Intel verandert slogan 'Intel Inside'

Harvest had ons via de nieuws-submit te melden:

Intel logoNooit meer zul je 'Intel Inside' horen als er een computer-reclame voorbij komt op de tv of radio. Na veertien jaar zal de bekende slogan van computerchipfabrikant Intel plaats maken voor een nieuwe: 'Leap Ahead'. Ook het beroemde logo zal worden vervangen. Intel maakt de veranderingen komende donderdag bekend op de elektronicabeurs Consumer Electronics Show in Las Vegas.

Intel logoHet verwijderen van de verlaagde 'e' in het blauwe Intel-logo is waarschijnlijk de meest opvallende aanpassing. Het nieuwe logo zal een soort krul om de bedrijfsnaam laten zien. Intel heeft 37 jaar gebruik gemaakt van het oude logo. Volgens het marketingbureau Interbrand is het Intel-logo de op vier na waardevolste merknaam ter wereld met een geschatte waarde van 36 miljard dollar, zo'n 30,3 miljard euro.

Intel wil minder afhankelijk zijn van de productie van computerchips en zoekt naar manieren om nieuwe markten te betreden. Het bedrijf gaat zich meer toeleggen op 'home entertainment' en consumentenelektronica. Ook wil het met de nieuwe marketingstrategie gaan benadrukken dat het meer doet dan alleen chips voor computers maken.