Virus werkt op Windows én Linux

Digital & Games • Geschreven door Rob (R@b) op 10-04-2006 @ 13:47
print 
DigitalEr is een virus ontdekt dat zowel Windows- als Linux-computers kan infecteren. Het virus, dat de dubbele naam Virus.Linux.Bi.a/Virus.Win32.Bi.a heeft gekregen, is afgelopen weekeinde ontdekt door de virusbestrijders van Kaspersky. Het virus lijkt geen schade aan te richten. Het zou een proof of concept virus betreffen, geschreven om aan te tonen dat het mogelijk is om een crossplatformvirus te maken.

Deskundigen waarschuwen dat het niet lang zal duren voordat er een kwaadaardige versie zal worden geschreven door dees of geen. Bovendien is het crossplatformvirus een waarschuwing voor Linux- en Mac OS X-gebruikers, die denken dat hun computers 'onaantastbaar' zijn voor virussen.

Bron: Webwereld.nl


Lees ook:

» 24/05 'Topoverleg Apple en Samsung levert niets op'8
» 23/05 Tele2 in beroep tegen uitspraak Pirate Bay20
» 23/05 BREIN klaagt Pirate Bay-uploader aan94
» 21/05 Storing treft DigiD12


delen | eKudos nujij

16153 views / 98 reacties
Reacties op dit bericht
48  van 98 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:31 schreef MonoSynth het volgende:

En verder kan zo'n virus in Linux/OSX nooit verder komen dan de bestanden waar de huidige gebruiker rechten op heeft, dus het bereik van het ding (zelfs een schadelijke variant) is erg beperkt.
Je bent dus op zun hoogst alle persoonlijke bestanden kwijt...
Uhmmm. wacht eens is dat niet wat nu juist het belangrijkste is op het hele systeem ?
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:50 schreef _Liquid_ het volgende:

[..]

Niet
Yeah right... Linux bevat net zo goed bugs als windows. Voor Linux zijn vorige jaar zelfs meer patches uitgebracht dan voor Windows. Het is dat linux zo anders is van opzet dat het daarom een stuk veiliger is, maar dat er geen fouten in linux zitten... tsss
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:37 schreef Koosjuh het volgende:

[..]

Lol grappig ben jij volgens mij weet jij helemaal niet waar je het over hebt haha maar wel grappig erg schattig. Naja kweet niet waar ik het over heb toch beheer ik er hier een paar , windows en Linux. Ik moet toe geven dat ik nog veel over linux moet leren , maar er wel wat van weet. Dus hou lekker je smoel en ga lekker ergens anders ego trippen damn.
Met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo?
userIcon
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:39 schreef Wouske het volgende:

[..]
Je bent dus op zun hoogst alle persoonlijke bestanden kwijt...
Uhmmm. wacht eens is dat niet wat nu juist het belangrijkste is op het hele systeem ?
Nee, zeg ik dan Want daar maak je back-ups voor!
Het is veel belangrijker dat je systeem fatsoenlijk blijft draaien
userIcon
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:37 schreef Koosjuh het volgende:

[..]

Lol grappig ben jij volgens mij weet jij helemaal niet waar je het over hebt haha maar wel grappig erg schattig. Naja kweet niet waar ik het over heb toch beheer ik er hier een paar , windows en Linux. Ik moet toe geven dat ik nog veel over linux moet leren , maar er wel wat van weet. Dus hou lekker je smoel en ga lekker ergens anders ego trippen damn.
Huilie!
userIcon
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:08 schreef B-FliP het volgende:
Virussen... pffff... Gewoon spoofs van Anti-Virus maatschappijen of backdoors
voor scriptkiddies... Ik heb in geen jaren een echt virus meer gezien...

En dan nog... Zoooveel intelligentie in de wereld, en wat wordt ermee
gedaan???
Daar zeg je wat .. ik heb op m'n eigen PC nog nooit een werkend virus/trojan gezien ... ondanks dat ik niet zo secuur ben met latest definities. 1998/1999/2000 had ik zelfs helemaal geen 4usscanner actief op m'n PC. Terwijl ik toch echt een heavy-copier / downloader ben.

Ik snap ook niet hoe het kan dat iedereen er last van heeft. Iedere week weer bij een andere buurman/kennis de PC weer fixen. Laatste maanden is dat wat minder, ze hebben dan toch nu met een router enzo toch een beter ingestelde firewall.

Laatste keer dat ik een zelf een 4us had was op de XT van m'n pa, en mij beschuldigen van Larry en zo. Terwijl het toch echt van z'n WP52 documenten kwam.


Iedereen is zo gemeen hier :'(

hahaha nee maar kvond het irritant dat er niet echt wat gezegt werd in zijn comment dus ik reageer terug. no hard feelings
userIcon
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:40 schreef Xcept het volgende:

[..]

Yeah right... Linux bevat net zo goed bugs als windows. Voor Linux zijn vorige jaar zelfs meer patches uitgebracht dan voor Windows. Het is dat linux zo anders is van opzet dat het daarom een stuk veiliger is, maar dat er geen fouten in linux zitten... tsss
Ehhhh heb je enig idee wie het onderzoek naar de "statistiek" die je nu naar boven brengt heeft betaald? Hint: het komt uit Redmond!
userIcon
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:42 schreef JapyDooge het volgende:

[..]

Nee, zeg ik dan Want daar maak je back-ups voor!
Het is veel belangrijker dat je systeem fatsoenlijk blijft draaien
Ga jij maar lekker dagelijks backups terugzetten dan
Dan zorg ik ondertussen wel dat ik op mijn FreeBSD doos een virusscanner
draai. Daar schaam ik me niks voor.
userIcon
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:37 schreef mpthree het volgende:
ok, gaap, een virus for Linux, schokkend nieuws voor alle windoze gebruikers
schijnbaar.

www.free-av.com::
Linux / FreeBSD / Solaris - AntiVir PersonalEdition Classic

The private, non-commercial use of AntiVir Workstation for Linux / FreeBSD / Solaris is free

Dus het enigste probleem is dat nou *nix users ook een keer een antivir zouden
moeten draaien.

Gewoon even added bij crontab en klaar.
Virusscanners voor non-Windows systemen zijn meestal voor mailservers om virii uit mails te slopen voordat ze de Windows-computers kunnen bereiken.
userIcon
Wat een stumpers hier, als ze zoiets op t.net posten worden ze knetterhard met de waarheid geconfronteerd en zijn ze stil..
userIcon
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:22 schreef Koosjuh het volgende:

[..]
windows heb je in 2 tellen onder de knie
1. Definieer "onder de knie".
2. Hoe weet je dat in een wereld waar iedereen opgroeit met Windows?

Ik trek meestal toch gauw een paar maanden uit voor een nieuw besturingssysteem voordat ik het echt onder de knie heb. En met "onder de knie" bedoel ik niet dat ik applicaties op kan starten en weet hoe ik mijn documenten moet beheren, maar dat ik ook tot een redelijk diep niveau weet hoe het systeem werkt, hoe het reageert op bepaalde omstandigheden, wat ik beter wel en neit kan doen, waarom ik datgene beter wel en niet kan doen en waar de belangrijkste configuratiebestanden te vinden zijn.
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:50 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

Virusscanners voor non-Windows systemen zijn meestal voor mailservers om virii uit mails te slopen voordat ze de Windows-computers kunnen bereiken.
Even lezen graag:

AntiVir Workstation for Linux / FreeBSD / Solaris

Zegt volgens mij echt workstation, niet server en als ik het opstart scant het toch echt de files.
Maar ja, jij bent de expert
userIcon
Een vraag van iemand die niet bijster veel verstand heeft van virussen..:

Waarom schrijven mensen virussen? Alleen om het computerleven te verzieken en publiciteit te krijgen? Of verdienen ze er ook nog wat aan .. op één of andere manier?
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:42 schreef JapyDooge het volgende:

[..]

Nee, zeg ik dan Want daar maak je back-ups voor!
Het is veel belangrijker dat je systeem fatsoenlijk blijft draaien
Waar maken we ons allemaal dan druk over Als we toch allemaal backups maken maakt het helemaal niet uit op welk OS je werkt. Net wat je prettig vindt.

Jammer dat lang niet iedereen de moeite neemt om backups maken!
userIcon
quote:
Op maandag 10 april 2006 15:05 schreef mpthree het volgende:

[..]

Even lezen graag:

AntiVir Workstation for Linux / FreeBSD / Solaris

Zegt volgens mij echt workstation, niet server en als ik het opstart scant het toch echt de files.
Maar ja, jij bent de expert
Solly, ik ben al te lang Windows-only ivm school. Volgens mij heb ik enkele ontwikkelingen gemist.

Ik ga pas weer zeuren op het moment dat ik weer een Linux-bak heb.
IMHO ben ik het er niet mee eens dat Linux/BSD als server OS ooit zal verdwijnen. Men kan gewoon niet om het feit heen dat het GRATIS software is die als server gewoon veel beter presteert als een Windows server. Kijk naar de langst draaiende servers ter wereld: BSD!

En de grootste websites ter wereld draaien ook allemaal Linux aangezien hier standaard PHP/MySQL (of Postgres) bij zit. Dan komt er nog bij kijken dat Linux/BSD veel betere performance leveren wanneer het gaat over netwerk doorvoer.

Persoonlijk heb ik ook niet veel kaas gegeten van Linux/BSD (heb wel een spindle vol met verschillende distro's en releases van beiden) maar je kan mij niet vertellen dat een Windows server die een volledige grafische shell draait beter presteert onder extreme "load" als een linux/bsd bak die in een "DOS" omgeving al z'n servertjes kan draaien.. Dat scheelt je toch zeker honderden mb's aan ram, die juist goed gebruikt kunnen worden als de server zwaar onder druk komt te staan..

Ik ben het er echter wel mee eens dat linux/bsd nog geen goed desktop os zijn voor de gemiddelde computer gebruiker. Ik ben zelf best wel geek, en verdiende m'n geld door pc's te repararen en weet dus wel zo'n beetje alles van Windows. Maar Linux/BSD zijn zo uitermate vewarrend als je al bekend bent met Windows dat het je zeker een paar maanden kost voordat je er goed mee overweg kan. Laat staan dat je alle commando's, die alle nerds hier heel normaal vinden, uit je kop kent. Het meest irritante is nog eens dat die commando's bij de ene distro wel aanwezig zijn en bij de ander weer niet.

Daarbij is het vaak ook nog zo dat de verschillende window managers vaak niet eens ergens een icoontje plaatsen om een geinstalleerd programma te starten. Kijk, het is maar iets kleins, maar zorgt toch voor gigantisch veel frustratie als je niet eens begrijpt hoe de disk structuur werkt. Voor veel gebruikers is de disk structuur van Windows al abracadabra, laat staan die van Linux/BSD.. bin, var, usr?? HUH?
userIcon
Linux gebruiskvriendelijk? Ik vind dat het nogal afhangt van console command's en dus aankomt op rauwe kennis. En ik bij windows mijn opties meer grafisch in beeld krijg.

Het is een kweste van wennen maar ik denk dat Windows doordat alles grafisch is makkelijker onder de knie te krijgen is.

Ook vind ik KDE nogal rommelig, De opties staan hier en daar wat door elkaar in plaats van onder één menu. En ik kan na maanden nog steeds niets vinden waar ik hardware kan configureren en drivers kan installeren etc.

Liefst gebruik ik Gnome maar ook dan vind ik de meest simpele dingen vreselijk lastig.
Linux en Windows hebben beide hun eigen gebruikers...

*nix: Servers, Geeks en mensen met teveel tijd...

Windows XP\OSX: Normale stervelingen, mensen die hun computer willen gebruiken zonder te weten wat een kernel is en niet heel het weekend achter hun PC willen verschuilen om Office onder Wine werkend te krijgen

Linux zal nooit verliezen ivm OS (Open Source) en MS zal het nooit afleggen omdat we niet meer zonder kunnen....

*nix systemen zijn gewoon veiliger omdat het systeem totaal anders werkt (rechten!) wat in Vista sterk is verbeterd door MS, dat Linix veilig is kan je niet zeggen, dat het veiliger is dan Windows is een feit..

Ik ben zelf een Windows\OSX gebruiker, puur omdat het gebruikersvriendelijker is en er veeeel meer software voor is...
userIcon
quote:
Op maandag 10 april 2006 15:24 schreef snek het volgende:
Ik ben zelf best wel geek
Nééé, ga weg man. Jij geek?
quote:
Op maandag 10 april 2006 15:27 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Nééé, ga weg man. Jij geek?
Ik ontwikkel 8 uur per dag sites in PHP/MySQL voor meer dan 300,000 hits per dag en heb daarvoor 10 jaar als "reparateur" gewerkt, dus lijkt me wel.. Jij zal wel NERD zijn?
Heerlijk deze discussies...

Heb al dik 3 jaar een server geinstalleerd staan met linux erop, heb nog niet 1x hoeven te herinstalleren en het draait nog steeds hardstikke stabiel.

Heb het ook een tijdje geprobeerd op de desktop (6 maanden ogneveer) maar ben toch weer terug naar XP (denk aan applicaties, games)

Ondersteuning voor drivers (met name VGA / wireless) blijft gewoon slecht...

Iemand die beetje nieuwsgierig is anar linux, probeer SuSe (Environment is userfriendly, install wat minder) of ubuntu (super!)
userIcon
Linux is okay, Windows is okay. Beiden hebben ze voordelen en nadelen en het is maar helemaal aan de gebruiker of ie daarmee kan leven of niet.

Ik denk dat Linux en Windows steeds meer naar elkaar toe zullen groeien. De Linux gebruikers zullen steeds meer om de voordelen van Windows gaan vragen en omgekeerd. Dat zie je al door de vooroordelen die er zijn over beide OS-en die vrijwel altijd gebaseerd zijn op de situatie van een aantal jaren geleden.

"Linux is niet gebruikersvriendelijk", met de huidige grafische schillen en setups waar je keurig aan het handje meegenomen wordt, is dat heel erg verbeterd en heeft de huis-tuin-en-keuken gebruiker direct alles tot zijn beschikking wat ie nodig heeft, zoals een tekstverwerker en internet.

"Windows is zo lek als een mandje", dat valt tegenwoordig reuze mee en straks in Vista zitten allerlei beveiligingen die je ook in Linux terug kunt vinden, zoals het draaien van progs in een eigen afgeschermde gebied en een internet explorer die niet direct bij de rest van het systeem kan (even simplistisch uitgelegd).

Over een paar jaar zullen alleen nog maar de diehard zeurkousen dezelfde ouwe koeien gebruiken als argumenten voor het één of ander, maar zal het in de praktijk alleen maar neerkomen op het feit of de ene of de andere interface je meer aanstaat en doet het onderliggende OS wat betreft Linux vs Windows er helemaal niet meer toe.
quote:
Op maandag 10 april 2006 15:49 schreef Weakling het volgende:
Ik denk dat Linux en Windows steeds meer naar elkaar toe zullen groeien. De Linux gebruikers zullen steeds meer om de voordelen van Windows gaan vragen en omgekeerd. Dat zie je al door de vooroordelen die er zijn over beide OS-en die vrijwel altijd gebaseerd zijn op de situatie van een aantal jaren geleden.
Ik hoop idd dat de verschillende ontwikkelaars dit door krijgen en er meer aan gaan werken. Ik zou er alles om geven om Windows te kunnen vervangen met een goede Linux distro die gewoon precies hetzelfde werkt hehehe. Natuurlijk zal ik met deze opmerking wel wat mensen op hun tenen trappen. Denk idd aan bvb Mac OS X gebruikers. In principe werkt dat OS hetzelfde als Windows met een paar uitzonderingen/extra's. Waar het volgens mij vooral om gaat is: "het werkt gewoon". Als ik Linux/BSD wil installeren werkt het nooit gewoon. Je moet altijd klooien in een text bestandje ergens, 10x je hdd partitioneren omdat de wizard het altijd weet op te fokken en dan maar niet spreken over dingen als wifi en 2d/3d acceleratie installeren (zonder dat je een betaalde distro hebt).
quote:
Op maandag 10 april 2006 15:49 schreef Weakling het volgende:
"Linux is niet gebruikersvriendelijk", met de huidige grafische schillen en setups waar je keurig aan het handje meegenomen wordt, is dat heel erg verbeterd en heeft de huis-tuin-en-keuken gebruiker direct alles tot zijn beschikking wat ie nodig heeft, zoals een tekstverwerker en internet.
Het enige probleem hiermee is dat de distro's die echt gebruikersvriendelijk zijn meestal niet gratis zijn. Hierdoor vervalt eigenlijk het nut van Linux een beetje, aangezien men er vooral voor kiest doordat het gratis zou zijn. Wil je veel support hebben en op een makkelijke en betrouwbare manier updates en extra programma's installeren zal je toch vaak weer terug vallen op betaalde distro's.

userIcon
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:56 schreef sould3mon het volgende:

[..]

zeer kleine kans dat jij uberhaupt weet wat linux is laat staan dat we nog steeds over een kernel praten niet over een distributie
Ook al is de kans klein, hij is er wel. :-) Ik werk dagelijks met dit flut-systeem. Ik zal nooitbeweren dat MS foutloos is...
Dat is geen enkele OS.
userIcon
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:59 schreef Snow_King het volgende:

[..]

Stop dan maar met internetten, durf te wedden dat jij dagelijks op sites zit die onder Linux draaien, Fok! bijv.
Slecht voorbeeld gezien de vele downtijd van fok

Maar dit is wel raar dat een virus op 2 platformen kan draaien. Dan zal het waarschijnlijk om een exploit in een softwareprogramma zijn die zowel onder windows als linux draait zoals bv firefox of java softwareprogramma's.

.
Om me ook even in de windows / linux discussie te mengen.
Ik heb een tijd lang met linux gedraaid maar ik vind het ronduit KUT.
En dat is niet omdat ik niet met linux kan omgaan, ik kan het prima gebruiken als desktop OS en kan er alles mee wat ik onder windows ook kan. Alleen heb je in linux gewoon voor veel dingen enorm veel extra handelingen nodig die mijns insziens niet nodig zijn.
En programma's installeren is en blijft een ramp. Zelfs voor iemand die toch dagelijks met pc's is blijft het een flinke kluif zo'n linuxbak.

Bovendien is mijn windowsinstallatie ook prima in orde. Virussen en spyware heb ik nog nooit last van gehad en de installatie is intussen al zo'n 4 jaar oud maar draait nog als een zonnetje. En ik ben toch een een 'poweruser'

Voor mij windows, niet omdat linux slecht is maar omdat ik windows gewoon makkelijker vind en voor mijn doeleinden net zo veilig en stabiel.
userIcon
Uhm, hoeveel van jullie hebben nouw zelf linux?

Ik heb het ook, maar dat ik het vaak gebruik, neuh. Het is gewoonweg
"anders" dan windows, je moet er inderdaad even aan wennen.
Slecht is het niet, het is alleen niet echt compatibel met de software die ik draai dus vandaar dat ik het amper/niet gebruik.

Hoe dan ook, het is gratis, en de servers zijn goed.
Maar dat windows een goed OS is? Retorische vraag

Enneh: dat virus wordt (hopelijk) wel geowned door me NOD32
userIcon
Ik draai workbench 2.3 op mijn Amiga....heb ik hier nu ook last van!!??

Alle linux-pinguins roepen net zo hard als alle XP smurfen voor wie Linux te ingewikkeld is!! Respecteer elkanders OS toch eens ;-) !!

10 "cls"
20 print "Ik ben een Virus!!"
30 goto 20

run!!
Christus zeg, gaan we tegenwoordig al het nieuws pas minimaal na 3 dagen hier neerkwakken ? Kom eens met nieuw nieuws en niet met nieuws wat al lang bekend is zeg...
Even voor de leek: is Linux net zoiets als Norton Antivirus of zo? Ik heb al een virusscanner hier. Dan heb ik toch geen last?
userIcon
quote:
Op maandag 10 april 2006 15:35 schreef snek het volgende:

[..]

Ik ontwikkel 8 uur per dag sites in PHP/MySQL voor meer dan 300,000 hits per dag en heb daarvoor 10 jaar als "reparateur" gewerkt, dus lijkt me wel.. Jij zal wel NERD zijn?
Was sarcastisch bedoelt ouwe gek. Ik respecteer je enorm om je computerkennis (en dat is niet sarcastisch bedoelt). Jij mag wel langskomen als die weer 'ns kaput ist.
userIcon
virussen hebben helemaal geen root-rechten nodig (zoals velen schijnen te denken), enkel een domme gebruiker (zo werken de meeste virussen namelijk)

zonder root rechten kan je misschien het OS niet onklaar maken, maar je kan wel alle gebruikerbestanden kapot maken... dan lach je ook niet meer (tenzij je elke dag een backup maakt, maar zo zijn er niet veel)
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:22 schreef Koosjuh het volgende:

[..]

Nee hoor er zijn genoeg gaten in Linux en in MAC OS , vooral in MAC OS. Het is alleen , 99% van de mensen gebruikt windows. Ga jij een product maken voor 1% of voor 99% van de mensen? Anyway er zijn genoeg gaten in Linux en vooral in MAC OS , laat je niet in de om de tuinleiden.
Toon het dan eens aan? Trouwens wat is linux? Linux is puur de kernel.
Het overige van de software zie je trouwens ook veelal op freebsd, openbsd,netbsd, solaris.. etc.

Moesten er zo massaal veel gaten in de software zitten die *nix gebruikt. Waarom maakt men daar dan geen virussen, trojan etc voor? Als Cracker moet het toch een kick geven om grote internet servers plat te krijgen. Deze zijn namelijk veel belangrijker/interessanter/uitdagender dan wat desktopjes, aangezien je het internet in het beste geval, compleet in de war zou kunnen sturen, waardoor je dan de eindgebruikers ook treft. Maar blijkbaar is dit niet eenvoudig?

Kijk maar naar Apache, dit draait op pakweg 70% van de webservers die bereikbaar zijn via internet. Moest dit zo lek zijn als iets, zouden er massaal problemen zijn.
quote:
Linux is alleen wat beter omdat je het meer naar je hand toe kan zetten, MAX OS ben ik al helemaal geen fan van. Linux is leuk maar heel moeilijk, maar ook genoeg exploits voor.
En linux is niet bagger , Linux is in principe het beste , maar het vereist gewoon veel tijd en kennis om het goed onder de knie te krijgen. En windows heb je in 2 tellen onder de knie , en veel aplicaties zijn gewoon voor Windows Only use.
Gnu/Linux is niet moeilijk, het is gewoon anders, net zoals elk besturingssysteem dat niet van Microsoft komt. Ik heb vroeger ook altijd Windows gebruikt, tot als ik linux leren kennen heb, en ik ben totaal geen informaticus. Ik ben een gewone mecanicien dat niet met pc's in aanraking komt, tenzij thuis.

Het klopt wel dat je tijd in moet steken om het onder de knie te krijgen, maar dit is gewoon de aanpassing. Dat windows in 2 tellen onder de knie krijgt is ook niet waar. Toen ik een fileserverke opzette, was Samba sneller draaiende, dan dat ik
op windows XP de share kon toevoegen.

Als je een leek die totaal niks pc's kent, laat werken op een linux desktop of windows desktop, zal het geen r**t uitmaken omdat deze van allebei niks kent & deze geen vooroordelen heeft. Ik merk bij mijn eigen, hoe de jaren vorderen hoe meer problemen ik heb om met windows te werken. Ik vind niet alles meer terug etc, wat wel logisch is aangezien windows ook evolueert. Maar zo zie je maar dat het puur een gewente is.

Beide systemen hebben hun voordelen. Het ene systeem is beter op bepaalde vlakken dan het andere & omgekeerd. Gnu/linux is allesins bezig aan een enorm inhaalslag op vlakken waar het nog tekort op komt. Het verschil wordt met de dag kleiner. Je zal mij niet horen zeggen dat Gnu/linux voor zal lopen op alle vlakken tov van windows. Enkel de toekomst zal het zeggen wat er zal gebeuren.

Windows heeft mij niks te bieden boven gnu/linux allesins.
Ik kan alles wat ik wens & alles werkt heel goed. Ik crash zelden(uptimes van 100-150dagen zijn vanzelfsprekend), en moet mij totaal niet druk maken om virussen, trojans, spyware etc. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik geen updates uitvoer indien nodig. Dat is eigen aan alle software en iets wat IEDEREEN zou moeten doen ipv te laks/naief zijn om update te installeren.

Nuja iedereen gebruikt waar ze goesting in hebben, zolang ze er mij niet mee lastig vallen. En als men de standaarden eens zou respecteren zou iedereen tevreden zijn. Spijtig genoeg is dit bijna onbestaande in de softwarewereld, terwijl dit overal heel normaal is.
In 2002 was er al een vergelijkbaar virus dus ze sowieso niet de kroon.
http://securityresponse.s(...)ta/linux.simile.html
en http://tweakers.net/nieuws/16299
userIcon
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:26 schreef HeartCore het volgende:

[..]

Wat moet je dan een arm leven hebben als je je daar iedere dag mee bezig houd...
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:52 schreef Mystic_HBC het volgende:

[..]

Ik denk dat er meer gaten in Linux zitten dan in een zwitsers Gatenkaasje...
Ik lach om Linux :p
Ach, je mag lachen wat je wilt . Security is uiteindelijk toch sterk afhankelijk van de gebruikers van het OS. Maar probeer gerust eens mijn openbsd servertje te hacken . Ik wens je veel succes toe
Zolang Linux door blijft draaien terwijl Windows vrijwel elke dag steeds meer vervuild raakt, waardoor de hele bende vastloopt zodat ik niet lekker Fok! kan lezen, blijf ik lekker dual boot draaien met Debian op mijn tweede partitie. Zie het als een opluchting... Windows loopt met de minuut trager, je wilt verder werken... Hup harde reset en boot in Linux... Zonder gelul, gewoon werken. : 8)

Ander verhaaltje: Op mijn werk draaien we AS400 van IBM op een 1.9 GHz machine. Ik zal niet in details treden over de werking van de processor van deze machine, maar er werkt moeiteloos 200+ man op. Probeer hetzelfde eens met een Windows 2003 Server met Terminal Services en Exact erop ofzo.. Success!!!

Wat ik probeer te zeggen, waarom geilt iedereen toch zo op Windows, terwijl Windows juist het besturingssyteem is wat het minst efficient met z'n systeembronnen omgaat?

Oja...Bijna vergeten...Spelletjes!
userIcon
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:09 schreef Qwanta het volgende:

[..]

Lekker slim, gaan gooien met links over bedrijven die miljoenen voor handen hebben voor R&D, denk nou eens aan de thuisgebruiker! Als je denkt dat linux alleen markt heeft in de serverwereld waar zeik je dan over.
Hier een thuisgebruiker. Waarom zou ik persoonlijk over moeten stappen op Windows?
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:50 schreef Hayek het volgende:
Zal allemaal best, maar je moet wel eerst een exploit zien te vinden voordat je met zo'n virus binnen kunt komen, en in Linux en MacOS is dat vrij lastig te vinden..
Niet lastiger dan voor Windows. Alleen het is veel leuker om een virus voor Windows te schrijven dan voor Mac of Linux omdat je veel meer gebruikers treft. Je bent gewaarschuwd:
quote:
Bovendien is het crossplatformvirus een waarschuwing voor Linux- en Mac OS X-gebruikers, die denken dat hun computers 'onaantastbaar' zijn voor virussen.
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:19 schreef TheCamel het volgende:
Ander verhaaltje: Op mijn werk draaien we AS400 van IBM op een 1.9 GHz machine. Ik zal niet in details treden over de werking van de processor van deze machine, maar er werkt moeiteloos 200+ man op. Probeer hetzelfde eens met een Windows 2003 Server met Terminal Services en Exact erop ofzo.. Success!!!
Probleem is dan wel weer om een beetje serieuze applicatie te vinden (die ook nog eens goed onderstuend worden door mensen met kennis van boekhoud-zaken) voor de Mac. Voor een AS400 zijn destijds een hoop applicaties geschreven maar die zijn ook stuk voor stuk aan vervanging toe. Herschrijven is alleen interessant voor echt grote bedrijven die heel specifieke toepassingen hebben.
userIcon
Aan tonen staat gelijk als straks een blauwdruk afgeven aan iedereen die maar wat wil rommelen in de virussector. Een schande !!
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Het is meer een programma dat op 2 verschillende platforms kan draaien! Dat je het "virus" handmatig aan moet zetten is prima, maar dat is een typische actie voor Windows-gebruikers, die downloaden tenslotte fijn alle software via illegale kanalen!
En laat dat voor Linux-gebruikers nou net vrijwel onmogelijk zijn
vertel

Of je besmet raakt in het algemeen is eerder je EIGEN schuld dan die van het virus!

Ik werk nu al 3 jaar op deze PC met Windows XP PRO SP2..... Ik heb hem nog geeneen keer geformatteerd en/of opnieuw geinstalleerd...

Ik heb altijd Kaspersky AV gebruikt, en sinds ik denk 6 maanden NOD32...
Ik heb deze NOOIT meelopen....
Ik laat zelf AF EN TOE (eens in de 3 maanden) Hitman Pro zun ding doen of soms NOD32 appart......
Ik heb geen hardware Firewall.... Alleen de software matige van Windows....

En ik heb, afkloppen (op hout uiteraard), nog GEENEEN VIRUS gehad!

Ben ik dan zo ervaren met internetten en e-mails en weet ik wat ik allemaal doe dat ik er geeneen vang waar anderen er al -tig zouden hebben? Neem bijv. dat ik ook naar van die cover-sites ga of illegale muziek sites of astalavista.box.sk etc etc.... Ik gebruik MSN af en toe... Ik heb Opera ipv IE, maar gebruik IE soms toch.....

Welke virusscanner is de BESTE? Ik ga momenteel voor NOD32
Disclaimer; None of the named software has been paid for!
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:10 schreef Snow_King het volgende:

[..]

Totally agree.

Meeste hier weten niet eens wat Linux allemaal kan
*Wat 'de gebruiker' met Linux kan
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:19 schreef TheCamel het volgende:

Ander verhaaltje: Op mijn werk draaien we AS400 van IBM op een 1.9 GHz machine. Ik zal niet in details treden over de werking van de processor van deze machine, maar er werkt moeiteloos 200+ man op. Probeer hetzelfde eens met een Windows 2003 Server met Terminal Services en Exact erop ofzo.. Success!!!
Agezien van het hardware en software ontwerp van een AS400 wat een hele andere klasse is. Als je die twee wilt vergelijken moet je overeenkomende software gebruiken. Ik hoop niet dat er software op de as400 is die overeenkomt met exact.
quote:
Op maandag 10 april 2006 15:24 schreef snek het volgende:

En de grootste websites ter wereld draaien ook allemaal Linux aangezien hier standaard PHP/MySQL (of Postgres) bij zit. Dan komt er nog bij kijken dat Linux/BSD veel betere performance leveren wanneer het gaat over netwerk doorvoer.
quote:
Toon het dan eens aan? Trouwens wat is linux? Linux is puur de kernel.
Het overige van de software zie je trouwens ook veelal op freebsd, openbsd,netbsd, solaris.. etc.
Wel verwarrend zo. Dus wat is linux nou?
Het wordt eens tijd dat ze het soort sukkel dat virussen maakt en verspreidt eens alle kosten in rekening gaan brengen die die k*tactie tot gevolg heeft. En dan ook doorzetten. Niet dat zo iemand het ooit kan betalen, maar gewoon een voorbeeld stellen...
userIcon
Waar jullie je druk over maken zeg

Als je een beetje verstandig omgaat met je pc dan is de kans dat je een virus krijgt niet eens zo heel groot. Af en toe eens een anti-virus programma draaien voor de zekerheid en klaar is kees.

Er zullen altijd virussen zijn en altijd programma's om deze te bestrijden.

Dat er nu ook virussen gemaakt kunnen worden voor linux bevestigd alleen maar het feit dat alles te kraken valt...
48  van 98 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 24/05 'Topoverleg Apple en Samsung levert niets op'8
» 23/05 Tele2 in beroep tegen uitspraak Pirate Bay20
» 23/05 BREIN klaagt Pirate Bay-uploader aan94
» 21/05 Storing treft DigiD12


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden