Kritiek moslims op paus houdt aan

Internationaal • Geschreven door ANP op 16-09-2006 @ 09:37
print 
Icoon BuitenlandsDe Maleisische premier Abdullah Ahmad Badawi wil dat paus Benedictus XVI zijn excuses aanbiedt voor zijn uitspraken die de islam in verband brachten met geweld. Dat meldde het Maleisische persbureau Bernama zaterdag.

Abdullah, die voorzitter is van de 57 lidstaten tellende Organisatie van de Islamitische Conferentie (OIC), vindt dat de paus de uitspraken moet terugnemen waarmee hij de gevoelens van moslims in de hele wereld heeft gekwetst. ''De paus moet de uitbarsting van woede die is ontstaan niet licht opnemen'', citeerde Bernama de premier, die in Cuba de top van niet-gebonden landen bijwoont.

''Het Vaticaan moet de volledige verantwoordelijkheid nemen voor de zaak en de stappen zetten die nodig zijn om de fout recht te zetten. Het is ongelukkig dat zo'n eminent persoon als de paus geen leiderschap heeft getoond door goede betrekkingen tussen religies te bevorderen.''

Tal van moslimleiders en -organisaties gingen de Maleisische premier voor in kritiek op de uitspraak die de paus deed tijdens zijn reis naar Duitsland. De woordvoerder van de paus zei later dat de paus had bedoeld te benadrukken dat hij de islam eerbiedigt maar dat hij religieus geweld afkeurt. Dat was echter niet voldoende om de woede in moslimlanden weg te nemen.

'Oorlog van kruisvaarders'
In Gaza-stad betoogden gisteren circa 5.000 Palestijnen tegen de paus en diens recente uitspraken over de islam.

''Dit is weer een oorlog van kruisvaarders tegen de Arabische en de islamitische wereld'', aldus een Hamas-woordvoerder voor een menigte van met vlaggen zwaaiende aanhangers. Ook een christelijke Palestijnse parlementariër veroordeelde de uitspraken van de paus. In de Gazastrook leven circa 3.000 christenen naast meer dan 1,4 miljoen moslims.

Eerder vrijdag pleegden Palestijnen een aanslag op een kerk in de Gazastrook. Het jeugdcentrum van de Grieks-Orthodoxe Kerk van Gaza-stad raakte lichtbeschadigd, aldus ooggetuigen. Het kerkgebouw uit de vierde eeuw liep geen schade op door de explosie die zich bij het ochtendgloren voordeed.



Protesterende moslims in Pakistan

Bron: ANP


Lees ook:

» 05:59 Dodelijke aardverschuiving in Indonesië3
» 05:57 Kustwacht VS vist 1,2 ton cocaïne uit zee5
» 05:54 Roemeense minister wil banden met Rusland aanhalen0
» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd6


delen | eKudos nujij

9242 views / 148 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 148 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
quote:
uitspraken die de islam in verband brachten met geweld
quote:
Eerder vrijdag pleegden Palestijnen een aanslag
userIcon
OMG de klucht gaat maar door! Wel HET bewijs dat de paus (in dit geval dan he ) het bij het rechte eind heeft!
userIcon
quote:
De paus moet de uitbarsting van woede die is ontstaan niet licht opnemen
Er was toch geen verband tussen de moslims en geweld ?
Islam is immers vrede...
De Heilige Vader heeft duidelijk gelijk gehad. De Islam wil alleen maar gelijk krijgen door middel van druk en geweld.


Het typische is, dat nog niemand van de moslimrelschoppers en "beledigde" landen er op gekomen is met logische argumenten te bestrijden, dat de profeet Mohammed ("profeet") níet predikte het geloof te vuur en te zwaard te bestrijden. Enkele suren geven de indruk, dat hij wel geweldloos was, maar later, toen hij zelf over militaire macht in de vorm van aanhangers beschikte, predikte hij een heilige oorlog in naam van de Jihad en de verbreiding van de Dar-al-Islam.

Ik denk, dat Paus Benedictus XVI serieus moet vrezen voor aanslagen van woedende Saracenen, net als de geciteerde Byzantijnse Keizer Michael II Paeiologos in de vijftiende eeuw. Het erge is, dat bijv. Turken excuses eisen! Zij wonen zelf op geannexeerd Christelijk (Grieks) grondgebied, met name Constantinopel (Istanbul).

Het is gewoon een feit, dat de Hadiths en de Suren van de Koran grotendeels bewijzen, dat Mohammed een zwaardverbreiding van de Islam preekte. Weliswaar wilde hij niet direct overal alle Joden en Christenen vermoorden, maar wel als de laatste niet meewerkten in de staat en hun geloof bleven verkondigen en verspreiden. Dat moesten de "vijand van de profeet" neergeworpen worden en vernietigd. De niet-gelovigen (heidenen, atheisten, agnostici, boeddhisten) moeten sowieso onmiddelijk gedood, als zij zich niet willen bekeren.

Wat een verschil met de God van Liefde, die Jezus-Christus is.

Ik hoop, dat de heilige vader deze commotie overleeft. Want ik vrees écht aanslagen op de basilieken van Rome, op het Vaticaan en de Sint Pieter zelf, maar ook in november bij het bezoek van de Paus aan Patriarch Bartholomeus van Constantinopel (Istanbul, Turkse Republiek), waar opgehitste moslims best zouden kunnen proberen Benedictus XVI te doden. Bovendien willen de Turken allang westelijk Turkije van Grieken en Christenen zuiveren. In de jaren '20 werden miljoenen Grieken gedeporteerd door Turkije en de kerken in West-Turkije vernietigd. Vijf jaar eerder waren het de Armeniërs (ook christenenn) die aan een genocide ten slachtoffer vielen. En in Turkije eisen de islamisten officieel, dat de patriarch van Constantinopel zijn biezen pakt en naar Athene vertrekt. En dezelfde mensen willen wél in de Europese Unie.

In elk geval blijkt, dat de Paus gelijk heeft gehad. Net als de Byzantijnse keizer in de 14e eeuw.

"We are the religion of peace! And we will kill you to prove it!"


(In de foto ziet u, hoe Pakistaanse moslims op aansporen van hun imams stropoppen die de paus moeten voorstellen verbranden en vertrappen. Wist niet, dat moslims ook aan voodoo deden.)
En gelijk hebben ze! Hypocriete paus
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 09:42 schreef Hi_flyer het volgende:
Wel HET bewijs dat de paus (in dit geval dan he ) het bij het rechte eind heeft!
Tja. Vooral 'lullig' voor christenen die in moslimlanden wonen. Die hebben het al niet makkelijk als minderheid daar en dat wordt er met deze olie op het vuur actie van de paus niet beter op

Maar goed, na kritische columnisten en cartoontekenaars, heeft nu ook de paus de lange tenen van de moslimwereld ervaren
Hoe kan hij nu excuses aanbieden voor een uitspraak die niet van hem was, maar van een middeleeuwse keizer?

Anyway, hij zou het waarschijnlijk best zelf in zijn context plaatsen middels een toespraak of zo, en niet via zijn "woordvoerder". Dat is nu eenmaal persoonlijker...
userIcon
Voor de allereerste keer in mijn leven kan ik zeggen dat ik de paus steun. Die man, ook al citeerde hij slechts andere schrijvers, uit werk van lang geleden, heeft wel gelijk. Geweld heeft alleen een slecht effect als het om geloof gaat.

Laat de gewelddadige moslims maar eens relaxen en naar zichzelf kijken. Misschien realiseren ze zich wel dat als ze wat minder paranoide en kinderachtig reageren (nee! niet gemeen doen! ik sla je, hoor!) mensen ze ook een stuk meer zou respecteren en met rust laten.

Dat, en ze zouden het minder lastig maken voor de moslims die gewoon hun leven willen leiden zonder anderen lastig te vallen met hun persoonlijke overtuigingen.
userIcon
Oh mijn God al-llāh, de Moslims gaan weer eens door het lint

Die gasten hebben daar echt een tollerantie van nul-komma-nul, gemierenneuk om niks. Zegt ook maar één idioot (in dit geval de Paus) iets negatiefs over hen, dan gaan ze met duizenden de straat op. Pleegt iemand in naam van hun/Islam een aanslag, dan tollereren ze het opeens wel.
userIcon
Tja... ik vind 't eigenlijk ook nogal achterlijk om de profeet van een ander geloof zo af te zeiken in een toespraak.
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 09:47 schreef R@b het volgende:

[..]

Tja. Vooral 'lullig' voor christenen die in moslimlanden wonen. Die hebben het al niet makkelijk als minderheid daar en dat wordt er met deze olie op het vuur actie van de paus niet beter op

Maar goed, na kritische columnisten en cartoontekenaars, heeft nu ook de paus de lange tenen van de moslimwereld ervaren
INderdaad. De bijna 2000-jaar oude Christenengemeenschappen van Syrië en vooral Libanon (Maronieten) en India en Pakistan (St. Thomas-christenen uit de 1e eeuw) en Irak (Chaldeeuwse Christenen) zullen nog verder door de godsdienst van de vrede verdrongen worden. De meesten zijn al als "verraders" verdreven, onteigend en vaak naar bijv. de USA gevlucht.

De Moslims vergeten maar even voor het gemak, dat de H. Stoel (Vaticaan) als één van de weinigen al heel vroeg Israël veroordeelde voor de illegale inval in Libanon en de bombardementen op burgerdoelen. Dat de H. Stoel haar solidariteit met de Libanese slachtoffers betuigde, dat Israël de H. Stoel "pro-Islamisme" en "anti-semitisme" verweet.
Allemaal vergeten, en iedereen die kritiek uitoefent moet er blijkbaar aangaan.

En dan lekker rellen met die werkloze Pakistani en Arabieren.

Let op: straks komt een Fatwa. Helaas zal de paus niet tot een oproep tot een kruistocht uitroepen. Hij is een intellectueel pur sang, geen war lord zoals de Islamitische geestelijken.
*Wacht op de eerste kneus die weer het geloof in het algemeen gaat bashen *
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 09:46 schreef Masterix het volgende:

[..]

jaja... Zegt hij.
Inderdaad, dat zegt hij. Desondanks hij een Islamitische Premier is van een Islamistisch land is de premier van Maleisie absoluut geen ruziezoeker of oorlogsvoerder. Ook is hij niet iemand die vaak iemand voor het hoofd stoot.

Zit toch eens niet alle moslims te generaliseren.
userIcon
Ze hebben gelijk als ze hem erop wijzen maar ze kunnen nooit excuses eisen.
kritiek + het bewijs inderdaad!
Gaat goed met dat geloof zeg
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 09:56 schreef PumpingsoaB het volgende:
*Wacht op de eerste kneus die weer het geloof in het algemeen gaat bashen *
Ja, ik ook. ***Stomme k*tchristenen ook altijd!*****, ****geloof is de bron van alle oorlogen******** (de Sovjet-versie van de wereldgeschiedenis), *********gelovigen maken ook altijd oorlogen********** (forget Vietnam, China, Sovjet-Unie, Nazi-Duitsland, India, Zuid-Amerika)........

Maar ja, de domme Nederlandse generatie van "Popie Jopie" van meneer H. Vermegen (die het toen niet waagde om een moslimfiguur eens te bespotten met humor, want dan leefde hij niet meer - gelyncht door de PvdA van de jaren '80 of door moslims zelf) heeft als enig aanvaardbaar vooroordeel: de wijsmaking, dat hetze en haatprediking tegen het Christendom en vooral de katholieken "moet kunnen", want "die doen toch niks terug." Het enige volksdeel, dat door media en geïndoctrineerde volksdelen nog volop bespot en gehaat wordt. Dat is al zo sinds de 17e eeuw in Nederland.
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 09:52 schreef Clourhide het volgende:
Hoe kan hij nu excuses aanbieden voor een uitspraak die niet van hem was, maar van een middeleeuwse keizer?
Nogal laf om dat als excuus te gebruiken. Hij heeft specifiek die uitspraak uitgezocht en geciteerd. Je kan je dan niet verschuilen achter "ja, maar ik heb het niet zelf gezegd" imo....
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 09:58 schreef Chadi het volgende:
Ze hebben gelijk als ze hem erop wijzen maar ze kunnen nooit excuses eisen.
Zou inderdaad een mooi gebaar zijn als alle Katholieken excuus zouden eisen van hun eigen leider, de Paus.
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 09:52 schreef Clourhide het volgende:
Anyway, hij zou het waarschijnlijk best zelf in zijn context plaatsen middels een toespraak of zo, en niet via zijn "woordvoerder". Dat is nu eenmaal persoonlijker...
Ja, dat helpt, het hielp namelijk ook enorm toen duidelijk werd dat de specifieke cartoons waar de moslims toendertijd zo pissig over waren helemaal niet van die Deense cartoonisten afkomstig was, maar van het internet, bewerkt door een Photoshop-newb die ook nog eens Imam was in Denemarken.

Ze worden boos op degene waar ze boos op willen worden, en laten zich niet echt leiden door logica. Net zoals dat toen ze pissig waren op Denemarken, een grote groep (in vooral Iran) liep te roepen dat het de schuld van Israel en Amerika was
userIcon
Ach, hoe langer het aanhoud, hoe meer de paus gelijk had.

Die pakt het slim aan, hij bied zijn excuses aan en zegt dat hij het anders bedoel, maar inmiddels weet de wereld wel beter.
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 09:58 schreef Chadi het volgende:
Ze hebben gelijk als ze hem erop wijzen maar ze kunnen nooit excuses eisen.
Toch doen ze het. En natuurlijk willen ze nu katholieken van de Oosterse ritus (Maronieten, Chaldëers, Syriërs, Arameërs, Armenen) in hun eigen Islamitische landen gaan vervolgen onder het mom van "de paus van Rome heeft de profeet beledigd en God zodoende gelasterd"!

Maar dat de H. Stoel Israël veroordeelt en al heel lang naïef lief met de Islam doet, wordt vergeten. Het toont het simplisme van de Moslim-godsdienst.

Benedictus XVI is een intellectueel met een heldere mening, en gelukkig doet hij NIET zoals zijn al heel oude voorganger dit:


(Koran-kussen, wat een heiligschennis voor de Rooms-katholiek.)
userIcon
natuurlijk houd de kritiek aan die extremisten onder die bevolkingsgroep leven maar voor een ding en dat is tegen alles aanschoppen waar hun het niet mee eens zijn dus zolang niemand een cartoon maakt of iets anders zegt wat hun tegen de kop stoot heeft die hitlerfreak oops typo paus het gedaan...
ik ben over het algemeen tegen acties van die camel humpers maar hier kan ik me toch redelijk in vinden alleen moet je het ook weer niet overdrijven maarja moslim extremisten stonden nu eenmaal laag op de ladder voor me maar duitsers staan er nog net iets onder....
userIcon
Grappig . Die zwaar overdreven reacties van de Moslim aanhangers. Moeten ze niet nog een paar aanslagen er bij doen en de VS de schuld geven van de uitspraken van de Paus ? Smerig hypocriet tuig dat ze zijn.
Is Moslim eigenlijk een geloof of is dat een protestgroep?
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 10:06 schreef SkewtuR het volgende:
natuurlijk houd de kritiek aan die extremisten onder die bevolkingsgroep leven maar voor een ding en dat is tegen alles aanschoppen waar hun het niet mee eens zijn dus zolang niemand een cartoon maakt of iets anders zegt wat hun tegen de kop stoot heeft die hitlerfreak oops typo paus het gedaan...
ik ben over het algemeen tegen acties van die camel humpers maar hier kan ik me toch redelijk in vinden alleen moet je het ook weer niet overdrijven maarja moslim extremisten stonden nu eenmaal laag op de ladder voor me maar duitsers staan er nog net iets onder....


Jij bent zeker een moslim, hè? Want de Paus omdat hij toevallig een Duitser was en verplicht greppels moest graven in Hongarije op zijn zeventiende , maakt hem dus echt geen "Hitler-freak". Da's je reinste onzin en dat noem ik nu anti-Duitse hetze en leugens. Bovendien getuigt het van weinig inlevingsvermogen. Joseph Ratzinger werd door zijn streng-katholieke ouders juist van de Hitlerjugend weggehouden, zolang ze konden.

Maar misschien wil jij dus liever de Paus dood zien en bespotten dan zijn objectieve, heel beargumenteerde Islam-kritiek (en kritiek op andere vormen van legitimatie van geweld met geloof, daaronder vallen ook het Hindoeïsme, Boeddhisme [de extremistische monniken van Boeddha branden in de China, Tibet, Nepal, Laos en Thailand geregeld katholieke kerken en kloosters af] en sommigen naam-christenen (bijv. het drugskartel dat zich IRA en Unionists noemt).
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 10:05 schreef PetravandeKamp het volgende:

[..]

Benedictus XVI is een intellectueel met een heldere mening, en gelukkig doet hij NIET zoals zijn al heel oude voorganger dit:
[afbeelding] (Koran-kussen, wat een heiligschennis voor de Rooms-katholiek.)
Het Christendom en de Islam verschillen inhoudelijk niet zo heel veel, hoor... ze hebben ook heilige geschriften gemeenschappelijk enzo (zelfs gezamelijk met het Jodendom, volgens mij)... het is eerder de cultuur in die landen met een enorme nadruk op eergevoel en wraak waardoor die mensen in onze ogen zo achterlijk reageren in dit soort situaties.
Hoe lang gaat de Westerse wereld zo nog op zijn kop laten zitten. In Islamitsche landen wordt er continu oorlog en geweld tegen de niet-Islamitsche Westerse wereld gepredikt, en we blijven gewoon zwijgen. Maar als er dan hier eens één persoon iets zegt over de Islam, dan is het onmiddelijk boel?

Kan er iemand mij even helpen zoeken naar de logica, want ik vind hem totaal niet!
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 09:44 schreef PetravandeKamp het volgende:
[...]
"We are the religion of peace! And we will kill you to prove it!"
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 10:09 schreef plum het volgende:

[..]

De paus citeerde aleen maar de woorden van naar ik aanneem keizer Adrianus die toen regeerde en wel vaker dergelijke teksten liet horen naar de geschiedenis verluidt.
Soms heeft de waarheid een schel geluid wat men niet graag hoort.
Hij citeerde de keizer van het Oost-Romeinse rijk Manuel II Palaiologos (1350-1425) die in een twistgesprek met een Islamitische geleerde uit Perzië in de universiteit van Constantinopel deze kritische uitspraak over het erfgoed van de "profeet" Mohammed uit het achterlijke woestijngebied Arabië deed. En Manuel II zou gelijk krijgen, want zijn achtste zoon Constantijn XI Palaiologos zou door Turkse moslimstrijders van de sultans gedood worden toen de laatsten trachtten Constantinopel en dus de laatste resten van het eens zeer machtige Oost-Romeinse of Byzantijnse Rijk te veroveren. Dat lukt dezen (de Turken) uiteindelijk. En het eerste wat de moslim-Turken deden, was heel religieus: de grote Kerk van de Heilige Wijsheid (Hagia Sophia, nu Aya Sofia genoemd door Turken) van binnen plunderen en onmiddelijk tot Moskee uitroepen. Alle schilderijen en iconen werden verwijderd of wit-weggestuct en een groot schild werd opgehangen: "Allah heeft geen Zoon en Mohammed is zijn profeet!" Dat hangt er nu nog, zelfs nu de Hagia Sophia een museum is.

De Paus heeft er geen geheim van gemaakt, samen met patriarch Bartholomeus, dat hij graag zou zien, dat de Hagia Sophia voor toetreding tot de EU aan de vervolgde Griekse christenen van de Turkse Republiek teruggegeven moet worden. Maar Manuel II Palaeologus was het dus, geen Adrianus.
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 10:01 schreef Flurry het volgende:

[..]

Nogal laf om dat als excuus te gebruiken. Hij heeft specifiek die uitspraak uitgezocht en geciteerd. Je kan je dan niet verschuilen achter "ja, maar ik heb het niet zelf gezegd" imo....
Waarschijnlijk heb je alleen dat stuk van de quote van de paus gezien of gehoord. Je moet het wel in de goede context plaatsen, niet alleen het citaat maar ook de uitleg daarna, waarin hij de grove bewoordingen in het citaat verwerpt. En oproept tot een dialoog en niet tot geweld.

Maar ja voor het gemak wordt alleen steeds die zinsnede aangehaald waarin gezegd wordt dat de Islam met het zwaard wordt verspreid....

Ach, en dan nog... zijn het spotprenten... is het iemand die iets over de Islam of de profeet roept.. wat dan ook... het wordt toch meteen als belediging opgevat.. en de hele moslimwereld schreeuwt weer moord en brand..

Het is mild gezegd nog een beetje een achtergesteld geloof.. en mijn vermoeden is dat ze nog wel wat ellende veroorzaken in de wereld de komende jaren...
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 10:10 schreef Kremer het volgende:
Is Moslim eigenlijk een geloof of is dat een protestgroep?
Ehm.. je woord Moslim past volgens mij niet echt in je zin Moet het niet zijn
quote:
Is Islam eigenlijk een geloof of is dat een protestgroep?
Geloof: Islam, Aanhanger: Moslim
Geloof: Christendom, Aanhanger, Christen


..sorry voor het gemierenneuk
userIcon
Als moslimleiders zich nou ook eens zouden verontschuldigden voor de teksten die zij predikken... en dan heb ik het nog niet eens over alle andere ontoelaatbare acties die moslimgroepen praktiseren. Wanneer staan die gematigde moslims eens op om hun leiders tot de orde te roepen???? Binnen de westerse wereld wordt toch ook getracht een einde te maken aan de Bush-praktijken!!! En nu aub niet gaan discuseren of die moslims gelijk hebben of de paus of Bush, daar schiet geen mens wat mee op. Alle drie zijn zeer dubieus, en menselijk vertrouwen niet waard.
userIcon
quote:
Er was toch geen verband tussen de moslims en geweld ?
Islam is immers vrede...
Dus omdat die palestijnen een aanslag hebben gepleegd zijn alle moslims gewelddadig? Wat een IQ hier...
userIcon
Ok. genoeg. gooi de hele boel daar maar plat
userIcon
Ik ben van mening dat iedereen die kritiek heeft op de religie van de vrede, gelijk geliquideerd moet worden.
userIcon
Hoera! Slijp de messen! Steek de fakkels aan en vul colaflessen met bezine! Wie weet er een jood of christen in de buurt?

Hebben die moslims ook weer een verzetje.

Die gekke baardapen die EISEN dat de paus zijn excuses aanbiedt Die dwazen denken echt dat ze de hele wereld hun enge denkbeelden kunnen opleggen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 10:21 schreef nelsons het volgende:
Als moslimleiders zich nou ook eens hun verontschuldigden voor de teksten die zij predikken...
Dan zouden ze daar een dagtaak aan hebben.

'Sorry voor al die onschuldigen die vermoord worden als de moslims weer eens boos zijn

'Sorry voor al die bomaanslagen in Irak'

'Sorry voor 9/11'

etc.
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 10:15 schreef JohR het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je alleen dat stuk van de quote van de paus gezien of gehoord. Je moet het wel in de goede context plaatsen, niet alleen het citaat maar ook de uitleg daarna, waarin hij de grove bewoordingen in het citaat verwerpt. En oproept tot een dialoog en niet tot geweld.

Maar ja voor het gemak wordt alleen steeds die zinsnede aangehaald waarin gezegd wordt dat de Islam met het zwaard wordt verspreid....

Ach, en dan nog... zijn het spotprenten... is het iemand die iets over de Islam of de profeet roept.. wat dan ook... het wordt toch meteen als belediging opgevat.. en de hele moslimwereld schreeuwt weer moord en brand..

Het is mild gezegd nog een beetje een achtergesteld geloof.. en mijn vermoeden is dat ze nog wel wat ellende veroorzaken in de wereld de komende jaren...
Idd. Dialoog is niet het sterkste punt. Excuses aanbieden? Waarvoor?
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 10:21 schreef nelsons het volgende:
Als moslimleiders zich nou ook eens hun verontschuldigden voor de teksten die zij predikken... en dan heb ik het nog niet eens over alle andere ontoelaatbare acties die moslimgroepen praktiseren. Wanneer staan die gematigde moslims eens op om hun leiders tot de orde te roepen???? Binnen de westerse wereld wordt toch ook getracht een einde te maken aan de Bush-praktijken!!! En nu aub niet gaan discuseren of die moslims gelijk hebben of de paus of Bush, daar schiet geen mens wat mee op. Alle drie zijn zeer dubieus, en menselijk vertrouwen niet waard.
Gematigde moslims bestaan niet, want deze leven niet strikt volgens de Koran, die weliswaar enige tolerantie m.b.t. tweede klas-burgers als Christenen en Joden predikt, maar ook direkt geweld als deze groepen de Islam zouden afwijzen of publiekelijk aanvallen met argumenten. Gematigde moslims zijn slechte moslims, want deze vervullen niet de eisen die de religie aan hen stelt.

Geweld is inherent aan de geschiedenis en doctrine van de Islam. De Islam is immers geen religie van het hart zoals het Christendom, maar een religie in de publieke sector, aangehangen door eenieder die één vaste formule heeft gesproken, en een religie die totaal politiek is.
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 09:44 schreef PetravandeKamp het volgende:
De Heilige Vader heeft duidelijk gelijk gehad.
De heilige vader... Die ouwe lul... wat zijn gristenen toch komisch.
userIcon
''Het Vaticaan moet de volledige verantwoordelijkheid nemen voor de zaak en de stappen zetten die nodig zijn om de fout recht te zetten. Het is ongelukkig dat zo'n eminent persoon als de paus geen leiderschap heeft getoond door goede betrekkingen tussen religies te bevorderen.''


hoe kan zo'n persoon dit nou zeggen. Net of elke week alle moslim leiders op de wereld weer eens hun excuses doen publiekelijk als er weer eens een zelfmoord aanslag ergens gebeurd is, of wat voor "terroristische" aanslag waar dan ook ter wereld!

zijn die mensen nou echt zo stom
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 @ 10:23 schreef Draganta het volgende:

[..]

Dus omdat die palestijnen een aanslag hebben gepleegd zijn alle moslims gewelddadig? Wat een IQ hier...
Jij bent vergeten wat moslims over de hele wereld deden naar aanleiding van een paar tekeningetjes?
Of eigenlijk naar aanleiding van alles wat we durven te doen of zeggen?
userIcon
Wow, wat een verbazing.....

Ik zeg het niet graag, maar: de paus heeft gelijk!
50  van 148 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 05:59 Dodelijke aardverschuiving in Indonesië3
» 05:57 Kustwacht VS vist 1,2 ton cocaïne uit zee5
» 05:54 Roemeense minister wil banden met Rusland aanhalen0
» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden