Halsema: 'Bos durft geen kleur te bekennen'

Politiek • Geschreven door ANP op 11-02-2006 @ 16:34 - gepost door Bart (Mainport)
print 
Femke HalsemaGroenlinks-fractieleider Femke Halsema ergert zich aan de besluiteloze houding van PvdA-collega Wouter Bos. Halsema neemt het hem kwalijk dat hij geen kleur bekent en nooit duidelijk partij kiest. "Wouter Bos lijkt bang, bang voor een beetje kleur", constateert ze tijdens een partijbijeenkomst in Tilburg.

Ondanks de vele toenaderingspogingen om een linkse coalitie te vormen na de Kamerverkiezingen volgend jaar, laat Bos GroenLinks en SP altijd min of meer in het ongewisse. Hij schemerde slechts door dat hij meer voelt voor een coalitie met het CDA, waarna hij weer van dat standpunt afstand nam.

Tevens is Halsema niet te spreken over de opstelling van de PvdA in het debat over de Nederlandse missie naar Afghanistan. Aanvankelijk noemde de partij het zeer onwaarschijnlijk dat zij ermee akkoord zou gaan. "En wat doet de PvdA: zij stemt in. Tja, niet duidelijk is ook duidelijk", zo zegt Halsema.

Bron: ANP


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling1
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

10796 views / 67 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 67 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Ik hekel mij aan Halsema
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:35 schreef Begieltie het volgende:
Ik hekel mij aan Halsema
Ik aan beiden

Maar natuurlijk heeft ze wel een punt.
userIcon
Goh, ik ben het met haar eens. Nog even en ik ga mijn mening over haar bijstellen.
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:35 schreef Begieltie het volgende:
Ik hekel mij aan Halsema
ik ook
ik erger me aan bos en halsema en balkenende
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:39 schreef Castlevania het volgende:
ik erger me aan bos en halsema en balkenende
Ik erger me aan politiek op zichzelf.
quote:
Tevens is Halsema niet te spreken over de opstelling van de PvdA in het debat over de Nederlandse missie naar Afghanistan.
Ach Halsema... Ik ben al jaren niet te spreken over jou arrogante houding, dus kijk eerst maar eens naar jezelf. Jullie linkse partijen maken meer van het land kapot dan ons lief is, dus flikker toch op met die feministische linkse rotkop van je!
man Philosocles (Redactie Frontpage) 11-02-2006 @ 16:40 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Ondanks de vele toenaderingspogingen om een linkse coalitie te vormen na de Kamerverkiezingen volgend jaar, laat Bos GroenLinks en SP altijd min of meer in het ongewisse.
Ik kan daar wel enig begrip voor opbrengen. In 2002 wees Melkert samenwerking met de LPF bij voorbaat resoluut van de hand; de PvdA heeft daar blijkbaar van geleerd dat je alle opties open moet houden en uiteindelijk met iedereen over samenwerking moet kunnen spreken.
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:37 schreef Gelderland het volgende:

[..]

ik ook
En ik lach jullie straks lekker uit als links de verkiezingen heeft gewonnen!
man Kn0x (Eindredacteur Games) 11-02-2006 @ 16:47 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:40 schreef Ro_bin het volgende:

[..]

Ik erger me aan politiek op zichzelf.
Idem Dito. Nederlandse politici
userIcon
Wouter Bos is een kontenkruiper eerste klas, en Halseme mag van mij ook opzouten. Bos veranderd van mening zovaak als het weer, en Halsema is een achterbakse boomknuffelaar.
halsema ROCKS!

Zalm, Balkenende, Jan Marijnissen en van der laan weg ermee!
Volgens mij is het nog erger: Bos (en niet als enige) hebben geen zin in kleur bekennen omdat ze vaak zelf niet weten welke kant ze moeten kiezen. Lastig voor de kiezers, maar een neplijn volgen om vervolgens beslissingen te 'moeten' nemen omdat ze bij een bepaalde kant zouden horen is ook geen optie. Het gevolg is dus dat je nooit weet wat je aan een partij hebt als je gaat kiezen.
userIcon
Als ik Femke zie moet ik spontaan altijd hieraan denken:

userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:46 schreef PumpingsoaB het volgende:

[..]

En ik lach jullie straks lekker uit als links de verkiezingen heeft gewonnen!
Ik ben wel nieuwsgierig naar een kabinet onder leiding van Wouter Bos. Dit keer zal de PvdA moeten regeren zonder profijt te kunnen trekken van een gunstige conjunctuur. Wat mij betreft laten we Nederland 12 jaar over aan een volledig links kabinet (PvdA, GL en SP). Kijken of je dan nog steeds zo blij bent met die gasten ...
Bos gaat pas kleur bekennen, als uit de opinies blijkt dat de PVDA zetels gaat verliezen. Door nu links of rechts te lullen, betekent in iedergeval zetels inleveren. het is allemaal politiek gebaseerd op macht. Wie er straks ook in het pluche komt, ze varen toch allemaal weer hun eigen weg.
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:55 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ik ben wel nieuwsgierig naar een kabinet onder leiding van Wouter Bos. Dit keer zal de PvdA moeten regeren zonder profijt te kunnen trekken van een gunstige conjunctuur. Wat mij betreft laten we Nederland 12 jaar over aan een volledig links kabinet (PvdA, GL en SP). Kijken of je dan nog steeds zo blij bent met die gasten ...
Ligt er aan, aan welke kant jij straks van de zijlijn staat in deze maatschappij
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:55 schreef Idiosincrasico het volgende:
Ik ben wel nieuwsgierig naar een kabinet onder leiding van Wouter Bos. Dit keer zal de PvdA moeten regeren zonder profijt te kunnen trekken van een gunstige conjunctuur.

Voor zover ik weet gaat het al stukken beter met conjunctuur, en als je aanneemt dat ze de komende vier jaar uit kunnen zitten, is er volgens mij gunstige conjunctuur genoeg.
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:55 schreef Idiosincrasico het volgende:
Wat mij betreft laten we Nederland 12 jaar over aan een volledig links kabinet (PvdA, GL en SP). Kijken of je dan nog steeds zo blij bent met die gasten ...
Dan is het waarschijnlijk te laat. Bovendien hebben sommige mensen een vrij kort geheugen, of zelfs een "regenworm-geheugen" zoals Crone van de PvdA onlangs terecht verweten werd. Als na die 12 jaar een kabinet als het huidige de boel weer wat opruimt is men dat na weer een paar jaar toch weer vergeten.
vrouwen in de politiek......nee dank je
man Philosocles (Redactie Frontpage) 11-02-2006 @ 17:05 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Hij schemerde slechts door dat hij meer voelt voor een coalitie met het CDA
Als de prognoses het komende jaar min of meer stabiel blijven (en ze zijn al een hele tijd stabiel) dan ligt dat ook gewoon het meest voor de hand. Ook bij een meerderheid PvdA-SP-GroenLinks is het waarschijnlijk dat de meerderheid PvdA-CDA groter is. Omdat de voorkeur bij een formatie altijd ligt bij een zo klein mogelijke coalitie met een zo ruim mogelijke meerderhied, komt een coalitie over links dan pas in zicht als PvdA en CDA er weer niet uitkomen (zoals in 2002). Die kans lijkt me dan echter veel kleiner.

Een ander scenario is dat de huidige coalitie een krappe meerderheid haalt. Ook dan is het waarschijnlijk dat de PvdA-CDA-meerderheid groter is. Om die reden gingen er een tijd terug stemmen bij de coalitiepartijen op om de huidige regeringscoalitie als één blok de verkiezingen in te laten gaan. Zoals het er nu uitziet is dat namelijk zo ongeveer de enige mogelijkheid die ze hebben om de opmars van de PvdA richting pluche te stoppen. Maar het CDA vindt dat vooruitzicht geloof ik inmiddels een stuk minder erg. Die willen tegenwoordig continu de steun van de PvdA bij beslissingen, ook als dat strikt genomen niet nodig is voor een Kamermeerderheid.
Ik snap niet dat (volgens de 'peilingen') zoveel mensen van plan zijn op de PvdA en bos te stemmen. Die Bos is zon gemaakte vent, dan vind ie weer dit en de andere dag weer dat. Met een paar leuk klinkende zinnen gaat ie toch ver komen blijkbaar. Bij de PvdA heb ik altijd het idee dat ze nooit bij een standpunt blijven, maar juist het standpunt kiezen waarbij ze de meesten stemmen zullen krijgen. Ik volg de politiek niet op een dagelijkse basis, maar de PvdA komt gewoon op mij over als een kut partij die met de wind mee waait. Balkenende is ook niet veel, maar ik vind hem de laatste tijd wel een goede premier. Sinds ie naar de kapper is geweest is het ook niet zon grote nerd meer hehe
De PvdA heeft de volgende verkiezingen nog niet gewonnen (?) of Groenlinks (en SP ook trouwens) rekenen zich al rijk. Volgens de huidige peilingen bestaat er trouwens nog een speciale term voor niet-links Nederland: "meerderheid".
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:11 schreef The_Great_Gonzo het volgende:
De PvdA heeft de volgende verkiezingen nog niet gewonnen (?) of Groenlinks (en SP ook trouwens) rekenen zich al rijk. Volgens de huidige peilingen bestaat er trouwens nog een speciale term voor niet-links Nederland: "meerderheid".
Op dit moment heeft 'links' een meerderheid in de peilingen.

Verder vind ik het eigenlijk ook niet eerlijk dat (in theorie) telkens dezelfde 51% in het land het voor het zeggen hebben. 49% komt dan nooit aan bod.

Tja, wat is democratie?
quote:
Dan is het waarschijnlijk te laat. Bovendien hebben sommige mensen een vrij kort geheugen, of zelfs een "regenworm-geheugen" zoals Crone van de PvdA onlangs terecht verweten werd. Als na die 12 jaar een kabinet als het huidige de boel weer wat opruimt is men dat na weer een paar jaar toch weer vergeten.
O ja dit kabinet is de puinhopen aan het opruimen...

Dit kabinet is een nachtmerrie. Aan de ene kant bezuinigen en aan de andere kant miljarden uitgeven aan defensie om Bush achterna te lopen. Nee Nederland heeft een daadkrachtig iemand nodig die voor zichzelf durt te denken en Bos is die iemand.

En begin nu niet over kontedraaien etc. Je zou daarover voor de grap eens met hem in debat moeten gaan, hij maakt je af.

http://www.politiekebarometer.nl

Is nog net geen 51% voor PvdA, SP en Groenlinks. PvdA zit duidelijk in de lift, en ik vind het wel storend dat GL hier zo onbeschaamd van probeert te profiteren.
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:11 schreef The_Great_Gonzo het volgende:
De PvdA heeft de volgende verkiezingen nog niet gewonnen (?) of Groenlinks (en SP ook trouwens) rekenen zich al rijk. Volgens de huidige peilingen bestaat er trouwens nog een speciale term voor niet-links Nederland: "meerderheid".
Welke peiligen kijk jij? De linkse opposititie heeft momenteel een flinke meerderheid in de peilingen..
man Philosocles (Redactie Frontpage) 11-02-2006 @ 17:37 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:06 schreef haakaap het volgende:
[..] Die Bos is zon gemaakte vent, dan vind ie weer dit en de andere dag weer dat. Met een paar leuk klinkende zinnen gaat ie toch ver komen blijkbaar. Bij de PvdA heb ik altijd het idee dat ze nooit bij een standpunt blijven, maar juist het standpunt kiezen waarbij ze de meesten stemmen zullen krijgen. [..]
Ik lees dat 'gedraai' eerder als 'geschuif'. De PvdA is naar rechts op aan het schuiven, de kant van Tony Blairs Labour-partij op. Dat wil niet noodzakelijk zeggen dat de PvdA op hetzelfde punt in het politieke spectrum als Labour aan zal landen, maar de trend lijkt me duidelijk.

Verwonderlijk is dat overigens niet - het CDA is de laatste jaren van een 'middenpartij' duidelijk een 'rechtse partij' geworden. Daarmee is er een gat in het midden gevallen. Het is eigenlijk een soort mechanica.
FEMKE WAAROM HEB JE JE HAREN NOU AFGEKNIPT
userIcon
Het bewijst gewoon weer dat de linksen niet te vertrouwen zijn
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:52 schreef SeLang het volgende:
Het bewijst gewoon weer dat de linksen niet te vertrouwen zijn
Zouden ze dan toch stiekum rechts zijn..?
Als ik ergens een hekel aan heb zijn het politici die zich moedwillig in een rechts of links hoekje laten douwen zodat ze meer stemmen krijgen.
Dat hele gezeik om politieke kleur of richting zou verboden moeten worden.
Femke! Geile slettebak!!!
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:57 schreef Funkamental het volgende:

[..]

Zouden ze dan toch stiekum rechts zijn..?

Maareh....denk ik toch in één keer aan Paul Rosenmuller en Bram Peper!
we zouden nog niet op haar spugen wanneer haar snor in de fik staat
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:55 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ik ben wel nieuwsgierig naar een kabinet onder leiding van Wouter Bos. Dit keer zal de PvdA moeten regeren zonder profijt te kunnen trekken van een gunstige conjunctuur. Wat mij betreft laten we Nederland 12 jaar over aan een volledig links kabinet (PvdA, GL en SP). Kijken of je dan nog steeds zo blij bent met die gasten ...
Helaas .. grote kans dat wanneer dit kabinet word vervangen dat de economie weer redelijk loopt... Kunnen ze dus weer met de eer gaan strijken ...
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:32 schreef PumpingsoaB het volgende:

[..]

Welke peiligen kijk jij? De linkse opposititie heeft momenteel een flinke meerderheid in de peilingen..
Misschien de meerderheid vergeleken met rechts maar te weinig om een kabinet te vormen ... Bovendien zijn duurt nieuwe verkiezingen nog een tijdje. Laatste maanden zie je vaak een heel ander beeld.
Wat een heerlijk laag niveau heerst er toch op de frontpage, getuige de eerste reacties.

Ik geef haar gelijk, Bos moet toch echt eens een 'positie' vinden in politiek en wat erg stom was, was om als linkse partij zijnde het besluit 'Afghanistan vredesmissie' goed te keuren. Politieke partijen zijn er niet voor niets: om verschillende standpunten in te nemen, zodat iedere kiezer zich ergens in moet kunnen vinden. Wat de PvdA doet is een beetje van alles en niet duidelijk laten blijken wat ze nou echt willen.
userIcon
En dat voor een groene muts die aan de ene kan preekt voor schone autos maar zelf een verdomt oude diesel benz rijdt...
userIcon
Femke for president!
Laten we wel wezen, Femke heeft gemakkelijk praten, als Bos specifiek voor een linkse coalitie kiest zet hij zichzelf en de PvdA buiten spel.

En wat betreft Afghanistan, de PvdA heeft partij gekozen voor onderwijs voor meisjes en tegen de Taliban.
De sympathie voor Groen Links ligt ook bij de Afghaanse bevolking en daar heeft Femke veel mooie woorden voor over.
Dat is dan ook het enige wat de Afghaanse bevolk.ing van Groen Links krijgt....mooie woorden....
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:46 schreef PumpingsoaB het volgende:

[..]

En ik lach jullie straks lekker uit als links de verkiezingen heeft gewonnen!
Dan wens ik jou veel plezier met dit land vol werklozen! Vorig jaar 130000 emigranten!
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:23 schreef Gronnaephos het volgende:
Wat een heerlijk laag niveau heerst er toch op de frontpage, getuige de eerste reacties.

Ik geef haar gelijk, Bos moet toch echt eens een 'positie' vinden in politiek en wat erg stom was, was om als linkse partij zijnde het besluit 'Afghanistan vredesmissie' goed te keuren. Politieke partijen zijn er niet voor niets: om verschillende standpunten in te nemen, zodat iedere kiezer zich ergens in moet kunnen vinden. Wat de PvdA doet is een beetje van alles en niet duidelijk laten blijken wat ze nou echt willen.
Wat een onzin, als men het niet met je eens, dan vind je het gelijk laag niveau.
Kijk dat vind ik nu weer een mooi voorbeeld van zelfingenomenheid.
userIcon
mooi, bonje in het linkse kamp
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:23 schreef Gronnaephos het volgende:
Wat een heerlijk laag niveau heerst er toch op de frontpage, getuige de eerste reacties.
En jij reageert dus ook, welkom.
quote:
Ik geef haar gelijk, Bos moet toch echt eens een 'positie' vinden in politiek en wat erg stom was, was om als linkse partij zijnde het besluit 'Afghanistan vredesmissie' goed te keuren. Politieke partijen zijn er niet voor niets: om verschillende standpunten in te nemen, zodat iedere kiezer zich ergens in moet kunnen vinden. Wat de PvdA doet is een beetje van alles en niet duidelijk laten blijken wat ze nou echt willen.
Je haalt nou toch echt wat zaken door elkaar. GL en PvdA zijn verschillende partijen, en mogen dus verschillende standpunten hebben, ondanks dat ze beiden links zijn! En je mag het gerust met de Afghanistan-missie oneens zijn; niemand wens die soldaten die trip toe, maar de zaak ligt toch niet zo simpel. De PvdA heeft Nederland wél een internationale afgang bespaard; anders kan je net zo goed niet in internationale bondgenootschappen zitten, en anders zouden de volgende keer dat Nederland hulp nodig heeft onze bondgenoten ons laten barsten.
Achterliggende zaak blijft dat Femke zit te loeren op de ongetwijfelde zetelwinst van de PvdA bij de komende verkiezingen, en dat vind ik kwalijk.
man Philosocles (Redactie Frontpage) 11-02-2006 @ 19:07 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:59 schreef irritableskillz het volgende:
mooi, bonje in het linkse kamp
Don't get your hopes up; bonje in het rechtse kamp hebben we veel vaker gezien de afgelopen tijd.
Welkom bij de PVDA. 'Wij zeggen wel dat we iets willen, maar eigenlijk willen wij iets heel anders'

Overigens zijn Halsema samen met Marijnesen 2 oude zeurkousen die voortdurend met modder gooien. Dus wat mij betreft geen haar beter.
userIcon
De PVDA wil de macht weer terug en dan moet je vooral de kiezer laten denken dat je er voor de kiezer bent. Het blijft echter een regentenpartij dat heb je kunnen zien aan het afblazen van de gekozen burgemeester en aan het opvolgen van internationale bevelen (Afghanistan missie).
Halsema heeft gelijk als ze zegt dat de PVDA onduidelijk is over haar toekomst en daarom moet je ook niet op de PVDA stemmen als je niet besodemieterd wilt worden.
userIcon
Heeft ze gelijk in. PvdA zit net zoals het CDA vroeger lekker in het centrum en wil alle kaarten open houden. Het CDA is inmiddels naar rechts opgeschoven en de PvdA ziet nu hoe comfortabel het is om die positie te hebben.
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:46 schreef PumpingsoaB het volgende:

[..]

En ik lach jullie straks lekker uit als links de verkiezingen heeft gewonnen!
wie zeg dat wij rechts zijn ? het is allebij onzin, links en rechts, 2 hoofden op 1 lichaam, allebij maken ze het land kapot.
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:
En dat voor een groene muts die aan de ene kan preekt voor schone autos maar zelf een verdomt oude diesel benz rijdt...
Dat is typisch groenlinks, links lullen rechts vullen

als groenlinks alle bomen moet kappen zodat ze er rijker door worden dan doen ze het nog ook
50  van 67 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling1
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden