Kritiek moslims op paus houdt aan

Internationaal • Geschreven door ANP op 16-09-2006 @ 09:37
print 
Icoon BuitenlandsDe Maleisische premier Abdullah Ahmad Badawi wil dat paus Benedictus XVI zijn excuses aanbiedt voor zijn uitspraken die de islam in verband brachten met geweld. Dat meldde het Maleisische persbureau Bernama zaterdag.

Abdullah, die voorzitter is van de 57 lidstaten tellende Organisatie van de Islamitische Conferentie (OIC), vindt dat de paus de uitspraken moet terugnemen waarmee hij de gevoelens van moslims in de hele wereld heeft gekwetst. ''De paus moet de uitbarsting van woede die is ontstaan niet licht opnemen'', citeerde Bernama de premier, die in Cuba de top van niet-gebonden landen bijwoont.

''Het Vaticaan moet de volledige verantwoordelijkheid nemen voor de zaak en de stappen zetten die nodig zijn om de fout recht te zetten. Het is ongelukkig dat zo'n eminent persoon als de paus geen leiderschap heeft getoond door goede betrekkingen tussen religies te bevorderen.''

Tal van moslimleiders en -organisaties gingen de Maleisische premier voor in kritiek op de uitspraak die de paus deed tijdens zijn reis naar Duitsland. De woordvoerder van de paus zei later dat de paus had bedoeld te benadrukken dat hij de islam eerbiedigt maar dat hij religieus geweld afkeurt. Dat was echter niet voldoende om de woede in moslimlanden weg te nemen.

'Oorlog van kruisvaarders'
In Gaza-stad betoogden gisteren circa 5.000 Palestijnen tegen de paus en diens recente uitspraken over de islam.

''Dit is weer een oorlog van kruisvaarders tegen de Arabische en de islamitische wereld'', aldus een Hamas-woordvoerder voor een menigte van met vlaggen zwaaiende aanhangers. Ook een christelijke Palestijnse parlementariër veroordeelde de uitspraken van de paus. In de Gazastrook leven circa 3.000 christenen naast meer dan 1,4 miljoen moslims.

Eerder vrijdag pleegden Palestijnen een aanslag op een kerk in de Gazastrook. Het jeugdcentrum van de Grieks-Orthodoxe Kerk van Gaza-stad raakte lichtbeschadigd, aldus ooggetuigen. Het kerkgebouw uit de vierde eeuw liep geen schade op door de explosie die zich bij het ochtendgloren voordeed.



Protesterende moslims in Pakistan

Bron: ANP


Lees ook:

» 05:59 Dodelijke aardverschuiving in Indonesië3
» 05:57 Kustwacht VS vist 1,2 ton cocaïne uit zee5
» 05:54 Roemeense minister wil banden met Rusland aanhalen0
» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd6


delen | eKudos nujij

9243 views / 148 reacties
Reacties op dit bericht
48  van 148 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 11:30 schreef typtypo het volgende:

[..]



Ga je TAQIYYA ergens anders bedrijven wil je.


Zo dat was dan mijn zinloze bijdrage...
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 11:37 schreef PetravandeKamp het volgende:

[..]



1. Ik noem hem helemaal niet zelf zo. Zo noemden de Joden hem zelf na de Tweede Wereldoorlog (toen de mensen nog niet geïndoctrineerd waren door het anti-katholieke hetztheater van Hochhuth)

[...]

Dat waren zeker ook katholieke fanatici.
Als de meningen in de joodse gemeenschap over de rol van de paus werkelijk zo unaniem positief waren, waarom vroegen de joden dan de vorige paus om excuses, en heeft hij die uiteindelijk ook gegeven?

Jij ziet alleen maar de feiten die in JOUW straatje passen.
quote:
2. Voltaire had veel op met de Osmaanse sultan, niet direct met Islam, maar wel met de sultan. De haat tegen de Pausen verbond hen. Da's gewoon een feit. Hoef je niet te geloven, maar geschiedwetenschappers doen het wel. Gelukkig maar. Niet iedereen haat het geloof en de cultuur van zijn voorouders die hem brachten tot waar hij nu staat.
En waarom zou zijn mening over de kruistochten daarom fout zijn? Misschien heeft de katholieke kerk de wreedheden die toen begaan zijn juist wel altijd verbloemd en goedgepraat, en zit die Voltaire met zijn haat tegen de paus wel dichter bij de waarheid dan de paus zelf?
Waarom doen de radicale moslims dit? Ach, ik heb een verklaring gevonden:

"Dat religie een slecht geweten heeft, is te zien aan de hoge straffen die men ervoor krijgt als je erop kritiek uit."

Arthur Schopenhauer, 19e eeuwse filosoof.
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 11:39 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Ja, da's nog zoiets recents uit extreem-rechtse kringen. Vroeger was de jood de "eeuwige leugenaar", nu doet iedere moslim of iedereen die een gematigd standpunt inneemt aan "taqiyya".

Same shit, zelfde nazi-discours. Jammer dat sommigen er wél doorheen prikken hé, typtypo?
Prik er eens doorheen dan.

Ik heb je over het onderwerp TAQIYYA nog niks horen zeggen.
Wijd er eens over uit.

Het enige wat je nu ten uitvoer brengt is

TAQIYYA

door mij als bruinhemd af te schilderen.
Hier dus een voorbeeld. Bedankt dat je het zo over duidelijk laat zien.

Deel met de mensen wat jouw visie op TAQIYYA is dan.

Hier alvast het mijne
http://www.ci-ce-ct.com/Feature%20articles/02-12-2002.asp
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 11:39 schreef PetravandeKamp het volgende:

[..]

Leuk plaatje, maar het ziet er niet naar uit, dat binnen in die kapel van die door jihadists tot moskee omgetoverde kerk nog de Christelijke eredienst bedreven mag worden.

En ik heb nergens tot een Kruistocht opgeroepen. INtegendeel. En jij had wellicht liever gehad, dat de Spanjaarden of bijvoorbeeld Karel Martel de moslims tot de Waddenzee hadden laten oprukken. Tuurlijk. Jij bent natuurlijk moslim. Maar ik dus niet. En ik ben blij, dat heldhaftige christen-soldaten de storm van de islamitische hunnenhorden afgeslagen hebben. Want wie was er op vervoeringstocht en WIE heeft gewoon terugveroverd wat ervoor al van hen, de Spaanse katholieken, was?
de hunnen waren Pagans, geen islamietjes. de hunnen deden hun best om christenen over de kling te jagen en islamietjes over de kling te jagen, waren dus zeg maar 't perfecte volk. ze moeten zo onderhand weer 'ns langskomen, hebben we weer een tijdje rust.
De paus heeft natuurlijk groot gelijk. De agressieve manier waarop er nu weer door moslims gerageerd wordt spreekt boekdelen. Nohammed Bouyeri, de moordernaar van Theo van Gogh, was na het bestuderen van de koran tot dezelfde conclusie gekomen. Hij rechtvaardigde zijn moord op Van Gogh met een verwijzing naar de koran. Als je de volgende versen uit de koran leest kan je trouwens tot geen andere conclusie komen dat dat de paus het bij het rechte eind heeft.

Het volgende zijn slechts sommige van de verzen in de koran die in de geschiedenis gebruikt werden ter ondersteuning van geweld in de naam van God en de glorie van het martelaarschap in een heilige oorlog .

Soera 2: 190-193
En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.
En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.
En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

Soera 2: 216
Vechten is je geboden ofschoon je er afkerig van bent; maar het kan zijn, dat je tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor je is en het kan zijn, dat je iets behaagt terwijl het slecht voor je is. God weet het en jij weet het niet.

Soera 2: 244
Strijdt voor de zaak van God en weet, dat God Alhorend, Alwetend is.

Soera 3: 157-158
En als je voor de zaak van God wordt gedood of sterft, zal God's vergiffenis en barmhartigheid zeker beter zijn, dan hetgeen zij bijeengaren.
En indien je sterft of gedood wordt, voorzeker, tot God zul je worden teruggebracht.

Soera 3: 169
En denkt niet over degenen, die terwille van God zijn gedood, als doden. Neen, zij zijn levend en bij hun Heer worden hun gaven geschonken.
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 11:56 schreef typtypo het volgende:

[..]

Prik er eens doorheen dan.

Ik heb je over het onderwerp TAQIYYA nog niks horen zeggen.
Wijd er eens over uit.

Het enige wat je nu ten uitvoer brengt is

TAQIYYA

door mij als bruinhemd af te schilderen.
Hier dus een voorbeeld. Bedankt dat je het zo over duidelijk laat zien.

Deel met de mensen wat jouw visie op TAQIYYA is dan.

Hier alvast het mijne
http://www.ci-ce-ct.com/Feature%20articles/02-12-2002.asp
Mijn visie hierop is zeer simpel: ik ben daarnet een pakje sigaretten gaan halen bij de plaatselijke islamitische middenstander. Ik had 4,70 euro aan kleingeld bij me, netjes uitgeteld voor één pakje. Hij accepteerde het geld zonder het zelfs maar na te tellen. Hij GELOOFDE me OP MIJN WOORD, beste typtypo. (En nee, ik ben geen moslim.)

Dat jij nu zo paranoïde bent om iedere moslim als een leugenaar en een onbetrouwbaar persoon af te schilderen, dat is jouw probleem, niet het mijne.
userIcon
En de wereld maar sidderen en beven, zich geen raad wetend met hoe ze zich nu weer moeten verontschuldigen voor het stappen op de kilometerslange moslimtenen. Aaah, was het maar weer gewoon Koude Oorlog, dat was een stuk overzichtelijker en veiliger. Ik mag toch hopen dat de paus niet buigt voor deze mafkezen.
quote:
Dit is weer een oorlog van kruisvaarders tegen de Arabische en de islamitische wereld'', aldus een Hamas-woordvoerder
En maar stoken, en maar stoken. Waar zijn nu die Fokkertjes die het altijd opnemen voor Hamas en de zielige Palestijnen? Wanneer gaan jullie oogjes open?
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 11:04 schreef PetravandeKamp het volgende:

[..]

De R.K. Kerk heeft zich nooit geëxcuseerd voor haar houding tijdens WO II. Onzin. Ik heb nog nooit van zo'n excuus gehoord, dat ook geheel misplaatst zou zijn, gezien het feit, dat de katholieke Kerk zowel onder de nazi's als de communisten gigantisch geleden heeft toen, en dat Paus Pius XII als de grootste jodenbeschermer van Europa bekend stond (naast de "fascistische" generaal Franco van het neutrale Spanje, die ook vele tienduizenden zelfs honderdduizenden valse paspoorten voor joden uit liet schrijven door zijn ambassades). De RK Kerk is vervolgd door zowel nazi's als communisten gedurende WO II. Terwijl zij de strijd tegen Stalin weliswaar steunde, viel zij gewoon duidelijk het Hitler-régime aan.Niet voor niets werd een bisschop von Galen met huisarrest bestraft, werd een Pater Maksymilian Kolbe vermoord in Auschwitz, had Dachau Concentratiekamp een geheel subkamp voor opgesloten priesters die dwangarbeid moesten doen. Niet voor niets, werden Nederlandse RK Priesters gedeporteerd nadat de NL bisschoppen openlijk de jodendiscriminatie en -deportatie hadden veroordeeld in hun herderlijk schrijven. Trap het af met jouw communistische mythes over de geschiedenis van WO II. Ze zijn NIET WAAR en ZONDER BEWIJZEN.

Sorry, hoor, maar vergeleken bij de totale uitwissing van christenen en christelijke beschaving in de door de Islam beheerste landen vanaf de 7e eeuw, zijn de wreedheden van de kruisvaarders in sommige Syrische steden echt verwaarloosbaar. Niet dat ze minder erg of wreed zijn, maar numeriek zijn ze verwaarloosbaar. Dat Voltaire de islamitische mythe overnam, is duidelijk. Maar niet geschiedkundig betrouwbaar.
Ik denk dat je een beetje in de war bent met dit "sprookje" van je, en dat je de feiten een beetje door elkaar gegooit hebt.

De RK stond juist aan de kant van de nazi's..klein voorbeeldje:
The Case of Archbishop Stepinac

De rest mag je allemaal hier lezen:

• Hitlers Paus - De verborgen geschiedenis van Pius XII; John Cornwell; 1999, 415 pag., ¤ 22,65 ,Balans, Amsterdam, ISBN 90-5018-434-0

• Een morele afrekening - De rol van de katholieke kerk in de holocaust en haar onvervulde plicht tot herstel; Daniel Jonah Goldhagen; Manteau 2002; ISBN 90 7668 218 6

• De Zwijgende Paus; Dr. Hans Janssen; Uitgevrij Kok Kampen; 2000; ISBN 90 242 8529 1
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 10:11 schreef El_Bartos het volgende:
Hoe lang gaat de Westerse wereld zo nog op zijn kop laten zitten. In Islamitsche landen wordt er continu oorlog en geweld tegen de niet-Islamitsche Westerse wereld gepredikt, en we blijven gewoon zwijgen. Maar als er dan hier eens één persoon iets zegt over de Islam, dan is het onmiddelijk boel?

Kan er iemand mij even helpen zoeken naar de logica, want ik vind hem totaal niet!
Beschaving
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 12:17 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Mijn visie hierop is zeer simpel: ik ben daarnet een pakje sigaretten gaan halen bij de plaatselijke islamitische middenstander. Ik had 4,70 euro aan kleingeld bij me, netjes uitgeteld voor één pakje. Hij accepteerde het geld zonder het zelfs maar na te tellen. Hij GELOOFDE me OP MIJN WOORD, beste typtypo. (En nee, ik ben geen moslim.)

Dat jij nu zo paranoïde bent om iedere moslim als een leugenaar en een onbetrouwbaar persoon af te schilderen, dat is jouw probleem, niet het mijne.
Dat doet een blonde nederlandse grietje bij de mac ook als ik zeg dat het gepast is.

Moslim zijn is niet vrijblijvend.
Men moet handelen om de ummah uit te breiden.
Ieder op zijn eigen wijze .
De een baart kinderen de ander legt bommentjes en nog ander doet aan dawa enz.

Realiseer je dat dan weet je wat er aan de hand is.
Moslims zijn hier nog een minderheid daardoor is de houding t.o.v. jou heel anders.

Voor hem ben jij een onrein varken. Dat staat letterlijk in de koran en dat is zoals je weet het onveranderlijke woord van allah.

Maar ga eens op TAQIYYA in wil je?
GET A FUCKING LIFE.. altijd dat geweld en geprotesteer. Ze wachten er gewoon op! Ze willen altijd het slachttoffer spelen. BAH BAH
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 11:23 schreef SdotOne het volgende:

Je noemt de Islam een agressief geloof, terwijl we allemaal weten dat de katholieke kerk oorzaak is van ontelbare oorlogen in Europa. Oorlogen tussen Protestanten en Katholieken, oorlogen tegen de zogenaamde Islamitische bedreiging in Spanje.
Ow, dit kan best hoor, ik geloof je wel.

Maar het bewijst evenwel niet, dat de islam heden ten dagen niet agressief is.

Bekijk de FP maar, en elke dag zien we daar weer mooie voorbeelden van.

En de "zogenaamde islamitische bedreiging van Spanje" is in deze alinea de winnaar van de trofee "meest waarheidsverdraaiend".

Want je zou haast vergeten dat de Spaanse katholieken de islam er gewoon uitgeschopt heeft.

Maar in jou mooie woorden was er in Spanje niet al te veel aan de hand, niet?
quote:
Trouwens wat de Aya Sofia kerk betreft. Ik meen me uit de bijbel een hardhandige tempelreiniging door Jezus te herinneren.
Wat natuurlijk niet veranderd dat het een christelijk geloofsgebouw was, wat gestolen isdoor de islam.
quote:
Wat mij irriteert is dat je niet begrijpt wat de vroeger de omgangsvormen waren tussen Joden,Christenen en Moslims. Ze hebben elkaar allemaal bestreden, en ze hebben elkaar allemaal eens omarmd. Ze hebben eeuwen zij aan zij geleefd, en hebben eeuwen elkaar beschuldigd van alles wat duivels is. En nu komt een Paus, op de populistische toer, even vertellen dat de Islam de oorzaak van alle ellende is.
Ja, ook jij hebt het gore lef om de Paus iets te verwijten,

Maar de 100en haat-kanalen die via de schotel de wereld overgaan, alsook dat we in nederland zelf al meerdere malen zwaar anti-westerse geluiden hebben mogen horen van Imam's, dat is blijkbaar geen excuus waard, is het niet?

Dat moet kunnen is het niet?

Kun jij misschien uitleggen, hoe dat werkt, dat islamieten prima tot in het oneindige christenen kunnen beledigen zonder dat daar enige sancties op staan, terwijl de wereld meteen in de fik staat als iemand de islam beledigd?

Maar geen zorg, ik maak me niet de illusie dat je het lef hebt inhoudelijk hierop te reageren

Dat ranzige patroon zien we hier op Fok regelmatig, de qualificatie taqiyya is inderdaad zeer op z'n plaats voor dit soort lappen broddelwerk.

Veel en hard roepen wat in het straatje past, maar niet thuis geven als iemand de discussie aangaat.
quote:
Ik durf zelfs de uitdaging aan te gaan dat voor iedere slechte daad die door een leider uit de Moslimwereld ik minimaal 5 slechte daden uit de Katholieke wereld kan noemen.
Ik heb een idee voor je; pak ens een site als www.thereligionofpeace.com, en begin maar met die 5 voudig te beantwoorden. Veel succes.
quote:
Daar bovenop wil ik je er ook nog opwijzen dat het algemeen geaccepteerd is dat in de tijd van de kruistochten Europa in aanraking is gekomen met een zeer ver ontwikkelde cultuur waar de Europeanen veel respect voor hadden.
Enerzijds waar, al valt er te beredeneren dat al die kennis gestolen was,

Anderzijds leven we nu en anno nu is dat geloof synoniem aan 'terrorisme'.

Dus: lekker belangrijk dat't ooit zeer ontwikkeld was. Nu loopt het mijlenver achter.
Langzaam zal het toch tot het meest ontwikkelde deel der mensheid doordringen, dat de islam zijn langste tijd gehad moet hebben.
Mijn God zeg! Als deze islamieten nou eens al deze energie nuttig gingen besteden om de problemen en misstanden in hun eigen landen aan te pakken, dat zou weleens wat zijn. Maar nee... dan liever lekker op straat wat nutteloos gaan schreeuwen omdat je zo 'gekwetst' bent
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 12:38 schreef typtypo het volgende:

[..]

Dat doet een blonde nederlandse grietje bij de mac ook als ik zeg dat het gepast is.

Moslim zijn is niet vrijblijvend.
Men moet handelen om de ummah uit te breiden.
Ieder op zijn eigen wijze .
De een baart kinderen de ander legt bommentjes en nog ander doet aan dawa enz.

Realiseer je dat dan weet je wat er aan de hand is.
Moslims zijn hier nog een minderheid daardoor is de houding t.o.v. jou heel anders.

Voor hem ben jij een onrein varken. Dat staat letterlijk in de koran en dat is zoals je weet het onveranderlijke woord van allah.

Maar ga eens op TAQIYYA in wil je?
Bladiebladiebla.

1. Denken dat de islam hier ooit de meerderheid gaat vormen is vooral een paranoïde angstdroom. We hebben het hier over 5 of maximum 10 procent van de bevolking, vnl. geconcentreerd in de steden, en met een dalend geboortecijfer. (Dat zeg ik maar alvast op voorhand, voor je daar weer mee aan komt zetten.)

2. Moslims in het westen (vooral jonge moslims) zijn op dit moment massaal aan het "ontkerstenen". De "radicale" moslims zijn juist een tegenreactie daarop.

3. Ik ben al ingegaan op die taqiyya, dat jij het niet begrijpt pleit in je nadeel.

4. Het is alleen voor de radicale moslims dat ik een "onrein varken" ben, en die vormen dus de minderheid. Orthodoxe joden praten ook niet met niet-joden, en zo lopen er hier in Antwerpen ook genoeg rond.
userIcon
dus de islam mag alles zeggen wat het wil : joden zijn minderwaardig, er is nooit een holocaust geweest, christenen zijn de satan, alle ongelovigen in het verderfelijke westen moeten dood....

maar de islam is heilig en als je ook maar zegt dat de islam geweldadig is, heb je ze allemaal achter je aan en is er een enorme schande

tsjonge het word echt tijd voor een nieuwe kruistocht tegen dat minderwaardige kut geloof van verderfing
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 12:39 schreef Martijn_fijn het volgende:
GET A FUCKING LIFE.. altijd dat geweld en geprotesteer. Ze wachten er gewoon op! Ze willen altijd het slachttoffer spelen. BAH BAH
en dan vervolgens zeiken dat ze een slechte naam en reputatie krijgen.... en dat niemand ze mag / wil (ies discriminatie)
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 10:14 schreef PetravandeKamp het volgende:

[..]

Hij citeerde de keizer van het Oost-Romeinse rijk Manuel II Palaiologos (1350-1425) die in een twistgesprek met een Islamitische geleerde uit Perzië in de universiteit van Constantinopel deze kritische uitspraak over het erfgoed van de "profeet" Mohammed uit het achterlijke woestijngebied Arabië deed. En Manuel II zou gelijk krijgen, want zijn achtste zoon Constantijn XI Palaiologos zou door Turkse moslimstrijders van de sultans gedood worden toen de laatsten trachtten Constantinopel en dus de laatste resten van het eens zeer machtige Oost-Romeinse of Byzantijnse Rijk te veroveren. Dat lukt dezen (de Turken) uiteindelijk. En het eerste wat de moslim-Turken deden, was heel religieus: de grote Kerk van de Heilige Wijsheid (Hagia Sophia, nu Aya Sofia genoemd door Turken) van binnen plunderen en onmiddelijk tot Moskee uitroepen. Alle schilderijen en iconen werden verwijderd of wit-weggestuct en een groot schild werd opgehangen: "Allah heeft geen Zoon en Mohammed is zijn profeet!" Dat hangt er nu nog, zelfs nu de Hagia Sophia een museum is.

De Paus heeft er geen geheim van gemaakt, samen met patriarch Bartholomeus, dat hij graag zou zien, dat de Hagia Sophia voor toetreding tot de EU aan de vervolgde Griekse christenen van de Turkse Republiek teruggegeven moet worden. Maar Manuel II Palaeologus was het dus, geen Adrianus.
Rot toch op man, wa denk je wel niet. Teruggeven dit dat. Die kerk was zoeen 700 jaar geleden veroverd, als je er nu nog zielig over gaat doen pffff

En btw.. PROBEER het maar eens te pakken.

Let maar op wat er gebeurd
userIcon
Ik vraag mij af of die moslims in die landen nou echt zo stom zijn of worden ze soms stom gehouden.
Ik kan mij toch niet voorstellen dat er Europeanen de straat opgaan om vlaggen en poppen te verbranden voor zo'n onbenullige uitspraak.
Moslims moeten maar een wijs worden en hun lange tenen intrekken.
Ze verkloten het overal op de hele wereld met hun gedrag.
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 13:22 schreef Clourhide het volgende:
4. Het is alleen voor de radicale moslims dat ik een "onrein varken" ben, en die vormen dus de minderheid. Orthodoxe joden praten ook niet met niet-joden, en zo lopen er hier in Antwerpen ook genoeg rond.
Is dat zo?

Heb je al eens de moeite genomen om met die middenstander te praten over: scheiding kerk en staat, gelijkheid man en vrouw, en niet onbelangrijk de bijna oneindige vrijheid van meningsuiting?

Want als jij tactisch de pijnpunten ontloopt, kun je jezelf inderdaad "comfortabel" vertellen dat het allemaal meevalt.

Ergo: dat een hoop allochtonen ogenschijnlijk prima meedraaien in de maatschappij, zegt helemaal niets mbt hoe ze onze kernwaarden onderschrijven.
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 13:29 schreef Sidone het volgende:


En btw.. PROBEER het maar eens te pakken.

Let maar op wat er gebeurd
Nee, wij zijn geen moslims

Wij proberen ons gelijk niet te halen met geweld
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 13:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Is dat zo?

Heb je al eens de moeite genomen om met die middenstander te praten over: scheiding kerk en staat, gelijkheid man en vrouw, en niet onbelangrijk de bijna oneindige vrijheid van meningsuiting?

Want als jij tactisch de pijnpunten ontloopt, kun je jezelf inderdaad "comfortabel" vertellen dat het allemaal meevalt.

Ergo: dat een hoop allochtonen ogenschijnlijk prima meedraaien in de maatschappij, zegt helemaal niets mbt hoe ze onze kernwaarden onderschrijven.
Precies ja, en heb jij daar nu eigenlijk persoonlijk last van? Orthodoxe joden onderschrijven onze kernwaarden ook niet, heb ik geen last van hoor. Ik praat wel niet met ze, maar ze bezorgen me ook geen problemen met hun eigen opvatting over bv. de gelijkheid tussen man en vrouw (die ook bij hen niet-bestaande is).

En ja, "tactisch de pijnpunten omzeilen", dat heet "tolerantie". Jij bent zo'n type dat met de harde hand mensen wil boetseren naar je eigen beeld waarschijnlijk? Tja, zo creëer je dus haat. Dat jullie soort van figuren dat niet begrijpen, dat snap ik nog altijd niet. Maar goed, ik moet nu weg, dus zet de discussie maar voort met jullie eigen clubje. (Jammer dat ik bijna nooit tegenargumenten zie, en als ze er al komen, is er altijd wel weer een clown als typtypo die zoiets met een nietszeggende reactie de grond in boort.)
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 09:56 schreef Flurry het volgende:
Tja... ik vind 't eigenlijk ook nogal achterlijk om de profeet van een ander geloof zo af te zeiken in een toespraak.
Wat heeft hij volgens jou gezegd dan? Hij zei alleen maar "Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven het geloof dat hij predikte, met het zwaard te verspreiden.".
Ik vind daar weinig speciaals aan moet ik zeggen. Als dat over God of Jezus of wat dan ook gezegt zou worden, en ik geloof dat God alleen maar goede dingen brengt, dan zou ik gewoon denken: puh , ik weet wel beter.
Feit is wel dat de moslims WEER overdreven boos zijn. Ze kunnen beter een nette toespraak houden met tegenargumenten waarom Mohammed wel goede dingen heeft gebracht (en dus niet alleen haat etc) en waarom de Paus dus ongelijk heeft.
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 13:22 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Bladiebladiebla.

1. Denken dat de islam hier ooit de meerderheid gaat vormen is vooral een paranoïde angstdroom. We hebben het hier over 5 of maximum 10 procent van de bevolking, vnl. geconcentreerd in de steden, en met een dalend geboortecijfer. (Dat zeg ik maar alvast op voorhand, voor je daar weer mee aan komt zetten.)

2. Moslims in het westen (vooral jonge moslims) zijn op dit moment massaal aan het "ontkerstenen". De "radicale" moslims zijn juist een tegenreactie daarop.

3. Ik ben al ingegaan op die taqiyya, dat jij het niet begrijpt pleit in je nadeel.

4. Het is alleen voor de radicale moslims dat ik een "onrein varken" ben, en die vormen dus de minderheid. Orthodoxe joden praten ook niet met niet-joden, en zo lopen er hier in Antwerpen ook genoeg rond.
1 Christenen waren begin 1900 ongeveer 30% van de bevolking in turkije en nu nog maar 0.5%.

2 jonge moslims en moslima's zijn aan het radicaliseren getuigen het aantal hoofdoekjes op straat.

3 Nee jij bent niet inhoudenlijk ingegaan op TAQIYYA.

4 Haal er weer een andere groep bij om de discussie een andere wending te geven.
Weer het toepassen van TAQIYYA.
Ben je er zeker van dat je geen moslim ben?
Hehe ik ben benieuwd of er nu nog steeds mensen zijn die de islam als de religie van vrede zien.

Kom op zeg mensen, niemand met een beetje brein kan dit nog verdedigen of wel ??

Islam is het geweldadigste geloof dat er bestaat en bewijst tegenwoordig iedere week wel opnieuw dat ze het ook zijn.

De gematigde kant is duidelijk in de minderheid.

Als 15 jaar geleden zo'n geloof zou opgericht zijn dan werd het verboden als sekte en werden leden er van opgepakt. Met de islam is dat niet zo. Vreemd heel vreemd.
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 13:45 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Precies ja, en heb jij daar nu eigenlijk persoonlijk last van? Orthodoxe joden onderschrijven onze kernwaarden ook niet, heb ik geen last van hoor. Ik praat wel niet met ze, maar ze bezorgen me ook geen problemen met hun eigen opvatting over bv. de gelijkheid tussen man en vrouw (die ook bij hen niet-bestaande is).
Nee, idd, als die middenstander ook mij cigaretten verkoopt, heb ik er geen last van.

Maar dat is toch wel heel wat anders dan jouw boodschap: "het valt allemaal wel mee", vind je ook niet?

Want we zijn het dus blijkbaar eens dat teveel van dat soort mensen waarschijnlijk onze kern- normen en waarden niet onderschrijven.

En jouw enige excuus is: "Ach, de bommen vliegen me niet om de oren, dus valt toch allemaal wel mee?"

Laten we hopen van niet, maar als de bommen eventueel afgaan, mag jij je eigen gezapige wereldbeeld bij gaan stellen.

Ook storend btw dat je de joden erbij haalt, ja, die dingen die je zegt kloppen aardig, ik maak me sterk dat de orhtodoxe joden in antwerpen ook niet zo'n trek hebben in mij, een seculier.

Maar heb je al veel berichten kunnen lezen in je overwegend linkse belgische kranten over groepjes jonge joden die anders gelovigen lastigvielen?

En heb je al veel berichten kunnen lezen in je overwegend linkse belgische kranten over groepjes jonge islamieten die anders gelovigen lastigvielen?

Voor nederland zou je qua die non-vergelijking de Chinezen kunnen pakken, zijn ook heel erg op zichzelf, maar het verschil, nu komt het: niemand heeft last van ze.

Dat hebben ze gemeen met de joden in antwerpen.
quote:
En ja, "tactisch de pijnpunten omzeilen", dat heet "tolerantie". Jij bent zo'n....
Projectie

Het correcte onderscheid hier is dat ik problemen durf waar te nemen en jij niet verder komt dan: "Het gaat toch goed zo? ", terwijl het helemaal niet ondenkbaar is dat de problemen die nu sluimeren in de toekomst voor nog veel ergere situaties gaan zorgen.
quote:
Tja, zo creëer je dus haat. Dat jullie soort van figuren dat niet begrijpen, dat snap ik nog altijd niet. Maar goed, ik moet nu weg, dus zet de discussie maar voort met jullie eigen clubje. (Jammer dat ik bijna nooit tegenargumenten zie, en als ze er al komen, is er altijd wel weer een clown als typtypo die zoiets met een nietszeggende reactie de grond in boort.)
En de haat kanalen via de schotel en de imams in het westen creeeren geen haat?

Ziekelijk soort politiek correctisme, vast geroest in linkse dogma's, discriminatie e.d, zijn bij jou blijkbaar onveranderd dingen die slechts bij blanke westerlingen voorkomen,

De sateliet kanalen die een niet aflatende stroom anti-westerse retoriek laten horen, en de imams die haat verspreiden vanuit de moskee (en dit is echt algemeen bekend, heeft echt verschillende media gestaan ) doen blijkbaar niet mee, in deze equation, is het niet?
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 11:08 schreef PetravandeKamp het volgende:

[..]

Deel heb ie wel gelijk, dat de Joden heel machtig zijn en soms foute dingen doen en samenzweren. Maar voor de rest, lijkt zijn betoog typisch op:
[afbeelding]
[afbeelding]

(Zij zijn door de Kerk opgesloten en onteigend, zij heult met de Satan [de jood]. Beiden zijn voor onze Duitse Volksgemeenschap verloren.- Anti-katholieke propaganda ging vaak hand in hand met anti-semitische spotprenten bij Der Stürmer.)
Ik wil wel eens weten hoe jij erbij komt dat Joden zoveel macht hebben en samenzweren,
De grootste samenzwering op de wereld is de katolieke kerk met vervalsing van geschriften, samen werking met de nazi`s etc.
De paus had zijn bek moeten houden,hij speelt de rol van Jerry Springer, de Paus doet de mensen tegen elkaar opzetten met als doel ruzie en spanningen uit te lokken. Paus het is je gelukt De paus is een steuker een oproerkraaier
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 14:39 schreef 1tomaat het volgende:
De paus had zijn bek moeten houden,hij speelt de rol van Jerry Springer, de Paus doet de mensen tegen elkaar opzetten met als doel ruzie en spanningen uit te lokken. Paus het is je gelukt De paus is een steuker een oproerkraaier
Wat is dat met dhimmie's zoals jij die wel van de Paus eisen dat'ie tot op het bot lief is,

Maar gewoon helemaal hun smoel dicht houden over het haatzaaien dat de gehele islamitische wereld aan de lopende band doet richting het westen?
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 14:39 schreef 1tomaat het volgende:
De paus had zijn bek moeten houden,hij speelt de rol van Jerry Springer, de Paus doet de mensen tegen elkaar opzetten met als doel ruzie en spanningen uit te lokken. Paus het is je gelukt De paus is een steuker een oproerkraaier
Hehe ja een kritische vraag stellen over de islam is natuurlijk mensen tegen elkaar opzetten.

Ik vraag me serieus af wat er mis is met het brein van de meerderheid van moslims.
userIcon
Of de paus gelijk heeft of niet doet er niet toe. Als Balkenende morgen op BCC en CNN zou verkondigen dat Bush een mentaal instabiele idioot is, dat China een stelletje onderdrukkende, onderontwikkelde, oorlogzuchtige rooddragende idioten zijn, dat India en Pakistan elkaar zo snel mogelijk moeten opblazen, dat Israël kindermoordenaars zijn en dat de duitse premier Merkel eruitziet als een nakomeling van een platgeneukte schapenkolonie heeft ie misschien ook wel een punt, maar aangezien zijn positie redelijk representatief is voor Nederland (en de Paus voor alle rooms-katholieken... of beter gezegd, alle christenen) kan ie dat niet maken.

En in principe heeft de paus dat nu dus wel een beetje gedaan.
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 15:00 schreef Campina het volgende:

En in principe heeft de paus dat nu dus wel een beetje gedaan.
Nee, de Paus heeft niets iets verzonnen, en hij gaf ook niet z'n mening,

Hij quote een historische uitspraak.

Jij moet jezelf ens afvragen hoe ver heen we zijn als we geconfronteerd worden met een setje baarden die liever niet aan een bepaald historisch feit herinnerd worden.

Of als we het voorbeeld even transplanteren: stel je ens voor dat er een nieuwe nationaal-socialistische beweging opstaat, die ineens 'beledigd is' als je ze er op wijst dat eerdere vaandeldraagers van het nationaal socialisme verschrikkelijke dingen hebben gedaan.

Vind je dan ook ineens dat diegene die ze erop wijst het 'ineens gedaan heeft'?

Of geld dan ineens wel dat het nogal krom is dat historische feiten ineens niet meer aangehaald mogen worden?
Het zijn vooral de moslimsleiders die olie op het vuur gooien om
voor de zoveelste keer het westen de schuld te geven van hun ellende.
De Paus geeft alleen aan hoe eeuwen geleden mensen over de islam dachten
en met deze reactie wordt dit alleen maar bevestigd dat ze nog niets hebben
geleerd uit het verleden.
userIcon
waarom zou hij die uitspraken moeten terug nemen?
Hij citeerde immers iemand die uit de tijd van Mohammed zou zijn.
Anywho, ik heb het op het journaal gezien en hij legde die woorden uit, in normale heldere taal.
Dus naar mijn mening hoeft hij niks terug te nemen.
Trouwens die katholieken waren ook geen lieverdjes met hun "verspreiding" van het woord... namelijk: heksenverbrandingen, conquistadores, inquisitie etc etc etc etc.
Elk geloof heeft bloed aan zijn handen, einde discussie
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 15:19 schreef Menmac het volgende:
Het zijn vooral de moslimsleider die olie op het vuur gooien om
voor de zoveelste keer het westen de schuld te geven van hun ellende.
De Paus geeft alleen aan hoe eeuwen geleden mensen over de islam dachten
en met deze reactie wordt dit alleen maar bevestigd dat ze nog niets hebben
geleerd uit het verleden.
Islam betekend armoede en ellende, kijk maar eens in al die landen wat een armoede er heerst.
Dat is toch hun eigen verdienste.
Zodra de islam wordt losgekoppeld van de staat krijg je gelijk iets wat op een economie lijkt. voorbeeld Turkije verre van ideaal maar goed er IS een economie.
userIcon
De islam is een sekte en dit is wederom het bewijs, de blinde haat en agressie die losbarst na een enkele kleine opmerking..
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 15:30 schreef Hayek het volgende:
De islam is een sekte en dit is wederom het bewijs, de blinde haat en agressie die losbarst na een enkele kleine opmerking..
ELK geloof is een sekte
Moslims <3 altijd lekker rellen om niks.
En terecht, die hele opmerkingen van de paus hebben totaal geen toegevoegde waarde!
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 15:57 schreef DeBastaard het volgende:
En terecht, die hele opmerkingen van de paus hebben totaal geen toegevoegde waarde!
Z'n punt is anders ruimschoots bewezen, vind je ook niet?
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 16:00 schreef ExTec het volgende:

[..]

Z'n punt is anders ruimschoots bewezen, vind je ook niet?
idd

Een Iraakse gewapende groepering, Jaish al-Mujahedeen (Moedjahedien-leger) heeft in een verklaring op internet gedreigd aanslagen te plegen op Rome en het Vaticaan wegens de uitspraken van de paus. In de verklaring, waarvan de authenticiteit niet is vast te stellen, zegt de beweging: "Wij zweren dat wij hun kruis in het hart van Rome zullen verwoesten en dat hun Vaticaan zal worden getroffen en betreurd door de paus."

Bron:nu.nl
userIcon
Grappig om te zien dat in landen waar dictatuur heerst opeens mensen mogen protesteren. Het westen is vele malen beter dan de verrotte Midden-Oosten met hun barbaarse ideologie
userIcon
"als je nou nog 1 x zegt dat ik gewelddadig ben, sla ik je op je bek !"
Oftewel: deze paus weet drommels goed wat ie doet. Dankjewel paus, je opent de ogen van het struisvogelend deel van onze bevolking. Liever een scala van burgeroorlogen nu nu, nu we t nog kunnen winnen, dan over 40 jaar. De vijand is al in huis, nu zijn t er nog 1 miljoen, over 40 jaar....wie zal t zeggen
48  van 148 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 05:59 Dodelijke aardverschuiving in Indonesië3
» 05:57 Kustwacht VS vist 1,2 ton cocaïne uit zee5
» 05:54 Roemeense minister wil banden met Rusland aanhalen0
» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden