In Irak hebben rivaliserende sjiitische groepen vannacht strijd geleverd met elkaar. Het ging om aanhangers van de radicale moslimgeestelijke Moektada al-Sadr, het zogenaamde Mahdi Leger, die op tal van plaatsen kantoren aanvielen van de rivaliserende Badr-beweging. Deze laatste is verbonden aan de belangrijkste politieke partij in de door sjiieten geleide Iraakse regering.quote:Nee, de Amerikanen worden dagelijks aangevallen. En de soennieten zijn ook geregeld doelwit van sjiitische radicalen (of was het omgekeerd?).Op donderdag 25 augustus 2005 17:39 schreef Burbo het volgende:
Ik dacht dat dat daar elke dag gebeurde
calvobbes (FOK! Crew) 25-08-2005 @ 17:49
quote:Idd. Hier slaan ze elkaar de hersens in om een voetbalwedstrijdje.Op donderdag 25 augustus 2005 17:47 schreef DoctorFaustus het volgende:
De politiek leeft daar nog wel onder de mensen. Ze zijn daar zo heerlijk emotioneel en temperamentvol, heel anders dan hier.
quote:Klopt, en in Irak schieten ze elkaar dood vanwege geloofsverschillen. Je bent sterk in het appels met peren vergelijken. Hoe oud ben je eigenlijk?Op donderdag 25 augustus 2005 17:49 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Idd. Hier slaan ze elkaar de hersens in om een voetbalwedstrijdje.
quote:haha. dude.Op donderdag 25 augustus 2005 18:00 schreef Bushmaster het volgende:
[..]
Klopt, en in Irak schieten ze elkaar dood vanwege geloofsverschillen. Je bent sterk in het appels met peren vergelijken. Hoe oud ben je eigenlijk?
calvobbes (FOK! Crew) 25-08-2005 @ 18:30
quote:Niks appels met peren.Op donderdag 25 augustus 2005 18:00 schreef Bushmaster het volgende:
Klopt, en in Irak schieten ze elkaar dood vanwege geloofsverschillen. Je bent sterk in het appels met peren vergelijken.
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:00 schreef Bushmaster het volgende:
[..]
Klopt, en in Irak schieten ze elkaar dood vanwege geloofsverschillen. Je bent sterk in het appels met peren vergelijken. Hoe oud ben je eigenlijk?
quote:dat klopt idd, moet je maar eens kijken naar de volgende film; Football Factory http://www.moviemeter.nl/film/22875 daarin wordt duidelijk weergegeven dat men mekaar bruut de hersens inslaat om dat de ene bijv. groen aanheeft en de ander blauw oid...Op donderdag 25 augustus 2005 18:30 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Niks appels met peren.
Bij voetbal rellen vallen weliswaar minder doden, maar er zijn meer dan genoeg idioten die elkaar naar het leven staan alleen maar omdat ze 'supporter' zijn van een andere club.
Daarbij zijn ook al dode en zwaar gewonden gevallen. En dat zouden er veel meer zijn als er niet telkens zoveel politiebegeleiding bij was.
Zag vandaag ook weer een bericht dat 2 groepen elkaar bewust hadden opgezocht en elkaar bekogelden met bakstenen e.d.
Dan vind ik geloofsverschillen een iets betere reden om elkaar naar het leven te staan. Allebei zijn de redenen zijn zwaar nutteloos, maar voor de geloofsverschillen kan ik net iets meer begrip opbrengen dat mensen elkaar haten.
quote:Al die complottheorieen altijd. Als Bush zou zeggen dat t m om de olie ging zouden jullie t natuurlijk ook weer niet geloven en weer een of ander raar complot verzinnenBush valt Afghanistan binnen want de Taliban hebben zijn Opium velden platgebrand waar hij/CIA de illegale operaties mee betalen.
Bush valt Irak binnen want die willen geen olie meer verkopen oid
Vervolgens is Iran aan de beurt omdat het atoomwapens heeft, en daarbij is het verdacht het enige land met die minderheid als meerheid...
Voor de 9-11 aanslagen zijn allemaal martelaren aangeleverd door Saudie-Arabie, wat dus de meerderheid is van die islam vorm....
Eerst het land links van Iran, dan het land rechts van Iran.... Coincidence?
quote:als bush had gezegd dat het om de olie ging dan hadden ze wel een theorie verzonnen dat hij het gedaan had om makkelijker saudie arabie of iran binnen te vallenOp donderdag 25 augustus 2005 18:47 schreef marsu het volgende:
[..]
Al die complottheorieen altijd. Als Bush zou zeggen dat t m om de olie ging zouden jullie t natuurlijk ook weer niet geloven en weer een of ander raar complot verzinnen
quote:Natuurlijk niet. Er is nauwelijks een Iraaks verzet. Hooguit wat doorgeflipte idioten uit andere moslimlanden, en een gewelddadige soennietische minderheid.Op donderdag 25 augustus 2005 18:50 schreef Super7fighter het volgende:
De Amerikanen gaan er nog 4 jaar blijven. Ik denk dat het Iraakse verzet uiteindelijk de Amerikanen zal verslaan door een burgeroolog te ontketenen, waarbij Amerikaanse soldaten het grote slachtoffer zullen worden.
quote:Hoe bedoel je er is nauwelijks verzet? Er zijn wel tientallen aanslagen, soms wel honderden, per week. Er zijn naar schatting 150 duizend Iraakse verzetsstrijders tegen 140 duizend Amerikanen. ( Bron CNN). En de afgelopen maand was de bloedigste maand voor de Amerikanen sinds het begin van de invasie.Op donderdag 25 augustus 2005 19:02 schreef klez het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Er is nauwelijks een Iraaks verzet. Hooguit wat doorgeflipte idioten uit andere moslimlanden, en een gewelddadige soennietische minderheid.
Als die idioten een burgeroorlog konden ontketenen onder de overgrote meerderheid van de Irakis die positiever over de toekomst is dan in 50 jaar mogelijk is geweest, was het allang gebeurt.
quote:150.000 op een bevolking van 25 miljoen van een land, wat "bezet" is door "de vijand"?Op donderdag 25 augustus 2005 19:15 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hoe bedoel je er is nauwelijks verzet? Er zijn wel tientallen aanslagen, soms wel honderden, per week. Er zijn naar schatting 150 duizend Iraakse verzetsstrijders tegen 140 duizend Amerikanen. ( Bron CNN). En de afgelopen maand was de bloedigste maand voor de Amerikanen sinds het begin van de invasie.
Die buitenlandse strijders zijn ver in de minderheid. Er is nogal wat rancune tegenover de Amerikanen. Elke Iraakse familie heeft wel een familielid verloren door Amerikaanse bombardementen in de afgelopen 16 jaar of in de eerste Golfoorlog of de laatste oorlog die nog steeds aan de gang is.
quote:Die 150.000 duizend is dus nog schromelijk overdreven.Washington, DC, Mar. 18 (UPI) -- The insurgency fighting coalition forces in Iraq could number around 20,000 people, the head of the U.S. Defense Intelligence Agency says.
quote:Ik kan voor geen van beide ook maar een greintje begrip opbrengen alhoewel ik geweld om geloofsverschillen wel een heel stuk ernstiger vind. Voetbalgeweld is een lokaal probleem, geloofsgeweld is een wereldwijd probleem dus het is wel degelijk appels met peren vergelijken.Op donderdag 25 augustus 2005 18:30 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dan vind ik geloofsverschillen een iets betere reden om elkaar naar het leven te staan. Allebei zijn de redenen zijn zwaar nutteloos, maar voor de geloofsverschillen kan ik net iets meer begrip opbrengen dat mensen elkaar haten.
calvobbes (FOK! Crew) 25-08-2005 @ 20:55
quote:Och, dat is ook wel redelijk kortzichtig.Op donderdag 25 augustus 2005 19:25 schreef sumerian het volgende:
Voetbalgeweld is een lokaal probleem, geloofsgeweld is een wereldwijd probleem dus het is wel degelijk appels met peren vergelijken.
quote:De soennieten zijn in de minderheid en zorgen voor de problemen in Irak.Op donderdag 25 augustus 2005 17:41 schreef R@b het volgende:
[..]
Nee, de Amerikanen worden dagelijks aangevallen. En de soennieten zijn ook geregeld doelwit van sjiitische radicalen (of was het omgekeerd?).
quote:In dat reuzachtige land bij lange na niet zoveel als hier in Europa bij voetbal, in Amerika zijn sporten over het algemeen 'gezellige' gebeurtenissen waar je met de familie heen gaat en alle supporters gewoon door elkaar zitten. Hier wordt de boel met hekken van elkaar gescheiden, moet je niks wat een club suggereert in je auto laten liggen op de parkeerplaats en moet de politie erbij zijn om de boel in de gaten te houden...Op donderdag 25 augustus 2005 20:55 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En in de VS zijn er ook zat rellen geweest na ijshockeywedstrijden.
quote:maakt dus niet uit - het blijft daardus een rotzooi....de ene stamhoofd tegen de anderOp donderdag 25 augustus 2005 17:41 schreef R@b het volgende:
[..]
Nee, de Amerikanen worden dagelijks aangevallen. En de soennieten zijn ook geregeld doelwit van sjiitische radicalen (of was het omgekeerd?).
quote:Oh, je bedoelt ook vast die wedstrijd tussen Nigeria en Marokko waarbij de Marokkanen door het lint gingen en de boel kort en klein sloegen en begonnen te plunderen... Of bedoel je die rellen door de Marokkaanse hooligans na de wedstrijd Marokko-Italie in Utrecht ?Op donderdag 25 augustus 2005 18:30 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Niks appels met peren.
Bij voetbal rellen vallen weliswaar minder doden, maar er zijn meer dan genoeg idioten die elkaar naar het leven staan alleen maar omdat ze 'supporter' zijn van een andere club.
Daarbij zijn ook al dode en zwaar gewonden gevallen. En dat zouden er veel meer zijn als er niet telkens zoveel politiebegeleiding bij was.
Zag vandaag ook weer een bericht dat 2 groepen elkaar bewust hadden opgezocht en elkaar bekogelden met bakstenen e.d.
Dan vind ik geloofsverschillen een iets betere reden om elkaar naar het leven te staan. Allebei zijn de redenen zijn zwaar nutteloos, maar voor de geloofsverschillen kan ik net iets meer begrip opbrengen dat mensen elkaar haten.
Dus als iemand doet alsof alleen maar één bepaalde groep mensen om niks ruzie maakt, dan ben ik niet te beroerd om een duidelijk voorbeeld van andere groepen te geven.
quote:je vergeet nog wat "relletjes"Op donderdag 25 augustus 2005 18:30 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Niks appels met peren.
Bij voetbal rellen vallen weliswaar minder doden, maar er zijn meer dan genoeg idioten die elkaar naar het leven staan alleen maar omdat ze 'supporter' zijn van een andere club.
Daarbij zijn ook al dode en zwaar gewonden gevallen. En dat zouden er veel meer zijn als er niet telkens zoveel politiebegeleiding bij was.
Zag vandaag ook weer een bericht dat 2 groepen elkaar bewust hadden opgezocht en elkaar bekogelden met bakstenen e.d.
Dan vind ik geloofsverschillen een iets betere reden om elkaar naar het leven te staan. Allebei zijn de redenen zijn zwaar nutteloos, maar voor de geloofsverschillen kan ik net iets meer begrip opbrengen dat mensen elkaar haten.
Dus als iemand doet alsof alleen maar één bepaalde groep mensen om niks ruzie maakt, dan ben ik niet te beroerd om een duidelijk voorbeeld van andere groepen te geven.
quote:bron: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?id=18918De laatste keer dat Marokko een duel in de Domstad speelde was in de kwartfinale tegen Italië. Toen werden er al honderden stoeltjes gesloopt en was de totale schade zeker een ton. ''Op dit WK hebben we al meer schade geleden dan in een compleet seizoen van FC Utrecht,'' stelt stadiondirecteur Roelofs. ''Dat is inclusief de risicowedstrijd tegen Ajax.''
Marokkaanse fans maakten het nog bonter in Kerkrade. Na het 3-0 nederlaag tegen Nigeria werd een ware ravage aangericht. De aanhangers trapten meer dan duizend stoeltjes kapot, stewards werden in elkaar geslagen en een kluis in het Parkstad Stadion werd leeggeroofd. De supporters gingen vervolgens, na in tientallen auto's te hebben ingebroken, massaal op slooptocht bij tankstations in Kerkrade en Geleen. De schade in Limburg ligt rond de 400.000 euro.
Om verdere escalaties te voorkomen overweegt de toernooi-organisatie om het duel om de derde/vierde plaats te schrappen. Marokko zou moeten uitkomen tegen Brazilië. De finale, Argentinië - Nigeria, gaat sowieso door
calvobbes (FOK! Crew) 26-08-2005 @ 00:00
quote:Nee hoor ik vergeet niks. Ik doe niet net alsof ik in één reacties alle rellen heb opgenoemd.Op donderdag 25 augustus 2005 23:48 schreef Beuzebelder het volgende:
je vergeet nog wat "relletjes"
quote:Dat bedoelde ik dus, de meeste arabische landen zijn soennitisch en dat is ook meteen de strengere vorm, toch? En die denken dat zij DE shit zijn en de enige echte.... Dus dat bedoelde ik met mijn stukje, het lijkt wel of Bush daar alleen maar mocht komen van Saudie-Arabische vriendjes MITS hij ervoor zou zorgen dat de sjiitische islammieten geliquideerd zouden worden....Op donderdag 25 augustus 2005 21:20 schreef John_Terry het volgende:
[..]
De soennieten zijn in de minderheid en zorgen voor de problemen in Irak.
De sjiieten zijn de meerderheid in Irak en in Iran en paar andere landen. De soennieten zijn in de meerderheid op 1 miljard moslims. 800 mln soennieten tegenover 200 mln sjiieten. De soennieten hebben in de afgelopen 100 jaar de goede naam van de Islam ten gronde gericht. En nu de sjiieten de kans krijgen zichzelf van hun goede kant te laten zien in Irak worden ze massaal afgeslacht in de naam van de Islam. Maar de Islam wordt aangegrepen als een excuus en daarvoor slachtten ze de sjjieten ookal af maar onder de noemer "Baath-regime".
quote:Nee, maar ik wilde wel even aangeven dat die islamieten een relletje een stuk heftiger aanpakken dan de "normale" voetbal hooligans. In 1 wedstrijd meer schade aanrichten dan normaal in een heel seizoen, dat zeg nogal wat over dat volk.Op vrijdag 26 augustus 2005 00:00 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nee hoor ik vergeet niks. Ik doe niet net alsof ik in één reacties alle rellen heb opgenoemd.
calvobbes (FOK! Crew) 26-08-2005 @ 00:17
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:14 schreef Beuzebelder het volgende:
Nee, maar ik wilde wel even aangeven dat die islamieten een relletje een stuk heftiger aanpakken dan de "normale" voetbal hooligans. In 1 wedstrijd meer schade aanrichten dan normaal in een heel seizoen, dat zeg nogal wat over dat volk.
quote:Ik heb een stukje geqoute en als je dat gelezen hebt gaat dat over 1 stadion, waar ook risico wedstrijden worden gespeeld tegen Ajax en Feyenoord. in een heel seizoen eredivisie worden pakweg 36 wedstrijden gespeeld en dan minder schade dan 1 wedstrijd met marokkaantjes. dat is het verschil wat ik aan wil geven.Op vrijdag 26 augustus 2005 00:17 schreef calvobbes het volgende:
[..]
[afbeelding]
Jij hebt exacte cijfers van de schade die op de diverse momenten zijn aangericht?
Dan kun jij mij vast ook wel vertellen hoe duur bijvoorbeeld die trein was bij Feyenoord Ajax een paar maanden terug. Of hoeveel schade er was nadat 'fans' een halve weg uit de grond hadden gesloopt en naar de politie hadden gegooid.
Of misschien kun je ook uitleggen dat een paar kapotte stoeltje veel meer schade is dan die jongen die zwaargewond is geraakt toen een supporter een vuurwerkbom naar een andere supporter gooide....
Er zijn meer voetbalclubs in Nederland dan alleen maar FC Utrecht. Voor zover ik weet hebben die een redelijk nette aanhang.
calvobbes (FOK! Crew) 26-08-2005 @ 09:45
quote:Dat maakt alleen weinig indruk omdat FC Utrecht zoals ik al zei een redelijk nette aanghang heeft. Daarbij word een gemidelde Eredivisie wedstrijd beter in de gaten gehouden door de politie dan de jongeren WK wedstrijden.Op vrijdag 26 augustus 2005 00:34 schreef Beuzebelder het volgende:
<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op vrijdag 26 augustus 2005 00:17 schreef calvobbes het volgende:
Ik heb een stukje geqoute en als je dat gelezen hebt gaat dat over 1 stadion, waar ook risico wedstrijden worden gespeeld tegen Ajax en Feyenoord. in een heel seizoen eredivisie worden pakweg 36 wedstrijden gespeeld en dan minder schade dan 1 wedstrijd met marokkaantjes. dat is het verschil wat ik aan wil geven.
quote:Nee dat was niet het geval. En zou het daardoor minder erg zijn geweest dat iemand zwaargewond is geraakt?Die jongen die zwargewond is gerakt was een "vriend" van de dader, zelf ook een relzoeker.