Verdonk: Taïda moet Nederland verlaten

Nederland • Geschreven door Gertjan (Kozzmic) op 28-02-2006 @ 18:21
print 
Taïda PasicDe Winterswijkse scholiere Taïda Pasic zal op korte termijn Nederland worden uitgezet. Dat heeft minister Rita Verdonk zojuist bekend gemaakt. De 18-jarige scholiere uit Kosovo heeft volgens de minister oneigenlijk gebruik gemaakt van de procedures rond de aanvraag van een verblijfsvergunning.

Begin deze maand besloot een rechter nog dat een eerdere beslissing om het meisje uit te zetten onzorgvuldig genomen was. Taïda werd 18 januari in een uitzettingscentrum geplaatst, maar op last van de rechter mocht ze een nieuw oordeel van de Integratie- en Naturalisatiedienst (IND) in vrijheid afwachten. Bij het oordeel zou onder andere moeten worden meegenomen in hoeverre Taïda is geïntegreerd, en of haar geboorteland Kosovo wel veilig genoeg is.

Volgens Verdonk is er inmiddels een nieuw gesprek geweest tussen de IND en de scholiere. Ze verklaarde de terugkeer van Taïda 'zo snel mogelijk ter hand te zullen nemen'. De scholiere hoopte in Nederland haar VWO te kunnen afmaken, waarvoor ze in het laatste jaar zit.

Met dank aan justhg voor de submit.



Lees ook:

» 07:32 Amsterdam door rovers en inbrekers onveiligste plek11
» 06:03 Politie schiet man dood in Den Haag9
» 05:56 Politie houdt nepmondhygiënist aan1
» 05:55 Giraffe geboren in Gaia Zoo1


delen | eKudos nujij

17316 views / 245 reacties
Reacties op dit bericht
45  van 245 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:11 schreef knight3 het volgende:
Laten we Verdonk en haar partij volgende week eens een poepie laten ruiken.
ijn stemadvies± Sstem dus niet op de VVD.
En volgend jaar weten we zeker dat ze voorgoed is opgerot.

Maar ja daar zal Taida niets meer aan hebben
Ik hoop dat jij niet mag stemmen! wat een STOMME mensen DOMME reacties....
Verdonk volgt het beleid dat democratisch geaccepteerd is, als jij niet snapt hoe zoiets tot stand komt ga je maar een potje voetballen ipv stemmen.
Als t een lelijke gozer zou zijn die vmbo wil halen in NL, zou alle niet-nadenkende mensen hier ook zo reageren??
Oke, t is niet leuk voor dat meisje.... maar dat is een risico dat zij neemt, en de gevolgen moet ze maar aanvaarden!
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:17 schreef wateenstaaf het volgende:
Taïda heeft de Nederlandse wetten te respecteren, hoe leuk koppie ze ook heeft.
Dat moet jij ook doe jij dat oook altijd ? zonder licht fietsen nooit te hard rijden mooie sjokie
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:44 schreef Hartez het volgende:

[..]

dat weet jij dan weer niet dat die familie daar niet lekker zit
ze kunnen nergens werk krijgen en ga zo maar door van die shit
Kom nou even, we hebben die mensen geholpen toen ze gevlucht
waren. Moeten we nu de komende honderd jaar zorg voor hen gaan dragen
omdat we ze geholpen hebben?

Laten we dat geld uitgeven aan echte vluchtelingen, laat deze mensen
gewoon samen met de rest van hun landgenoten eraan werken om hun
land weer op te bouwen.

quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:21 schreef mpthree het volgende:

[..]

Kom nou even, we hebben die mensen geholpen toen ze gevlucht
waren. Moeten we nu de komende honderd jaar zorg voor hen gaan dragen
omdat we ze geholpen hebben?

Laten we dat geld uitgeven aan echte vluchtelingen, laat deze mensen
gewoon samen met de rest van hun landgenoten eraan werken om hun
land weer op te bouwen.
volgens mij hebben de dutchbatters wij nederlanders dus hun toekomst verneukt in die tijd
userIcon
Ik kan er weinig over zeggen. Maar dit is wel erg zuur.
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:23 schreef Hartez het volgende:

[..]

volgens mij hebben de dutchbatters wij nederlanders dus hun toekomst verneukt in die tijd
Wat lul je nou man...idd wij hebben daar fouten gemaakt, MAAR we hebben wel mensen geholpen! Dus als wij toen niet waren gaan helpen hun toekomst rooskleurig zou zijn? Waren ze allemaal afgemaakt!
Jij loopt zo hard Taida te verdedigen dat je onzin begint uit te kramen
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:23 schreef Hartez het volgende:

[..]

volgens mij hebben de dutchbatters wij nederlanders dus hun toekomst verneukt in die tijd
Volgens mij waren dat toch echt de serviers, het waren alleen de dutchbatters die het
niet gestopt hebben, maar volgens mij heeft dat eigenlijk weinig te maken met
dit onderwerp omdat ze zelf al aangegeven heeft toch terug te gaan. Dus beetje irrelevant volgens
mij
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:28 schreef SSeM het volgende:

[..]

Wat lul je nou man...idd wij hebben daar fouten gemaakt, MAAR we hebben wel mensen geholpen! Dus als wij toen niet waren gaan helpen hun toekomst rooskleurig zou zijn? Waren ze allemaal afgemaakt!
Jij loopt zo hard Taida te verdedigen dat je onzin begint uit te kramen
Als wij ze daar echt hadden geholpen waren er nu niet tienduizenden mensen vermoord geweest ( die mannen die onder onze ogen werden weggevoer), we waren er bij maar op het moment dat het moest stonden we niet ons mannetje en hielpen we de bevolking niet zoals het hoorde
ja mooie tranen ,daar trappen veel mensen in.
maar ondertussen belazerde die griet wel de boel.
ze wist dat ze fout zat.
Als ze haar diploma heeft gaat ze ook gewoon terug geef dat kind die kans,
ook als ze eventuele fouten dus fraude zou hebben gepleegd volgens mij niet expres.
laat haar dat diploma halen en er is niets aan de hand
dus verdonk doe niet zo flauw
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:32 schreef Hartez het volgende:

[..]

Als wij ze daar echt hadden geholpen waren er nu niet tienduizenden mensen vermoord geweest ( die mannen die onder onze ogen werden weggevoer), we waren er bij maar op het moment dat het moest stonden we niet ons mannetje en hielpen we de bevolking niet zoals het hoorde
En jij dacht echt dat die paar dutchbatters dat allemaal hadden kunnen verkomen.
Dream on zou ik zeggen. Mischien dan niet die dag, maar de dag erna, of de dag
daar na, of de dag daarna.

Je loopt hier wel vrolijk nederlandse militairen in de grond te stampen, weet niet
of je dat weet, en waarom? geen idee, omdat je Taida toevallig kent of denkt te
kennen of gewoon vind dat ze zo fantastisch is en zo benadeeld is door de nederlandse
staat (Als bij mij iemand logeert krijgen ze geen 7000 euro mee als ze weer naar huis
gaan, trouwens, ik heb nog nooit zomaar 7000 euro van de regering gekregen).
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:25 schreef Mainport het volgende:
Nu zijn mijn angsten inderdaad uitgekomen en was vrijdag de laatste keer dat ik haar in levende lijve heb gezien.
Hee huilie. Ze wordt niet geëxecuteerd hoor.
Wat dacht je, ik gooi er nog maar eens een Verdonk - concentratiekamp sentimentje tegenaan?

Enniewee, netjes geregeld volgens het boekje en geen precedenten geschapen!
Goede actie!
Laat haar dan iig het laatste jaar afmaken...
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat een vreselijk persoon is die Verdonk toch.
Dat ze 2 a 3 maandjes niet eventjes aan taida kan gunnen.
waarom zou je haar wel 3 maanden gunnen en
een 1 of ander mannetje dat dat uigewezen is wel meteen terug stuurt


Dat kan ze ook op een kosovaarse vmbo-school. Had ze de boel maar niet moeten bedonderen. Verdonk heeft groot gelijk.
Laat haar het vwo afmaken alsjeblieft... die meid heeft het ook niet makkelijk!!
Gerechtigheid wordt eindelijk beloond,
Waar voor zou die griet eigenlijk nog langer welkom zijn hier in Nederland.
Dan gaat ze daarna weer janken op de tv, voor ,n verblijfs vergunning.
Kalou moet er ook voor knokken,, en die betaald nog belasting ook aan de staat.,En zij ging de grens over met 7000 euro,,, ons geld.. en ze komt weer fluitend binnen via de achter deur, op zouten.
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:23 schreef Snarf het volgende:
Ik vraag me af of de minister hier echt het laatste woord in heeft. Kan die oostblokgriet niet weer bij een rechter gaan klagen?
Waar voor als jij steelt wordt je ook gestraft.. en dit ligt makkelijker,, zei hebt hier niets te zoeken.
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:23 schreef Mainport het volgende:
He godver. Waarom niet die paar maanden?
Ik wil dat Verdonk opkrast, en zij blijft wél...
Helaas voor Taida hebben we liever geloofsextremisten en hangjongeren in Nederland
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:25 schreef Emerica het volgende:
Ik had die discussie gezien tussen Jeroen Paauw, Witteman? en Verdonk. En zoals Verdonk het uitlegde was het zo redelijk. Dit meisje heeft gewoon de boel belazert door informatie achter te houden, ze wist al tig jaar geleden dat ze het land uit moest. Haar familie heeft dat al daadwerkelijk gedaan, zij is zo eigenwijs om dat niet te doen en dan moet je ook met de gevolgen leven. Ze wist al jaren dat deze dag zou komen en dan nu opeens huilie?
en ,n oprot premie hebt ze al gehad!!!,,, daar is ze weer mee terug gekomen Terug betalen kan ze niet..En de ouwe heer is er ook niet voor haar.. never come back line,,
TERECHT, we willen toch niet toestaan dat iedere oplichtende illegaal hier zijn diploma bij elkaar kan sjoemelen! Dat VWO papiertje betekend toch geen hol in haar eigen land.
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:23 schreef IHVK het volgende:
Tja, ik had niet anders verwacht van onze Verdonk.
Waarom gaat zij niet het land uit?

Maar toch vind ik het ergens goed van haar dat ze consequent blijft.

(maar die paar maanden, kom op nou maakt dat zooo veel uit?)
Met de laatste zin heb je helemaal gelijk. En dat is waarom ik haar wel waardeer. Niet perse haar acties in directe zin, maar wel het feit dat ze consequent is. Dan denk ik ook NEDERLANDERS HOUD JE KOP NU EENS. Is er eens een minister die het doet zoals het hoort volgens de regels die we zelf opstellen, is er een minister die iets doet aan de problemen in dit land, krijgt ze weer gezeik van 'ons' nederlanders.
Alle ministers in Nederland kunnen een voorbeeld nemen aan haar standvastigheid en haar consequente beslissingen.

Het is heel sneu voor taïda, echt waar, heb echt medelijden met haar, maar daar had ze aan moeten denken toen ze niet oneigenlijk gebruik maakte van de procedures.
userIcon
awh Taida is zo zielig. Goed idee hoor; laten we een fraudeur een diploma gunnen, en asielzoekers die zich wel aan de regels houden lekker naaien.
Ik vraag me af, wie is nou het meest harteloos; mensen die Taida haar diploma willen laten halen of Verdonk?
userIcon
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:25 schreef SocialDisorder het volgende:
awh Taida is zo zielig. Goed idee hoor; laten we een fraudeur een diploma gunnen, en asielzoekers die zich wel aan de regels houden lekker naaien.
Ik vraag me af, wie is nou het meest harteloos; mensen die Taida haar diploma willen laten halen of Verdonk?
Verdonk, geen twijfel mogelijk

Mensen die 'de wet aan hun zijde' hebben en daarom op hun gelijk hameren moeten eens een keer verder kijken dan hun neus lang is. Ook jij wil maar wat graag dat men voor jou een uitzondering maakt wanneer je dat hard nodig hebt. Dan ga je ook een hoop stampij maken als men daar niet aan meewerkt. Huichelachtige mensen hier op Fok!

En dat verwijt links dat ze teveel met regeltjes komen.....

Rechts verschuilt zich achter regeltjes om hun gelijk te halen wanneer het hen uitkomt. Kotsmisselijk word ik ervan
Laat haar blijven !!!!!!
userIcon
Gerechtigheid!
Ik vind ook dat die paar maanden niet uitmaakt. Als ze de boel heeft voorgelogen, dan moet juist Verdonk daar niet over gaan zeuren. Die kwam ook niet verder dan: sorry. En dan is alles wel koek en ei, terwijl ze volk en kabinet op dat moment belazerd heeft.

Laat dat meisje d'r examen doen.
userIcon
Verdonk heeft geen juiste argumentatie gebruikt de eerste keer, daarom heeft de rechter bepaald adt ze mocht blijven om de school af te maken. Ergens komt me dit bekend voor. De argumenten van verblijfsplaats en het franse Visum waren algemeen bekend:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=668267&c=11

Verder kun je van 7000 euro niet een leven opstarten dus snap ik best dat Taida een diploma wil halen om zo aan haar toekomst te bouwen. Geheel terecht volgens mij.

In de nieuwe versie komt Verdonk met nieuwe argumenten
http://www.nu.nl/news/684720/11/Ta%EFda_Pasic_moet_land_uit.html

Bij mij komt dan enkel de vraag, waren die feiten er de vorige keer niet? Zo nee is het raar dat ze nu opduiken, zo ja dan heeft Taida bij een nieuwe rechtsgang grote kans want de rechter heeft deze feiten dus al een keer verworpen.

Met andere woorden slaat verdonk hier een heel slecht figuur in haar streven om stemmen voor de VVD. Uberhaupt slaat die party een slecht figuur, want Weisglas (ook VVD) vindt een rappende Donner niet kunnen, dat is nou net iets wat Polititek leuk maakt (niet dat ik Donner nou zo goed vind). Maar daar kan de VVD niet tegen want dat kost hun stemmen.

De VVD is na de CDA de grootste verliezer in de peilingen, dat zou toch langzamerhand te denken geven dat als ze echt stemmen willen, ze dichter naar de mensen toe moeten gaan. Dat is DE reden dat de PVDA en SP het goed doen.

Daarnaast zijn de eidnexamens in Mei en de uitslag in Juni (dacht ik, maar dat is alweer lang geleden ). Die 4 maanden schelen het nu ook weer niet. Verdonk neemt zo een wereldburger de kans om een toekomst op te bouwen. En in het kader van gelijkheid van mensen strookt dit nergens.
Goedzo! Illegaal is illegaal! Taida
userIcon
Je weet dat je eruit moet en als het moment zo ver is met een zielig verhaal naar de pers stappen. Oprotten Taida! Tot nooit meer ziens.
userIcon
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:48 schreef Brabiliaan het volgende:

[..]

Verdonk, geen twijfel mogelijk

Mensen die 'de wet aan hun zijde' hebben en daarom op hun gelijk hameren moeten eens een keer verder kijken dan hun neus lang is. Ook jij wil maar wat graag dat men voor jou een uitzondering maakt wanneer je dat hard nodig hebt. Dan ga je ook een hoop stampij maken als men daar niet aan meewerkt. Huichelachtige mensen hier op Fok!

En dat verwijt links dat ze teveel met regeltjes komen.....

Rechts verschuilt zich achter regeltjes om hun gelijk te halen wanneer het hen uitkomt. Kotsmisselijk word ik ervan
dus jij vind dat asielzoekers die huilend hun beklag doen bij de media, "vergeten" te melden dat ze frauduleus 1,5 jaar in Nederland zijn gebleven méér rechten hebben dan de asielzoekers die zich netjes aan de regels houden?

Onmens.

Juist voor de asielzoekers die wél volgens de regels ge- en behandeld zijn; Taïda uitzetten. Hoe wil je het anders uitleggen aan die andere meisjes en jongetjes die in hun examenjaar het land uit zijn gezet? "Sorry, als je nou ook had gehuild en gefraudeerd, dan had je ook mogen blijven."

We hebben in NL een rechtstaat, en we hebben regels en richtlijnen die opgevolgd dienen te worden. Als Taïda nu legaal in Nederland verbleef, OK, maar ze heeft hier 1,5 jaar gezeten op een Frans toeristenvisum. Dan weet je dat alsje gepakt wordt, je gestraft wordt. Klaar.

Spring je ook in de bres voor een automobilist die met 180 over de snelweg cruist, en vervolgens huilend bij de media hun beklag doen over de gemene meneer Donner die niet eens er rekening mee hield dat hij de afslag bijna bereikt had?
als ik een paar centen teveel had, liet ik haar in een hotel verblijven dicht bij haar school tot ze klaar is met haar opleiding....

iemand geld teveel?
userIcon
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:34 schreef je_ebbie het volgende:
als ik een paar centen teveel had, liet ik haar in een hotel verblijven dicht bij haar school tot ze klaar is met haar opleiding....

iemand geld teveel?
Ik heb geld teveel. Maar ik geef het liever uit aan mensen die het nodig hebben.
Dat sommige mensen zo simpel kunnen reageren:

Waarom geen uitzondering?
Waarom nioet twee maanden wachten?
Rita verdonk het land uit?

Ik vind het zo kortzichtig, er is eindelijk iemand die consequent blijft en die voor nederland op komt, wat nederland ook echt nodig heeft!
En dan zijn er weer van die simpele zielen die zeggen, Rita deruit, Taida blijven!!
Tuurlijk is het rot dat ze net voor het examen weg moet, maar ze heeft fraude gepleegd, ze wist dat dit kon gebeuren!
Een uitzondering maken? Wie verzint er zoiets? Als we dat zxoden doen betekend dat dat we in de toekomst al ons geld en energie gaan steken in het maken van nog meer uitzonderingen? Dat is toch geen oplossing?

Rita Goed voet bij stuk gehouden!
Wat ik helemaal zo triest vind, is dat de kerels die met hun pik denken vinden dat ze moet blijven, maar als het een man was geweest had ie er wel uit gemoeten!

mensen met dat soort meningen en argumenten ( omdat het een mooi meisjes is ) die moeten ook gewoon niet serieus genomen worden!
Helemaal met verdonk eens. perfect gehandeld!



quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:31 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

En waarom? Uit wanhoop, om wat maandjes extra te krijgen zodat ze een goed diploma zou kunnen halen. Erg, he...
Ik snap wel wat je zegt en vind het ook geen grote daad.
Maar als een crimineel een bank overvalt om met het geld zijn gezin eten te geven, is het toch ook niet opeens goed?
Mooi zo, d'r uit met die parasiet!!!! Eerst met 7000,= euro de grens oversteken om dan later weer terug te komen en nog meer geld te trekken cker.

Zelfs een nederlandse zwerver krijgt niet eens 7000,= euro en daarbij ken ik nog genoeg andere nederlanders die dat geld óók prima kunnen gebruiken!!

Maar nee, de overheid geeft 't aan UITGEPROCEDEERDE asielzoekers!! UITGEPROCEDEERD NOTA BENE!!! Als ze nou toegelaten waren en hier een bestaan moesten opbouwen omdat er in hun land écht oorlog zou zijn, zou ik zeggen toe maar, maar dit soort lui zoals taïda die blijven maar terugkomen, want als je ze een vinger geeft, willen ze gelijk je hele hand!!
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:27 schreef Emerica het volgende:

[..]

Wat een bullshit, verdonk heeft dit al veel eerder gezegd en zegt ze het terecht weer, deze fraudeur verdient geen vwo diploma.
Precies!! helemaal mee eens!! Eerst 7000 euro trekken en dan weer terugkomen voor nog meer... Tuig is het
[pro verdonk]
Top, eindelijk een minister die zich houdt aan wat er is afgesproken

Iemand (economische vluchteling) die al tijden weet dat ze illigaal is en terug gestuurd kan worden moet niet gaan lopen mekkeren en janken. Ook niet als je een maas in de wet misbruikt.
[/pro verdonk]

Een VWO diploma kan je niet meer mee dan achter de kassa bij de C1000 en promoveren naar de Albert Heijn.

Ook moeten mensen is inzien dat ¤ 7000,- hier minder is dan in kosovo. En iedere belastingbetalende Nederlander moet wel voor dit soort mensen betalen, en de belasting word alleen maar meer.

Ook is er in kosovo in de tijd een fout gemaakt door de Nederlanders (als die mensen die onder hun ogen werden weggevoerd). Zij mochten niets doen!

doei doei Taïda goed gedaan Verdonk
userIcon
Verdonk heeft gelijk. Eindelijk is er een keer iemand die zich aan de regels houdt en niet het Nederlandse zachte-eitjes beleid hanteert. Die Taïda heeft het hier zelf naar gemaakt en heeft dit allang aan kunnen zien komen.
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:25 schreef Mainport het volgende:
Nu zijn mijn angsten inderdaad uitgekomen en was vrijdag de laatste keer dat ik haar in levende lijve heb gezien.
Stel je niet zo aan! Ze heeft gewoon willens en weten de wet overtreden, dus minister Verdonk doet gewoon haar plicht. En dat doet ze heel goed.

Taïda
userIcon
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 01:08 schreef Frankje75 het volgende:
ook als ze eventuele fouten dus fraude zou hebben gepleegd volgens mij niet expres.
fraude niet expres? en ze doet vwo? ze is toch zo intelligent?
ben ik nou zo dom?
45  van 245 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 07:32 Amsterdam door rovers en inbrekers onveiligste plek11
» 06:03 Politie schiet man dood in Den Haag9
» 05:56 Politie houdt nepmondhygiënist aan1
» 05:55 Giraffe geboren in Gaia Zoo1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden