Nieuwe Bugatti haalt 400 km/h

Opmerkelijk • Geschreven door Nolius op 06-05-2005 @ 01:56
print 
Met 400 kilometer per uur over de A2 scheuren, het kan binnenkort. Vanaf augustus wordt de nieuwe Bugatti Veyron 16.4 in productie genomen die deze snelheid kan halen. Op het Volkswagen-testcircuit Ehra-Lessien werd de topsnelheid een paar keer gemeten. De snelste auto tot nu toe is van de Zweedse sportwagenbouwer Koenigsegg CCR. Eind februari werd met een wagen van dit bedrjif (filmpje) 387,87 kilometer per uur gehaald.


De Bugatti Veyron 16.4

De nieuwe Bugatti kost ruim één miljoen euro en is al door één Nederlander besteld. Maar die wil anoniem blijven. De eerste bolide wordt in oktober afgeleverd. In totaal zullen er 300 stuks worden gemaakt.

Bron: De Telegraaf


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

25746 views / 109 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 109 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
userIcon
400 km/u over de A2? Onmogelijk, altijd files .
userIcon
dat is wel strak!!!!
userIcon
Je kan liever met 400 over de A4 scheuren.

quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 01:59 schreef NootjesBV het volgende:
*flits*
Met die snelheid kan dat niet eens
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 01:57 schreef Steeven het volgende:
400 km/u over de A2? Onmogelijk, altijd files .
Maar mag je op de duiste autobahn niet zohard gassen als jezelf wilt?
Ik meen dat ze met advies snelheden werken daar maar dat wil niet zeggen dat je je er aan moet houden gezien het rijgedrag van de gemiddelde duitser op de snelweg daar.
In Nederland kun je amper leuk rijden met zo'n wagen,is ons landje veel te nauw/klein voor...........
Ja joh, je lkker met 400 km/h om een boom heen vouwen.......lekker Bugatti- en mensenorigami spelen. Net of dat er OOIT ook maar iemand in een auto (Bugatti is een auto JoBo, geen motor) op de weg 400 km/h wil en kan gaan rijden. LB allemaal. De man en zijn speeltjes toch. (moet trouwens niet zeiken, want heeft zelf ook bedenkelijke hobbies en passies zoals voetbal, etc. )
De tering, daar had Jeremy het toch aan het kortste eind.
Ik ook btw.

Ik had echt niet gedacht dattie er ooit nog zou komen.
Desalniettemin: godver, wat een geile bak!!!!
userIcon
Zouden airbags nog wel nut hebben met zo'n snelheid?
userIcon
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 02:01 schreef Scuderia_Mark het volgende:

[..]

Maar mag je op de duiste autobahn niet zohard gassen als jezelf wilt?
Ik meen dat ze met advies snelheden werken daar maar dat wil niet zeggen dat je je er aan moet houden gezien het rijgedrag van de gemiddelde duitser op de snelweg daar.
In Nederland kun je amper leuk rijden met zo'n wagen,is ons landje veel te nauw/klein voor...........
Betekent nog niet dat je je gevaarlijk mag gaan gedragen
userIcon
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 02:08 schreef Bushmaster het volgende:
Zouden airbags nog wel nut hebben met zo'n snelheid?
Nee, maar met de helft van die snelheid ook niet.
userIcon
dat mag ook wel... een 8 liter blok verdeeld over 16 cylinders (W16), 64 kleppen, 4 turbos met een vermogen van 1001 PK en 1250 Nm
verder is ie 4 wiel aangedreven en uitgerust met 7 versnellingen...

ok ok... ik zal het eerlijk toegeven... ik heb hem besteld...







quote:
Met 400 kilometer per uur over de A2 scheuren, het kan binnenkort.
Ehm, nee lul, dan wordt je geflitst.
Of is de Autobahn ook een A2?
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 02:08 schreef Bushmaster het volgende:
Zouden airbags nog wel nut hebben met zo'n snelheid?
een mooi gezicht ziet er veel beter uit in een grafkist.
Met 80 tegen een boom/muur etc overleef je al niet...
F1 heeft geen airbags, met goede gordels/kreukzone is een aribag ook niet zo nodig, maar ja niemand heeft zin zich zin elke keer in te hijsen in een 5 punts gordel. (en nee dit heeft gene zin in een oude gsi, behalve dat het wel prettig rijdt)
userIcon
Strakke achterkant
userIcon
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 02:14 schreef Sejr het volgende:

[..]

Of is de Autobahn ook een A2?

Autobahn A2
Baubeginn: 1934
Projekttyp: Autobahn
Ort(e):
Oberhausen, Nordrhein-Westfalen, Deutschland
Hannover, Hannover (Region), Niedersachsen, Deutschland
Braunschweig, Niedersachsen, Deutschland
Wolfsburg, Niedersachsen, Deutschland
Magdeburg, Sachsen-Anhalt, Deutschland
Werder, Potsdam-Mittelmark (Kreis), Brandenburg, Deutschland
Nahmitz, Potsdam-Mittelmark (Kreis), Brandenburg, Deutschland
Vlotho, Herford (Kreis), Nordrhein-Westfalen, Deutschland
Ahrensburg, Stormarn (Kreis), Schleswig-Holstein, Deutschland
Wunstorf, Hannover (Region), Niedersachsen, Deutschland
Bad Oeynhausen, Minden-Lübbecke, Nordrhein-Westfalen, Deutschland
Bottrop, Nordrhein-Westfalen, Deutschland
Dortmund, Nordrhein-Westfalen, Deutschland
Gladbeck, Recklinghausen (Kreis), Nordrhein-Westfalen, Deutschland
Gelsenkirchen, Nordrhein-Westfalen, Deutschland
Kamen, Unna (Kreis), Nordrhein-Westfalen, Deutschland
Hamm in Westfalen, Nordrhein-Westfalen, Deutschland
Oelde, Warendorf (Kreis), Nordrhein-Westfalen, Deutschland
Bielefeld, Nordrhein-Westfalen, Deutschland
Hohenwarthe, Jerichower Land, Sachsen-Anhalt, Deutschland
userIcon
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 02:14 schreef Sejr het volgende:

[..]

Ehm, nee lul, dan wordt je geflitst.
Of is de Autobahn ook een A2?
Alles boven de 280 ofzo wordt niet meer geflitst :')
Geef mij dan maar toch deze:

quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 02:08 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Betekent nog niet dat je je gevaarlijk mag gaan gedragen
DAT klopt idd......heb je helemaal gelijk in!
Echter weet ik wel dat er zat mogelijkheden bestaan om tegen betaling een echt race circuit op te mogen met je wagen.
Spa Francorshamps en de Neurenburgring(ouwe versie van 25km) bieden deze mogelijkheid.
Kun je naar harte lust 'gummen' en hem op topsnelheid proberen te rijden,ga je onverhoopt de vangrails in heb je alleen jezelf ermee en breng je geen andere mensen in gevaar.
Zit je hooguit met een plat gereden Bugatti...............en een FLINKE deuk in je ego langs de baan.........
userIcon
het is toch al veel langer bekend dat de bugatti 400km/u gaat halen?
userIcon
De 16/4 Veyron doet al sinds oktober 1999 406km/h, alleen nu worden de eersten uitgeleverd aan derden. Ze zijn allemaal al vergeven overgens voor $700.000.
quote:
Bugatti will even ship out a special engineer to the owner to perform high speed testing, preparation for a 400 Km/h top speed run will include different programming of the engine electronics and even fitting special Michelin tires, just for this run, afterwards these will again be removed by the engineer.
Ook interessant: http://money.howstuffworks.com/bugatti.htm
Anoniem blijven??! Met zo'n auto??

Ik denk dat die geregeld het nieuws zal halen....




....als 'ie weer vast zit op een verkeersdrempel...
quote:
Nieuwe Bugatti haalt 400 km/h
Leuk zo'n topsnelheid alleen heb je er in ons land geen reet aan.
Buiten het feit dat je zo'n wagen niet snel kan rijden op onze snelwegen staat me iets bij dat geen ENKELE verzekeringmaatschappij hem wil verzekeren,of je moet hem laten begrenzen op ik geloof 220 km p/u.
Schiet dus niet op als je hem aanschaft met het idee hem op topsnelheid te 'trappen' .
userIcon
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 02:48 schreef Scuderia_Mark het volgende:

[..]

Leuk zo'n topsnelheid alleen heb je er in ons land geen reet aan.
Buiten het feit dat je zo'n wagen niet snel kan rijden op onze snelwegen staat me iets bij dat geen ENKELE verzekeringmaatschappij hem wil verzekeren,of je moet hem laten begrenzen op ik geloof 220 km p/u.
Schiet dus niet op als je hem aanschaft met het idee hem op topsnelheid te 'trappen' .
Ik denk dat ie er niet eens mee mag rijden op de openbare weg. Dat ding is nl. even breed als een Hummer, en daar mag je in Europa ook niet mee rijden, daarom is er een Europees model van die 20cm minder breed is.
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 02:37 schreef LuieSurinamer het volgende:
het is toch al veel langer bekend dat de bugatti 400km/u gaat halen?
Precies, dit nieuws is al minimaal 1 jaar oud, ik heb ergens nog wel een tijdschrift liggen, waar deze auto instaat.. }:O
geloof mij vrij, als je poen genoeg hebt om deze te kopen heb je poen genoeg om een verzekering te krijgen en heb je poen genoeg om hem door de keuring te krijgen ook ...
userIcon
Ik kan niet wachten tot de Stig 'm gaat testen bij Topgear
userIcon
Pff met 10000 dollar werk+onderdelen heeft mijn supra ook 1000 pk. Alleen de ratio van de bak en verschillende dingen zoals wielomtrek, final drive, differentieel e.d. betekenen dat ik maar 320km/u kan.

En hij is mooier dan die bugatti

userIcon
Waarom kijkt ie zo zielig ??
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 02:59 schreef StefanP het volgende:
Pff met 10000 dollar werk+onderdelen heeft mijn supra ook 1000 pk. Alleen de ratio van de bak en verschillende dingen zoals wielomtrek, final drive, differentieel e.d. betekenen dat ik maar 320km/u kan.

En hij is mooier dan die bugatti
Red je niet, 1200 pk haal je wel, maar niet met jou budget.
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 02:33 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Alles boven de 280 ofzo wordt niet meer geflitst :')
Tot 1750 KM/u registreert een radarcontrole. Geen idee wat het nut is dat ze dat aankunnen, maar ze kunnen het wel... Het niet meer flitsen boven de 270 heeft enkel te maken met de beperking van de fotoapparatuur, niet van de registratie. Zelf vind ik dat nogal raar...
userIcon
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 03:24 schreef Slush het volgende:

[..]

Tot 1750 KM/u registreert een radarcontrole. Geen idee wat het nut is dat ze dat aankunnen, maar ze kunnen het wel... Het niet meer flitsen boven de 270 heeft enkel te maken met de beperking van de fotoapparatuur, niet van de registratie. Zelf vind ik dat nogal raar...
Heeft met de sluitertijd van de camera te maken, als jij al uit het plaatje bent voor het diafragma geopend is kunnen ze geen foto van je nemen.
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 02:07 schreef -Xerxes- het volgende:
De tering, daar had Jeremy het toch aan het kortste eind.
Ik ook btw.

Ik had echt niet gedacht dattie er ooit nog zou komen.
Desalniettemin: godver, wat een geile bak!!!!
Dan heeft dat horloge straks ook nog nut!
lelijke bak, en nog zinloos ook...
een ruime maybach heeft meer nut...en ruimte...
userIcon
Binnenkort op,


http://www.wreckedexotics.com/



*Maar het kan ook zijn dat ie in een collectie verdwijnt je weet wel zo'n prive muzeum.
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 02:52 schreef raphidae het volgende:

[..]

Ik denk dat ie er niet eens mee mag rijden op de openbare weg. Dat ding is nl. even breed als een Hummer, en daar mag je in Europa ook niet mee rijden, daarom is er een Europees model van die 20cm minder breed is.
wat een onzin. Bedoel je soms de H2?
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 02:59 schreef StefanP het volgende:
Pff met 10000 dollar werk+onderdelen heeft mijn supra ook 1000 pk. Alleen de ratio van de bak en verschillende dingen zoals wielomtrek, final drive, differentieel e.d. betekenen dat ik maar 320km/u kan.

En hij is mooier dan die bugatti
Alleen een beetje jammer dat ie van jou dan na 10 min op de parkeerplaats showen is overleden.
userIcon
Ooooow mooi, nog sneller. Kunnen blitse mannetjes voor nog meer ellende zorgen. Van mij mogen ze autos standaard niet sneller dan 120 maken. Autowegen zijn niet om ze sne te gaan. Laat ze dat lekker op een circuit doen.
userIcon
Over smaak valt in dit geval niet te twisten, dit is met afstand de mooiste sportwagen die er is.
Ik vraag me sowieso af of je met zo;n auto in Nederland mag rijden.... Volgens mij kan je die niet eens verzekeren!
userIcon
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 02:34 schreef PvtRyan het volgende:
Geef mij dan maar toch deze:

Nee, geef mij maar deze:





Maar het is wel een mooie auto
userIcon
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 01:59 schreef NootjesBV het volgende:
*flits*
Niks geen flits.... Zo snel kan de paal niet flitsen... Ja flits ie maar heeft ie nix op beeld.... De ideale uitkomst:D !!!11!!!:D:D!!!1!!!!
Heb `m vorig jaar oktober van dicht bij gezien (en gehoord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ). We waren 'met de zaak' naar de fabriek van Continental banden. Daarbij hoorde ook een bezoek aan de testbaan.



Wat een bruut ding, niet normaal! Kost idd 1 miljoen waarvan een aanbetaling van 700000 euro is vereist!
Mercedes W125
Bouwjaar 1937
topsnelheid; 436.9 km/h




On January 28, Rudolf Caracciola set a new class record in a 12-cylinder car with special enclosed streamlined body. It set a top speed of 436.9 km/h during a one-kilometer run in one direction with a flying start. This is the highest speed ever driven on an ordinary road.

http://www.ddavid.com/formula1/story1.htm
userIcon
Ik vraag me wel af hoe lang dit ding z'n topsnelheid zou volhouden... "Continu"? Gezien het feit dat niemand het zal doen, zal het best kunnen dat-ie het niet aankan... In Australie hebben ze een kaarsrechte weg van 100 km lang (gebeuren veel ongelukken trouwens); daar kan je toch een kwartiertje planken, dan omkeren, en terugrijden... Ben benieuwd wat dat met de temperatuur van de banden e.d. doet!
userIcon
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 08:45 schreef yeroen1979 het volgende:
Heb `m vorig jaar oktober van dicht bij gezien (en gehoord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ). We waren 'met de zaak' naar de fabriek van Continental banden. Daarbij hoorde ook een bezoek aan de testbaan.



Wat een bruut ding, niet normaal! Kost idd 1 miljoen waarvan een aanbetaling van 700000 euro is vereist!
Hehe beetje jammer van die vooropgeplakte nummerplaat gaat ie vast geen 400 meer
userIcon
BTW: dit autootje is niet echt geschikt voor Nederland, want je komt over geen enkele verkeersdrempel........
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 09:05 schreef HIHIHIHI het volgende:
Mercedes W125
Bouwjaar 1937
topsnelheid; 436.9 km/h

[afbeelding]


On January 28, Rudolf Caracciola set a new class record in a 12-cylinder car with special enclosed streamlined body. It set a top speed of 436.9 km/h during a one-kilometer run in one direction with a flying start. This is the highest speed ever driven on an ordinary road.

http://www.ddavid.com/formula1/story1.htm
ja maar dat is geen auto dat op de normale wegen mag/mocht rijden.
userIcon
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 08:02 schreef kL0j00h het volgende:
Ooooow mooi, nog sneller. Kunnen blitse mannetjes voor nog meer ellende zorgen. Van mij mogen ze autos standaard niet sneller dan 120 maken. Autowegen zijn niet om ze sne te gaan. Laat ze dat lekker op een circuit doen.
Met een wagen van een miljoen onder je reet ga je echt niet roekeloos rijden. Veel te dure auto om te beschadigen ( zeker met die andere gekke mensen op de weg (met of zonder petje)), in Nederland zal het alleen bij een "cruise" auto blijven of een wagen voor op het racecircuit.
Het mooiste er aan vindt ik al sinds de introductie dat ie van 0 tot 100 gaat in...


...de eerste versnelling
50  van 109 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden