2 miljoen mensen wisselen zorgverzekeraar

Nederland • Geschreven door Nolius op 09-02-2006 @ 20:23
print 
Icoon MedischOngeveer twee miljoen mensen kiezen nog voor 1 maart voor een andere zorgverzekeraar. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Nivel. Het aantal overstijgt alle verwachtingen. De meeste mensen stappen over omdat zij een aantrekkelijke aanbieding hebben gekregen voor een collectieve verzekering, bijvoorbeeld via hun werkgever of patiëntenvereniging. Dit geldt bijvoorbeeld voor sporters, studenten, 50+ers en vakbondsleden.

Bij het maken van een keuze let de consument meer op de prijs dan op de kwaliteit van het aangeboden zorgpakket, zegt Nivel. De verzekeraars hadden van te voren gezegd dat hun administratie het al moeilijk zou krijgen bij 800.000 overstappers. De vraag is dus of ze dit recordaantal wel kunnen behappen.

Bron: NOS Journaal


Lees ook:

» 06:03 Politie schiet man dood in Den Haag0
» 05:56 Politie houdt nepmondhygiënist aan0
» 05:55 Giraffe geboren in Gaia Zoo0
» 05:54 Zeer grote brand in centrum Tiel0


delen | eKudos nujij

10998 views / 47 reacties
Reacties op dit bericht
47  van 47 reacties op deze pagina. Pagina  1
Daar ben ik er één van

Ik (student) ga er helemaal niet op achteruit met dit nieuwe zorgstelsel. Ben ik best blij mee eigenlijk, als ik verhalen van anderen hoor
userIcon
Ik blijf lekker waar ik zit. Misschien komen er wel net zulke problemen als met mensen die overstapten op een andere stroomaanbieder.
Ik hoor daar ook bij, scheelt ff ¤20 in de maand
Het wisselen heeft maar voor een jaartje zin omdat in 2007 alles
weer het zelfde is plus een verhoging van 15% dus dag met
je marktwerking.
Weten die 2 miljoen mensen ook daadwerkelijk of ze beter af zijn? Of zijn ze voor een snelle aanbieding en een mooie reclamecampagne gegaan? Prijsverschil zit 'm toch vaak ik de zaken die wel/niet gedekt worden.
ik weet in ieder geval dat de verzekeraars het niet aankunnen, heb mezelf bij interpolis gemeld omstreeks half december en kreeg een presentje omdat ik bij de eerste overstappers was. heb mn polis nu nog niet binnen, premie is nog niet geincasseerd over jan /feb. heeft te maken met aanpassen van computersystemen zeggen ze. dat hadden ze toch wel eerder kunnen bedenken?
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:37 schreef Funkamental het volgende:
Weten die 2 miljoen mensen ook daadwerkelijk of ze beter af zijn? Of zijn ze voor een snelle aanbieding en een mooie reclamecampagne gegaan? Prijsverschil zit 'm toch vaak ik de zaken die wel/niet gedekt worden.
Voor een gezond persoon is het voldoende zijn keuze te laten bepalen door de basisverzekering. En dat kan inderdaad al gauw zo'n 20 euro in de maand schelen.
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:37 schreef Funkamental het volgende:
Weten die 2 miljoen mensen ook daadwerkelijk of ze beter af zijn? Of zijn ze voor een snelle aanbieding en een mooie reclamecampagne gegaan? Prijsverschil zit 'm toch vaak ik de zaken die wel/niet gedekt worden.
idd de kleine lettertjes goed lezen als daar staat kunt u
dit lezen zonder bril dan zit u niet goed probeer
een andere verzekering.
Ik ook!

Had zo ontzettend genoeg van al die reclames dat ik een zorgverzekeraar heb opgezogd die vrijwel geen reclame maakt.
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:42 schreef Kertas het volgende:

[..]

Voor een gezond persoon is het voldoende zijn keuze te laten bepalen door de basisverzekering. En dat kan inderdaad al gauw zo'n 20 euro in de maand schelen.
Scheelt bij mij 50 :S En dan ben ik nog beter verzekerd ook
man pberends (Redactie Frontpage) 09-02-2006 @ 20:47 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:33 schreef MrBull het volgende:
Ik hoor daar ook bij, scheelt ff ¤20 in de maand
Correctie: je wordt ¤20 minder in de maand genaaid .
Ik zit nu bij Menzis en ben met 90 euro klaar.
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:49 schreef SykWitIt het volgende:
Ik zit nu bij Menzis en ben met 90 euro klaar.
oef Menzis

Dan kun je net zogoed onverzekerd rondlopen dat wordt
je nog beter geholpen..
Menzis is toch best ok?? ze hebben in ieder gevak reteveel geld in de reclame campagne gepompt...niet dat dat iets zegt natuurlijk, maar volgens mij dekken ze best veel (ik heb basis en tandarts+1 voor rond de 100E)
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:55 schreef Boomdiggy het volgende:
Menzis is toch best ok??
Zolang je niet ziek wordt wel ..
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:55 schreef Boomdiggy het volgende:
Menzis is toch best ok?? ze hebben in ieder gevak reteveel geld in de reclame campagne gepompt...niet dat dat iets zegt natuurlijk, maar volgens mij dekken ze best veel (ik heb basis en tandarts+1 voor rond de 100E)
Lekker duur dan.
Ik ben voor 109 euro Top verzekerd bij DSW, dus alle aanvullende ook.
Mensen kunnen wel zeggen van alleen basis nemen maar als er wat gebeurd kun je het mooi zelf betalen.
Ik ben een zeer gezond mens en tot nu nog nooit in een ziekehuis beland. Maar je weet nooit wat de volgende dag met je gebeurd, dus ik heb liever alles verzekerd.
userIcon
Hier 70E (De Friesland), inclusief tandarts basis. Maar dan wel met een eigen risico van 500.
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:49 schreef SykWitIt het volgende:
Ik zit nu bij Menzis en ben met 90 euro klaar.
Ik ben bij VGZ met 78 ¤/m klaar
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:03 schreef LightGod het volgende:

[..]

Lekker duur dan.
Ik ben voor 109 euro Top verzekerd bij DSW, dus alle aanvullende ook.
Mensen kunnen wel zeggen van alleen basis nemen maar als er wat gebeurd kun je het mooi zelf betalen.
Ik ben een zeer gezond mens en tot nu nog nooit in een ziekehuis beland. Maar je weet nooit wat de volgende dag met je gebeurd, dus ik heb liever alles verzekerd.
Dat is wel het uitgangspunt maar helaas heeft niet iedereen het
geld om zich goed te verzekeren..
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:59 schreef mediatron het volgende:

[..]

Zolang je niet ziek wordt wel ..


userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:03 schreef LightGod het volgende:

Mensen kunnen wel zeggen van alleen basis nemen maar als er wat gebeurd kun je het mooi zelf betalen.
Voor als koop je niks in deze wereld. Hoewel de verzekeraars daar overigens aardig van op vakantie kunnen.

Wat ik bedoel is dat je ook de risico's van het iets kunnen krijgen in moet schatten. Plus het gegeven of je het in voorkomende gevallen zelf kan betalen.

Als je alleen een griepprik van het aanvullende pakket gebruikt ben je dom bezig aangezien je deze griepprik (11Euro) wel 5 maal kunt betalen met de extra premie die je voor het aanvullende pakket betaald.
Ja, dat ze problemen hebben met de administratie kan ik merken, ik ben overgestap, m'n oude verzekering had al geint in december, en m'n nieuwe verzekering int half februari ff januari en februari. En nu maar zien dat ik het bij die andere terugkrijg. :-(
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:03 schreef Kertas het volgende:
Hier 70E (De Friesland), inclusief tandarts basis. Maar dan wel met een eigen risico van 500.
Das alleen basis neem ik aan? dat scheelt je dus 15 eutjes in de maand....

ga 3 keer naar de dokter dit jaar en je bent al duurder uit als 0 eigen risico
userIcon
Veel wekrgevers "organiseren" een collectieve verzekering bij een verzekeraar. Die is goedkoper, en daarbovenop geven sommige werkgevers alleen een werkgeversbijdrage als je overstapt op dat collectief. Dat kan 100en euro's per jaar schelen...

Je bent dan een dief van je portemonnee als je niet overstapt...

userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 22:11 schreef Grolsch35 het volgende:
Ja, dat ze problemen hebben met de administratie kan ik merken, ik ben overgestap, m'n oude verzekering had al geint in december, en m'n nieuwe verzekering int half februari ff januari en februari. En nu maar zien dat ik het bij die andere terugkrijg. :-(
Als je overstapt voor 1 maart moet je oude verzekeraar je het geïnde geld voor januari en februari teruggeven...; daar staat tegenover dat je nieuwe verzekeraar het geld voor die twee maanden bij je zall innen...
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:26 schreef Freak-E het volgende:
Daar ben ik er één van

Ik (student) ga er helemaal niet op achteruit met dit nieuwe zorgstelsel. Ben ik best blij mee eigenlijk, als ik verhalen van anderen hoor
Dat jij wel kan rekenen scheelt natuurlijk ook veel.
userIcon
pff via de vankbond leverde het me 3 euro per maand op bij naar mijn idee vrij nieuwe onbekende instelling. ik blijf wel trouw aan mijn huidige, tot heden alles goed geregeld en geen problemen mee gehad
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 22:17 schreef vanDekaart het volgende:

[..]

Das alleen basis neem ik aan? dat scheelt je dus 15 eutjes in de maand....

ga 3 keer naar de dokter dit jaar en je bent al duurder uit als 0 eigen risico
Nee hoor. Je betaalt ¤250 minder op jaarbasis. Een consult bij de huisarts kost meestal maar een paar tientjes hooguit.

Als je geen eigen risico neemt ben je in ieder geval ¤250 kwijt ongeacht of een artsbezoek wel nodig was of niet.

Ik ben nu verzekerd bij FBTO voor ¤69,09 per maand en als ik geen gebruik maak van een specialist of medicijnen krijg ik nog een no-claim korting ook.

Met wat ik me in een paar gezonde jaren bespaar maak ik een eventueel duurder jaar ruim goed.
studentenpolis.nl

heb alleen geen diee wat ik nu zometeen moet betalen
userIcon
Ik wou ook eerst wisselen, naar de Unive, maar heb daar vanaf gezien toen ik in hun voorwaarden las dat plastische chirugie niet vergoed word.
Je zal dan maar een fikse brandwond in je gezicht krijgen, zal je dus de herstel operaties zelf moeten gaan betalen.
Echt belachelijk dat dat bij hen niet in hun pakket zit. Ik heb ze zelfs nog hun hoofdkantoor op laten bellen omdat ik niet geloofde dat ze dat eruit gehaald hadden, maar het bleek dus toch te kloppen helaas.
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:42 schreef Kertas het volgende:

[..]

Voor een gezond persoon is het voldoende zijn keuze te laten bepalen door de basisverzekering. En dat kan inderdaad al gauw zo'n 20 euro in de maand schelen.
Het lijkt me logisch dat wanneer je een beroep doet op je zorgverzekering, in ernstige vorm, niet meer gezond bent? Lijkt me ook logisch. Waarom zou je anders een beroep op ze doen? Je weet niet wat er gaat gebeuren, en wat je nodig zal hebben dus dan maar een paar extra's euro's meer betalen. Het leven is al gek genoeg, en het hoeft echt niet gekker te worden zodra ik bij wijze van al half dood in het ziekenhuis weg lig te rotten.
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:52 schreef mediatron het volgende:

[..]

oef Menzis

Dan kun je net zogoed onverzekerd rondlopen dat wordt
je nog beter geholpen..
Vertel je ervaringen dan maar eens. Ik heb er in ieder geval nog nooit problemen mee gehad.
Hier nog een overstapper.
Goedkopere premie en veel betere en hogere dekking dan m'n vorige verzekeraar.

Tot nu toe doet de klantenservice ook nog een keer stukken sneller z'n werk dus voor mijn idee zit ik prima
ik hoop dat de hele agis leegloopt. wat een naar bedrijf is dat.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 00:12 schreef cruger het volgende:
ik hoop dat de hele agis leegloopt. wat een naar bedrijf is dat.
I say "Amen!" to that!
Mensen, we kunnen er zelf een soort van vereniging van maken, ter vervanging van het huidige "zorg'stelsel'. Zorg en commerciële bedrijven gaan nou eenmaal niet samen en het zou ons een HOOP geld schelen, want een vereniging hoort niet als doel te hebben winst te maken. Daar gaat het nou net om bij zorg. Toedels.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 06:40 schreef ABCXYZ het volgende:
Mensen, we kunnen er zelf een soort van vereniging van maken, ter vervanging van het huidige "zorg'stelsel'. Zorg en commerciële bedrijven gaan nou eenmaal niet samen en het zou ons een HOOP geld schelen, want een vereniging hoort niet als doel te hebben winst te maken. Daar gaat het nou net om bij zorg. Toedels.
Dat soort verzekeraars bestaat al lang Unive heeft bijvoorbeeld geen winstoogmerk en bestaat al jaren. Dus als je dat zo belangrijk vind kan je bijvoorbeeld je verzekering bij hen afsluiten. Overigens lijkt je stelling dat zorg en commerciële bedrijven niet samengaan me grote onzin. In het land waar ik woon (nee, niet de US) bestaan overheidsziekenhuizen en particuliere ziekenhuis naast elkaar en de zorg is er prima. In Nederland zijn vrijwel alle tandartsen en huisartsen commerciëel en ik geloof niet echt dat daardoor de kwaliteit minder is dan als de tand- en huisartsen niet commerciëel zouden zijn. Er is niks mis met commerciële zorg zolang de kwaliteit maar gecontroleerd wordt. Overigens zou nog wel eens kunnen blijken dat de kwaliteit van commerciële bedrijven zelfs nog beter is, wanneer die kwaliteit bij het publiek bekend gemaakt wordt. Door slechte zorg te bieden zouden de commerciële bedrijven immers klanten verliezen.
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 22:17 schreef vanDekaart het volgende:

[..]

Das alleen basis neem ik aan? dat scheelt je dus 15 eutjes in de maand....

ga 3 keer naar de dokter dit jaar en je bent al duurder uit als 0 eigen risico
Alleen Basis... Mocht er bij mij hetzelfde gebeuren als vorig jaar... dan ben ik nu erg blij dat ik alvast wat meer betaal, met 0 eigen risico. Want anders had ik nu zeker in de problemen gezeten als ik die rekeningen had moeten betalen. Dus tja voor ieder wat wils.
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 22:11 schreef Grolsch35 het volgende:
Ja, dat ze problemen hebben met de administratie kan ik merken, ik ben overgestap, m'n oude verzekering had al geint in december, en m'n nieuwe verzekering int half februari ff januari en februari. En nu maar zien dat ik het bij die andere terugkrijg. :-(
Ik heb gewoon de automatische incasso gestorneerd, mijn poen is al terug.
Ik stap ook over, ga van Menzis naar Anderzorg toe. Scheeld ook zo`n 20 euro per maand
userIcon
ik zit bij CZ voor 105 p maand, krijg 30 terug. daarvoor heb ik basis en tandplus geloof k wie zit er hier nog bij CZ of is er weggegaan? zo ja waarheen???
userIcon
Die verzekeraars lichten je gewoon op. Had me er nooit zo in verdiept tot nu toe. Blijkt dat ik onnodig duur verzekerd was. Ik kreeg ook altijd zoveel papieren opgestuurd waar is dat nou voor nodig? Wegwezen dus!
userIcon
Ik zit bij CZ en daar blijf ik bij, is misschien niet de allergoedkoopste maar ik vind klantvriendelijkheid, snel handelen en geen gezeik met rekeningen ook erg belangrijk. En dat doen ze daar prima.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:35 schreef Lexjuuuh het volgende:
ik zit bij CZ voor 105 p maand, krijg 30 terug. daarvoor heb ik basis en tandplus geloof k wie zit er hier nog bij CZ of is er weggegaan? zo ja waarheen???
same here
Wij zijn gister overgestapt van unive naar menzis..
Ik betaal 15 cent meer per maand dan bij unive maar ben dan wel voor alles compleet verzekerd. (dus tandverzorgd 3 en uitgebreid 3)
En dat was bij unive nog lang niet het geval.


userIcon
ONVZ

Hockeypolis

KNHB-leden krijgen 100 euro korting per jaar. En je bent goed verzekerd in geval van sportblessures etc.
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:37 schreef Funkamental het volgende:
Weten die 2 miljoen mensen ook daadwerkelijk of ze beter af zijn? Of zijn ze voor een snelle aanbieding en een mooie reclamecampagne gegaan? Prijsverschil zit 'm toch vaak ik de zaken die wel/niet gedekt worden.
:S je neemt toch geen zorgverzekering zonder eerst je oude polis door te lezen en vervolgens die van een andere aanbieder?
Ik heb wel drie keer gekeken voordat ik overstapte.
47  van 47 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 06:03 Politie schiet man dood in Den Haag0
» 05:56 Politie houdt nepmondhygiënist aan0
» 05:55 Giraffe geboren in Gaia Zoo0
» 05:54 Zeer grote brand in centrum Tiel0


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden