Vrees voor vogelgriep na vondst dode dieren

Nederland • Geschreven door Novum op 09-07-2006 @ 23:03 - gepost door Jan (Jigzoz)
print 
Icoon BinnenlandsIn het Sarphatipark in Amsterdam zijn zondagmiddag een aantal dode dieren gevonden. Hierop is het park door de politie ontruimd. De brandweer en de politie houden er rekening mee dat de dieren mogelijk bezweken zijn aan H5N1, de voor mensen levensgevaarlijke variant van de vogelgriep. Ook botulisme wordt gezien als mogelijke doodsoorzaak. De politie heeft nog niet bekend gemaakt over hoeveel dieren en om welke diersoorten het gaat.

Momenteel wordt het Sarphatipark vernieuwd. Omdat de kwaliteit van het water te wensen over laat, wordt dat ververst. Ook wordt er nieuw gras aangelegd en worden er een aantal bruggen vervangen.

Bron: Novum


Lees ook:

» 23:36 Schultz: Dienstregeling moet eerder aangepast1
» 22:44 'Productie eerste Nederlandse JSF op schema'26
» 22:35 Meisje (5) korte tijd ontvoerd10
» 22:10 Schippers wil drankmisbruik aanpakken26


delen | eKudos nujij

13598 views / 60 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 60 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Oei. Zou het dan toch nog in Nederland uitbreken ?
userIcon
Zucht daar gaan we weer, met die griep...
Paniek zaaien voordat men zeker weet waar die dieren aan gestorven zijn?
Het zou dus net zo goed kunnen zijn dat de dieren dood zijn gegaan door het slechte kwaliteit water en/of de renovatie-werkzaamheden.

Er staat trouwens nergens om wat voor dieren het gaat. Ik denk dat het vogels zijn, maar als het muizen zijn vind ik het wel een belachelijk paniekerige reactie
Had ik niet verwacht dat het opeens in Nederland zou zijn... het was een tijdje uit het nieuws...

Ik blijf het raar vinden dat in NL een paar dode vogels het nieuws halen, terwijl dode mensen aan H5N1 in Indonesie gewoon genegeerd worden.

(Niet dat er vandaag dode mensen zijn gevallen, maar een paar maanden terug was het steeds flink raak.)
userIcon
Hier in Apeldoorn zijn bij een vijver in het Matenpark ook dode vogels gevonden. Er staan nu allemaal borden omheen dat er gevaar dreigt of iets dergelijks!
Ow trouwens...

Als je de vogels gaat bereiden en opeten... is het best een Darwin Award
quote:
Op zondag 9 juli 2006 @ 23:07 schreef mwuhaha het volgende:
Ik blijf het raar vinden dat in NL een paar dode vogels het nieuws halen, terwijl dode mensen aan H5N1 in Indonesie gewoon genegeerd worden.

(Niet dat er vandaag dode mensen zijn gevallen, maar een paar maanden terug was het steeds flink raak.)
In Nederland slaan de stoppen al door als er een musje wordt afgeschoten. En dat vogelgriep is wat mij betreft ook zwaar overschat. Het aantal mensen dat is gestorven aan de vogelgriep is nihil in vergelijking met het aantal mensen dat sterft aan AIDS en kanker.
quote:
Op zondag 9 juli 2006 @ 23:09 schreef AIRmichael het volgende:
Ow trouwens...

Als je de vogels gaat bereiden en opeten... is het best een Darwin Award
Dat is het pas als je er aan overlijdt gast.
quote:
Op zondag 9 juli 2006 @ 23:09 schreef AIRmichael het volgende:
Ow trouwens...

Als je de vogels gaat bereiden en opeten... is het best een Darwin Award
ALS je er aan dood gaat wel ja. anders wel een wannabe Darwin. maar misschien zou een dodo award beter passen in dat geval
quote:
Op zondag 9 juli 2006 @ 23:10 schreef tbtimmeh het volgende:

[..]

In Nederland slaan de stoppen al door als er een musje wordt afgeschoten. En dat vogelgriep is wat mij betreft ook zwaar overschat. Het aantal mensen dat is gestorven aan de vogelgriep is nihil in vergelijking met het aantal mensen dat sterft aan AIDS en kanker.
Ja, NOG wel ja. Met enkele mutaties kan dat een heel ander verhaal worden.
Zal wel botulisme zijn of iets dergelijks.
Weken 30+ graden in een modderpoel.., sja..
userIcon
Gewoon zeggen dat het botulisme is ook al is het vogelgriep.

Als je zegt dat het vogelgriep is ook al is het dat dan kost dat Nedetland miljarden aan omzetten in de pluimveesector.
userIcon
Bij ons achter ligt een slootje waar elke eend dood gaat aan botulisme. De gemeente doet er geen ene fuck aan.
quote:
Op zondag 9 juli 2006 @ 23:11 schreef AIRmichael het volgende:

[..]

Ja, NOG wel ja. Met enkele mutaties kan dat een heel ander verhaal worden.
ja, maar uit onderzoek (van alweer een paar maanden terug) blijkt ook dat een griepepedemietje al vele 10.000-en levens in Nederland kan eisen en dan hoeft het virus niet eens te muteren. Dus waar hebben we het in hemelsnaam over.
userIcon
quote:
Op zondag 9 juli 2006 @ 23:07 schreef AIRmichael het volgende:
Had ik niet verwacht dat het opeens in Nederland zou zijn... het was een tijdje uit het nieuws...

WK nieuws is nu afgelopen, regering is gevormd
ze hebben nu niks dus dan maar die vogelgriep weer
userIcon
Uit bron weet ik dat er in Utrecht ook veel dode vogels op 1 plek zijn gevonden.....
quote:
Op zondag 9 juli 2006 @ 23:10 schreef tbtimmeh het volgende:

[..]

In Nederland slaan de stoppen al door als er een musje wordt afgeschoten. En dat vogelgriep is wat mij betreft ook zwaar overschat. Het aantal mensen dat is gestorven aan de vogelgriep is nihil in vergelijking met het aantal mensen dat sterft aan AIDS en kanker.
Als je ziet hoe weinig controle het WHO over het virus heeft en weet welke schade het kan aanrichten, dan is dat reden tot meer actie, meer informatie verspreiden, betere inlichting etc.

Het zal dan misschien op lange termijn niet zoveel schade aanrichten als hiv, maar als het misloopt, kan het wel in een korte tijd zeer veel schade aanrichten (ook economisch).
'k Vraag me af waarvan de aandacht afgeleid moet worden. Zijn er soms nieuwe europese wetten die regelrecht uit de grondwet komen waar op gestemd gaat worden ofzo ? Of worden er meer bevoegdheden gegeven aan justitie en/of politie ?
quote:
Op zondag 9 juli 2006 @ 23:14 schreef tbtimmeh het volgende:

[..]

ja, maar uit onderzoek (van alweer een paar maanden terug) blijkt ook dat een griepepedemietje al vele 10.000-en levens in Nederland kan eisen en dan hoeft het virus niet eens te muteren. Dus waar hebben we het in hemelsnaam over.
Dergelijke onderzoeken zijn zeer groffe schattingen. Het uiteindelijke fataliteitspercentage kan sterk verschillen. Niemand weet namelijk wat de uiteindelijke vorm van het virus zal zijn, en hoe deze te bestrijden is.
quote:
Op zondag 9 juli 2006 @ 23:07 schreef AIRmichael het volgende:
Had ik niet verwacht dat het opeens in Nederland zou zijn... het was een tijdje uit het nieuws...

Tijdje uit het nieuws valt wel mee hoor. Begin vorige maand had je nog dat cluster van 7 mensen.

Maar inderdaad, in de zomer is het virus wat rustiger, zoals te verwachten was. ff wachten tot de winter aan breekt, dan wordt het misschien weer feest
userIcon
quote:
Op zondag 9 juli 2006 @ 23:06 schreef anita9598 het volgende:
Paniek zaaien voordat men zeker weet waar die dieren aan gestorven zijn?
Opdat je gevonden dieren niet opeet ofzo, ik weet het ook niet...
Vrees voor vogelgriep? Die H5N1 variant pakt mensen met de laagste weerstand, het zal me dus redelijkerwijs een zorg zijn.

Zo en nu verder aan mijn stukje kip..
quote:
Op zondag 9 juli 2006 @ 23:41 schreef Cruzaclu het volgende:
Vrees voor vogelgriep? Die H5N1 variant pakt mensen met de laagste weerstand, het zal me dus redelijkerwijs een zorg zijn.

Zo en nu verder aan mijn stukje kip..
Dat van de laagste weerstand gaat voor H5N1 niet op.
userIcon
quote:
Op zondag 9 juli 2006 @ 23:10 schreef tbtimmeh het volgende:

[..]

In Nederland slaan de stoppen al door als er een musje wordt afgeschoten. En dat vogelgriep is wat mij betreft ook zwaar overschat. Het aantal mensen dat is gestorven aan de vogelgriep is nihil in vergelijking met het aantal mensen dat sterft aan AIDS en kanker.
nooit van de Spaanse griep gehoord?

brak uit in 1917

is identiek aan de huidige vogelgriep

heeft meer doden gekost de WO 1 en 2 samen

zou als ik jou was wat meer kranten lezen
Vast en zeker botulisme (en/of uitdroging/hitte).
man Days-Of-Wild (Redactie Frontpage) 10-07-2006 @ 00:10 fotoboek homepage
userIcon
Zomaar out of the blue?? Denk eerder aan botulisme dan, gezien het warme weer en de toch al slechte waterkwaliteit. Ik hoop het eigenlijk.
quote:
Op zondag 9 juli 2006 @ 23:07 schreef mwuhaha het volgende:
Ik blijf het raar vinden dat in NL een paar dode vogels het nieuws halen, terwijl dode mensen aan H5N1 in Indonesie gewoon genegeerd worden.

(Niet dat er vandaag dode mensen zijn gevallen, maar een paar maanden terug was het steeds flink raak.)
Ehrm dit was wel in het nieuws hoor?
Plus iets dat gebeurt in Nederland ivm vogelgriep haalt hier sneller het nieuws dan wanneer er iets gebeurt dat in een ander land gebeurt,logisch toch? Heeft meer invloed op ons Nederlanders.
userIcon
Ze zijn hier ook wel erg goed voorbereid in Amsterdam. Hier vlakbij staat volgens mij een bord 'vogels niet aanraken. Vogelgriep' (of 'vogels niet voeren') ofzo, als sinds bijna een jaar.
Laten we eerst eens even afwachten of het echt H5N1 is, toch ? het is ook niet echt het griepseizoen, denk ik, botte leek.
userIcon
quote:
Op zondag 9 juli 2006 @ 23:41 schreef Cruzaclu het volgende:
Vrees voor vogelgriep? Die H5N1 variant pakt mensen met de laagste weerstand, het zal me dus redelijkerwijs een zorg zijn.

Zo en nu verder aan mijn stukje kip..
quote:
Op zondag 9 juli 2006 @ 23:43 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Dat van de laagste weerstand gaat voor H5N1 niet op.
Smaakt de kip nog een beetje
quote:
Op maandag 10 juli 2006 @ 00:14 schreef MotarDoom het volgende:

[..]

Ehrm dit was wel in het nieuws hoor?
Er zijn diverse doden geweest in Indonesie, velen daarvan hebben het NOS journaal niet bereikt. Het gebeurde een paar maanden terug namelijk te vaak voor het NOS journaal, maar een dode zwaan in Zwitersland werd weer wel gemeld.
userIcon
quote:
Op zondag 9 juli 2006 @ 23:18 schreef TechXP het volgende:
Uit bron weet ik dat er in Utrecht ook veel dode vogels op 1 plek zijn gevonden.....
Het gebeurt vrij regelmatig. Bij de meeste waterschappen krijgt men regelmatig melding van grote hoeveelheden kadavers, geloof ik. Vogelgriep hoeft niet in een stad uit te breken, eerder in een natuurgebied waar trekvogels komen, of een kippen-fokkerij ofzo. Snap je ?
userIcon
Trouwens, nou snap ik geloof ik wat die 'waterongevallen' brandweerwagen vorige week in het Vondelpark deed. Ben benieuwd of die jongens het nog druk krijgen de komende tijd.
userIcon
quote:
Op maandag 10 juli 2006 @ 00:33 schreef Jazoist het volgende:
Het gebeurt vrij regelmatig. Bij de meeste waterschappen krijgt men regelmatig melding van grote hoeveelheden kadavers, geloof ik. Vogelgriep hoeft niet in een stad uit te breken, eerder in een natuurgebied waar trekvogels komen, of een kippen-fokkerij ofzo. Snap je ?
Trekvogels hebben niet veel te maken met verspreiding.. maar komt wel door vervoer van dieren bijvoorbeeld. Het duikt op vele verschillende plekken wel op.

Maar dit zal niet H5N1 zijn geweest denk ik.. eerder gewoon door botulisme of iets in het water.
userIcon
quote:
Op maandag 10 juli 2006 @ 01:15 schreef TechXP het volgende:

[..]

Trekvogels hebben niet veel te maken met verspreiding.. maar komt wel door vervoer van dieren bijvoorbeeld. Het duikt op vele verschillende plekken wel op.

Maar dit zal niet H5N1 zijn geweest denk ik.. eerder gewoon door botulisme of iets in het water.
Nou, ehmm. In Turkije / Roemenië bijvoorbeeld, lag op de trekvogel-route. Duidelijk.
Op de site van at5.nl staat ook alleen maar dat het botulisme zou kunnen zijn.
userIcon
Al die beesten in het park afmaken of in een gesloten ruimte opsluiten... straks krijgen wij het ook!
userIcon
quote:
Op zondag 9 juli 2006 @ 23:04 schreef rena het volgende:
Oei. Zou het dan toch nog in Nederland uitbreken ?
Die is er allang hoor.
4 maanden terug al toen ik bij de dierenambulance werkte in Hoorn hadden we een eend met vogelgriep.
De regering houd alleen angstvallig hun bek dicht dat het er allang is , om geen paniek te zaaien
userIcon
quote:
Op maandag 10 juli 2006 @ 08:06 schreef gammapooka het volgende:

[..]

Die is er allang hoor.
4 maanden terug al toen ik bij de dierenambulance werkte in Hoorn hadden we een eend met vogelgriep.
De regering houd alleen angstvallig hun bek dicht dat het er allang is , om geen paniek te zaaien
En jij hebt zwijgplicht gekregen ofzo ?
Ik vind dat je dat dan echt wel naar buiten had moeten brengen.
En er zijn meer varianten dan H5N1 die NIET gevaarlijk zijn.
Weet je zeker dat het ook echt H5N1 was ?
quote:
Op zondag 9 juli 2006 @ 23:10 schreef tbtimmeh het volgende:

[..]

In Nederland slaan de stoppen al door als er een musje wordt afgeschoten. En dat vogelgriep is wat mij betreft ook zwaar overschat. Het aantal mensen dat is gestorven aan de vogelgriep is nihil in vergelijking met het aantal mensen dat sterft aan AIDS en kanker.
Sukkel, vogelgriep is ook wel bekend als spaanse griep. Ga maar eens googelen op spaanse griep. pffffff
Smerige rot azie. al die shit ziektes komen daarvandaan.

http://nl.wikipedia.org/wiki/H5N1
userIcon
quote:
Op maandag 10 juli 2006 @ 08:14 schreef depax het volgende:

[..]

En jij hebt zwijgplicht gekregen ofzo ?
Ik vind dat je dat dan echt wel naar buiten had moeten brengen.
En er zijn meer varianten dan H5N1 die NIET gevaarlijk zijn.
Weet je zeker dat het ook echt H5N1 was ?
Ik heb hier nooit over gezwegen, tijdje terug had ik dit ook al op Fok! verteld.
In mijn directe omgeving heb ik het ook al aan iedereen verteld die het maar weten wou.
Dat het H5N1 was is zelfs bevestigt door een dierenarts
userIcon
quote:
Op maandag 10 juli 2006 @ 01:17 schreef Jazoist het volgende:
Nou, ehmm. In Turkije / Roemenië bijvoorbeeld, lag op de trekvogel-route. Duidelijk.
Op de site van at5.nl staat ook alleen maar dat het botulisme zou kunnen zijn.
Nee, het was allemaal niet op de trekvogel routes. Dit gaven experts ook aan. Diverse malen, maar ik vind het nog steeds apart dat europa doet alsof het alleen de trekvogels zijn. Ik zeg niet dat de trek van vogels niet meespeelt, maar wel dat dit niet de grote boosdoener is, zoals nu wordt gedaan erover door Veerman etc.
userIcon
quote:
Op maandag 10 juli 2006 @ 09:38 schreef gammapooka het volgende:
Ik heb hier nooit over gezwegen, tijdje terug had ik dit ook al op Fok! verteld.
In mijn directe omgeving heb ik het ook al aan iedereen verteld die het maar weten wou. Dat het H5N1 was is zelfs bevestigt door een dierenarts
Als je bewijs hebt moet je dat maar geven
userIcon
quote:
Op maandag 10 juli 2006 @ 10:12 schreef TechXP het volgende:

[..]

Als je bewijs hebt moet je dat maar geven
Bewijs heb ik niet, waarom heeft men altijd bewijs nodig om iets aan te kunnen tonen ?
De woorden van de dierenarts zijn volgens mij genoeg bewijs.
userIcon
quote:
Op maandag 10 juli 2006 @ 09:25 schreef damage74 het volgende:

[..]

Sukkel, vogelgriep is ook wel bekend als spaanse griep. Ga maar eens googelen op spaanse griep. pffffff
Sukkel, ookal komt er weer een spaanse griep, we zijn zo veel verder op hyginisch en medisch gebied waar toendertijd de steden bevolkt waren door ratten en in de 1e wereldoorlog door lijken wat het allemaal in de hand werkte.
Gaat heel Amsterdam nu dood ?
userIcon
quote:
Op maandag 10 juli 2006 @ 10:18 schreef gammapooka het volgende:
Bewijs heb ik niet, waarom heeft men altijd bewijs nodig om iets aan te kunnen tonen ? De woorden van de dierenarts zijn volgens mij genoeg bewijs.
Omdat bewijs je bewering ondersteunt? Maar als een dierenarts het zegt, dan is het toch wel bewijs... maar dan moet die dierenarts het wel ook in publiek willen zeggen...

Als je wil dat het naar buiten komt.. moet je maar even mailen.. misschien dat je ook weet of de dierenarts naar buiten ermee wil komen.
userIcon
quote:
Op maandag 10 juli 2006 @ 10:43 schreef Galactica het volgende:
Gaat heel Amsterdam nu dood ?
Vast wel Inclusief de rest van NL
50  van 60 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 23:36 Schultz: Dienstregeling moet eerder aangepast1
» 22:44 'Productie eerste Nederlandse JSF op schema'26
» 22:35 Meisje (5) korte tijd ontvoerd10
» 22:10 Schippers wil drankmisbruik aanpakken26


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden