De Graaf: Debat verruwt te veel

Politiek • Geschreven door ANP op 12-02-2005 @ 10:14 - gepost door Rob (R@b)
print 
Minister van Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties en vice-premier Thom De Graaf (D66) waarschuwt in een interview met het Algemeen Dagblad voor de verruwing van het politieke en maatschappelijke debat in ons land. ''Nederland dreigt een land te worden waar mensen niet meer redelijk en verstandig met elkaar omgaan, waar de korte-termijn-emotie het standpunt bepaalt en alles zo rauw en scherp mogelijk wordt gezegd'', aldus de vice-premier.

De Graaf stelt dat er een klimaat in Nederland dreigt te ontstaan waarin hij zich niet meer thuisvoelt. De D66-politicus waarschuwt ook tegen het stigmatiseren van moslims. Volgens hem wordt in de discussies over de multiculturele samenleving de gehele islamitische gemeenschap nu verantwoordelijk gesteld voor het gedrag van enkele radicale elementen.

Bron: ANP


Lees ook:

» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71
» 24/05 Motie van wantrouwen De Jager weggestemd91


delen | eKudos nujij

4431 views / 66 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 66 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Dat ben ik met hem eens dan.
Ik denk dat op het moment dat Graafje op een dodenlijst staat er ook uit zijn mond enige ruwe vloeken zullen klinken.Hoewel de kans daarop klein is daar hij nooit een duidelijke uitspraak doet en eeuwig en altijd de kool en geit probeert te sparen.
userIcon
quote:
''Nederland dreigt een land te worden waar mensen niet meer redelijk en verstandig met elkaar omgaan, waar de korte-termijn-emotie het standpunt bepaalt en alles zo rauw en scherp mogelijk wordt gezegd'',
Hij zegt dus eigenlijk , dat hij de waarheid te hard verteld vindt worden en graag wat meer stroopsmeerderij wil horen....

Dan gaat hij toch lekker naar de zuidpool ofzo.
userIcon
Zijn eigen kabinet is er nou juist een meester in om alles zo scherp mogelijk te brengen, angst aan te praten, doemdenken, normen en waarden te preken en die vervolgens met voeten treden, denk aan de ruime vakanties(recessen) en de 30% salaris verhoging.Gek zeg dat de toon dan harder wordt...
Nee als je dit zegt verruwt het debat niet. Thom de Graaf (D66):
Wil je meer puin, stem Pim Fortuyn.
Zijn we Anne Frank vergeten? Hier vlakbij, op loopafstand, staat Het Achterhuis, waar Anne Frank zestig jaar geleden, ondergedoken in erbarmelijke omstandigheden, in haar dagboek schreef en ik citeer (uit haar dagboek): "Ik hoop maar een ding: dat deze haat van voorbijgaande aard zal zijn. Dat de Nederlanders toch zullen laten zien wie zij zijn. Dat zij nu niet en nooit niet wankelen in hun rechtsgevoel. Want dit is onrechtvaardig. Ik zie dat mensen bang zijn en ondergedoken zitten en ik hoop dat dit nooit meer gebeurd." Vanochtend heeft Pim Fortuyn dan eindelijk zijn masker afgeworpen. Nu is duidelijk wat hij wil. Pim Fortuyn wil een land waar mensen met een bepaald geloof, een zekere cultuur, een andere achtergrond gediscrimineerd mogen worden. Hij wil daartoe artikel 1 van onze grondwet schrappen. Het fundament van onze rechtstaat dat de integriteit van iedereen beschermt. Dat wil de lijsttrekker van Leefbaar Nederland afschaffen. Hij weet wat hij wil, wij weten nu waar wij tegen strijden.
Bron - Bericht op GeenStijl.nl
man Philosocles (Redactie Frontpage) 12-02-2005 @ 10:34 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 10:27 schreef Demonizer het volgende:
[..] Hij zegt dus eigenlijk , dat hij de waarheid te hard verteld vindt worden [..]
Nee, want hij vindt dat het niet waar is dat de gehele islamitische gemeenschap verantwoordelijk is voor het gedrag van enkele radicale elementen.
'Hier vlakbij, op loopafstand, staat het Achterhuis. Waar Anne Frank zestig jaar geleden, ondergedoken in erbarmelijke omstandigheden, in haar dagboek schreef: 'Ik hoop maar één ding: dat deze haat van voorbijgaande aard zal zijn. Dat de Nederlanders toch zullen laten zien wie zij zijn. Dat zij nu niet en nooit niet wankelen in hun rechtsgevoel. Want dit is onrechtvaardig!'

Vanochtend heeft Pim Fortuyn dan eindelijk zijn masker afgeworpen. Nu is duidelijk wat hij wil. Een land waar mensen met een bepaald geloof, een zekere cultuur, een andere achtergrond gediscrimineerd mogen worden.'

Thom de Graaf (D66), 9 februari 2002 op partij-bijeenkomst

userIcon
Kan iemand deze malloot uit het kabinet laten verdwijnen? Door de import van destabiliserende factoren is "het debat" al zeker sinds de jaren '80 ernstig verstoord. Oud nieuws dus.

Alleen moet de politiek dit nog doorkrijgen.
quote:
"Nederland dreigt een land te worden waar mensen niet meer redelijk en verstandig met elkaar omgaan, waar de korte-termijn-emotie het standpunt bepaalt en alles zo rauw en scherp mogelijk wordt gezegd".
En Thom dacht dat we deze al vergeten waren zeker:
quote:
'Hier vlakbij, op loopafstand, staat het Achterhuis. Waar Anne Frank zestig jaar geleden, ondergedoken in erbarmelijke omstandigheden, in haar dagboek schreef: 'Ik hoop maar één ding: dat deze haat van voorbijgaande aard zal zijn. Dat de Nederlanders toch zullen laten zien wie zij zijn. Dat zij nu niet en nooit niet wankelen in hun rechtsgevoel. Want dit is onrechtvaardig!" Vanochtend heeft Pim Fortuyn dan eindelijk zijn masker afgeworpen. Nu is duidelijk wat hij wil. Een land waar mensen met een bepaald geloof, een zekere cultuur, een andere achtergrond gediscrimineerd mogen worden.'
Thom de Graaf (D66), 9 februari 2002 op partij-bijeenkomst
Ja, dit was zeker een zeer overwogen lange termijn emotie van deze D66 krullenbol
^^^^^^
tralalala typisch FOK reacties

[ik doe mee modus want dat is stoer ik laat een boer]
De graaf moet ook maar het land uit!
[/ik doe mee modus want dat is stoer ik laat een boer]

MAAR HIJ HEEFT GODVERDOMME WEL GELIJK!

fokkers vs. moslims
fokkers vs. marrokanen
fokkers vs. niet-fokkers
etc

uiteindelijk zijn jullie het hier met elkaar eens omdat jullie iedereen hebben weggejaagd. heb je toch wat je wil toch niet dan?

dus eigenlijk voldoe ik aan datgene waar hij voor waarschuwt, lekker scherp ageren etc. Fijn dat we zo met elkaar omgaan. :S
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 10:34 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Nee, want hij vindt dat het niet waar is dat de gehele islamitische gemeenschap verantwoordelijk is voor het gedrag van enkele radicale elementen.
Met de waarheid doel ik op het debat oftewel "hetgene wat gezegd dient te worden " oftewel datgene wat politici als de waarheid proberen te verkondigen ...

Ik verlaag me niet tot moslimbashen hoor...


man Philosocles (Redactie Frontpage) 12-02-2005 @ 10:46 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 10:41 schreef Demonizer het volgende:
[..] Met de waarheid doel ik op het debat oftewel "hetgene wat gezegd dient te worden " oftewel datgene wat politici als de waarheid proberen te verkondigen ...
Er zijn inmiddels geloof ik wel voldoende politici die dat doen. En anders mogen we er binnen 2 jaar weer wat bij-kiezen.
quote:
Ik verlaag me niet tot moslimbashen hoor...
Dat is waar hij d8 ik op doelde.
Ik ben het wel met de Graaf eens wat dit betreft. Ik vind ook dat er veel te veel op de gehele islamitische gemeenschap wordt afgereageerd.

Er is maar een kleine groep die verantwoordelijk is voor deze tumult, dat zijn de radicalen. Neem hierbij het gedrag van een hoop marrokaanse jongeren en je hebt een hele groep vervelende mensen bij elkaar. En aan die lui moet wat gedaan worden. Helaas weet ik niet wat maar ik begin er wel strontziek van te raken.
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 10:39 schreef Marcelloz het volgende:
^^^^^^
tralalala typisch FOK reacties

[ik doe mee modus want dat is stoer ik laat een boer]
De graaf moet ook maar het land uit!
[/ik doe mee modus want dat is stoer ik laat een boer]

MAAR HIJ HEEFT GODVERDOMME WEL GELIJK!

fokkers vs. moslims
fokkers vs. marrokanen
fokkers vs. niet-fokkers
etc

uiteindelijk zijn jullie het hier met elkaar eens omdat jullie iedereen hebben weggejaagd. heb je toch wat je wil toch niet dan?

dus eigenlijk voldoe ik aan datgene waar hij voor waarschuwt, lekker scherp ageren etc. Fijn dat we zo met elkaar omgaan. :S
Ga ff lekker verder janken of zo. Man, doe niet zo triest. De Graaf moet niet zo zeuren; hij denkt echt dat de hedendaagse problemen met wat geknuffel en vriendelijk gepraat opgelost gaan worden. Vraag maar aan Ali en Bert op de hoek of hij daar een boodschap aan heeft. Hij heeft iedere realiteitszin verloren maar als er straks weer eens wat gebeurt, is het deze droplul die vooraan staat om te gillen dat zoiets nooit mag gebeuren en dat we het hard en stevig aan moeten pakken. Als het hem hier niet bevalt, moet ie maar naar Utopia verhuizen.
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 10:47 schreef JoBo1976 het volgende:

[..]

Ga ff lekker verder janken of zo. Man, doe niet zo triest. De Graaf moet niet zo zeuren; hij denkt echt dat de hedendaagse problemen met wat geknuffel en vriendelijk gepraat opgelost gaan worden. Vraag maar aan Ali en Bert op de hoek of hij daar een boodschap aan heeft. Hij heeft iedere realiteitszin verloren maar als er straks weer eens wat gebeurt, is het deze droplul die vooraan staat om te gillen dat zoiets nooit mag gebeuren en dat we het hard en stevig aan moeten pakken. Als het hem hier niet bevalt, moet ie maar naar Utopia verhuizen.
Kijk, da's nou een typische fok reactie. als het niet voldoet aan de Wilders-standaard, dan gaat het altijd over knuffelen en praten. Zwart of wit. Jij of ikke. Is dat niet wat simplistisch gedacht? vind ik wel
man Philosocles (Redactie Frontpage) 12-02-2005 @ 10:53 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 10:47 schreef JoBo1976 het volgende:
[..] De Graaf moet niet zo zeuren; hij denkt echt dat de hedendaagse problemen met wat geknuffel en vriendelijk gepraat opgelost gaan worden. Vraag maar aan Ali en Bert op de hoek of hij daar een boodschap aan heeft. [..]
Volgens mij heeft hij er toch echt wel gelijk in dat de problemen niet opgelost worden als iedereen op de verkeerde man gaat spelen. Een groot probleem is nou juist dat iedereen maar zit te generaliseren (ik hier dus ook ). Daardoor neemt de radikalisering (aan beide kanten) toe. Dat is een gevaarlijke vicieuze cirkel, al helemaal omdat beide groepen zich op hun morele gelijk beroepen ('wij waren hier het eerst' vs. 'wij hebben het juiste geloof').
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 10:46 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Er zijn inmiddels geloof ik wel voldoende politici die dat doen. En anders mogen we er binnen 2 jaar weer wat bij-kiezen.
quote:
Dat is waar hij d8 ik op doelde.
Nee, hij bedoelt de manier waarop we met elkaar omgaan en neemt moslims als voorbeeld omdat dat lekker veel aandacht oplevert in de media...

De Graaf is wel de laatste die zijn muil mag oopentrekken.

'D66 gaat rechts niet aan een meerderheid helpen' was de standaard uitspraak van de Graaf VOOR de verkiezingen.

Liever een grof maar eerlijk debat dan dat iemand mij op een 'nette' manier keihard staat voor te liegen
Zoals reeds vermeld, heeft De Graaf onder z'n krullebol een hoop boter op zijn hoofd, met z'n misbruik van Anne Frank.

En wat niet meer redelijk en verstandig met elkaar omgaan betreft: is hij niet die simpele ziel die ons land wil opzadelen met onmogelijke burgemeestersverkiezingen, alleen maar omdat hij snel "iets" wil? Met z'n handjevol stemmen, gijzelt hij het hele parlement...
Misschien dat hij tot inkeer komt als het zijn dochtertje is dat door een groep marokkanen word verkracht.
man Philosocles (Redactie Frontpage) 12-02-2005 @ 11:12 fotoboek no homepage
userIcon
Het is een lastig debat, omdat het aan de ene kant wel degelijk om structurele problemen gaat en niet over incidenten, maar aan de andere kant mag je daar een willekeurige allochtoon/moslim weer niet op aankijken.
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 10:33 schreef Codec het volgende:
Nee als je dit zegt verruwt het debat niet. Thom de Graaf (D66):
Wil je meer puin, stem Pim Fortuyn.
Zijn we Anne Frank vergeten? Hier vlakbij, op loopafstand, staat Het Achterhuis, waar Anne Frank zestig jaar geleden, ondergedoken in erbarmelijke omstandigheden, in haar dagboek schreef en ik citeer (uit haar dagboek): "Ik hoop maar een ding: dat deze haat van voorbijgaande aard zal zijn. Dat de Nederlanders toch zullen laten zien wie zij zijn. Dat zij nu niet en nooit niet wankelen in hun rechtsgevoel. Want dit is onrechtvaardig. Ik zie dat mensen bang zijn en ondergedoken zitten en ik hoop dat dit nooit meer gebeurd." Vanochtend heeft Pim Fortuyn dan eindelijk zijn masker afgeworpen. Nu is duidelijk wat hij wil. Pim Fortuyn wil een land waar mensen met een bepaald geloof, een zekere cultuur, een andere achtergrond gediscrimineerd mogen worden. Hij wil daartoe artikel 1 van onze grondwet schrappen. Het fundament van onze rechtstaat dat de integriteit van iedereen beschermt. Dat wil de lijsttrekker van Leefbaar Nederland afschaffen. Hij weet wat hij wil, wij weten nu waar wij tegen strijden.
Bron - Bericht op GeenStijl.nl
Beetje onvolledig bericht dit. Verderop geeft de Graaf namelijk toe dat hij fout zat:
quote:
In dat verband steekt hij ook de hand in eigen boezem. Over Fortuyn zei hij eens: "Hij wil het fundament van de rechtstaat aantasten. Nu weten we waar we tegen vechten", en sleepte ook Anne Frank erbij. Nu zegt hij: "Dat zou ik nu niet meer doen. Dat was niet gelukkig en nogal gemakkelijk."
http://www.nieuws.nl/bericht/4/34423
Laat Thom de Graaf zijn minister Brinkhorst eens een halt toeroepen, in plaats van dit slappe verhaaltje te houden over de manier waarop in Nederland (nu eindelijk) de waarheid wordt gezegd.

Brinkhorst is op dit moment op DRIE fronten bezig het land kapot te maken.

1) De uitrol van UMTS e.a. kanker- en stressverwekkende communicatiemiddelen doordrukken ondanks duidelijke aanwijzingen dat mensen er veel last van hebben.

2) De softwarepatenten doordrukken tegen de wil van het kabinet en het Nederlandse volk in.

3) Windmolens doordrukken die in het buitenland al voor miljardenverliezen hebben gezorgd.

Ik denk dat Thom wel wat beters te doen heeft dan zaniken over het debat in NL. Dat hij altijd alles onder het tapijt wil schuiven is allang bekend. Laat hem het Monster van Brinkhorst eens aanpakken.
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 10:47 schreef JoBo1976 het volgende:
Ga ff lekker verder janken of zo. Man, doe niet zo triest. De Graaf moet niet zo zeuren; hij denkt echt dat de hedendaagse problemen met wat geknuffel en vriendelijk gepraat opgelost gaan worden. Vraag maar aan Ali en Bert op de hoek of hij daar een boodschap aan heeft. Hij heeft iedere realiteitszin verloren maar als er straks weer eens wat gebeurt, is het deze droplul die vooraan staat om te gillen dat zoiets nooit mag gebeuren en dat we het hard en stevig aan moeten pakken. Als het hem hier niet bevalt, moet ie maar naar Utopia verhuizen.
De Graaf heeft weldegelijk een punt. Het is te simpel om anderen aan te wijzen als de "veroorzakers" van onze maatschappelijke problemen. Door het toenemende individualisme waarin het in de belevingswereld van het individu alleen nog maar om de persoon zelf draait, verdwijnt ieder gemeenschapsgevoel. We voelen ons niet meer betrokken bij het lot van onze medelanders, we hechten enkel belang aan zaken die betrekking op onszelf hebben. Daarbij vergeten we voor het gemak dat de problemen die zich nu voordoen in de maatschappij een gevolg zijn van onze eigen acties als onderdeel van de samenleving.
quote:
''Nederland dreigt een land te worden waar mensen niet meer redelijk en verstandig met elkaar omgaan, waar de korte-termijn-emotie het standpunt bepaalt en alles zo rauw en scherp mogelijk wordt gezegd''
Anne Frank moet z'n bek eens houden. Hoe ze die sukkel vice-premier en minister hebben kunnen maken is me een groot raadsel.
quote:
Volgens hem wordt in de discussies over de multiculturele samenleving de gehele islamitische gemeenschap nu verantwoordelijk gesteld voor het gedrag van enkele radicale elementen.
Nee, maar er wordt wel gezegd dat de basis van die radicalen in het geloof zit en dat ook niet-radicalen ondemocratische principes als vrouwenonderdrukking hanteren op basis van dat sprookjesboek. Maar dat gaat vast voor Anne ook al te ver.

edit:
quote:
Over Fortuyn zei hij eens: "Hij wil het fundament van de rechtstaat aantasten. Nu weten we waar we tegen vechten", en sleepte ook Anne Frank erbij. Nu zegt hij: "Dat zou ik nu niet meer doen. Dat was niet gelukkig en nogal gemakkelijk."
Beetje erg laat, looser. Maar beter laat dan nooit, het pleit voor hem dat hij i.t.t. al die anderen wel enigszins spijt betuigt van zijn demonisering.
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 10:27 schreef Demonizer het volgende:

Hij zegt dus eigenlijk , dat hij de waarheid te hard verteld vindt worden en graag wat meer stroopsmeerderij wil horen....
Nee dat zegt die helemaal niet.
Lees eens goed wat er staat en ga eens een keer iemand waar je het niet mee eens bent, geen woorden in de mond leggen.
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 11:20 schreef Avondzonnetje het volgende:
Brinkhorst is op dit moment op DRIE fronten bezig het land kapot te maken.

1) De uitrol van UMTS e.a. kanker- en stressverwekkende communicatiemiddelen doordrukken ondanks duidelijke aanwijzingen dat mensen er veel last van hebben.
Het zou uiteraard verstandiger zijn om alle straling veroorzakende apparatuur onmiddelijk uit nederland te verwijderen
quote:
2) De softwarepatenten doordrukken tegen de wil van het kabinet en het Nederlandse volk in.
Het kabinet was voor software patenten, de tweede kamer was tegen. Het op de agenda plaatsen van de software patenten werd door zijn staatsecretaris gedaan niet door brinkhorst. De wil van het volk is naar mijn weten niet bekend.
quote:
3) Windmolens doordrukken die in het buitenland al voor miljardenverliezen hebben gezorgd.

Bij UMTS vind je gezondheid belangrijker dan geld en nu vind je geld belangrijker dan milieu?
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 10:46 schreef radium88 het volgende:
Ik ben het wel met de Graaf eens wat dit betreft. Ik vind ook dat er veel te veel op de gehele islamitische gemeenschap wordt afgereageerd.
Er is dan ook nog aardig wat mis bij een groot deel van die islamitische gemeenschap, als 300.000 ervan al schijnen te verlangen naar een sharia (en dan neem ik degenen maar even niet mee die het ook wel zien zitten maar er liever over liegen naar de 'ongelovigen').
quote:
Er is maar een kleine groep die verantwoordelijk is voor deze tumult, dat zijn de radicalen. Neem hierbij het gedrag van een hoop marrokaanse jongeren en je hebt een hele groep vervelende mensen bij elkaar. En aan die lui moet wat gedaan worden. Helaas weet ik niet wat maar ik begin er wel strontziek van te raken.
Kleine groep actieven. Grote groep meelopers, goedpraters en goedkeurders.
userIcon
Hij heeft in principe gelijk (thom de Graaf), maar het is een gevolg van het jarenlange beleid van de politiek, dat er toe heeft geleid dat nu de verhoudingen op springen staan.
Pappen en nathouden......
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 10:27 schreef Demonizer het volgende:

[..]

Hij zegt dus eigenlijk , dat hij de waarheid te hard verteld vindt worden en graag wat meer stroopsmeerderij wil horen....

Bovenstaande is een typisch voorbeeld van wat er gebeurt als je een ongeoefend en ongenuanceerd brein met stellingen om laat gaan. Bedankt voor het aantonen van meneer de Graafs gelijk.
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 11:34 schreef NewOrder het volgende:
De Graaf heeft weldegelijk een punt. Het is te simpel om anderen aan te wijzen als de "veroorzakers" van onze maatschappelijke problemen. Door het toenemende individualisme waarin het in de belevingswereld van het individu alleen nog maar om de persoon zelf draait, verdwijnt ieder gemeenschapsgevoel. We voelen ons niet meer betrokken bij het lot van onze medelanders, we hechten enkel belang aan zaken die betrekking op onszelf hebben. Daarbij vergeten we voor het gemak dat de problemen die zich nu voordoen in de maatschappij een gevolg zijn van onze eigen acties als onderdeel van de samenleving.
Erg overtrokken allemaal als je bijvoorbeeld kijkt naar hoeveel mensen zich in Nederland met vrijwilligerswerk bezighouden of lid zijn van clubs, verenigingen, etc.
En nee, de problemen die individuen veroorzaken zijn in eerste instantie altijd nog de verantwoordelijkheid van individuen die ze veroorzaken. De maatschappij aanwijzen als verantwoordelijk voor het gedrag van de arme crimineel/extremist die er eigenlijk ook niets aan kan doen, is zo achterhaald jaren 70.
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:04 schreef Karboenkeltje het volgende:
Bovenstaande is een typisch voorbeeld van wat er gebeurt als je een ongeoefend en ongenuanceerd brein met stellingen om laat gaan. Bedankt voor het aantonen van meneer de Graafs gelijk.
En nu maar afwachten wanneer dhr. De Graaf Anne Frank weer gaat opgraven voor zijn genuanceerde doeleinden
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 11:50 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee dat zegt die helemaal niet.
Lees eens goed wat er staat en ga eens een keer iemand waar je het niet mee eens bent, geen woorden in de mond leggen.
En waar heb ik gezegd dat ik het wel of niet met hem eens ben ??

Over iemand woorden in de mond leggen gesproken zeg....
Word n beetje moe van die mensen die zeggen dat ze zich hier niet meer thuis voelen.
Geen hoofdletter na dubbele punt in titel. Tenzij het een geciteerde zin met aanhalingstekens zou zijn. Dit is parafraseren, en moet 'debat' met een kleine letter.
/edit: en het is 'kortetermijnemotie'. Koppeltekens mogen wel voor de duidelijkheid, maar dit is overdreven. (bron)
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:04 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Bovenstaande is een typisch voorbeeld van wat er gebeurt als je een ongeoefend en ongenuanceerd brein met stellingen om laat gaan. Bedankt voor het aantonen van meneer de Graafs gelijk.
En dit is een typisch voorbeeld van iemand die bij gebrek aan argumenten maar op de persoon beledigend wordt.

quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:23 schreef bart_70 het volgende:
Word n beetje moe van die mensen die zeggen dat ze zich hier niet meer thuis voelen.
En ondertussen hier toch maar rustig blijven wonen
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:05 schreef watchers het volgende:
Erg overtrokken allemaal als je bijvoorbeeld kijkt naar hoeveel mensen zich in Nederland met vrijwilligerswerk bezighouden of lid zijn van clubs, verenigingen, etc.
En nee, de problemen die individuen veroorzaken zijn in eerste instantie altijd nog de verantwoording van individuen die ze veroorzaken. De maatschappij aanwijzen als verantwoordelijk voor het gedrag van de arme crimineel/extremist die er eigenlijk ook niets aan kan doen, is zo achterhaald jaren 70.
Het is helemaal niet achterhaald, het is actueler dan ooit, alleen zien de meesten dat niet. Als we zo doorgaan zoals we nu bezig zijn komt er een moment waarop we gedwongen worden het in te zien.

Bij UMTS vind je gezondheid belangrijker dan geld en nu vind je geld belangrijker dan milieu?
[/quote]

(klein uitstapje naar Minister Brinkhorst )

Die windmolens gaan snel kapot (b.v. in Denemarken draaide na een paar jaar nog maar 10 % of daaromtrent). Ook is de "groene" stroom niet op te slaan, zodat 'ie alleen gebruikt kan worden wanneer het waait. Het lijkt mooi, maar ik heb begrepen dat het niet zoveel uithaalt voor het milieu. En het is wel heel duur. Ik vind het milieu wel heel erg belangrijk. Ik denk dat het belangrijkste onderwerp van deze tijd moet zijn.

UMTS/GSM etc. verdraag ik zelf niet. Ik heb (zoals zovelen) moeten verhuizen door die klootzak van een Brinkhorst. Van D'66 zou ik het liefst helemaal nooit meer iets vernemen. Maar goed, het gaat nu om Thom de Braaf. Die zou ik zich dus liever druk zien maken om meneer Brinkhorst.

De softwarepatenten: wie zou er nou vóór zijn???
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 11:03 schreef Mustafa1980 het volgende:
De Graaf is wel de laatste die zijn muil mag oopentrekken.

'D66 gaat rechts niet aan een meerderheid helpen' was de standaard uitspraak van de Graaf VOOR de verkiezingen.
Oh ja!

Wat een streek was dat
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:32 schreef NewOrder het volgende:
Het is helemaal niet achterhaald, het is actueler dan ooit, alleen zien de meesten dat niet. Als we zo doorgaan zoals we nu bezig zijn komt er een moment waarop we gedwongen worden het in te zien.
Misschien zie je dingen die er niet zijn? Ook een mogelijkheid natuurlijk
Eigenlijk is het enige dat veranderd is, dat het individualisme dat jij noemt en dat er altijd al was, maar meer verborgen moest blijven en via slinkse wegen naar buiten kwam, (ja, gemeenschapszin komt ook voort uit egoistische motieven) nu openlijker wordt beleden. En da's prima, want beter in het volle daglicht dan verborgen onder een verstikkende hypocriete politiek-correcte deken.
man pberends (Redactie Frontpage) 12-02-2005 @ 13:11 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
''Nederland dreigt een land te worden waar mensen niet meer redelijk en verstandig met elkaar omgaan, waar de korte-termijn-emotie het standpunt bepaalt en alles zo rauw en scherp mogelijk wordt gezegd'', aldus de vice-premier.
Tja, daar heeft Thommie-boy en zijn D66 al 3 kabinetten de tijd voor gehad. Ze konden het dus ruimschoots voorkomen. Bijvoorbeeld door in 1994 al een lekker hard immigrantenbeleid te voeren
userIcon
quote:
De Graaf stelt dat er een klimaat in Nederland dreigt te ontstaan waarin hij zich niet meer thuisvoelt.
Hij hoeft hier niet te wonen hoor.
quote:
De D66-politicus waarschuwt ook tegen het stigmatiseren van moslims. Volgens hem wordt in de discussies over de multiculturele samenleving de gehele islamitische gemeenschap nu verantwoordelijk gesteld voor het gedrag van enkele radicale elementen.
Die enkele radicale elementen en grote groepen criminelen en kutmarokkaantjes bedoelt hij. Of is dat ook weer te stigmatiserend? Zorg eens voor een harde aanpak van dat tuig en praat dan eens verder.
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 10:39 schreef Marcelloz het volgende:
^^^^^^
tralalala typisch FOK reacties

[ik doe mee modus want dat is stoer ik laat een boer]
De graaf moet ook maar het land uit!
[/ik doe mee modus want dat is stoer ik laat een boer]

MAAR HIJ HEEFT GODVERDOMME WEL GELIJK!

fokkers vs. moslims
fokkers vs. marrokanen
fokkers vs. niet-fokkers
etc

uiteindelijk zijn jullie het hier met elkaar eens omdat jullie iedereen hebben weggejaagd. heb je toch wat je wil toch niet dan?

dus eigenlijk voldoe ik aan datgene waar hij voor waarschuwt, lekker scherp ageren etc. Fijn dat we zo met elkaar omgaan. :S
Couldn't have said it any better... Vooral blijven schreeuwen wie er allemaal wel niet "op moet rotten" maar vooral niet met oplossingen komen of constructief commentaar leveren. Zoek het probleem niet steeds bij anderen.
Ik ben het wel met hem eens.
Opvallend is echter wel dat de partijen die er deze ruwe discussie tactieken op nahouden, haantje de eerste zijn om verontwaardigd de hypocriete lamballen uit te gaan hangen wanneer ze zelf op een 'ruwe' manier benaderd worden. (Ik noem een Pim Fortuyn, Rita Verdonk...)
Zelf heeft hij er natuurlijk niet aan bijgedragen met zijn Anne Frank vergelijking, nee goed zo Thommie daar kunnen wij op bouwen
userIcon
Tsja, Thom de Graaf. Iemand van een partij met zes zetels moet je natuurlijk erg serieus nemen als hij het klootjesvolk waarschuwt. Want de Grote Thom overziet het geheel en waarschuwt ons. Wat denkt dat ventje nou allemaal?
Dat een hoop mensen hem nog serieus nemen? Na zijn Anne Frank-citaat debacle doen nog maar weinig mensen dat.
Overigens, waar is zijn waarschuwing voor moslim terrorisme? Dat lijkt mij een grotere bedreiging voor deze samenleving dan ''de verruwing van het debat.'' Thom jongen, ga lekker emigreren, dat is beter voor jou zoals je zelf zegt en beter voor dit land.
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 13:26 schreef rayteon het volgende:
Ik ben het wel met hem eens.
Opvallend is echter wel dat de partijen die er deze ruwe discussie tactieken op nahouden, haantje de eerste zijn om verontwaardigd de hypocriete lamballen uit te gaan hangen wanneer ze zelf op een 'ruwe' manier benaderd worden. (Ik noem een Pim Fortuyn, Rita Verdonk...)
De feiten onder ogen zien en onder woorden brengen is iets anders dan smerige insinuaties te maken met betrekking tot WOII, die nergens op gebaseerd zijn.
50  van 66 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71
» 24/05 Motie van wantrouwen De Jager weggestemd91


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden