'CDA zal grondwetreferendum respecteren'

Politiek • Geschreven door Gertjan (Kozzmic) op 12-02-2005 @ 11:52
print 
Icoon Politiek Binnenland nieuwsHet CDA zal de uitslag van een referendum over de Europese Grondwet respecteren. Dat zegt fractievoorzitter Maxime Verhagen in een interview in de Volkskrant. Verhagen verbindt wel twee nadrukkelijke voorwaarden aan de uitslag. De opkomst moet minimaal dertig procent zijn, en de uitkomst dient een duidelijke ja of nee - minstens zestig procent voor of tegen - te zijn.

Het CDA, aanvankelijk tegen het referendum, sluit zich hiermee aan bij PvdA, GroenLinks en D66 die eerder lieten weten de uitspraak van de kiezer serieus te zullen nemen. Verhagen is er voorstander van dat het kabinet zich nadrukkelijk bemoeit met de ja-campagne. "Het kabinet is niet neutraal in deze. Het heeft zijn handtekening onder de Grondwet gezet", stelt de CDA'er. Hij vindt het niet nodig dat overheidsgeld voor een campagne eerlijk tussen voor- en tegenstanders wordt verdeeld.

De suggestie dat een 'nee' de gulden terugbrengt of Turkije buiten de deur houdt noemt Verhagen bedrog. "Dat kunnen ze nooit waarmaken. Dat zullen we de nee-campagne ook luid en duidelijk zeggen: je houdt de kiezer voor het lapje als je zo de campagne ingaat." Als de Grondwet wordt afgewezen blijft het huidige Verdrag van Nice van kracht. Dat betekent onder meer dat het parlement geen controle heeft over het EU-landbouwbudget en ieder land zijn veto houdt over een gemeenschappelijk Europees buitenlands beleid.



Lees ook:

» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71
» 24/05 Motie van wantrouwen De Jager weggestemd91


delen | eKudos nujij

5214 views / 86 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 86 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Da's mooi, ik hoop dat hij het zich nog herinnert als het nee wordt, want dat gaat het wel worden ....
userIcon
Dat wordt een mooie NEE dan, en reken maar dat we die 60% gaan halen
ik denk het ook..
En aangezien het EU-landbouwbudget nu nog rond de 50% van het totale EU budget uitmaakt en vooral Frankrijk hier baat bij heeft, is het voor Nederland niet onverstandig JA te stemmen
Iedereen NEE stemmen!!!

quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:00 schreef smash789 het volgende:
Iedereen NEE stemmen!!!

Amen
Het wordt ook een NEE van mijn kant. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om JA te gaan stemmen. En ik denk dat velen NEE zullen gaan stemmen.
"Verhagen is er voorstander van dat het kabinet zich nadrukkelijk bemoeit met de ja-campagne. "Het kabinet is niet neutraal in deze. Het heeft zijn handtekening onder de Grondwet gezet", stelt de CDA'er. Hij vindt het niet nodig dat overheidsgeld voor een campagne eerlijk tussen voor- en tegenstanders wordt verdeeld."

Dus eigenlijk is het hele referendum een grote farce

een "Ja" campagne, als het overgrote deel van de nederlanders niet eens geinformeerd is over wat er in die grondwet staat en tegenstanders smoren we gelijk in de kiem

CDA op ten top
het "democratisch" wordt steeds meer een lachertje

Voer maar lekker campagne. Mijn stem staat al vast: NEE!
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:08 schreef HeinsPim het volgende:
Voer maar lekker campagne. Mijn stem staat al vast: NEE!
:Y
Verhagen is best coulant, als hij genoegen neemt met een opkomst van slechts 30%.. En terecht stelt hij dat de regering niet neutraal is en ook niet moet willen zijn. Nu eens zien of Geert W. de hersendode massa zo kan manipuleren dat ze denken de Turken tegen te houden door met 18% van de bevolking 'neen' te stemmen...
userIcon
Waarom NEE???
tegen stemmen!! ook al wordt er voor gestemd in NL, de kans is dan nog steeds minimaal dat die nieuwe grondwet er ook daadwerkelijk gaat komen.
Er zijn nog zoiets van 12 (?) leden van de EU die ook een referendum krijgen.
1 tegenstemmer kan alles tegenhouden...
userIcon
Ik weet nog niet wat ik ga stemmen maar ik al die mensen die zeggen dat ze tegen gaan stemmen; geef eens wat inhoudelijke argumenten waarom jullie tegen gaan stemmen. Ik krijg zo de indruk dat jullie niet eens weten wat het nou echt inhoudt
userIcon
Kan iemand mij uit leggen wat het nut is van dit referendum uberhaupt? Net alsof we uit Europa stappen als het Nee is....

Dit hele referendum wordt een farce, en zal D66 doen inzien dat de smeekbedes voor referenda onterecht zijn geweest.

Dit referendum gaat over de grondrechten van Europa, waar we met zijn allen deel vanuit maken (wether you like it or not). Het gaat niet erover om je onvrede over de Euro, de nederlandse politiek of het weer te laat blijken. Ik ben voor een diepe discussie over de Europese grondwet in de Nederlandse samenleving, maar door het domme populistische infantiele niveau die onze politiek sinds Pim 'jip en janneke taal' Fortuyn heeft bereikt zal het wel gaan over de onvrede die leeft in de samenleving dan over de inhoud van de grondwet.

Mensen zouden eens moeten kijken naar de vraag, van hun luie stoel afkomen en op gaan zoeken wat de kernpunten van de grondwet zijn en op basis daarvan een besluit moeten nemen ipv zomaar Nee te roepen


Van mij krijgen ze ook een duidelijk nee, dat geintje met Turkije zit de meeste mensen erg dwars, Nederland heeft straks niets meer in te brengen, en loopt zelfs de kans dat we afgestraft worden als we een regering krijgen die de grenzen dicht gooit. Nee dank je.
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 11:58 schreef Kamphuys het volgende:
Dat wordt een mooie NEE dan, en reken maar dat we die 60% gaan halen
Ga er maar niet van uit... d'r komt vast een gruwelijke "ja campagne" aan. daarnaast kunnen we fijn met zijn allen "nee" gaan schreeuwen. maar weet iemand van jullie wat het inhoud? jullie zijn enkel tegen europa omdat er teveel oostblok landen toetreden, (en Turkije) voor de rest weet men er weinig van. en zoals die lul van een verhagen al zegt... nee stemmen tegen de grondwet houd Turkije zeker niet buiten de deur, omdat die achterlijke politici het zo heerlijk vinden om een Aziatisch land in de EU te hebben.. maar ik wijk af.
die grondwet bied zeker wel voordelen. sowieso.. noem eens wat nadelen?
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:16 schreef roobje het volgende:
Ik weet nog niet wat ik ga stemmen maar ik al die mensen die zeggen dat ze tegen gaan stemmen; geef eens wat inhoudelijke argumenten waarom jullie tegen gaan stemmen. Ik krijg zo de indruk dat jullie niet eens weten wat het nou echt inhoudt
Tja, waarom stel je dezelfde vraag niet aan de ja-stemmers die niet echt weten wat het inhoudt?

Ik vraag me overigens af: krijgen we bij een 'nee' nu weer net zolang referenda totdat het het gewenste 'ja' wordt? (zoals in verschillende landen bij de euro).
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:00 schreef smash789 het volgende:
Iedereen NEE stemmen!!!

Waarom zou ik NEE moeten stemmen?
Ik zou alleen al NEE stemmen vanwege die heisa over softwarepatenten.
Stieken dingen proberen door te drukken op een vergadering van landbouwministers.

--edit: de campagne is al begonnen: http://www.grondweteuropa.nl/
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:30 schreef kobold het volgende:
Ik zou alleen al NEE stemmen vanwege die heisa over softwarepatenten.
Stieken dingen proberen door te drukken op een vergadering van landbouwministers.
Oh ja. Dat is wel een goede reden. Wellicht.
Alleen denk ik dat de hele issue rond Softwarepatenten meer met de Nederlandse politiek te maken heeft, gezien het standpunt van Brinkhorst en Van Gennip. Het EP is tegen. Ik heb vorig jaar al gestemd op een Europese partij die tegen Softwarepatenten is.

De nieuwe Grondwet zegt toch niks over patenten?!
Misschien moet ik maar 'Ik weet het niet' stemmen.
Kan iemand me eindelijk uitleggen WIE er mogen stemmen? In het vorige nieuwsbericht stond 'iedereen' maar er zal vast wel een leeftijdsgrens zijn.. 16? 18?

Ik stem tegen iig.
Een Europese grondwet? Nee dank je. Onze grondwet + EVRM voldoet prima.

STEM TEGEN DE GRONDWET!
userIcon
Altijd weer opvallend dat al die NEE brullers geen flauw idee hebben waar ze NEE tegen zeggen.

Als je gaat stemmen, zorg dan tenminste dat je weet waar voor of tegen je stemt, maar dat is waarschijnlijk weer te hoog gegrepen voor het gemiddelde fok bezoek.
userIcon
Zolang Europa zo'n corrupt zootje is als het nu is, stem ik tegen alles wat maar Europees ruikt bij elke kans die ik krijg. EU,EC, Euro, alles is ons door de strot geduwd, en nu zeggen "wat vinden jullie van de Europese Grondwet?". Stelletje hypocrieten op dat Binnenhof. We zouden beter moeten worden van dat hele Europa en de Euro, maar de enige landen waar het beter mee gaat sinds 2001 zijn Zweden en Denemarken, en juist, die zitten dus niet in de hele "ding flops bips"-ongein.
Welke invloed hebben wij op Europa? Nada, niente, noppes, zilch. Europarlementariërs worden aangewezen, Europese Commisie wordt aangewezen, en als kiezer heb je maar te slikken wat zij vinden wat het beste is. Probleem is vaak dat ze wel het beste doen, maar alleen het beste voor HUN. Kijk in wat voor patserbakken ze rondrijden, hoeveel beveiliging, en nog worden ze afgeluisterd. Pfff, ik heb het gehad met dat verenigd Europa. Mocht er een politicus hier luisteren naar wat ik zeg; stap uit Europa zodra U premier wordt.

Europa wordt gemodelleerd naar het Amerikaans model, dat zie je aan hoe de sociale zekerheid, zorg en onderwijs op dit moment ingericht worden. En als we dan even naar de overkant van de grote plas kijken zien we als direct gevolg daarvan;
Mensen die stelen omdat ze geen medicijnen kunnen betalen, mensen die stelen omdat ze niet kunnen eten, mensen die stelen omdat ze geen baan kunnen krijgen. En van stelen is het een kleine stap naar overvallen, van daaruit naar gewapende overvallen, moord.....................

Dat is de maatschappij die Europese leiders graag zien? Ach, zolang zij maar veilig in hun ivoren torentje zitten zullen we maar zeggen........
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:16 schreef roobje het volgende:
Ik weet nog niet wat ik ga stemmen maar ik al die mensen die zeggen dat ze tegen gaan stemmen; geef eens wat inhoudelijke argumenten waarom jullie tegen gaan stemmen. Ik krijg zo de indruk dat jullie niet eens weten wat het nou echt inhoudt
De grootste reden voor mij is dat ik geen zin heb in globalisering van ons beleid. Er komen steeds grotere partijen met steeds maar macht, en van mij hoeft dat allemaal niet zo nodig.
Ik heb verder ook niet heel veel zin om hier een paper neer te tikken over mijn motivaties (grote gesprekken doe ik liever face 2 face), maar ondanks dat ik normaal VVD stemmer ben, kan ik t met het aankomend Europees Grondwettelijk Verdrag niet eens zijn.
Dit is niet wat Nederland nodig heeft om het een beter land te maken.

Leuk informatief linkje.. http://www.minbuza.nl/def(...)07A30C37FX1X60418X31

Neem t aub ff goed door, wees dus ook niet bang om ff door te klikken en je zelf goed te informeren. Het referendum wordt niet voor nix gehouden
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:39 schreef Sakura het volgende:
Altijd weer opvallend dat al die NEE brullers geen flauw idee hebben waar ze NEE tegen zeggen.

Als je gaat stemmen, zorg dan tenminste dat je weet waar voor of tegen je stemt, maar dat is waarschijnlijk weer te hoog gegrepen voor het gemiddelde fok bezoek.
Je keert het om. Wat we nu hebben werkt prima, leg mij maar eens uit wat de Nederlander aan een grondwet heeft? En dan niet dat gezeur dat het zo makkelijk is als je in Noord-Italië bent, die troef is bij de euro al uitgespeeld.
nee-stemmers: jullie hebben niet goed opgelet. want we hebben geen macht over budget voor landbouw. bij huidige verdrag hebben we geen recht over soort andere terrein. het parlement geen controle heeft over het EU-landbouwbudget

Als je tegen teveel uitgegeven aan landbouw dan ga je toch ja stemmen dan kan je meer mogelijkheden om dit voorstellen tegen landbouwbudget krijgen!


grondwet is een vereenvoudigde documenten die drie verdragen zoals schengen, verdrag van nice enz. worden vervangen.
Quote van die site: "Is het al zeker dat de grondwet er komt?"
Antwoord: "Nee. ...blabla..."

Kom nou toch, dat verdrag komt er gewoon.
Er wordt net zo lang doorgezanikt totdat iedereen helemaal gehersenspoeld is. Zo gaat dat altijd en overal. (Zelfs op gemeentelijk niveau) De eigen zin doordrijven totdat de ander er knettergek van wordt.
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:30 schreef kobold het volgende:
Ik zou alleen al NEE stemmen vanwege die heisa over softwarepatenten.
Stieken dingen proberen door te drukken op een vergadering van landbouwministers.

--edit: de campagne is al begonnen: http://www.grondweteuropa.nl/
Een JA geeft het Europees Parlement meer macht, en geeft de ministerraad minder de kans dingen 'stiekem' door te drukken. Dus met jouw argumentatie zou je juist voor de grondwet moeten stemmen.

Het zelfde geldt eigenlijk voor het argument 'Turkije'. Bij een 'JA' hebben landen niet meer de mogelijkheid voorstellen tegen te houden met een veto. En in het parlement zullen zelfs de grootste landen als Duitsland en Turkije relatief gezien maar een kleine invloed hebben, en nooit voorstellen erdoor kunnen drukken.
De grondwet komt er hoe dan ook, daar durf ik 10.000 euro om te verwedden. Stel dat de Nederlanders het massaal afwijzen, dan nog kan het referendum worden genegeerd. Je kan ook een nieuw referendum houden na een massaal propagandaoffensief. Je kan je ook onder druk laten zetten door de andere landen. De EU kan de regels wijzigen zodat ministaatjes als Nederland niks meer te vertellen hebben.

Waarom trouwens geen referendum over de gulden of over Turkije? Ik wil de gulden ook terug, al kost het 10 mld. En ik wil ook gaan Turkije bij de unie. Nog beter is het afschaffen van de hele europese unie. Maar dat is een utopie, we zijn op weg naar een superstaat..
Ik vind het extreem slecht dat het kabinet nog mogelijk 1.5 miljoen euro BELASTINGGELD gebruikt voor een ja-campagne. Laat ze dat lekker uit hun eigen zak betalen! Ik wens daar niet aan mee te btalen
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:16 schreef roobje het volgende:
Ik weet nog niet wat ik ga stemmen maar ik al die mensen die zeggen dat ze tegen gaan stemmen; geef eens wat inhoudelijke argumenten waarom jullie tegen gaan stemmen. Ik krijg zo de indruk dat jullie niet eens weten wat het nou echt inhoudt
Lees goed wat er in de grondwet staat, straks mogen andere landen ons beleid gaan bepalen, ook als wij het er niet mee eens zijn, EU wet gaat dan zowel boven onze wet als onze grondwet.

Stem NEE !!!


Daar houden we Maxime aan!
Dus allemaal gaan stemmen. Minstens 30% en natuurlijk NEEN.
Want voor zo'n klein pokkelandje als Nederland is dat Europese gedoe alleen maar funest.
En los daarvan is de idee van 1 Europa slechts een papieren constructie die alleen maar leidt tot nog meer voetbalgeweld en tegelgooiers omdat ze zich niet eens lekker kunnen afreageren in een of ander oorlogje of zo.
Herinvoering van de militaire en/of sociale dienstplicht moet het parool worden!!!
De douane terug waar ie hoort : schept werkgelegenheid onder je eigen mensen.
Hmmmm... Hoe kun je nou eigenlijk JA of NEE zeggen tegen zo'n enorm pakket regels?

Wat nou als een paar punten je niet bevallen, toch NEE stemmen?
Dan gok ik eigenlijk dat iedereen 't beste NEE kan stemmen.
ik citeer:
quote:
Volgens de Europese grondwet wordt vaker met meerderheid van stemmen besloten. Het nationale veto wordt op sommige terreinen ingeperkt. Bijvoorbeeld op het gebied van justitie. Dit moet de Europese aanpak van bijvoorbeeld asielbeleid effectiever maken. Verder krijgt de burger meer rechten en wordt Europa democratischer en opener.
ministerie van buitenlandse zaken

ik zie dit wel zitten eigenlijk. die slappe nederlands politiek doet hier helemaal niks aan en stemt m.b.t. dit onderwerp altijd vrolijk mee met de rest

waar slaat al die achterdochtigheid op Europa eigenlijk op? ze hebben heus niet de bedoeling de boel te vernachelen

ik stem ja

iedereen roept wel als een kip zonder kop "NEE!!!" maar je baseerd het allemaal op bullshit. een JA-stem heeft juist voordelen zoals een paar posts geleden ook al werd gezegd. En daarbij: als je NEE stemt geef je dus aan dat de manier waarop het nu gebeurd je wel bevalt, terwijl ik iedereen hoor zeiken dat het ze juist niet aanstaat! EN ik denk dat de meesten die hier NEE roepen toch geen 18 zijn dus: su
Als je JA stemt dan geef je je eigen land weg en hebben we niks meer te vertellen. Nederland krijgt geen macht.

NEE STEMMEN!!!
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:59 schreef DutchDelight het volgende:

[..]

Lees goed wat er in de grondwet staat, straks mogen andere landen ons beleid gaan bepalen, ook als wij het er niet mee eens zijn, EU wet gaat dan zowel boven onze wet als onze grondwet.
Dat betekent nog niet dat Europa over elk Nederlands beleidsterrein mag beslissen. Alleen over zaken waarover is afgesproken dat ze op Europees niveau komen te liggen.
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Waarom NEE???
Weet jij wat in die grondwet staat dan?

Dus zolang mij dat niet duidelijk uitgelegd gaat worden zal ik zeker nee stemmen.

man pberends (Redactie Frontpage) 12-02-2005 @ 13:16 fotoboek no homepage
userIcon
Goede poll voor de frontpage. Ik stem ook NEEN.
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 13:14 schreef doemaardrie het volgende:

[..]

Weet jij wat in die grondwet staat dan?

Dus zolang mij dat niet duidelijk uitgelegd gaat worden zal ik zeker nee stemmen.
Er zijn genoeg sites waar dat uitgelegd staat, hierboven staan al twee linkjes.
userIcon
quote:
De opkomst moet minimaal dertig procent zijn, en de uitkomst dient een duidelijke ja of nee - minstens zestig procent voor of tegen - te zijn.
Hier hoort nog een zin bij. Als niet aan die voorwaarden wordt voldaan kiezen wij wel voor ja.

Stelletje schijnheilen.
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 13:01 schreef kobold het volgende:
Hmmmm... Hoe kun je nou eigenlijk JA of NEE zeggen tegen zo'n enorm pakket regels?
Dat is precies het zwakke punt bij dit soort referenda. Een referendum is eigenlijk alleen geschikt voor simpele (enkele) vragen. Zoals "euro ja/neen", "turkije ja/neen", "kernenergie ja/neen".

En dan nóg is het vaak lastig: wie hadden er bijvoorbeeld moeten mogen stemmen in een betuwelijnreferendum? Alleen de Rotterdammers (ja) en Betuwebewoners (nee), of ook de rest van Nederland - die minder belang heeft?

Voor het EU-grondwetreferendum gelden weer andere beperkingen. Stel dat de Nederlandse bevolking als enige tegen stemt, zouden we dan de hele grondwet moeten blokkeren? Als de meerderheid van de landen tegen is, dan zou er eigenlijk opnieuw onderhandeld moeten worden, en dan zitten we weer een jaar of tien met de huidige, ongeschikte regels.
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:52 schreef Bralkruk het volgende:
Ik wil de gulden ook terug, al kost het 10 mld.
Het zal nog veel meer dan die 10 miljard gaan kosten. De winkeliers zouden het wederom aangrijpen om een prijsverhoging door te voeren d.m.v. afrondingen naar BOVEN.
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 13:14 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Dat betekent nog niet dat Europa over elk Nederlands beleidsterrein mag beslissen. Alleen over zaken waarover is afgesproken dat ze op Europees niveau komen te liggen.
Probleem is alleen dat dat nu al teveel is en dat dat nog meer wordt. En degenen die hierover beslissen zijn niet de burgers, maar Europese politici, die vanwege macht en baantjesverdelerij natuurlijk zoveel mogelijk op Europees niveau willen regelen. Is ook voor fraude wel zo handig uiteraard. En de grotere landen krijgen de meeste inspraak voor die grondwet en de overige wetten, dus de afgevaardigden van Nederland zullen weinig tot niets te vertellen hebben. Met een beetje mazzel tenzij ze een dikke zak poen meenemen, zoals nu ook al het geval is.

De enige juiste oplossing is een Europees verbond van soevereine staten, die per punt bekijken of ze elkaar al dan niet willen helpen. Europese landen verschillen veel te veel van elkaar om een Europese VS op te zetten. Als je als land je eigen identiteit - of wat er nog van over is nu de EU al zoveel te zeggen heeft - wil behouden stem je tegen! De EU is al niet meer tegen te houden, maar een Europese grondwet is funest voor de mooie culturele diversiteit in Europa.

En als er dan ook nog allerlei arme en/of islamitische landen worden toegelaten, die niet eens tot Europa behoren, dan wordt het helemaal een ratjetoe.

Zie ook Zielloos Europa van Pim.
Het referendum komt in feite neer op:
Wilt u dat Nederland minder te vertellen krijgt in Europa? Ja of nee?

Natuurlijk gaat het om veel meer, maar dit is voor mij al voldoende om te kiezen voor NEE!
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:33 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Misschien moet ik maar 'Ik weet het niet' stemmen.
Ja de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik dat ook zou moeten doen. ik denk met ons 90% van de bevolking. heel eerlijk wie weten er nou wat er allemaal in die grondwet staat? ik niet hoor. de EU lijkt niet meer te stoppen dus aan de ene kant als je dan toch alles gaat samenvoegen dan kan je maar beter ook een gezamelijke wet hebben, maar stemmen voor een wet waarvan je de inhoud niet kent is ook erg dom eigenlijk.
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 13:23 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Het zal nog veel meer dan die 10 miljard gaan kosten. De winkeliers zouden het wederom aangrijpen om een prijsverhoging door te voeren d.m.v. afrondingen naar BOVEN.
Kom op, we hoeven de gulden helemaal niet terug. Elke x dat geblaat daarover is natuurlijk al lang niet meer relevant, gezien de veranderde economische omstandigheden en de inflatiecorrectie waar bijna nooit iemand aan denkt.
Laatst werd er hier op fok! volgens mij nog bereicht over het toenemende aantal reserves in euro's door belangrijke oliestaten en andere grote/belangrijke landen. Dit geeft aan dat het vertrouwen in de euro to.v. de dollar toeneemt, en dat de euro steeds sterker zal komen te staan cq. de economie van Nederland/Europa zal verbeteren.
En das toch eigenlijk t enige waarom je nog zeurt over de gulden.. omdat je weer meer centjes wil hebben om uit te geven?!
50  van 86 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71
» 24/05 Motie van wantrouwen De Jager weggestemd91


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden