CDA wil A1 verbreden

Nederland • 27-10-2006 @ 21:23 •   dm Athlon_2o0o
print 
Icoon File Het CDA wil dat delen van de autosnelweg A1 met twee rijstroken verbreed worden naar drie rijstroken. Aangezien er toch groot onderhoud aan de A1 plaatsvindt volgend jaar, vindt de partij dat de verbreding op dat moment plaats kan vinden. Zo ondervindt de automobilist maar eenmaal last van wegwerkzaamheden.

Het traject van Deventer-Oost naar Lochem zou volgend jaar als eerste aan de beurt moeten zijn. Het CDA wil dat er opnieuw aandacht komt voor de A1. De partij vindt de weg van belangrijke betekenis voor het vrachtverkeer tussen de Randstad en Duitsland, en voor de economie van Twente en de stedendriehoek Deventer-Apeldoorn-Zutphen.

Het CDA en met name minister Karla Peijs van Verkeer en Waterstaat zetten zich al een tijdje in voor het verbreden en bouwen van autosnelwegen. Zo wilde Peijs snel actie bij het doortrekken van de A4 tussen Delft en Schiedam en krijgt de A2 er vier rijbanen bij. Bovendien wilde het kabinet de A6 met de A9 verbinden, maar dat gaat niet door wegens mogelijke aantasting van het natuurgebied Naardermeer.

Bron: RTV Oost


6785 views / 35 reacties
Reacties op dit bericht
35  van 35 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
quote:
Het CDA wil dat delen van de autosnelweg A1 met twee rijstroken verbreed worden naar drie rijstroken.
Is de A1 nu maar 1 rijstrook dan
userIcon
Zijn allemaal leuke ideeen, maar ze willen allemaal heel veel zo voor de verkiezingen.
Maak er idd 4 baans van, gogogo, dan flitsen erlangs, en ergens halverwege 4 baans, en 100 maken.

Scoruhhh.
yeah right, eerder dat alle vergunningen rond zijn; zijn we paar jaartjes verder.
Leuk verkiezingspraatje.
Zou je niet beter eerst kunnen beginnen met die wegen waar je iedere dag in de file staat. En iets meer tempo ontwikkelen in de aanleg dan het in de file staan zelf s.v.p.
userIcon
......."wilde Peijs snel actie bij het doortrekken van de A4 tussen Delft en Schiedam."

* Kuch
man dennistd (Redactie Sport) 27-10-2006 @ 21:32 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:30 schreef knight3 het volgende:
Zou je niet beter eerst kunnen beginnen met die wegen waar je iedere dag in de file staat. En iets meer tempo ontwikkelen in de aanleg dan het in de file staan zelf s.v.p.
ehhm, daar staat het elke dag al vast volgens mij
userIcon
Hoe meer wegen hoe beter alleen moet je niet de wegen verbreden maar vooral de knooppunten verbreden want daar slibt het dicht.
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:30 schreef knight3 het volgende:
Zou je niet beter eerst kunnen beginnen met die wegen waar je iedere dag in de file staat. En iets meer tempo ontwikkelen in de aanleg dan het in de file staan zelf s.v.p.
Maak er vier rijstroken van, en je staat nog in file hoor. Enkel is ze iets korter.
userIcon
Ik denk dat je nog altijd files hebt als je de stad nadert, aangezien je gewoon een trechtereffect krijgt..
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:34 schreef Jump het volgende:
Maak er vier rijstroken van, en je staat nog in file hoor. Enkel is ze iets korter.
Kijk naar buitenlandse oplossingen. Niet met vier banen een trechtertje in maar aan het eindpunt kort op elkaar meerdere afslagen maken. Dan stroomt het verkeer weldegelijk door. In Nederland denken we nog steeds dat de snelweg uiteindelijk op de markt met het kerkje uit moet komen.
userIcon
Niet zo slim plan.
Delen van een snelweg verbreden is nutteloos.
bv de A4 bij Den Haag die is voor een deel verbreed, maar eindigt weer in twee baantjes: daar begint een nieuwe file.
We zouden op de brede trajecten moeten kiezen voor zogenaamde ’stroomwegen’, die van stad naar stad voeren, met ernaast driebaansstroken met afslagen. Je krijgt daardoor een veel betere doorstroming. Op- en afritten leiden immers tot files.
Het stuk Beekbergen - Deventer-Oost dient 2x4 te worden, Deventer-Oost - Buren dient 2x3 te worden.

Niet meer en niet minder.

Met halve verbredingen kom je er niet, zie de A4 bij Leiden.

Er rijdt op zich niet zo waanzinnig veel verkeer over de A1, maar er rijdt zoveel vrachtverkeer, dat door hen de hele rechterrijstrook altijd in beslag wordt genomen. Ik heb wel eens van Apeldoorn naar Almelo gereden (50km) en geen een keer op de rechterrijstrook geweest. Dat heb ik ook steeds op de A28 tussen Zwolle en Meppel.
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:31 schreef HPoi het volgende:
......."wilde Peijs snel actie bij het doortrekken van de A4 tussen Delft en Schiedam."

* Kuch
Vraag dat maar aan de mileujongens!

Want al die files op de A13 zijn totáál niet milieuvervuilend!



en ook al gebeurt het in 10 jaar, dan is het nog snel, vergeleken met de 40 jaar van gelul en halve aanleg wat achter ons ligt. De A4 staat al in de plannen sinds het tracébesluit in 1965 (41 jaar geleden). De plannen waren er al in 1957, en dat is 49 jaar geleden
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:31 schreef HPoi het volgende:
......."wilde Peijs snel actie bij het doortrekken van de A4 tussen Delft en Schiedam."
Die plannen zijn 30+ jaar oud
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:41 schreef knight3 het volgende:

[..]

Kijk naar buitenlandse oplossingen. Niet met vier banen een trechtertje in maar aan het eindpunt kort op elkaar meerdere afslagen maken. Dan stroomt het verkeer weldegelijk door. In Nederland denken we nog steeds dat de snelweg uiteindelijk op de markt met het kerkje uit moet komen.

Dat is inderdaad vaak het probleem. Zo dichtbebouwd als Nederland is zo weinig afritten zijn er, heel vreemd. Vaak zie je bij op- en afritten juist onrustig weggedrag en filevorming.
En kom eens met een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens, en er streng op toezien. Het is een verschrikking, juist op de A1.
userIcon
Reactie van anti-CDA-ers:

1) "Dit plan is al heel oud, en zijn ze al heel lang van plan."
2) "De A1 hoeft niet verbreed te worden."
3) "Er zijn betere methodes. Groep [naam] zal dit niet leuk vinden."

Pro-CDA-ers zullen ermee instemmen of hun stem er niet door veranderen.

Persoonlijk gesproken boeit het me niet, die A1 ligt hier niet in de buurt.
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:30 schreef a_casema_user het volgende:
yeah right, eerder dat alle vergunningen rond zijn; zijn we paar jaartjes verder.
Leuk verkiezingspraatje.
Het is inderdaad wel grappig dat bijvoorbeeld op de betreffende A1 een spitsstrook gemaakt is tussen Hoevelaken en Barneveld. Dat heeft best lang geduurd. Nu is de hele installatie af en mag het niet gebruikt worden omdat de vergunningen er niet zijn (en laatste keer dat ik hoorde - al wel enige tijd geleden - komen die voorlopig ook niet)
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:04 schreef didx het volgende:

[..]

Het is inderdaad wel grappig dat bijvoorbeeld op de betreffende A1 een spitsstrook gemaakt is tussen Hoevelaken en Barneveld. Dat heeft best lang geduurd. Nu is de hele installatie af en mag het niet gebruikt worden omdat de vergunningen er niet zijn (en laatste keer dat ik hoorde - al wel enige tijd geleden - komen die voorlopig ook niet)
Nee, dan zou de luchtkwaliteit boven dat stuk asfalt omlaag gaan. Wat een land
quote:
Zo dichtbebouwd als Nederland is zo weinig afritten zijn er, heel vreemd. Vaak zie je bij op- en afritten juist onrustig weggedrag en filevorming.
In Nederland zit er gemiddeld 3 km tussen een afslag. Dat is bijzonder weinig. Probleem in dit land is dat er geen alternatieven zijn voor de snelweg. Men wil immers geen nieuwe wegen, maar ook verbredingen zijn uit den booze. Maar wel allerlei VINEX/bedrijventerreinen aanleggen langs snelwegen en daarna klagen over de hoeveelheid verkeer.
userIcon
Geweldig, weer wat meer asfalt erbij. Iedereen moet naar ZO of Schiphol en toch blijft iedereen alleen rijden in zijn in zijn Fiat Punto.
Ja, zo gaan we er een leukere wereld van maken.
userIcon
zolang je op een bepaalde punt het verkeer niet snel door kan laten vloeien, heeft het verbreden geen zin. je krijgt dan uiteindelijke toch je file's...
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:12 schreef Thorical het volgende:
Geweldig, weer wat meer asfalt erbij. Iedereen moet naar ZO of Schiphol en toch blijft iedereen alleen rijden in zijn in zijn Fiat Punto.
Ja, zo gaan we er een leukere wereld van maken.
We moeten dus blijven zitten met ons wegennet uit de jaren 70?
userIcon
goh,. het is weer verkiezingstijd,. de zieltjeswin-ideeen vliegen weer laag..
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:29 schreef Piles het volgende:

[..]

Is de A1 nu maar 1 rijstrook dan
Dat dacht ik ook eerst, maar na 3x lezen begreep ik dat men bedoeld dat die delen die nu 2 rijstroken hebben er 3 moeten krijgen. Staat er idd een beetje raar ja.
userIcon
Dat gaan we doen de A1 en de A2 nog breder maken en dan van die rode kruizen en 100 borden boven de weg zodat het nog niet op schiet.
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:09 schreef highway101 het volgende:
Nee, dan zou de luchtkwaliteit boven dat stuk asfalt omlaag gaan. Wat een land
Is dat écht de reden?! Ik weet alleen dat er problemen waren met de vergunningen, niet waarom die problemen er waren. Da's toch wel heel triest!
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:09 schreef didx het volgende:

[..]

Is dat écht de reden?! Ik weet alleen dat er problemen waren met de vergunningen, niet waarom die problemen er waren. Da's toch wel heel triest!
Geloof het of niet!

En erger nog: het gros van de doorstromingsverbeteringsplannen (lekker woord) worden hierom afgeschoten.
Dit moet het vervolg zijn op de verbreding die ze net aangelegd hebben van Beekbergen naar Deventer Oost. Bij Deventer Oost houd het op zodat je nu tussen Twello en Deventer al in de file staat omdat er een versmalling is net voorbij Deventer Oost.

Ach ja, wellicht haalt dit plan het en hebben we dat stukje snelweg over een jaar of 10 verbreed naar 3 banen terwijl de rest al op 5 of 6 banen zit...
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:31 schreef Tecumseh het volgende:
Ach ja, wellicht haalt dit plan het en hebben we dat stukje snelweg over een jaar of 10 verbreed naar 3 banen terwijl de rest al op 5 of 6 banen zit...
Zo er wonen kennelijk toch nog optimisten in dit land.
userIcon
Dat zou tijd worden zeg! Ik moet hier bijna dagelijks langs op willekeurige tijdstippen. Ik zit als servicemonteur in de auto, dus ik heb geen alternatieven.

En de mensen die denken dat er nooit file staat, dat staat er dus dus wel dagelijks en meestal nog wel langer dan de rest van de files die genoemd worden op de radio.

Het probleem is dat op de A1 voorbij afslag Deventer-Oost geen detectiepunten meer zijn. Ze zijn nu tussen KP Azelo en KP Buren die zuilen ook aan het plaatsen, maar die staat er al maanden, maar nog niet in gebruik. Wanneer die aan gaan dan zullen ze nog wel schrikken hoeveel verkeer er gebruik maakt van dat stuk.

De A1 zit helemaal vol met vrachtwagens die uit Duitsland, Polen, Litouwen en Rusland komen en af-en-toe zie je er een Nederlander tussen rijden.
Dat houd dus de hele rechter baan in beslag en zal het overige verkeer met maximaal 80 op de linker rijden. Af-en-toe gaat er nog een vrachtwagen inhalen, maar dat zijn meestal de Polen e.d. die zullen die regels nog zo goed kennen denk ik. Er is natuurlijk een inhaalverbod.

Hoog tijd dus.
userIcon
Ze moeten heel die stink-A1 afsluiten
DAT scheelt pas vervuiling en staan er ook geen files meer.
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:05 schreef Jace_TBL het volgende:
Ze moeten heel die stink-A1 afsluiten
DAT scheelt pas vervuiling en staan er ook geen files meer.
Ja kom, we gaan terug naar de middeleeuwen, met paard en wagen..
mijn idee is dat vierbaans snelwegen gewoonweg inefficienter zijn, je ziet dat juist dan mensen onnodig links gaan hangen, om 'lekker midden op de baan te rijden....

het is voor de rijder ook veel gevaarlijker omdat bij het wisselen van banen je vaak ook meer rijbanen in de gaten moet houden (of er niet toevallig een ander net wil invoegen op de baan waar jij terug naar wil gaan) ...

Om eerlijk te zijn zie ik vanuit het idee van doostroming en opimaal weggebruik veel liever twee snelwegen met twee rijbanen (en bv een aparte "eigen' rijbaan voor vrachtauto's), dan een drie- of meerbaans snelweg...
los ervan dat die wegverbredingen sowieso vaak niets anders zijn dan het verplaatsen van bottlenecks.
Goed plan. Alle drukke wegen zouden standaard minimaal zes-baans moeten zijn. In Duitsland heb je alleen vierbaans wegen op plekken waar niemand woont. Hier is dat vreemd genoeg de norm.
35  van 35 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 09:05 Deel donaties beeld Ruben en Julian gestolen7
» 08:30 Opnieuw dichte mist in Zeeland7
» 06:47 'NTR overweegt stappen tegen porno-Pino'19
» 06:39 Station Vlaardingen-Oost dicht na ongeval3
Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
Video's