Powell heeft spijt van presentatie massavernietigingswapens

Internationaal • Geschreven door Nolius op 09-09-2005 @ 05:59
print 
Colin PowellDe Amerikaanse oud-minister Powell betreurt zijn optreden in de VN-veiligheidsraad vlak voor het begin van de oorlog in Irak. Hij heeft dat gezegd in een televisie-interview met ABC News. Volgens Powell is het nog steeds een smet op zijn blazoen. "Het was pijnlijk. Het is pijnlijk nu."

Powell was destijds minister van Buitenlandse Zaken. Voor de voltallige veiligheidsraad presenteerde hij de bewijzen die Amerika had voor de Iraakse massavernietigingswapens. De beelden van plattegronden waarop Powell aanwees waar de Iraakse leider Saddam Hussein de wapens had verstopt, gingen de hele wereld over. Zijn verhaal maakte de noodzaak om in te grijpen in Irak veel geloofwaardiger. Maar achteraf bleken de beschuldigingen onterecht. De inlichtingen van de Amerikaanse veiligheidsdiensten waarop Powell zich baseerde, klopten niet. Toen dat duidelijk werd was hij volledig van de kaart, zo zei Powell in het interview.

Bron: ABC news


Lees ook:

» 20:12 Potvis aangespoeld op strand Heist8
» 19:52 Doden in India door giftige alcohol3
» 19:06 Irakees cel in om slaan meisje in badpak44
» 17:46 Ophef over Franse doping-grap Spaanse sporters17


delen | eKudos nujij

18611 views / 81 reacties
Reacties op dit bericht
81  van 81 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Huppakee, even mezelf indekken, tonen dat ik een mens ben en dan mag ik vást wel in mijn functie blijven zitten.
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 06:01 schreef woessie het volgende:
Huppakee, even mezelf indekken, tonen dat ik een mens ben en dan mag ik vást wel in mijn functie blijven zitten.
Hij is al een tijdje geen minister meer hoor...
man pberends (Redactie Frontpage) 09-09-2005 @ 06:28 fotoboek no homepage
userIcon
Ik vond z'n Powellpoint-presentatie anders wel mooi.
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 06:01 schreef woessie het volgende:
Huppakee, even mezelf indekken, tonen dat ik een mens ben en dan mag ik vást wel in mijn functie blijven zitten.
quote:
De Amerikaanse oud-minister Powell
Het is laat (of vroeg) maar lezen blijft een kunst hè? De eerste regel van het nieuwsbericht notabene
userIcon
Powell was voor mij altijd een beetje de nep-republikein van de Bush administration.
Ik had hem liever bij de Democraten gezien.
Het Powell gevoel heb ik eigenlijk ook een beetje bij Arni Schwazzenegget.
Tis net alsof ie meer Democraat is als Republikein.

Ik vind trouwens dat dit soort uitspraken ook consequenties mag hebben.
Een oud-minister die zegt dat ze het fout hadden daar in Irak, maar Bush blijft onaangetast.

Ach ja.. politiek.
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 06:36 schreef Merquise het volgende:
Powell was voor mij altijd een beetje de nep-republikein van de Bush administration.
Ik had hem liever bij de Democraten gezien.
Het Powell gevoel heb ik eigenlijk ook een beetje bij Arni Schwazzenegget.
Tis net alsof ie meer Democraat is als Republikein.

Ik vind trouwens dat dit soort uitspraken ook consequenties mag hebben.
Een oud-minister die zegt dat ze het fout hadden daar in Irak, maar Bush blijft onaangetast.

Ach ja.. politiek.
Ze zijn idd vrij linkse republikeinen
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 06:30 schreef discomagic het volgende:

[..]


[..]

Het is laat (of vroeg) maar lezen blijft een kunst hè? De eerste regel van het nieuwsbericht notabene
Bij deze bied ik iedereen die valt over mijn eerste post waar ik duidelijk een fout heb gemaakt mijn nederige excuses aan.
Dit is echt een typische actie voor iemand die het bijna gehad heeft.

Binnenkort vinden we een berichtje op Fok!: "Powell overleden of vermoord"
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 06:42 schreef woessie het volgende:

[..]

Bij deze bied ik iedereen die valt over mijn eerste post waar ik duidelijk een fout heb gemaakt mijn nederige excuses aan.
Jij mag blijven!
userIcon

hij is niet meer dan een marionet aan een touwtje
Was idd een genante vertoning en een belediging voor de bevolking van alle landen in de veiligheidsraad. Tja, hoe meer iemand betaald krijgt voor verantwoordelijkheid, hoe minder die voor fouten verantwoordelijk wordt gehouden
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 06:01 schreef woessie het volgende:
Huppakee, even mezelf indekken, tonen dat ik een mens ben en dan mag ik vást wel in mijn functie blijven zitten.
Het lijkt wel een Nederlandse politicus...
Een corrupte leugenaar... Ophangen die slemiel....
Samen met Bush , Blair en Balkenende...

Vuile onderkruipsels, leugenaars!!!!

Waarom kijkt iedereen toch op naar deze mensen ... het zijn wereldvreemde sukkels met de zeggenschap over de wereld..
We moeten ze hard aanpakken en verdrijven anders is de wereld verloren!
Spijt betuigen is niet genoeg...het is geen sprookje dat hij verkeerd heeft voorgelezen aan kinderen. Het is de beslissing geweest voor een hoop ellende.

FUCK BUSH POWELL FUCK THE USA
FUCK BALKENENDE EN DE KUTPOLITIEK
FUCK ALL OF YA!

Powell je bent een zieke voor de kar gespannen HOND> Het woord NIGGER is er voor jou....NIGGER! FLIKKERNIGGER.... VERRADER

NEUK Bush in zijn oliehol!

userIcon
Grappig dat ik dat al wist in October 2002. Soms gaat gezond verstand boven al het onderzoek en propaganda.
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 08:26 schreef ZENZOR het volgende:
Een corrupte leugenaar... Ophangen die slemiel....
Samen met Bush , Blair en Balkenende...

Vuile onderkruipsels, leugenaars!!!!

Waarom kijkt iedereen toch op naar deze mensen ... het zijn wereldvreemde sukkels met de zeggenschap over de wereld..
We moeten ze hard aanpakken en verdrijven anders is de wereld verloren!
Spijt betuigen is niet genoeg...het is geen sprookje dat hij verkeerd heeft voorgelezen aan kinderen. Het is de beslissing geweest voor een hoop ellende.

FUCK BUSH POWELL FUCK THE USA
FUCK BALKENENDE EN DE KUTPOLITIEK
FUCK ALL OF YA!
Intelligente user... kan niet anders
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 08:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

Intelligente reacties zijn toch lastig....
Jij bent ook lastig sukkel.
Moet ik op deze shit intelligent antwoorden omdat zo'n NERD als jij dat wilt? Omdat je niet begrijpt wat ik probeer te zeggen?
Fuck you too MIETJE
En weer typisch dat hij de schuld afschuift op "verkeerde informatie van de veiligheidsdiensten", terwijl bekend is dat de regering-Bush de twijfels van diezelfde veiligheidsdiensten over de al dan niet aanwezigheid van WMD's gewoon straal heeft genegeerd.

"Een smet op zijn blazoen", ja dat zeker... omdat Powell gewoon een leugenaar is and he was caught red-handed.

En met hem vele anderen in de hedendaagse Amerikaanse politiek.
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 08:38 schreef ZENZOR het volgende:

[..]

Jij bent ook lastig sukkel.
Moet ik op deze shit intelligent antwoorden omdat zo'n NERD als jij dat wilt? Omdat je niet begrijpt wat ik probeer te zeggen?
Fuck you too MIETJE


Ik hou ook van jou
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 08:39 schreef Klemvast het volgende:
En weer typisch dat hij de schuld afschuift op "verkeerde informatie van de veiligheidsdiensten", terwijl bekend is dat de regering-Bush de twijfels van diezelfde veiligheidsdiensten over de al dan niet aanwezigheid van WMD's gewoon straal heeft genegeerd.

"Een smet op zijn blazoen", ja dat zeker... omdat Powell gewoon een leugenaar is and he was caught red-handed.

En met hem vele anderen in de hedendaagse Amerikaanse politiek.
Precies en kennelijk ook in de Nederlandse politiek....
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 08:26 schreef ZENZOR het volgende:
Een corrupte leugenaar... Ophangen die slemiel....
Samen met Bush , Blair en Balkenende...

Vuile onderkruipsels, leugenaars!!!!

Waarom kijkt iedereen toch op naar deze mensen ... het zijn wereldvreemde sukkels met de zeggenschap over de wereld..
We moeten ze hard aanpakken en verdrijven anders is de wereld verloren!
Spijt betuigen is niet genoeg...het is geen sprookje dat hij verkeerd heeft voorgelezen aan kinderen. Het is de beslissing geweest voor een hoop ellende.

FUCK BUSH POWELL FUCK THE USA
FUCK BALKENENDE EN DE KUTPOLITIEK
FUCK ALL OF YA!

Powell je bent een zieke voor de kar gespannen HOND> Het woord NIGGER is er voor jou....NIGGER! FLIKKERNIGGER.... VERRADER

NEUK Bush in zijn oliehol!
Ik heb geloof ik liever die politici, waarvan je weet wat je er (niet) aan hebt, dan een groepje potentiele terroristen-adepten als jij...
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 08:38 schreef ZENZOR het volgende:

[..]

Jij bent ook lastig sukkel.
Moet ik op deze shit intelligent antwoorden omdat zo'n NERD als jij dat wilt? Omdat je niet begrijpt wat ik probeer te zeggen?
Fuck you too MIETJE
als je lief bent wil meneer bush je best aan je poepertje krabben.
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 08:42 schreef Komakie het volgende:

[..]



Ik hou ook van jou
En ik haat sukkels als jij die niet weten wat er precies gebeurt in de wereld en er zich wel in wil mengen. Pleurt op en ga buiten knikkeren met je vriendjes...
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 06:40 schreef irritableskillz het volgende:

[..]

Ze zijn idd vrij linkse republikeinen
In Amerika zijn geen grote linkse partijen van belang. Zelfs de democraten zou ik niet bepaald links noemen, in ieder geval niet te vergelijken met onze SP, GL of PVDA.
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 08:43 schreef ComComMer het volgende:

[..]

Ik heb geloof ik liever die politici, waarvan je weet wat je er (niet) aan hebt, dan een groepje potentiele terroristen-adepten als jij...
En ik heb liever eerlijke mensen dan iemand als jij die na het lezen van een paar van mijn reactie's me een terrorist noemt terwijl ik het tegenovergestelde ben! Voeg je maar bij de clan BUSH MONGOOL en neuk jij ook maar zijn oliehol... Je lijkt Powell wel...Niets weten en maar bleiren!
Baby!
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 08:44 schreef ZENZOR het volgende:

[..]

En ik haat sukkels als jij die niet weten wat er precies gebeurt in de wereld en er zich wel in wil mengen. Pleurt op en ga buiten knikkeren met je vriendjes...
off-topic: sjonge, jij hebt wel een grote bek zeg voor een ventje van..nou, zeg 12?

Overigens heb je in essentie gelijk hoor, maar helaas mis je de vaardigheden je op een normale manier uit te drukken.
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 08:49 schreef horney_dorney het volgende:

[..]

off-topic: sjonge, jij hebt wel een grote bek zeg voor een ventje van..nou, zeg 12?

Overigens heb je in essentie gelijk hoor, maar helaas mis je de vaardigheden je op een normale manier uit te drukken.
Tuurlijk heb ik gelijk en ik ga niet meer praten zoals het uitschot wil dat ik praat. Ik uit me op mijn manier. Iemand niet blij mee? Wie ben jij?
Ik kan beter agressief verbaal uiten dan wat er nu overal in de wereld gebeurt. Ik heb geen bloed aan mijn handen. Ik heb geen zin om me met mooie praatjes en nette discussie's te mengen omdat dat de smerige uitingen van de politiek zijn. Die halen ook alle emotie's weg uit hun discussie's zodat je niet meer weet waar het over gaat!!!!!!


En dat je me ziet als 12-jarige zie ik als compliment.
Laten we de link van 2002/2003 nog maar eens plaatsen die iemand al in zijn post bij het gelinkte bericht had gezet:

http://www.bushwatch.net/iraqevidence.htm
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 08:47 schreef ZENZOR het volgende:

[..]

En ik heb liever eerlijke mensen dan iemand als jij die na het lezen van een paar van mijn reactie's me een terrorist noemt terwijl ik het tegenovergestelde ben! Voeg je maar bij de clan BUSH MONGOOL en neuk jij ook maar zijn oliehol... Je lijkt Powell wel...Niets weten en maar bleiren!
Baby!
Ik kan tenminste nog lezen...

Ik stel voor dat je na je lagere school eerst een bijspijkercursus Nederlands gaat doen, voordat je weer leugens over anderen verspreidt.
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 08:53 schreef ZENZOR het volgende:

[..]

Tuurlijk heb ik gelijk en ik ga niet meer praten zoals het uitschot wil dat ik praat. Ik uit me op mijn manier. Iemand niet blij mee? Wie ben jij?
Ik kan bete....*KNIP*
Lekker, als jij in het dagelijks leven zo met je omgeving praat!

Weer on-topic: Powell denkt natuurlijk gewoon aan een overstap richting Democraten. Nu Bush en de zijnen er flink van langs krijgen dankzij de gevolgen van die orkaan wil deze man zich maar wat graag distantiëren van de administration Bush..uiteraard wel in z'n eigen belang!
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 08:49 schreef horney_dorney het volgende:

[..]

off-topic: sjonge, jij hebt wel een grote bek zeg voor een ventje van..nou, zeg 12?

Overigens heb je in essentie gelijk hoor, maar helaas mis je de vaardigheden je op een normale manier uit te drukken.
Dat dacht ik ook.

Powell is zich aan het indekken tegen Pitbull Patrick Fitzgerald.
De Valerie Plame affaire is de laatste weken nogal aan het escaleren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Plame_affair

Powell heeft op 16 juli een getuigenis afgelegd aan Fitzgerald.

En hij komt blijkbaar dicht bij de waarheid:
n late July, reports about the recent bomb scare in the subway under the congressional offices at the Dirksen Building?coincidently near where Fitzgerald was holding his grand jury hearings?raised questions as to whether government operatives were sending the zealous prosecutor a ?warning message? that he was entering dangerous waters with his investigation.

The bomb scare was reported to local police late Monday afternoon, July 18, causing the subway to be evacuated for approximately 45 minutes while bomb sniffing dogs and SWAT team members searched for what was reported to be ?a suspicious package? left on one of the subway cars.

Fitzgerald began serving as the U.S. attorney for the Northern District of Illinois in September 2001. He was initially appointed on an interim basis by former Attorney General Ashcroft before being nominated by Bush.


Fitzgerald is een paar stappen verder gegaan:
http://www.tomflocco.com/(...)htm
style="font-size: 10px;">quote:
Besides the Valerie Plame CIA leak case, the Fitzgerald probe is reportedly far-reaching and expanding much deeper into past White House criminal acts involving Bush-Clinton drug money laundering in Mena, Arkansas to White House involvement in 9.11; but also for sending America's young people to their deaths or to be maimed in Iraq and Afghanistan under false pretenses.

British Prime Minister Tony Blair was indicted for obstruction of justice and is reportedly consulting with members of Parliament and legal aides regarding how to avoid appearing in the U.S.A. for interrogation before Fitzgerald in Chicago.

The revelations emanated from sources close to the grand jury who spoke with federal whistleblower Thomas Heneghen in California who said White House Senior Advisor to the President Karl Rove was also indicted for perjury and was reportedly involved with Mary Matalin in a major Bush administration document shredding operation to cover-up evidence.
http://www.thetruthseeker.co.uk/article.asp?id=3421


userIcon
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 08:53 schreef ZENZOR het volgende:
En dat je me ziet als 12-jarige zie ik als compliment.
Want eigenlijk ben je 11???
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 06:01 schreef woessie het volgende:
Huppakee, even mezelf indekken, tonen dat ik een mens ben en dan mag ik vást wel in mijn functie blijven zitten.
Dat vraag ik me dus af... Powell was na de eerste Golfoorlog publiek gezien iemand met een sterke uitstraling (geworden) en werd gevraagd om minister te worden; iets wat hij aanvankelijk helemaal niet wilde. Toch is hij minister van defensie geworden... ik vraag me af of hij geweten heeft (misschien naief van me, maar vond m altijd wel sympathiek overkomen... ) hoe de vork in de steel zat en of hij niet gewoon voor het karretje gespannen is...
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 08:58 schreef ComComMer het volgende:

[..]

Ik kan tenminste nog lezen...

Ik stel voor dat je na je lagere school eerst een bijspijkercursus Nederlands gaat doen, voordat je weer leugens over anderen verspreidt.
If all else fails, hebben we gelukkig nog de taalfouten waar je iemand over af kan zeiken... Grote jongen!
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 06:42 schreef woessie het volgende:

[..]

Bij deze bied ik iedereen die valt over mijn eerste post waar ik duidelijk een fout heb gemaakt mijn nederige excuses aan.
Vind ik niet nodig, dat soort types zitten de hele dag op fok om anderen op hun fouten te kunnen wijzen. Zelfs typ foutjes...

O.T.
Wat een chicken ass die Powell. Daar hebben de Irakezen nu erg veel aan, dat achteraf gelul.
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 09:16 schreef Kjew het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus af... Powell was na de eerste Golfoorlog publiek gezien iemand met een sterke uitstraling (geworden) en werd gevraagd om minister te worden; iets wat hij aanvankelijk helemaal niet wilde. Toch is hij minister van defensie geworden... ik vraag me af of hij geweten heeft (misschien naief van me, maar vond m altijd wel sympathiek overkomen... ) hoe de vork in de steel zat en of hij niet gewoon voor het karretje gespannen is...
Goed punt.... Het zal me iig niets verbazen.
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 09:17 schreef KiMiep het volgende:

[..]

Vind ik niet nodig, dat soort types zitten de hele dag op fok om anderen op hun fouten te kunnen wijzen. Zelfs typ foutjes...
de 'leukste' reacties hier zijn die van: 'ik kan wel merken dat jij niet de snuggerste bent, want......' of 'jij hebt echt geen kaas gegeten van.....'
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 09:17 schreef Metallator het volgende:

[..]

If all else fails, hebben we gelukkig nog de taalfouten waar je iemand over af kan zeiken... Grote jongen!
Kweenie hoor, maar hij interpeteerd iets verkeerd. Hij zegt dat de persoon die de opmerking maakt hem ziet als een terrorist terwijl gezegd wordt dat hij een potentiele terroristen-adept is.

Als je iets opschrijft en iemand anders leest het verkeerd en reageert zo lomp, vind ik het niet vreemd dat die persoon weer reageert met een cursus nederlands.
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 09:17 schreef KiMiep het volgende:

[..]

Vind ik niet nodig, dat soort types zitten de hele dag op fok om anderen op hun fouten te kunnen wijzen. Zelfs typ foutjes...
Same shit, different reaction.
Aangezien hij oud-minister is en geen zittende minister.
Vrij grote fout voor de inhoud van zijn post.

Daarnaast is hij tenminste een vent die toegeeft dat hij fout zat.
userIcon
Ik weet nog dat bijna iedereen hier op Fok direct de 'bewijzen' geloofde destijds. Kritische of sceptische geluiden werden al snel afgedaan als 'links'
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 09:34 schreef The_T het volgende:
Ik weet nog dat bijna iedereen hier op Fok direct de 'bewijzen' geloofde destijds. Kritische of sceptische geluiden werden al snel afgedaan als 'links'
Dat "bijna iedereen" is een vertekening van de werkelijkheid. (Publiek van Fok! is redelijk rechts.)

In mijn omgeving geloofde juist helemaal niemand er ook maar één ruk van, en dat gevoel was in de hele westerse wereld verspreid. (Zie de massabetogingen in Italië toen, bijvoorbeeld, zelfs Berlusconi deed het toen even in zijn broek.)

Het straalde er gewoon vanaf, dat het leugens waren.
titel had beter kunnen zijn: 'Powell heeft spijt van leugens'

Het is toch gewoon een slappe zak, een nobody die van het ergste soort.
Het sucken van Bush, Rumsfeld en Cheneys dick woog voor Powell niet op tegen de nadelen van een onterechte oorlog.
Hij had beter moeten weten, na de 'baby uit couveuse gegooid' leugen van Bush sr in 1990.

Pijnlijk is het alleen voor de mensen die vanaf 6 km hoogte een bom op hun dak ontvingen.
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 09:33 schreef RetepV het volgende:

[..]
Persoonlijk vroeg ik me al af waarom Powell die presentatie gaf en niet Rumsfeld. Tenslotte is dat hele massavernietigings debacle zijn brainchild.
Ik:
quote:
Powell was na de eerste Golfoorlog publiek gezien iemand met een sterke uitstraling (geworden)
quote:
(misschien naief van me, maar vond m altijd wel sympathiek overkomen... )


Ik denk daarom.
Als 't goed is is dit 't begin van 't einde van 't tijdperk-bush
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 09:42 schreef NLweltmeister het volgende:
titel had beter kunnen zijn: 'Powell heeft spijt van leugens'

Het is toch gewoon een slappe zak, een nobody die van het ergste soort.
Het sucken van Bush, Rumsfeld en Cheneys dick woog voor Powell niet op tegen de nadelen van een onterechte oorlog.
Hij had beter moeten weten, na de 'baby uit couveuse gegooid' leugen van Bush sr in 1990.
Dit is ook maar gis-werk...
quote:
Pijnlijk is het alleen voor de mensen die vanaf 6 km hoogte een bom op hun dak ontvingen.
Ik denk dat dit wel klopt...
Dat Powell spijt heeft over wat hij toen gedaan en gezegd heeft zou er op kunnen duiden dat hij mettertijd wil meedoen aan presidentsverkiezingen ,anders ga je geen mea culpa lopen te verkondigen!!lijkt mij tenminste?
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 10:26 schreef draaier het volgende:
Dat Powell spijt heeft over wat hij toen gedaan en gezegd heeft zou er op kunnen duiden dat hij mettertijd wil meedoen aan presidentsverkiezingen ,anders ga je geen mea culpa lopen te verkondigen!!lijkt mij tenminste?
Bush loopt nu ook schuld te bekennen over het Katrina-fiasco. Dick Cheney kreeg tijdens een rondleiding door New Orleans scheldwoorden naar zich geslingerd.
Ik denk dat heel wat mensen hun buik vol hebben van Bush en de zijnen, ook in Amerika.
Ook is recent gebleken dat nog maar 30 à 40 procent van de Amerikaanse bevolking de oorlog in Irak steunt.
Misschien een beetje suggestief, maar: Powell is zwart, Rice ook... beetje foute opmerking misschien, maar wel "grappig" dat ze beiden zo president-loyaal zijn in de bepaalde functie waarin ze zitten/zaten.

Heb jaren geleden wel eens gedacht dat Powell president zou kunnen worden, maar denk toch niet dat hij daartoe in staat is... het blijft een generaal...
userIcon
Het is een poppenkastje... Someone has to be the fall-guy... fouten van Powell, fouten van de CIA, verkeerde inlichtingen van de Britse geheime dienst... Leuke bende daar... Een onwettig gestarte oorlog, alhoewel die dictator nu weg is, zijn de intenties op zijn zachtst gezegd zeer twijfelachtig...

Te veel fouten, al vooropgezette plannen om binnen te vallen, 9/11 MISBRUIKEN!!! Genoeg om te zien hoe de Bush administration, CIA, ritse Geheime dienst, en delen van de Britse regering te werk gaan...
Ze geven er geen f*ck om, als ze maar krijgen wat ze willen...
userIcon
Wat een onzin
Hij wist al ten tijde van de presentatie al dat er geen reet van klopte, maar heeft zich door de haviken laten gebruiken.
Hij heeft gewoon zijn geweten moeten sussen op een halfslachtige manier. Want als hij natuurlijk had gezegd hoe het werkelijk zat, was Bush nu zijn koffers aan het pakken.

Waarom horen we zo weinig over Karl Rove de laatste tijd?
Geheugensteuntje: De Amerikaanse ambassadeur in Sudan Joseph Wilson moest een bijdrage leveren aan de bewijsvoering inzake massavernietigingswapens in Irak. Wilson haalde zich in de aanloop naar de Irak-oorlog de woede van het Witte Huis op de hals door publiekelijk vraagtekens te plaatsen bij de stellige beweringen van president Bush en anderen dat Irak moest worden uitgeschakeld omdat het massavernietigingswapens had. De vrouw van Wilson, Valerie Plame, werkte als geheim agente voor de CIA. Haar identiteit lekte 'toevallig' uit in de Amerikaanse media, waarmee haar leven ernstig in gevaar werd gebracht. Wilson is er nog steeds van overtuigd dat onder andere de topstrateeg van Bush, Karl Rove, de identiteit van zijn vrouw doorspeelde aan de media om hem te straffen.

Waar blijft de journalistiek in Amerika? Waarom wordt nu niet eens aangetoond dat Bush c.s. oplichters van het ergste soort zijn? Bush vormt een groter gevaar voor de wereld dan terrorisme, kippengriep of broeikasgassen.




quote:
Op vrijdag 9 september 2005 10:54 schreef B-FliP het volgende:
Het is een poppenkastje... Someone has to be the fall-guy... fouten van Powell, fouten van de CIA, verkeerde inlichtingen van de Britse geheime dienst... Leuke bende daar... Een onwettig gestarte oorlog, alhoewel die dictator nu weg is, zijn de intenties op zijn zachtst gezegd zeer twijfelachtig...

Te veel fouten, al vooropgezette plannen om binnen te vallen, 9/11 MISBRUIKEN!!! Genoeg om te zien hoe de Bush administration, CIA, ritse Geheime dienst, en delen van de Britse regering te werk gaan...
Ze geven er geen f*ck om, als ze maar krijgen wat ze willen...
Dat denk ik ook. Tijd dat de Amerikaanse bevolking eens inziet dat die Stars & Stripes voor de mensen achter de schermen minder waard zijn dan men denkt...

Denk dat het "vuile spel" minder gemakkelijk is uit te voeren in deze tijd door informatietechologie etc... Misschien dat we het terrorisme op zich toch minder ernstig moeten opnemen dan we nu doen... aan de ene kant moet je het ernstig opnemen vanwege een gedeeltelijke afhankelijkheid van Amerika (ubermachtig, olie, etc.), aan de andere kant kun je je afvragen waar de kracht (en ondersteuning) van het terrorisme zou blijven bij GEEN Amerika...
userIcon
Powell was goed geinformeerd, en zelf kon hij zulke informatie ook wel beoordelen omdat hij zelf generaal (!!) geweest is. Dat hij zich heeft laten misleiden door de inlichtingendienst, daar geloof ik helemaal niets van. Hij draait eromheen.
"Door Merquise - vrijdag 9 september 2005 @ 06:36:Powell was voor mij altijd een beetje de nep-republikein van de Bush administration. Ik had hem liever bij de Democraten gezien.
Het Powell gevoel heb ik eigenlijk ook een beetje bij Arni Schwazzenegget.
Tis net alsof ie meer Democraat is als Republikein."

Inderdaad, mijn idee! Ik vermoed dat de Democraten, bij gebrek aan een overtuigende frontman, aan het infiltreren zijn bij de Republikeinen....the next Bush will be a Democrat!

If you can't beat them, join them....
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 11:21 schreef Runemaster het volgende:
Powell was goed geinformeerd, en zelf kon hij zulke informatie ook wel beoordelen omdat hij zelf generaal (!!) geweest is. Dat hij zich heeft laten misleiden door de inlichtingendienst, daar geloof ik helemaal niets van. Hij draait eromheen.
Dus dan toch maar loyaliteit?
Ik schaam me er nog voor dat ik hem geloofde toen dat op TV was :'(
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 06:01 schreef woessie het volgende:
Huppakee, even mezelf indekken, tonen dat ik een mens ben en dan mag ik vást wel in mijn functie blijven zitten.
Eerst willen mensen dat de Amerikaanse regering toegeeft dat ze fouten hebben gemaakt.

Nu doet Powell dat dus en bied daar zelfs zijn excuses voor aan. En krijgen de politieke tegenstanders wat ze willen. En dan veranderen ze hun eigen normen weer. (Nu probeert hij zichzelf zogenaamd in te dekken)
Dit is toch een staaltje hypocriete politiek van de politieke tegenstanders van Powell. Elke keer zo negatief mogelijk over iemand doen, zonder te luisteren naar wat hij heeft te zeggen.
Het is wel heel makkelijk doorprikbaar dit spelletje van de tegenstanders.

Je kan altijd wel iets negatiefs verzinnen. Het zou de tegenstanders sieren om deze excuses in ontvangst te nemen!!
Belachelijk. De inval in Irak was helemaal niet het gevolg van foutieve interpretatie van welke informatie dan ook. De inval in Irak was een kant en klaar plan wat de VS er op dat moment per se door wilde drukken no matter what, en Powell kreeg de ondankbare taak om alle bondgenoten even keihard voor te liegen. En dat was natuurlijk niet gemakkelijk voor Powell die zo enorm hard gewerkt had om als Afro-amerikaan te komen waar hij was.

Dat hij daar nu achteraf 'spijt' van heeft is logisch, maar incorrect. Hij had namelijk weinig keuze: had hij geweigerd, dan was hij ongetwijfeld zonder pardon door Bush aan de kant gezet. Zijn 'spijt' betekent dus eigenlijk dat hij er nogal ziek van is dat hij dit heeft moeten doen voor Bush.

Macht kent zijn prijs, in dit geval Powell's goede naam. Maar die prijs valt volledig in het niet bij de tienduizenden levens die verloren zijn gegaan, de tientallen miljarden dollars die verspild zijn en de chaos die het resultaat is van deze historische Amerikaanse wandaad.
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 12:08 schreef ravan het volgende:

[..]

Eerst willen mensen dat de Amerikaanse regering toegeeft dat ze fouten hebben gemaakt.

Nu doet Powell dat dus en bied daar zelfs zijn excuses voor aan. En krijgen de politieke tegenstanders wat ze willen. En dan veranderen ze hun eigen normen weer. (Nu probeert hij zichzelf zogenaamd in te dekken)
Dit is toch een staaltje hypocriete politiek van de politieke tegenstanders van Powell. Elke keer zo negatief mogelijk over iemand doen, zonder te luisteren naar wat hij heeft te zeggen.
Het is wel heel makkelijk doorprikbaar dit spelletje van de tegenstanders.

Je kan altijd wel iets negatiefs verzinnen. Het zou de tegenstanders sieren om deze excuses in ontvangst te nemen!!
Wat lul je nou man. Dit zijn helemaal geen excuses van de Amerikaanse regering maar slechts een spijtbetuiging door een gepensioneerde oude man. Bush vertelt nog steeds dagelijks dat de inval in Irak hardstikke gelegitimeerd was - wat Powell zegt heeft daar vooralsnog geen invloed op.

Sterker nog, Powell doet het nu nog steeds voorkomen alsof hij pas achteraf doorkreeg dat het om valse informatie ging, en houdt dus de leugen in stand dat het allemaal zou komen door 'fouten van de veiligheidsdiensten' - terwijl die informatie puur door het Witte Huis zelf was georchestreerd; geluiden vanuit de veiligheidsdiensten die aangaven dat het Witte Huis fout zat werden snel de kop ingedrukt.

En dus betekent deze spijtbetuigenis vooralsnog helemaal NIETS.
userIcon
Dat was toendertijd toch al duidelijk...
Powell heb ik altijd al het enige sympathieke lid gevonden van de administratie Bush. Ik vond het dan ook een geweldige teleurstelling dat hij ronduit aan het liegen was over de dreiging van WMD :/
Maar gelukkig durft hij toe te geven dat ie fout zat...
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 08:39 schreef Klemvast het volgende:
En weer typisch dat hij de schuld afschuift op "verkeerde informatie van de veiligheidsdiensten", terwijl bekend is dat de regering-Bush de twijfels van diezelfde veiligheidsdiensten over de al dan niet aanwezigheid van WMD's gewoon straal heeft genegeerd.
Maar dat is al vaker gebeurd in de na-oorlogse geschiedenis van de VS. Bepaalde lieden (Neo-Cons grotendeels) negeerden de bezwaren van de CIA of in sommige gevallen zelfs een resolute "Nee, dat is niet waar" van de CIA.
En hoe kwam ie aan zun info, destijds? Via ECHELON, dat systeem dat niet bestaat, of misschien inmiddels al wel toegegeven wordt....

Hoezo New World Order.....
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 12:20 schreef dadoc het volgende:
Belachelijk. De inval in Irak was helemaal niet het gevolg van foutieve interpretatie van welke informatie dan ook. De inval in Irak was een kant en klaar plan wat de VS er op dat moment per se door wilde drukken no matter what, en Powell kreeg de ondankbare taak om alle bondgenoten even keihard voor te liegen. En dat was natuurlijk niet gemakkelijk voor Powell die zo enorm hard gewerkt had om als Afro-amerikaan te komen waar hij was.

Dat hij daar nu achteraf 'spijt' van heeft is logisch, maar incorrect. Hij had namelijk weinig keuze: had hij geweigerd, dan was hij ongetwijfeld zonder pardon door Bush aan de kant gezet. Zijn 'spijt' betekent dus eigenlijk dat hij er nogal ziek van is dat hij dit heeft moeten doen voor Bush.

Macht kent zijn prijs, in dit geval Powell's goede naam. Maar die prijs valt volledig in het niet bij de tienduizenden levens die verloren zijn gegaan, de tientallen miljarden dollars die verspild zijn en de chaos die het resultaat is van deze historische Amerikaanse wandaad.
PRECIES! Je gaat door naar de 2de ronde! Hij heeft zijn info ge-backupped door uit de doeken te doen dat ze ECHELON hebben, of iig gedeeltelijk. En zelfs van die zogenaamde "gesprekken" die erop duidden dat er iets aan de hand zou zijn, heeft ie maar 10% laten zien, omdat ze het niet wilden vertellen! En Echelon is in deze NIET gebruikt om een gesprek op te vangen maar als SMOESJE voor de BRON van dat vage bericht waar ze weer maar 1/10de van lieten zien.... Als dat geloofwaardig genoeg was voor de raad, dan is die MEDEPLPICHTIG

Aangezien diezelfde raad ook bezaaid is met ELITE dikkoppen, is het DIKKE CORRPUTE NEW WORLD ORDER mik!
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 14:00 schreef Ali_Wilders het volgende:

[..]

PRECIES! Je gaat door naar de 2de ronde! Hij heeft zijn info ge-backupped door uit de doeken te doen dat ze ECHELON hebben, of iig gedeeltelijk. En zelfs van die zogenaamde "gesprekken" die erop duidden dat er iets aan de hand zou zijn, heeft ie maar 10% laten zien, omdat ze het niet wilden vertellen! En Echelon is in deze NIET gebruikt om een gesprek op te vangen maar als SMOESJE voor de BRON van dat vage bericht waar ze weer maar 1/10de van lieten zien.... Als dat geloofwaardig genoeg was voor de raad, dan is die MEDEPLPICHTIG

Aangezien diezelfde raad ook bezaaid is met ELITE dikkoppen, is het DIKKE CORRPUTE NEW WORLD ORDER mik!
je schreeuwt de laatste tijd nogal om de new world order,

om je gerust te stellen,
het gaat eeuwen al zo, dat soort corrupte politieke zooi.
over 100 jaar zal het ook blijven, niks new world order.

dat is nou menselijk.(beestachtig)
Een politcus die durft toe te geven dat hij fouten heeft gemaakt en ook nog zegt dat hij er spijt van heeft is vrij uniek.

quote:
Op vrijdag 9 september 2005 14:00 schreef Ali_Wilders het volgende:

Als dat geloofwaardig genoeg was voor de raad, dan is die MEDEPLPICHTIG

Aangezien diezelfde raad ook bezaaid is met ELITE dikkoppen, is het DIKKE CORRPUTE NEW WORLD ORDER mik!
Het was juist niet geloofwaardig genoeg voor de Veiligheidsraad, aangezien de USA die hebben moeten omzeilen en op eigen houtje oorlog zijn gaan voeren, weet je nog?
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 15:01 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Het was juist niet geloofwaardig genoeg voor de Veiligheidsraad, aangezien de USA die hebben moeten omzeilen en op eigen houtje oorlog zijn gaan voeren, weet je nog?
En dus is het met name gigantisch onvoorstelbaar hoe flegmatisch wij hier in Nederland toe hebben zitten kijken toen Balkenende ons onderdeel heeft gemaakt van die hele wanvertoning.



Overigens, als je het interview met Powell goed bekijkt, betuigt hij helemaal geen spijt. Hij noemt het alleen 'pijnlijk' en 'schadelijk voor mijn reputatie' dat achteraf gebleken is dat de door hem gepresenteerde informatie onjuist was - terwijl het inmiddels kraakhelder is dat Bush en consorten juist vooraf donders goed wisten dat die informatie onjuist was.
Zoals Powell het nu presenteert treft hem (en de Bush regering) persoonlijk geen enkele blaam, is er dus geen sprake van enige 'schuld' en kan er dus ook geen sprake zijn van 'spijt', waar hij dan ook niet over rept. Met andere woorden: de kop van dit nieuwbericht interpreteert het bericht foutief.
userIcon
Hij is werkelijk de enige republikein waar ik respect voor heb!
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 06:40 schreef irritableskillz het volgende:

[..]

Ze zijn idd vrij linkse republikeinen
links?


Volgens mij hoor je verantwoordelijkheid te nemen tijdens je functie en niet je funtie mr Powell.

Slapjanus.
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 09:33 schreef Komakie het volgende:

Same shit, different reaction.
Aangezien hij oud-minister is en geen zittende minister.
Vrij grote fout voor de inhoud van zijn post.

Daarnaast is hij tenminste een vent die toegeeft dat hij fout zat.
Ja spuit 11, maar na 1 opmerking (lees: 2de reactie) wist hij het vast wel.

userIcon
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 14:00 schreef Ali_Wilders het volgende:

[..]

PRECIES! Je gaat door naar de 2de ronde! Hij heeft zijn info ge-backupped door uit de doeken te doen dat ze ECHELON hebben, of iig gedeeltelijk. En zelfs van die zogenaamde "gesprekken" die erop duidden dat er iets aan de hand zou zijn, heeft ie maar 10% laten zien, omdat ze het niet wilden vertellen! En Echelon is in deze NIET gebruikt om een gesprek op te vangen maar als SMOESJE voor de BRON van dat vage bericht waar ze weer maar 1/10de van lieten zien.... Als dat geloofwaardig genoeg was voor de raad, dan is die MEDEPLPICHTIG

Aangezien diezelfde raad ook bezaaid is met ELITE dikkoppen, is het DIKKE CORRPUTE NEW WORLD ORDER mik!
Weer die complottheorieën en socialitische paronoide. De amerikanen worden de steeds meer de joden van deze tijd.
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:48 schreef ravan het volgende:

[..]

Weer die complottheorieën en socialitische paronoide. De amerikanen worden de steeds meer de joden van deze tijd.
Als jij wat meer kennis zou bezitten........... dan zou je niet zo'n domme opmerking maken.
Powell is een grote meeloper en een grote leugenaar gebleken: daarnaast heeft hij zich laten gebruiken door de Bushadministration. Een zogenaamde Bounty (bruin van buiten, maar wit van binnen. Het kwam geloofwaardiger over als een zwarte Amerikaan die de beschuldingen tegen Irak uit een zette. Ik hoop dat hij nooit meer rust zal vinden in de rest van zijn leven voor de ellende die hij de wereld heeft bezorgd.
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 22:33 schreef dialoog het volgende:
Powell is een grote meeloper en een grote leugenaar gebleken: daarnaast heeft hij zich laten gebruiken door de Bushadministration. Een zogenaamde Bounty (bruin van buiten, maar wit van binnen.
En wat bedoel je hier dan mee te zeggen? Een zwart persoon kan niet succesvol zijn dus hij moet wel stiekem wit van binnen zijn? Of hij was onderdeel van een fout regime, maar zwarte mensen kunnen niet fout zijn dus hij moet wel stiekem blank van binnen zijn geweest? Hoe dan ook, beetje racistisch vind je niet? Succes en/of mening is onafhankelijk van huidskleur.
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:28 schreef GeitO_o het volgende:

[..]

En wat bedoel je hier dan mee te zeggen? Een zwart persoon kan niet succesvol zijn dus hij moet wel stiekem wit van binnen zijn? Of hij was onderdeel van een fout regime, maar zwarte mensen kunnen niet fout zijn dus hij moet wel stiekem blank van binnen zijn geweest? Hoe dan ook, beetje racistisch vind je niet? Succes en/of mening is onafhankelijk van huidskleur.
Ja, hier heb je zeker en vast gelijk in vind ik.

Je kan Powell zélf niet afrekenen op zijn huidskleur, je moet hem afrekenen op zijn persoon en op zijn daden.

Dat hij zwart was, doet er niet toe. Dat hij leugens heeft verkondigd wel. Mogelijk is het ook wel een bewuste strategie van de Republikeinen om "zwarten" op belangrijke posities te zetten. Dat gaat in onze politiek net op dezelfde manier, namelijk.

(En ik vermoed persoonlijk dat hij wel op de hoogte was dat de informatie niet klopte, tenzij toekomstige onderzoeken mijn ongelijk bewijzen natuurlijk.)
Achja, wat kun je verwachten van apen.
Dan ben ik benieuwd wat die über appelflap van een Bush voor een geweten moet hebben.
Ik zou niet graag in zijn schoenen staan, lijkt me ondraaglijk.
userIcon
Powell

De CIA heeft foute informatie door gespeeld en Powell moest deze bekent maken. Powell is dan niet schuldig.

Don't kill the messenger.
81  van 81 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 20:12 Potvis aangespoeld op strand Heist8
» 19:52 Doden in India door giftige alcohol3
» 19:06 Irakees cel in om slaan meisje in badpak44
» 17:46 Ophef over Franse doping-grap Spaanse sporters17


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden