Verdonk: Taïda moet Nederland verlaten

Nederland • Geschreven door Gertjan (Kozzmic) op 28-02-2006 @ 18:21
print 
Taïda PasicDe Winterswijkse scholiere Taïda Pasic zal op korte termijn Nederland worden uitgezet. Dat heeft minister Rita Verdonk zojuist bekend gemaakt. De 18-jarige scholiere uit Kosovo heeft volgens de minister oneigenlijk gebruik gemaakt van de procedures rond de aanvraag van een verblijfsvergunning.

Begin deze maand besloot een rechter nog dat een eerdere beslissing om het meisje uit te zetten onzorgvuldig genomen was. Taïda werd 18 januari in een uitzettingscentrum geplaatst, maar op last van de rechter mocht ze een nieuw oordeel van de Integratie- en Naturalisatiedienst (IND) in vrijheid afwachten. Bij het oordeel zou onder andere moeten worden meegenomen in hoeverre Taïda is geïntegreerd, en of haar geboorteland Kosovo wel veilig genoeg is.

Volgens Verdonk is er inmiddels een nieuw gesprek geweest tussen de IND en de scholiere. Ze verklaarde de terugkeer van Taïda 'zo snel mogelijk ter hand te zullen nemen'. De scholiere hoopte in Nederland haar VWO te kunnen afmaken, waarvoor ze in het laatste jaar zit.

Met dank aan justhg voor de submit.



Lees ook:

» 07:32 Amsterdam door rovers en inbrekers onveiligste plek11
» 06:03 Politie schiet man dood in Den Haag9
» 05:56 Politie houdt nepmondhygiënist aan1
» 05:55 Giraffe geboren in Gaia Zoo1


delen | eKudos nujij

17314 views / 245 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 245 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
userIcon
Tja, ik had niet anders verwacht van onze Verdonk.
Waarom gaat zij niet het land uit?

Maar toch vind ik het ergens goed van haar dat ze consequent blijft.

(maar die paar maanden, kom op nou maakt dat zooo veel uit?)
userIcon
Ik vraag me af of de minister hier echt het laatste woord in heeft. Kan die oostblokgriet niet weer bij een rechter gaan klagen?
Verdonk kansloze minister die individuen aanvalt om haar gedrag te rechtvaardigen



RITA is dom als ze nou nog 2 maandjes wachtte had ze haar diploma en was allees piepfijn in orde maar rita moet weeer tegen de naad in mooie minister hoor kunnen we trots op zijn
en toen zette ik een careface op }:O
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:23 schreef IHVK het volgende:
Tja, ik had niet anders verwacht van onze Verdonk.
Waarom gaat zij niet het land uit?

Maar toch vind ik het ergens goed van haar dat ze consequent blijft.
Zeur dan niet.
userIcon
En terecht wie geen respect heeft voor de Nederlandse wetten wegwezen. Zouden ze veel vaker moeten doen.
userIcon
Lekker lullig zeg. Zal wel flink tegen geprotesteerd gaan worden (en terecht).
userIcon
Wat een vreselijk persoon is die Verdonk toch.
Dat ze 2 a 3 maandjes niet eventjes aan taida kan gunnen.
Ik had die discussie gezien tussen Jeroen Paauw, Witteman? en Verdonk. En zoals Verdonk het uitlegde was het zo redelijk. Dit meisje heeft gewoon de boel belazert door informatie achter te houden, ze wist al tig jaar geleden dat ze het land uit moest. Haar familie heeft dat al daadwerkelijk gedaan, zij is zo eigenwijs om dat niet te doen en dan moet je ook met de gevolgen leven. Ze wist al jaren dat deze dag zou komen en dan nu opeens huilie?
Oneigenlijkgebruik van voorzieningen is fraude, en willen wij mensen in Nederland hebben die frauderen. Deze voorzieningen zijn bedoeld voor mensen die hun land ontvluchten omdat het daar te gevaarlijk voor ze is. Taida heeft Nederland vrijwillig verlaten, kreeg hiervoor een startkapitaal mee, en komt dan terug om nog meer 'op te halen' in ons land. Schande!
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:24 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Zeur dan niet.
Waarom mag ze haar diploma niet halen?

Ik vind het goed dat ze laat zien hoe het tegenwoordig gaat, maar dat neemt niet weg dat ik het oneens ben met het huidige beleid.

Waarom kunnen ze bij dit soort zaken geen uitzondering (bijv. verlenging van een paar maanden) maken?
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:24 schreef H.M.Murdock het volgende:
En terecht wie geen respect heeft voor de Nederlandse wetten wegwezen. Zouden ze veel vaker moeten doen.
dat is gewoon de blanke kant van jou die reageert met vooroordelen je kent het verhaal niet
Als je je gewoon aan de regels houdt zoals ik met mijn thaise vriendin is er niets aan de hand. Alleen mensen die sjoemelen krijgen gedonder en terecht...
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:26 schreef Mainport het volgende:

[..]

Dit is een tactische zet van Verdonk omdat in de vakanties de samenhang onder de school en leerlingen het laagst is en er dus weinig protest zal komen.
Wat een bullshit, verdonk heeft dit al veel eerder gezegd en zegt ze het terecht weer, deze fraudeur verdient geen vwo diploma.
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:27 schreef Libra39 het volgende:
Als je je gewoon aan de regels houdt zoals ik met mijn thaise vriendin is er niets aan de hand. Alleen mensen die sjoemelen krijgen gedonder en terecht...
Thailand en vriendin is wel wat anders dan servie en een meisje wat niet met iemand trouwt maar gewoon voor school

Thailand is geen oorlog hoogstens een paar rebelletjes in het noorden bij chiang mai
En ja hoor we hebben weer GELD TE VEEL.
En het moet op dus doen we dit soort dome dingen.

Applaus voor je zelf Nedereland.
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:28 schreef Hartez het volgende:

[..]

Thailand en vriendin is wel wat anders dan servie en een meisje wat niet met iemand trouwt maar gewoon voor school

Thailand is geen oorlog hoogstens een paar rebelletjes in het noorden bij chiang mai
In Servië is ook geen oorlog meer en wordt als redelijk veilig gezien, dus je punt?
userIcon
Kijk liever even wanneer ze haar papiertje binnen zou moeten hebben en regel dán een uitzetting!

Of wacht, nee, er moet vást een voorbeeld worden gesteld... Ons land is toch immers het braafste jongetje van de klas...?

Nou, dan mag Verdonk érg trots zijn dat ze zó consequent is en zó netjes de regels volgt... Zo hoort het ook! Flink, hoor!



Mag ik een teiltje?
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:26 schreef Hartez het volgende:

[..]

dat is gewoon de blanke kant van jou die reageert met vooroordelen je kent het verhaal niet
Nee niks blanke kant en ik ken dat verhaal wel, dat meisje heeft gewoon willens en wetens de wet overtreden door hier naar binnen te komen met een visa over Frankrijk, dus belazer je de boel. Dan hoor je niet thuis in de Nederlandse samenleving als je die niet respecteert en op die manier bedoel ik kunnen er nog een hoop weg
Iedereen zit te zeuren over Verdonk maar zij is de enigste persoon die echt iets wil doen aan de problemen in dit land. Iedere focker zit te klagen als er weer iemand is neergeschoten of mishandeld door bepaalde figuren * die hier vaak niet thuis horen *. Nu probeert ze deze mensen zo snel mogelijk het land uit te gooien is het nog niet goed!

PS: Ik wil natuurlijk niet zeggen dat Taida zoiets geflikt heeft maar jullie snappen wel wat ik bedoel..
regels zijn regels verdonk

btw, dat meisje zelf gunnen we allemaal haar geluk en plezier in het leven... maar alles besodemieteren!
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:29 schreef Emerica het volgende:

[..]

In Servië is ook geen oorlog meer en wordt als redelijk veilig gezien, dus je punt?
In servie heb je wel problemen als je dienst geweigerd hebt voor het leger van mladic wat haar vader gedaan heeft daarom kunnen ze daar niet terecht en in thailand ben ik zelf geweest wordt meer iedereen geaccepteerd maargoed hierbij mijn punt
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:30 schreef H.M.Murdock het volgende:

[..]

Nee niks blanke kant, dat meisje heeft willens en wetens de wet overtreden door hier naar binnen te komen met een Visa over Frankrijk, dus belazer je de boel.
En waarom? Uit wanhoop, om wat maandjes extra te krijgen zodat ze een goed diploma zou kunnen halen. Erg, he...
userIcon
Voor zover ik heb begrepen is ze dus eerder het land uitgezet met een oprotpremie in de pocket. Vervolgens alsnog teruggekomen en gewoon een VWO studie verder gaan volgen. Nu wordt dan ontdekt dat ze terug is en logischerwijs wil Verdonk haal zo snel mogelijk weer weg hebben.

Eerst zijn we met z'n allen te tolerant en als er dan een keer een minister is die zich gewoon keihard opstelt en aan de regels houdt waar we allemaal zo om zaten te springen dan heeft ze ineens geen hart voor die arme vluchtelingen :| Wat ze ook doet, ze is altijd de pispaal.

Het zou wel heel makkelijk zijn op deze manier... gewoon naar NL komen en een hobby zoeken die je 'graag af wil maken' voor je weer weg moet. Wat overigens als ze haar examen niet zou halen? Mag ze dan nog een jaartje proberen?
dit meisje moet blijven!!!!!!!!!!!!!!
gooi die nutteloze uitkeringstrekkers+criminelen maar uit het land die hier wel een verblijfsvergunning hebben gekregen en het niet verdienen!!!
userIcon
Als we nou gewoon alle asielzoekers die de zaak tillen even buiten zetten. Worden de asielzoekerscentra ook weer wat leger.
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:28 schreef Hartez het volgende:

[..]

Thailand en vriendin is wel wat anders dan servie en een meisje wat niet met iemand trouwt maar gewoon voor school

Thailand is geen oorlog hoogstens een paar rebelletjes in het noorden bij chiang mai
Ik kan je zeggen dat het voor vluchtelingen veel makkelijker is om Nederland binnen te komen dan voor reguliere buitenlanders, wij zijn wel anderhalf jaar door de molen van de IND gehaald. Maar als je voldoet aan wat je voorhoudt te zijn dan komt alles heus wel goed. Ergo, als Verdonk haar zo drastisch wil verwijderen dan heeft zij iets drastisch verkeerd gedaan en deze aktie is niet meer dan terecht voor échte vluchtelingen...

Trouwens, de opstand is in het zuiden van Thailand, waar mijn vriendin ook vandaan komt...
userIcon
Sinds wanneer staat een lullige minister voor vreemdelingen zaken boven een rechterlijke macht?
userIcon
Zet Rita maar het land uit. Haar kunnen we missen. Een meid als Taida die wil leren, zij mag blijven.
userIcon
Dat word L.O.Ién
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:31 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

En waarom? Uit wanhoop, om wat maandjes extra te krijgen zodat ze een goed diploma zou kunnen halen. Erg, he...
Ze is toch zelf tegen beter weten in aan die opleiding begonnen. Ze wist dat ze ooit het land weer uit moest, dit is gewoon een soort van chantage. En bovendien zijn er in haar eigen land zat scholen die even hoog scoren qua kwaliteit is onderzocht.
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:25 schreef Mainport het volgende:
Nu zijn mijn angsten inderdaad uitgekomen en was vrijdag de laatste keer dat ik haar in levende lijve heb gezien.
Jammer voor je, zal je helpen uitzwaaien, alleen ik zal er hartelijk om lachen, hup wegwezen frauderende breezah bitch , terug naar je bananenrepubliek. Hulde voor Verdonk, enige in deze regering die durft te doen wat anderen al jaren mekkeren. Verdonk for Minister -president.

Zo nu nog 650 000 uitvreters te gaan.
Goeie zaak. Als een donker persoon de boel jaren belazerd en illegaal in nederland verblijft terwijl er misbruik wordt gemaakt van onze voorzieningen dan schreeuwt iedereen om het hardst dat zo iemand het land uit moet... als een of ander schattig meisje zielig gaat doen opgehitst door de linkse media dan mag zo iemand opeens blijven? lekker zooitje wordt het als ze dat allemaal gaan doen! go rita!
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:31 schreef Hartez het volgende:

[..]

In servie heb je wel problemen als je dienst geweigerd hebt voor het leger van mladic wat haar vader gedaan heeft daarom kunnen ze daar niet terecht en in thailand ben ik zelf geweest wordt meer iedereen geaccepteerd maargoed hierbij mijn punt
Oh dus daarom zit de vader alweer in Servië met een dikke starterspremie van de Nederlandse staat een nieuw leven op te bouwen en daarom moet die achterlijke dochter van hem willens en wetens nog in Nederland blijven omdat ze denkt nog in die uitzettermijn haar vwo te halen en dan komt ze er opeens achter dat dat niet lukt, omdat de uitzetperiode eerder afloopt dan de examens zijn (ze wist het eigenlijk al 4 jaar (maar sshttt laten we het daar niet overhebben want het is me toch een schattig meisje) en dan is het opeens huilie?? Ik krijg hier echt een slappe plasser van, lekker een zwartschaap uitzoeken, Verdonk in dit geval die alleen maar de wet volgt terwijl die griet de boel belazert. Applaus voor de meeste mensen met oogkleppen die hier rondsurfen. Hypocriet soort is de mens toch.
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:28 schreef Hartez het volgende:

[..]

Thailand en vriendin is wel wat anders dan servie en een meisje wat niet met iemand trouwt maar gewoon voor school

Thailand is geen oorlog hoogstens een paar rebelletjes in het noorden bij chiang mai
Is er momenteel oorlog in Servie dan?
userIcon
zo zie je ook maar dat de IND een beetje vaart in een zaak zal zetten.
en wederom een afwijzing dus Verdonk had en heeft gelijk, ze moet gewoon weer terug naar Kososvo.
Regels zijn regels. Je moet toch een keer een strakke grens trekken. Lullig voor haar VWO diploma, maar er zijn vast zat mensen die ook een goede reden hebben om te blijven. Daar komt nog bij dat ze al misbruik heeft gemaakt van de wet om langer te blijven, dus ik kan niet meer zeggen dat het 'op papier' meer dan terecht is .. maar goed dat neemt niet weg dat ik het haar zeker zou gunnen om haar diploma te halen.
Zeer goed.

Verdonk is een minister naar mijn hart!
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:23 schreef Hartez het volgende:
Verdonk kansloze minister die individuen aanvalt om haar gedrag te rechtvaardigen



RITA is dom als ze nou nog 2 maandjes wachtte had ze haar diploma en was allees piepfijn in orde maar rita moet weeer tegen de naad in mooie minister hoor kunnen we trots op zijn
Verdonk heeft hier prima gehandeld. Taida is hier op valse gronden en is nota bene, na uitzetting met 2000 euro 'zakgeld' (nadat was gebelken dat ze in het thuisland haar diploma op vergelijkbaar niveau kon halen), met een toeristenvisum voor Frankrijk weer in Nederland komen wonen. Wat versta jij eigenlijk onder 'kansloze minister die individuen aanvalt om haar gedrag te rechtvaardigen', ze heeft een weergave van de feiten gegeven, dat De Telegraaf hier sensationele koppen bijplaatst heeft zij zelf geen invloed op lijkt me. Ze heeft duidelijkheid geschept en heeft volkomen gelijk dat die Taida gewoon snel weg moet wezen.

Weet je uberhaupt wel iets af van deze zaak of loop je alle andere "Rita-Bashers" achterna?

Verdonk
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:23 schreef IHVK het volgende:
Maar toch vind ik het ergens goed van haar dat ze consequent blijft.

(maar die paar maanden, kom op nou maakt dat zooo veel uit?)
Mij maakt het idd ook niet zoveel uit, maar het zou wel ergens scheef zijn dat als het je lukt om genoeg media aandacht te krijgen je opeens dingen mag die andere niet mogen...
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:34 schreef Mr-Leo het volgende:
Goeie zaak. Als een donker persoon de boel jaren belazerd en illegaal in nederland verblijft terwijl er misbruik wordt gemaakt van onze voorzieningen dan schreeuwt iedereen om het hardst dat zo iemand het land uit moet... als een of ander schattig meisje zielig gaat doen opgehitst door de linkse media dan mag zo iemand opeens blijven? lekker zooitje wordt het als ze dat allemaal gaan doen! go rita!
Volkomen eensch!!
Wat een naieve reacties over 'nog maar 2 maanden'. Daar gaat het toch helemaal niet om!? Die Taida is al veel langer illegaal bezig en tja dat het nu nog maar 2 maanden duurt voordat ze een diploma krijgt... Is wel balen voor dat meisje, maar Verdonk heeft gelijk dat ze hier niet kan gaan gedogen. Zoals ze zelf al aangeeft, krijg je dan allemaal van die gevallen die nadat ze uitgeprocedeerd zijn een beetje illegaal in Nederland blijven totdat ze de grens van '2 maandjes' hebben bereikt...
We geven een vermogen uit aan het helpen van kinderen buiten Nederland (ontwikkelingslanden) om ze weer naar school te krijgen (dit omdat ze eerste geen mogelijkheid hadden). Is er een meisje in Nederland uit een ontwikkelingsland wat hier dr school volgt, dan is het weer niet goed

Ze heeft zich aangepast en haalt (volgens mij) goede cijfers. Ze heeft inderdaad de regel overtreden, maar of dit met opzet was? Heeft ze het zelf ingevuld? Kan je een meisje van die leeftijd kwalijk nemen dat ze misschien iets niet begreep?

* is van mening dat kinderen overal een opleiding zouden mogen volgen.

Verdonk pls, denk eens na...
50  van 245 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 07:32 Amsterdam door rovers en inbrekers onveiligste plek11
» 06:03 Politie schiet man dood in Den Haag9
» 05:56 Politie houdt nepmondhygiënist aan1
» 05:55 Giraffe geboren in Gaia Zoo1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden