'Anti-USA-film' trekt volle zalen in Turkije

Media & Cultuur • Geschreven door Gertjan (Kozzmic) op 06-02-2006 @ 11:00
print 
Icoon FilmEen film waarin Amerikaanse soldaten in Irak worden bestreden door een Turkse Rambo-figuur is een groot succes in Turkije. Kaarten voor de voorstellingen van Kurtlar Vadisi - Irak waren al weken voor de première van afgelopen vrijdag uitverkocht. De première werd bijgewoond door bewindslieden en de echtgenote en dochters van premier Erdoğan.

De film toont Amerikaanse militairen die in Irak een bruiloft overvallen, en de gasten met machinegeweren neerschieten. De overlevenden worden als terroristen overgebracht naar een gevangenis, waar hun organen worden verwijderd door een joods-Amerikaanse dokter met het doel deze door te verkopen aan rijke westerlingen. De bevelvoerder verantwoordelijk voor het bloedbad op de bruiloft wordt vervolgens achternagezeten door de held van het verhaal, een Turkse geheim agent, en de bruid die voor haar ogen haar aanstaande zag sterven.

Opmerkelijk detail is dat Amerikaanse acteurs hun medewerking gaven aan de film; Billy Zane speelt de schurk en militaire bevelvoerder Sam W. Marshall, en Gary Busey speelt de joodse arts. De twee zijn al op verschillende Amerikaanse websites beschuldigd van verraad, door mee te spelen in een productie die hun landgenoten in een kwaad daglicht stelt. In discussies stellen anderen echter dat Hollywood de laatste twee decennia steeds weer moslims als de 'bad guys' opvoerde, en dat de Turkse film niets meer of minder is dan een koekje van eigen deeg.

Overigens zal Kurtlar Vadisi binnenkort ook wereldwijd in de cinemas te bewonderen zijn. Op 9 februari is de première in Nederland, daarnaast zal de film ook worden uitgebracht in de Verenigde Staten, Duitsland, Engeland, Rusland, Australië en, pikant genoeg, Denemarken.



Lees ook:

» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Extra veiligheidsmaatregelen voor Pinkpop9
» 23/05 Verheugde reacties op btw-verlaging kunsten88
» 21/05 Raad voor Cultuur: bezuinigingen 'slaan gaten'33


delen | eKudos nujij

20036 views / 237 reacties
Reacties op dit bericht
37  van 237 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
quote:
De twee zijn al op verschillende Amerikaanse websites beschuldigd van verraad, door mee te spelen in een productie die hun landgenoten in een kwaad daglicht stelt.
Ja hoor, wat een hypocrieten. Kijk eens naar de gemiddelde actie hollywood bagger productie. Daar doen ze gewoon precies hetzelfde maar dan andersom, wanneer een buitenlands land dat een keer wil doen kan het opeens niet?!
50% van de Amerikanen
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:14 schreef PetravandeKamp het volgende:
Meneer Ogüzhan,

Het thema van deze discussie is niet de koloniale geschiedenis van blank Europa. Het gaat om Turkije. Wat ik schreef zijn gewoon de historische feiten.

Ik keur alle koloniale geschiedenis van de VS en Europa echt niet blindelings goed, hoor!

Maar in de Verenigde Staten hebben de indianen in elk geval reservaten tegenwoordig.

In Latijns-Amerika zijn de Indianen gewoon blijven leven (er zijn er wel velen aan de Europese griep overleden, maar dat was niet bewust) en mengden zich met de Spanjaarden en later de negerslaven.

In Afrika wonen maar bar weinig blanken, uitgezonderd het dorre Namibië (Duitsers en Afrikaners) en Zuid-Afrika (Afrikaners en Engelsen).

En het aandeel Europeanen in Azië is verwaarloosbaar.
Australiërs en Nieuw-Zeelanders schatten de inheemse bevolking nu weer hoog in.

Maar in Turkije leeft het volksnationalisme tegen de vermoorde Armeniërs onverminderd voort. Worden de laatste duizend Armeniërs nog altijd vernederd. En worden - uitgezonderd in Constantinopolis (also known as Istanbul) - Christenen, vooral oosterse ritus-Christenen, vervolgd.

Nog altijd.

Dat betekent, dat de beschaving er nauwelijks doorgedrongen is.

Overigens ben ik ook op andere gronden tegen Turkije-toetreding in de EU.

Niet, dat de Europese Unie het paradijs is, maar toch....
Het is nog steeds OGuzhan zonder umlauten.

Je hebt inderdaad wel een punt door te zeggen dat Turken niet in Klein Azie horen. We komen oorspronkelijk (1500 jaar geleden) Uit Centraal Azie.

Maar hoe ver wil je de geschiedenis terugrdraaien? Ik zou graag 400 jaar willen terugdraaien, waren wij nog de baas tot wenen, akkoord?

Of had jij het terug willen draaien naar 1920? Naar het verdrag van Sevres? Waar west Turkije van de Turken werd afgenomen en dit niet werd geaccepteerd door de Turken.

Ik zou mij maar eens verdiepen in de geschiedenis Petra. Landen komen, landen gaan. Landen Groeien en landen Sterven

Dit is een natuurlijk verloop, hierbij behoren ook oorlogen en de winnaar behoudt de steden en het land.

Dit geldt ook voor de Turken, Anatolie is NU Turks grondgebied, Balkan, midden oosten en noord Afrika ook tot enekel eeuwen geleden, jammergenoeg waren we niet sterk genoeg om die delen te behouden.

En Nederland (bv) was ook niet sterk genoeg om Indonesie te behouden.

Je kan nu wel gaan zeuren dat wij daar niet thuishoren en weg moeten, maar dat is dagdromerij voor jou.

Wie weet behoort over 200 jaar Europa tot het Turks grondgebied..... Wie weet?
Is het niemand nog opgevallen dat 'bewindslieden en familie van de premier' naar de premiere zijn gegaan? Met zo'n functie zou ik me toch wel even distantieren van dit soort controverse...
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:26 schreef Shake het volgende:
Is het niemand nog opgevallen dat 'bewindslieden en familie van de premier' naar de premiere zijn gegaan? Met zo'n functie zou ik me toch wel even distantieren van dit soort controverse...
Mag je als FAMILLIE van de premier tegenwoordig niet meer naar de film?

Hun goed recht misschien?
Lees dit maar over de nonsens:

Voltaire:

"De grote Turk regeert vredig over twintig naties met verschillende godsdiensten. Turken hebben Christenen geleerd hoe gematigd te zijn in vrede en mild bij een overwinning".

Philip Marshall Brown:

"Ondanks de grote overwinning die zij hebben behaald, hebben de Turken heel genereus aan de volkeren in de overwonnen gebieden het recht op zelfbestuur gegeven overeenkomstig hun eigen regels en tradities".

Politis:
(Griekse Minister van Buitenlandse Zaken in de regering van Premier Venizelos)

"De rechten en de belangen van de Grieken in Turkije zouden niet beter beschermd kunnen worden door enige andere macht dan de Turken".

J.W. Arnold:

"Het is een onweerlegbaar historisch feit dat de Turkse legers nooit tussenbeide gekomen zijn in de religieuze en culturele aangelegenheden in de door hen veroverde gebieden".

De Duitse Generaal Bronsart:

"Tenzij zij ertoe worden gedwongen, zijn de Turken het meest tolerante volk ter wereld ten opzichte van mensen met een ander geloof."

Zelfs toen Napoleon Bonaparte een revolutie wilde ontketenen onder de Armeense Katholieken van Palestina en Syrië om steun te verwerven voor zijn invasie in 1798-1799, antwoordde zijn Ambassadeur in Istanboel, Generaal Sebastiani: "De Armeniërs zijn zo tevreden met hun leven dat dit onmogelijk is".


quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:24 schreef PetravandeKamp het volgende:
[Quote=\"Independence\"]Je wilt je haat koesteren tegenover allochtonen en met name moslims, door onzin te praten, ZELFS BIJ EEN CULTURELE TOPIC!!

VUILE MOSLIM- EN TURKENHATER
Ja, hoor. We zien hier wel wie er volwassen is. Ten eerste is het HET TOPIC, dus moet er staan een "cultur-EEL TOPIC", geen "culturele".


En om nu overal haat achter te zoeken.

Ik heb helemaal geen hekel aan Turken en moslims op zich, maar wel aan bepaalde aspecten van deze volksgroepen.

Als je geen kritiek kunt hebben, begin je maar te schelden?

Ik snap best, dat veel allochtonen gefrustreerd zijn, maar zij zouden zelf ook eens iets aan het foute beeld over hen kunnen doen. Met name moslim-jongeren.

Het is gewoon een feit, dat er met Chinezen, Vietnamezen, Indiërs en de meeste Kaukasus-vluchtelingen, hélemaal géén problemen zijn. En die zijn even "allochtoons" als jullie.
[/quote]

denk je echt dat er geen problemen zijn geweest met chinezen...

en eerlijk gezegd let ik nooit op spelling en grammatica, omdat ik op internet geen lessen Nederlands aan het krijgen ben en ook wil krijgen. Dus hou het voor je aub.

Trouwens, ik kan wel goed met kritiek omgaan, maar het moet wel objectief zijn en gebaseerd op trouwe bronnen. Wat jij allemaal daar zit te brullen, zijn jouw eigen waanideen en hebben geen enkele betekenis. Een klein vb' tje he: Jij praat over meer dan 1,5 mln armeniers, terwijl diverse geleerden verschillende getallen hiervoor hebben. Zie wikipedia.

Volwassen mensen zeggen altijd iets dat ze kunnen verdedigen en hard maken, anders praten ze helemaal niet.
quote:
En dat de Turken doorheen de eeuwen zo vreedzaam zijn geweest. Daarom is vast heel Oostelijk Turkije sinds 1914-1919 plots helemaal vrij en verlaten van Armeniërs terwijl het voordien hun cultureel bolwerk was.
De ergste gevallen van massaslachtingen door toedoen van Armeniërs zijn gebeurt tijdens de eerste wereld oorlog. Tijdens deze periode hebben Armeniërs gespioneerd voor de Russen, niet gereageerd op en gevlucht voor de oproep van dienstplicht. Diegenen die zich wel hadden aangemeld zijn nadat ze de beschikking kregen over wapen overgestapt naar de Russen en massaal gecollaboreerd met de vijand. De Armeense guerrilla's die nog aan het begin van de oorlog Turkse troepen aanvielen, hebben door aanvallen op Turkse dorpen veel toegebracht aan de civiele bevolking. Bijvoorbeeld is de bevolking van het dorpje Zeve gelegen in Van met man, vrouw, kinderen en bejaarden totaal afgeslacht door Armeniërs.

Ondanks alle goede bedoelingen van het Ottomaanse Rijk, bleef het aantal Armeense gebeurtenissen, de aanvallen op weerloze vrouwen en kinderen stijgen. Ook moesten de strijdkrachten op verschillende fronten tegelijk vechten. Door al deze gebeurtenissen ontstond de noodzaak om het gebied achter de fronten veilig stellen om te voorkomen dat plaatselijke opstanden zouden leiden tot massale collaboraties met de vijand.

Met deze doel op het oog werden op 24 april alle Armeense comités gesloten en 2345 bestuursleden gearresteerd onder beschuldiging van activiteiten tegen de staat. De datum 24 april, dat Armeniërs elk jaar als de dag van herinnering van de Armeense genocide hanteren, heeft dus met deze gebeurtenis te maken en niet met de deportaties. De sluiting van de comités, de arrestatie van de bestuursleden en sommige terroristen heeft de situatie niet verbeterd maar juist verslechterd. De Ottomaanse overheid heeft als laatste humane oplossing besloten om op 27 mei 1915 een deportatie - en vestigingswet uit te brengen dat inhield dat de Armeense bevolking en de personen die tegen de staat hadden gespioneerd van het oorlogsgebied te deporteren naar en vestigen in gebieden ver buiten het oorlogsgebied.

Degenen die gedwongen moesten verhuizen, werden binnen de grenzen van het rijk naar Ordu-Kastamonu, Malatya-Maras, Diyarbakir-Urfa-Adana en Syrië-Irak gestuurd. Het staat met officiële staatsdocumenten vast dat tot eind oktober 1916 totaal 702 900 mensen gedwongen moesten verhuizen. Volgens officiële data was het aantal Armeniërs 1.234.671.
quote:
En daarom zijn zeker al die Griekse plaatsen vernietigd en de Grieken verdreven......
Wanneer was dat ook al weer?
quote:
Een klein vb' tje he: Jij praat over meer dan 1,5 mln armeniers, terwijl diverse geleerden verschillende getallen hiervoor hebben. Zie wikipedia.
Ja, laten we wikipedia gebruiken om deze kwestie te bestuderen. Wikipedia, waar iedereen zomaar alles kan toevoegen en verwijderen wat hem al dan niet aanstaat.

En dan heb jij het over getrouwe bronnen???

1,5 miljoen is gewoon een feit. Of zijn ze in lucht opgegaan die Armeniërs?

Voor mij is de Sorbonne in Parijs autoriteit genoeg aangaande zo'n goed gedocumenteerde uitroeiingspoging door de Turken.
quote:
Wanneer was dat ook al weer?
Laten we zeggen: 16e eeuw en 1920-1922......
userIcon
Ach wat een gezeik..
De gozer die in de films speelt, speelt een mafia :')
Geen Rambo figuur :')
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:39 schreef PetravandeKamp het volgende:

[..]

Laten we zeggen: 16e eeuw en 1920-1922......
Mijn God, Hier een prachtvoorbeeld van hoe verkracht ik een cultureel topic over een film.....

Kunnen we AUB effe on Topic Blijven??
Weet je wat pas bagger is?

De 1e vier Batman-films! Ik heb gister Batman Returns gezien en ZO moet het!

Of is dit erg off-topic?
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:38 schreef PetravandeKamp het volgende:

[..]

Ja, laten we wikipedia gebruiken om deze kwestie te bestuderen. Wikipedia, waar iedereen zomaar alles kan toevoegen en verwijderen wat hem al dan niet aanstaat.

En dan heb jij het over getrouwe bronnen???

1,5 miljoen is gewoon een feit. Of zijn ze in lucht opgegaan die Armeniërs?

Voor mij is de Sorbonne in Parijs autoriteit genoeg aangaande zo'n goed gedocumenteerde uitroeiingspoging door de Turken.
Eerlijk gezegd vind ik wikipedia ook ontrouwe bron. Maar wikipedia wordt regelmatig tegen de turken gebruikt om de genocide te bewijzen.

1 ding weet ik wel zeker. Jouw getal klopt ook niet. Jouw bron al helemaal niet, aangezien Frankrijk nooit aan de kant van Turkije heeft gestaan. Al honderden jaren.

Zoals je het zelf ook ziet, er is geen duidelijkheid op de genocide zoals jij beweert.

Laten we over de film hebben, en laat je haat maar vandaag even dimmen...
@ Petra

Volgens de internationale hof in Malta (wegens gebrek aan bewijs) in 1919, en de VN heeft in 1948 de Turken onschuldig gevonden. Waarom brengen de Armenen dit niet naar een internationaal hof om hun gelijk te halen.

Als er echt 1.500.000 Armenen dood zijn gegaan, waar zijn dan hun botten?
Daar moet toch voldoende bewijs voor te vinden zijn? Door de deportatie zijn alleen 55.000 armenen dood gegaan. En door moord door turkse burgers nog eens tussen de 300.000 en maximaal 600.000 als we uitgaan van de armeense cijfers.

Daarnaast zijn ook 25% van de Turken dood gegaan in die regio ( Ook 25% van de Armenen kwam om door de vermeende genocide) . Door ziekte en uithogering. Waarom zou Turkse regering miljoenen spenderen om de Armenen in leven te houden? Of was de Turkse regering zo wreed dat ze ook een genocide hebben gepleegd op de eigen bevolking?
Ik vind het erg zwak van mensen die dit als landverraad bestempelen. Er zijn zoveel films waarin bv. Irakezen de "slechten" zijn, nu is dat eens omgedraaid.
Mooi initiatief.
16e eeuw kwamen we jullie bevrijden en vrijheid en democratie brengen:) Nee, dat was de expansiedrang van de Turken, lijkt wel een beetje op USA om de Turkse waarden en normen te verspreiden. Dat valt natuurlijk niet goed te praten. Maar welk land heeft dat niet gedaan?
en 1920-1922..... Wat deden jullie in Anatolie?
Terecht dat Ataturk met 80.000 man een Grieks leger van 300.000 man heeft verslagen. Als bezettingsmacht (de grieken) hebben ze flink misdragen in Turkije en je neemt de Turken kwalijk dat ze niet onder de Grieken gruwel bestuur wilden leven?
Jezus alle ophef over een Joodse dokter.

Er zijn tal van Amerikaanse films waar er een verkeerde persoon is.

Oceans Eleven met de joodse diamand heler.

Sopranos met de joodse mafiavriend.

Wat maakt het uit man
userIcon
En zo'n land wil zich aansluiten bij Europa? Wat een stelletje achtergebleven wilden zijn dat toch. Laat ze lekker blijven waar ze zijn en stoor ons niet meer met je anti-westerse rommel. Als het een anti-midden oosten film zou zijn lagen hier de doodsbedreigingen al huizenhoog en was geen enkele westerling zijn leven ten oosten van de tiber nog zeker. Eng stelletje malloten, dat zijn het.
userIcon
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:52 schreef Kaan78 het volgende:
16e eeuw kwamen we jullie bevrijden en vrijheid en democratie brengen:) Nee, dat was de expansiedrang van de Turken, lijkt wel een beetje op USA om de Turkse waarden en normen te verspreiden. Dat valt natuurlijk niet goed te praten. Maar welk land heeft dat niet gedaan?
en 1920-1922..... Wat deden jullie in Anatolie?
Terecht dat Ataturk met 80.000 man een Grieks leger van 300.000 man heeft verslagen. Als bezettingsmacht (de grieken) hebben ze flink misdragen in Turkije en je neemt de Turken kwalijk dat ze niet onder de Grieken gruwel bestuur wilden leven?


En jij bent zeker van Turkse afkomst. Ik vond al dat je een nogal eenzijdig wereldbeeld hebt. Stakker.
userIcon
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:02 schreef Independence het volgende:

"Dat blijkt uit een internationaal onderzoek van het Amerikaanse Pew Research Center."

Rara, waarom zijn de uitslagen zo extreem.. Zie je eigen bron!!
tuurlijk.. die jodenhaat in het midden-oosten is puur een amerikaans verzinsel
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:14 schreef D-Fence het volgende:

[..]



En jij bent zeker van Turkse afkomst. Ik vond al dat je een nogal eenzijdig wereldbeeld hebt. Stakker.
Hoezo eenzijdig?

Is het niet gebeurt dan volgens jou?
userIcon
quote:
Op maandag 6 februari 2006 11:18 schreef OguzHan het volgende:


Het ziet er wel spectavulair uit en ik weet zeker dat deze film in Nederland ook volle zalen gaat trekken, Pathe gaat flink cashen!
Mogen daar nog Marokkanen naar binnen dan?
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:16 schreef ReinB het volgende:

[..]

Mogen daar nog Marokkanen naar binnen dan?
Hoezo niet? Enne... het is een Turkse Film, hoezo vraag jij je af of er wel of geen Marokkanen naar binnen mogen?
quote:
En jij bent zeker van Turkse afkomst. Ik vond al dat je een nogal eenzijdig wereldbeeld hebt. Stakker.
Dat je alleen stoort aan "de waarheid" die pro Turk is, zegt al genoeg over jou. Ik neem je niet kwalijk dat je christenpropaganda als waarheid wilt zien. Je weet het niet beter. Maar vertel ons a.u.b. waar we het mis hebben? Daarnaast heb ik ook vermeld dat Turkse burgers Armenen hebben afgeslacht. Dit is verkeerd. Mensen die hiervoor verantwoordelijk waren, zijn opgepakt en bestraft. De Armeense leiders die verantwoordelijk waren voor de vele turkse doden, zijn volkhelden verklaart. Ik vind dat dit niet kan. Zij moeten ook de boetekleed aan.
Als je niet eens bent met iets wat hier wordt geschreven kan je zelf ook je mening ventileren. Zinloos geschrijf van Turkenhaters word je zo moe van...

Ik laat een waardeoordeel over jou achterwege. Niet belangrijk in deze discussie. Zouden meer mensen moeten doen.

Lekker buiten de EU houden dat Turkije
userIcon
Whaha ... dit meen je niet FOK .. dit is een comedie film op zun laagste en funnest manier dit moet je niet zo geschokken gepost zijn..

het is een comedie en niets meer .. en het zijn alleen de jongeren die erop af gaan omdat het grappig is verder is er niks ernstig aan en er wordt geen haat gezaait of zoiets waar de titel een beetje naar suggereert

.. mjah beste is om het zelf keer te zien

quote:
Op 9 februari is de première in Nederland
Cool! Ga ik zeker kijken!
quote:
daarnaast zal de film ook worden uitgebracht in de Verenigde Staten, Duitsland, Engeland, Rusland, Australië en, pikant genoeg, Denemarken.
Hahahaha!
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:53 schreef OguzHan het volgende:
HAHAHAHA

Ik vindt dit echt grappig dezer dagen.

Is dit werkelijk de FOK die de afgelopen dagen stond te bleren "Vrijheid van meningstuiting!!!!" en nog meer van dat soort onzin en nu willen ze (bijna) deze Turkse film verbieden omdat het anti-joods/ amerikaas zou zijn.

Echt lachen en ik blijf lachen :>:>
Tegendeel!!! Volgens mij is men over het algemeen (gematigd) positief en is iedereen wel nieusgierig. Maar goed.... geniet jij lekker van je vooroordelen.
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:30 schreef PalmTree_1234_ het volgende:

[..]

Tegendeel!!! Volgens mij is men over het algemeen (gematigd) positief en is iedereen wel nieusgierig. Maar goed.... geniet jij lekker van je vooroordelen.
Vooroordelen? Weet jij wel wat vooroordelen zijn?
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:35 schreef OguzHan het volgende:

[..]

Vooroordelen? Weet jij wel wat vooroordelen zijn?
Ja. Je zit in een slachtoffer-rol. Die is tekenend voor een grote groep.
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:43 schreef PalmTree_1234_ het volgende:

[..]

Ja. Je zit in een slachtoffer-rol. Die is tekenend voor een grote groep.
Nee hoor, integendeel. Ik heb me nooit als een slachtoffer gevoeld, laat staan gedragen. Het zijn maar een constateringen
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:47 schreef OguzHan het volgende:

[..]

Nee hoor, integendeel. Ik heb me nooit als een slachtoffer gevoeld, laat staan gedragen. Het zijn maar een constateringen
quote:
Is dit werkelijk de FOK die de afgelopen dagen stond te bleren "Vrijheid van meningstuiting!!!!" en nog meer van dat soort onzin en nu willen ze (bijna) deze Turkse film verbieden omdat het anti-joods/ amerikaas zou zijn.
Je lult gewoon uit je nek.... klopt niks van wat je zegt.
Maar droom lekker verder van al het onrecht dat je wordt aangedaan en hoe hypocriet het hier allemaal wel niet is he!!! En ik zou de taal even leren want blijkbaar snap je geen donder van al die lettertjes.
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:54 schreef PalmTree_1234_ het volgende:

[..]


[..]

Je lult gewoon uit je nek.... klopt niks van wat je zegt.
Maar droom lekker verder van al het onrecht dat je wordt aangedaan en hoe hypocriet het hier allemaal wel niet is he!!! En ik zou de taal even leren want blijkbaar snap je geen donder van al die lettertjes.
Hmmm, ik denk toch dat jij een taalcursus nodig hebt.

Het zijn nog steeds constateringen van mijn kant.

Ene moment is het vrijheid van meningsuiting en de volgende dag heeft het een narebijsmaak omdat er zogenaamd een joodse arts in een Turks film speelt.

Zijn dat constateringen of niet?

Als jij uit de eerste gequote text kan begrijpen dat ik me een slachtoffer voel, dan is er toch iets mis bij jou.
Of je wilt het niet geloven, dat is dan weer jou probleem.

Enne van die taalcursus. Ga er maar van uit dat ik hoger opgeleid ben dan de gemiddelde Fokker, dus maak je daar maar geen zorgen over.

Ps. Ik ga ervan uit (je taalgebruik gezien) dat je tegen me zou schreeuwen als we in werkelijkhed met elkaar zouden discussie-eren.
Dat is in ieder geval geen goed beginpunt om nader tot elkaar te komen
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:01 schreef OguzHan het volgende:

[..]

Hmmm, ik denk toch dat jij een taalcursus nodig hebt.

Het zijn nog steeds constateringen van mijn kant.

Ene moment is het vrijheid van meningsuiting en de volgende dag heeft het een narebijsmaak omdat er zogenaamd een joodse arts in een Turks film speelt.

Zijn dat constateringen of niet?

Als jij uit de eerste gequote text kan begrijpen dat ik me een slachtoffer voel, dan is er toch iets mis bij jou.
Of je wilt het niet geloven, dat is dan weer jou probleem.

Enne van die taalcursus. Ga er maar van uit dat ik hoger opgeleid ben dan de gemiddelde Fokker, dus maak je daar maar geen zorgen over.
Trek de dingen lekker uit hun verband en krabbel vooral terug.
Nou geniet jij lekker van je hoge opleiding dan ga ik even wat zinnigs doen.
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:05 schreef PalmTree_1234_ het volgende:

[..]

Trek de dingen lekker uit hun verband en krabbel vooral terug.
Nou geniet jij lekker van je hoge opleiding dan ga ik even wat zinnigs doen.
En nu nog eventjes antwoord op mijn vraag:

Zijn dat constateringen of niet?
WW3..... against the Isl.... euhhh... t heeft geen zin....

we'll see....
37  van 237 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Extra veiligheidsmaatregelen voor Pinkpop9
» 23/05 Verheugde reacties op btw-verlaging kunsten88
» 21/05 Raad voor Cultuur: bezuinigingen 'slaan gaten'33


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden