Brommergeluid meest irritant

Nederland • Geschreven door Rob (R@b) op 19-04-2005 @ 13:19
print 
Uit onderzoek van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) blijkt dat Nederlanders zich qua geluidsoverlast het meest storen aan knetterende brommers. In het algemeen ergeren ''we'' ons het meest aan het geluid van verkeer en dat neemt bovendien alleen maar toe.

Het RIVM onderzoekt eens in de vijf jaar aan welk geluid de Nederlanders zich gevoelsmatig het meeste storen. De meest recente peiling geeft aan dat 3,7 miljoen mensen zich aan het verkeer op de wegen stoort. Sinds de vorige peiling is ook de ergernis over het treinverkeer toegenomen. Overlast door vliegtuiglawaai werd juist iets minder.


Irriterend geluid

Bron: Teletekst


Lees ook:

» 00:29 Sap veruit favoriet bij kiezers GroenLinks28
» 25/05 Aangifte krakers tegen politie over geweld19
» 25/05 Notoire zwartrijdster loopt tegen de lamp26
» 25/05 Zeker anderhalf miljoen euro schade door noodweer18


delen | eKudos nujij

16611 views / 132 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 132 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
nou echt te irritant! t lijkt wel of t een sport is om zoveel mogelijk geluid te maken

vroegah ging t nog om de snelheid 8)
userIcon
Zo is dat, al die opgevooerde haardrogers...
Er gaat niks boven een lekker V-Twin of V- 8 roffel..
userIcon
Vooral die brommers die ontzettend veel geluid maken en met 30 km per uur voorbij komen rijden vind ik irritant.
Had ik ze ook kunnen vertellen. Het is een hard en eentonig geluid.
userIcon
komt er al irriterend geluid uit die brommertjes, moet je de geluiden horen als de bestuurders hun mond opentrekken
Niets is zo irritant als dat je op je kamer zit en er komt zo'n herriebrommer aan zodat je geen fatsoenlijk gesprek kan voeren. nog leuker zijn ze als ze s'nachts langs komen, ben je weer wakker.

De politie moet daar maar eens goed op gaan letten, en dan niet van die halfzachte maatregelen, maar goede. 1 keer een bekeuring met verpichting om de brommer binnen een week op het bureau te komen laten zien dat tie in orde is, doen ze dat niet of worden ze nog eens bekeurd, dan volgt vernietiging van de brommer. Dan leren ze het wel
userIcon
helaas maakt de mijne ook een enorm lawaai, maar ben maar een arme student en kan het niet betalen om hem te laten fixen rijd er al zo weinig mogelijk op
userIcon
Helemaal mee eens, en ook dat getoeter als ze er aan komen. Heb verdomme gewoon het fatsoen aan te bellen om drie uur 's nachts. Vreselijke dingen en ik zou het niet erg vinden als ze gewoon allemaal uit elkaar zouden vallen(brommers dan, niet de eigenaren.)
Je meent het! Goh, wat een verassende uitslag. De brommers van tegenwoordig worden steeds vaker opgevoerd en uit de uitlaat komt meestal ook een *piep*herrie.
userIcon
doe nou normaal en zeg geen brommer, dat is geen brommer dat is een scooter, een stofzuiger w

een brommer klinkt iig nog, een scooter is prut.

bah mensen die scooters brommers noemen
ik ga jouw bmw toch ook geen suzuki alto noemen
Kan er overmee praten.
Aan het begin van me straat hoor ik ze al aankomen tot het einde.
In de zomer geen ramen open. Omdat ze rond racen op die dingen.

Terwijl die dingen redelijk stil kunnen zijn.
Was 3 jaar geleden op de Maladive en daar rijden er genoeg rond. Maar herrie maken? Niet zoals hier.

Hier is het probleem denk ik oa. dat ze opgevoerd worden. Daardoor maken ze meer herrie.
Nou nou, wat worden brommers weer over één kam gescheerd. Persoonlijk vind ik het geluid van een scooter een stuk irritanter en eentoniger dan het geluid van een brommer waarmee je tenminste nog kan schakelen.

Maar goed, ik vind dan wat benzine-damp ook weer de lekkerste geur die er is, dus ja
Autos moeten aan allemaal stille voorwaarden voldoen.

1 scooter/brommer maakt meer herrie dan een Boeing 747. Snap jij t of snap ik t.
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:27 schreef luciferist het volgende:
doe nou normaal en zeg geen brommer, dat is geen brommer dat is een scooter, een stofzuiger w

een brommer klinkt iig nog, een scooter is prut.

bah mensen die scooters brommers noemen
ik ga jouw bmw toch ook geen suzuki alto noemen
Je haalt me de woorden uit mijn mond
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:27 schreef luciferist het volgende:
doe nou normaal en zeg geen brommer, dat is geen brommer dat is een scooter, een stofzuiger w

een brommer klinkt iig nog, een scooter is prut.

bah mensen die scooters brommers noemen
ik ga jouw bmw toch ook geen suzuki alto noemen
jij bent zeker zo'n scootah mannetje
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:27 schreef wica het volgende:
Hier is het probleem denk ik oa. dat ze opgevoerd worden. Daardoor maken ze meer herrie.
het probleem is de regering die verbied om die dingen 80 te laten rijden en met het verkeer mee.
als je ze laat lopen zoals de fabriek ze maakt. dan maken ze minder herrie maar omdat ze in de "grote" steden niet fantsoenlijk kunnen rijden worden ze afgevoert en als en er worden breekboutjes inzet. dan kun je naar een week rijden je brommer niet meer fantsoenlijk opvoeren. waardoor je bv een andere uitlaat erop zet om hem op te voeren. en ja die maken lawaai

en hier rijden er scooters rond met meer lawaai als snelheid.
okay mijn brommer heeft ook lawaai, maar rijd wel lekker hard
Laten we nu niet alles over 1 kam scheren aub.

We hebben het hier nu ongetwijfeld over die rijdende tupperware dingen genaamd scooters. Lekker hoor met die kleine rotbandjes zulke snelheden
beetje zooi in de bocht en je gaat.

Nee geef mij maar een schakel, zundapje, kreitler ofzo heerlijk.

Of zoals nu mijn auto
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:28 schreef lalala_geld het volgende:
Nou nou, wat worden brommers weer over één kam gescheerd. Persoonlijk vind ik het geluid van een scooter een stuk irritanter en eentoniger dan het geluid van een brommer waarmee je tenminste nog kan schakelen.

Maar goed, ik vind dan wat benzine-damp ook weer de lekkerste geur die er is, dus ja
er zijn ook zat scooters die geen irritant ( keihard ) geluid maken hoor. ( niet alle scooters over één kam scheren he ) Bovendien zijn er ook zat brommers ( oude puchjes enz..) die met een kapotte uitlaat ofzo rondrijden en een pokkeherrie maken.
quote:
doe nou normaal en zeg geen brommer, dat is geen brommer dat is een scooter, een stofzuiger w

een brommer klinkt iig nog, een scooter is prut.
Voor de wet hebben we snorfietsen en brommers. Een scooter valt onder 1 van die 2 soorten.
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:32 schreef luciferist het volgende:

[..]

het probleem is de regering die verbied om die dingen 80 te laten rijden en met het verkeer mee.
dit komt door de onkunde van 90% van de berijders die er niet mee om weten te gaan en al met 40 een gevaar voor hun medeweggebruikers zijn.
quote:
okay mijn brommer heeft ook lawaai, maar rijd wel lekker hard
Oeww, stoer
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:32 schreef Ingrate het volgende:

[..]

jij bent zeker zo'n scootah mannetje
neej schat ik heb een custum classic en rij met een motorpak aan.. mijn brommer hard rijd genoeg om geen vel over te houden aan je armpjes. tevens rij ik OOK in de zomer met handschoenen aan. mijn remmen zijn ook opgevoert. en dat hebben de meeste dus niet

userIcon
Die ondingen maken een vreselijke takkeherrie
Wat mij betreft worden die krengen verboden bij wet.
userIcon
Brommers en scooteres mogen wat mij betreft afgeschaft worden. Ze dienen geen enkel doel meer.
een mooie brommer is net een motor maar een scooter is gewoon een mislukte step met plastic
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:36 schreef MegA het volgende:

[..]

dit komt door de onkunde van 90% van de berijders die er niet mee om weten te gaan en al met 40 een gevaar voor hun medeweggebruikers zijn.
Die zijn meestal als voetganger al een gevaar voor het verkeer...........

/Ontopic;
Volledig eens met dit onderzoek. Het geluid dat die dingen maken, onvoorstelbaar triest. Gelukkig is de hype van een geluidsinstallatie in je scooter weer een beetje gaan liggen, anders hadden we daar ook nog eens last van.
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:39 schreef Tigertje het volgende:
Brommers en scooteres mogen wat mij betreft afgeschaft worden. Ze dienen geen enkel doel meer.
jij hebt zeker je rijbewijs, toen jij 16 was wou jij ook rond dus reactie van niets
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:36 schreef MegA het volgende:

[..]

dit komt door de onkunde van 90% van de berijders die er niet mee om weten te gaan en al met 40 een gevaar voor hun medeweggebruikers zijn.
en dan lees je verder en staat dat die kneusjes die zonder helm maar hun pet of die gel kop van hun op hun scooter rijden, niet kunnen rijden. geen noodstop kunnen maken. of zelfs maar een beetje inzicht hebben.

als je die theorie toets nu al eens een beetje moeilijk maakt, de praktijk verplicht maakt, en niet 2x dom rijden.. maar leren hoe ze snel stil komen te staan hoe je een ongeluk voorkomt, enzevoort. dan kom je er snel genoeg achter wie kan rijden en wie niet..

raar dat in de meeste landen vanaf je 15 op zo'n ding kunt en ze heir die leefdtijd willen verhogen tot 18 jaar ofzo
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:38 schreef luciferist het volgende:

[..]

neej schat ik heb een custum classic en rij met een motorpak aan.. mijn brommer hard rijd genoeg om geen vel over te houden aan je armpjes. tevens rij ik OOK in de zomer met handschoenen aan. mijn remmen zijn ook opgevoert. en dat hebben de meeste dus niet
gaaf man. ik heb een bruine verroeste batavus en kan er met willekeurige kleren oprijden zonder mezelf te verwonden en af en toe in de winter heb ik ook handschoenen aan, mijn achteruit traprem is niet zoheel bijzonder ik denk dat ik daar niet een van de enige mee ben
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:23 schreef pjelmg het volgende:
Niets is zo irritant als dat je op je kamer zit en er komt zo'n herriebrommer aan zodat je geen fatsoenlijk gesprek kan voeren. nog leuker zijn ze als ze s'nachts langs komen, ben je weer wakker.

De politie moet daar maar eens goed op gaan letten, en dan niet van die halfzachte maatregelen, maar goede. 1 keer een bekeuring met verpichting om de brommer binnen een week op het bureau te komen laten zien dat tie in orde is, doen ze dat niet of worden ze nog eens bekeurd, dan volgt vernietiging van de brommer. Dan leren ze het wel
Zag ik vanmorgen toch toevallig een paar agenten met een dB meter brommertjes van de weg af halen.
Zouden zij dit ook hebben gelezen?

Als je auto teveel herrie maakt komt ie ook niet door de apk, en kun je ook een boete voor krijgen.
userIcon
Brommergeluiden irriteren mij een stuk minder dan het geboor, getimmer, geslijp en gesloop van de verbouwing die al 2 weken in ons flatgebouw aan de gang is en nog maar 24 weken gaat duren .

OT: ik vind het geluid van vrachtwagens veel storender dan het geluid van brommers.
inderdaat...somminge brommer's en / of scooters
zijn behoorlijk iritant
niet weg tenemen dat zo'n scoot-mobiel weinig geluid maakt...
dus voor jong en oud... geld hetzelfde...
gelukkig doet mn fiets het goed.
Honda C 70 met een Motorsport-uitlaat GANZ GEIL
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:38 schreef luciferist het volgende:

[..]

neej schat ik heb een custum classic en rij met een motorpak aan.. mijn brommer hard rijd genoeg om geen vel over te houden aan je armpjes. tevens rij ik OOK in de zomer met handschoenen aan. mijn remmen zijn ook opgevoert. en dat hebben de meeste dus niet
Lui die met een motorpak op een brommer gaan rijden, koop dan een motor...
Maar als je alles er aan getuned hebt is het wel beter, totdat je gepakt wordt he...

Ik rij zelf op een scooter, maar ik ga dus niet mee met de hype, zo lomp mogelijk rijden, en hoe meer lawaai hoe beter.
Inderdaad! al die gassies op scootertjes raggen maar wat over de straten met die oorverdovende knetter geluiden, soms komen ze zo langs vliegen en dan heb je echt zoiets van "de tering, moet dat?"
userIcon
luidruchtige motors en auto's zijn net zo irritant zo niet irritanter dan scooters/brommers eerlijk gezegd
userIcon
Ik vind duiven en andere vogels eigenlijk het irritantst
userIcon
Helemaal mee eens, wat n takkherrie
Brommers zijn zowiezo irritant!
Rijden altijd op het midden van de weg zodat je er niet eens normaal in kunt halen.
En die lucht die van die krengen af komt als je er weer eens een voor je hebt.
Gewoon weer het fietspad op met die krengen!!

ben best gefrustreerd ja
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:55 schreef kevin85 het volgende:
Helemaal mee eens, wat n takkherrie
takken maken geen herrie
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Die ondingen maken een vreselijke takkeherrie
Wat mij betreft worden die krengen verboden bij wet.
Eens
userIcon
en dan bedenken dat er mensen zijn die kicken op dit soort geluiden
iedereen is hier nou wel zo anti brommer (scooter eigelijk), maar jullie vergeten 1 ding:

2 wielers maken nou eenmaal meer lawaai dan 4 wielers Ook niet opgevoerde brommers maken gewoon meer lawaai dan een auto...

en die harley davidson met uitgeholde uitlaat dan, ben je blij als die voor je deur staat te knetteren? Daar word dan weer nergens iets over gezegd.
userIcon
Tja die van mij maakt ook zo'n mooi terugloop geluidje.
Ik vind dat wel mooi, minder mooi is zo'n geluid van een gare puch met loszittende uitlaat
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:55 schreef Zeverzak het volgende:
Brommers zijn zowiezo irritant!
Rijden altijd op het midden van de weg zodat je er niet eens normaal in kunt halen.
En die lucht die van die krengen af komt als je er weer eens een voor je hebt.
Gewoon weer het fietspad op met die krengen!!

ben best gefrustreerd ja
Als ik aan de kant van de weg ga rijden (zoals het hoort), word ik door jou afgesneden en lig ik in de berm.
userIcon
brommers en scooters zijn ook kloten, soms hoor ik de muziek op mn kamer niet eens meer als er zon hoop schroot voorbij komt.

is even leuk als je 16 bent, daarna weet je wel beter

ow en chesta: n harley kan soms ook kabaal maken, maar voor elke kabaal-harley staan er 100 kutscooters en brommers tegenover. Daarnaast vind je motoren veel vaker op de snelweg, en niet zoveel door woonwijken heen crossen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:39 schreef Tigertje het volgende:
Brommers en scooteres mogen wat mij betreft afgeschaft worden. Ze dienen geen enkel doel meer.
waar slaat dat nou op. Jij hebt je brommertijd gehad dus mogen ze nu wel afgeschaft worden?
voor een hoop mensen (niet alleen die kutpubertjes) is het een goed alternatief voor de auto. Alleen jammer dat ze het zo aan banden leggen hier in Nederland. Geef mij maar een invoering naar italiaans voorbeeld

userIcon
En ze vinden dat zelfs stoer... die opgevoerde Haardrogers
userIcon
Motoren maken toch ook veel geluid, scooters rijden ook vaker 's nachts denk ik omdat veel jongeren dat toch gebruiken als vervoersmiddel voor het uitgaan.
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:01 schreef DeWaasheid het volgende:
brommers en scooters zijn ook kloten, soms hoor ik de muziek op mn kamer niet eens meer als er zon hoop schroot voorbij komt.

is even leuk als je 16 bent, daarna weet je wel beter

ow en chesta: n harley kan soms ook kabaal maken, maar voor elke kabaal-harley staan er 100 kutscooters en brommers tegenover. Daarnaast vind je motoren veel vaker op de snelweg, en niet zoveel door woonwijken heen crossen.
moeten we bij de hells angels gaan wonen dan??? :'(
50  van 132 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 00:29 Sap veruit favoriet bij kiezers GroenLinks28
» 25/05 Aangifte krakers tegen politie over geweld19
» 25/05 Notoire zwartrijdster loopt tegen de lamp26
» 25/05 Zeker anderhalf miljoen euro schade door noodweer18


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden