Plan voor hoogste gebouw in Utrecht

Nederland • Geschreven door Nolius op 25-01-2006 @ 13:35
print 
aloa had ons via de nieuws-submit te melden:

Het allerhoogste gebouw van Nederland moet in Utrecht komen. Er zijn plannen voor een kantoor- en woontoren van 262 meter hoog in Leidsche Rijn in Utrecht. Het gebouw lijkt een beetje op de Eiffeltoren die zich aan de top weer splitst in verschillende uitlopers.

Ontwikkelaar Burgfonds heeft de 'Belle van Zuylen' bedacht in nauwe samenwerking met Architekten Cie. Het hoogste gebouw van Utrecht is nu de Domtoren. Die is 112 meter hoog.


Bron: RTV Utrecht


Lees ook:

» 00:29 Sap veruit favoriet bij kiezers GroenLinks28
» 25/05 Aangifte krakers tegen politie over geweld19
» 25/05 Notoire zwartrijdster loopt tegen de lamp26
» 25/05 Zeker anderhalf miljoen euro schade door noodweer18


delen | eKudos nujij

18201 views / 95 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 95 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Ziet er een beetje LEGO-achtig uit
kan ie nog lelijker?
Spectaculair ontwerp!
userIcon
Vet. Jammer dat leidsche rijn een kutbuurt is.
Wil Utrecht op Rome gaan lijken ofzo met zo'n wit Romeins lijkend gebouw Ik vind het gebouw er niet uitzien, oerlelijk. En inderdaad, net of het met Lego gemaakt is!
Bah niet mijn smaak...
Utreg stadschi woar!
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:37 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Vet. Jammer dat leidsche rijn een kutbuurt is.
En hoezo vind je dat ?
quote:
Het gebouw lijkt een beetje op de Eiffeltoren
Hij zal ook ongeveer net zo hoog zijn als de Eiffeltoren (die is meen ik ongeveer 300 meter)
Ze moeten het wel iets midner lego-achtig maken. Meer smooth
vind dit ontwerp nou niet echt denderend, op de site van die architect staan een paar veel mooiere ontwerpen...
http://bellevanzuijlen.nl/belle-van-zuylen-vorm-vormstudie2.php en dan het 1e plaatje bijvoorbeeld
userIcon
Ze mogen het hebben. Wat een prut.
userIcon
Dit is maar een plan van een architect op eigen initiatief. De gemeente ziet het nu ook pas voor het eerst. Van een contract of gemeentelijke opdracht is geen sprake. Lees ik net in de Volkskrant.
Afgezien dat het helemaal niet past in de stijl van het leidse rijn gebied, vind ik het inderdaad net een blokkendoos!!

Een architect die in zijn jeugt (met lego) is blijven hangen
userIcon
Er is al jaren spraken van mogelijke wolkenkrabbers in Utrecht, dus voor diegene die denken dat het nieuw is je zit ernaast. Tevens zijn alle plannen altijd van de baan gegaan, en komt hier ook niets van. Kijk hoe lelijk, dat wil toch niemand in de buurt hebben. Koud, kil en levensloos. Wellicht moet er eens worden nagedacht om die tering hoge gebouwen een mooier en draagbaarder uiterlijk te geven. Ik moet er niet aan denken om tegen dit gebouw aan te lopen.
userIcon
vind het net zo'n wit plastic koffiebekertje dat aan de bovenkant is ingeknipt en op zn kop is is neergezet. Waarna ze de onderkant er uit hebben geknipt en ook vanaf de onderkant is ingeknipt.

Denk trouwens dat er niet veel animo is voor de bovenste laag.. lijkt me nogal een bizar idee om op 260m hoog te wonen met het idee dat onder je hooguit 3 lagen beton zit en daaronder een gat van zo'n 200m.
userIcon
In utrecht mag niet hoger gebouwd worden dan dat de Dom hoog is... zie het niet gebeuren dus...
Welke domme mensen willen nou zo'n lelijk gebouw (laten) bouwen
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:40 schreef Ko_9 het volgende:
vind dit ontwerp nou niet echt denderend, op de site van die architect staan een paar veel mooiere ontwerpen...
http://bellevanzuijlen.nl/belle-van-zuylen-vorm-vormstudie2.php en dan het 1e plaatje bijvoorbeeld
Die gasten zouden zich eens bezig moeten houden met het ontwerpen van een bloemenvaas, zou er best een kopen dan denk ik
userIcon
Persoonlijk vind ik het een zeer mooi futuristisch ontwerp. Mensen die het lelijk vinden moeten niet emmeren, vooruitgang is niet persé mooier.
Ik zou er ook zeker in willen wonen. Alleen heeft zo'n hoog gebouw veel last van wind en daar heb ik een hekel aan, ookal is het gebouw ervoor berekend.
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:37 schreef lurf_doctor het volgende:
Ziet er een beetje LEGO-achtig uit
Dat wel, maar ik vind het niet lelijk. Zou een leuk staaltje bouwkunde zijn, die uitsteekseltjes.
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:45 schreef pomtiedom het volgende:
Persoonlijk vind ik het een zeer mooi futuristisch ontwerp. Mensen die het lelijk vinden moeten niet emmeren, vooruitgang is niet persé mooier.
Ik zou er ook zeker in willen wonen. Alleen heeft zo'n hoog gebouw veel last van wind en daar heb ik een hekel aan, ookal is het gebouw ervoor berekend.
Dan snap ik niet waarom het vooruitgang heet!
Ben ik nu echt de eerste die ziet dat architekten fout is gespeld? Moet architecten zijn.

OT: ziet er leuk uit, ik denk alleen niet dat het leuk staat tussen al die andere gebouwen in.
userIcon
Hoger, en het is wat anders dan al die oersaaie superlelijke Neerlandsche huisjes en flatgebouwen. Bovendien is zo'n structuur gebaseerd op recentelijk ontwikkelde technologieen. Of denk je soms dat die splitsing daarboven geen stress heeft van de opwaardse wind die een dergelijk gebouw creerd?
Met zo'n gebouw wordt de hele skyline van Nederland aangetast.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 25-01-2006 @ 13:52 fotoboek no homepage
userIcon
Het gebouw is wel leuk. Het past echter niet in z'n omgeving ben ik bang...
userIcon
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:38 schreef Crafty-FoX het volgende:
Wil Utrecht op Rome gaan lijken ofzo met zo'n wit Romeins lijkend gebouw Ik vind het gebouw er niet uitzien, oerlelijk. En inderdaad, net of het met Lego gemaakt is!
Er staan geen witte gebouwen in Rome hoor
niks mee bedoelt maar,

vind hem een beetje lijken op het wtc wat instort die had ook van die uitstekels op het einde na het inzakken.
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:43 schreef Mangoworks2002 het volgende:
In utrecht mag niet hoger gebouwd worden dan dat de Dom hoog is... zie het niet gebeuren dus...
Als het dan meteen het hoogste gebouw van Nederland wordt, kunnen we wel van deze richtlijn afwijken. maar geen half werk.
Het ziet er wel een beetje 2025 uit. Welkom in de 21ste eeuw. Maar om die nou midden in leidsche rijn te zetten ? Dat ontgaat mij een beetje.
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:39 schreef denknoueensna het volgende:

[..]

Hij zal ook ongeveer net zo hoog zijn als de Eiffeltoren (die is meen ik ongeveer 300 meter)
312-262=50 ik zie hier toch 50 meter verschil, dat is 19%.... 8)
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:48 schreef tbtimmeh het volgende:
Ben ik nu echt de eerste die ziet dat architekten fout is gespeld? Moet architecten zijn.

OT: ziet er leuk uit, ik denk alleen niet dat het leuk staat tussen al die andere gebouwen in.
Het is een naam: Architekten Cie


Wat een idioot ontwerp zeg!
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:59 schreef Snowhand het volgende:

[..]

312-262=50 ik zie hier toch 50 meter verschil, dat is 19%.... 8)
Tsjongejonge, zo'n project willen doen, maar dan de BTW afdracht niet meerekenen...
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:37 schreef laika het volgende:
kan ie nog lelijker?
ja man, dit noem je toch geen gebouw? Maak er dan meteen een Chrysler Building van
userIcon
Dat is nog eens een mooi gedurfd ontwerp.
Ik vind het wel mooi eigenlijk.
Lijkt me gaaf als ze in de bovenste verdiepingen glazen vloeren maken die aansluiten op glazen wanden. Dan heb je echt een gigantisch mooi uitzicht
Heel gaaf ding wat mij betreft. Het is geen uitgewerkt plan, maar een ontwerp dat op eigen initiatief door dit architectenburo is gemaakt. Ik las ergens de opmerking dat er in utrecht niet hoger dan de dom mag worden gebouwd: dat is onzin. In het ontwerp van Leidsche Rijn is rekening gehouden met een hoog, markant gebouw wat er dus ook zeker zal komen. Of het dit ontwerp wordt weet niemand, maar gedurfd is het wel.
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:40 schreef Ko_9 het volgende:
vind dit ontwerp nou niet echt denderend, op de site van die architect staan een paar veel mooiere ontwerpen...
http://bellevanzuijlen.nl/belle-van-zuylen-vorm-vormstudie2.php en dan het 1e plaatje bijvoorbeeld
Inderdaad mooi, maar lijkt me ook iets lastiger in de constructie (en daarmee vele malen duurder). Dit ontwerp ziet er al vrij mooi uit, niet te conventioneel en gedurfd.
Wat een onzin:

De zenmast van lopik, die in IJsselstein staat, is 375 meter hoog. En ja dat is ook een gebouw. Je weet wel de grootste kerstboom enzo.

Daarnaast staat nu in het bestemmingsplan van utrecht dat niks hoger gebouwd mag worden dan de dom.

Dus ben benieuwd.
Past totaal niet in de omgeving. Niet dichtbij en ook niet in de verre verte. Maar het is duidelijk meer een kunstzinnig ontwerp dan bedoeld voor realisatie. Bij de Architecten Cie zitten wel meer van dit soort grapjassen die meer voor kunst ontwerpen om wedstrijdjes te winnen.
userIcon
Horizonvervuiling.
mensen mensen, denk eens na
a) alsof dit project er zo lego-achtig uit zou komen te zien, het is slechts een ontwerp
b) dit zo maar een idee zou zijn van iemand
c) dit project er 99% zeker nooit zal komen
Utrech blaast nogal hoog van een hele lelijke toren
Dit gebouw gaat er toch ech nooit nie komen
userIcon
Hoe werkt een architect?
1. Maak iets van papier.
2. Plak er wat karton aan vast.
3. Pak je kleurpotloden en geef het kleur.
4. Als het niet instort van karton, zal het van beton ook wel heel blijven.

Hoezo INEFFICIENT bouwen?? Architecten snappen duidelijk NIETS van mechanica...
userIcon
Ach, het Neerlandsche landschap is aan verandering toe, dus mensen die kalgen dat het neit in het landschap past geven toe dat Nederland oudbollig is en dat het landschap moet worden aangepast aan de vernieuwing.Die zijn dus voor de bouw ervan.
Mensen die klagen over het ontwerp tonen interresse in de mogelijkheden van het ontwerp. Dus ze vinden het wel interresant.

Dus zoveel mensen heb ik nog neit zien klagen hier, sterker nog de meeste zijn voor het ontwerp. okal doen ze als niet.
userIcon
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:43 schreef Mangoworks2002 het volgende:
In utrecht mag niet hoger gebouwd worden dan dat de Dom hoog is... zie het niet gebeuren dus...
Dat is een papieren regel vanuit het gemeentebestuur. En als die er mee eens is zou ik niet weten waarom het niet zou gebeuren.

Wel jammer, het verpest het stadsbeeld. Hoogbouw is gewoon lelijk.
userIcon
Verkeerde knop
userIcon
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:58 schreef Hextrasher het volgende:
Het ziet er wel een beetje 2025 uit. Welkom in de 21ste eeuw. Maar om die nou midden in leidsche rijn te zetten ? Dat ontgaat mij een beetje.
Juist in Leidsche Rijn. Dat is allemaal laagbouw, tussen twee grote snelwegen in, dat ding zie je van dertig kilometer afstand!
50  van 95 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 00:29 Sap veruit favoriet bij kiezers GroenLinks28
» 25/05 Aangifte krakers tegen politie over geweld19
» 25/05 Notoire zwartrijdster loopt tegen de lamp26
» 25/05 Zeker anderhalf miljoen euro schade door noodweer18


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden