Pitbulleke had ons via de
nieuws-submit te melden:

Voormalig GroenLinks-lijsttrekker Paul Rosenmöller blijkt flink te verdienen aan zijn voorzitterschap van
de integratiecommissie, die binnenkort na twee jaar wordt opgeheven. Hij vangt hiervoor ruim 140.000 euro. De werkzaamheden voor deze zogeheten commissie PaVEM (PArticipatie van Vrouwen uit Etnische Minderheidsgroepen), waarin ook prinses Máxima zit, nemen gemiddeld één dag per week in beslag.
Rosenmöller krijgt per dag een vaste vergoeding van 1.360 euro exclusief btw. Per jaar is een maximumbedrag van 70.720 euro afgesproken. Voor elke werkdag krijgt de ex-politicus nog 15% extra voor de gemaakte onkosten.
VVD-Kamerlid Frans Weekers noemt de vergoeding van Paul Rosenmöller
''schandalig veel.'' Hij gaat hierover aan minister De Geus van Sociale Zaken om opheldering vragen.
''Zeker nu het kabinet de mond vol heeft over de te hoge bonussen van sommige mensen bij semi-overheidsinstellingen, zoals Nuon of Eneco. Het lijkt erop of er met twee maten wordt gemeten.''Prinses Máxima krijgt voor haar werkzaamheden maximaal 34.400 euro per jaar. Dat is op basis van 20 dagen werk à 1.360 euro per dag en 20 vergaderingen à 360 euro. In tegenstelling tot de toelagen voor Paul Rosenmöller zijn deze bedragen inclusief btw. Volgens een woordvoerder van de Rijksvoorlichtingsdienst geeft prinses Máxima dit geld, net als al de andere bedragen die zij en prins Willem- Alexander met dergelijke activiteiten verdienen, aan een goed doel.
Rosenmöller laat in een reactie weten dat hij heeft afgezien van het wachtgeld waarop hij als oud-Kamerlid nog recht heeft. Dit omdat hij naast het geld voor het voorzitterschap van de PaVEM ook nog andere inkomsten heeft zoals zijn werkzaamheden voor de IKON-tv. Verder zegt hij de honorering van de werkzaamheden nooit een punt van discussie is geweest.
''Ik kreeg gewoon te horen: dit krijg je ervoor. Dit krijgen leden van vergelijkbare zware commissies ook''.
Update 13:58Naast de VVD vinden ook D66 en GroenLinks de beloning die het ministerie van Sociale Zaken uittrekt voor de leden van adviescommissies, veel te hoog. De partijen reageren op het bericht dat Rosenmöller ruim 70.000 euro per jaar krijgt voor één dag werk per week.
VVD'er Weekers wijst erop dat minister De Geus van Sociale Zaken en premier Balkenende onlangs zelf een aanval openden op de hoge salarissen van topmensen bij energiebedrijven:
''Laat De Geus dan ook in eigen huis orde op zaken stellen''. Het VVD-Kamerlid vindt dat het salaris van kabinetsleden als uiterste richtsnoer kan gelden.
''Maar als ik de vergoeding van Rosenmöller naar een voltijdsbaan omreken, kom ik uit op bijna 350.000 euro per jaar. Dat is ongepast, zeker voor zo'n risicoloze publieke functie. Ik had meer maatschappelijke verantwoordelijkheid verwacht van de oud-voorman van GroenLinks, de partij die altijd vloekt en tiert tegen hoge beloningen.''D66-Kamerlid Bakker noemt de commissiebeloningen waanzin:
''Het toont aan in welke mallemolen van vergoedingen we terecht zijn gekomen.'' GroenLinks sluit zich aan bij de roep om verlaging van de beloning van rijkscommissies. GroenLinks-fractieleider Femke Halsema en Kamerlid Wynand Duyvendak willen verder dat de vergoedingen voor dergelijke commissies voortaan vooraf openbaar worden gemaakt.
quote:''schandalig veel.''

en dat voor een linkse politicus....
Ach, vroeger in de havens was er al een gezegde : Rosenmóller : Hozenvuller.
Er is weinig vervanderd.
En uiteindelijk zijn het allemaal hypocrieten die zwichten voor het geld...Er komen euro's op tafel en alle principes gaan overboord.
Ach het is menselijk!
Duidelijk voorbeeld van: links lullen, rechts zakkenvullen!
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:35 schreef Rnej het volgende:[..]

en dat voor een linkse politicus....
Nou nou, wat een verrassing zeg dat het een linkse politicus is! Het blijkt immers dat zij hun idealen het gemakkelijkst verkwanselen voor wat centen!
Wederom, links lullen recht vullen.
Dat zijn standaard bedragen voor consultants in de overheid. Alle consultants verdienen zoveel.
Owel: links lullen, ... ...
Goed zo Paul, maak het je achterban maar duidelijk.
Geld heeft de toekomst. Kom of voor je eigen nering. Ieder voor zich.
2008:PR stapt over naar de VVD.
links lullen en rechts vullen zou youp zeggen
Haha, is 70.000 Euro per jaar nu al een "kapitaal"? Wat een giftige jaloerse suffertjes hier.
Ga eens kijken wat andere freelancers met zijn ervaring vragen voor een dagje advieswerk... welkom in de grotemensenwereld.
en zo zien we de echte rode rakkers weer terugkomen, nu mag alleen iemand mij nog uitleggen wat de BTW hiermee te maken heeft. Ze bedoelen vast bruto en netto lonen.
Ben benieuwd hoe hij dit gaat proberen recht te lullen in Barend & van Dorp... Valt een beetje van zijn voetstuk nu...
Ik zou zeggen laat hem lekker graaien, alsof de schreeuwende moraalriddertjes hier maar niet al te graag zo'n salaris willen hebben. De overheid heeft zelf de begroting destijds goedgekeurd, beetje hypocriet om er dan nu ophef over te maken.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:40 schreef Zpottr het volgende:
Haha, is 70.000 Euro per jaar nu al een "kapitaal"? Wat een giftige jaloerse suffertjes hier.
Ga eens kijken wat andere freelancers met zijn ervaring vragen voor een dagje advieswerk... welkom in de grotemensenwereld.
Ja jij verdient natuurlijk veel meer met één dag inde week werken net als onze groen slinkser?
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:39 schreef germy het volgende:links lullen en rechts vullen zou youp zeggen

Ja, op het moment dat hij in de spiegel kijkt.
On-topic: Tja, wat moeten we hier nou nog van zeggen. Links is gewoon niet serieus te nemen, simpel.
Paul is al jaren milionair, maar blijkbaar is dat niet genoeg voor hem.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:42 schreef stevenloyens het volgende:[..]
Ja jij verdient natuurlijk veel meer met één dag inde week werken net als onze groen slinkser?
Nee hoor, ik verdien niet meer. Maar ik weet wel wat we kwijt zijn als we iemand van naam laten komen om een adviesje te geven, cursusje te doen of lezinkje te houden. 1360 Euro per dag is dan echt niet heel veel, sorry.
Wat een lekker ongenuanceerde reacties weer. Die man kan er ook niets aan doen dat hij zoveel krijgt als je het bericht goed leest. Ook staat er niet wat hij doet met dat geld. Misschien doneert hij veel aan goede doelen enzo.
Natuurlijk is het erg veel en het kan vast minder, maar dan moet je het beleid veranderen. Vergoedingen voor vergaderingen zijn heel normaal, zelfs in kleine organisaties.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:40 schreef Zpottr het volgende:
Haha, is 70.000 Euro per jaar nu al een "kapitaal"? Wat een giftige jaloerse suffertjes hier.
Ga eens kijken wat andere freelancers met zijn ervaring vragen voor een dagje advieswerk... welkom in de grotemensenwereld.
Precies!
Al dat gezeik tegenwoordig over de hoogte van salarissen, ik vraag me af of er ook maar iemand is die zal zeggen "70.000 euro??" "Nee, haalt u daar maar 20.000 euro van af, zoveel wil ik niet verdienen." De mensen maken de fout de personen die zo'n 'buitensporig' salaris verdienen aan te pakken, je moet die mensen niet persoonlijk aanvallen maar de instanties die hen het salaris bieden!
En even off topic, waarom zij de topman van Essent geen 800.000 euro per jaar mogen verdienen en een beroemd voetballer wel een paar miljoen per jaar. Daar hoor ik helemaal niemand over klagen. Dat is pas triest, een paar miljoen per jaar verdienen alleen omdat je een bal tussen twee palen kan trappen...
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:41 schreef __Eclipse__ het volgende:Ben benieuwd hoe hij dit gaat proberen recht te lullen in Barend & van Dorp... Valt een beetje van zijn voetstuk nu...
Wat verdienden zij ook al weer, waarom zijn ze overgestapt naar Talpa? Als er 2 zijn die daar niet kritisch over mogen zijn... Ik vraag me af op welk voetstuk Paul stond bij jou. Volgens mij heeft hij het meeste geld van alle politici bij elkaar
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:38 schreef ElectricEye het volgende:.
2008:PR stapt over naar de VVD.
ECHT NIET, DIE WILLEN WE NIET BIJ DE VVD !!!
Is dat incl. kinderopvang, 13e maand en vakantiedagen?
Maar, oké, het is leuk verdiend, ik zou ook geen nee zeggen. Leuk al die commissies, die rapporten verdwijnen toch weer in de la, laat staan dat ze schokkende conclusies trekken...
quote:VD-Kamerlid Frans Weekers noemt de vergoeding van Paul Rosenmöller ''schandalig veel.'' Hij gaat hierover aan minister De Geus van Sociale Zaken om opheldering vragen. ''Zeker nu het kabinet de mond vol heeft over de te hoge bonussen van sommige mensen bij semi-overheidsinstellingen, zoals Nuon of Eneco. Het lijkt erop of er met twee maten wordt gemeten.''
En nu is de VVD opeens wel de mening aangedaan dat iemand teveel kan verdienen? Waar waren ze zelf in dat hele debat over de salarissen van topmanagers? Toen waren ze ijzig stil. Hypocryte schijnheilen.

Dit neemt niet weg dat ik het belachelijk vind dat Rosemoller zoveel vangt voor zo weinig werk.
Goed om te zien dat er tenminste nog iemand voordeel trekt van de multiculturele kermis, vooral omdat Paul Röseluller zelf een typische vrouw uit een etnische minderheidsgroep is.
Kunnen we de snuivende huisarts Rob Oudkerk niet schadeloos stellen voor zijn bijdragen aan de vrouwen uit etnische minderheidsgroepen?
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:48 schreef Dunaghiri het volgende:[..]
ECHT NIET, DIE WILLEN WE NIET BIJ DE VVD !!!
volledig mee eens....
ik wil echt geen schijnheilige linkse politicus zien die eerst altijd tegen hoge salarissen was en er nu zelf ook gebuik van maakt net zoals Kok dat doet....
stelletje schijnhelige zakken
Als ze de kleine man plukken,
vult de grote man zijn tukken.
Ook de regering kan er wat van,
beduvelt de burger waar het maar kan.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:37 schreef The_Duce het volgende:Duidelijk voorbeeld van: links lullen, rechts zakkenvullen!

Inderdaad. Dit komt de geloofwaardigheid van de linkse kerk niet ten goede
En dan nog trots vertellen dat ie afziet van de wachtgeldregeling... ongelofelijk....
En dan gaan hier nog mensen vertellen dat 70.000 per jaar niet veel geld is. Nou voor maar voor een bijbaantje waar je gemiddeld één dag per week aan kwijt bent, en dus maar zo'n 52 dagen per jaar, echt diep triest... En dan krijgt ie ook nog eens 15% extra voor gemaakte onkosten, komt ie dus op 80.500 per jaar... Echt te triest voor woorden dit...
Ik heb er geen moeite mee dat hij zoveel krijgt. Ik heb er wel moeite mee dat linkse politici altijd gaan janken als anderen zoiets krijgen.
Wel zeuren over een splinter in iemand anders zijn ogen, maar de balk in zijn eigen oog ziet hij niet.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:54 schreef Big_Poppa het volgende:
[..]
de linkse kerk
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:37 schreef The_Duce het volgende:Duidelijk voorbeeld van: links lullen, rechts zakkenvullen!

Dus een dergelijk salaris staat gelijk aan je zakken vullen? Prima, zijn we het daar in ieder geval over eens. Maar dan wil ik voortaan ook niks horen over hoe hard iemand er voor moet werken en blablablabla.
Zodra het een links persoon is die dit verdiend, is het links lullen, rechts vullen. Maar als een politiek neutraal of rechts persoon dit verdiend, is het opeens loon naar werk.
Groen Links is in de basis toch geen partij die opkomt voor de minder bedeelden? Als hij bij de socialistische partij gezeten had dan was 'm dat wel aan te rekenen, maar ik snap niet waarom een linkse politicus niet op een legale manier aan z'n geld mag komen.
Je moet zorgen dat je Tweede Kamer-lid wordt, net nadat je 50 geworden bent stap je op (keer niet meer terug na verkiezingen). Het mooie is dat je dan een ruime wachtgeldregeling krijgt die doorloopt tot je 65e (zonder sollicitatieplicht met pensioenopbouw).
Lekker belangrijk zeg. Laat die kerel toch gewoon een centje verdienen. Als iemand het aan jullie aanbied, dan zou je ook niet zeggen "ah, doe maar de helft". Alle Nederlanders die erover zeiken zijn gewoon een "beetje dom".
Ik begin nu toch wel heeeeeeel erg nieuwsgierig te worden naar wat die integratiecommissie voor elkaar heeft weten te krijgen. Volgens mij is het in twee jaar alleen maar erger geworden.
En waarom zetten ze een vent als PR in zo'n commissie

PaVEM
Maar verder wens ik hem en Marcel van Dam en Jack Spijkerman veel succes toe
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:00 schreef rayteon het volgende:Zodra het een links persoon is die dit verdiend, is het links lullen, rechts vullen. Maar als een politiek neutraal of rechts persoon dit verdiend, is het opeens loon naar werk.
Hallo het gaat hier om maar één dag per week, wake up!!
Wat ik begrepen heb van socialisten, is dat ze in tegenstelling tot communisten niet tegen hoge lonen zijn, maar dat ze vinden dat de hoogste lonen het meeste belasting moeten betalen. Dus niet: "links lullen, rechts vullen," maar: "sterkste schouders de zwaarste lasten".
Ik denk dat de overheid wel kan bezuinigen op dit soort commissies, maar om PR nou meteen hypocriet te noemen... zolang hij dat geld niet via allerlei schimmige BV's belastingvrij probeert te krijgen weinig aan de hand toch?
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:52 schreef rick--man het volgende:
[..]
ik wil echt geen schijnheilige linkse politicus zien die eerst altijd tegen hoge salarissen was en er nu zelf ook gebuik van maakt net zoals Kok dat doet....
Weet jij hoeveel hij opbrengt?
Het is 1 dag werk, maar hoeveel voorbereiding zit daaraan vast?
Wat doet hij precies voor dat geld?
Als je me dat kan antwoorden, wat ernergie directeuren doen is me vrij duidelijk, en voor mijn gevoel krijgen ze daar veel te veel voor....
Dit doet mij denken aan een directeur van Foster Parents plan die een ton per maand ving, maar VELE MALE MEER waard was voor die stichting...
Altijd die jaloezie onder mensen....
Als PR slim is werkt ie op zondag = 100% toeslag...
Maar ja, het is Nederland, geld zat. De taartengooiers bij Fortuyn krijgen ook 40.000 voor een zogenaamde anti-EU-grondwet campagne (tegenstemmen is wel aan te raden trouwens).
zoveel
kijk hoeveel maxima verdient w00t
dit is pas schandalig!
heerlijk die VVD Hypocrisie. Anderen dan VVD'ers mogen niet zakkenvullen! Ik geloof dat de VVD de grootste bewaker van de linkse moraal in Nederland is.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:08 schreef CaLeX het volgende:[..]
Weet jij hoeveel hij opbrengt?
Het is 1 dag werk, maar hoeveel voorbereiding zit daaraan vast?
Wat doet hij precies voor dat geld?
Als je me dat kan antwoorden, wat ernergie directeuren doen is me vrij duidelijk, en voor mijn gevoel krijgen ze daar veel te veel voor....
Dit doet mij denken aan een directeur van Foster Parents plan die een ton per maand ving, maar VELE MALE MEER waard was voor die stichting...
Altijd die jaloezie onder mensen....
Sterker nog, het betreft maar een paar uur op die betreffende dag per week.
De voorbereidingen worden daarbij ook nog eens door een hem toegewezen secretaris gedaan.
Boven zijn bonus ontvangt RM ook nog daaroverheel 15% onkosten vergoeding.
En zo hebben we allemaal weer een reden gevonden om Rosenmöller af te zeiken. Terwijl niemand het heeft over de commisie die belachelijk veel betaald voor één dagje werken in de week.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:35 schreef Rnej het volgende:[..]

en dat voor een linkse politicus....
Linkse politicus?
Linkse politici bestaan niet, alle politici zijn maar in 1 ding geinterreseerd en dat is macht en geld.
Kijk maar eens naar Wim Kok, onze grote vakbondsleider en PVDA politicus. Waar zit hij nu. I rest my case.
En waar zijn nu de reacties van 'Hoge verantwoordelijkheid moet ook hoog betaald worden' en 'Hij heeft er voor gestudeerd', zoals die te zien waren in de berichten over de Nuon en de Essent? Links vult dan misschien zakken, maar rechts is hypocriet
Lol typisch nederland ..we willen allemaal geld verdienen (laten we nou eerlijk zijn) en als iemand veel verdient is het oneerlijk?
Dikke Bullpoep dus ja als "jij" zoveel zou verdienen zou je ook niet klagen dus niet zo hypocriet aub. mensen plz...dank u wel.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:37 schreef The_Duce het volgende:Duidelijk voorbeeld van: links lullen, rechts zakkenvullen!

Ach ja.. dat doen ze allemaal toch? Erger is nog dat mensen nog steeds in hun mooie praatjes trappen.
Ach, aan de andere kant heeft hij geen gebruik gemaakt van de wachtgeldregeling. Zou dat erbij komen, had ik er meer problemen mee.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:15 schreef sighvatssohn het volgende:
En zo hebben we allemaal weer een reden gevonden om Rosenmöller af te zeiken. Terwijl niemand het heeft over de commisie die belachelijk veel betaald voor één dagje werken in de week.
Hij pakt het toch aan..
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:35 schreef Rnej het volgende:[..]

en dat voor een linkse politicus....
mag van rechts toch?