Weekdeals (728x90)

Auto onder trein in België: vijf doden

Internationaal • Geschreven door Gertjan (Kozzmic) op 12-02-2005 @ 14:21
print 
Jump en GalaxyMan hadden ons via de nieuws-submit te melden:

IcoonBij een verkeersongeval in het Belgische dorp Diepenbeek zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag vijf doden gevallen. De slachtoffers waren tussen de 18 en 20 jaar. Ze kwamen om één uur vannacht met hun auto onder een trein toen ze tussen de gesloten slagbomen van een overweg slalomden.

De slagbomen van de overweg waren al enige tijd dicht, omdat op korte afstand van de spoorwegovergang een goederentrein met pech stond. Hierdoor was aan beide zijden een file van wachtenden auto's ontstaan. Nadat één automobilist besloot genoeg gewacht te hebben, en langs de slagbomen reed, besloten de vijf jongeren dat voorbeeld te volgen. Juist op dat moment kwam er een trein uit de andere richting, die de wagen zeker 200 meter meesleurde.

Vier van de jonge inzittenden waren op slag dood, een vijfde overleed later in een ziekenhuis. De machinist van de trein bleef ongedeerd.



Lees ook:

» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd4
» 25/05 Breivik prijst optreden politie op Utøya28
» 25/05 Japanse 'tsunamimotor' naar museum VS14
» 25/05 Dikke Britse tiener uit eigen huis bevrijd22


delen | eKudos nujij

7755 views / 44 reacties
Reacties op dit bericht
44  van 44 reacties op deze pagina. Pagina  1
Oeh...... das triest
Triest voor de nabestaanden. Maar erg dom van de bestuurder!
Da`s lullig. Moet je maar ook blijven wachten... slagbomen staan er niet voor niets.
zelf schuld...

gij zult slagbomen respecteren!
In de categorie: Darwinaward.

Dat maakt het niet minder vervelend voor de nabestaanden natuurlijk, RIP etc, maar goed...
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 14:26 schreef Erik2k5 het volgende:
zelf schuld...
Eigen schuld voor de bestuurder. Erg jammer voor de andere inzittende!
userIcon
in belgie komt de auto er dus onder? Dan moet de trein ontspoord zijn
hier in nederland komt hij er altijd voor
userIcon
damn, das erg
Kan het me op zich best voorstellen, als je daar al een tijd staat te wachten
en je ziet dat die trein toch maar niet gaat rijden, en als er dan andere
mensen gaan rijden......neemt natuurlijk niet weg dat het behoorlijk dom is...
Gezien hun gedrag in de auto, kan ik alleen maar blij zijn dat ze geen andere slachtoffers hebben gemaakt
He gadver..
Echt zwaar kut. Door de stommiteit van die bestuurder neemt hij gelijk 4 andere mee. Best een sukkel hoor... niet dat hij het verdient, asboluut niet.
Holy f*ck... Ik dacht dat dat soort dingen alleen op tv en in de film voorkwamen. Hoe kan je zo naief en ondoordacht zijn... Laat die een goeie les zijn en ik hoop dat heel veel jongeren dit bericht lezen, zodat zij WEL blijven nadenken.
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 14:32 schreef Ewaldus het volgende:
in belgie komt de auto er dus onder? Dan moet de trein ontspoord zijn
hier in nederland komt hij er altijd voor
Nee, inderdaad, wij zeggen dat iemand "onder" een trein springt, en dat een auto "onder" een trein terecht komt. (Bv. ook "man overreden door trein") We zeggen ook dat iemand "onder" een auto terecht komt, bijvoorbeeld, ook al is het alleen maar een "aan"rijding.

Maar goed, dit is wel heel erg natuurlijk. Moet ook verschrikkelijk zijn als je in die rij wachtende auto's staat en het voor je neus ziet gebeuren.
Naar mijn weten zeggen we hier dat mensen voor een trein springen en dat er dan een aanrijding is gebeurd. Dus niet eronder...
Ik vind het heel erg voor die anderen in de auto en de nabestaanden van hun...
Verantwoordelijkheid lijkt soms zo zwaar.... :'(
wel domme reacties weer die het halve bericht lezen! Hoezo dom om door te rijden als je al HEEL lang staat te wachten door een kapotte trein die voor je neus staat! Ik zou dan ook rijden maar wel zeer goed uitkijken!

anyway ik zou iig wel ff uitstappen en gaan kijken of er niks aankomt!
onwijs ongeluk hebben ze gehad
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 15:15 schreef wouter100 het volgende:
wel domme reacties weer die het halve bericht lezen! Hoezo dom om door te rijden als je al HEEL lang staat te wachten door een kapotte trein die voor je neus staat! Ik zou dan ook rijden maar wel zeer goed uitkijken!
[..]
Inderdaad. Al die kansloze figuren hier hebben hun oordeel weer meteen klaar. Alsof ze zelf midden in de nacht een uur of langer voor een gesloten spoorwegovergang zouden blijven staan.

IMO hebben de spoorwegen hier ook schuld aan omdat zij het verkeer hadden moeten regelen op het moment dat die trein daar stil bleef staan.
TUUT TUUT !!!!!!!!!!!!!!
Gewoon netjes blijven wachten daar zijn die slagbomen voor
Natuurlijke selectie
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 15:33 schreef American_Nightmare het volgende:

IMO hebben de spoorwegen hier ook schuld aan omdat zij het verkeer hadden moeten regelen op het moment dat die trein daar stil bleef staan.
Spoorwegen moeten helemaal het autoverkeer niet regelen, dat moet de politie doen. Het is dus jammer genoeg gewoon wachten tot het euvel aan die goederentrein verholpen is, of anders op gevaar van eigen leven (zoals blijkt) toch het teken negeren en de overweg oversteken.

Ik heb trouwens ooit iets zeer gelijkaardigs meegemaakt met een goeie vriend van mij jaren geleden. In het stadje waar ik toen woonde waren ze een spoorwegovergang aan het vernieuwen, en door die werkzaamheden werkten de slagbomen niet meer. Stond allemaal heel netjes aangegeven, maar je moest dus afgaan op de lichten om te weten of er een trein aankwam of niet.

Het licht stond dus op rood, maar die vriend van mij steekt met zijn fiets rustig de overweg over. Ik roep nog naar hem dat het rood is, maar hij verstaat me niet en stopt dus met zijn fiets... MIDDEN op die overweg, om zich om te draaien naar mij.

Hij is nog net kunnen wegspurten voor de aankomende trein.

Als je dan, 2 seconden daarna, die kolos van een paar ton voorbij ziet denderen, dan gaat je tikker toch wel in overdrive...
userIcon
Weten die Belgen nu nog niet dat een trein voorrang heeft.
Tja.. als je 5 minuten voor tingelende belletjes staat komen die bomen je neus ook wel uit hoor, het is niet echt raar dat er mensen door gaan rijden. Het blijft dom dat je dan niet extra voorzichtig bent, en even goed kijkt of er een trein aankomt..
man ik zou ook door de slagbomen gaan ze als ik er al 10 minuten voorstond door een defecte trein
en ze waren niet eens de eerste die erdoor reden
ze volgden een andere bestuurder
Eigen schuld, dikke bult... zo simpel is het!

Erg vervelend voor de nabestaanden, maar als je voor dichte spoorbomen staat moet je wachten, ook al is het een uur. Er kan altijd een trein aankomen.. en dat blijkt met deze gebeurtenis maar weer.

Olie olie dom!
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 16:14 schreef TGI_Friday het volgende:
Eigen schuld, dikke bult... zo simpel is het!

Erg vervelend voor de nabestaanden, maar als je voor dichte spoorbomen staat moet je wachten, ook al is het een uur. Er kan altijd een trein aankomen.. en dat blijkt met deze gebeurtenis maar weer.

Olie olie dom!
Tering wat kan ik me ergeren aan dit soort domme posts. Jij hebt ook geen greintje inlevingsvermogen en mensenkennis he? Ik denk dat 99% van de mensen binnen het uur al was doorgereden. Maar jij zou natuurlijk een uur lang als een debiel midden in de nacht voor een gesloten slagboom blijven staan.
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 15:33 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Inderdaad. Al die kansloze figuren hier hebben hun oordeel weer meteen klaar. Alsof ze zelf midden in de nacht een uur of langer voor een gesloten spoorwegovergang zouden blijven staan.

IMO hebben de spoorwegen hier ook schuld aan omdat zij het verkeer hadden moeten regelen op het moment dat die trein daar stil bleef staan.
@American_Nightmare

Heel verstandig om andere mensen weer te quoten en niet het originele bericht. Zo gaan dingen weer lekker een eigen leven leiden.... Er stond "waren al enige tijd dicht" dat is dus nu al een uur... Het gebeurde om één uur. Lezen dus. In het kader van oordelen voor je de feiten hebt heb jij nu gewonnen!

En de spoorwegen hadden het geregeld. De bomen waren toch dicht.
behoorlijk zieke shit ... sterkte aan familie en vrienden....



Niet te geloven weer... Tegenwoordig hoor je vaker dit soort nieuws, jongeren die omkomen bij een auto-ongeluk.. Ik hoop dat de rest hier wat van zal leren, het is altijd jammer dat er eerst zoiets moet gebeuren voordat we het inzien..
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 16:14 schreef TGI_Friday het volgende:
Eigen schuld, dikke bult... zo simpel is het!

Erg vervelend voor de nabestaanden, maar als je voor dichte spoorbomen staat moet je wachten, ook al is het een uur. Er kan altijd een trein aankomen.. en dat blijkt met deze gebeurtenis maar weer.

Olie olie dom!
tuurlijk jongen
userIcon
Erg triest........

Moet vreselijk zijn voor de ouders als daar 's nachts een politiewagen voor de deur stopt......dan weet je het wel
userIcon
Dit blijft nog over van de auto


Verslag VTM nieuws: http://www.vtm.be/asx/vtmnieuws/vtmnieuws13uur_Za.asx
Welk gedeelte van "Geen spoorwegovergang kruisen als de bomen gesloten zijn" begrepen die lui niet? Inderdaad eigen schuld. Je gaat ook niet met een pogostok in een mijnenveld springen.
userIcon
Dat de tweede trein de auto volle snelheid ramde is omdat de extra veiligheid nog niet in werking stond.

Als een overweg langer dan 10 minuten gesloten blijft moeten de treinen met een snelheid van 20 km/uur de overweg naderen. De trein met pech stond er waarschijnlijk nog niet zolang. Mocht die er al langer gestaan hebben zou de tweede trein dus met een tragere snelheid de overweg bereikt hebben.
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:17 schreef rwr-xr-x het volgende:
Welk gedeelte van "Geen spoorwegovergang kruisen als de bomen gesloten zijn" begrepen die lui niet? Inderdaad eigen schuld. Je gaat ook niet met een pogostok in een mijnenveld springen.
Ga jij maar omrijden hoor
Triest dat zo'n oerstomme actie leidt tot de dood van 5 jonge mensen,dammmm.
waarom verbaast het me nu niks dat het belgen waren? wie is er zo verdomde stom om dat te doen?! En wat moet de bestuurder die vooraf gaande tussen de slagbomen door reed wel hebben gedacht toen hij de auto achter hem met de trein mee zag kletteren.

R.I.P
Sterkte aan nabestaanden
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:53 schreef Fahz0r het volgende:
waarom verbaast het me nu niks dat het belgen waren? wie is er zo verdomde stom om dat te doen?!

in nederland kan dat evengoed gebeuren
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:53 schreef Fahz0r het volgende:
waarom verbaast het me nu niks dat het belgen waren? wie is er zo verdomde stom om dat te doen?!
Ik had van een Nederlander dan toch een iets slimmere opmerking verwacht.
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:53 schreef Fahz0r het volgende:
waarom verbaast het me nu niks dat het belgen waren?
In NL komen zulke zaken natuurlijk nooit voor
Wat erg is dit zeg!! In één keer 5 levens weg, en dat doordat ze helaas niet genoeg geduld hadden om te wachten!!
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 16:37 schreef American_Nightmare het volgende:
Maar jij zou natuurlijk een uur lang als een debiel midden in de nacht voor een gesloten slagboom blijven staan.
Ja, inderdaad! En zodoende zou ik in leven gebleven zijn
Of ik was desnoods omgekeerd, maar iig niet er doorheen gereden.
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 15:44 schreef Chevy454 het volgende:
Natuurlijke selectie
Godverdomme iedereen die hier slecht lult over de overledenen, ik kende de jongens Surinx, ze waren prima gozers die nooit iemand kwaad deden of overtredingen maakte, ze staken over omdat ze dachten dat de trein defect was en daarom de slagboom dicht bleef!! De vader (m'n leraar), hun zonen zaten in onze klas is helemaal kapot, zoiets kun je niet voorstellen, dus mensen met natural selection en shit, opzouten mensen echt serieus doe eens normaal!
44  van 44 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd4
» 25/05 Breivik prijst optreden politie op Utøya28
» 25/05 Japanse 'tsunamimotor' naar museum VS14
» 25/05 Dikke Britse tiener uit eigen huis bevrijd22


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden