LPF wil pedo's lokken met kinderporno

Politiek • Geschreven door ANP op 31-03-2006 @ 10:02 - gepost door Gertjan (Kozzmic)
print 
Joost EerdmansDe overheid moet in de kinderporno gaan. Dat opmerkelijke voorstel lanceerde LPF'er Joost Eerdmans gisteren. Met een kinderpornowebsite zou de overheid pedoseksuelen kunnen lokken, die op het moment dat ze downloaden van de site gearresteerd kunnen worden door opsporingsdiensten. Eerdmans uitte zijn plan in een debat met minister Donner.

Het Kamerlid realiseert zich dat het een vergaand middel is, maar het doel heiligt in dit geval de middelen, zo verklaarde hij. Het probleem van de handelswijze is echter dat een rechter het als uitlokking kan zien, waardoor er geen veroordeling volgt, aldus Eerdmans na afloop van het debat. Ook erkende hij dat de Nederlandse autoriteiten zelf strafbaar zijn op het moment dat zij kinderporno verspreiden, ook als het in beslag genomen materiaal is. Overigens is het kijken naar kinderporno niet verboden, maar het in bezit hebben wel. Uit een recent onderzoek blijkt dat kijken naar kinderporno echter niet zo onschuldig is. Mannen die dat doen, misbruiken soms daadwerkelijk kinderen.

Volgens de LPF wordt er in Groot-Brittannië wel een loksite ingezet, waarmee al zeshonderd liefhebbers van kinderporno zijn opgepakt. Ook zijn in Nederland andere vormen van uitlokking wel geaccepteerd, zoals de inzet van lokauto's en de criminele burgerinfiltrant. De andere politieke partijen in de Kamer zagen echter weinig in het plan van Eerdmans. Een meerderheid steunde wel de plannen van Donner, die de strafmaat op het bezit en verspreiden van kinderporno van zes naar acht jaar wil verhogen. GroenLinks en de PvdA betoogden dat de minister veel actiever moet worden in zijn aanpak.

Bron: ANP


Lees ook:

» 12:48 Opmeer verzet zich tegen Oostblokmeldpunt PVV54
» 09:19 'Onvrede binnen VVD om samenwerking PVV'50
» 09/02 Rutte gaat niet in op PVV-meldpunt37
» 08/02 GroenLinks boos over schrappen 80 km-zones40


delen | eKudos nujij

15309 views / 78 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 78 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
En straks legt de overheid een gevulde portomonee op straat.
Wie deze niet direct terugbrengt, wordt voor diefstal opgepakt.
userIcon
En hoe komt meneertje Eerdmans daar aan? Zelf maken?
quote:
Kijken naar kinderporno is niet verboden, maar het in bezit hebben wel.
dus met deze actie zijn zowel de LPF als de hostingpartij waar de website wordt gestald, dadelijk strafbaar?
userIcon
En hij zet zijn eigen kinderen op die site ofzo?

Wat een belachelijk plan weer
userIcon
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:04 schreef Blackbird-ce het volgende:

[..]

dus met deze actie zijn zowel de LPF als de hostingpartij waar de website wordt gestald, dadelijk strafbaar?
niet alleen dat, maar uitlokking in Nederland is toch nog steeds verboden, toch?
Klinkt opzich al een goede zet, alleen waar trek je de grens? Het pakken van pedofielen is uiteraard zeer belangrijk. Ik zou er niet aan moeten denken dat ze aan mijn kinderen zitten of op een bepaalde manier naar ze kijken, maar ik ben bang dat deze manier ook andere wegen openzet. Nu gaat het om het pakken van pedofielen, maar bij de volgende actie wordt het het opzetten van een bittorrent site om illegale uploaders te pakken (hoe verboden het ook is). En zo ontstaat er een razzia in nl. Waar trek je dus de grens.....
userIcon
Wat een idioot voorstel, uitlokken van misdaden damn wat een debielen!
Ik geloof dat het domein www.kinderporno.nl nog vrij is
userIcon
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:11 schreef Basil_Fawlty het volgende:
Ik geloof dat het domein www.kinderporno.nl nog vrij is
Misschien kan www.lpf.nl worden opgekocht voor dit doel.
Ik heb een laptop met wireles LAN ingebouwd, overbuurman heeft zo'n "gratis" wireles modem. Ik hekel aan die vent. Breek in op zijn modem, en download kiddy-porno van de overheid. Hij opgepakt omdat dat strafbaar is, en draait een dag of wat de bak in. De buurt hoort van mij wel waarom. Na dag of wat komt hij vrij, en iedereen kijkt hem met zijn nek aan!
Zijn leven geruineerd! En dat terwijl hij niet eens wist dat iemand anders zijn verbinding gekaapt had!

Zitten dus meer fouten in dit voorstel. Het is lang niet altijd na te gaan wie er wat download!
goed zo
kei hard aanpakken
uitlokking of niet

het doel heiligt het middel
de lokfiets klaagt ook niemand over
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:15 schreef nwana2 het volgende:
Ik heb een laptop met wireles LAN ingebouwd, overbuurman heeft zo'n "gratis" wireles modem. Ik hekel aan die vent. Breek in op zijn modem, en download kiddy-porno van de overheid. Hij opgepakt omdat dat strafbaar is, en draait een dag of wat de bak in. De buurt hoort van mij wel waarom. Na dag of wat komt hij vrij, en iedereen kijkt hem met zijn nek aan!
Zijn leven geruineerd! En dat terwijl hij niet eens wist dat iemand anders zijn verbinding gekaapt had!

Zitten dus meer fouten in dit voorstel. Het is lang niet altijd na te gaan wie er wat download!
jou wifi is uit te peilen met een peilwagen
en ze moeten nog steeds aantonen dat jij op jou pc heb gekeken hoor
het is alleen om het makkenlijker te maken om te zien wie er kijkt en dan actie te onderemen
userIcon
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:07 schreef -W0kk3L- het volgende:
Klinkt opzich al een goede zet, alleen waar trek je de grens? Het pakken van pedofielen is uiteraard zeer belangrijk. Ik zou er niet aan moeten denken dat ze aan mijn kinderen zitten of op een bepaalde manier naar ze kijken, maar ik ben bang dat deze manier ook andere wegen openzet. Nu gaat het om het pakken van pedofielen, maar bij de volgende actie wordt het het opzetten van een bittorrent site om illegale uploaders te pakken (hoe verboden het ook is). En zo ontstaat er een razzia in nl. Waar trek je dus de grens.....
Precies.
Dat is uitlokking en (nog) niet wettelijk imo. Hierdoor kunnen die pedo's net ontsnappen aan hun straffen. ik ben eerder voorstander dat bvb een ddos kan gelegaliseerd worden tegen sites en hosts die kinderporno aanbieden, lijkt me een veel handiger plan.
userIcon
Hoe komen ze aan je gegevens dan. Het is nog altijd zo dat de ISP geen privé gegevens af hoeft te geven (de meeste)
userIcon
Dit idee zuigt echt zo aan alle kanten, 'Enemy of the State' anyone?
quote:
Uit een recent onderzoek blijkt dat kijken naar kinderporno echter niet zo onschuldig is. Mannen die dat doen, misbruiken soms daadwerkelijk kinderen.
En jongeren die TMF kijken schieten soms leeftijdgenoten overhoop

Laten ze de aanbieders en makers van die troep aanpakken in plaats van proberen nieuwsgierige internetters te vervolgen

Ik zoek vaak naar BDSM video's, ben ik nu een potentiele (vervolgbare) verkrachter? Als dit idee doorgang vind is die stap snel gemaakt.
userIcon
quote:
Uit een recent onderzoek blijkt dat kijken naar kinderporno echter niet zo onschuldig is. Mannen die dat doen, misbruiken soms daadwerkelijk kinderen.
Soms?
Mannen met een bril misbruiken ook soms kinderen.

Beetje rare zin dit. Als nou gebleken was dat mannen die kinderporno kijken véél vaker kinderen misbruiken dan mannen die geen kinderporno kijken, dan heb je hooguit een reden om die websites e.d. extra in de gaten te houden. Maar dan nog zijn er zat mensen die kinderporno kijken en géén kinderen misbruiken!
Begrijp me niet verkeerd, ik vind kinderporno ook smerig en ik vind ook dat het aangepakt moet worden, maar dat staat los van het risico op kindermisbruik. Je moet het ene misdrijf niet met het andere verwarren.
Trouwens, het ergste probleem met kinderporno zijn niet de mensen die ernaar kijken maar de mensen die het maken, want die misbruiken wél kinderen, dus misschien moeten ze daar eens wat harder naar op zoek?
userIcon
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:25 schreef Barbaaf het volgende:
Dit idee zuigt echt zo aan alle kanten, 'Enemy of the State' anyone?
[..]

En jongeren die TMF kijken schieten soms leeftijdgenoten overhoop

Laten ze de aanbieders en makers van die troep aanpakken in plaats van proberen nieuwsgierige internetters te vervolgen

Ik zoek vaak naar BDSM video's, ben ik nu een potentiele (vervolgbare) verkrachter? Als dit idee doorgang vind is die stap snel gemaakt.
Dat wilde ik ook al zeggen... Ik kijk wel eens naar inspector Morse, ga ik nu ook mensen vermoorden in een mooi oud huisje op het Engelse platteland? :')

Misschien is kinderporno juist wel een uitlaatklep, zodat iemand zich niet direct aan een kind hoeft te vergrijpen om aan z'n trekken te komen. Wie weet.
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:22 schreef harrie1 het volgende:

[..]

jou wifi is uit te peilen met een peilwagen
en ze moeten nog steeds aantonen dat jij op jou pc heb gekeken hoor
het is alleen om het makkenlijker te maken om te zien wie er kijkt en dan actie te onderemen
Ondertussen gebruik ik zijn wireles niet meer dus dat gaat niet. Politie valt binnen omdat ze toch weten welke abbo er gedownload heeft, en hij wordt meegenomen, en zijn puter ook. Duurt wel ff voor ze zeker zijn dat hij onschuldig is. Ondertussen denkt de buurt van:"Waar rook is, is vuur"Zelfs als justitie duidelijk aangeeft dat hij volstrekt onschuldig is, zal misschien zijn vrouw het wel geloven, maar de buurt vertouwd hem nooit meer. Het kwaad is dan geschied!
userIcon
Ik zou zeggen, begin eens met het UITROEIEN van de pedofielenvereniging "Martijn"!
Wat een triest iets dus zelf iets illegaals opzetten om zo zulke mensen te pakken.
Dan ben je zelf geen haar beter.
En volgens mij is dat op illegale wijze aan bewijsmateriaal komen en kunnen ze dus niet berecht worden ?
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:22 schreef harrie1 het volgende:

[..]

jou wifi is uit te peilen met een peilwagen
en ze moeten nog steeds aantonen dat jij op jou pc heb gekeken hoor
het is alleen om het makkenlijker te maken om te zien wie er kijkt en dan actie te onderemen
En dan is het niet erg als morgen een paar politiewagens voor je deur staat en oom agent aan de buren uitlegt dat ze je verdenken van pedofilie ?

Overigens is het vrij zwak..
Even een een linkje naar Nieuw filmpje van lange f. die boy slaat dumpen op fok en de politie kan overuren draaien... merendeel klikt toch zonder naar de url zelf te kijken...
En Eerdmans gaat zeker zelf het materiaal leveren ofzo Ik dacht dat crimineel gedrag uitlokken door de politie verboden was?
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:15 schreef nwana2 het volgende:
Ik heb een laptop met wireles LAN ingebouwd, overbuurman heeft zo'n "gratis" wireles modem. Ik hekel aan die vent. Breek in op zijn modem, en download kiddy-porno van de overheid. Hij opgepakt omdat dat strafbaar is, en draait een dag of wat de bak in. De buurt hoort van mij wel waarom. Na dag of wat komt hij vrij, en iedereen kijkt hem met zijn nek aan!
Zijn leven geruineerd! En dat terwijl hij niet eens wist dat iemand anders zijn verbinding gekaapt had!

Zitten dus meer fouten in dit voorstel. Het is lang niet altijd na te gaan wie er wat download!
dit is gewoon een verkiezingsstuntje... tuurlijk is het geen goed doordacht plan zoals je aangeeft.
tis meer om zieltjes te winnen bij de gemiddelde medemens: kijk eens die eerdmans, die wil ook echt wat doen aan de kinderporno.

maar goed, zoals altijd in de politiek: Eerst roepen, dan pas nadenken
userIcon
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:19 schreef harrie1 het volgende:
goed zo
kei hard aanpakken
uitlokking of niet

het doel heiligt het middel
de lokfiets klaagt ook niemand over
Helemaal gelijk.....
Joost Eerdmans

De zgn dierenvriend, die opvallend stil is nu de zeehonden in Canada letterlijk de kop worden ingeslagen.

Maar met Verdonk als lijsttrekker wordt ie vanzelf uitgeschut, of overweegt ie nu weer naar de VVD te gaan.
lol, wat een belachelijk plan
en wat gaat dit ons weer kosten?
lang leve lpf! viezerikke zijn het zelf ja
trouwens, hoe gaan zij legaal aan kinderporno zelf geraken?
is dat niet een beke hun eigen ramen ingooien?
aha laat ze dan maar doen!
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:04 schreef The_Gromit het volgende:
En hoe komt meneertje Eerdmans daar aan? Zelf maken?
Nee, Tonino en zijn maatje uit Limburg die oud-rechter en met een beetje surfen kom je nog een tiental van dat gerechts-schorremorrie tegen die hun staalharde erectie met plezier in een minderjarig familielid laten glijden.
Aan aanvoer dus geen gebrek ,bovenstaande heren voeren dergelijke handelingen en het in bezit hebben van kinderporno natuurlijk enkel uit ter bestudering en handhaven van hun ambt .
Vraag me altijd af wat J.P met zijn dochtertje uitspookt ,die man deugt niet!
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:04 schreef The_Gromit het volgende:
En hoe komt meneertje Eerdmans daar aan? Zelf maken?
Ik denk dat ze nog wel wat kunnen vinden in het voorraadje van de partij-oprichter
Helemaal eens. I Love entrapment!

Ze mogen van mij alle not-dome zaken uitlokken, denk aan beroving, verkrachting, of diefstal.

Ook al doe je iets fout omdat je in de gelegenheid wordt gebracht, je blijft cimineel.
userIcon
en waarom moet de overheid dan zo'n ranzige site opzetten..? kunnen ze niet de gegevens vragen van een host waar al zo'n dergelijke site te vinden is ofzo
quote:
Uit een recent onderzoek blijkt dat kijken naar kinderporno echter niet zo onschuldig is. Mannen die dat doen, misbruiken soms daadwerkelijk kinderen.
Erh, geweldig onderbouwd inderdaad. Zoals het er nu staat lijkt het alsof kinderporno kijken het misbruiken van kinderen veroorzaakt, terwijl daarna juist staat dat sommige mensen die het kijken ook wel eens kinderen misbruiken. Maar daarmee bewijs je nog niet het verband tussen die twee dingen.

Sommige mensen die het ontbijt overslaan zullen ook wel kinderen misbruiken, evenals mensen die om de dag douchen. Zijn dit dan meteen ook geen onschuldige dingen meer omdat er kindermisbruik uit voorvloeit?

Zoals dat onderzoek nu samengevat is door de Provinciale Zeeuwse Courant slaat het iig nergens op (heb het onderzoek zelf niet gelezen).

userIcon
Wat is dit nou voor een kutidee. Wil je zelf kinderporno op het net kwakken, en hoe komt hij aan zijn kinderporno dan? Uitlokking is hier gelukkig sowieso verboden. (Internet)pedo's moet je keihard aan pakken maar niet door in principe hetzelfde te doen als waar zij voor worden opgepakt.
userIcon
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:36 schreef RetepV het volgende:
Wist je trouwens dat als je zo'n file delete, de data nog een hele tijd op je harddisk kan blijven staan? Het wordt namelijk niet overschreven. Het OM weet dat en zal proberen gedelete files terug te vinden en je op die manier proberen te naaien. Deleten is niet genoeg, het OM is resultaatgericht en zal alles aanpakken om je te grijpen. Of het nou terecht is of niet.
`shred filename`; wordt-ie 30 keer overschreven met random data. Kan het OM zoeken wat ze willen
userIcon
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:42 schreef RetepV het volgende:

[..]

[afbeelding]

Er zijn heel wat organisaties die het veel meer verdienen om uitgeroeid te worden. Defensie. Overheid. Microsoft. Alle grote bedrijven. De ME.

Ik zie overigens niks fouts in het voorlichten over pedofilie van de mensen. Er zijn veel ernstiger dingen die iedereen toch heel normaal schijnt te vinden.

Verkrachting binnen het huwelijk, bijvoorbeeld. De politie is elke avond zo druk met het oplossen van huiselijk geweld dat echte criminelen vrijwel ongestoord hun gang kunnen gaan.

Pedo's hebben niet zo'n negatieve weerslag op de samenleving. Het lijkt me dat dingen die de samenleving negatief beinvloeden veel belangrijker zijn om uit te roeien. Je moet wel je prioriteiten goed hebben.

Ik ben het niet eens met pedo's, maar je moet je er niet van belangrijker zaken door laten afleiden.
Dat meen je niet!! Enig idee hoe VEEL kinderen er in dit land misbruikt worden?
Ze moeten de aanbieders oppakken... niet degene die ernaar kijken. Als het niet aangeboden wordt kan er ook niet naar gekeken worden

Ze zijn natuurlijk bang dat als er niets meer op het internet te zien valt dat de pedoos maar een live versie op straat gaan zoeken.
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:28 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Soms?
Mannen met een bril misbruiken ook soms kinderen.

Beetje rare zin dit. Als nou gebleken was dat mannen die kinderporno kijken véél vaker kinderen misbruiken dan mannen die geen kinderporno kijken, dan heb je hooguit een reden om die websites e.d. extra in de gaten te houden. Maar dan nog zijn er zat mensen die kinderporno kijken en géén kinderen misbruiken!
Begrijp me niet verkeerd, ik vind kinderporno ook smerig en ik vind ook dat het aangepakt moet worden, maar dat staat los van het risico op kindermisbruik. Je moet het ene misdrijf niet met het andere verwarren.
Trouwens, het ergste probleem met kinderporno zijn niet de mensen die ernaar kijken maar de mensen die het maken, want die misbruiken wél kinderen, dus misschien moeten ze daar eens wat harder naar op zoek?
Dan bewijs je nog niets...
Mensen die kinderen misbruiken hebben dus een sexuele voorkeur voor kinderen en zullen dusin de regel ook naar kinderporno kijken. Dus de opmerking dat mensen die naar kinderporno kijken soms ook kinderen misbruiken is stemmingmakerij. Dit is weer typisch zo'n voorstel om de incompetentie van onze
overheid om producenten van kinderporno aan te paken te verhullen.

Zandvoortse kinderporno zaak:
Herinnert iemand zich nog hoe justitie vol trots aankondigde een hele kinderpornobende opgerold te hebben. Wat uiteindelijk bleek te gaan om een stel randfiguren met 30 jaar oude troep...
Joost Eerdmans laat alleen maar proefballonnetjes op, het is gewoonweg niet legaal om een KP site te beginnen en dus kan de overheid zoiets gewoonweg niet doen.
Het is ook niet ethische verantwoord en stel dat je per ongeluk op die site komt........
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:58 schreef RemcoDelft het volgende:
<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op vrijdag 31 maart 2006 10:42 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik ben het niet eens met pedo's, maar je moet je er niet van belangrijker zaken door laten afleiden.</div></blockquote>Dat meen je niet!! Enig idee hoe VEEL kinderen er in dit land misbruikt worden?
Dan weet je ook dat het in 95% van de gevallen om bekenden van het slachtoffer gaat en niet om smerige mannen die op internet zoeken naar slachtoffers...

Oftewel als jouw dochter misbruikt wordt dan is de kans 95% dat jijzelf of een bekende van je de dader is....

Ik wil pedofilie niet goedpraten maar okwebsites lossen niks op.
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:49 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

Ik denk dat ze nog wel wat kunnen vinden in het voorraadje van de partij-oprichter
Moehaa, je kijt naar de verkeerde partij... google maar eens op brongersma....
Kun je zien dat het echt een PvdA senator was die de meest roemruchte kinderporno collectie van nederland had.
quote:
Uit een recent onderzoek blijkt dat kijken naar kinderporno echter niet zo onschuldig is. Mannen die dat doen, misbruiken soms daadwerkelijk kinderen.
Het is al gezegd, maar dit is werkelijk een waardeloze conclusie. Als het "soms daadwerkelijk kinderen misbruiken" er de reden van is dat het kijken naar kinderporno niet onschuldig is. Dan verwacht ik toch op zijn minst dat uit het onderzoek is gebleken dat mannen die kinderporno bekijken ook relatief vaak kinderen misbuiken.

Het zou natuurlijk kunnen dat het oorspronkelijke onderzoek die conclusie ook trok en dat statistisch weinig begaafd persoon de conclusie verkracht heeft.

Daarnaast zou ik denken dat het voor je plezier kijken naar kinderporno op zichzelf al niet zo onschuldig is, omdat er zo natuurlijk wel een markt voor dergelijke zaken ontstaat.

Of ik voor of tegen deze vom van uitlokking ben weet ik eigenlijk niet. Ik betwijfel ten zeerste of men op het internet kan voorkomen dat mensen die niet op zoek zijn naar kinderporno wél op die site komen, of via via onwetend downloaden

Als ze dat wél kunnen voorkomen, moeten ze dit vooral doen, want als iemand die op zoek is naar kinderporno op die site komt en gaat downloaden is er wat mij betreft geen sprake van uitlokking meer.
userIcon
Normaal ben ik het eigenlijk altijd eens met wat Joost Eerdmand zegt maar dit is een beetje vreemd.. maar goed, het is maar een voorstel dus nog geen feit.
quote:
Uit een recent onderzoek blijkt dat kijken naar kinderporno echter niet zo onschuldig is. Mannen die dat doen, misbruiken soms daadwerkelijk kinderen.
Uit een recent onderzoek blijkt dat kijken naar geweldadige films echter niet zo onschuldig is. Mannen die dat doen, gaan soms daadwerkelijk tot geweld over.
50  van 78 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 12:48 Opmeer verzet zich tegen Oostblokmeldpunt PVV54
» 09:19 'Onvrede binnen VVD om samenwerking PVV'50
» 09/02 Rutte gaat niet in op PVV-meldpunt37
» 08/02 GroenLinks boos over schrappen 80 km-zones40


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden