Spaans pardon voor 600.000 illegalen

Internationaal • Geschreven door Jasper (Flumina) op 07-05-2005 @ 20:36
print 
Aka-Zigor had ons via de nieuws-submit te melden:

Spaanse illegale immigranten hebben tot vanavond 9 uur de mogelijkheid een wettelijke verblijfsstatus te krijgen. Ruim zeshonderdduizend van de naar schatting anderhalf miljoen illegalen in Spanje maken gebruik van de generaal pardonregeling. De regering had achthonderduizend mensen verwacht.

De illegalen, oftewel 'sin papeles' (zonder papieren), hadden drie maanden de tijd om zich een legale status te verwerven. Ze moeten zich melden bij de vreemdelingenkantoren en aan drie eisen voldoen: ze moeten aantonen dat ze vóór 8 augustus 2004 al in Spanje woonden, dat ze vast werk hebben en dat ze geen crimineel verleden hebben.

De regering-Zapatero wil met de pardonregeling niet alleen een eind maken aan de vaak onmenselijke situatie waarin de illegalen leven, ook wil ze de omvangrijke zwarte economie van Spanje aanpakken. Vooral in de land- en tuinbouw en de constructie werken veel zwartwerkers. Ondernemers, die nog steeds gebruik zullen maken van zwartwerkers, zullen zwaarder gestraft worden.

Andere Europese landen zijn niet echt blij met de maatregel. Minister van Integratie Rita Verdonk bekritiseerde al eerder het Spaanse beleid. Ze vreest voor een aanzuigende werking. Madrid ontkent dit, maar in 2004 zijn er 657.000 buitenlanders naar Spanje gekomen en is Spanje in 2004 immigratieland nummer één in Europa. De meeste immigranten blijven wel in Spanje.

De Spanjaarden zijn over het algemeen positief over hun nieuwe burgers. De Spaanse bevolking vergrijst in rap tempo. De Spaanse bevolking is door de komst van immigranten in korte tijd gegroeid van 40 naar 44 miljoen inwoners. De meeste buitenlanders in Spanje komen van Marokko en Latijns-Amerika.

Bron: NOS


Lees ook:

» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd4
» 25/05 Breivik prijst optreden politie op Utøya28
» 25/05 Japanse 'tsunamimotor' naar museum VS14
» 25/05 Dikke Britse tiener uit eigen huis bevrijd22


delen | eKudos nujij

8911 views / 87 reacties
Reacties op dit bericht
87  van 87 reacties op deze pagina. Pagina  1
man pberends (Redactie Frontpage) 07-05-2005 @ 20:39 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
De meeste buitenlanders in Spanje komen van Marokko en Latijns-Amerika.
Oe, daar gaan de Spanjaarden nog spijt van krijgen.
en dat zouden ze in NL ook eens moeten doen ook goed voor de economie
Hoe kun je nou van die illegalen verwachten dat ze een vaste baan hebben als ze...illegaal zijn? En als ondernemers hard worden aangepakt als ze illegalen een baan geven? Heel vreemd.
quote:
De Spaanse bevolking is door de komst van immigranten in korte tijd gegroeid van 40 naar 44 miljoen inwoners. De meeste buitenlanders in Spanje komen van Marokko en Latijns-Amerika
En daar gingen de etnische Spanjaarden..

Meer kinderen krijgen moet gepromoot worden, waarom Afrikanen hierheen halen? Zal dat nooit begrijpen..
userIcon
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Oe, daar gaan de Spanjaarden nog spijt van krijgen.
heb je dan ook spijt van je schoondochter
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Oe, daar gaan de Spanjaarden nog spijt van krijgen.
Jij denkt zeker dat ze allemaal in Spanje blijven? Nee hoor, nu zijn het Europese burgers, nu reizen ze gezellig door naar andere landen met hogere uitkeringen.
man pberends (Redactie Frontpage) 07-05-2005 @ 20:42 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:41 schreef scotch het volgende:

[..]

Jij denkt zeker dat ze allemaal in Spanje blijven? Nee hoor, nu zijn het Europese burgers, nu reizen ze gezellig door naar andere landen met hogere uitkeringen.
Ow ja, das waar... bedankt Spanje! Tijd voor een vakantie-boycot voor Spanje.
man pberends (Redactie Frontpage) 07-05-2005 @ 20:43 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:41 schreef gohan16 het volgende:

[..]

heb je dan ook spijt van je schoondochter
Nee, goed geintegreerd, netjes, aardig, in tegenstelling tot een groot deel van de andere Marokkaanse jongeren.
ohhhwww :'( en nu maar hopen dat ze daar ook echt blijven, ik geloof er niet zo veel van maar toch.
hoop doet leven.
userIcon
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:43 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee, goed geintegreerd, netjes, aardig, in tegenstelling tot een groot deel van de andere Marokkaanse jongeren.
Geldt ook voor mij en hoop dat je mijn voorgaande reactie ook begrijpt.

Het is een minderheid, al kan dat als een groot deel worden omschreven. In spanje is men al een stap verder met de integratie, aangezien elke marokkaan daargoed spaans spreekt (van peuter tot bejaarde).
Het aller belangrijkste punt is en zal altijd zijn (ten minste voor mij), de "Aanslag op de biologische gesteldheid". Er is geen grotere kwelling voor mij dan deze wetenschap wanneer ik dit soort nieuwsberichten lees..
Zo zie je maar wat er gebeurt als een opeens een links kabinet aan de macht komt in Spanje
Ik ben benieuwd hoeveel van de 600.000 nieuwe Europeanen goudzoekers doorreizen..
Laat Spanje hier maar de zure vruchten van plukken. Die Zapatero is volgens mij niet helemaal goed wijs. Jammer dat die snor Aznar zo nodig moest liegen, daardoor zitten deze incompetentelingen nu in de regering.
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:47 schreef gohan16 het volgende:
Het is een minderheid, al kan dat als een groot deel worden omschreven. In spanje is men al een stap verder met de integratie, aangezien elke marokkaan daargoed spaans spreekt (van peuter tot bejaarde).
Illegalen spreken daar beter Spaans dan tweedegeneratie Marokkanen Nederlands hier in Nederland? Tjonge, het is ècht triest gesteld met dit land...
userIcon
Slimme actie, met schone lei beginnen en dan een streng maar snel migratie en vluchtelingenbeleid voeren, daar pleit ik wel voor
man pberends (Redactie Frontpage) 07-05-2005 @ 20:52 fotoboek no homepage
userIcon
Ja, "minderheid". We moeten eens ophouden om bevolkingsgroepen met minderheden aan te duiden; want voor je het weet is het een meerderheid.
userIcon
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:39 schreef sjorti het volgende:
en dat zouden ze in NL ook eens moeten doen ook goed voor de economie
Hahaha... You kill me.
Domste actie ooit... Ik ga denk ik binnenkort net zolang geld jatten van mensen tot het ze zeggen:"OK, nu begrijp ik je gevoelens, neem mijn geld maar."
userIcon
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:52 schreef pberends het volgende:
Ja, "minderheid". We moeten eens ophouden om bevolkingsgroepen met minderheden aan te duiden; want voor je het weet is het een meerderheid.
Jij moet de politiek in .
userIcon
[links]Zouden ze in Nederland ook moeten doen voor die arme illegaaltjes[/links]

Ik weet niet of de Spanjaarden hierop zitten te wachten maarja die socialist van een Zapatero heeft het allemaal bedacht dus dan zal het wel in iedergeval links-Spanje wel aanspreken en al diegenen die geen werk kunnen krijgen zakken met dertijd wel af naar Frankrijk ,Belgie en Nederland en wat zullen we daar veel plezier aan beleven(not)
userIcon
zijn ze niet meer illigaal en dus is het probleem van de illigale werknemers opgelost Lijkt me voor de Nederlandse tuinbouw sector wel een ideale oplossing. En trouwens in Spanje moesten deze mensen drie dingen aantonen 1. hoelang ze in Spanje zijn 2. geen strafblad hebben en het derde punt ze moesten vast werk hebbem
Spanje haalt hier veel problemen mee op de hals.
Iets met integratie enzo

Dat is eigenlijk ook weer zoiets leuks aan Europa
Grote landen kunnen maar doen en laten wat ze willen maar kleine landen mogen niks waaronder Nederland.
Verder is Spanje een springplank voor de exillegalen om zich bij hun mede islamtische burgers in Europa te vestigen, de taal en cultuur zal geen verschil uit maken.

Problemen van de spaanstalige burgers uit den vreemde zullen wij (de rest van Europa) niet krijgen.
quote:
De Spanjaarden zijn over het algemeen positief over hun nieuwe burgers
En blij dat ze waren op 311, ik zie de blije gezichten nu nog voor me
userIcon
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:59 schreef useroid het volgende:
Spanje haalt hier veel problemen mee op de hals.
Iets met integratie enzo

Dat is eigenlijk ook weer zoiets leuks aan Europa
Grote landen kunnen maar doen en laten wat ze willen maar kleine landen mogen niks waaronder Nederland.
Verder is Spanje een springplank voor de exillegalen om zich bij hun mede islamtische burgers in Europa te vestigen, de taal en cultuur zal geen verschil uit maken.

Problemen van de spaanstalige burgers uit den vreemde zullen wij (de rest van Europa) niet krijgen.
[..]

En blij dat ze waren op 311, ik zie de blije gezichten nu nog voor me
Laag heel laag om deze twee dingen te verglijken. Niet elke moslim is terrorist
userIcon
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:59 schreef useroid het volgende:
en blij dat ze waren op 311, ik zie de blije gezichten nu nog voor me
3 november/31 januari je bedoelt zeker 11 maart?
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 21:01 schreef Evertjan het volgende:

[..]

Laag heel laag om deze twee dingen te verglijken. Niet elke moslim is terrorist
Dat zeg ik nergens
Maar uit een grote poel zitten bevinden zich wel terroristen.
Niet elke moslim is terrorist maar hellaas is gebleken dat bijna elke terrorist wel moslim is dat is iets wat we onder ogen moeten zien te komen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 21:02 schreef gohan16 het volgende:

[..]

3 november/31 januari je bedoelt zeker 11 maart?
March 11th? .
userIcon
Ik denk dat het weinig zin heeft om één Europees asielbeleid te voeren. Juist nu er een groot verschil in opvattingen is tussen de wat vruchtbare Noord-Europese landen en de kinderloze Zuid-Europese landen.
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Oe, daar gaan de Spanjaarden nog spijt van krijgen.
Nee hoor de gemiddelde Spanjaard is zo lui dat deze Marokkanen keiharde arbeiders vindt.
userIcon
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:50 schreef EnderOnline het volgende:
Slimme actie, met schone lei beginnen en dan een streng maar snel migratie en vluchtelingenbeleid voeren, daar pleit ik wel voor
Idd.. als het zo moet.. dan moet het maar zo.. :-]
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:41 schreef scotch het volgende:

[..]

Jij denkt zeker dat ze allemaal in Spanje blijven? Nee hoor, nu zijn het Europese burgers, nu reizen ze gezellig door naar andere landen met hogere uitkeringen.
hoe zit dat eigenlijk, mogen die marokkanen spanjaarden dan zomaar verhuizen naar nederland of is daar nog toestemming van de overheid voor nodig?
userIcon
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 21:17 schreef LiamP het volgende:

[..]

hoe zit dat eigenlijk, mogen die marokkanen spanjaarden dan zomaar verhuizen naar nederland of is daar nog toestemming van de overheid voor nodig?
Deze mensen hebben een verblijfsvergunning in Spanje en hebben dus geen recht om zich in bijv. Nederland te vestigen. Dit kan pas als ze de Spaanse nationaliteit hebben. Deze krijg je pas als je 10 jaar een verblijfsvergunning hebt in Spanje.

Na die 10 jaar is misschien 1% bereid om weg te gaan uit de vertrouwde omgeving.
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:59 schreef useroid het volgende:
Spanje haalt hier veel problemen mee op de hals.
Iets met integratie enzo

Problemen van de spaanstalige burgers uit den vreemde zullen wij (de rest van Europa) niet krijgen.
[..]
nu maken jullie toch een een fout allemaal,
als jullie nou eens meer van de situatie wisten dan zouden jullie weten dat deze mensen bijna allemaal al spaans kunnen praten, niet alleen omdat overgrote meerderheid uit latijns Amerika komen en dus al uitstekend spaans kunnen spreken lezen en schrijven. Maar ook omdat er erg veel uit Marrokko komen, dat zegt jullie misschien niet veel, maar als je weet dat Marrokko een ex-spaanse kolonie was, en dat de verhoudingen tussen Marrokko en Spanje altijd uitstekend zijn geweest, verder spreekt de overgrote meerderheid van de Marrokanen een klein beetje Spaans. Verder kunnen alle marrokanen die in het noorden van Marroko wonen of geboren zijn uitstekend spaans praten, omdat daar ontzettend veel spaans wordt gepraat, Spanje heeft daar zoals jullie allemaal ongetwijfeld weten nog twee enorme Spaanse steden die nog van Spanje zijn, Melilla en Ceuta.

De Culturen verschillen tussen deze twee landen is erg klein, helemaal tussen Marrokko en de Zuid spaanse provincie Andalucie.
Van integratie cursus is dus helemaal geen sprake, omdat Spaans een wereld taal is en bijna alle imigraten spaans kunnen, en omdat de culuren dichter bij elkaar komen, het zal veel minder botsen.
De immigraten die dit doen, zullen ongetwijfels in Spanje blijven omdat ze een vaste baan hebben, dit was noodzakelijk om deze verblijfs vergunning! En het klimaat veel op de oorspronkelijke landen lijkt.

Het lijkt mij dus dat we helemaal niet bang hoeven zijn voor deze maatregelen.
Het is een uiterst slimme zet en goed voor iedereen, immigranten, Spanjaarden werkgevers! ( die moesten verplicht mee om verblijfsvergunning te halen! ).

Verder kan maar heel weinig van de spaanse bevolking goed Engels praten, een andere taal dan Engels praten is dan ook niet zo waarschijnlijk.
Mja, dat van die latijns-amerikanen maakt in principe niet zo veel uit. Dat zijn toch eigenlijk gewoon Spanjaarden die een paar honderd jaar geleden naar zuid-Amerika gingen en nu weer naar Spanje willen? Dat van die Marokanen vind ik dan weer wat minder.... Weet iemand ook de exacte cijfers van de aantallen illegalen die uit Marokko en latijns-Amerika komen?
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 21:03 schreef useroid het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens
Maar uit een grote poel zitten bevinden zich wel terroristen.
Niet elke moslim is terrorist maar hellaas is gebleken dat bijna elke terrorist wel moslim is dat is iets wat we onder ogen moeten zien te komen.
dat is echt de meest kinderlijke vergelijking die ik de afgelopen deccenia heb gehoord, dus dan pas ik in een tas, omdat een jas in een tas past, en ik in de jas?


get real, we leven in de 21e eeuw niet meer in de middeleeuwen.
600 duizend mensen is echt enorm veel. Als zij Spanje legaal binnen zijn betekent dat legaal in de EU. Ergo, legaal in Nederland.

Dit is een voorbeeld van wat de EU voor ons betekent. Wij kunnen weer allerlei mensen gaan onderhouden, terwijl we ons zelf niet eens kunnen onderhouden.
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 21:35 schreef The_Viper het volgende:
Mja, dat van die latijns-amerikanen maakt in principe niet zo veel uit. Dat zijn toch eigenlijk gewoon Spanjaarden die een paar honderd jaar geleden naar zuid-Amerika gingen en nu weer naar Spanje willen? Dat van die Marokanen vind ik dan weer wat minder.... Weet iemand ook de exacte cijfers van de aantallen illegalen die uit Marokko en latijns-Amerika komen?
Waarom zouden zuidamerikanen wel ok zijn en marokkanen niet?
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 21:43 schreef Galamagalam het volgende:
600 duizend mensen is echt enorm veel. Als zij Spanje legaal binnen zijn betekent dat legaal in de EU. Ergo, legaal in Nederland.

Dit is een voorbeeld van wat de EU voor ons betekent. Wij kunnen weer allerlei mensen gaan onderhouden, terwijl we ons zelf niet eens kunnen onderhouden.
Mischien heb je de details gemist? Ze hebben een verblijfsvergunning, dus geen vrije vestiging. Ze hebben een vaste baan anders hadden ze die vergunning niet.
Sinds wanneer kunnen we onszelf niet onderhouden?
Wat doe je als land wanneer je een groot continent illegalen hebt die niet weggaan omdat iemand dat werk nu eenmaal moet doen?
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 21:35 schreef The_Viper het volgende:
Mja, dat van die latijns-amerikanen maakt in principe niet zo veel uit. Dat zijn toch eigenlijk gewoon Spanjaarden die een paar honderd jaar geleden naar zuid-Amerika gingen en nu weer naar Spanje willen? Dat van die Marokanen vind ik dan weer wat minder.... Weet iemand ook de exacte cijfers van de aantallen illegalen die uit Marokko en latijns-Amerika komen?
los ecuatorianos suponen más del 25% del total de las solicitudes y les siguen los rumanos (16%), los marroquíes (11% ) y los colombianos (10%).

ecuadoranen ( ofzo) meer dan 25%
Roemenen 16%
marrokkanen 11%
Colombianen 10 %

http://www.20minutos.es/n(...)izacion/inmigrantes/

--------
www.es-ue.org/Documents/España%20recibe%20700.doc
Latinoamericanos en cabeza. De los 2,67 millones de extranjeros empadronados en España, casi 4 de cada 10 (1.031.807) proceden de América Central y del Sur

totaal zijn er 2,67 miljoen immigranten.

hier staat dat bijna 4 op de tien uit Latijns Amerika komt , dus 1.031.807 personen

522.649 inmigrantes proceden de África (sobre todo el Magreb)
522.649 uit Afrika, vooral uit Magreb, Marokko dus.


quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 21:45 schreef gargamel het volgende:

[..]

Mischien heb je de details gemist? Ze hebben een verblijfsvergunning, dus geen vrije vestiging. Ze hebben een vaste baan anders hadden ze die vergunning niet.
Sinds wanneer kunnen we onszelf niet onderhouden?
Wat doe je als land wanneer je een groot continent illegalen hebt die niet weggaan omdat iemand dat werk nu eenmaal moet doen?
Geen vrije vestiging dus. Maar wat weerhoudt ze ervan Nederland bijvoorbeeld binnen te gaan, Marokkanen bijvoorbeeld, familie genoeg hier he.

Vaste baan. Tja, hoe vast is een baan. Ik heb ook een vaste baan, maar een vaste baan betekent niet gegarandeerd. Voor hetzelfde geld volgend maand geen bedrijf en geen baan.

Wat doe je als land wanneer je een groot continent illegalen hebt die niet weggaan omdat iemand dat werk nu eenmaal moet doen?

Afstraffen en terugsturen. Amerika heeft hier al tientallen jaren ervaring mee.
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 21:03 schreef useroid het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens
Maar uit een grote poel zitten bevinden zich wel terroristen.
Niet elke moslim is terrorist maar hellaas is gebleken dat bijna elke terrorist wel moslim is dat is iets wat we onder ogen moeten zien te komen.
Als je die redenering wilt doortrekken zou je moeten constateren dat de moslimterroristen die we hier kennen eigen kweek betreffen en geen mensen die op zoek naar werk naar een ander land zijn gegaan.
De conclusie dat veel terroristen moslims zijn is ook vrij zinloos. Je kan daar niets mee. Er zijn ook veel katholieken terrorist, en nu? Dat is een conclusie van iemand met een baard is een man dus alle mannen hebben een baard. Wat wou je doen? Een nieuwe Reconquista?
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 21:48 schreef drekkoff het volgende:


522.649 inmigrantes proceden de África (sobre todo el Magreb)
522.649 uit Afrika, vooral uit Magreb, Marokko dus.
Primitievelingen dus. En wat moeten wij daar mee?
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 21:52 schreef Galamagalam het volgende:

[..]

Geen vrije vestiging dus. Maar wat weerhoudt ze ervan Nederland bijvoorbeeld binnen te gaan, Marokkanen bijvoorbeeld, familie genoeg hier he.
Dat werkt volgens mij niet anders dan nu.
quote:
Vaste baan. Tja, hoe vast is een baan. Ik heb ook een vaste baan, maar een vaste baan betekent niet gegarandeerd. Voor hetzelfde geld volgend maand geen bedrijf en geen baan.
Tsja je moet ergens een grens trekken. In elk geval moest kennelijk de werkgever mee er was blijkbaar controle. De werkgever moet ook een soort boete betalen. Klinkt allemaal wel als motivatie om te zorgen dat de werknemer niet morgen op straat staat.
quote:
Wat doe je als land wanneer je een groot continent illegalen hebt die niet weggaan omdat iemand dat werk nu eenmaal moet doen?

Afstraffen en terugsturen. Amerika heeft hier al tientallen jaren ervaring mee.
Ja leuk. En wie gaat dat werk dan doen?
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 21:56 schreef Galamagalam het volgende:

[..]

Primitievelingen dus. En wat moeten wij daar mee?
wij Nederlands voorlopig niets, nu hier de werkloosheid zo hoog als de hemel rijkt is, en de economie zo slecht als broodje poep.


Maar in Spanje zitten ze allemaal in de landbouw, tomaten en aarbeien ( ) plukken, in huishoudelijk werk, ( houden de kindjes op hun plek, kunnen ze goed met hun primitievelinge handelingen! ) of maken ze wc's schoon in het ziekenhuis, doen ze prima

ze komen ook niet naar Nederland maar naar Spanje, heb je niet eens bedacht dat dat in het bericht staat?

en als de Nederlandse economie misschien over 25 jaar hersteld is dan zullen die immigraten van nu daar al een goed en gelukkig bestaan hebben opgeboud.
Zolang het goed gaat met de Spaanse economie en slecht met de Nederlandese hoef jij nergens bang voor te zijn.

En tegen de tijd dat de Nederlandse economie weer goed gaat en ze misschien eventueel hierheen komen zul jij blij zijn! Want dan kan jij ze in dienst nemen in en bedrijf tegen de helft van de prijs dei een Nederlandse werknemer eist!!!

iedereen blij!


off topic±
je bent wel een angst haasje zeg
quote:
De Spanjaarden zijn over het algemeen positief over hun nieuwe burgers. De Spaanse bevolking vergrijst in rap tempo. De Spaanse bevolking is door de komst van immigranten in korte tijd gegroeid van 40 naar 44 miljoen inwoners. De meeste buitenlanders in Spanje komen van Marokko en Latijns-Amerika.
Ik ben benieuwd of ze er over 20/30 jaar nog zo overdenken als ook zij de 2de en 3de generatie allochtonen krijgen. Tenzij die natuurlijk ook naar het nog rijkere West- en Noord-Europa vertrekken.

Ik hoop voor Spanje dat het daar beter gaat worden dan in West- en Noord-Europa.
userIcon
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 22:23 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ehm, misschien ben ik verkeerd ingelicht hoor, maar volgens mij was Marokko ooit een Franse kolonie. (Ik kan het ook fout hebben hoor.)
En wat betreft de verhoudingen tussen deze 2 landen; ik kan me nog herinneren dat het een jaar of 2 geleden bijna tot een gewapend conflict kwam tussen hun, vanwege een stukje rots in de Straat van Gibraltar die door Marokkaanse soldaten was ingepikt. Ze schijnen er al een hele tijd over te bakkeleien. Dus je theorie zal je een klein beetje moeten bijstellen.

Edit: We hebben allebei gelijk, het is zowel Spaans als Frans geweest.
Bron:http://www.landenweb.com/geschiedenis.cfm?LandID=23&MAROKKO
Frans en Spaans. Het noordelijkste stukje was Spaans.
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:49 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Illegalen spreken daar beter Spaans dan tweedegeneratie Marokkanen Nederlands hier in Nederland? Tjonge, het is ècht triest gesteld met dit land...
Noord-Afrikanen en illegalen in Frankrijk spreken ook vrijwel altijd perfect Frans, maar om te zeggen dat het daar nu zoveel beter is.
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 21:04 schreef Flumina het volgende:
Ik denk dat het weinig zin heeft om één Europees asielbeleid te voeren. Juist nu er een groot verschil in opvattingen is tussen de wat vruchtbare Noord-Europese landen en de kinderloze Zuid-Europese landen.
Bijna geen enkel land in de oude EU is niet aan het vergrijzen, Spanje en Italie zijn echt niet de enigen hoor.
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 21:30 schreef drekkoff het volgende:

Maar ook omdat er erg veel uit Marrokko komen, dat zegt jullie misschien niet veel, maar als je weet dat Marrokko een ex-spaanse kolonie was, en dat de verhoudingen tussen Marrokko en Spanje altijd uitstekend zijn geweest, verder spreekt de overgrote meerderheid van de Marrokanen een klein beetje Spaans.
Drugs are bad mmmkay?!

Marokko is allang geen kolonie meer van Spanje, Marokko is voor zijn onafhankelijkheid grotendeels van Frankrijk geweest, Spanje had slechts een klein stukje.
De meeste Marokkanen spreken echt geen goed Spaans.
En de verhoudingen tussen Marokko en Spanje zijn al helemaal niet je van het.
quote:

De Culturen verschillen tussen deze twee landen is erg klein, helemaal tussen Marrokko en de Zuid spaanse provincie Andalucie.
Het cultuurverschil is enorm, zowel confessioneel als maatschappelijk. Spanje is enorm gemoderniseerd de laatste decennia en redelijk liberaal. Marokko leeft nog steeds in "achterlijke" tijden.
quote:
De immigraten die dit doen, zullen ongetwijfels in Spanje blijven omdat ze een vaste baan hebben, dit was noodzakelijk om deze verblijfs vergunning! En het klimaat veel op de oorspronkelijke landen lijkt.
De Latijns-Amerikanen misschien wel, de Marokkanen zie ik wel vertrekken naar het Noorden, met name Frankrijk en Belgie. Regen heeft ze eerder ook niet tegen gehouden.
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 21:43 schreef Galamagalam het volgende:
600 duizend mensen is echt enorm veel.
600.000 op een 45 tal miljoen spanjaarden, das hooguit anderhalf procent ofzo ...
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 23:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

600.000 op een 45 tal miljoen spanjaarden, das hooguit anderhalf procent ofzo ...
Maar past natuurlijk ietsje minder makkelijk op een website, dat zal er ook wel mee te maken hebben gehad ....

http://www.26000gezichten.nl
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 23:13 schreef dewd het volgende:
Dat zouden ze hier ook moeten doen. Gewoon alle illegalen een verblijfsstatus aanbieden. Hop heb je meteen een deel te pakken.
Snap niet dat ze dit niet doen in Spanje.
En wie gaat dat betalen.
Illegalen legaal maken betekend dat ze gelijk toegang hebben tot de sociale zekerheden met dito vangnetten.
Illegalen moet je het land uitzetten, het zijn niet voor niks illegalen
Dit bericht gaat als een lopend vuurtje richting mensensmokkelaars die hun handel zomaar vertienvoudigd gaan zien.
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 23:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

600.000 op een 45 tal miljoen spanjaarden, das hooguit anderhalf procent ofzo ...
Maar als zeg 25.000 er van besluiten om naar holland te komen i.v.m het tolerante klimaat hier, en 1% heeft een intergratie probleem dan hebben wij ook een probleem.
Met dank aan de Spaanse overheid.
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:47 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Geldt ook voor mij en hoop dat je mijn voorgaande reactie ook begrijpt.

Het is een minderheid, al kan dat als een groot deel worden omschreven. In spanje is men al een stap verder met de integratie, aangezien elke marokkaan daargoed spaans spreekt (van peuter tot bejaarde).
Dat is echt grote onzin, waar haal je dat vandaan? ooit in spanje geweest? Het klopt dat marokanen daar over het algemeen wel spaans spreken maar ik versta ze nooit, het is gebrekkig en de grammatica klopt niet. Dus wat je daar zegt klopt niet
quote:
Op zondag 8 mei 2005 00:07 schreef useroid het volgende:

[..]

En wie gaat dat betalen.
Illegalen legaal maken betekend dat ze gelijk toegang hebben tot de sociale zekerheden met dito vangnetten.
Illegalen moet je het land uitzetten, het zijn niet voor niks illegalen
Dit bericht gaat als een lopend vuurtje richting mensensmokkelaars die hun handel zomaar vertienvoudigd gaan zien.
Van de belasting en de premies die je dan kunt heffen? Dat kan en gebeurd namelijk niet bij illegalen.
quote:
Op zondag 8 mei 2005 00:15 schreef pegakemi het volgende:

[..]

Maar als zeg 25.000 er van besluiten om naar holland te komen i.v.m het tolerante klimaat hier, en 1% heeft een intergratie probleem dan hebben wij ook een probleem.
Met dank aan de Spaanse overheid.
Ik denk als 1% een integratieprobleem heeft dat je heel blij en tevreden bent.
quote:
Op zondag 8 mei 2005 00:53 schreef gargamel het volgende:

[..]

Van de belasting en de premies die je dan kunt heffen? Dat kan en gebeurd namelijk niet bij illegalen.
Moeten ze wel gaan werken...............en da's meestal een probleem.....
quote:
Op zondag 8 mei 2005 00:53 schreef gargamel het volgende:

[..]

Van de belasting en de premies die je dan kunt heffen? Dat kan en gebeurd namelijk niet bij illegalen.
belasting, premies, welke?
Nu doen ze (daar en hier ook) zwaar onderbetaald werk.
Werk ook waar niemand voor te krijgen is, dat wil zeggen werk waar een baas niet het minimumloon voor wilt betalen en waar een legale niet niet uit zijn nest voor wilt komen daar een uitkering meer oplevert.
Wat krijg je dus.........werk dat een ex-illegaal ook niet meer doet.
Deze voelt zich opeens te meer met zijn legale status en daar hij uitkering van de staat krijgt, huursubsidie en Bijzonder bijstand plus nog een rats aan sociaalwerkers van de voedselbank aan toe.

Nee Spanje zal het wel merken.
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 23:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

600.000 op een 45 tal miljoen spanjaarden, das hooguit anderhalf procent ofzo ...
En over twee jaar is dat, na gezinshereniging, drie procent. En zwart werken blijft natuurlijk voordeliger voor de werkgever dus waarschijnlijk staan de nieuwe illegalen alweer klaar.
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:54 schreef Enchanter het volgende:
[links]Zouden ze in Nederland ook moeten doen voor die arme illegaaltjes[/links]

Enchanter heeft het niet zo op kennis maken met andere personen zodra dat betekent dat anderen ook van voortvarendheid mogen genieten. Stel je toch eens voor dat Enchanter het wat minder krijgt en je wat met anderen moet delen.
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 21:53 schreef gargamel het volgende:

[..]

Als je die redenering wilt doortrekken zou je moeten constateren dat de moslimterroristen die we hier kennen eigen kweek betreffen en geen mensen die op zoek naar werk naar een ander land zijn gegaan.
De conclusie dat veel terroristen moslims zijn is ook vrij zinloos. Je kan daar niets mee. Er zijn ook veel katholieken terrorist, en nu? Dat is een conclusie van iemand met een baard is een man dus alle mannen hebben een baard. Wat wou je doen? Een nieuwe Reconquista?
veel katholieken terrorist hahhaha wat een onzin , noem maar de 5 grote terroristiche aanslagen op van de afgelopen 5 jaar, kijk maar eens of daar een katholiek tussen zit absoluut niet dus . waren helaas voor jouw allemaal moslim terorristen...feiten liegen er niet om .
userIcon
Gaan ze nu tegen 600.000 instromers zeggen "pardon, u mag hier niet blijven" ?
quote:
Op zondag 8 mei 2005 07:15 schreef stevan_A het volgende:

[..]

veel katholieken terrorist hahhaha wat een onzin , noem maar de 5 grote terroristiche aanslagen op van de afgelopen 5 jaar, kijk maar eens of daar een katholiek tussen zit absoluut niet dus . waren helaas voor jouw allemaal moslim terorristen...feiten liegen er niet om .
Er waren wat aanslagen op moskeeen en scholen in Nederland, waren vast niet allemaal moslims.
Maar daar ging het helemaal niet om, het gaat erom dat je er niet zoveel aan hebt om puur te weten of een terrorist moslim is of niet. Dan heb je een paar miljard potentiele verdachten, dat schiet niet op.
quote:
Op zondag 8 mei 2005 01:29 schreef down het volgende:

[..]

En over twee jaar is dat, na gezinshereniging, drie procent. En zwart werken blijft natuurlijk voordeliger voor de werkgever dus waarschijnlijk staan de nieuwe illegalen alweer klaar.
Volgens mij was de bedoeling dat dat dan weer harder werd aangepakt. En terecht.
Nog even opgezocht, de boete is 60000 euro per overtreding. De illegaal wordt gedeporteerd.
quote:
Op zondag 8 mei 2005 01:03 schreef useroid het volgende:

[..]

belasting, premies, welke?
Ja precies, nu geen en daarom moeten ze worden gelegaliseerd zodat die kunnen worden betaald. Het gaat onder meer over de gezondheidszorg waar illegalen nu wel gebruik van maken maar waar niet voor wordt betaald.
quote:
Nu doen ze (daar en hier ook) zwaar onderbetaald werk.
Werk ook waar niemand voor te krijgen is, dat wil zeggen werk waar een baas niet het minimumloon voor wilt betalen en waar een legale niet niet uit zijn nest voor wilt komen daar een uitkering meer oplevert.
Nu ze legaal zijn is precies bekend bij welke bedrijven dit was. Deze zullen dus premies moeten gaan betalen.
quote:
Wat krijg je dus.........werk dat een ex-illegaal ook niet meer doet.
Deze voelt zich opeens te meer met zijn legale status en daar hij uitkering van de staat krijgt, huursubsidie en Bijzonder bijstand plus nog een rats aan sociaalwerkers van de voedselbank aan toe.
Uitkering? Het is juist de bedoeling dat ze een baan hebben. Ze hebben ook alleen een verblijfsvergunning ik vraag me af of daar ook wel recht op een uitkering aan vast zit zoals jij suggereerd. Kun je dat onderbouwen?
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:39 schreef sjorti het volgende:
en dat zouden ze in NL ook eens moeten doen ook goed voor de economie
Griezelig kortzichtig en van een niveau dat ik me afvraag of je er uberhaupt wel eens serieus over hebt nagedacht. Verdiep je eerst in een onderwerp voordat je er een dogma tegenaan smijt!

quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 21:03 schreef useroid het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens
Maar uit een grote poel zitten bevinden zich wel terroristen.
Niet elke moslim is terrorist maar hellaas is gebleken dat bijna elke terrorist wel moslim is dat is iets wat we onder ogen moeten zien te komen.
Ach man wat een onzin. Terroristen heb je overal, voordat je begint met moslims zwart te maken. Ik zal je aantal voorbeelden geven, lees maar aandachtig door:

De Euskadi Ta Askatasuna (Baskisch voor Baskisch Vaderland en Vrijheid of Baskenland en Vrijheid - het woord (e)ta is ook Baskisch voor "en"), beter gekend onder de afkorting ETA, is een separatistische gewapende beweging die een onafhankelijke, socialistische Baskische staat wil stichten.

ETA voert een bloedige strijd tegen de Spaanse overheid, waarbij ook onschuldige burgers niet worden gespaard. Tot en met 2003 doodde de beweging 339 burgers en 478 politie-agenten en militairen.

Een voorbeeld van terrorisme zijn de acties van de Rote Armee Fraktion in de jaren '70 in Duitsland, gericht op de destabilisatie van de Duitse maatschappij.

Afscheidingsbewegingen als de ETA in het Spaanse Baskenland en de IRA in Noord-Ierland bedienden en bedienen zich regelmatig van grove terreuracties, meestal bomaanslagen.

In het Zuid-Amerikaanse Colombia, wordt een deel van de bevolking door terreurdaden onder de duim gehouden van machtige drugskartels.
Een voorbeeld van terrorisme door een staat zijn de Amerikaanse bemoeienissen in Nicaragua in de jaren tachtig. Dit voorbeeld is betwist omdat de Verenigde Staten hier niet direct voor zijn veroordeeld.

Namen van aantal terroristen die ook niet moslim zijn:

Oron Agam (1989-) (Joods Israelier), ook bekend als Human Bullet
Menachem Begin (1913-1992) (joodse Palestijn, later Israëliër)
David Copeland, ook bekend als de "London Nailbomber" (Brit)
Pierre Carette (Belg)
Byron De La Beckwith (1921-2001) (Amerikaan)
Luke Helder, ook bekend als "Smiley Face" bomber (Amerikaan)
Khadaffy Janjalani, ook bekend als "Daf" of "Pek" (Filipijn)
Theodore Kaczynski, ook bekend als de "Unabomber" (Amerikaan)
Tomioka Makoto (overleden) (Japanner)
Timothy McVeigh (overleden) (Amerikaan)
Terry Nichols (Amerikaan)
Jose Padilla (Amerikaan)
Talwinder Singh Parmar (overleden)
Richard Reid (Brit)
Inderjit Singh Reyat (Canadees)
Jakhals" (Venezueel)
Paul Rose (Canadees)

In Michael Moores documentaire Bowling for Columbine wordt een lijst van 16 vermeende Amerikaanse terroristische activiteiten genoemd. Van 1953, met de door de VS opgezette val van de Iraanse premier Mossadegh en de installatie van de Sjah als dictator, tot 2001, wanneer de VS nog 245 miljoen dollar steun geven aan het door de Taliban bestuurde Afghanistan.

Dus ik word er niet meer goed van dat velen hier moslims als de terroristen zien. Er zijn genoeg voorbeelden van terrorisme die ook een niet fundamentalistisch/ extremistische islamitische achtergrond hebben. En die fundamentalisten zijn maar een heel klein percentage in de wereld van 1 miljard moslims. Geloof me als ieder moslim terroristisch was, dan zou de wereld in een hel zijn veranderd........
Nou hier nog, of denkt Verdonk soms dat ze slimmer is dan die leider? Dat is tenminste een man met een visie in plaats van achter de stem van het stomme volk aan te rennen zoals ze hier doen, bedrijft die man politiek, dat betekent leiding geven. Hoedje af voor die politiek.
quote:
Op zondag 8 mei 2005 07:15 schreef stevan_A het volgende:

[..]

veel katholieken terrorist hahhaha wat een onzin , noem maar de 5 grote terroristiche aanslagen op van de afgelopen 5 jaar, kijk maar eens of daar een katholiek tussen zit absoluut niet dus . waren helaas voor jouw allemaal moslim terorristen...feiten liegen er niet om .
Feiten liegen er niet om? Dan heb je zeker nog nooit van de IRA, ETA, de Rode Brigades, die Rote Armee Fraktion of Asala gehoord???? Dat zijn ook echt terroristen, maar dan niet van extreem islamitisch achtergrond. Lees ook maar mijn topic hierboven.
userIcon
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:57 schreef draaier het volgende:
Ik weet niet of de Spanjaarden hierop zitten te wachten maarja die socialist van een Zapatero heeft het allemaal bedacht dus dan zal het wel in iedergeval links-Spanje wel aanspreken en al diegenen die geen werk kunnen krijgen zakken met dertijd wel af naar Frankrijk ,Belgie en Nederland en wat zullen we daar veel plezier aan beleven(not)
Ik denk dat ze Frankrijk en Belgie wel overslaan omdat in die landen het beleid toch iets strenger is als hier in Luilekker-Nederland.
Bedankt Spanje.
Fijn toch die eenwording van Europa...
Erg jammere actie dit

Hoe zit het trouwens met dat "Royale gebaar" wat hier in Nederland door wat mensen is voorgesteld? Ik heb er niks meer over gehoord nl
quote:
Op zondag 8 mei 2005 00:22 schreef jeroenPf het volgende:

[..]

Dat is echt grote onzin, waar haal je dat vandaan? ooit in spanje geweest? Het klopt dat marokanen daar over het algemeen wel spaans spreken maar ik versta ze nooit, het is gebrekkig en de grammatica klopt niet. Dus wat je daar zegt klopt niet
ik ben erg vaak in Spanje geweest en kon ze altijd vrij goed verstaan, natuurlijk kunnen ze het niet perfect maar ze zich verstaan baar maken lukt.
Ik ken zelfs hier marrokkanen die in Marrokko geboren zijn en Spaans spreken

quote:
Op zondag 8 mei 2005 10:54 schreef hakan80 het volgende:

[..]

Feiten liegen er niet om? Dan heb je zeker nog nooit van de IRA, ETA, de Rode Brigades, die Rote Armee Fraktion of Asala gehoord????
Ja, die bestaan ook. Maar helaas wordt de overgrote meerderheid van de terroristische aanslagen niet door de IRA gepleegd, maar door mohammedaanse terroristen.
ik heb al gehoord dat ze allemaal hier naar toe komen, de EU grenzen zijn toch open
[zit opeens in heel ander item krijg nou wat... serverglitch?]
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:57 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ja, die bestaan ook. Maar helaas wordt de overgrote meerderheid van de terroristische aanslagen niet door de IRA gepleegd, maar door mohammedaanse terroristen.
1) Zeg geen mohammedaanse terroristen. Ik word al niet goed daarvan, moslims vereren Mohammed niet als God.

2) Heb je mijn lijst niet gezien van terroristen (zie mijn eerdere topic), daar zitten ook een hele hoop niet moslims tussen.

3) Een terreur organisatie als de ETA heeft al 1000 onschuldige doden op zijn geweten, IRA heeft weet ik veel hoeveel honderden/duizenden slachtoffers gemaakt. (alleen al in Omagh kwamen 31 mensen om het leven door bomaanslag.)

4) Vergeet niet dat Al Qaida door de Amerikanen in Afghanistan is opgericht/ ontstaan om de Russen te bevechten. Het is ontstaan als een terreurproduct van de Amerikanen en niet als een product van de Islam.

5) In 2001 hebben de Amerikanen nog 245 miljoen dollar hulp gegeven aan de fundamentalistische Taliban.

6) Saddam Hoessein is gesteund door Westen en heeft al zijn wapens van Amerika gekregen ter bestrijding van Iran in de oorlog 1980-1988.

7) Ik vraag me af hoe de Islamitische wereld zich ontwikkeld zou hebben zonder bemoeinissen van het Westen?

En verder moet je mijn eerdere topic nog eens lezen.....terrorisme is niet een verschijnsel van de Islam!!
De Spanjaarden zijn over het algemeen positief over hun nieuwe burgers. De Spaanse bevolking vergrijst in rap tempo. De Spaanse bevolking is door de komst van immigranten in korte tijd gegroeid van 40 naar 44 miljoen inwoners. De meeste buitenlanders in Spanje komen van Marokko en Latijns-Amerika.

Ook in Spanje is Ali B aanwezig!!!! Kan die gast in eigenland niet aan de bak komen ofzo....
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:39 schreef pberends het volgende:
Oe, daar gaan de Spanjaarden nog spijt van krijgen.
Sukkel.

Kom eens achter je klote-pc vandaan en ga eens weg uit dat verderfelijke venray, of ander limburgs kutdorp vol met kaalkoppen.

Idioot.
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:49 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Illegalen spreken daar beter Spaans dan tweedegeneratie Marokkanen Nederlands hier in Nederland? Tjonge, het is ècht triest gesteld met dit land...
He, Radovan Karadzic, you are free to leave.
Ga weg dan. Ik hou je niet tegen. Azijnpissers kunnen we missen als kiespijn. ALS KIESPIJN!
Zoek steun bij Slobodan. Misschien dat hij je kan helpen.

Hoest met de kruisvaart?
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:59 schreef Mustafa1980 het volgende:
ik heb al gehoord dat ze allemaal hier naar toe komen, de EU grenzen zijn toch open
En dit baseer je op?
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:35 schreef Aka-Zigor het volgende:

[..]

Ik denk dat ze Frankrijk en Belgie wel overslaan omdat in die landen het beleid toch iets strenger is als hier in Luilekker-Nederland.
Bedankt Spanje.
Fijn toch die eenwording van Europa...
Er staat me bij dat we zolangzamerhand het strengste beleid van europa hebben. Maar jij weet het beter kennelijk, bron toevallig? In elk geval geeft het almaar dalende instroomaantal de indruk dat het zo is.
userIcon
quote:
Op zondag 8 mei 2005 15:57 schreef gargamel het volgende:

[..]

Er staat me bij dat we zolangzamerhand het strengste beleid van europa hebben.
Tja, iets hebben en iets uitvoeren zijn altijd nog 2 verschillende dingen.
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:47 schreef hakan80 het volgende:

[..]

1) Zeg geen mohammedaanse terroristen. Ik word al niet goed daarvan, moslims vereren Mohammed niet als God.

2) Heb je mijn lijst niet gezien van terroristen (zie mijn eerdere topic), daar zitten ook een hele hoop niet moslims tussen.

3) Een terreur organisatie als de ETA heeft al 1000 onschuldige doden op zijn geweten, IRA heeft weet ik veel hoeveel honderden/duizenden slachtoffers gemaakt. (alleen al in Omagh kwamen 31 mensen om het leven door bomaanslag.)

4) Vergeet niet dat Al Qaida door de Amerikanen in Afghanistan is opgericht/ ontstaan om de Russen te bevechten. Het is ontstaan als een terreurproduct van de Amerikanen en niet als een product van de Islam.

5) In 2001 hebben de Amerikanen nog 245 miljoen dollar hulp gegeven aan de fundamentalistische Taliban.

6) Saddam Hoessein is gesteund door Westen en heeft al zijn wapens van Amerika gekregen ter bestrijding van Iran in de oorlog 1980-1988.

7) Ik vraag me af hoe de Islamitische wereld zich ontwikkeld zou hebben zonder bemoeinissen van het Westen?

En verder moet je mijn eerdere topic nog eens lezen.....terrorisme is niet een verschijnsel van de Islam!!
goed gezegd,
terroristen kunnen je alleen bij de groep terroristen zetten, geen gelovigen, vrijheidstrijders, gelijkheids strijders, onder drukkings strijders.


vandaag zo een speciale dag, 60 jaar oorlog voorbij, zijn jullie misschien al vergeten waarom die oorlog begon? Omdat Hitler zei dat de joden, homo's en zigeuners overal de schuld van hadden. Het zelfde doe je als je zegt dat alle terrorsiten moslims zijn.
Ik weet of het lijkt dat alle terroristen moslims zijn, dat krijg je echter voorgespiegelt, er zijn zat misdaden die de gehele bevolking treffen, zie zuid Amerika, zie Azie, zie Noord Ierland, zie Noord Spanje, zie Afrika. Daar krijgen we echter geen berichten over van het nieuws, tv, kranten etc, of domweg omdat bepaalde mensen het niet willen of kunnen zien.


Diep en Diep triest dat er nog uitgelegt moet worden aan bepaalde mensen dat achtergrond, familie banden , geloof ,huidkleur, je niet kan accocieren met geweld, terrorisme, corruptie etc.

we leven dacht ik in de 21e, maar sommigen leven dus blijkbaar in de middeleeuwen. Het lijkt zo makkelijk om te zeggen dat alle terroristen moslims zijn. Maar wat heb je er aan>??? Wil je alle moslims in Getto's plaatsen? Deporteren misschien??



En die lui worden dus automatisch Europeaan en hebben d.m.v. de europese grondwet straks meer te vertellen over ons land dan wij zelf....

Langs de ene kant een rem zetten op het aantal polen dat hier binnen komt, en vervolgens via de andere kant nog meer marokkanen toelaten..

Laat dan liever die polen massaal toe, die werken tenminste en weten zich te gedragen!!
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:39 schreef sjorti het volgende:
en dat zouden ze in NL ook eens moeten doen ook goed voor de economie
tuurlijk nog meer uitkeringen uitdelen. welkom in lui lekkerland ,mooi huis , blonde wijfen , een uitkering en je hoeft er nog niet een voor te werken.......
userIcon
maakt me geen flicker uit
87  van 87 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd4
» 25/05 Breivik prijst optreden politie op Utøya28
» 25/05 Japanse 'tsunamimotor' naar museum VS14
» 25/05 Dikke Britse tiener uit eigen huis bevrijd22


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden