A'damse politicus tijdens flyeren opgepakt

Politiek • Geschreven door ANP op 20-07-2005 @ 11:46 - gepost door Rob (R@b)
print 
Melch had ons via de nieuws-submit te melden:

Jupijn HaffmansDe gemeenteraadsfractie van Amsterdam Anders/De Groenen is boos op de politie omdat hun raadslid Jupijn Haffmans gisteren in de hoofdstad is opgepakt terwijl hij aan het folderen was. De stadspoliticus deelde op straat flyers uit waarin hij oproept ''niet te wijken voor hoofdcommissaris 'Big Brother' Welten die het liefst een kordon om de stad zou leggen''.

Volgens een politie-woordvoerder werd Haffmans niet opgepakt vanwege de inhoud van de flyers, maar omdat ''omstanders aanstoot namen'' aan zijn geflyer. Haffmans werd in de boeien geslagen, naar het bureau getransporteerd en al snel weer vrijgelaten. Volgens de woordvoerder wordt onderzocht of hij met het verspreiden van de kritische tekst een strafbaar feit heeft begaan.

Amsterdam Anders/De Groenen ziet de arrestatie van hun raadslid echter als bevestiging van hun mening dat de vrijheid van meningsuiting steeds verder wordt ingeperkt. Op de flyer stond ''Wijk af! Wijk niet voor Welten''. Haffmans zelf zegt verbaasd te zijn over het politie-optreden. Volgens hem is hij gewoon gearresteerd omdat de politie niet gecharmeerd was van de inhoud van de flyers. Binnenkort zal hij weer op straat staan met de flyers, zo laat hij weten.

Bron: ANP


Lees ook:

» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71
» 24/05 Motie van wantrouwen De Jager weggestemd91


delen | eKudos nujij

11430 views / 38 reacties
Reacties op dit bericht
38  van 38 reacties op deze pagina. Pagina  1
flyeren is tegewoordig ook al illegaal
userIcon
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:48 schreef LoganX het volgende:
flyeren is tegewoordig ook al illegaal
godzijdank wel...ik wil niet constant worden lastig gevallen met die crap.
userIcon
Laten we het gewoon zo stellen dat een milieubewuste club als Amsterdam Anders/De Groenen zich niet bezig moet houden met de het uitdelen van boomverslindend papier, bedrukt met zware chemicaliën (drukinkt) waarna ook nog eens het aan zekerheid grenzende risico bestaat dat 'ontvangers' van de flyer deze gewoon in het milieu dumpen (lees: op straat gooien).
Ik zeg: milieudelict! En die dienen zwaar bestraft te worden. We hebben maar één milieu en dat laten we niet vernielen door zo'n onnadenke bomenknuffelaar politicus!
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:52 schreef vries750 het volgende:
Gelukkig hebben we de foto's nog
http://www.aadg.nl/web_os(...)ingsuiting&width=320
haha zitten ze een reden te bedenken om hem te laten ophouden lache man
userIcon
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:58 schreef ElectricEye het volgende:
Laten we het gewoon zo stellen dat een milieubewuste club als Amsterdam Anders/De Groenen zich niet bezig moet houden met de het uitdelen van boomverslindend papier, bedrukt met zware chemicaliën (drukinkt) waarna ook nog eens het aan zekerheid grenzende risico bestaat dat 'ontvangers' van de flyer deze gewoon in het milieu dumpen (lees: op straat gooien).
Ik zeg: milieudelict! En die dien zwaar bestraft te worden. We hebben maar één milieu en dat laten we niet vernielen door zo'n onnadenke bomenknuffelaar politicus!
Aldus een persoon met een hekel aan alles wat zich maar links/milieuvriendelijk/pro-dierenrechten noemt.
userIcon
Vaag, de SP had toch jaren: Nee, stem tegen, stem SP.

Lijkt er veel op.

Sinds wanneer is het illegaal ?
Waarom nemen ze die Jihad flyer figuurtjes bij de moskee niet mee ?
Of is het dan discriminatie ?

Ik vind dit toch wel verontrustend. Als ik op de foto af ga staat hij daar gewoon net zoals 10000 andere flyer uitdelers in Nederland.

Ik kan dan alleen maar concluderen dat juist hij eruit gepikt is om de inhoud van zijn flyer.

Nederland politiestaat ?!?!?
userIcon
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Aldus een persoon met een hekel aan alles wat zich maar links/milieuvriendelijk/pro-dierenrechten noemt.
Hoho, ik ben zeer milieubewust en zie deze actie daadwerkelijk als nutteloos en schadelijk voor het milieu. Je zult mij ook nooit zo'n flyer zien aannemen, ongeacht de propaganda of commerciele uiting die erop staat. Ik vind dat ze het helemaal moeten verbieden!
Tja, die agenten hebben zich dus effe lekker "ingelikt" bij hun oversten nu. Braaf agentje hoor, zitten en elke drie minuten mooi pootje geven aan de commissaris.
userIcon
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:03 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Hoho, ik ben zeer milieubewust en zie deze actie daadwerkelijk als nutteloos en schadelijk voor het milieu. Je zult mij ook nooit zo'n flyer zien aannemen, ongeacht de propaganda of commerciele uiting die erop staat. Ik vind dat ze het helemaal moeten verbieden!
Maar je rijdt wel auto/bus/trein ?

userIcon
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:03 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Hoho, ik ben zeer milieubewust en zie deze actie daadwerkelijk als nutteloos en schadelijk voor het milieu. Je zult mij ook nooit zo'n flyer zien aannemen, ongeacht de propaganda of commerciele uiting die erop staat. Ik vind dat ze het helemaal moeten verbieden!
Milieubewuste mensen gebruiken nooit en te nimmer lompe termen als bomenknuffelaars. Daarmee verraad jij je voorkeur.
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:05 schreef Opnosforatou het volgende:

[..]

Maar je rijdt wel auto/bus/trein ?
Dat heeft hier niets mee te maken. Deze meneer postioneert zich als een milieubewuste politicus. Dat rijmt niet met het verspreiden van folders die voor milieubelasting zorgen. Mij zal het een zorg zijn maar dit gedrag geeft blijk van een hypocriete houding.
userIcon
Lekker duidelijk wel weer, dat mensen hogerop tegenwoordig bepalen wat vrijheid van meningsuiting is..

Laat die Welten nu maar meteen wijken, anders gaan er een aantal agentjes bezwijken
userIcon
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:01 schreef Opnosforatou het volgende:
Vaag, de SP had toch jaren: Nee, stem tegen, stem SP.

Lijkt er veel op.

Sinds wanneer is het illegaal ?
Waarom nemen ze die Jihad flyer figuurtjes bij de moskee niet mee ?
Of is het dan discriminatie ?

Nee, die moeten geknuffeld worden hier, en de gewone burger die geen vlieg kwaad doet, moeten we zoveel mogelijk in de persoonlijke vrijheid beperken.
Het begint op een politiestaat te lijken hier, maar diegenen die aangepakt moeten worden, die pakken ze niet.
userIcon
Valt dit niet gewoon onder vrijheid van meningsuiting? Ik snap dat je in China ofzo wordt opgepakt voor dit soort dingen, maar zo lang iemand niet oproept tot haat of misdrijven mag dat wat mij betreft hier echt niet kunnen.
Oproepen tot verzet tegen de politie is toch een bedreiging vvor de rechtsorde? En zulke mensen moesten toch aangepakt worden, bedreiging van de westerse maatschappij, de democratie etc...
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:10 schreef Opgezwollenlever het volgende:

[..]

Dat heeft hier niets mee te maken. Deze meneer postioneert zich als een milieubewuste politicus. Dat rijmt niet met het verspreiden van folders die voor milieubelasting zorgen. Mij zal het een zorg zijn maar dit gedrag geeft blijk van een hypocriete houding.
Blij dat er nog echte natuur helden zijn! Helden die hun reet met maar 1 velletje afvegen. Echte natuur bikkels! Bomen hebben ook gevoelens, aldus onze princes! Kus een boom en leef een dag langer!
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:12 schreef sjengsjepers het volgende:

[..]
Hier voorbeeldje van machtsmisbruik door politie in rotterdam.
http://www.cineacnoord.tv/?page=video&film_ID=763

userIcon
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:07 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Milieubewuste mensen gebruiken nooit en te nimmer lompe termen als bomenknuffelaars. Daarmee verraad jij je voorkeur.
Ik weet niet of ik bij zoveel vooringenomen domheid moet lachen of huilen.

Ik noem iemand die zich aanstelt op natuurbeschermingsgebied een bomenknuffelaar omdat ik het naast zijn beschermingsgedrag meestal ook nieteens ben met zijn/haar veelal linkse politieke overtuigingen. Ik wens daar niet mee geaccosieerd te worden.
Ik ben echter wel degelijk milieubewust (dus rij ik niet onnodig met de auto, maar zie wel het nut van dat vervoernmiddel ).
Noem mij dan maar Groen Rechts.
userIcon
De overheid wil het liefst geen kritische geluiden.

In hetzelfde kader verdwijnt ook NOVA, Buitenhof en Zembla.
userIcon
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:06 schreef COLAIUTA het volgende:
De overheid wil het liefst geen kritische geluiden.

In hetzelfde kader verdwijnt ook NOVA, Buitenhof en Zembla.
allemaal een muilkorf om...
userIcon
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:55 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik bij zoveel vooringenomen domheid moet lachen of huilen.
Doe wat je niet laten kan.
[/quote]
Ik noem iemand die zich aanstelt op natuurbeschermingsgebied een bomenknuffelaar omdat ik het naast zijn beschermingsgedrag meestal ook nieteens ben met zijn/haar veelal linkse politieke overtuigingen.
[/quote]
Blijkbaar vind jij dus iedereen die zich bij de Groenen aansluit bomenknuffelaars. Is dat geen vooringenomenheid?
quote:
Ik wens daar niet mee geassocieerd te worden.
en om dat te bewerkstelligen ga jij ze maar direct 'uitkafferen'. Wat goed van jou zeg!
quote:
Ik ben echter wel degelijk milieubewust (dus rij ik niet onnodig met de auto, maar zie wel het nut van dat vervoernmiddel ).
Noem mij dan maar Groen Rechts.
Ik noem je wel gewoon ElectricEye
userIcon
quote:
Volgens de woordvoerder wordt onderzocht of hij met het verspreiden van de kritische tekst een strafbaar feit heeft begaan.
Sinds waneer is kritisch zijn een strafbaar feit?
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Aldus een persoon met een hekel aan alles wat zich maar links/milieuvriendelijk/pro-dierenrechten noemt.
linkse groenen zijn vaak helemaal niet zo groen, kijk maar naar groenlinks, en Groen! in Belgie.

ik zie op hun pagina alleen maar wat over luchtvervuiling in de stad, en dat is het.

nee echt groen gaat niet samen met de linkse wereld, dat heb ik al vaak genoeg gezien, vaak zijn het salon groenen of gebruiken ze het groen en de dieren voor om zetels en geld te krijgen.

a-politieke groenen zijn het echte werk.
userIcon
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:32 schreef KraghZyl het volgende:

[..]

Hier voorbeeldje van machtsmisbruik door politie in rotterdam.
http://www.cineacnoord.tv/?page=video&film_ID=763
Dat op 3 minuten is echt te belachelijk. Volstrekt onduidelijk waarom hij die camera zou moeten inleveren aangezien hij niets verkeerds doet.
en dit is de flyer http://www.bloggie.nl/archives/jupijn_haffmans.html

beetje overdreven om iemand voot op te pakken toch??
userIcon
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:52 schreef Mannee het volgende:
en dit is de flyer http://www.bloggie.nl/archives/jupijn_haffmans.html

beetje overdreven om iemand voot op te pakken toch??
Is het ook, waarom gaan ze niet eens boefen vangen.
Daar zijn ze voor in dienst genomen.
Laat het uitgeven van belastingcenten maar over aan de politiek.
Daar zijn ze goed in + het innen.

userIcon
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:52 schreef Mannee het volgende:
en dit is de flyer http://www.bloggie.nl/archives/jupijn_haffmans.html

beetje overdreven om iemand voot op te pakken toch??
Inderdaad.
Big Brother Welten heeft zijn punt duidelijk gemaakt. Dat een rechter nu maar eens uitspraak doet wie hier nu de gevaarlijke gek is.
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Aldus een persoon met een hekel aan alles wat zich maar links/milieuvriendelijk/pro-dierenrechten noemt.
Idd... wie heeft er nou milieu of dieren nodig?

Persoonlijk lijkt het me overigens een machtsvertoon van die juten om die kerel even op te pakken, maar tegelijkertijd weer goede PR voor Amsterdam Anders/De Groenen
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 14:00 schreef Maximus.Proximus het volgende:

[..]

Inderdaad.
Big Brother Welten heeft zijn punt duidelijk gemaakt. Dat een rechter nu maar eens uitspraak doet wie hier nu de gevaarlijke gek is.
Amen.
man pberends (Redactie Frontpage) 20-07-2005 @ 15:11 fotoboek no homepage
userIcon
Belachelijk zeg, die tekst is niets schokkends aan. Eerder de waarheid.
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:48 schreef LoganX het volgende:
flyeren is tegewoordig ook al illegaal
laten we hem naar siberie sturen, geen commetaar op het gezag in dit land....

of was dat communistisch rusland ik ben even in de war??
Hm Amerikaanse toestanden in Nederland? Halloowwwww
Belachelijk dit, ze hadden alle politicus op moeten pakken toen ze aan het flyeren waren voor die grondwet van ze.
Dit is pure willekeur, omdat het tegebn hun baas is. Stelletje kinderachtige blauwe mutsen.
De dag erna belde de politie me op om te vragen of er naar aanleiding van de aanhouding 'nog vragen waren'...
Uiteindelijk heb ik gisteren mijn flyers weer terug gekregen met mondelinge excuses en de mededeling dat ze een 'een foutje' hadden gemaakt. Op schrift krijg ik die verklaring niet, anders had ik die graag gepost. Ben ik toch op één dag door toch wel vier agenten stellig voorgelogen...
Volgens mij is het beter als de politie mensen beschermt die hun mening uiten -wat die mening ook is, en vooral als die aanstoot gevend is- in plaats van ze te intimideren en af te voeren.

Jupijn Haffmans
38  van 38 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71
» 24/05 Motie van wantrouwen De Jager weggestemd91


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden