Wilders kiest naam: Partij voor de Vrijheid

Politiek • Geschreven door Tom (Snarf) op 23-02-2006 @ 13:36
print 
pberends had ons via de nieuws-submit te melden:

Icoon PolitiekDe eenmansfractie van Geert Wilders gaat tijdens en na de verkiezingen van 2007 verder als de 'Partij voor de Vrijheid' (PVV). Geert Wilders heeft deze naam gisteren zelf bij de kiesraad ingediend. Tot de verkiezingen blijft de partij van Wilders 'Groep Wilders' heten. De parlementaire regels schrijven dit voor, en de naam 'Groep Wilders' heeft nu een grote naamsbekendheid.

De naam 'Partij voor de Vrijheid' wijst terug naar de vroegere Partij van de Vrijheid. Volgens Wilders was dit de laatste ware liberale partij, tot deze in 1948 opging in de huidige VVD, 'die feitelijk een sociaal-liberale koers ging varen'.

Wilders wil met de inschrijving ook duidelijk maken dat hij niet meer werkt aan een samenwerking tussen hem en Marco Pastors (Leefbaar Rotterdam) of Joost Eerdmans (Lijst Pim Fortuyn). In Den Haag werd hierover in het afgelopen jaar veelvuldig gespeculeerd. "Het zijn ook goede mensen", aldus Wilders, "maar het moet duidelijk zijn: ik begin niets met iets dat riekt naar een tweede LPF. Ik ben niet met hen in gesprek. Ik ben hier nu mee bezig en ik ga hier mee door".

Geert Wilders werkt is bezig met een lijst met tien programmapunten waarover hij, na de verkiezingen, onder geen beding concessies zal doen. Tot die punten behoren onder andere een volledige immigratiestop voor niet-westerse allochtonen, lagere belastingen en verbetering in het onderwijs. Wilders staat op dit moment in de peilingen op respectievelijk twee zetels (Interview/NSS) en acht zetels (Maurice de Hond).


Geert Wilders
Geert Wilders

Bron: Volkskrant


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling7
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

13309 views / 129 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 129 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
userIcon
Partij voor de vrijheid van openlijk allochtonen discrimeneren?
userIcon
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:37 schreef Morthill het volgende:
Partij voor de vrijheid van openlijk allochtonen discrimeneren?
Discrimineren?

Integratie is je vriend

Overigens kunnen allochtonen gewoon niet tegen kritiek, ze schuiven alles op discriminatie.

OT: Is die kerel nou nog niet gestopt?
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:38 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Discrimineren?

Integratie is je vriend

Overigens kunnen allochtonen gewoon niet tegen kritiek, ze schuiven alles op discriminatie.
En daar gaat het hier niet over.

Partij voor de vrijheid met als doel mensen chippen en op iedere hoek van de straat een camera.

Doet me denken aan Amerika lol.
Lol Partij voor de Vrijheid

dit is nou echt de enige partij waarvan ik denk Dit word wat

als hij premier word dan zal nederland toch is goed door de zeef worden gehaald hoor
Hij is vrij in zijn bekrompenheid, maar om d'r nou een partij voor op te richten...
Naar een echte liberale partij heb ik wel oren naar .


Ben zeer benieuwt wat zijn standpunt is mbt de woning voorziening. De partij die hier een gedegen beleid in voert krijgt mijn stem.

Het is verdomme niet normaal dat je voor een doorsnee rijtjes container 230.000 euro betaald
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:39 schreef Anlock_Distronix het volgende:

[..]



Partij voor de vrijheid met als doel mensen chippen en op iedere hoek van de straat een camera.
Bron?
jammer dat er waarschijnlijk zo weinig word gestemd op de enigste partij die nog iets van Nederland kan maken. :'(
VERBIED DEZE MAN ZIJN PARTIJ ZO TE NOEMEN!

Godverdomme zeg, wat een fcking hypocriet. WAT voor een vrijheid wil hij brengen dan? en aan wie? Damn als hij dit doet gaat hij echt te ver. Wat weet deze *&%^&)* eerste klasse nou van vrijheid...hij heeft het echt te hoog in zijn bol zitten.

Ik kan me hier echt boos om maken zeg, *&%%(!
userIcon
Het klinkt wel een beetje 1930 achtig...
Zegt onze man die het liefst wil dat de overheid de pers censuur oplegt.

Flikker toch op naar de zandbak
userIcon
quote:
WAT voor een vrijheid wil hij brengen dan?
Misschien dat mensen zich weer veilig voelen. Dat is ook vrijheid. Niets mis met deze naam.
Het wordt tijd dat de Nederlandse overheid minder invloed krijgt, minder regels, minder ambtenaren.

Dit land is momenteel door en door verrot, door het achterhaalde zorgstelsel.

Willen we over 20 jaar nog wat betekennen in de wereld (met namen door de opkomst van de aziaaten op de wereldmarkt) dan moet het zorgstelsel op de helling PUNT!!!!

quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:44 schreef SolidArt het volgende:
Het klinkt wel een beetje 1930 achtig...
En dat is 1, tellen we allemaal even mee?
userIcon
Oh ja, gelijk weer even huilen dat hij vrij is onlief te zijn tegen allochtonen.
Misschien bekijkt hij de dingen inderdaad meer vanuit het standpunt van de autochtonen.
Is dat zo erg? De linkse partijen (met name GL) bekijken alles door de ogen van de allochtone medemens.
Of die nieuwe democratische moslim partij. Omdat ik daar niet op ga stemmen en ze vast dingen roepen waar ik het niet mee eens ben, moet ik dan ook maar roepen dat zij de autochtonen discrimineren?
Kortom, dit is een democratie, alles moet kunnen hier (niet dat zo is).

En nee, ik ga geen Wilders stemmen. Hij is mij nl TE rechts en TE gefocust op moslims ipv allochtonen in het algemeen.
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:45 schreef kL0j00h het volgende:
Misschien dat mensen zich weer veilig voelen. Dat is ook vrijheid. Niets mis met deze naam.
Mensen voelen zich niet vrij omdat ze te laf zijn om zich open te stellen voor nieuwe zaken, waaronder culturen. Laat ze eerst eens bij zichzelf te raden gaan, daar kan wilders niks aan veranderen.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:42 schreef ZI_Predcaliber het volgende:
jammer dat er waarschijnlijk zo weinig word gestemd op de enigste partij die nog iets van Nederland kan maken. :'(
Welke partij heb je het over?

OT: Goed programma van die Wilders

Pak er een paar populistische programmapunten bij (lagere belastingen, verbeteren onderwijs) en verdoezel daarmee het enige punt waar het feitelijk om begonnen is: immigratiestop voor niet-westerse allochtonen. Blijft toch discrimineren natuurlijk, ook al zie ik ze persoonlijk ook liever niet dan wel.
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:48 schreef Brabiliaan het volgende:

[..]

Welke partij heb je het over?

OT: Goed programma van die Wilders

Pak er een paar populistische programmapunten bij (lagere belastingen, verbeteren onderwijs) en verdoezel daarmee het enige punt waar het feitelijk om begonnen is: immigratiestop voor niet-westerse allochtonen. Blijft toch discrimineren natuurlijk, ook al zie ik ze persoonlijk ook liever niet dan wel.
Wou jij zeggen dat de belastingdruk in NL normaal is?? Laat me niet lachen idioot.

Een immigratie stop is ook zeer wenselijk niet voor Niet Westerse Allochtonen wel voor mensen die ongeschoolt zijn, kansarmen stakkers hebben we al genoeg in dit land


Knowledge is Power!!!
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:42 schreef ZI_Predcaliber het volgende:
jammer dat er waarschijnlijk zo weinig word gestemd op de enigste partij die nog iets van Nederland kan maken. :'(
Wat van nederland maken? KAPOT maken bedoel je. Omvormen tot de zoveelste US duplicaat. Nederland is juist uniek, doordat het altijd open heeft gestaan voor buitenlandse invloeden. Dit heeft Nederland haar welvaart gegeven, niet de bekrompenheid van idioten zoals de heer Wilders.
We hoeven onze Nederlandse identiteit niet te vergeten (wat in feite die openheid is), maar door mensen zoals deze &^*$#@#%& gaat ons land ten onder.
userIcon
Partij voor Inperking van de Vrijheid bedoel je.
Amerika en Israel grootste terroristen!!!1

edit: o dit gaat over wilders.. hmm wilders nazi!1 racist!
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:50 schreef Aesar het volgende:

[..]

Wat van nederland maken? KAPOT maken bedoel je. Omvormen tot de zoveelste US duplicaat. Nederland is juist uniek, doordat het altijd open heeft gestaan voor buitenlandse invloeden. Dit heeft Nederland haar welvaart gegeven, niet de bekrompenheid van idioten zoals de heer Wilders.
We hoeven onze Nederlandse identiteit niet te vergeten (wat in feite die openheid is), maar door mensen zoals deze &^*$#@#%& gaat ons land ten onder.
Door ongeschoolde mensen gaat ons land ten onder.

De enigste manier om nog iets van Nederland te maken is door een kennis economie uit de grond te stampen, iets wat met een wereld vreemde socialistische partij NOOOIT gaat lukken!!
quote:
Geert Wilders werkt is bezig met een lijst met tien programmapunten waarover hij, na de verkiezingen, onder geen beding concessies zal doen.
maw de "Vlaams Blok-taktiek" : stel je zo danig radicaal op dat je elke mogelijke coalitie al op voorhand onmogelijk maakt.
userIcon
slectieve vrijheid zul je bedoelen
En dan weer altijd de simpele idioten die op zulke partijen stemmen, goede zet Wilders...de populist
Jammer dat hij het niet aangedurfd heeft om zijn partij de PVVVN te noemen. Partij Voor de Vrijheid van Nederlanders. Ik gok op 30 zetels!
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

maw de "Vlaams Blok-taktiek" : stel je zo danig radicaal op dat je elke mogelijke coalitie al op voorhand onmogelijk maakt.
In het Nederlandse kiestelsel weet je nooit waarop je stemt, zo ondoorzichtig als de pest.

Consessie's je staat ergens voor of niet.
userIcon

geert wilders en achterban
userIcon
waarom word ik weg gemod?
De "partij voor de vrijheid" KLINKT nou eenmaal als een partij uit 1930...!!
Iets uit de industriele tijd.. Niet iets als 2006.

Geert Wilders en de plaatsen die weldra bezet worden door zijn partijgenoten!
Edit: nee, laat maar, ik begin kinderachtige neigingen te krijgen.
userIcon
Ga vast zo'n denderend succes worden als de LPF post-Fortyun.
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:56 schreef SolidArt het volgende:
waarom word ik weg gemod?
De "partij voor de vrijheid" KLINKT nou eenmaal als een partij uit 1930...!!
Iets uit de industriele tijd.. Niet iets als 2006.
dat zijn de geile censuur moderators die over een paar jaar voor wilders geheime dienst hunburen gaan verraden
userIcon
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:57 schreef Blue.Ray het volgende:
[afbeelding]

Geert Wilders en de plaatsen die weldra bezet worden door zijn partijgenoten!


partijgenoten
[afbeelding]
Geert Wilders stinkt zo erg dat niemand achter hem wilt zitten!
Originele naam zeg Nu maar hopen dat het gedeelte van Nederland dat wél mag stemmen hier niet intrapt

Niet dat er veel alternatieven zijn, maar goed 8)
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:59 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

[afbeelding]

partijgenoten
lijkt me stug, die ene ziet er iets anders uit, dan mag hij er niet bij
userIcon
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:38 schreef Afwazig het volgende:

[..]


Overigens kunnen allochtonen gewoon niet tegen kritiek, ze schuiven alles op discriminatie.
daar wordt ik ook schijtziek van. Elke keer als je het niet met ze eens bent of als ze iets niet mogen (zoals voordringen, wat ik nogal vaak zie op mn werk) doen ze vaak gelijk of je rascistisch bent.
Doet me denken aan Ali G. : "Izit because i'm black?"
userIcon
hij had het beter de partij voor de nationalistische vrijheid kunnen noemen. dat past beter bij zijn ideeen......
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:42 schreef ZI_Predcaliber het volgende:
jammer dat er waarschijnlijk zo weinig word gestemd op de enigste partij die nog iets van Nederland kan maken. :'(
Whaha, humor!
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:38 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Discrimineren?

Integratie is je vriend

Overigens kunnen allochtonen gewoon niet tegen kritiek, ze schuiven alles op discriminatie.

OT: Is die kerel nou nog niet gestopt?
Op grond waarvan mogen niet-westerse allochtonen volgens hem Nederland niet binnen komen? Riekt toch naar discriminatie van alle niet-ariers. Mogen Jappanners of Koreanen hier nog wel komen? Of Australiers?
heel nederland (en europa) zijn die allochtonen met de islamitische cultuur goed zat.
hoop dat wilders de islam aanmerkt als sekte en gaat verbieden.

rotten ze misschien op, want allah is toch belangrijker dan een dikke uitkering
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:00 schreef Bow het volgende:
daar wordt ik ook schijtziek van. Elke keer als je het niet met ze eens bent of als ze iets niet mogen (zoals voordringen, wat ik nogal vaak zie op mn werk) doen ze vaak gelijk of je rascistisch bent.
Doet me denken aan Ali G. : "Izit because i'm black?"
Daar word ik schijtziek van. Mensen die generaliseren en met termen als "ze" en "hun" smijten.

Btw het is "Is it because I is black?"
Moddergooien gaat het helemaal worden in 2006

Waarom voelt iedereen zich verplicht om bij zoiets iedereen te overtuigen wat/wel en niet goed is voor NL, om de groepen die men zelf niet accepteert maar gelijk belachelijk te maken.

De man heeft een mening, ben je het er niet mee eens, stem je wat anders, punt.
userIcon
Wat een dramatische naam . Hij probeerd zieltjes te winnen, en probeerd die iets vormbaardere medemens zo onder zijn vleugel te krijgen.
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:04 schreef koning_Astyages het volgende:

[..]

Op grond waarvan mogen niet-westerse allochtonen volgens hem Nederland niet binnen komen? Riekt toch naar discriminatie van alle niet-ariers. Mogen Jappanners of Koreanen hier nog wel komen? Of Australiers?
ja die gedragen zich en zijn geen gore facisten.
mensen uit noord-afrika en midden oosten zijn gewoon terroristen
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:00 schreef Bow het volgende:

[..]

daar wordt ik ook schijtziek van. Elke keer als je het niet met ze eens bent of als ze iets niet mogen (zoals voordringen, wat ik nogal vaak zie op mn werk) doen ze vaak gelijk of je rascistisch bent.
Doet me denken aan Ali G. : "Izit because i'm black?"
dat is ook echt een goeie reden om op deze pertioj te stemmen...
maar ik geloof dat je nog niet stemgerechtigd bent.
userIcon
quote:
Partij voor de Vrijheid
Klinkt mooi...
userIcon
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:48 schreef Luukzor het volgende:

[..]

Mensen voelen zich niet vrij omdat ze te laf zijn om zich open te stellen voor nieuwe zaken, waaronder culturen. Laat ze eerst eens bij zichzelf te raden gaan, daar kan wilders niks aan veranderen.
Haha. Nederlanders wonen al eeuwen onderhand naast indo's, surinamers, afrikanen, turken en noem het hele zooitje maar op. Volgens mij is dat ook jaren goed gegaan. Ra ra ra, wat is er mis met deze tijd. Ik zie liever dat er mensen zijn die er wat aan willen doen dan dat bla bla bla bla blaaaaa de hele tijd. Zeg nou niet dat Nederland niet open staat voor nieuwe zaken want ik denk dat ze dat een beetje teveel gedaan heeft de laatste jaren. Tijd dat Nederland uit de buk houding komt.
50  van 129 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling7
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden