover staat wel dat je inzet ook klein is, dus daarom proberen veel mensen het

veel mensen x klein bedrag = veel centjes
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 @ 12:40 schreef x302 het volgende:

[..]

toch niet want dan zouden alle mogelijke sommen geld eronder (dat zijn er 21.300.200) 2 keer moeten opgegeven zijn

dus het huis kan heel goed voor 1091,89 cent verkocht worden hoor
echter, de opbrengst van het huis wordt uit de SMS inkomsten gehaald
Nu al iemand die hem snapt
userIcon
leuk dit, maar iets wat ik niet snap uit de FAQ:
quote:
Ik heb geen vast contract of vaste baan. Is het mogelijk om mee te doen?
Ja, ook als u geen vast contract of vaste baan hebt, is het mogelijk om mee te doen. Wel is het van belang dat u, net als bij een gewoon koophuis, uw hypotheek kan betalen.
volgens mij als ik dit koop voor zeg ff 200¤ ofzo... dan hoeft dat toch niet... of zit er nog ergens meer haken en ogen? kan er zo snel niet meer vinden...
Als een huis ver onder de marktprijs verkocht wordt, wordt het volgens mij -gedeeltelijk- door de belastingdienst als schenking gezien. Je moet als koper dan nog belasting betalen over het het verschil tussen de koopprijs en de waarde. En dat is iets van 50%. Stel het huis wordt verkocht voor 200 euro en de waarde is 200.000. Het zou dan best kunnen dat je als koper dan nog even 100.000 EURO schenkingrecht moet betalen.
huis koop je voor 1 euro 65.
grond kost nog steeds 300.000 euro
userIcon
Slim plan, want alleen al met die pauper sms spelletjes etc wordt veel meer binnengehaald dan de werkelijke waarde van het huis.

Misschien zo slim om maar gelijk 1 cent te versturen
Van de site:
Let op! Als u gebruik maakt van een abonnement of prepaid kaart van Tele2 kunt u helaas niet meedoen met de inschrijving.

waarom kun je in godsnaam niet meedoen als je een abo hebt?
Is 0 cent ook in hele centen?
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 @ 13:03 schreef Bever het volgende:
Van de site:
Let op! Als u gebruik maakt van een abonnement of prepaid kaart van Tele2 kunt u helaas niet meedoen met de inschrijving.

waarom kun je in godsnaam niet meedoen als je een abo hebt?
Het zal er wel mee te maken hebben dat je bij tele2 niet naar alle nummers kan smsen. (die 4 cijferige) Die heeft tele2 heel gemakkelijk voor je beperkt...
userIcon
1maal AnDeRmaAl, vErkocHt aan Microtechs voor 3 cent



in sms taal:p
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 @ 12:42 schreef -_Tommy_- het volgende:
leuk dit, maar iets wat ik niet snap uit de FAQ:
[..]

volgens mij als ik dit koop voor zeg ff 200¤ ofzo... dan hoeft dat toch niet... of zit er nog ergens meer haken en ogen? kan er zo snel niet meer vinden...
Je zal wel de optie winnen om het huis te kopen voor de volprijs
userIcon
btw op hun pagina:
Hoe worden de biedingen gecontroleerd? Is er een notaris aanwezig?
Er is bij de omgekeerde inschrijving een notaris aanwezig die de gehele gang van zaken controleert.

Tja , dat geeft hoop
je bied 1000 , laagste bod , maar je krijgt een sms "helaas niet het laagst bod" en je denkt kut en gaat weer verder

iemand denkt slim te zijn maar is dat niet en bied 149.999,73 en die wint.
Of niemand wint ......
Geen haan die er naar kraait
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 @ 12:42 schreef -_Tommy_- het volgende:
leuk dit, maar iets wat ik niet snap uit de FAQ:
[..]

volgens mij als ik dit koop voor zeg ff 200¤ ofzo... dan hoeft dat toch niet... of zit er nog ergens meer haken en ogen? kan er zo snel niet meer vinden...
idd dan ben je toch van je hypotheek af en een som geld rijker van je vorige huis (als je koophuis had) in deze situatie??
userIcon
Van de site:
"Andere SMS-jes die u mogelijk ontvangt om u te laten weten dat uw bieding niet langer uniek is of niet langer de laagste bieding is, kosten u ook ¤ 1,50 per ontvangen bericht ."

als je niet wint ben je dus minimaal 3 eurie kwijt
userIcon
ook leuk:
Wat gebeurt er als er een telefonische storing is tijdens de omgekeerde inschrijving?
In dit geval kunnen wij geen sms-berichten ontvangen en dus ook niet verwerken.U krijgt het volgende bericht terug.
Wegens een technische storing kunnen we je bod op HetSmsHuis helaas niet verwerken. Probeer het later nog eens. Onze excuses. HetSMSHuis.nl

Staat nergens dat dat geen geld kost zal ook wekl 1.50 kosten
userIcon
Oh en wees niet zo stom om te hoog te bieden:
Ik heb een bieding uitgebracht, maar ik wil dit ongedaan maken. Is dit mogelijk?
Nee, het uitbrengen van een bieding is bindend. Bedenkt u alstublieft van te voren of de bieding voor u financieel haalbaar is.


en natuurlijk :
Kan ik anoniem blijven als ik het huis koop?
Ja, dit is mogelijk.

Dus een anonieme gast wint , wil anoniem blijven dus het huis staat meteen weer bij die makelaar te koop voor de marktwaarde ?
denk dat ik maar niet mee doe .....
userIcon
Wat een onzin, in plaats van dat ze nou per SMS tegen elkaar opbieden, kan je er misschien nog wat mee verdienen i.p.v. 50.000 aan sms gelden.
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 @ 12:35 schreef mic_forever het volgende:
je hebt kans als je 213.002 euro bied ofzo
Ook als je minder biedt waarschijnlijk. 1,50 per smsje terug. Weet je al hoe fucking vee ze daar aan terug gaan verdienen
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 @ 12:10 schreef Neovecchi het volgende:
Ik zou nog geen cent willen geven voor die omgebouwde container!
Nee, jij woont in paleis soestdijk zeker
userIcon
volgens mij gooien ze de begrippen "verkopen" en "winnen" hier door elkaar....
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 @ 12:10 schreef Neovecchi het volgende:
Ik zou nog geen cent willen geven voor die omgebouwde container!
Jij hebt nog geen eens geld voor een vuilnisbak
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 @ 17:23 schreef nonzz het volgende:
volgens mij gooien ze de begrippen "verkopen" en "winnen" hier door elkaar....
Nee hoor daa vergissen ze zicht niet in... Ze willen absoluut niet dat de staat dit gaat zien als een kansspel...

Zou ook best vervelend zijn, als de fiscus nog even 54500 euro aan kansgeld belasting wil zien.
Als je serieus in het huis geinteresseerd bent kun je de volgende strategie volgen:
- Start met een bieding van 1 cent.
- Verhoog je bieding telkens met 1 cent totdat je een SMS-je krijgt dat je het laagste unieke bod hebt.
- Zodra je daarna het bericht krijgt dat je niet meer het laatste unieke bod heb, weet je dat iemand anders ook jouw laatste bod heeft geboden. Het is niet mogelijk dat iemand lager heeft geboden, aangezien jij zelf alle boden vanaf 1 cent al hebt uitgebracht.
- Ga daarna weer telkens 1 cent hoger bieden totdat je weer het laagste unieke bod hebt.

Tot 100 euro kun je zo bijvoorbeeld alle biedingen afdekken voor slechts 15.000 euro.

Deze strategie is redelijk zeker, TENZIJ iemand anders dezelfde strategie volgt. In dat geval komen de mensen met deze strategie elkaar tegen en blijven tegen elkaar opbieden totdat er een opgeeft of de tijd is afgelopen.

Omdat er altijd wel iemand zal zijn die deze strategie (of een slimmere die vast ook nog wel te bedenken zal zijn) uitvoert is de kans dat je met een gelukstreffer wint vrijwel 0.
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 @ 12:40 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Vergeet niet in CENTEN te bieden he!

En het principe vind ik echt TE gaaf! Het is natuurlijk een kwestie van geluk, maar bijvoorbeeld 613 cent bieden, tja kan zomaar dat dat het laagste unieke bod is.

Daarnaast denk ik dat dit heeeel veel geld oplevert, vanwege die ¤1,50 p.o.b.
Vooral de telecom dudes vinden het geweldig..
Van de ¤1,50 gaat er 60cnt naar de telecom aanbieder (verschilt ook nog per aanbieder) en van de overige 90cnt moet de makelaar en de koopsom betaald worden.. Met een beetje mazzel haal je dus je vraagprijs eruit en dan zijn de telecom aanbieders de lachenden..
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 18-11-2006 @ 19:57 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 @ 12:16 schreef Trabzonspor het volgende:
hoe zit dit nou? Ik snap het niet echt...
Voorbeeld:

Als er tien mensen 1 cent bieden, vijf mensen 2 cent bieden en één iemand drie cent, dan wint die laatste de veiling, aangezien er niemand anders dat bedrag heeft geboden.
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 @ 18:33 schreef TheLuggs het volgende:

[..]

Nee hoor daa vergissen ze zicht niet in... Ze willen absoluut niet dat de staat dit gaat zien als een kansspel...

Zou ook best vervelend zijn, als de fiscus nog even 54500 euro aan kansgeld belasting wil zien.
Sterker nog de kansspelbelasting is verschuldigd op alle loterijen waarvan de te winnen prijs een waarde heeft boven de 450Eur..
Dus tenzij het huis 449Eur getaxeerd is...
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 @ 19:57 schreef R0N het volgende:

[..]

Sterker nog de kansspelbelasting is verschuldigd op alle loterijen waarvan de te winnen prijs een waarde heeft boven de 450Eur..
Dus tenzij het huis 449Eur getaxeerd is...
Het is geen spel, het is een veiling.
userIcon
En als je nou 0,000000000000000000011111111111111000000000011111111111111 biedt? Ben je zeker de laagste unieke
quote:
Op zondag 19 november 2006 @ 01:53 schreef timmie_loots het volgende:

[..]

Het is geen spel, het is een veiling.
Is dat zo eigenlijk ? Uiteindelijk is dit toch een betalend spel (je betaalt voor sms) waarvan degene die het "laagste bod" uitbrengt via die sms wint ?
Op 18 december is deze veiling tijdelijk opgeschort. Justitie meent dat hier sprake is van een kansspel en heeft de Telegraaf gevraagd om te stoppen met het maken van reclame. Dat was voor de makelaar aanleiding om de veiling te stoppen. Volgens de wet echter is iets pas een kansspel "indien de aanwijzing der winnaars geschiedt door enige kansbepaling waarop de deelnemers in het algemeen geen overwegende invloed kunnen uitoefenen". In dit geval is het wel degelijk mogelijk om overwegende invloed uit te oefenen op het spel. Je krijgt namelijk na een SMS te horen of je bod te hoog of te laag is in vergelijking met het huidige laagste unieke bod. Op dat moment kun je je strategie daarop aanpassen. De vraag is alleen of deelnemers staan te springen om hun al of niet kansrijke strategie aan Justitie te laten zien.
49  van 49 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 10/02 Man maakt van acht hoog vrije val in lift19
» 10/02 Dikke vrouwen hebben sexy ondergoed45
» 10/02 Tienermeisje verslaafd aan plastic40
» 10/02 'Elfstedentocht met wc-papier te redden'34


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden