Carnavalsgrap Auschwitz valt verkeerd

Opmerkelijk • Geschreven door Rob (R@b) op 16-02-2006 @ 12:32
print 
Carnavalsvereniging De Meerkoetelaars uit Wieringermeer heeft tot ontzetting van veel bewoners een grap uitgehaald, waarbij een verwijzing wordt gelegd met concentratiekamp Auschwitz. In een gratis huis-aan-huiskrant van de vereniging was een grappig bedoelde foto van de poort van scholengemeenschap Wiringherlant afgedrukt.

Op de bewerkte foto is boven de schoolpoort de tekst 'Huiswerk maakt vrij' gezet; een duidelijke verwijzing naar de tekst boven de poort van concentratiekamp Auschwitz: 'Arbeit macht frei'. De tekst onder de foto maakt het er niet beter op: 'Voor de ingang van RSG Wiringherlant staat sinds kort een hek. Dat is beter voor de concentratie'.

De rector van de school noemt het een smakeloze grap: ''Het is niet alleen voor ons kwetsend, maar ook voor de mensen die de holocaust hebben overleefd. Zulke grappen maak je niet.'' Ook de burgemeester noemt de grap te triest voor woorden. Het is jammer dat zo'n leuke club zo een foute grap heeft gemaakt, aldus de burgervader.

De voorzitter van De Meerkoetelaars zegt dat de grap door een 'carnavaleske bril' moet worden bekeken. Jaarlijks wordt er met bepaalde dingen de spot gedreven in de krant. Nu was de school het mikpunt, omdat het pas geplaatste hek daar voor veel discussie zorgde: ''We hebben nooit de intentie gehad mensen te kwetsen of te shockeren.''


Lollig bedoeld, niet zo aangekomen in Wieringermeer



Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

35056 views / 265 reacties
Reacties op dit bericht
15  van 265 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5 6
userIcon
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:00 schreef Bonny40 het volgende:

[..]

Hoezo hypocriet????Ik wil even iets duidelijk maken. De meeste mensen begrijpen best dat de cartoons beledigend waren voor een bepaalde groep gelovigen. Het is de MANIER WAAROP ze dit duidelijk maken echter wat afschuw opwekt!
Waarom is dat zo moeilijk te ontvangen mensen??
Mensen zijn dom en roepen maar wat, dat blijkt elke keer weer...
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:06 schreef Longmen het volgende:

[..]

Mensen zijn dom en roepen maar wat, dat blijkt elke keer weer...
Om moe van te worden ! Ik krijg steeds vaker het gevoel dat mensen een reden ZOEKEN om eens lekker tegen bepaalde groeperingen geweld te kunnen gebruiken... echt wat een verstand .....
Grappig dat niemand het grap niet van inziet....

maar toen hier de spotprinten van de profeet mohammed lieten zien toen was iedereen heel happy en heel erg humeurig....

Zoals ik het eerder zei...als het om de joden gaat dan is dat een rode streep...maar wanneer er over de islam (in het negatief ) wordt gesproke..dan is het allemaal vrijheid van meningsuiten


[quoto]
''Het is niet alleen voor ons kwetsend, maar ook voor de mensen die de holocaust hebben overleefd. Zulke grappen maak je niet.'' [/quotp]
Jah dat is niet grappig en heel erg kwetsend...maar wanneer het om de islam gaat dan is dat vrijheid van meningsuiten

Gaat goed met de maatschappij...ga zo door
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:27 schreef DjDev het volgende:
Een grap als deze moet zeker kunnen
Een grapje is altijd leuk
Ben ik met je eens, maar ik heb je anders zien reageren op de cartoons....
userIcon
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:47 schreef GeitO_o het volgende:

[..]

Wellicht is een duik in de geschiedenis niet geheel onverstandig. Ten eerste hoort de atoombom op Hiroshima bij de 2e wereld oorlog, evenals de andere gebeurtenissen die hij noemt. En ten tweede zijn er zo'n 6 miljoen doden gevallen in de concentratiekampen en onnoemelijk veel meer in de gehele oorlog. Zo heeft, naar ik meen, Stalin alleen al 20 miljoen doden op zijn geweten.
Klopt niet, Hitler heeft in de Sovjet-Unie 25 miljoen sovjet burgers en soldaten vermoord niet Stalin. Een veel gemaakte fout, waar men nimmer bewijs voor heeft,
userIcon
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:26 schreef Bonny40 het volgende:

[..]

Om moe van te worden ! Ik krijg steeds vaker het gevoel dat mensen een reden ZOEKEN om eens lekker tegen bepaalde groeperingen geweld te kunnen gebruiken... echt wat een verstand .....
Is om zo'n reden WOII niet ooit begonnen? Ach dat snappen de meeste Fok! kinders niet...
userIcon
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:45 schreef Buggle het volgende:
Valt dit niet ook onder vrijheid van meningsuiting?

Iedereen valt maar steeds over moslims die de cartoons beledigend vinden, om het hardst roepend dat er vrijheid van meningsuiting geldt, maar een grap als deze kan dan weer niet?
Dat noem ik hypocriet.
Zolang de holocaustoverlevenden het daarbij laten en niet net zoals die te snel op hun pik getrapte moslims moorden plegen en gebouwen in de fik gaan steken moet je gewoon je muil houden.
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:56 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Klopt niet, Hitler heeft in de Sovjet-Unie 25 miljoen sovjet burgers en soldaten vermoord niet Stalin. Een veel gemaakte fout, waar men nimmer bewijs voor heeft,
Tuurlijk, de zuiveringen, Goelag archipel, deportaties van complete volken in de USSR, uitmoording van de koelakken: daar heeft Stalin niks mee te maken gehad en daar is geen enkel bewijs voor.

Natuurlijk is Hitler als een beest tekeer gegaan in de USSR en heeft hij daar vele doden op zijn geweten. Er zijn in de USSR onder Stalin ook miljoenen mensen vermoord buiten de periode dat Hitler daar actief was.
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:52 schreef Beukertje het volgende:

[..]

zolang er nog geen vlaggen en/of ambassades in de fik worden gestoken, heilige oorlogen worden verklaart, en meningen worden opgelegt vindt ik dat niet hypocriet.
Als iemand iets kwetsend vindt kan daar altijd over gepraat worden, iets wat niet in het vocabulaire van de islam voorkomt
Ten eerste een moslim is niet gelijk Islaam dus verander je woordgebruik want Islaam is vóór de dialoog, in tegendeel de wapens van de islaam zijn de tong en de pen. Het is in de islaam niet toegestaan om chaos te creeren door soortgelijke demonstraties, maar je kan het welk begrijpen want er is wél geprobeert dit te bespreken vele malen zelfs, waarom denk je dat de demonstraties nu pas plaats vinden. Denemarken wilde er niks over horen dus dan krijg je zulke tafarelen zo simpel.
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 02:00 schreef TheRealist het volgende:

[..]

Ten eerste een moslim is niet gelijk Islaam dus verander je woordgebruik want Islaam is vóór de dialoog, in tegendeel de wapens van de islaam zijn de tong en de pen. Het is in de islaam niet toegestaan om chaos te creeren door soortgelijke demonstraties, maar je kan het welk begrijpen want er is wél geprobeert dit te bespreken vele malen zelfs, waarom denk je dat de demonstraties nu pas plaats vinden. Denemarken wilde er niks over horen dus dan krijg je zulke tafarelen zo simpel.
Vind ik helemaal niet simpel. Als ik jouw post lees is het in de Islam verboden om chaos te creeeren. Maar omdat Denemarken niet wilde luisteren mag het opeens wel?

Wat is het nu? Mag chaos creeeren nu wel volgens jou of mag het nu niet? Of mag het alleen als anderen (in dit geval Denemarken) niet willen doen wat je zegt?
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 02:00 schreef TheRealist het volgende:

[..]

Ten eerste een moslim is niet gelijk Islaam dus verander je woordgebruik want Islaam is vóór de dialoog, in tegendeel de wapens van de islaam zijn de tong en de pen. Het is in de islaam niet toegestaan om chaos te creeren door soortgelijke demonstraties, maar je kan het welk begrijpen want er is wél geprobeert dit te bespreken vele malen zelfs, waarom denk je dat de demonstraties nu pas plaats vinden. Denemarken wilde er niks over horen dus dan krijg je zulke tafarelen zo simpel.
SOMMIGE moslims zijn vóór dialoog; SOMMIGE moslims zijn tégen dialoog (en meestal onvervalste geweldenaars en dictators-in-spe).

Dat ik dat als westerling aan een moslim moet uitleggen is echt wel zielig.

Dat hadden jullie hopelijk toch zelf al wel door? Dat is nu net de reden waarom ze in Denemarken een Mohammed met bom-tulband hebben gefabriceerd... omdat binnen jouw islam een heleboel mensen wel degelijk denken dat ze een "echte" moslim zijn wanneer ze zichzelf opblazen in een Europese grootstad, en wel degelijk denken dat Saddam Hoessein een "onschuldig slachtoffer" is van de Amerikanen.
Het is niet echt smakelijk maar ik kan de humor er wel in zien en jongens het is al 60- jaar geleden

Moslim bashen ok
Christenen bashen ok
Joden bashen neee nee kunnen we nie doen

Stel hypocrieten
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 07:43 schreef muppetshow het volgende:
Het is niet echt smakelijk maar ik kan de humor er wel in zien en jongens het is al 60- jaar geleden

Moslim bashen ok
Christenen bashen ok
Joden bashen neee nee kunnen we nie doen

Stel hypocrieten
Jij snapt het nog steeds niet he? Ik weet niet wat je er van hebt opgestoken maar WOII grijpt niet alleen Joden aan. Dit heeft dus ook niets met het bashen van joden te maken. Tuurlijk voelen Joden zich aangesproken. Maar ik wordt ook liever niet op zo'n smakeloze manier herrinderd aan de holocaust... En houd eens op met telkens weer die vergelijking met de Deense cartoons. Praten als kip zonder kop noemen we dat....
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:36 schreef 87plus het volgende:
Hard, maar wel grappig! Ik snap wel dat het niet zo gewaardeert wordt door de school. Maar geef toe, wel grappig!
Ga jij maart eens naar Auschwitz toe.
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:18 schreef Richard_Zutphen het volgende:

[..]

Ga jij maart eens naar Auschwitz toe.
das niet grappig!!!
15  van 265 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5 6


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden