Tasjesdief-grapjas Politie Academie buiten functie gesteld

Nederland • Geschreven door Jeroen (steenz) op 10-02-2005 @ 12:18
print 
Icoon Binnenlands nieuws De student van de Politie Academie die op zijn website een 'cursus tasjesdief aanrijden' had gezet is buiten functie gesteld. Volgens de politie heeft hij het korps Amsterdam-Amstelland 'ernstig in diskrediet gebracht'. Bovendien is er een onderzoek naar de 23-jarige student gestart.

De man had op de website van zijn klas, www.klasb03.tk, een plaatje uit de FeauteauF*ck van weblog GeenStijl gezet. Op het plaatje was een fictief systeem tegen de diefstal van een handtasje afgebeeld. "Wanneer de handtas zonder autorisatie buiten de auto geraakt, schakelt het systeem zichzelf automatisch in. De bediening is eenvoudig: Kies uw doel en de rest gaat vanzelf…" Op het beeldscherm van de 'doelzoeker' van het systeem was een foto van rapper Ali B. afgebeeld.



Het originele plaatje is hier te vinden.

Bron: NU.nl


Lees ook:

» 00:29 Sap veruit favoriet bij kiezers GroenLinks28
» 25/05 Aangifte krakers tegen politie over geweld19
» 25/05 Notoire zwartrijdster loopt tegen de lamp25
» 25/05 Zeker anderhalf miljoen euro schade door noodweer18


delen | eKudos nujij

21137 views / 70 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 70 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Ali, hou jij mijn tassie effe vast?
Wat flauw. Een waarschuwing was ook genoeg geweest.
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:21 schreef neegij het volgende:
Ali, hou jij mijn tassie effe vast?
gaaf hoor! je fipo
userIcon
Klein foutje, er bestaat maar één Politie Academie en die staat in Apeldoorn, het gaat hier om een politieschool. Daar worden agenten opgeleid, op de Academie de officieren, zeg maar het hoger personeel. En ja, nu.nl heeft het ook fout maar dat is geen zeldzaamheid.
userIcon


Inderdaad ....een waarschuwing lijkt mij zat.
userIcon
heel leuk vertaald "politie academie" . Helaas is de politieschool geen universiteit, en dus spreken we gewoon van de Politie-school!
Tjongejonge…was dat voor gezever…Kunnen ze hun tijd niet aan andere, wel belangrijke zaken besteden…??
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:22 schreef Dante_A het volgende:
Klein foutje, er bestaat maar één Politie Academie en die staat in Apeldoorn, het gaat hier om een politieschool. Daar worden agenten opgeleid, op de Academie de officieren, zeg maar het hoger personeel. En ja, nu.nl heeft het ook fout maar dat is geen zeldzaamheid.
Daar op de sloterweg staat zelf POLTIE-ACADEMIE.
(APAA Academie Politie Amsterdam-Amstelland)
Waar kan ik dat apparaatje laten inbouwen???...ik heb alleen geen handtasje
userIcon
Dus als je zo'n grap op je website zet start men een onderzoek naar je.

Gut. Je zou denken dat de politiek-korrekte gedankenpolizei na die paar moordjes en die criminaliteitsstatistieken wel wat zou inbinden, maar de ergsten zitten blijkbaar in de politietop.

Beter gaan we dat eens onderzoeken.
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:22 schreef Dante_A het volgende:
Klein foutje, er bestaat maar één Politie Academie en die staat in Apeldoorn, het gaat hier om een politieschool. Daar worden agenten opgeleid, op de Academie de officieren, zeg maar het hoger personeel. En ja, nu.nl heeft het ook fout maar dat is geen zeldzaamheid.
Nee, dit is niet waar (en ik kan het weten, ik werk op de politieacademie). Het is wel inderdaad waar dat er verschil zit tussen de lokaties. In de volgende locaties staan politieacademies:

Amsterdam
Den Haag
Eindhoven
Leeuwarden
Ossendrecht (ME)
Rotterdam
Zutphen (Recherche)

In Apeldoorn staan 3 vestigingen (ROC , HBO en Concernlocatie).

De locaties Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Leeuwarden zijn ROC's, maar heten wel politie academie (faculteit algemene politiekunde).

Je bent waarschijnlijk in de war met de periode voor maart 2004, maar sinds de introductie van het nieuwe politieonderwijs is het zoals hierboven door mij beschreven.
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:22 schreef Innisdemon het volgende:
heel leuk vertaald "politie academie" . Helaas is de politieschool geen universiteit, en dus spreken we gewoon van de Politie-school!
Je kan beter niet reageren als je niet eens weet waar je het over hebt.

Kijk maar op www.politieacademie.nl en lees maar hoe het daadwerkelijk zit.
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:22 schreef veldmaatpp het volgende:
Wat flauw. Een waarschuwing was ook genoeg geweest.
Hoezo? Ik vind het niet echt normaal dat een aankomende agent laat zien dat hij/zij het normaal vind om 'voor de grap' eigen rechtertje te spelen leuk is. Al helemaal niet rond een onderwerp en direct inspelend op een werkelijk voorval.
Wat een onzin een cynische grap mag dus niet meer? geen vrijheid van meningsuiting meer in NL?
Wat een onzin, ernstig diskrediet .. bla bla bla ... je mag ook niks meer tegenwoordig!
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:22 schreef Innisdemon het volgende:
heel leuk vertaald "politie academie" . Helaas is de politieschool geen universiteit, en dus spreken we gewoon van de Politie-school!
De Politieschool is inderdaad geen Universiteit, die leidt op tot Agent en hooguit tot Brigadier (als ik het goed heb). Daarnaast bestaat er één Politie-Academie die het hoger kader opleidt tot Politiekundige bachelor of master, toegangseisen zijn daar gelijk aan die van een Universiteit (VWO, HBO-prop, of andere Universitaire prop.). Dit is de opleiding voor wetenschappelijk, leidingevend en beleidsvormend politiepersoneel.
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:28 schreef harlingen het volgende:

[..]
Je bent waarschijnlijk in de war met de periode voor maart 2004, maar sinds de introductie van het nieuwe politieonderwijs is het zoals hierboven door mij beschreven.
[..]
Je hebt gelijk, ik wist niet dat het intussen allemaal omgegooid was. Zijn de opleidingen voor de hogere rangen nu ook over het land verdeeld of zijn die wel allemaal nog in Apeldoorn?
Heeft iemand die site bekeken? Het is (nu) meer een soort homepage van Peter R. de Vries dan dat het een site van een agent in opleiding is!
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:38 schreef mehajo het volgende:
Heeft iemand die site bekeken? Het is (nu) meer een soort homepage van Peter R. de Vries dan dat het een site van een agent in opleiding is!
Klopt
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:28 schreef harlingen het volgende:
De locaties Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Leeuwarden zijn ROC's, maar heten wel politie academie (faculteit algemene politiekunde).
OT: Zouden ze daar ook werk hebben voor juristen?
! gewoon meteen van school af sturen en nooit meer toelaten tot de opleiding. zulke mensen hebben we NIET nodig als agenten.
Laat ze die allochtone tasjesdieven maar dood rijden
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:38 schreef mehajo het volgende:
Heeft iemand die site bekeken? Het is (nu) meer een soort homepage van Peter R. de Vries dan dat het een site van een agent in opleiding is!
Niet meer een soort,... Het is de homepage van P.R de Vries
Hij trok zeker teveel bezoekers ineens...

Daar gaan we naartoe, om bepaalde mensen maar niet te hard voor hun hoofd te stoten of tegen de haren in te strijken, hard straffen om onbenulligheden...
Er wordt voor het gemak maar voorbijgegaan om de reden waardoor dit allemaal begonnen is.
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:33 schreef Dante_A het volgende:

Je hebt gelijk, ik wist niet dat het intussen allemaal omgegooid was. Zijn de opleidingen voor de hogere rangen nu ook over het land verdeeld of zijn die wel allemaal nog in Apeldoorn?
De opleiding is onderverdeeld in een MBO variant en een HBO variant. Niveau
2, 3 en 4 vallen onder de MBO variant (en worden gegeven in onder andere
Amsterdam en Leeuwarden) en niveau 5 en 6 (HBO) worden gegeven in Apeldoorn.

In het kort komt het op het volgende neer (de vooropleidingseisen staan
hieronder ook vermeld):

assistent politiemedewerker (niveau 2): VBO-diploma op B-niveau of VMBO
Basis Beroepsgerichte Leerweg of Kader Beroepsgerichte Leerweg. Indien van toepassing is een getuigschrift Nederlands als tweede taal (NT2) vereist.

politiemedewerker (niveau 3): VBO-diploma met twee vakken op C-niveau,
waaronder Nederlands, en drie vakken op B-niveau, of Mavo-diploma, of
diploma VMBO Kader Beroepsgerichte Leerweg of diploma VMBO Gemengde Leerweg of Theoretische Leerweg. Indien van toepassing is een getuigschrift
Nederlands als tweede taal (NT2) vereist.

allround politiemedewerker (niveau 4): Mavo-diploma met alle vakken op
D-niveau of diploma VMBO Gemengde Leerweg of Theoretische leerweg, of
diploma MBO van die studierichtingen die geen toegang geven tot een
HBO-opleiding Indien van toepassing is een getuigschrift Nederlands als
tweede taal (NT2) vereist.

politiekundige bachelor (niveau 5): MBO-diploma van die studierichtingen die
toegang geven tot een HBO-opleiding of Havo-diploma, of propedeuse HBO of WO, of diploma HBO of WO.

politiekundige master (niveau 6): Vwo-diploma, propedeuse HBO of WO, of een voor Nederland geldend internationaal bewijsstuk tot toelating tot een
universitaire onderwijs, of het recht volgens de Wet op het hoger onderwijs
(art. 7.23) voor het voeren van een titel (art. 7.20).

Meer info kan je hier vinden: http://www.politie-werving.nl/
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:46 schreef meester_kees het volgende:
Laat ze die allochtone tasjesdieven maar dood rijden
Gisteren werd dus mijn moeder door een marokkaan op scooter achterna gezeten terwijl zij in haar auto reed. Haar tas lag op de bijrijdersstoel en dat had hij gezien... gelukkig sloeg zijn motor af en maakte hij daarna alleen een hatelijk en agressief handgebaar.
In ieder geval moet hij mij volgende keer niet tegenkomen
userIcon
Wat een overdreven reactie. Een officiele waarschuwing en publieke bekentenis waren ook voldoende geweest.
userIcon
als iemand mij ooit probeert te overvallen of beroven, dan sterft ie .
userIcon
Ik voorspel daar nog mooie taferelen

Marokaantje marokaantje leef je nog
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:51 schreef Relexer het volgende:

[..]

Gisteren werd dus mijn moeder door een marokkaan op scooter achterna gezeten terwijl zij in haar auto reed. Haar tas lag op de bijrijdersstoel en dat had hij gezien... gelukkig sloeg zijn motor af en maakte hij daarna alleen een hatelijk en agressief handgebaar.
In ieder geval moet hij mij volgende keer niet tegenkomen
Ik geef je groot gelijk. In dat geval hoop ik dat er veel marokanen komen te overlijden tijdens roofovervallen en diefstallen
man pberends (Redactie Frontpage) 10-02-2005 @ 13:03 fotoboek no homepage
userIcon
Jezus, wat ongelovelijk kinderachtig van de Politie Academie . Ze hebben ook totaal geen humor daar .
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:56 schreef Salvad0R het volgende:
als iemand mij ooit probeert te overvallen of beroven, dan sterft ie .
man pberends (Redactie Frontpage) 10-02-2005 @ 13:05 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:46 schreef meester_kees het volgende:
Laat ze die allochtone tasjesdieven maar dood rijden
Alle criminelen moeten ze doodrijden Dat is sociaal.
Het is inderdaad niet slim wat hij gedaan heeft, maar om daarom iemand uit zijn functie ze zetten gaat wat ver.
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 13:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Alle criminelen moeten ze doodrijden Dat is sociaal.
Ali B etc en zijn kornuiten zijn allemaal allochtoon. Meeste overvallen verkrachtingen en loverboy acties zijn meestal marokanen. Allemaal 1 pot nat
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 13:03 schreef pberends het volgende:
Jezus, wat ongelovelijk kinderachtig van de Politie Academie . Ze hebben ook totaal geen humor daar .
Nee, het vak wordt zeer serieus genomen. Daar kies je ook voor als je in agent wilt worden. Als agent mag je bijv. ook geen soft drugs meer kopen e.d.

Kijk, onderling kan je wel een geintje maken. Maar het openbaar maken is gewoon verkeerd. De manier waarop het gisteren in de pers kwam (Telegraaf) is ook schandalig. Er klopt helemaal niks van het bericht, maar de schade is wel geleden.
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:22 schreef Dante_A het volgende:
Klein foutje, er bestaat maar één Politie Academie en die staat in Apeldoorn, het gaat hier om een politieschool. Daar worden agenten opgeleid, op de Academie de officieren, zeg maar het hoger personeel. En ja, nu.nl heeft het ook fout maar dat is geen zeldzaamheid.
Volgens mij bekleedt de desbetreffende grapjas nog helemaal geen functie, want hij is nog in opleiding. Dus kan hij ook nooit "buiten functie" gezet worden lijkt mij toch?
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 13:19 schreef StreetRacer_84 het volgende:

[..]

Volgens mij vervult de desbetreffende grapjas nog helemaal geen functie en is hij nog in opleiding. Dus kan hij ook nooit "buiten functie" gezet worden lijkt mij toch?
Als leerling ben in dienst bij een korps en heb je de functie aspirant dus je hebt wel degelijk een 'functie'

Maar inderdaad op school heb je geen enkele bevoegdheid, wanneer de aspirant stage loopt heeft hij de zelfde bevoegdheid als een agent.
quote:
Klein foutje, er bestaat maar één Politie Academie en die staat in Apeldoorn, het gaat hier om een politieschool. Daar worden agenten opgeleid, op de Academie de officieren, zeg maar het hoger personeel. En ja, nu.nl heeft het ook fout maar dat is geen zeldzaamheid.
Er is inderdaad maar één Politie Academie, maar op een Academie word meer gedaan dan alleen het opleiden van officieren.
"Er is een onderzoek naar hem gestart"

Stelletje randdebielen, ga radicale moslims opsporen
Als opsporingsambtenaar in opleiding ben je wel dom bezig als je dit soort plaatjes op je eigen website zet.
Geheel terecht dus dat dit de consequentie is.
Als een politieman van marokkaanse afkomst in opleiding iets dergelijks had geplaatst maar dan om Nederlanders op de hak te nemen dan waren de reacties hier op FOK wel iets anders geweest. Of niet dan.
De website verwijst door naar de website van Peter de Vries?

Slim gedaan.
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 13:26 schreef Woodbridge het volgende:
Als een politieman van marokkaanse afkomst in opleiding iets dergelijks had geplaatst maar dan om Nederlanders op de hak te nemen dan waren de reacties hier op FOK wel iets anders geweest. Of niet dan.
Joh! Hoe kom je aan die wijsheid?
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 13:26 schreef Woodbridge het volgende:
Als opsporingsambtenaar in opleiding ben je wel dom bezig als je dit soort plaatjes op je eigen website zet.
Geheel terecht dus dat dit de consequentie is.
Als een politieman van marokkaanse afkomst in opleiding iets dergelijks had geplaatst maar dan om Nederlanders op de hak te nemen dan waren de reacties hier op FOK wel iets anders geweest. Of niet dan.
Dan had R@b dit bericht ook gepost :`) .
.
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 13:26 schreef Woodbridge het volgende:
Als opsporingsambtenaar in opleiding ben je wel dom bezig als je dit soort plaatjes op je eigen website zet.
Geheel terecht dus dat dit de consequentie is.
Als een politieman van marokkaanse afkomst in opleiding iets dergelijks had geplaatst maar dan om Nederlanders op de hak te nemen dan waren de reacties hier op FOK wel iets anders geweest. Of niet dan.
Je bedoelt dat er sprake is van een vergelijkbare situatie, namelijk dat er grote horden hollanders zijn die het op de handtasjes van oude marokkaanse vrouwtjes hebben voorzien en dat de marokkanen dat spuugzat zijn?



Ik ben bang dat het grote probleem is dat het niet meer weg te relativeren valt.

Maar de politiek-korrekte diehards blijven natuurlijk altijd vrij om het te blijven proberen. Als ik een of andere superioriteitswaan van mezelf had zonder iets wezenlijks te kunnen presteren in de dagelijkse werkelijkheid zou ik daar vast ook aan willen vasthouden.
userIcon
In functie heb je je correct te gedragen. De url van de website is gerelateerd aan de politieschool, dus had hij dit gewoon niet moeten doen. Simpel zat.
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 13:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Alle criminelen moeten ze doodrijden Dat is sociaal.
Dat zegt hij toch, allemaal marokkanen
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:30 schreef kodak het volgende:
Hoezo? Ik vind het niet echt normaal dat een aankomende agent laat zien dat hij/zij het normaal vind om 'voor de grap' eigen rechtertje te spelen leuk is. Al helemaal niet rond een onderwerp en direct inspelend op een werkelijk voorval.
Is er al uitspraak gedaan door een rechter dan? Dat jij weet dat het eigen rechter spelen is. Ook knap dat jij weet dat die aankomende agent het leuk vindt oid. Misschien was probeerde meneer op deze wijze zijn onvrede te uiten.
T's toch duidelijk humor? Wat 'n overdreven reactie. 's Man's toekomst door een grapje om zeep. Het moet niet gekker worden....
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:22 schreef Dante_A het volgende:
Klein foutje, er bestaat maar één Politie Academie en die staat in Apeldoorn, het gaat hier om een politieschool. Daar worden agenten opgeleid, op de Academie de officieren, zeg maar het hoger personeel. En ja, nu.nl heeft het ook fout maar dat is geen zeldzaamheid.
Dat is tegenwoordig niet meer zo, er worden nu ook officieren opgeleid in Amsterdam en andere grote plaatsen.
50  van 70 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 00:29 Sap veruit favoriet bij kiezers GroenLinks28
» 25/05 Aangifte krakers tegen politie over geweld19
» 25/05 Notoire zwartrijdster loopt tegen de lamp25
» 25/05 Zeker anderhalf miljoen euro schade door noodweer18


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden