'Paus hinderde onderzoek naar kindermisbruik'

Internationaal • Geschreven door Gertjan (Kozzmic) op 24-04-2005 @ 11:51
print 
Icoon Buitenlands nieuwsBenedictus XVI, vanochtend in Rome ingewijd als nieuwe paus, zou als kardinaal hebben geprobeerd beschuldigingen van seksueel misbruik van kinderen door priesters binnen de Rooms-Katholieke kerk te houden. Dat bericht de Britse krant The Observer. Advocaten van de slachtoffers stellen dat de paus daarmee de rechtsgang belemmerde.

Benedictus XVI was als kardinaal Joseph Ratzinger prefect van de Vaticaanse congregatie voor de geloofsleer. In die functie stuurde hij in mei 2001 een brief naar de bisschoppen waarin hij hen opdroeg beschuldigingen van kindermisbruik intern te onderzoeken. Volgens Ratzinger was de kerk bevoegd zelf gevallen van misbruik af te handelen. Dergelijke zaken dienen absoluut geheim te worden gehouden, stelde de Duitse kardinaal.

Advocaten stellen dat Ratzinger zich hiermee schuldig heeft gemaakt aan obstructie van de rechtsgang. De werkwijze van het Vaticaan was er volgens hen op gericht politie en justitie buiten de deur te houden.

Paus Benedictus XVI
Benedictus XVI werd vanochtend geïnaugureerd als nieuwe paus


Bron: De Telegraaf


Lees ook:

» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd4
» 25/05 Breivik prijst optreden politie op Utøya28
» 25/05 Japanse 'tsunamimotor' naar museum VS14
» 25/05 Dikke Britse tiener uit eigen huis bevrijd22


delen | eKudos nujij

13649 views / 52 reacties
Reacties op dit bericht
52  van 52 reacties op deze pagina. Pagina  1
Gooi m in de bak!
Het blijft een Duitser natuurlijk!
man bennootje (Eindredacteur Columns) 24-04-2005 @ 11:56 fotoboek no homepage
userIcon
Dat stond cker niet in zijn CV.
userIcon
Yep, de beerput is geopend...hij had toch ook in de Hitler Jugend gezeten en in de Wehrmacht gediend?

Maar laten we wel wezen: met de naam Pappa Ratzi roep je de gossipverhalen wel over jezelf af....
userIcon
Dit is toch de laatste paus... hij zal het redden tot 2012.. het jaar dat de aarde drastisch zal veranderen
userIcon
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:56 schreef bennootje het volgende:
Dat stond cker niet in zijn CV.
mwah, of juist wel natuurlijk

en toch kan ik me er wel iets bij voorstellen. de rkk is een hele grote organisatie die een boel zelf kan oplossen. en als je denkt dat je dit intern kunt oplossen (zonder publiciteit) hou je veel meer mensen bij de kerk.
userIcon
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:59 schreef TheVulture het volgende:
Yep, de beerput is geopend...hij had toch ook in de Hitler Jugend gezeten en in de Wehrmacht gediend?
Ja en hij heeft zelfs nog een tijdje in krijgsgevangenschap gezeten. Maar er waren genoeg Duitsers die via de Hitlerjugend in die tijd gewoon gebrainwashed werden en die nooit de totale omvang van de Duitse destructie hebben waargenomen. Dus ik vind het een beetje moeilijk om iemand daar zonder meer op af te rekenen.
userIcon
quote:
Volgens Ratzinger was de kerk bevoegd zelf gevallen van misbruik af te handelen. Dergelijke zaken dienen absoluut geheim te worden gehouden, stelde de Duitse kardinaal.
We weten inmiddels wel hoe de kerk dit 'afhandelt'
userIcon
Helaas, als zitter op de heilige stoel is hij nu diplomatiek onschendbaar
userIcon
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:59 schreef Stefkuh het volgende:
Dit is toch de laatste paus... hij zal het redden tot 2012.. het jaar dat de aarde drastisch zal veranderen
net als in 1970, 1990 en 2000 bedoel je?
man bennootje (Eindredacteur Columns) 24-04-2005 @ 12:04 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 24 april 2005 12:00 schreef stbabylon het volgende:

[..]

mwah, of juist wel natuurlijk

en toch kan ik me er wel iets bij voorstellen. de rkk is een hele grote organisatie die een boel zelf kan oplossen. en als je denkt dat je dit intern kunt oplossen (zonder publiciteit) hou je veel meer mensen bij de kerk.
Je bedoelt met intern oplossen toch niet: in de doofpot stoppen.....?
Dat zou nl. ook niet erg slim zijn.
userIcon
quote:
Op zondag 24 april 2005 12:01 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ja en hij heeft zelfs nog een tijdje in krijgsgevangenschap gezeten. Maar er waren genoeg Duitsers die via de Hitlerjugend in die tijd gewoon gebrainwashed werden en die nooit de totale omvang van de Duitse destructie hebben waargenomen. Dus ik vind het een beetje moeilijk om iemand daar zonder meer op af te rekenen.
Hij doet alsof hij gedwongen werd maar eigenlijk ging hij erbij omdat hij dan korting op het schoolgeld kreeg.
userIcon
quote:
Op zondag 24 april 2005 12:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

net als in 1970, 1990 en 2000 bedoel je?
nee, net als in 2012
userIcon
Abfuhren und elimineren die gast
userIcon
De katholieke kerk trekt nu eenmaal vreemde jongens aan. Jongens die voor een imaginair godje een celibatair leven willen leiden. Dan trek je als kerk freaks aan, en de grootste freak wordt paus.

En vervolgens toch nog naar de hel. The Pope's Message From Hell
userIcon
quote:
Op zondag 24 april 2005 12:04 schreef bennootje het volgende:

[..]

Je bedoelt met intern oplossen toch niet: in de doofpot stoppen.....?
Dat zou nl. ook niet erg slim zijn.
nope, het daadwerkelijk oplossen. ik denk niet dat ze dat lukt, maar ja, de rkk geloofd wel meer
Is er afzettingsprocedure voor paus mogelijk?
userIcon
onze paus benendicht is niet geheel van een onbesproken blad, hoe verrassend.


dat is alles wat ik er over te zeggen heb..
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:59 schreef TheVulture het volgende:
Yep, de beerput is geopend...hij had toch ook in de Hitler Jugend gezeten en in de Wehrmacht gediend?
Het mooie is, dat hij, zoals iedere Duitser hebt gezegt over dat donkere verleden, "ik had geen keus", Befehl ist Befehl

Maar het begint niet goed voor de nieuwe Paus...
userIcon
quote:
Op zondag 24 april 2005 12:31 schreef xbiebelx het volgende:
[afbeelding]

dat is alles wat ik er over te zeggen heb..


Ik vond hem al zo'n bekend gezicht hebben, maar nu weet waarom!
userIcon
quote:
Op zondag 24 april 2005 12:31 schreef xbiebelx het volgende:
[afbeelding]

dat is alles wat ik er over te zeggen heb..


Die beniktediktes is dus niet conservatief maar gewoon een beetje crimineel... Zegt ook best wel wat over die kardinalen die voor hem gekozen hebben.
1 Grote poppenkast dat pausgedoe.
userIcon
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:59 schreef TheVulture het volgende:
Yep, de beerput is geopend...hij had toch ook in de Hitler Jugend gezeten en in de Wehrmacht gediend?

Maar laten we wel wezen: met de naam Pappa Ratzi roep je de gossipverhalen wel over jezelf af....


En nu dient hij een andere Führer, God. Zit blijkbaar in zijn aard.
verhinderen = aftreden...


-edit-
Dat smileygebruik mag ook wel wat minder overdreven.
quote:
Op zondag 24 april 2005 12:44 schreef Aka-Zigor het volgende:

[..]



Die beniktediktes is dus niet conservatief maar gewoon een beetje crimineel... Zegt ook best wel wat over die kardinalen die voor hem gekozen hebben.
1 Grote poppenkast dat pausgedoe.
Dat hele christen/moslim overige onzin gedoe!
Ze brengen elke 30 jaar een nieuwe versie uit van de bijbel om onjuiste dingen er uit te vissen.
Het hele geloof is uit een of andere mafketel ontstaan die zich verveelde en in sprookjes geloofde.
Tja doe wat je niet laten kunt, heb alleen medelij met de mensen die GEEN keuze hebben (in italie worden in bepaalde streken kinderen zwaar RK opgevoed) gewoonweg ziek dus!
ik vond al dat er zo weinig aandacht aan dit onderwerp geschonken werd
toen paulus de tweede overleed had iedereen het erover wat voor een warme man het was, hooguit een beetje conservatief etc.

maar niemand noemde toen als negatief punt de wijze waarop de paus (en dus ook Ratzinger) het schandaal rond het misbruik in Amerika aanpakte (of eigenlijk helemaal niet aanpakte)
Ik begrijp best dat veel mensen in eerste instanite een houding aannemen 'over de doden niets dan goeds' maar voor mij is het het grootste negatieve punt van de hele rooms katolieke kerk.

Kijk dat je vanuit je geloof denkt dat sex alleen in het huwelijk plaats hoort te vinden ok, dat homosexulaitiet in hun ogen niet is zoals god het bedoeld had ok, maar kindermisbruik niet aanpakken is gewoon zo laf en fout als je maar kan zijn. AMEN
Ik snap die katholieken echt niet, je mag niet met condoom neuken want dan ga je naar de hel ofzo. Maar je mag wel kleine jongetjes in hun kont neuken.
En als de buitenwereld daar lucht van krijgt worden die kontneukende pedo's alleen op hun vingers getikt en niet eens uit de kerk geschopt. Dit is voor mij het bewijs dat de katholieke kerk niet deugt. Het spreekt toch voor zich dat alleen homo's geestelijke willen worden in de katholieke kerk, omdat die toch geen zin hebben om te trouwen. En ja na een tijdje worden ze natuurlijk zo geil dat ze koorknaapjes gaan neuken.

Eigenlijk heel logies allemaal.
Ja kijk je kan wel zeuren over die Hitler Jugend maar in die tijd moest je er heen. Je had niets te willen. Maar voor de rest is tie dus behoorlijk fout.

Maar dit wordt nog een leuke media Hype met de Paus
Alsof de Duitse Justitie dit serieus zal gaan onderzoeken
userIcon
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:56 schreef gigant het volgende:
Het blijft een Duitser natuurlijk!
nee. .. het blijft een priester natuurlijk . .
[quote]Op zondag 24 april 2005 13:03 schreef skizmo het volgende:

[..]

nee. .. het blijft een priester natuurlijk . .
[/quote

quote:
Op zondag 24 april 2005 13:03 schreef skizmo het volgende:

[..]

nee. .. het blijft een priester natuurlijk . .
het blijft toch een eikel
quote:
Op zondag 24 april 2005 13:03 schreef skizmo het volgende:

[..]

nee. .. het blijft een priester natuurlijk . .
nog erger:

Het blijft een Duitse Priester natuurlijk
userIcon
quote:
Dat hele christen/moslim overige onzin gedoe!
Ze brengen elke 30 jaar een nieuwe versie uit van de bijbel om onjuiste dingen er uit te vissen.
Het hele geloof is uit een of andere mafketel ontstaan die zich verveelde en in sprookjes geloofde.
Tja doe wat je niet laten kunt, heb alleen medelij met de mensen die GEEN keuze hebben (in italie worden in bepaalde streken kinderen zwaar RK opgevoed) gewoonweg ziek dus!
Mijn mening: Religie is ziek!

quote:
Op zondag 24 april 2005 13:45 schreef poy het volgende:

[..]

Mijn mening: Religie is ziek!
ook mijn mening
userIcon
quote:
Op zondag 24 april 2005 12:01 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ja en hij heeft zelfs nog een tijdje in krijgsgevangenschap gezeten. Maar er waren genoeg Duitsers die via de Hitlerjugend in die tijd gewoon gebrainwashed werden en die nooit de totale omvang van de Duitse destructie hebben waargenomen. Dus ik vind het een beetje moeilijk om iemand daar zonder meer op af te rekenen.
Hij heeft nooit iemand met een vinger kwaad gedaan. Voor de rest was hij 16 en moest hij! Dat was verplicht, anders werd je zelf afgemaakt. Overigens zat zijn vader in het verzet!
o nee hoe weet je dat?? misschien niet met zijn vinger maar wel met zijn lul.hij is alleen maar anti vrouwen anti homo's en anti condooms,hoe dan ook blijft het een lul.want ik ben anti paus.
quote:
Op zondag 24 april 2005 12:31 schreef xbiebelx het volgende:
[afbeelding]

dat is alles wat ik er over te zeggen heb..


Woehahahahahahhahaahahaha
userIcon
Eerst de hitlerjugend en de wehrmacht en nu dit..........

Verbaast mij niets.....

De RK is een toevluchtsoord voor pedofielen.

userIcon
quote:
Op zondag 24 april 2005 12:31 schreef xbiebelx het volgende:
[afbeelding]

dat is alles wat ik er over te zeggen heb..
whehehe 8)
Waar gaat dat heen met de hemel als de geestelijken niet eens meer in naar de hel gaan geloven?
userIcon
Kortom, de nieuwe paus is een ware verijking en zegening voor de pedo-priesters. Halelullia!!!
quote:
Op zondag 24 april 2005 14:55 schreef 24steiris het volgende:
o nee hoe weet je dat?? misschien niet met zijn vinger maar wel met zijn lul.hij is alleen maar anti vrouwen anti homo's en anti condooms,hoe dan ook blijft het een lul.want ik ben anti paus.
Strakke argumentatie
userIcon
quote:
...Volgens Ratzinger was de kerk bevoegd zelf gevallen van misbruik af te handelen. Dergelijke zaken dienen absoluut geheim te worden gehouden, stelde de Duitse kardinaal....
dit meen je toch niet...is dit zoiets als:

een of ander priester wordt betrapt, doet vervolgens huilend zijn boetedoening en wordt vervolgens ergens anders geplaatst...kind is voor de rest van zijn leven gekerfd...



pfff
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 24-04-2005 @ 16:47 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:40 schreef Dragonetti het volgende:

[..]

dit meen je toch niet...is dit zoiets als:

een of ander priester wordt betrapt, doet vervolgens huilend zijn boetedoening en wordt vervolgens ergens anders geplaatst...kind is voor de rest van zijn leven gekerfd...



pfff
Nou, wat dat betreft kunnen we er van uitgaan dat er onder de nieuwe paus alles bij het oude zal blijven. Over een paar jaar beter dan maar?
Dit doet me denken aan het nummer van Bad Religion, genaam I want to conquer the world_O_

...I want to conquer the world, give al the idiots a brand new religion ...
Uit de volkskrant van zaterdag:

"Als pauselijk politieagent gaf kardinaal Ratzinger vanuit Rome geen enkel signaal dat de uitspattingen van honderden priesters afdoende zouden worden vervolgd. Sterker, Rome werd een toevluchtsoord voor Bernard Law, als aartsbisschop in Boston verantwoordelijk voor het wegmoffelen van jaren kindermisbruik door collega's."
(auteur Tim Overdiek)
Gister nog bij Kopspijkers.. 'We gaan terug, (we gaan terug) terug in de tijd (in de tijd) we gaan verbazend ver terug in de tijd' .. lache man. En ook wel triest omdat het waar is.
deze is passend


VIEZE GORE PEDO
Volgens mij heeft hij zelf ook wat te verbergen.! ?
userIcon
Ze noemen hem al "papa ratzi" , hij zal nog vele malen het nieuws halen.

antichrist

Goed kijken...
52  van 52 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd4
» 25/05 Breivik prijst optreden politie op Utøya28
» 25/05 Japanse 'tsunamimotor' naar museum VS14
» 25/05 Dikke Britse tiener uit eigen huis bevrijd22


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden