
De film Zwartboek hangt een faillissement boven het hoofd. Zes ondernemers en medewerkers hebben een advocaat in de hand genomen om openstaande schulden van duizenden euro's van de rechtspersoon Zwartboek BV te incasseren.
Dat heeft mr. Thomas van Vugt van het Amsterdamse advocatenkantoor Blenheim vrijdag gemeld. Namens zijn cliënten had Van Vugt de BV Zwartboek tot vrijdag tijd gegeven om te betalen. Een reactie is uitgebleven. De advocaat gaat volgende week vrijwel zeker rechtsmaatregelen nemen om geld voor zijn cliënten te vorderen. Dit kan een kort geding worden of een faillissementsaanvraag.
"Mijn sterke vermoeden is dat er nog veel meer gedupeerden zijn", stelt Van Vugt. Hij roept alle medewerkers en ondernemers die ook nog geld krijgen van Zwartboek BV op zich bij Blenheim te melden. De rekeningen van zijn cliënten zijn al meer dan een jaar oud. Al meerdere malen zegde productiebedrijf Fu Works, verantwoordelijk voor de film Zwartboek, toe dat het geld op korte termijn zou worden overgemaakt.
Onder de eisers bevindt zich het bedrijf PayStream, dat vijf crewleden van de film vertegenwoordigt. Het gaat om visagisten en camera- en lichtmensen. Andere gedupeerden zijn een groep ondernemers uit Den Haag, bij wie in de straat opnames werden gemaakt, een hoveniersbedrijf en een hotel in Delft waar de productie meer dan een jaar geleden heeft overnacht.
Al eerder deden hardnekkige geruchten over financiële problemen bij de productie de ronde. Sommige crewleden riepen zelfs op tot stakingen omdat betalingen uitbleven. Bij de Nederlandse première van de film in Den Haag werd producent San Fu Maltha uitgejouwd door crewleden in de zaal.
San Fu Maltha was vrijdag niet voor commentaar bereikbaar.
|
stem (of voeg toe) op: |
|
Bron: ANP
|
Het was niet voor niets de duurste Nederlandse productie ooit
Was wel een hele mooie film....en OMG..Carice van Houten

zooo lekker!
Tja, of je wacht nog even een paar weken tot de eerste recettes van de film binnen komen.
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 @ 01:33 schreef SatanicWarrior het volgende:Was wel een hele mooie film....en OMG..Carice van Houten

zooo lekker!
echt wel, als ze geen geld krijgt neem ik 'r wel in huis
Het is een teken van boven (of onder, boeiend verder

) dat nederlanders eens moeten stoppen met het uitmelken van de 2de wereld oorlog, echt, gebruik eens wat van je verbeelding en maak wat boeiends ipv de 10000ste moffenfilm.
/end rant
Anyway, laatst was toch nog in het nieuws dat die film aan een shitload landen verkocht is, je zou denken dat er winst gedraaid word dan.
Zwartboek is een super film. Ze maken met gemak omzet ondanks de hoge kosten die boven hun hoofd hangt.
De film is super ... maar om gelijk naar de rechter te stappen... je kan toch wel even w8.
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 @ 01:50 schreef masterblackmesa het volgende:
Zwartboek is een super film. Ze maken met gemak omzet ondanks de hoge kosten die boven hun hoofd hangt.
economisch wonder!
Ik zie het al helemaal voor me:
Mag ik uw boerderij opblazen?
Natuurlijk mag dat tegen een leuke vergoeding
En achteraf niets betalen
Nou heb ik laatst een interview gezien, waarin werd geroepen dat zwartboek al aan meer dan 20 landen ofzo verkocht was, waaronder America, en dat ze daarmee ruim uit de rode cijfers waren, en zelfs konden spreken van een, voor nederland, goede winst... dus voor die paar duizend euro zullen ze de hand niet omdraaien.
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 @ 01:50 schreef masterblackmesa het volgende:
Zwartboek is een super film. Ze maken met gemak omzet ondanks de hoge kosten die boven hun hoofd hangt.
De film is super ... maar om gelijk naar de rechter te stappen... je kan toch wel even w8.
Nee lekker is dat, dus jij wacht ook een aantal maanden op je loon?
Film nog niet gezien, is het wat?
qua verhaal ed.?
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 @ 02:58 schreef Deadl0ck het volgende:
Nou heb ik laatst een interview gezien, waarin werd geroepen dat zwartboek al aan meer dan 20 landen ofzo verkocht was, waaronder America, en dat ze daarmee ruim uit de rode cijfers waren, en zelfs konden spreken van een, voor nederland, goede winst... dus voor die paar duizend euro zullen ze de hand niet omdraaien.
Het zal ook allemaal wel loslopen, lijkt me.
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 @ 04:15 schreef BasOne het volgende:
Film nog niet gezien, is het wat?
qua verhaal ed.?
Ik heb hem gisteren avond gezien en ik moet zeggen; goede onderhoudende film. De 145 minuten vlogen voorbij, er is geen enkel moment van verveling. Gewoon eens een keer een goede degelijke film met prima acteerwerk en geen capsones. Gewoon gaan zou ik zeggen.
ff wachten op geld...deze film gaat straks ook internationaal het publiek vermaken ....straks is er dus een cash overschot
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 @ 01:50 schreef masterblackmesa het volgende:
De film is super ... maar om gelijk naar de rechter te stappen... je kan toch wel even w8.
True, maar de vraag is: hoe lang? Als jouw baas een jaar achterloopt met het betalen van zijn salaris, of als de overheid een jaar achterloopt met de studiefinanciering, zeg jij dan ook "och, ik wacht nog wel even"?
Een hele mooie film met een goed verhaal, waarbij je niet in slaap valt.
Ik snap dan ook niet hoe ze het zover hebben gekregen dat er nu een rechtzaak om het geld moet komen.
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 @ 04:15 schreef BasOne het volgende:
Film nog niet gezien, is het wat?
qua verhaal ed.?
Ja, zeker een aanrader om in de bioskoop te gaan zien
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 @ 01:50 schreef masterblackmesa het volgende:
Zwartboek is een super film. Ze maken met gemak omzet ondanks de hoge kosten die boven hun hoofd hangt.
De film is super ... maar om gelijk naar de rechter te stappen... je kan toch wel even w8.
A) Omzet en kosten zijn niet bepaald van elkaar afhankelijk.
B) Ze wachten dus al een jaar
Waarom gooit Paul Verhoeven er niet nog wat centen tegenaan? :`)
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:23 schreef Empirus het volgende:
Een hele mooie film met een goed verhaal, waarbij je niet in slaap valt.
Ik snap dan ook niet hoe ze het zover hebben gekregen dat er nu een rechtzaak om het geld moet komen.
okay SPOILER enzo, PAS OP: ik vond deze dingen van het verhaal vrij slap: onderduikfamilie met allemaal lieve kindertjes aan gort gebombardeerd -> carice gaat platen luisteren en zingen. volledige eigen familie aan gort geschoten -> carice gaat lekker verder en 't boeit allemaal niet zo.
Maargoed, verder vond ik 't inderdaad een mooie film, Carice is fijn om naar te kijken en 't zag er allemaal netjes uit enzo.
Verder is de titel van dit bericht natuurlijk onzin; een film kan niet failliet gaan.
De zoveelste flut productie uit Nederland, met onzinnig en overbodige bloot en porno scenes...
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:01 schreef M42 het volgende:
De zoveelste flut productie uit Nederland, met onzinnig en overbodige bloot en porno scenes...
het kenmerk van nederlandse films, word altijd overbodig veel in geneukt.
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 @ 02:00 schreef Mr_Baus het volgende:
[..]
economisch wonder!
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:01 schreef M42 het volgende:
De zoveelste flut productie uit Nederland, met onzinnig en overbodige bloot en porno scenes...
zit er ook bloot in deze film ja? Clarice in dr blote kont?
De film heet niet voor niets ZWARTBOEK
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 @ 04:02 schreef MaNiC_MiNd het volgende:[..]
Nee lekker is dat, dus jij wacht ook een aantal maanden op je loon?
Tuurlijk; zelfs Jos Verstappen doet dat
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:01 schreef M42 het volgende:
De zoveelste flut productie uit Nederland, met onzinnig en overbodige bloot en porno scenes...
Je praat poep
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 @ 04:02 schreef MaNiC_MiNd het volgende:Nee lekker is dat, dus jij wacht ook een aantal maanden op je loon?
Nee... maar de free lancers sturen een factuur en dat is wat anders dan op je salaris wachten. Het zijn zelfstandige ondernemers en dan hoort dit er een beetje bij als ondernemersrisico. En ik kan me voorstellen dat het in de business niet ongewoon is dat je even moet wachten om de eenvoudige reden dat de omzet pas na lange tijd begint te komen.
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:56 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Je praat poep
Mwah, enige pluspunt aan deze film was idd Carice. Vond het ook niet echt een hele goeie film. Krijg het idee dat mensen elkaar hier erg in napraten, voor een Nederlandse productie was ie wel oké, maar itt een hoop andere WW2 films was deze echt niet bijzonder.
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:56 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Je praat poep
Ik praat poep? en waarom dan wel mijn jong...
Zowat alle Nederlandse films zit onnodige tijdvulling in dmv blote kutten en pikken, overdreven bloot scenes zijn niet nodig voor een kwalitatief goede film.
En als ik een porno film wil zien, dan zoek ik een film in die catagorie.
Goed voorbeeld is ook de lift, hele spannende film tot ze allemaal gaan sexen in die lift. Totaal ongeloofwaardig en verpest de hele sfeer en spanning.
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 @ 04:02 schreef MaNiC_MiNd het volgende:[..]
Nee lekker is dat, dus jij wacht ook een aantal maanden op je loon?
Hehehe... bij het CWI wel ja

ontopic:
Nederland heeft een mooie film gemaakt.. Waarom zo graaien gelijk?
Jammer dat het weer een 2e wereldoorlog film is.
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:26 schreef Longmen het volgende:
[..]
zit er ook bloot in deze film ja? Clarice in dr blote kont?
Meer dan je durft te dromen: Carice blondeert zichzelf van onderen, en dat alles vrij prominent in beeld.
het is inderdaad een gave film!
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 @ 01:50 schreef masterblackmesa het volgende:
Zwartboek is een super film. Ze maken met gemak omzet ondanks de hoge kosten die boven hun hoofd hangt.
De film is super ... maar om gelijk naar de rechter te stappen... je kan toch wel even w8.
Eens kijken hoe jij reageert als je een maand geen salaris hebt gehad en een gezin te onderhouden...
Och.. gewoon wat cashflow problemen

Dat heeft ieder bedrijf toch
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:01 schreef M42 het volgende:
De zoveelste flut productie uit Nederland, met onzinnig en overbodige bloot en porno scenes...
Noem je dit porno?? Dan heb jij nog geen porno gezien..