[upd] 'Baby wordt land uit gezet door IND'

Nederland • Geschreven door ANP op 29-10-2006 @ 23:04
print 
Icoon Binnenlands Een vijf maanden oude baby van een echtpaar uit Geldrop moet binnen 28 dagen het land uit. Volgens de Immigratie en Naturalisatiedienst (IND) kan het kindje niet hier blijven omdat de vader haar niet heeft erkend, nog voordat ze geboren was. Dat heeft de vader, Geert Cornelissen, zondagavond bevestigd na een bericht van Omroep Brabant. Cornelissen is getrouwd met een Tanzaniaanse die een verblijfsvergunning heeft tot 2011.

Volgens de formulering van de IND moet de op 25 mei geboren Faraja het land uit omdat ze de grens heeft overschreden zonder een geldig paspoort. Daarom moet ze volgens de IND het land "op eigen beweging" verlaten, leest Cornelissen voor. Cornelissen zou bij de autoriteiten in Tanzania een paspoort moeten aanvragen om alsnog een vergunning voor het meisje te kunnen aanvragen. Maar dat lukt op zo korte termijn niet, gezien administratieve problemen in het Afrikaanse land.

De IND heeft als stelregel dat kinderen niet alleen worden uitgezet. De ouders van Faraja weten daarom niet waaraan ze nu toe zijn. Het ministerie van Justitie kon zondagavond geen commentaar geven omdat het betrokken IND-dossier niet bereikbaar was.

Update 08:50 uur

Volgens de IND is er sprake van een 'vergissing' en zal de baby helemaal niet worden uitgezet. De brief die aan de vader werd gestuurd, was een standaardbrief en had in dit geval niet verstuurd moeten worden.

Bron: ANP


Lees ook:

» 07:32 Amsterdam door rovers en inbrekers onveiligste plek39
» 06:03 Politie schiet man dood in Den Haag36
» 05:56 Politie houdt nepmondhygiënist aan3
» 05:55 Giraffe geboren in Gaia Zoo3


delen | eKudos nujij

19520 views / 144 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 144 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
userIcon
het is ook een gevaar voor de samenleving he?
Als die vader zijn kind niet erkend hoe kan de IND dan weten dat dat kind een Nederlandse vader heeft?
userIcon
Goed zo IND, hou je rug recht. Geen mededogen met dit soort gelukzoekers!
userIcon
Die baby weet gelijk al dat Verdonk de Boevrouw is..
Belachelijk regeltjes altijd. Een baby van 5 maanden die op eigen beweging Nederland uit moet kruipen? Het spijt mij zeer maar dat kan ik zelf ook niet, mn knieën begeven het na een paar meter ook Ik kruip alleen van de kroeg ---> huis!

Boo @ regeringsbeleid!
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:06 schreef AlanSmitheeJr het volgende:
Goed zo IND, hou je rug recht. Geen mededogen met dit soort gelukzoekers!
Meen je dat nou
haha dat krijg je nou eenmaal van al die gemengde huwlijken. Je vrouw mag blijven maar haar ongeboren kind daarom nog niet!
Nou ja zeg. Als ik klompen had, waren ze allemaal gebroken.

Welke enorme ambtenaar zit hier met een paal in zijn broek de regeltjes na te leven.
Ok, streep dat van die paal, maar het slaat toch nergens op.
userIcon
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:12 schreef Tha_Leonardo het volgende:
Nou ja zeg. Als ik klompen had, waren ze allemaal gebroken.

Welke enorme ambtenaar zit hier met een paal in zijn broek de regeltjes na te leven.
Ok, streep dat van die paal, maar het slaat toch nergens op.
Dat illustreert perfect Verdonk: EEN RIGIDE AMBTENAAR die tot minister is gebombardeerd.
userIcon
Is het kind soms binnengesmokkeld, omdat er staat 'de grens overschreden zonder geldig paspoort'?
userIcon
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:06 schreef AlanSmitheeJr het volgende:
Goed zo IND, hou je rug recht. Geen mededogen met dit soort gelukzoekers!
Hou toch op man, ik heb liever dat ze dat soort lui als jou uitzetten!
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:06 schreef AlanSmitheeJr het volgende:
Goed zo IND, hou je rug recht. Geen mededogen met dit soort gelukzoekers!
Is dat kind al het land uitgezet dan?

Eerst even afwachten wat er gebeurd zou niet onverstandig zijn....
man Philosocles (Redactie Frontpage) 29-10-2006 @ 23:17 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:14 schreef rutger05 het volgende:
Is het kind soms binnengesmokkeld, omdat er staat 'de grens overschreden zonder geldig paspoort'?
Dat is de formulering van de IND. Het lijkt me dat dat kind hier is geboren - de schoen wringt bij het niet tijdig erkennen van het kind door de vader - en dat die 'grensoverschrijding' het vakje is dat de ambtenaar aankruiste waarvan hij meende dat dat het geval het dichtst benaderde.

Maar wie meer info heeft mag het zeggen.
userIcon
Hulde!

Maar goed dat ze deze baby er uit zetten, want dit kleine babytje is later een volwassen persoon!
quote:
Cornelissen is getrouwd met een Tanzaniaanse die een verblijfsvergunning heeft tot 2011.
Maar was dus wel ál zwanger van haar kind voor dat ze met Cornelissen trouwde... en haar biologische vader moet de baby nog erkennen als ik het goed begrijp..
Proef beetje dat Cornelissen kansloze oude vrijgezel was en mevrouw wel wou trouwen zodat ze hier kon blijven, zodat die vergunning tot 2011 omgezet wordt in een vaste! Wat een negatieve gedachte en selectieve waarneming van mij..

Maja, wel vervelend voor die baby! Lijkt me niet dat ze de regels zo strict moeten naleven.. in ieder geval even wachten tot de baby zelf kan lopen!
userIcon
stellen kl*tzak zou beter die IND uit land zeten , waar zijn ze met hun gedachten een baby van 5 maanden uit land zeten , en als we die van IND hun kinderen eens uit land zet hoe ga ze dan reageren
Nou, dan gaan ze toch lekker naar Tanzania!

Gelukkig doorziet de IND deze spelletjes die over de ruggen van babies worden gespeeld. Niet toegeven.
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:19 schreef Pro-Chat het volgende:
stellen kl*tzak zou beter die IND uit land zeten
Jij moet het land uitgezet worden want je hebt je inburgeringscursus overgeslagen.
userIcon
Waarom heeft die Nederlander dat kind niet erkend?
userIcon
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:06 schreef AlanSmitheeJr het volgende:
Goed zo IND, hou je rug recht. Geen mededogen met dit soort gelukzoekers!
Volgens mij is het sarcasme in jouw opmerking een aantal mensen ontgaan.
inpakken en terug de kut in ....
userIcon
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:17 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Dat is de formulering van de IND. Het lijkt me dat dat kind hier is geboren - de schoen wringt bij het niet tijdig erkennen van het kind door de vader - en dat die 'grensoverschrijding' het vakje is dat de ambtenaar aankruiste waarvan hij meende dat dat het geval het dichtst benaderde.

Maar wie meer info heeft mag het zeggen.
Als dat het geval zou zijn vind ik dat te ver gaan.
userIcon
Even aan de mensen die zich zo druk maken in dit topic:
quote:
De IND heeft als stelregel dat kinderen niet alleen worden uitgezet.
Lijkt me dus gewoon een fout van de IND die ze maandag wel zullen rechtzetten.
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:21 schreef Steinberger het volgende:

[..]

Jij moet het land uitgezet worden want je hebt je inburgeringscursus overgeslagen.
Reactie ontbeerde enige ratio en logica. Daarentegen doordrenkt met vele emoties. Oncontroleerbare emoties plus inderdaad de ietwat achtergebleven zinsbouw kunnen inderdaad wijzen op een nog niet voldoende geintegreerde medelander. Doch blijft pure speculatie
userIcon
Mevrouw kan alsnog erkenning door de man afdwingen door de rechter als ze dat wil.
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:25 schreef Lkw het volgende:
Even aan de mensen die zich zo druk maken in dit topic:

Lijkt me dus gewoon een fout van de IND die ze maandag wel zullen rechtzetten.
Precies.
Boel ophef om niks. Stomme formaliteit die per ongeluk over het hoofd is gezien.

Of een vader die niet het hele verhaal heeft verteld....
vrouw paddy (Moderator / Kanjer Crewlid '11/'12) 29-10-2006 @ 23:27 fotoboek no homepage
userIcon
Nu moet het toch niet gekker worden Bewijst maar weer dat ze totaal niet letten op mensen. Dit is dus echt idioot
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:21 schreef oheng het volgende:
Waarom heeft die Nederlander dat kind niet erkend?
Omdat het zijn kind niet is!
Zoals ik het begrijp was die vrouw uit Tanzania al zwanger van haar negert aldaar. Maar omdat ze nu hier is, heeft ze meer kans op een vaste verblijfsvergunning als ze trouwt met een gemoedelijke Brabander !
vrouw paddy (Moderator / Kanjer Crewlid '11/'12) 29-10-2006 @ 23:28 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:27 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Precies.
Boel ophef om niks. Stomme formaliteit die per ongeluk over het hoofd is gezien.

Of een vader die niet het hele verhaal heeft verteld....
Over het hoofd gezien? Ezeltje prik dus
zelfs foetussen al... de jeugd van tegenwoordig...
Nou terecht hoor. Wedden dat dat onderkruipsel nog geen woord Nederlands spreekt?!?!
userIcon
Even voor de boomknuffellaars onder ons die deze gelegenheid maar al te graag aangrijpen om de uitzetting te bashen;

1) Het is niet een bevestigde bron
2) IND werkt niet met foto's ofzo maar met datums, als jij dagen lang honderden mensen laat blijven en dus constant profielen in tekst voorbij ziet komen kan het gebeuren dat je een van die enkele mensen die worden uitgestuurd goedkeurt waarbij je niet naar de datum kijkt of bij stil staat dat het nog een baby is zonder gezin.

Dus nu al bashen is simpelweg ongegrond en eerlijk gezegd nogal dom...maarja dat komt misschien door de naieve instelling en het gebrek aan inleving in andere mensen. (ja, ik zeg dit in de hoop een reactie te krijgen die me wijst op gebrek van inleving bij die baby en uitgezette mensen)
userIcon
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:27 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Precies.
Boel ophef om niks. Stomme formaliteit die per ongeluk over het hoofd is gezien.

Of een vader die niet het hele verhaal heeft verteld....
en wij maar denken dat dat ministerie zo perfect draait onder VVD bestuur..
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:27 schreef paddy het volgende:
Nu moet het toch niet gekker worden Bewijst maar weer dat ze totaal niet letten op mensen.
Achja tuurlijk.... Eén zaak die niet goed gaat en haalt het nieuws. Denk je echt dat dit de enige zaak is die de IND behandeld?

Er is waarschijnlijk een ontzettend domme blunder begaan, maar dat wil nogniet zeggen dat ze totaal niet op mensen letten. Dat is wel heel simpel bedacht....
userIcon
Je wordt toch uitgezet door iets of iemand en niet uitgezet van. Titel lijkt me taalkundig niet correct. Je moet het land uit van iets of iemand.

Dat erkennen van kinderen moet je goed regelen. Lijkt me eerder dat die man een fout heeft gemaakt en nu zo'n standaardbrief krijgt van de IND. Beetje goedkoop scoren dit soort dingen. Nu zal dit administratief geneuzel zijn, maar als het om grotere zaken gaat is de IND gebonden aan geheimhouding en kan een vreemdeling beweren wat hij of zij wil wat de reden is van het niet krijgen van een beschikking tot (voorlopig) verblijf.
userIcon
We krijgen binnenkort voor extremistische zuigelingen en peuters een apparte gevangenis... neonatale gavangenis Dat zal ze leren om zomaar in dit land uit die poes te kruipen!
userIcon
Ik zie het probleem niet. De ouders moeten dus gewoon mee. logisch toch. Het is hun fout.
userIcon
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:27 schreef paddy het volgende:
Nu moet het toch niet gekker worden Bewijst maar weer dat ze totaal niet letten op mensen. Dit is dus echt idioot
Volgens mij is dit dus echt administratief geneuzel. Doet me denken dat bij ons bedrijf de herinneringen gedraaid werden, en iemand vergeten was een minimumbedrag voor een herinnering in te voeren, waardoor mensen / bedrijven herinneringen kregen van 0,01 euro en zo. Vervolgens gaan ze allemaal bellen dat de portokosten duurder zijn dan het openstaande bedrag of dat ze een specificatie van het bedrag willen hebben. En oh, oh, wat voelt elke klant zich dan intelligent. Normale reactie zou zijn "administratieve fout", schouders ophalen en als het om iets belangrijks gaat, de eerste werkdag bellen om het snel op te lossen.
quote:
'Baby wordt land uit gezet van IND'
Wat klopt hier niet?
quote:
Volgens de formulering van de IND moet de op 25 mei geboren Faraja het land uit omdat ze de grens heeft overschreden zonder een geldig paspoort. Daarom moet ze volgens de IND het land "op eigen beweging" verlaten
Impliceert dit indirect dat óók een foetus een paspoort moet hebben? Dan vraag ik me af of een 'echo' voldoet aan de pasfoto eisen van tegenwoordig. Dat gaat nog problemen geven!
userIcon
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:31 schreef Tarak het volgende:
Je wordt toch uitgezet door iets of iemand en niet uitgezet van. Titel lijkt me taalkundig niet correct. Je moet het land uit van iets of iemand.

Dat erkennen van kinderen moet je goed regelen. Lijkt me eerder dat die man een fout heeft gemaakt en nu zo'n standaardbrief krijgt van de IND. Beetje goedkoop scoren dit soort dingen. Nu zal dit administratief geneuzel zijn, maar als het om grotere zaken gaat is de IND gebonden aan geheimhouding en kan een vreemdeling beweren wat hij of zij wil wat de reden is van het niet krijgen van een beschikking tot (voorlopig) verblijf.
Hoezo .. het toont toch aan dat er belachelijk slecht omgesprongen wordt met informatie. En het geeft ook meteen aan dat het IND maar wat aan loopt te klooien.
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:33 schreef ravan het volgende:
Ik zie het probleem niet. De ouders moeten dus gewoon mee. logisch toch. Het is hun fout.
Inderdaad.
wat voor een ongelooflijk ziek systeem is dit? een vijf maanden oud kindje.. mijn motherfokkinggod.. dat kan je toch niet menen? waar moet het heen met deze verkutte samenleving als dit doorgang vind........

ik mag toch in godsnaam hopen dat Verdonk hier eigenhandig een stokje voor steekt, zo niet dan weet ik wel een passende (lijf) straf voor haarzelf
userIcon
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:27 schreef paddy het volgende:
Nu moet het toch niet gekker worden Bewijst maar weer dat ze totaal niet letten op mensen. Dit is dus echt idioot
Het bewijst vooralsnog alleen dat er bij de IND ook gewoon mensen werken die stomme fouten maken. Of slordig zijn. Voor de rest bewijst het helemaal niks.

Pas als men na controle van de documenten dat kindje alsnog de grens over wil gooien, is er sprake van een ploerterige actie.

Dit bericht is slechts het zoveelste voorbeeld van hitsige media die overal opspringen en alles tot schandaal willen maken. Daarom wordt het ook nu al gebracht, want na morgen is er waarschijnlijk geen geil verhaal meer van te maken.
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:36 schreef goudvisjeblub het volgende:
wat voor een ongelooflijk ziek systeem is dit? een vijf maanden oud kindje.. mijn motherfokkinggod.. dat kan je toch niet menen? waar moet het heen met deze verkutte samenleving als dit doorgang vind........
Ze wordt niet vermoord hoor. Gewoon terug naar Tanzania. Is dat zo erg?
userIcon
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:36 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hoezo .. het toont toch aan dat er belachelijk slecht omgesprongen wordt met informatie. En het geeft ook meteen aan dat het IND maar wat aan loopt te klooien.
Ja, vanzelfsprekend zou jij het als ambtenaartje het beter doen in een bijna volledig geautomatiseerd systeem waarbij jij uren lang profielen zit na te kijken. Tuurlijk jongen, zo maak je een non-argument.
userIcon
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:06 schreef AlanSmitheeJr het volgende:
Goed zo IND, hou je rug recht. Geen mededogen met dit soort gelukzoekers!
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:36 schreef Lkw het volgende:

Dit bericht is slechts het zoveelste voorbeeld van hitsige media die overal opspringen en alles tot schandaal willen maken. Daarom wordt het ook nu al gebracht, want na morgen is er waarschijnlijk geen geil verhaal meer van te maken.
Precies. Wel handig voor de ouders want op deze manier zal de papiermolen wel sneller gaan draaien.

Maar een aantal mensen hier reageren alsof dat kind al alleen op het vliegtuig naar Tanzania is gezet....
userIcon
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:37 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Ja, vanzelfsprekend zou jij het als ambtenaartje het beter doen in een bijna volledig geautomatiseerd systeem waarbij jij uren lang profielen zit na te kijken. Tuurlijk jongen, zo maak je een non-argument.
Ik weet niet hoelang jij er normaal over doet om een geboorte datum door te rekenen naar leeftijd. En als het GOED geautomatiseerd is dan moet al helemaal eenmelding kunnen krijgen bij een bepaalde leeftijdsgrens.
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:36 schreef Lkw het volgende:

[..]

Het bewijst vooralsnog alleen dat er bij de IND ook gewoon mensen werken die stomme fouten maken. Of slordig zijn. Voor de rest bewijst het helemaal niks.

Pas als men na controle van de documenten dat kindje alsnog de grens over willen gooien, is er sprake van een ploerterige actie.

Dit bericht is slechts het zoveelste voorbeeld van hitsige media die overal opspringen en alles tot schandaal willen maken. Daarom wordt het ook nu al gebracht, want na morgen is er waarschijnlijk geen geil verhaal meer van te maken.
Juist! Maja, het is verkiezingstijd...
vrouw paddy (Moderator / Kanjer Crewlid '11/'12) 29-10-2006 @ 23:41 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 @ 23:31 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Achja tuurlijk.... Eén zaak die niet goed gaat en haalt het nieuws. Denk je echt dat dit de enige zaak is die de IND behandeld?

Er is waarschijnlijk een ontzettend domme blunder begaan, maar dat wil nogniet zeggen dat ze totaal niet op mensen letten. Dat is wel heel simpel bedacht....
Er zijn vele blunders begaan. Ik heb op een asielzoekers centra genoeg gezien. Ben met de mensen mee geweest naar enz. Heb een man met shirts van bin-laden en de Nederlandse mensen horen roepen verdoemen zien blijven. heb gezien hoe mensen (uit een bepaald gedeelte van Afrika) teruggestuurd werden en waar nooit meer iets van vernomen werd. Ik zag hoe mensen hier een status kregen en doodleuk een half jaar later naar het land op vakantie gingen (met hetzelfde regime)
Ik zie dus ezeltje prik werk.

We hebben hier niet met een verkeerd afgerekend plakje boterhamworst te maken. Of een fout in een handwerkje. Dat bagatelliseren zeg!
50  van 144 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 07:32 Amsterdam door rovers en inbrekers onveiligste plek39
» 06:03 Politie schiet man dood in Den Haag36
» 05:56 Politie houdt nepmondhygiënist aan3
» 05:55 Giraffe geboren in Gaia Zoo3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden