pberends (Redactie Frontpage) 04-09-2006 @ 09:55
quote:Is dat door terreur of het beleid van Bush?Wereldwijd zijn zeker 72.000 mensen door terreuractiviteiten om het leven gekomen, sinds de Amerikaanse president George W. Bush vijf jaar geleden de oorlog tegen het terrorisme begon.
quote:Is dat door terreur of het beleid van Bush?De meeste slachtoffers van het terrorisme, ongeveer 40.000 mensen, zijn Iraakse burgers.
quote:Is dat door terreur of het beleid van Bush?De overige 30.000 doden zijn gevallen door terreuraanslagen elders of tijdens antiterreurcampagnes van de Verenigde Staten en hun bondgenoten.
quote:Is dat door terreur of het beleid van Bush?Volgens het Pentagon komen door het aanhoudende geweld in Irak elke maand circa 3000 burgers om het leven.
quote:Is dat door terreur of het beleid van Bush?Uit cijfers van het Amerikaanse leger blijkt dat het aantal aanslagen op Amerikaanse en Iraakse militairen sinds januari is verdubbeld.
quote:Is dat door terreur of het beleid van Bush?Volgens CNN eisten de aanslagen van 11 september de levens van 2973 Amerikanen en buitenlanders.
quote:Is dat door terreur of het beleid van Bush?In Irak en Afghanistan hebben inmiddels al 2974 Amerikaanse militairen de dood gevonden, meldde CNN op basis van gegevens van het Pentagon. In Afghanistan vonden 329 Amerikaanse militairen de dood en in Irak 2645.
quote:Als dat zo is, zouden ze als advies hebben dat Bush moet aftreden. Terrorisme komt verdomme niet uit de lucht vallen, zoals in dit zwart/wit rapport staat. Terrorisme heeft een voedingsbodem, en Bush is daarvan de grootste.Het blad baseert zich op informatie van MIPT, een in de Verenigde Staten gevestigd instituut ter voorkoming van terrorisme.
quote:Halve waarheden en stigmatiserendOp maandag 4 september 2006 @ 09:56 schreef Longmen het volgende:
Blaaaat
quote:Op maandag 4 september 2006 @ 09:56 schreef Longmen het volgende:
Zullen we gelijk even wat cijfertjes van de USA meenemen?
QUICK POLITICAL SCHOLASTIC APTITUDE TEST
This test consists of one (1) multiple-choice question.
Here's a list of the countries and dates that the U.S. has bombed since the end of World War II, compiled by historian William Blum: China 1945-46
Korea 1950-53
China 1950-53
Guatemala 1954
Indonesia 1958
Cuba 1959-60
Guatemala 1960
Congo 1964
Peru 1965
Laos 1964-73
Vietnam 1961-73
Cambodia 1969-70
Guatemala 1967-69
Grenada 1983
Libya 1986
El Salvador 1980s
Nicaragua 1980s
Panama 1989
Iraq 1991-2003
Sudan 1998
Afghanistan 1998
Yugoslavia 1999
Afghanistan 2001
In how many of these instances did a democratic government that was respectful of human rights, occur as a direct result?
Choose one of the following:
(a) 0
(b) zero
(c) none
(d) not one
(e) a whole number between -1 and +1
quote:In how many of these instances did a democratic government that was respectful of human rights, occur as a direct result?
quote:En wat is het punt dat je wilt maken met deze linkse propaganda?Op maandag 4 september 2006 @ 09:56 schreef Longmen het volgende:
Zullen we gelijk even wat cijfertjes van de USA meenemen?
blablabla
quote:en japan?Op maandag 4 september 2006 @ 09:56 schreef Longmen het volgende:
Zullen we gelijk even wat cijfertjes van de USA meenemen?
QUICK POLITICAL SCHOLASTIC APTITUDE TEST
This test consists of one (1) multiple-choice question.
Here's a list of the countries and dates that the U.S. has bombed since the end of World War II, compiled by historian William Blum: China 1945-46
Korea 1950-53
China 1950-53
Guatemala 1954
Indonesia 1958
Cuba 1959-60
Guatemala 1960
Congo 1964
Peru 1965
Laos 1964-73
Vietnam 1961-73
Cambodia 1969-70
Guatemala 1967-69
Grenada 1983
Libya 1986
El Salvador 1980s
Nicaragua 1980s
Panama 1989
Iraq 1991-2003
Sudan 1998
Afghanistan 1998
Yugoslavia 1999
Afghanistan 2001
In how many of these instances did a democratic government that was respectful of human rights, occur as a direct result?
Choose one of the following:
(a) 0
(b) zero
(c) none
(d) not one
(e) a whole number between -1 and +1
quote:Op maandag 4 september 2006 @ 10:00 schreef soppig het volgende:
[..]
[..]
en wat heeft dit te maken met het handelen van amerika ? Als er een nieuwe overheid komt en die loopt weer vrolijk mensen in meer of mindere mate te martelen hoe is dat dan de verantwoordelijkheid van America. Ten tweede wat wordt hier verstaan onde het "respecteren van mensen rechten" ? Telt marteling, vrijheidsberoving dan als schending of is het meteen zo kleuterneukerig al een schending bij het minste geringste zoals een verkeerde boete voor wildplassen ? Het is natuurlijk wel interessant om te zien dat America wel van een knalfuif houdt, maar die conclusie die er aan verbonden wordt heeft een erg hoog Halsema gehalte.
quote:Op maandag 4 september 2006 @ 10:00 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Halve waarheden en stigmatiserend![]()
quote:Op maandag 4 september 2006 @ 10:00 schreef L3IPO het volgende:
[..]
En wat is het punt dat je wilt maken met deze linkse propaganda?
quote:Bedoel je niet:Op maandag 4 september 2006 @ 10:00 schreef L3IPO het volgende:
[..]
En wat is het punt dat je wilt maken met deze linkse propaganda?
quote:Ach, het belangrijkste is dat wij in vrijheid leven. Dankzij de AmerikanenOp maandag 4 september 2006 @ 10:07 schreef Bregalad het volgende:
[..]
Bedoel je niet:
En wat is het punt dat je wilt maken met deze realiteit?
quote:Op maandag 4 september 2006 @ 10:07 schreef buachaille het volgende:
En de ergste dode vind ik toch nog Theo van Gogh.
quote:Ja, en ik geef Bush er ook de schuld vanOp maandag 4 september 2006 @ 10:12 schreef RawneZZ het volgende:
[..]
voor als je dit serieus bedoelt
quote:Over Joegoslavie hoorde je indertijd ander niemand zeuren. Daar deed Nederland ook vrolijk aan mee.Op maandag 4 september 2006 @ 09:56 schreef Longmen het volgende:
Zullen we gelijk even wat cijfertjes van de USA meenemen?
QUICK POLITICAL SCHOLASTIC APTITUDE TEST
This test consists of one (1) multiple-choice question.
Here's a list of the countries and dates that the U.S. has bombed since the end of World War II, compiled by historian William Blum: China 1945-46
Korea 1950-53
China 1950-53
Guatemala 1954
Indonesia 1958
Cuba 1959-60
Guatemala 1960
Congo 1964
Peru 1965
Laos 1964-73
Vietnam 1961-73
Cambodia 1969-70
Guatemala 1967-69
Grenada 1983
Libya 1986
El Salvador 1980s
Nicaragua 1980s
Panama 1989
Iraq 1991-2003
Sudan 1998
Afghanistan 1998
Yugoslavia 1999
Afghanistan 2001
In how many of these instances did a democratic government that was respectful of human rights, occur as a direct result?
Choose one of the following:
(a) 0
(b) zero
(c) none
(d) not one
(e) a whole number between -1 and +1
quote:Eikel. Die aansagen op het WTC waren al een aantal jaren daarvoor al gepland, men wilde toen de fundering opblazen, toen werd Bush nog behandeld wegens drankverslaving.Op maandag 4 september 2006 @ 09:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Is dat door terreur of het beleid van Bush?
[..]
Is dat door terreur of het beleid van Bush?
[..]
Is dat door terreur of het beleid van Bush?
[..]
Is dat door terreur of het beleid van Bush?
[..]
Is dat door terreur of het beleid van Bush?
[..]
Is dat door terreur of het beleid van Bush?
[..]
Is dat door terreur of het beleid van Bush?
[..]
Als dat zo is, zouden ze als advies hebben dat Bush moet aftreden. Terrorisme komt verdomme niet uit de lucht vallen, zoals in dit zwart/wit rapport staat. Terrorisme heeft een voedingsbodem, en Bush is daarvan de grootste.
quote:Op een mooie zomerdag in september:Op maandag 4 september 2006 @ 10:30 schreef TiSNiX het volgende:
Lang leve de islam.![]()
Er zullen nog wel meer slachtoffers vanwege dit geloof.
Misschien moeten we het maar gewoon afschaffen of verbieden omdat het teveel ellende in de wereld veroorzaakt.![]()
quote:Nog mooier, als je zelf mensen vermoord je vijanden de schuld geven omdat het nu eenmaal hun schuld was dat je een land moest aanvallen of een dorp platbombardeerddeDe overige 30.000 doden zijn gevallen door [..] of tijdens antiterreurcampagnes van de Verenigde Staten en hun bondgenoten.
quote:Ik tel er sowieso al 40.000 doden in Irak, waar geen enkele terroristische aanslag plaats vond voor de VS het land aanviel. Dat alleen al is meer dan de helft, dan komen daar nog 30.000 doden bij die zijn gevallen door terreuraanslagen elders of tijdens antiterreurcampagnes van de Verenigde Staten en hun bondgenoten.Op maandag 4 september 2006 @ 10:38 schreef Kaap het volgende:
Wel weer typisch dat het bericht zodanig gepost wordt dat alle slachtoffers direct door toedoen van de USA zijn omgekomen. Het gros van de slachtoffers zijn nog altijd mensen die omgekomen zijn door aanslagen van terroristen.
quote:http://video.google.nl/videoplay?docid=-3392652783578267863&q=bush+donkeyOp maandag 4 september 2006 @ 10:45 schreef EnderOnline het volgende:
[..]
Ik tel er sowieso al 40.000 doden in Irak, waar geen enkele terroristische aanslag plaats vond voor de VS het land aanviel. Dat alleen al is meer dan de helft, dan komen daar nog 30.000 doden bij die zijn gevallen door terreuraanslagen elders of tijdens antiterreurcampagnes van de Verenigde Staten en hun bondgenoten.
Go figure.
quote:Kwestie van deductie, ooit zullen de mensen door hebben dat geloven in het algemeen alleen maar ellende veroorzaken.Op maandag 4 september 2006 @ 10:34 schreef Longmen het volgende:
[..]
Op een mooie zomerdag in september:
Bush: "Nou bij deze schaffen we de Islam volledig af"
Hoogste islam vertegenwoordiger: "oke afgesproken"
![]()
Denk dat dat de oplossing is!
quote:Er bestaat niet zoiets als dé realiteit...alles is immers relatiefOp maandag 4 september 2006 @ 10:07 schreef Bregalad het volgende:
[..]
Bedoel je niet:
En wat is het punt dat je wilt maken met deze realiteit?
quote:En zonder het Christendom natuurlijkOp maandag 4 september 2006 @ 10:57 schreef TiSNiX het volgende:
[..]
Kwestie van deductie, ooit zullen de mensen door hebben dat geloven in het algemeen alleen maar ellende veroorzaken.
Op het moment loopt de islam op kop met het aantal doden ten gevolge van geweld tegen "ongelovigen".
Die 72.000 is maar een schijntje van het totale aantal.
Wat te denken in Afrika waar de oprukkende islam werkelijk honderdduizenden doden veroorzaakt.
Maar ook in alle islamitische landen veroorzaken radicale groeperingen veel doden waar je nooit iets van hoort.
En dan praten we nog niet eens over doden als gevolg van lijfstraffen.
De wereld zou echt beter af zijn zonder islam.
quote:Dit is wel erg selectief. Bush was nog maar een paar maanden aan de macht toen de aanslagen werden gepleegd. Het hele gedonder is al begonnen onder Clinton met de eerste aanslag op het WTC, de aanslagen op de Amerikaanse ambassades en de aanslag op de USS Cole. Clinton heeft in 1998 Afhanistan en Sudan al gebombardeerd.Op maandag 4 september 2006 @ 09:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Is dat door terreur of het beleid van Bush?
[..]
Is dat door terreur of het beleid van Bush?
[..]
Is dat door terreur of het beleid van Bush?
[..]
Is dat door terreur of het beleid van Bush?
[..]
Is dat door terreur of het beleid van Bush?
[..]
Is dat door terreur of het beleid van Bush?
[..]
Is dat door terreur of het beleid van Bush?
[..]
Als dat zo is, zouden ze als advies hebben dat Bush moet aftreden. Terrorisme komt verdomme niet uit de lucht vallen, zoals in dit zwart/wit rapport staat. Terrorisme heeft een voedingsbodem, en Bush is daarvan de grootste.
quote:Dit is iets voor jou: http://video.google.nl/videoplay?docid=-3781113200636275190&q=johnOp maandag 4 september 2006 @ 11:05 schreef ZiekeGnu het volgende:
[..]
Dit is wel erg selectief. Bush was nog maar een paar maanden aan de macht toen de aanslagen werden gepleegd. Het hele gedonder is al begonnen onder Clinton met de eerste aanslag op het WTC, de aanslagen op de Amerikaanse ambassades en de aanslag op de USS Cole. Clinton heeft in 1998 Afhanistan en Sudan al gebombardeerd.
Het gaat me te ver om Bush als oorzaak van het terrorisme te zien. Misschien reageert hij verkeerd, maar met een andere president, had je hetzelfde gedonder (behalve Irak waarschijnlijk) gehad.
Ik weet bijna zeker dat Clinton Afghanistan ook binnen zou zijn gevallen. Destijds vond de hele wereld dit niet meer dan logisch. Zelfs GroenLinks steunde de aanvallen op Afghanistan.
quote:Allereerst bedankt voor het compliment over mijn geheugen. Ik geloof echter dat je me in de verkeerde hoek probeert te plaatsen. Dat ik zeg dat elke president ongeveer in dezelfde situatie terecht zou zijn gekomen, betekent niet dat ik in complotten geloof.Op maandag 4 september 2006 @ 11:09 schreef pietje77 het volgende:
[..]
Dit is iets voor jou: http://video.google.nl/videoplay?docid=-3781113200636275190&q=john
jouw geheugen werkt tenminstecheck alle feiten maar
quote:Zucht .. .Weer zo iemand die denkt dat het waarschijnlijk aan ons ligt. Laten we ze anders europa en amerika geven. Dan is toch wel het minste wat we kunnen doen voor deze zielige baardmannetjes.Op maandag 4 september 2006 @ 09:55 schreef pberends het volgende:
Als dat zo is, zouden ze als advies hebben dat Bush moet aftreden. Terrorisme komt verdomme niet uit de lucht vallen, zoals in dit zwart/wit rapport staat. Terrorisme heeft een voedingsbodem, en Bush is daarvan de grootste.
quote:Kun je nagaan hoeveel terroristen er in de wereld rondlopen!Op maandag 4 september 2006 @ 10:45 schreef EnderOnline het volgende:
[..]
Ik tel er sowieso al 40.000 doden in Irak, waar geen enkele terroristische aanslag plaats vond voor de VS het land aanviel. Dat alleen al is meer dan de helft, dan komen daar nog 30.000 doden bij die zijn gevallen door terreuraanslagen elders of tijdens antiterreurcampagnes van de Verenigde Staten en hun bondgenoten.
Go figure.
quote:Als je denkt dat een lijstje neerzetten van oorlogen gesteund door zowel liberale als conservatieve regeringen linkse propaganda is, dan is het hoog tijd om de boel eens wat genuanceerder te gaan zien. Bekijk de BBC-documentaire "why we fight" maar eens... De vinger wordt daar niet zozeer gewezen naar de regeringen maar naar het opp[ermachtige militaire apparaat en de wapenindustrie...Op maandag 4 september 2006 @ 10:00 schreef L3IPO het volgende:
[..]
En wat is het punt dat je wilt maken met deze linkse propaganda?
quote:De één z'n verzetstrijder is de ander z'n terrorist.Op maandag 4 september 2006 @ 11:36 schreef neegij het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoeveel terroristen er in de wereld rondlopen!![]()
quote:Op maandag 4 september 2006 @ 11:09 schreef pietje77 het volgende:
[..]
Dit is iets voor jou: link
jouw geheugen werkt tenminstecheck alle feiten maar
quote:Tyf op met je verzetsstrijder. In deze tijd kom je nergens met dit soort praktijken. Moet je Tjetjenie zien. Duizenden doden, geen steen die meer op de andere staat, en een bevolking zo overkokend van haat dat ze van gekkigheid maar kinderen gaan afslachten.Op maandag 4 september 2006 @ 11:44 schreef budha het volgende:
[..]
De één z'n verzetstrijder is de ander z'n terrorist.
quote:Zoek het woord op alsjeblieft ... Verzetstrijders of vrijheidstrijders vallen de aanvallende partij aan...Op maandag 4 september 2006 @ 11:44 schreef budha het volgende:
[..]
De één z'n verzetstrijder is de ander z'n terrorist.
quote:Eh, nee? Jij hebt het niet helemaal begrepen..Op maandag 4 september 2006 @ 11:53 schreef TaLoN.NL het volgende:
Volgens de Amerikaanse Neo-Conservatieve Nazi's en mij eigen overheid ben ik ook een terrorist, ik ben het niet eens met hun fascistische politiestaat praktijken, dus ben ik in hun ogen een terrorist.
quote:Natuurlijk jongen.Op maandag 4 september 2006 @ 11:46 schreef WildeGeert het volgende:
Jongens, inderdaad wel weer tendentieus opgesteld stukje..
quote:Heb je Patriotact1+2 al eens doorgelezen?Op maandag 4 september 2006 @ 11:58 schreef Coromandel het volgende:
[..]
Eh, nee? Jij hebt het niet helemaal begrepen..![]()
We leven in een democratie. Je mag het overal mee oneens zijn. Als je de tram 7 gaat opblazen, dan ben je een terrorist. Snappie?![]()
quote:Ben je al gearresteerd voor je mening?Op maandag 4 september 2006 @ 12:01 schreef TaLoN.NL het volgende:
[..]
Heb je Patriotact1+2 al eens doorgelezen?
pberends (Redactie Frontpage) 04-09-2006 @ 12:04
quote:Het was natuurlijk al aan de gang voor Bush, maar de neoconservatieve agenda heeft vooral Bush natuurlijk vormgegeven.Op maandag 4 september 2006 @ 11:05 schreef ZiekeGnu het volgende:
[..]
Dit is wel erg selectief. Bush was nog maar een paar maanden aan de macht toen de aanslagen werden gepleegd. Het hele gedonder is al begonnen onder Clinton met de eerste aanslag op het WTC, de aanslagen op de Amerikaanse ambassades en de aanslag op de USS Cole. Clinton heeft in 1998 Afhanistan en Sudan al gebombardeerd.
Het gaat me te ver om Bush als oorzaak van het terrorisme te zien. Misschien reageert hij verkeerd, maar met een andere president, had je hetzelfde gedonder (behalve Irak waarschijnlijk) gehad.
Ik weet bijna zeker dat Clinton Afghanistan ook binnen zou zijn gevallen. Destijds vond de hele wereld dit niet meer dan logisch. Zelfs GroenLinks steunde de aanvallen op Afghanistan.
